Zamknij

Senator Waldemar Bonkowski wywołał kolejny skandal

15:57, 05.06.2019 W.D. Aktualizacja: 16:20, 05.06.2019
Skomentuj fot.archiwum/W.Drewka fot.archiwum/W.Drewka

O senatorze Waldemarze Bonkowskim, zawieszonym w prawach członka PiS, znów głośno w mediach. I ponownie za sprawą zamieszczonego przez niego wpisu na portalu społecznościowym. Tym razem opublikował zdjęcie porównujące Donalda Tuska do Hitlera. 

Senator Waldemar Bonkowski "zasłynął" już ksenofobicznymi wypowiedziami na temat uchodźców, obraźliwymi wypowiedziami wobec protestujących przed sądami. O polityku z Kaszub głośno było, gdy w mediach pojawiły się artykuły z szokującymi wyznaniami jego żony.  A w pewnym momencie nawet prezes PiS uznał, że Bonkowski posunął się za daleko publikując na swoim profilu facebookowym szereg materiałów antysemickich, w tym film zmontowany z nazistowskich materiałów propagandowych. Senator został wówczas zawieszony w prawach członka partii. Ale to go nie wpłynęło na jego internetową aktywność  - gdy w styczniu cała Polska opłakiwała zamordowanego prezydenta Gdańska, Bonkowski zamieścił na facebooku prowokacyjny, drwiący wpis zatytułowany "Santo Subito".

Dziś, jak poinformował ogólnopolski portal natemat.pl, senator Bonkowski zamieścił na swoim profilu facebookowym zdjęcie, na którym Donald Tusk, przewodniczący Rady Europejskiej, został porównany do Hitlera. Pod postem pojawiły się wpisy oburzonych internautów. Dziennikarze sugerują zaś, że sprawa tego wpisu może się zakończyć dla senatora sądowym procesem. 

Nasi Czytelnicy wielokrotnie piszą w komentarzach, że wstydzą się za to, że to właśnie Waldemar Bonkowski reprezentuje w Senacie Kaszuby. To właśnie dzięki głosom z Kaszub znalazł się w Senacie - w wyborach parlamentarnych zdobył on prawie 45 proc. głosów właśnie w powiecie kartuskim. Największym poparciem cieszył się w gminie Sierakowice, gdzie głosowało na niego prawie 58 proc. wyborców, a także w gm. Stężyca, gdzie oddało na niego głos 51 proc. wyborców.

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(113)

Na TAKICH głosujemy Na TAKICH głosujemy

45 34

Możemy być dumni z siebie !!! CCCP (cep cepa cepem pogania). BRAWO MY ... 16:27, 05.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

Wystarczy spojrzeć Wystarczy spojrzeć

53 33

Na twarz i wszystko jasne ten obłęd w oczach jest wystarczająco obrazowy, 16:31, 05.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

apageapage

43 31

toż to zwykły renegat. Głosują na niego wyłącznie ludzie, którzy zapierają się swoich korzeni. Oby został szybko zapomniany, i oby jego hańba go nie opuściła 16:53, 05.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zxczxc

50 34

Mam nadzieję, że w końcu poniesie odpowiedzialność karną.
Nie jest Wam wstyd że w ogóle na niego głosowaliście. Nawet prezes ma go teraz gdzieś. Zdaje się że jest obecnie zawieszony w prawach członka partii. Powinien zostać natychmiast wyrzucony z partii ale jak widać takie miernoty też są potrzebne prezesowi. 17:02, 05.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

vbnvbn

46 37

Mnie tam już nic nie dziwi. Widać sporo Kaszubów chce jako swoich przedstawicieli damskich bokserów grożących swojej żonie pistoletem. Lepiej już było. 17:05, 05.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kaszubski hacjenderokaszubski hacjendero

