Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami dziś zaprezentowano wizualizację dwóch wariantów przebudowy skrzyżowania ulic Gdańskiej i Kościerskiej w Kartuzach z linią kolejową. Projektanci stworzyli wersję z torami pod jezdnią oraz odwrotną - z drogą poprowadzoną pod wiaduktem kolejowym.
Jak już "pisaliśmy stworzenie bezkolizyjnego skrzyżowania drog":/aktualnosci/2017/07/kartuzy-nie-tylko-tunel-lub-wiadukt-ale-mozliwy-jest-nawet-nowy-przebieg-ul-gdanskieji z torami kolejowymi to dla Kartuz jedna z ważniejszych planowanych przedsięwzięć. Jak podkreślają władze Kartuz, obwodnica nadal pozostaje priorytetem, ale przebudowa ul. Gdańskiej jest konieczna w związku z rosnącym potokiem pasażerów i planowanym zwiększeniem częstotliwości kursowania pociągów. Kartuzy są jedną z 30 lokalizacji w całej Polsce wybranych przez PKP, gdzie planowane są duże inwestycje związane z infrastrukturą kolejową.
[WIDEO]763[/WIDEO]
Głównym realizatorem tej inwestycji ma być PKP PLK w ramach projektu modernizacji linii kolejowych na trasie Bydgoszcz-Gdańsk. W Kartuzach planowana jest pętla kolejowa i to tędy mają kursować wszystkie pociągi z Kościerzyny w kierunku Gdańska. Do tego dochodzi coraz bardziej realne przywrócenie połączeń kolejowych do Sierakowic.
Gmina Kartuzy podjęła się więc sfinansowania koncepcji przebudowy tego ważnego skrzyżowania na ul. Gdańskiej. Powstały właśnie wizualizacje dwóch wariantów. Jeden zakłada podniesienie poziomu drogi i poprowadzenie torów pod nią. Drugi zaś to rozwiązanie odwrotne - ulica Gdańska i Kościerska miałyby zostać obniżone, a rondo znajdowałoby się pod wiaduktem kolejowym.
Jak podkreśla burmistrz Kartuz Mieczysław Gołuński, bardziej korzystna dla miasta wydaje się druga opcja związana z obniżeniem poziomu dróg.
- Będziemy to szczegółowo analizować, natomiast ta opcja z drogą pod wiaduktem w najmniejszym stopniu wpływa na architekturę naszego miasta, więc póki co skłaniamy się bardziej ku temu rozwiązaniu - mówi szef kartuskiego magistratu.
Jak podkreśla poseł Stanisław Lamczyk, Kartuzy wykonały ważny krok w kierunku realizacji tej ważnej inwestycji. Za wcześnie by mówić jednak o jakichkolwiek terminach, ale zdaniem burmistrza Kartuz niewykluczone, że prace rozpoczną się w 2020 lub 2021 roku.
29 10
Już widzę kolejne jezioro po opadach deszczu w przypadku ronda pod torami.
26 9
Rozwiązanie dobre ale niestety chyba pachnie kiełbasą...wyborczą
11 6
Czy w "basenie" powinna pływać kolej czy samochody ?? CO wybierasz ?
10 11
Znawca się znalazł. Zajmij się czymś pożytecznym i przestań pieprzyć. Jestem za opcją, tory na dole.
11 1
W pierwszym projekcie nie następuje obniżenie poziomu więc pociągi nie będą pływać.
52 2
... jednak kolejność powinna być taka:
1. najpierw dokończyć obwodnicę Kartuz aby odkorkować miasto...
17 7
to zaraz potem stolica Kaszub powinna swój wygląd wzbogacić o kilka wieżowców w jego pobliżu, np. hotel "Kartuzy Intercontinental" , kasyno "Vegas Duplex" oraz 50-cio piętrowy parking z kinem 3D oraz teatrem na poziomie ulicy. To wszystko powinno być otoczone ulicami z nawierzchnią typu wielkie "kocie łby" dla zachowania stylu Stolica - Skansen. Nie mogę się już doczekać tych przemian wytęsknionych .....
12 8
Naprawdę nikt nie wpadł na to by zaproponować poprowadzenie torów kolejowych pod skrzyżowaniem w wykopie?
Ktoś widział gdzieś kiedyś takie rondo na tak wysokim nasypie? Ewenement w skali kraju sie szykuje :)
8 4
BM-kami i Hondami nie wyhamowują do ronda ehhhhhh...... będzie się działo, ciekawe ile ta wizualizacja kosztowała z tym rondem na górze, czy naprawde nie mamy mądrych inżynierów????
