Zamknij

Tadeusz Fiszbach honorowym obywatelem Kartuz? Radni chcą to jeszcze przemyśleć

11:39, 22.02.2017 Aktualizacja: 14:17, 22.02.2017
Skomentuj

Kartuscy radni nie podjęli dziś uchwały w sprawie nadania tytułu Honorowego Obywatela Tadeuszowi Fiszbachowi, politykowi, dyplomacie, który młodość spędził właśnie w Kartuzach. Radni uznali, że ta sprawa wymaga jeszcze dyskusji.

Propozycję uhonorowania Tadeusza Fiszbacha tytułem Honorowego Obywatela Kartuz złożył przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Pryczkowski. W uzasadnieniu do uchwały w tej sprawie czytamy, że Tadeusz Fiszbach młodość spędził w Kartuzach, tutaj ukończył szkołę podstawową i liceum ogólnokształcące, przez rok pracował w Kartuzach. Po studiach zaangażował się w działalność społeczną, samorządową i polityczną. Był członkiem PZPR, pełnił funkcję I sekretarza Komitetu Wojewódzkiego, brał udział w negocjacjach i podpisaniu porozumień sierpniowych. Opowiadał się za dialogiem ze związkowcami, był przeciwny wprowadzeniu stanu wojennego, za którego krytykę został odsunięty od gremium partyjnego. Później pracował jako dyplomata.

Jak podkreśla Andrzej Pryczkowski, Tadeusz Fiszbach nigdy nie nadużywał zajmowanego stanowiska i chętnie pomagał innym.

"Za piękną postawę Polaka i patrioty chcemy go skromnie wyróżnić tytułem Honorowego Obywatela Kartuz" - napisał przewodniczący kartuskiej Rady Miejskiej.

Dziś uchwała w tej sprawie miała trafić pod obrady Rady Miejskiej, ale na wniosek radnego Witolda Wojewódki, została wycofana.

- Ta sprawa wymaga jeszcze analizy i spokojnej dyskusji - powiedział radny.

Większość radnych poparła ten wniosek. Na razie nie podano kiedy kwestia nadania tytułu Honorowego Obywatela Kartuz Tadeuszowi Fiszbachowi wróci pod obrady.

Pomysł jest kontrowersyjny nie tylko ze względu na życiorys kandydata do tego wyróżnienia, ale również ze względu na zapisy w regulaminie nadawania tytułu Honorowego Obywatela Kartuz. Już w pierwszym punkcie czytamy, że tytuł nadawany jest "osobom fizycznym za szczególne zasługi dla Kartuz". W uzasadnieniu do uchwały w tej sprawie nie wskazano zasług Tadeusza Fiszbacha dla Kartuz.

(Wojciech Drewka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(70)

szokszok

36 3

W Kartuzach nadal czerwoni u władzy? I sekretarz Komitetu Wojewódzkiego - to Polak i patriota? Dobry żart!

Jakie wyróżnienie już mu wręczono? Ze zdjęcia wynika.

11:47, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ONRONR

32 6

raz sierpem raz młotem czerwoną hołotę !

12:05, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kocham PRL inaczejkocham PRL inaczej

30 2

Komunistyczny aparatczyk kreujący się na przyjaciela Solidarności. Tylko "zapomniał" się do niej zapisać. Gdy działacze Solidarności siedzieli w więzieniach, on "za karę" dostał posadkę w ambasadzie w Helsinkach. Strasznie tam musiał cierpieć. W PZPR do końca. Człowiek z takim życiorysem to naprawdę honor dla Kartuz?

12:17, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BolekBolek

29 2

Pan Pryczkowski pewnie dobrze wspomina czasy PRLu,dlatego chce uhonorowac swego idola z tych czasow,chociaz o Panu Fiszbachu slyszalem duzo dobrego,bo byl sasiadem moich rodzicow.Jednak mysle,ze teraz mamy nie najlepszy czas na takie honory,jesli nawet Lech Walesa jest juz nikim...

12:31, 22.02.2017
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

YessirYessir

0 0

Studiuję początkową formację „Solidarności” i chciałem znaleźć jakieś materiały dotyczące obowiązków i działań Fischbacha w tym czasie. Każda pomoc byłaby mile widziana.