32 35

portal natemat to hodowla dziennikarska Lisa. Istne dziewice. Najpierw jedni- środowisko peło porównuje Kaczyńskiego do Hitlera, ale gdy jest odwrotnie, to koniec świata i kosmiczny skandal. Bonkowski to oszołom, ale mało takich w polskiej polityce? I jeszcze wybrano ich do EP. Czym tu się podniecać? Zdjęciem na Facebooku? 17:09, 05.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Hacjendzki KaszubejrHacjendzki Kaszubejr

19 17

Gdyby z polskiej polityki usunąć wszystkich chamów, kłamczuchów i nie znających żadnego języka obcego, to pewna znana partyja przestałaby istnieć, mimo licznego poparcia przez właścicieli dyplomów szkół podstawowych. 17:38, 05.06.2019


kaszubski hacjenderokaszubski hacjendero

12 10

Ja myślę, że oczyściłoby całą scenę polityczną. Nie tylko jedną partię. 17:54, 05.06.2019


moskalmoskal

42 36

Ze na tego pajaca wlasnie w Sierakowicach najwiecej glosow oddano, nie powinno dziwic, tym glupsza miejscowosc i zasciankowa, tym bardziej glosuja na durniow politycznych. przeciez ten pajac powinnien juz dawno siedziec w wariatkowie. Zeby na niego glosowac, trzeba tez byc wariatem.Bylo o nim cicho, nie mogl spac, mial mokre sny i chcial znow blysnac, Zenada i wstyd. 17:09, 05.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kofelkofel

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Pomnik BonkowskiegoPomnik Bonkowskiego

4 9

na sierakowickim rynku to nasz obowiązek. Już przeszedł do legendy, a przecież ciągle w pocie czoła tworzy nowe bzdety. Wierzymy, że jeszcze pokaże ... ho, HO albo jeszcze więcej ! 22:36, 05.06.2019


Kto kocha SZCZUJNIĘ Kto kocha SZCZUJNIĘ

27 23

to kocha również Waldiego B. oraz Krychę P. Lepiej takich omijać, bo nie wiadomo czy byli szczepieni, a widać u nich pianę na buźkach. Zresztą zaraz tu coś ładnego napiszą o swoich idolach .... 17:21, 05.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaziKazi

28 22

Genialna fotka, panie Bonkowski to było świetne. 17:22, 05.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

YakuzaYakuza

3 17

Fotka niczego sobie ,Kazi,a ten obok Donalda to Twój stary ? 19:00, 05.06.2019


LmLm

28 21

Tak sierakowice go uwielbiają. Przecież tam uzyskał najwięcej głosów w powiecie. 17:22, 05.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BaronBaron

40 26

Zasmuca mnie to bardzo. Bo taki człowiek został wybrany senatorem głosami Kaszubów. Tylko dlatego, że był z PIS. Następnym razem pomyślcie na kogo głosujecie. Wstyd na cały kraj. 17:25, 05.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OptymistOptymist

4 4

Nic w tym smutnego jeśli senator bierze wzorce z zachowań celebrytów typu Stuhr czy Janda. To raczej wesoły kabarecik. Pozdrawiam radośnie 20:26, 06.06.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


KIM jesteś ???KIM jesteś ???

12 12

TYM, na kogo głosowałeś. "Swój do Swego po Swoje". Celne powiedzonko, które wszyscy znamy ! 17:49, 05.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@KIM jesteś ???@KIM jesteś ???

12 8

Oszołomy nie rozumieją niestety. Info dla oszołomów: nie trzeba być zwolennikiem PO aby nie głosować na PIS. Przemyślcie to. 17:53, 05.06.2019


Otóż to !!Otóż to !!