10 5
3 rondo na odcinku 500m, potem jeszcze rondo na Węglową ibędzie komplet :D
5 0
Może by i wpadł, ale to kolej dyktuje warunki i nie da się podkopać
21 5
ONI TAK NA SERIO Z TYM PROJEKTEM? KTO I ILE ZAINKASOWAŁ ZA TE WIZUALIZACJĘ? ORAZ KTO PONOWNIE ZAINKASUJE ZA INNA WIZUALIZACJĘ?
Stacja paliw już może szukać nowej lokalizacji, tak samo wszystkie firmy znajdujące się na ul. Gdańskiej od proponowanego ronda w kierunku ulicy Weglowej. wjazd na tzw. Manhattan to tylko przy pomocy dronów.. itd... Wyprowadzić ruch poza miasto Kartuzy, i nie będzie trzeba tworzyć debilnych pomysłów, w godzinach szczytu i tak będzie zakorkowane to skrzyżowanie, bo przecież nagle się nie ulotni ten cały ruch. dla kierunku Somonina z Gdańska, zrobić połączenie z obecnym nowym rondem i połączyć z Kościerską w okolicach Burchardztwa- oczywiście ruch bezkolizyjny z koleją, tak sobie zrobić tunel czy wiadukt, jak komu pasuje, kierunek Gdańsk/Gdynia - Sierakowice - no to już przecież powstała obwodnica że .. ochocho.
Dla tego kierunku obwodnica powinna się zaczynać już w Grzybnie, aby pominąć Kartuzy i bezkolizyjnie z przyszłym ruchem kolejowym łączyć sie w Łapalicach.
To ma byc konkretne rozwiązanie a nie doraźne, samochodów będzie przybywać, co da to świeszne rondo, skoro ono nie gwarantuje uzuskania wiekszej przepustowości, za 10 lat samochodów przybędzie, i co to rondo zmieni? Będzie jeden wielki korek, od świateł na brunona, jeziorną gdańska- a wraz z tym wszystkie dojazdowe w godzinach szczytu będą stać, a zaczynać sie będzie od nowego "witalnego" ronda w kartuzach.
9 2
@QWERTY z całym szacunkiem widziałeś kiedyś takż różnice poziomów (najpierw w dół potem w górę na jeszcze krótszym odcinku) torów kolejowych na odcinku 2km?
10 0
druga ameryka w kartuzach się szykuje :)
6 1
Ja widzę ze rozwiązanie gdzie tory są wyżej ulic jest lepszym rozwiazaniem , ponieważ nawet jeśli chodzi o infrastrukturę teraźniejsza to w pierwszym wariancie ostana one odcięte od światła dziennego ,oraz dostępu do nieruchomości w takim stanie w jakim jest teraz a większość wogóle zostanie pozbawiona wjazdów na nieruchomość czy do firm . Tak to odczytuje.
13 3
mi się podoba.... i to bardzo. Pytanie co nasza kochana gmina znowu spartoli..
7 1
a jak dojechać na orlen ? lub kilku innych obiektów..
8 2
Obojętnie, który wariant. Zadbajcie tylko o kanalizację!!!
10 1
Przydałoby się rondo na samym dole ul. Gdańskiej bo ta krzyzowka jest niebezpieczna dla kierowców i pieszych
0 1
w zasadzie to jest takie wyniesienie szlaku. PKM z Wrzeszcza do Strzyży
10 8
Widać jak burmistrz dba o firmy płacące w gminie podatki. Ja się pytam co z firmami mieszczącymi się na ulicy Gdańskiej. Wszystkie firmy poupadają nie mając dojazdu. Co za patologia! Wysiłek tych firm przez tyle lat zniweczy głupia przebudowa. Ile ludzi potraci pracę. Czy o to właśnie chodziło panie Gołuński. Całe szczęście że wkrótce nowe wybory.
30 3
Moim zdaniem najpierw wybudować porządna obwodnicę i puścić cały ruch drogowy poza miasto bo jak tego nie zrobimy to udusimy się spalinach ta inwestycja ma dwie wady architektoniczna i przedewszystkim finansowo liczna w milionach zl za te pieniądze można pobudowac kilometry obwodnicy i odciazyc ruch w centrum Kartuz
6 1
A na tylko czekam jak zaczną to robić a obwodnica nie będzie skończona na ponad rok wyłączona droga.. Strzał w kolano. Ale ogólnie projekt super tylko 2021r...
18 3
Co ? z II etapem, prawdziwej obwodnicy Kartuz ? Łapalice - Grzybno,
lub odwrotnie, Grzybno - Łapalice . To jest teraz priorytet !!!