I'm studying the initial formation ofSolidarność and I wanted to find some resources covering Fischbach's duties and activities during this time. Any help would be appreciated.

21:58, 24.02.2023

To chyba żartTo chyba żart

29 0

To, że mieszkał w Kartuzach ma być argumentem, by I Sekretarzowi dawać honorowe obywatelstwo? Jestem totalnie zdumiony wnioskiem Andrzeja Pryczkowskiego, syna partyzanta Gryfa Pomorskiego Alfonsa. Fiszbach owszem może miał w sobie trochę przyzwoitości (pewnie u każdego z komunistycznych mocodawców można by znaleźć, choć pewnie mniej), ale kooperował z największymi szelmami systemu! Kooperował z Ptasińskim, Kociołkiem i innymi, którzy mają krew na rękach. Kooperował tez z tymi, którzy gnębili ojca A. Pryczkowskiego. Współpracował np. z Aleksandrem Arendtem, Bernardem Szczęsnym. I to ma być honorowy obywatel Kartuz??? Dlaczego nie pomyśli się o tak fantastycznych ludziach związanych z Kartuzami, jak Danuta Stenka (absolwentka LO), jak prof. Franciszek Grucza z Warszawy, jak ks. prof. Jan Walkusz z KUL - autor książek o Kartuzach i wielu innych. To naprawdę wstyd... no cóż, ale to są po prostu Kartuzy..., władze Kartuz..., cóż wymagać...

12:32, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pasjonatpasjonat

8 0

Ja proponuję przygotować biografię pana Andrzeja ( może się za to nawet wezmę?) i rozważyć możliwość przyznania mu tytułu honorowego obywatela Kartuz. Dlaczego nie? Znany i lubiany działacz społecznik z bogatym życiorysem- wystarczy tylko trochę poszukać i zebrać wszystko w jednej publikacji, żeby też coś dla potomnych pozostało.

12:40, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

śmieszneśmieszne

8 0

A co tak się wszyscy oburzają, w radzie gminy nie ma żadnego byłego czlonka PZPR?

12:41, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dr.EwkaDr.Ewka

9 0

Fischbach ? to może też Piotrowicz

12:50, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@racja@racja

15 0

To tylko dowód na wątpliwą poczytalność, co po niektórych wnioskujących

13:19, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hehehehe

19 1

Komunista honorowym obywatelem ???

13:23, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObywatelObywatel

6 2

Niech się wypowie ks. Krupiński. Może najpierw honorowy parafianin, a dalszej kolejności honorowy obywatel. Tylko ostrożnie, bo nie wiadomo co rodzina pana Fiszbacha znajdzie w jego szafie w darze dla IPN-u, a może tylko dla Muzeum Kaszubskiego.

13:32, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pan Pryczkowski nudzPan Pryczkowski nudz

16 0

Myślał, myślał i wymyślił?

13:40, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Znani ludzie SOLIDARZnani ludzie SOLIDAR

5 3

wypowiadali się o nim dobrze przy różnych okazjach w roku 80-tym i 81-szym. Były chyba powody ku temu. Sięgnijcie do tygodnika Solidarność z tamtych lat dla przypomnienia sobie pewnych faktów (zwłaszcza ci bardzo odważni i waleczni - ale nie wtedy, gdy to było niebezpieczne).

13:42, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Znani....@Znani....

8 2

... to może podaj parę nazwisk tych "znanych ludzi Solidarności" a my sprawdzimy z czego są teraz znani?

13:52, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ktoś opipiałktoś opipiał

13 0

Pan Fiszbach komunista może i jest fajny gość ale to przecież członek zbrodniczej organizacji PZPR .Przyzwoici ludzie się do PZPR nie zapisywali . Skoro zapisał się do komunistycznej organizacji tzn ,że akceptował mordowanie Polaków. Grudzień 70,Lublin,Wujek ale i wcześniej ,powojenne mordy na patriotach .

13:53, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

a tak swoją drogą...a tak swoją drogą...

16 1

...panie Pryczkowski, moim zdaniem, złożenie takiego wniosku na kilka dni przed Narodowym Dniem Pamięci Żołnierzy Wyklętych, jest co najmniej nietaktem, żeby tego gorzej nie określić.

14:05, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ Znani ....@ Znani ....