11 10

Nie głosuję na oszusta, który wyjmuje mi cichcem z kieszeni 800 zł. a za chwilę daje mi 500 zł. jako prezent dla mnie. Poza tym zastawia w lombardzie wszystko co mam i obiecuje więcej prezentów. Tacy "dobrodzieje" powinni siedzieć za kratami. 18:34, 05.06.2019


KaszëbaKaszëba

18 20

Senator Bonkowski desperacko próbuje zabłysnąć, zostać w jakikolwiek sposób zauważnony na arenie publicznej, niestety, wrodzony *%#)!& mu w tym nieustannie przeszkadza i zamiast wyjść na herosa wychodzi na idiotę. 18:03, 05.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zw. Miast PolskichZw. Miast Polskich

18 12

nam niepotrzebny, ale takiego "senatora" mieć MUSIMY !! Duuuuużo dobrych zmian - to podstawa. 18:08, 05.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BonkowskiBonkowski

36 21

To nie tylko wstyd dla Kaszubów , a w szczególności dla mieszkańców Sierakowic , ale ogromna kompromitacja . Czy Kaszubi nie myślą na kogo głosują , czy reprezentują tak niski poziom umysłowy ????/ A może chcecie żeby mówiono o Was z pogardą ........ty Kaszubie ..... 18:10, 05.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@Bonkowski@Bonkowski

18 11

Właściwie to sam sobie odpowiadasz. Większość głosujących nie myśli na kogo oddaję swój głos. W tym przypadku - kandydat z PIS - to OK. I koniec. Nieważne kto to. Damski bokser z pistoletem czy inny oszołom. Ważne że z PIS. Trudno szukać nadziei :( 18:17, 05.06.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


vbnvbn

11 11

Strasznie ograniczony jesteś. Jest jeszcze sporo innych wyborów jeżeli jesteś w stanie to zrozumieć choć wątpię. 18:31, 05.06.2019


# vbn# vbn

10 13

Wiem, ze są inne wybory ale ja wolę Bonkowskiego niż twoich teczowych kolesiów czy może komuchów jak ty wolisz ;) 18:36, 05.06.2019


Pisior z PisuardessąPisior z Pisuardessą

4 7

żyli w zgodzie / postawili dom na wodzie / Pisiorek p....nął, Pisuardessa bznęła / i pisia chałupa popłynęła ..... 18:41, 05.06.2019


@Pisior z .......@Pisior z .......

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Piękna para hetero .Piękna para hetero .

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


JurgielJurgiel

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


@Pisiorek@Pisiorek

9 7

Cześć oszołomie.
Twojego głosu już nie dostanie bo PIS go już nie wystawi. Wstyd i hańba. 18:43, 05.06.2019


@@pisiorek@@pisiorek

8 8

Nie on to ktoś inny z PiSu, ważne, żeby twoich tęczowych wykopać w kosmos ;) 18:52, 05.06.2019


No, jooooooNo, joooooo

4 8

ale oddaj mu swoją kłonicę, sierp, młot i kawał cepa - żeby działał ku chwale pislamu. Musi mieć jakieś inteligentne argumenty, JO ?? 18:57, 05.06.2019


@ no joooooo@ no joooooo

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


To ci daje ULGĘ ??To ci daje ULGĘ ??

4 3

Nie mam butelek, ale mam jakiś słój po kiszonych ogórkach. Mogę ci dać (z pokrywką). 19:44, 05.06.2019


OrmoOrmo

23 15

Ta fotka jest wszystkim udostępniona np. Na fb, a p. Bonkowskitylko ją udostępnił dalej. Ale redaktorek ma temat, a tak było tutaj nudno. 18:42, 05.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@Ormo@Ormo

8 9

Nie rozumiesz, że on jest politykiem, więc pełni funkcję publiczną? Rozumiesz, że jak Ty takie zdjęcie udostępnisz to będzie to świadczyć tylko o Tobie, a w przypadku polityka jest to zniewaga urzędu. 18:59, 05.06.2019


Zaprosiłeś już BonkaZaprosiłeś już Bonka

8 17

na obiad dzisiaj do siebie ?? Po obiadku piwko i Bonek opowie ci na czym życie polega. Nie zawiedzesz się, bo zaproponuje duuuuużo dobrych zmian, jakie się nawet PiSowcom nie śniły.
Gdyby tak jeszcze Krycha P. mogła przyjść .... jeśli przyszykujesz wiadro sałatki .... 19:11, 05.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Może przed kolacjąMoże przed kolacją

4 7

przy okazji kanapę ci podreperuje w rewanżu za pożywne dania ??? 19:18, 05.06.2019


Maciej__Maciej__

20 19

Czy to ten pisowski senator co wyrwał kochankę na miesięcznicach smoleńskich a swojej żonie groził pistoletem? 19:43, 05.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Tyżeś płatny troll ?Tyżeś płatny troll ?