8 3
Żukowo niech się uczy.
6 4
Wyprowadzenie ruchu ciężarówek tak, ale reszta nie jedzie przez, bo miasto umrze ekonomicznie.
3 2
Powinno być przez miasto niech jedzie.
0 12
Nie panikujcie... Mam kilka pomysłów - Jestem za opcją rondo u góry , kolej na dole. Pod nasypem można by zrobić dodatkowe miejsca parkingowe, których tak bardzo brakuje w Kartuzach - petenci udający się do starostwa albo wiara pędząca na zakupy miała by gdzie zostawić auto. Dojazd można by zrobić u ul. Kościuszki krótkiej. Co do dojazdu na CPN czy do starostwa nie wiem jak wy ale ewidentnie widać , że mają być wykonane dodatkowe dojazdy. Jeśli chodzi o dojazd do centrum Manhattan to przecież dla chcącego nic trudnego - można się tam dostać przez tereny pomiędzy hurtowniami od ulicy Węglowej:)
7 4
PKM-ka, ma być elektryfikowana. Wizualizacja tego nie uwzględnia.
Wszystkie miasta dążą i WALCZĄ, do wyprowadzenia ruchu, na zewnątrz,
obwodnicami czy też mini / jedno pasmowymi /. Tam, ładujmy Gminne, Powiatowe, podatki.
Narazie nie jesteśmy 3 Miastem i nie stać Nas, podatników na takie bujanie w obłokach.
A, tak, ile ta wizualizacja kosztowała ?
podatnik
6 4
a jak teraz wjechać na przykład do Alladyna na obiad?
14 2
Zwyczajnie, zatrzymujesz się pod oknem i bierzesz na wynos, prosto do auta.
8 6
Pozew zbiorowy przedsiębiorców murowany! Brak dojazdu do firm, nowe dojazdy wytyczone po działkach przedsiębiorstw...
Gruba inwestycja
7 7
W jednym i drugim przypadku Manhattan upupiony (choć i tak mało się tam dzieje), i Starostwo (choć kiedyś mają mieć nową dziuplę), i Orleny (będą musiały znów kopać na Zamkowej).
Tylko obwodnice - zamiast tego pseudoronda obwodowa przez Burchardztwo do Chmieleńskiej. +Grzybno-Łapalice
Skrzyżowanie Kościerska - Gdańska zamknąć!
5 3
A co Lamczyk teraz może! Tyle co MGG w PKP. Persona non grata. Czyli zomowskie bujdy po kartusku. Lamczyk to PO i nic nie wskóra.
Szkoda, że z publicznych pieniędzy poszło na wizualizację.
Kampania w toku moi mili. Czas rozliczenia nadszedł!! A MGG nie ma czym się pochwalić, chyba że znowu będzie się chwalił inwestycjami poprzedniczki ML. To potrafi najlepiej.
6 2
A ja mam taką oto wizualizację na poparcie swojej kandydatury w przyszłych wyborach samorządowych: wiadukt powinien zaczynać się jeszcze przed rondem od strony Żukowa, rozdwajać się na wysokości obecnej krzyżówki Gdańskiej i Jeziornej. Jeden koniec takiego oto wiaduktu powinien kończyć się na wylocie na Smętowo, a drugi na wylocie na Łapalice. Jeśli dostanę 1000 lajków to startuję w wyborach.
15 5
obwodnice które nie odkorkowały miasta, rynek który nie przyciąga ludzi, to samo jeziora a teraz rondo dobijające handel w pobliskich punktach usługowych do których dojazd będzie Bóg wie skąd
9 5
Tak. Nabudować rond i stać w korkach jak w Żukowie. Powodzenia.
0 2
Akurat dojazd do Orlenu i starostwa to nie problem, gorzej z resztą.
7 11
Uwielbiam kosmiczne projekty:)
6 5
coś czuje że MGG znowu się przyklei do swojego biurka.
2 1
Co nie zmienia faktu że pierwsza koncepcja mi się podobna, obawiam się tylko że wielu rzeczy nie wzięto pod uwagę.
2 1
zostaje odcięta czy mi się wydaje ???
3 1
Co to ma być? Bajki noworoczne?
7 2
A może by tak gdzieś bokiem jeszcze lotnisko? może być nawet pod tym wiaduktem.. to by było coś, czego nie miałby nikt inny.