4 2

Przeczytaj tygodnik, sprawdzisz sobie osobiście.
Przy okazji porównaj z czego jesteś znany teraz, a z czego byłeś znany wtedy (na pewno robiłeś kupę dobrej roboty - z przewagą kupy)

14:29, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do @ Znani ...do @ Znani ...

3 2

ja się wtedy pod stołem klockami bawiłem i w przerwach robiłem kupę, ale to nie znaczy , że nic na ten temat nie wiem. Sądzę nawet , że więcej od ciebie bo obiektywnie.

14:34, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Grono PZPR-owców otaGrono PZPR-owców ota

8 6

mu nie przeszkadza, a wam przeszkadza jeden taki, co jednak potrafił się postawić swej własnej sekcie, niszczącej kraj. To taki obecny Ujazdowski. Znacie innych ??

14:39, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wyborcawyborca

7 0

ciekawe kto ma w tym jakiś interes i co chca ugrać

15:55, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@wyborca@wyborca

9 0

Cel jest jasny - dokopać Grzesiowi. Nieważne jakim kosztem. A tak na marginesie, jak przewodniczący rm może najwyższe oznaczenie, jakie może przyznać miasto, nazywać skromnym?

17:02, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZochaZocha

0 0

Na sąsiednim portalu poczytajcie sobie więcej o uzasadnieniu dokonanym przez Andrzeja P.

18:07, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RosądnyRosądny

5 23

To, że ktoś był członkiem PZPR nie znaczy, że w tych bardzo trudnych czasach lat 70-80 nie zachował się godnie.
Takim właśnie człowiekiem jest Pan Tadeusz Fiszbach. W tych trudnych czasach zawsze umiał zachować się godnie i tego bym życzył osobom, które wypisują te brednie na jego temat. Osoba o bardzo wielkiej klasie i kulturze politycznej. Wiele osób nie pamięta, że przyczynił się do utworzenia pomnika Stoczniowców w Gdańsku - Trzech Krzyży, Muzeum w Będominie, pomnika Obrońców Poczty Polskiej w Gdańsku i człowiekiem dialogu a przede wszstkim kompromisu czego kiedyś i dzisiaj wielu osobom brakuje.
Bardzo dobra kandydatura - popieram !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

18:19, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jakie zasługi dla miJakie zasługi dla mi

13 1

Czy jest tak wyróżniony przez Gdańsk lub Olsztyn? Dlaczego Jego rodzina mogła w 1945 roku zająć całą willę? Szary przesiedleniec dostawał raczej tylko jeden pokój ze wspólną kuchnią i łazienką.

18:33, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oboobo

8 0

jak nie ma innych to dajmy sobie spokój

18:33, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Rozsądny@Rozsądny

7 1

Ok. był dobrym komuchem, ale był wysoko i był po stronie uprzywilejowanych. Dlaczego np. szarym, byłym funkcjonariuszem MO się gardzi? Też musiał być w partii tylko dlatego, że łapał kryminalistów i nic złego nie robił opozycji.

18:38, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PoloPolo

19 0

Proponuję ulicę imieniem Edwarda Gierka.Masakra to chyba sen!!!!!!!!!

19:41, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

??????????????????

11 0

A Pryczkowski umie pisać?????

20:19, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

yyyyyyyy

7 0

Cuda na kiju-np.ul.Stanisława Piotrowicza,ul. Tadeusza Fiszbacha. Nawiasem mówiąc - w trudnych czasach jak Wałęsa siedział ,to Fiszbach woził p.Wałęsowej ,,swiniaka,, partyjnym autem.Przeczytajcie książkę p. Wałęsowej to się dowiecie więcej jak to sobie pomagali Fiszbach Włęsom.

20:26, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dewocjadewocja

6 7

należy zrobić honorowy obywatelem rydzyka który jest wśród 100 najbogatszych polaków na 83 miejscu przynajmniej mielibyśmy milionera a tak swoją drogą pisuary już zesrały się

20:29, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

a matizer nogaa matizer noga

6 0

kuńc swiata trzy dni cymno

20:56, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do roboty, bo głupotDo roboty, bo głupot

6 0

Chodniki zamiecione???

21:29, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UBekistanUBekistan

6 0

Może jeszcze Leona Stańczyka? Wychował nam taką gwiazdę - to chyba jest zasługa dla KartUBz?
nie uciekaj więcej, posłuchaj do końca madrzejszych....