3 5

pislamista czy idiota ?? ... Chyba 3 w jednym ! 22:20, 05.06.2019


W domu obłąkanych:W domu obłąkanych:

0 4

"z moich obserwacji wynika, że JA Napoleon oraz moja armia pokonamy wojska na Antarktydzie i zamienimy ją w afrykańską sawannę .... Hej służba, zdejmijcie mi już ten kaftan z długimi rękawami, bo mi gorąco i chcę poćwiczyć gestykulację wojenną" 01:29, 06.06.2019


kaftan Adamowiczakaftan Adamowicza

3 0

do psychicznych powyżej, macie problem psychiatryczny, wiem, że Tusk z Dulkiewicz nałożyli wam ten kaftan i teraz nie możecie sobie z tym problemem poradzić, dlatego wszystkich zdrowych o to oskarżacie, dalej czcijcie swojego wodza machloja Tuska, ale to się dla was źle skończy, bo przecież to przy grobie Adamowicza była przedwczoraj warta żołnierzy pruskich mówiących po niemiecku, jakby wyruszający na wojnę z Napoleonem :)), bo już prusaki gdańskie jedną wojnę przegrały, którą wypowiedziały kościołowi, teraz nowa wojna wypowiedziana że niby przeciwko samorządom :))) także zdrowia życzę! 07:13, 06.06.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Po prostu Po prostu

2 9

Wal-duś 20:59, 05.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PaliwkoPaliwko

8 17

A to ten kombinator paliwowy z wyrokiem. No tak prawdziwy katolik. 00:00, 06.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


qqqqqqqqqqqqqq

19 13

Panie Drewka! Wpisuje się Pan idealnie w wojnę polsko-polską. Rozumiem, że przekaz ma być taki, że ten, kto głosuje na przedstawicieli PiS, jest id.iotą, skończył podstawówkę, sprzedał się za 500+, albo za trzynastą emeryturę. W powyższym artykule, dobierając w ten sposób fakty, szczuje Pan przeciwko mieszkańcom gminy Sierakowice. Oczywiście to ja ta "pokojowa mowa a la PO", bo przecież to ludzie z PiS-u tylko obrażają, tak? Większość ludzi jednak widzi, jak jest w rzeczywistości, co widać po wynikach ostatnich wyborach. Możecie nadal pluć na PiS i pluć na ludzi, którzy na nich głosują. Niczego nie zmieni to, że krzyczycie, że w oku bliźniego jest drzazga, bo my widzimy, że w Waszym oku jest belka.

Panie Drewka, niech Pan zacznie być obiektywnym dziennikarzem. Wtedy zasłuży Sobie Pan na szacunek czytelników. To, co teraz Pan prezentuje, może sprawić, że ktoś za obrażanie ludzi zrobi Panu krzywdę. Przypomnę: w powyższym artykule obraził Pan mieszkańców gminy Sierakowice, poprzez takie zestawienie faktów. Nie życzę Panu źle, dlatego mam nadzieję na poprawę z Pana strony. 08:46, 06.06.2019

Odpowiedzi:10
Odpowiedz

do qqqqqqqdo qqqqqqq

3 14

Zgłaszam twój wpis do prokuratury, bo zawiera groźby. To jest karalne. 09:00, 06.06.2019