Niech się burmistrz i bezradni wybiorą do Kościerzyny i zobaczą jak powinna wyglądać obwodnica, jak nie potraficie rządzić z rozwagą, oraz bujacie w obłokach i pozwalacie wyrzucać pieniądze na koncepcje, które z rzeczywistością nie mają nic wspólnego, to odejdźcie z zajmowanych stanowisk, to będzie korzystniejsze, niż te durne wizualizacje. To, czy to rondo będzie u góry czy na dole, nie zwiekszy przepustowości tego skrzyzowania i jak by nie zaklinac rzeczywistości, obiecywać gruszek na wierzbie, 2x500+, śniegu na święta, przepustowość się nie zwiększy. Koniec kropka.
4 5
Ilu mamy znawców w gminie, sami super przedsiębiorcy z "manhatanu"(skoro ktoś nie potrafi dbać o swój biznes i siedzi w tych psich budach to jego wina) inżynierowie budownictwa i teoretycy spiskowi haha.
Co nie którzy są tak żałośni, że szkoda czytać komentarze..
2 1
Widocznie nie ruszasz się za województwo pomorskie ba! albo i nawet za powiat kartuski
6 0
Kolej puścić górą na wiaduktach i bajka. Tylko kiedy to wszystko.
9 3
Baju, baju. Obwodnicy ul Chmieleńskiej nie może naprawić, ale bajki opowiadać to owszem. To nic nie kosztuje. Wybory tuż tuż. Bujać las, nie nas.
9 1
Wszyto po fakcie jak już kolej jeździ. Pewnie myśleli ze nie będzie chętnych na PKM. Puścić gra torowiska i zrobić ładny wjazd do Kartuzy, bo Gdańska wygląda jak na wjazd do PGR-u !!!Parkingi po obu stronach i ścieżkę rowerowa i będzie grało!!!
2 0
A w planach PKP był jeszcze tzw. ring kartuski czyli pętla. Z Kartuz przez Kaliska do Dzierżążna.
Takie plany można zobaczyć w sieci!
3 6
Pisowski kandydat na burmistrza pan, Ryszard Walaszkowski ma zapewne jakiś pomysł na rozwiązanie tego problemu. Więc może warto zaczekać do wyborów.
5 1
To jest dobra koncepcja to jest słuszna koncepcja, a te 2500 zł to za co? A to za zmiany w koncepcji ,które Pan wprowadził.
W zyciu jak w filmie czasami śmiesznie a czasami strasznie
12 3
Trzeba skończyć obwodnicę i wybudować jej II etap, to jest najważniejsze w kartuskim układzie komunikacyjnym. Skoro Marszałek ma tu inwestować, to może warto aby zainwestować w obwodnicę/.
9 4
Skoro Marszałek ma tu inwestować ....
A złożył swój podpis,
To należy, naciskać , i inwestować w II etap obwodnicy !!!
To jest priorytet komunikacji Kartuz.
5 7
Co ten POseł LAMCZYK lansuje się w temacie tej inwestycji jakby coś od niego zależało? Przez ostatnie dwie kadencje udawał,że POmagał przy PKM...lepiej niech siedzi cicho żeby nie zaszkodził Kartuzom,chociaż burmistrz to ta sama d..a.
4 1
Ci co tak piszą, że nie ma jak dojechać do starostwa czy stacji paliw to proszę dokładnie spojrzeć na projekt. Dojazd bajka.
U nas to musi być głębokie zadupie. Nic z postępem, bo jakże znaleźć się w tych rozjazdach jak problem już na rondach jest. Projekt coś na wzór przy galerii bałtyckiej
8 2
przesiedli się z furmanki na samochód nie mogą się natychmiast przyzwyczaić do wiaduktów albo estakad, bo polne dukty i wykroty mają w swoich genach i droga pozbawiona błota wzbudza ich głęboką nieufność. Ich wyobraźnia zatrzymała się na etapie drewnianych kół na obręczach i dróg utwardzonych kocimi łbami. Próbują nieboracy zawrócić wyschniętym kijaszkiem płynącą rzekę nowoczesności.
3 2
Jestem za rondem na dole.Częściej będzie używane więc lepiej niech będzie na dole by łatwiej było o naprawy.