21:41, 22.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

czyliczyli

10 0

Nic dla Kartuz nie zrobił więc gościa uhonorować bo lubi go Pryczkowski,który nie zna regulaminu chociaż stoi na czele tych co regulaminy znać muszą. Panie Pryczk pan tak poważnie? Fiszbach to patriota czy sługa komuny ? Sie panu wg mnie coś w głowie. Pan Wojewódka brawo,czujnym być bo Lenina uhonoruje pan przew. nie znający regulaminów.

07:25, 23.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Roman SieradzkiRoman Sieradzki

14 3

Brawo, Kartuski PIS, ma przewodniczącego, i pierwszego sekretarza PZPR okręgu Gdyni i Gdańska, Janusz Śniadka , teraz promuje pana Tadeusz Fiszbacha na honorowego obywatela Kartuz. Musicie zmienić swój szyld, na biuro poselskie Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej.

07:47, 23.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

uznanieuznanie

10 0

Tego typu "uznanie" jest hasłem do uznania i nobilitowania WSZYSTKICH byłych "swojskich" komunistów . Wielu z nich umościło swoje wygodne gniazdka na naszym terenie, korzystając z uroków tzw. " transformacji". Brakuje im tylko honorów. Czyżby chodziło o ponowne wzmocnienie "lewej nogi"? Fiszbach, mimo podkreślanych tu jego ludzkich cech, był komunistą i członkiem PZPR. Przyznanie mu specjalnych honorów stworzyłoby precedens, otwierające kolejne "wyrazy uznania" dla tego i owego członka znienawidzonej organizacji ciemiężycieli. Dlatego: brawo panie Wojewódka!

08:19, 23.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AQQAQQ

19 1

Pan Fiszbach mieszkał w Kartuzach raptem parę lat. Dla Kartuz oczywiście nic nie zrobił. Był komunistą wysokiej rangi zaufania partyjnego PZPR-u. Dorobił się u komunistów najwyższych stanowisk partyjnych i państwowych.Komunista z krwi kości. Teraz Pryczkowski chce dla niego Honorowego Obywatela Kartuz? Panie Burmistrzu niech pan w to nie wchodzi i Pryczkowski z poddanymi radnymi Nieporozumienia Samorządowego i Checzy i kogoś tam jeszcze, nich sami ten tytuł wręczą. ŻENUJĄCY POMYSŁ!!! Być może pan Fiszbach jest dobrym człowiekiem na stare lata i to ma wystarczyć? PUKNIJCIE SIĘ W CO TRZEBA tow Pryczkowski.

08:27, 23.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UBecka Gomora!UBecka Gomora!

10 5

brawo panie Wojewódka!
chociaż jeden sprawiedliwy jak Lot
dzieki Panu uratował przyzwoitość - został ocalony jak w Sodomie Pan Honor Honrowych Obywateli.

08:30, 23.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

"Dobry" i "zły" poli"Dobry" i "zły" poli

9 0

On pewnie był ten "dobry" - komuch

08:48, 23.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@UBecka@UBecka

10 2

Tak Pan Wojewódka był jednym z wnioskodawców o nadanie tytułu Panu Fiszbachowi. Dobrze, że się w końcu zreflektował. Ale żeby zaraz oklaski...

09:23, 23.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Refleksja i oklaskiRefleksja i oklaski

6 1

Lepiej trochę się zastanowić nad skutkiem takiej decyzji. Oklaski dla p. Radnego W. są za zamiar namysłu. Może radni poczytają tutejsze komentarze, wezmą je pod uwagę i faktycznie się zastanowią?
Warto posłuchać swoich wyborców, oj warto.

09:32, 23.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

okooko

13 0

Jestem ciekaw ile i jakie wnioski formalne złożył jeszcze Pan Pryczkowski?
Pewnie celuje w popularność na zasadzie będę znany z tego, że jestem znany.
Ogólnie temat zastępczy i zasłona dymna na realne problemy.
To taki powiatowy celebryta.

10:17, 23.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dewocjadewocja

0 1

jak honorowym obywatelem został parochus działający w pax-ie to pisiory nie miały wątpliwości

10:27, 23.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@AQQ@AQQ

7 0

Jak się puknąć, gdy nie ma w co ?