Twój nickTwój nick

9 3

jedyne co bym poprawił to ta wojna polsko-polska, to nie jest wojna polsko polska co najwyżej "polsko" (w cudzysłowie)- niemiecko - sowiecka, bo ostatnie wybory ukazały jaki obóz zdrady się ujawnił, tzn z list KE weszli starzy komuniści jak L. Miller, Cimoszewicz, Huebner itd... więc na prawdę wiemy gdzie stoi zomo, a gdzie próba jedności prawdziwej solidarności. 09:26, 06.06.2019


@ do qqqqqqqqqq@ do qqqqqqqqqq

7 3

Możesz zgłosić, ale wydaje mi się, że szkoda im zawracać głowę. Nie napisałem, że chcę coś zrobić Panu Drewce, gdyż tak nie jest. To jest jedynie forma przepowiedni, bo kto sieje wiatr, ten zbiera burze.

Już mi się zdarzyło, że przewidziałem coś, co się później wydarzyło (komuś coś spalono), więc tym razem wolałem napisać, co sądzę na temat działań Pana Drewki, zanim stanie się to, co według mnie może się zdarzyć. Z całego serca: wolę zapobiegać, niż powiedzieć "a nie mówiłem". 09:55, 06.06.2019


Do "do qqqqqqq&Do "do qqqqqqq&

9 2

ty się lepiej zgłoś do psychiatry!!!!! 10:46, 06.06.2019


Do qqqqqqDo qqqqqq

4 3

Naucz się czytać ze zrozumieniem. Czy Drewka napisał coś o tym, że wyborcy PiSu są tacy, jak wskazałeś w komentarzu? Nie napisał, więc po co tworzysz ten wywód?! Redaktor Drewka podał suche fakty: Bonkowski cieszy się największą popularnością wśród wyborców m.in. w Sierakowicach. Jak ten bezsprzeczny fakt może obrażać mieszkańców gminy Sierakowice? No jak?! Mieszkańców gminy Sierakowice obraża fakt jak głosują?! ABSURD! To, jak Ty to zinterpretujesz - to już tylko Twój problem! Redaktor Drewka nawet nie poddał tego faktu ocenie, więc dlaczego piszesz coś o obrażaniu ludzi? Zauważ, że to wszystko, o czym piszesz, odbywa się w Twojej głowie - to są Twoje interpretacje!!! 11:09, 06.06.2019


tak,taktak,tak

4 1

zapewne reprezentujesz tą grupę i teraz ciężko Ci z tym na sercu. Sierakowice, Stężyca czy jakakolwiek inna wieś co za różnica. Wszystko to co wymieniasz na początku swego postu to prawda i dobrze o tym wiesz, Polacy dali się omamić i nie ma dyskusji. Zresztą po co ciągnąć ten temat; nasze społeczeństwo nie nauczyło przez lata różnych rządów, że jesteśmy tylko pospólstwem do tego, aby spłacać długi i płacić podatki, a ci, którzy nami rządzą (zresztą od lat ci sami) szyderczo patrząc nam w twarz śmieją się, że można nas łatwo zmanipulować, a co za tym idzie podzielić społeczeństwo tak, żeby sąsiad na sąsiada doniósł, ba, brat na brata; opływając w dostatku z immunitetem być osobą nietykalną. Teraz nikt nie krzyczy, że coś podrożało, nikt z kanistrem nie pokazuje się w telewizji... Zresztą o czy ja mówię, większość ogląda to co ogląda. I mają do tego prawo; tylko mam taką refleksję: dlaczego mało kto rusza swoje szare komórki? A Pan, przepraszam, bo nie przeszliśmy na Ty, skoro ma takie zdolności wizjonerskie to co Pan robi tu na tym portalu? Myślę, że powinien Pan piastować jakieś intratne stanowisko; może w rządzie coś dla Pana znajdą, przecież stanowiska tworzy się pod konkretne osoby... Przecież Polskę stać na to, bo pozostali dyletanci się na to złożą! Mimo wszystko pozdrawiam, bo szanować trzeba każdą "owieczkę". 11:17, 06.06.2019


@ do qqqqq@ do qqqqq

3 2

Cytuję:
"Nasi Czytelnicy wielokrotnie piszą w komentarzach, że wstydzą się za to, że to właśnie Waldemar Bonkowski reprezentuje w Senacie Kaszuby. To właśnie dzięki głosom z Kaszub znalazł się w Senacie - w wyborach parlamentarnych zdobył on prawie 45 proc. głosów właśnie w powiecie kartuskim. Największym poparciem cieszył się w gminie Sierakowice, gdzie głosowało na niego prawie 58 proc. wyborców, a także w gm. Stężyca, gdzie oddało na niego głos 51 proc. wyborców."