3 9
pamiętaj,nigdy nie pracuj u kaszeba
1 3
jesteś autorem tego gniota
10 2
Zauważ, że projekt dojazdu do stacji paliw oraz starostwa obejmuje grunty które są własnością prywatną, duże samochody tzw. tiry, przestana korzystać z tej stacji z uwagi na dojazd wyjazd i ciasnotę, zauważ, że mieszkańcy są pozbawieni dostępu do swoich posesji-nie dużo kilka budynków, ale jednak - pewnie mają sobie wykupić karnet na parkowanie pod urzędem. Dojazd do firm znajdujących się po stronie tych drewnianych budek zostaje odcięty- ktoś ponownie wpadł na pomysł aby petenci i właściciele tych firm, wjeżdżali przez prywatny teren od strony ul. węglowej - kolejny poroniony pomysł. A może burmistrz i tych chce wywłaszczyć? Rozumię że potrzeby większości przedkłada się nad potrzeby mniejszości, ale to nie może się odbywać kosztem tej mniejszości. Zmiana ukłądu tego skrzyzowania nie zmieni diametralnie jego przepustowości, tylko wyprowadzenie ruchu pojazdów poza to skrzyżowanie ma sens. W przypadku zdarzenia losowego, wypadku drogowego, zalania - główna arteria jest całkowicie zablokowana, a nie ma sensownej alternatywy na objazd.
1 1
Jaki jest dojazd do kartuskiego Manhattanu? Na tych wizualizacjach go nie widać? Przez starą GSowską Warszawę? Codziennie po wybojach i skoszonych płytach?
1 1
"Rozumiem że potrzeby większości przedkłada się nad potrzeby mniejszości"?! Tej zasady burmistrz MG nie stosuje do ogólnokrajowego tryndu PiSowskiego. Prywatnie i służbowo jest nawet przeciw, co dał wyraz wielokrotnie w podpisywanych odezwach i deklaracjach. Rozumiem, że interesy mniejszości parlamentarnych, pozaparlamentarnych, jak również małej grupy mieszkańców nie będą naruszone! Manhattanin.
3 0
Może najpierw dokonczyć obwodnice ,bo póki co przejechać Kartuzy do Sierakowic to jakis koszmar...a potem podejmować kolejne decyzje,rondo pod wiaduktem jest ok , chociaż gdyby się zrobiło wszystkie obwodnice ,to ta inwestycja może okazać się niepotrzebna.Bardzo dobrze opisał to "Spoko to nie nasza kasa"
1 1
Dodam tylko że dobrze że w ogóle coś się dzieje w Kartuzach ,a jesli się co komu nie podoba niech się przeprowadzi do Żukowa- powodzenia serdecznie życzę
5 0
Rondo między torami na ul. Gdańskiej nad czy pod torami może okazać się niepotrzebne, jeżeli będzie zbudowany drugi etap obwodnicy, ale nie przez Grzybno, Prokowo, Łapalice. Z Grzybna do Prokowa tak, ale w późniejszym terminie, korzystniejsza obwodnica była by od pierwszego ronda na ul. Gdańskiej przez wiadukt nad torami do Burchardztwo, rondo na ul. Kościerskiej, z wiaduktu nad torami Somonino-Kartuzy, dalej skrajem lasu obok oś. Wybickiego do ronda na ul. Zamkowej z drogą na Bytów. Dalej małą obwodnicą ul. Chmieleńskiej do ronda z drogą do Kos i dalej przez las obok Bilowa do projektowanego ronda drugiego etapu w lesie przed Łapalicami. Takie rozwiązanie będzie kosztowniejsze, ale raz na zawsze załatwia wszystkie objazdy przez miasto. Może jeszcze nie jest za późno aby to wszytko jeszcze dobrze przemyśleć
3 0
Patrząc na oba projekty ?bez urazy-żaden nie ma racji bytu, bo stoi w kolizji z prywatnymi zabudowaniami i obszarem zajętym przez okolicznych przedsiębiorców.
Trzeba tylko dobrze patrzeć, aby to dostrzec. Nie jestem ekonomistą, ani planistą, ale jestem przekonany, że robienie czy to wykopu, czy nasypu pod skrzyżowanie, jest drogie, jednak w ramach tych środków - zostawiłbym, modernizując ul Gdańska w obecnym jej kształcie a kolej (tory) podniósłbym jak w wielu miastach na świecie co wielu już to widziało ; nawet na słupach stalowych, a może betonowych a może jako nasyp ?rozwiązań jest dużo, a nasz przykład: proszę bardzo ? metropolitarna - można? ? można !!!
Ciężar inwestycyjny położyłbym na pilne dokończenie obwodnicy do Sierakowic i ?mały? objazdu : Burchardztwo ?kierunek Egiertowo ? czy na Wybickiego , a może nawet wyprowadziłbym tę obwodnicę do Mezowa ? ale na litość Boską ? te plany (piękne, nowoczesne, itp.) nie są dla zwartej zabudowy tego terenu ?na szczerym polu, owszem, ale w II strefie miasta ? tego nie widzę