10:47, 23.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PolitykaPolityka

9 1

Zdaje się, że chodzi o politykę. Niektórzy obecni radni, w szczególności byli kandydaci na burmistrza i przyszli kandydaci na to stanowisko od samego początku robią wszystko, aby skłócić MGG z wszystkimi dookoła. I tak jeżdżą by wkurzyć marszałka, dobijają się do kolei, a teraz chodzi o wkurzenie PIS. Nieważne, czy będą negatywne skutki dla miasta, trzeba się pozbyć Grzesia i fotel będzie mój!

12:07, 23.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

eksmisjaeksmisja

7 0

Obu panom należy dać czerwoną kartę... (jak lubią te klimaty)

12:08, 23.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IKAIKA

2 1

PAN FISCHACH DOBRY CZŁOWIEK PAN BUCHOLC BYŁ RÓWNIEŻ DOBRYM CZŁOWIEKIEM PAN BUCHOLC POMAGAŁ LUDZIOM KTÓRZY POTRZEBUJĄ POMOCY I MY KARTUZJANIE NIE ZAPOMINAJMY O TAKICH LUDZIACH

12:21, 23.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Polityka@Polityka

2 0

akurat wybielanie komunistów to jest z pisem po drodze. a w Kartuzach to się do wymiany wszyscy nadają.

12:30, 23.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DO PANA SIERADZKIEGODO PANA SIERADZKIEGO

0 8

ZAPOMNIAŁ PAN CZYM BYŁ PAN W ZAKŁADACH DROBIARSKICH W ŻUKOWIE JAK PAN ZAPOMNIAŁ TO JA PANU PRZYPOMNĘ DO PANA SIERADZKIEGO

12:35, 23.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IZOLDAIZOLDA

1 0

Ostatnio czytałam bajki moim wnukom LEGENDY PAŁUCKIE polecam - piszę dlatego że doczytałam się że osoba która to napisała pochodzi z naszego regionu - PAŁUCZANIN chodż rodem z kaszub - człowiek obieżyświat pierwszy żninianin który objechał świat dookoła O tym człowieku też warto przypomnieć TEN PAN TO FELIKS MALINOWSKI URODZONY w GRZYBNIE

13:17, 23.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZenekZenek

9 3

Starczy ,że jeden I sekretarz Podstawowej Organizacji Partyjnej POP PZPR zasiada w obecnej Radzie Gminy. Toż to nasz kochany Andrzej Borzestowski. Pewnie za 25 lat w mrokach zapomnienia nazwą jego imieniem ulicę w Kartuzach, bo działał bu cha cha cha.

14:32, 23.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@AQQ@AQQ

2 0

Bardzo rzeczowy wpis.Popieram i sam bym się pod tym podpisał

14:34, 23.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IZABELAIZABELA

2 3

Andrzej Borzestowski to wspaniały pedagog Jestem matką 2 synów po tej szkole synowie mają pracę a jeden syn ma własną działalność - szkoła uczyła ale również wychowywała a ja jako rodzic zawsze synów uczyłam szacunku do nauczycieli pozdrawiam wszystkich nauczycieli z TECHNIKUM PAN BORZESTOWSKI BYŁ wychowawcą mojego syna i bratanków

15:07, 23.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kryzyskryzys

13 0

Jest widać potrzebny kryzys, aby zrozumieć intencję i inspiracje biernych wyborców tj. tych co się wybrało.
może dzięki takim pomysłom szczególnie młode pokolenie zrozumie co im wkładamy do głowy na lekcjach polskiego. Lawa z Dziadów jest tu jak na dłoni. Skostniała a wewnątrz ciągle czerwoną i żywa.
Czas działać dzieci! Skończmy z komuną! W końcu i raz na zawsze.
dobrze że jedyny trzeźwy to nauczyciel historii.
Pan Fiszbach swoich nagród już się naodbierał. Dajcie nagrody zapomnianym bohaterom Sierpnia, pracownikom podziemnych drukarni, rodzinom zamordowanych i pobitych do inwalidztwa przez zły czerwony reżim sowieckich pachołków.
Odsuńmy od władzy czerwoną szajkę, co okradała Ojczyznę z 40 lat postępu i rozwoju. Gdy się rozwijały państwa z naszego kręgu kulturowego: Francja, Holandia, Niemcy, Belgia, Włochy. My dzięki dobrym komunistom cały potencjał gospodarczy wpychalismy w zbrojenia czerwonego potwora.
Więc za co honorowe obywatelstwo? Za co?!