W jednym akapicie jest wstyd, są wyborcy PiS-u oraz są wymienione dwie gminy. To jak to ma być odczytane? Wcześniej w artykule Bonkowski jest grillowany. Wiem. Nie popisał się. On jest tak samo odpowiedzialny za eskalację wojny polsko-polskiej, jak m.in. Pan Drewka.

Nie zmienia to jednak faktu takiego, że ludzie zagłosowali przede wszystkim na PiS. A że Bonkowski PiS-owi nie bardzo się udał, to nie oznacza, że wyborcy mają wstydzić się za wybranie Bonkowskiego. To ewentualnie PiS powinien się jego wstydzić.

@ tak, tak
Wycieczki osobiste i umniejszanie wartości rozmówcy... Gratuluję... Poza tym nie mieszkam w żadnej z tych gmin. Niemniej jednak razi mnie to, że Pan Drewka sugeruje, aby mieszkańcy tych dwóch gmin wstydzili się... 12:23, 06.06.2019


do qqqqqqqdo qqqqqqq

1 2

Trudno mi się do tego odnieść, bo przecież nawet pod tym artykułem pojawiają się wypowiedzi, że ludziom jest wstyd, że Bonkowski reprezentuje Kaszuby. Przecież Drewka nie napisał "Uważam, że to wstyd, że Bonkowski reprezentuje Kaszuby", tylko przywołał opinie, które nagminnie pojawiają się w komentarzach oraz powołał się na statystyki wyborcze. Wydaje mi się, że każdemu przeciętnemu człowiekowi, który potrafi myśleć, byłoby wstyd porównywać jakiegokolwiek człowieka z Hitlerem. Rozumiem, można Tuska nie lubić - ok, ale chyba są pewne granice. Dlatego - mimo że Bonkowski nie znalazł się w Senacie dzięki mojemu głosowi - również jest mi wstyd, że reprezentuje Kaszuby. Nie rozumiem Twojej logiki: dlaczego PiS może się wstydzić za Bonkowskiego, a osoby, które na Bonkowskiego głosowały, nie mogą się wstydzić? Przecież wybory polegają na tym, że głosujesz na taką osobę, której poglądy, idee i program najbardziej Ci odpowiadają. Wybory polegają na tym, że osoba, na którą głosowałeś, reprezentuje Ciebie. Więc co - osoby, które na niego głosowały, nie mają poczucia wstydu? Wyjaśnij, bo naprawdę nie wiem, o co Ci chodzi. 13:50, 06.06.2019


@ do qqqqqqq@ do qqqqqqq

1 2

W Polsce mamy system partyjny. Przedstawiciel danej partii w Sejmie i w Senacie głosuje zgodnie z decyzją tej partii. Poglądy poszczególnych osób nie mają znaczenia. Gdybyśmy na Kaszubach wybrali kogoś z PO, ta osoba w Senacie głosowałaby tak, jak mu każe PO. I nieważne, kto był przedstawicielem PO.