18:38, 23.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@kryzys@kryzys

6 0

Ten trzeźwy nauczyciel był jednym z wnioskujących o nadanie honorowego obywatelstwa Panu Fiszbachowi. Dopiero jak burmistrz ich poprosił o uzasadnienie, to zaczęli się zastanawiać...

18:44, 23.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BookmacherBookmacher

3 3

Jak myślicie (i obstawiacie) ? Czy pierwszy runie z drabiny Kłamczyński czy Trumpczyński ??
Na razie idą ŁEB w ŁEB.

19:26, 23.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do wyżejdo wyżej

2 1

Nie denerwuj Putlera takimi pytaniami o jego pomagierach.

19:30, 23.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ Bookmacher@ Bookmacher

2 2

MAX 2018 (obaj)

19:35, 23.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kryzyskryzys

9 1

Bo może się bał?
A teraz jak w Murach zobaczył ilu ich...i będzie pieśnią dodawał sił.
wiecie jakie są partyjniackie układanki. Guru wpada na pomysł i chór eunuchów od razu wachluje satrapę. Partie tylko różnią się wielkościami, nigdy mechanizmami.
odwagi belferze! Młodzież (i wyborcy) patrzą!

20:04, 23.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Izabela@Izabela

0 0

mineło 20 lat a on już jest wspaniały gotów na pomniki

20:19, 23.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zasłużony?zasłużony?

8 0

Mógł być dobrym człowiekiem, ale dobry SS-man jest nadal SS-manem. Także najlepszym rozwiązaniem będzie o tym człowieku zapomnieć, a nie go honorować.

Wystarczyć mu powinno, że do więzienia za swoją działalność nie poszedł. Na pewno by się w jego życiorysie można było doszukać rzeczy, które by go tam posłały.

06:49, 24.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tak a propostak a propos

3 0

Co zrobił do tej pory radny Borzestowski i choćby radny Bemowski dla swojego okręgu ? Proszę jeden przykład.

10:02, 24.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

trochę refleksjitrochę refleksji

1 3

Czy pan T.Fiszbach upomina się o takie wyróżnienie? Propozycja kartuskiej R. M. wywołuje tutaj bardzo kontrowersyjne wypowiedzi na temat CZŁOWIEKA, który jak wielu innych, żył i nadal żyje swoim życiem. Czy zasługuje na medialny "społeczny pręgierz", na jaki go (chyba nieumyślnie) wystawiono? Bez względu na to jakie funkcje pełnił i czy się Kartuzom przysłużył czy nie. Osobiście nie popieram pomysłu z tym honorowym obywatelstwem.

14:00, 24.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kuba Błaszczykowskikuba Błaszczykowski

5 0

Dostał Honorowe Obywatelstwo Opola, ALE On płaci podatki w Opolu. Tam mieszka i zamieszkuje w Opolu.
proste
kumacie to komuniści?

18:36, 24.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kubakuba

4 0

i inwestuje w Opolu.

18:37, 24.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mirasmiras

11 0

Precz z komuną!!!!

00:50, 25.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@miras@miras

4 0

precz z prykakomuną.

20:13, 25.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niezorientowanyniezorientowany

4 0

To ...ryczek jest komuchem?

22:34, 25.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ miras@ miras

2 1

nie pyskuj na jarosławionych (kumpli Trumputina).

23:19, 25.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PRECZ z komuną !PRECZ z komuną !

12 0

Zapomnieliście kto po 1945 roku wysyłał naszych ojców i braci do obozów pracy, do kopalni,
na zsyłkę na Sybir ? Kto organizował ZOMO ? Kto wydawał rozkazy wojsku aby strzelało
do stoczniowców w Gdyni ?
Podpowiem Wam: to byli polscy, komunistyczni sługusi Stalina typu tego Fiszbacha !
Nikt nie musiał należeć do tej komunistycznej, zorganizowanej zgrai przestępców !
Wszyscy bez jednego wyjątku zasługują na to aby im splunąć w podły, zakłamany pysk !
Niech się cieszą, że nie wylądowali na latarniach !

10:05, 26.02.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%