Przypuszczam, że większość komentarzy dotyczących wstydu piszą ci, którzy wcale nie głosowali na Bonkowskiego. Przecież tak fajnie jest "bić się w pierś", ale najlepiej w cudzą. 14:10, 06.06.2019


Do qqqqqqqDo qqqqqqq

1 2

Mamy system partyjny, ale określona partia nie przysłania nazwiska! Oczywiście, że poglądy poszczególnych posłów/senatorów mają znaczenie! Gdyby osoba, na którą głosuję, należała do partii, która mi odpowiadała, ale jej wypowiedzi, postawa i zachowanie byłby uwłaczające, to bym na nią nie zagłosowała! Wydaje mi się, że idiotyzmem byłoby głosować na "kogokolwiek, byle z danej partii". To tylko świadczy o konkretnym głosującym i jego zaślepieniu!
A czy te osoby (które nie głosowały na Bonkowskiego, ale pochodzą z Kaszub) nie mają prawa tak napisać (że jest im wstyd)? Moim zdaniem mają prawo, bo w oczach całej Polski wygląda to tak, że na Kaszubach cenimy takie osoby jak Bonkowski. 14:37, 06.06.2019


@qqqqqqqq@qqqqqqqq

9 14

Według oficjalnych danych 72 proc. ludzi z wykształceniem podstawowym zagłosowało ostatnio na PiS. To o co chodzi? Przecież ktoś takiego Bonkowskiego wybrał nie? To o czymś jednak świadczy. 08:55, 06.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

SokratesSokrates

7 1

"uczony *%#)!& jest groźniejszy od głupca nieuka" przypominam, że największe poparcie PO ma w więzieniach, a o ile wiem więzienie to żaden przebłysk inteligencji i mądrości. 09:29, 06.06.2019


Obserwator 2 Obserwator 2

6 0

Skąd te dane, chyba wysane z palca. 09:52, 06.06.2019


@@qqqqqqqqqqq@@qqqqqqqqqqq

6 3

Poza tym ponad 30% z innym wykształceniem? I to dało te łączne prawie 50% w ostatnich wyborach?

Raczej osób z wykształceniem podstawowym w Polsce procentowo nie jest dużo, więc to nie jest tak, że ludzie z innym wykształceniem w 70% zagłosowali na PO. Nie! Takiego czegoś nie było.

Podaj, proszę, dokładne liczby, a nie procenty, jeśli chcesz twierdzić, że to ludzie z wykształceniem podstawowym dają PiS-owi taki wynik wyborczy. 09:02, 06.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@ @@qqqqqqqqqqq:@ @@qqqqqqqqqqq:

1 1

W Polsce nie jest dużo osób z wykształceniem podstawowym? Właśnie jest takich osób bardzo dużo! Jak mieszkasz w dużym mieście to na pewno takich nie znasz, ale wystarczy pojechać na wsie i tam znaleźć kogoś z wyższym - jeden na sto, jak dobrze pójdzie. Nie ma się o co obrażać. Takie są fakty. Ktoś stwierdził, że nauka nie jest mu potrzebna - zajmuje się mniej wymagającą pracą itp. i jest ok. Tylko nie rozumiem jak można dyskutować z tym faktem. 11:13, 06.06.2019


@qqqqqq@qqqqqq

9 4

Proszę masz bardziej szczegółowe dane: Zgodnie z danymi Ipsosu wśród wyborców z wykształceniem podstawowych 16,6 proc. zagłosowało na Koalicję Europejską, a aż 72 proc. - na PiS. Tendencja ta utrzymuje się także przy wyborcach z wykształceniem zawodowym. 67,2 proc. wśród nich zagłosowało na PiS, a 22,9 proc. - na Koalicję Europejską. Także wyborcy ze średnim wykształceniem najchętniej głosowali na partię rządzącą, jednak różnica między obiema partiami w tym przypadku ulega dużemu zmniejszeniu - 46,3 proc. głosowało na PiS przy 36,4 proc. głosach na Koalicję Europejską.

Możesz sobie sam to wygooglać, to naprawdę nie jest takie trudne. 09:30, 06.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SokratesSokrates

7 5

"Uczony G-ŁUPIEC (PO) jest groźniejszy, od G-ŁUPCA nieuka (PiS)" 09:32, 06.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

VOLTAIRE:VOLTAIRE:

2 4

"Ciemnota jest rozumem głupców"

FREDRO: "Z ciemnym ludem zawodne przymierze, bo swój swego za łeb bierze"

( j. kurski: "Ciemny lud to kupi" ) 16:06, 06.06.2019


#Voltaire#Voltaire

3 1

Voltaire posługiwał się wyrwanymi z kontekstu cytatami, także radziłbym ostrożnie tą wywrotową postać cytować 16:13, 06.06.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


@@qqqqqqq@@qqqqqqq

6 6

Ipsos to sondażownia. Rozumiem, że w inny sposób nie da się tego zbadać, ale trzeba brać pod uwagę to, że wyniki sondaży są zależne od tego, kto za nie płaci.

Mimo wszystko doszliśmy do wniosku, że określanie ludzi, którzy głosowali na PiS, jako: albo skończyłeś tylko podstawówkę, albo po prostu jesteś głu.pi - jest sporym "przegięciem". PiS wygrał nie tylko wśród ludzi z podstawowym wykształceniem.

Poza tym przypuszczam, że spora rzesza ludzi z wyższym wykształceniem mogła się nie przyznać do tego, że głosowała na PiS. Wynika to z tej całej nagonki na wyborców PiS.

Na marginesie chciałbym dodać, że fakt jest taki, że PO ma kolosalne poparcie we więzieniach. I to nie sondażowe, ale rzeczywiste. To jednak nie sprawia, że na tym portalu artykuły mogą sugerować, że na PO głosują wyłącznie przestępcy. Ten brak symetrii jest porażający. 09:48, 06.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@ @@qqqqqqq@ @@qqqqqqq

2 0

Słuchaj, znowu po swojemu interpretujesz fakty: to są Twoje przypuszczenia, że ktoś z wyższym wykształceniem nie przyzna się, że głosuje na PiS. Co mu zrobi ankieter? Nic! Wyobrażasz sobie sytuacje, że osobie głosującej na PiS ktoś zadaje pytanie "na kogo pan głosował", a ten odpowiada "na KE"? Jakoś tego nie widzę. Po drugie - na tym portalu nikt w artykule nie napisał o tym, że głosujący na PiS to ludzie z podstawowym wykształceniem, więc po co tutaj się tak pienisz?
Po trzecie - wspomniane poparcie "nie sondażowe, ale rzeczywiste"- co to ma być? Chodzisz po każdym więzieniu i pytasz: na kogo głosowałeś? Bo to, że Ty masz kolegę po odsiadce, który głosuje na PO, nie znaczy, że tak robią wszyscy. Po czwarte - nie podałeś informacji, skad masz te dane, co sprawia, że to wymysł. 11:18, 06.06.2019


do powyżejdo powyżej

0 2

PKW podała wyniki wyborów we więzieniach. I to są dane realne. Sondaże zaś mają to do siebie, że często odbiegają od danych realnych. Sondażowo mamy 3 europosłów z Konfederacji, a realnie nie mamy ani jednego. 12:07, 06.06.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


@qqqqqqq@qqqqqqq

1 1

Wystarczy wziąć to trochę na logikę, a jak do tego dodasz te dane to naprawdę sytuacja staje się jasna. Szczerze powiedziawszy naprawdę szkoda czasu na tłumaczenie spraw oczywistych i zaczynam mieć trochę gdzieś, że ktoś tego nie rozumie. Trudno, po prostu tak już jest. 10:19, 06.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@qqqqqqqqqq@@qqqqqqqqqq

3 0

Na logikę? PiS wygrało wybory. I tyle. A że w różnych grupach społecznych wyniki się różnie kształtowały, to nie uprawnia nikogo do tego, aby wyborców PiS-u określać jako ludzi niewykształconych, a wyborców PO jako przestępców. Nie zgadzam się na szufladkowanie oraz nakręcanie tej wojny domowej. 10:56, 06.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@qqqqqqq@qqqqqqq

3 6

Jakiej wojny? Człowieku? Chcesz udawać, że jest inaczej niż jest - to naprawdę twoja sprawa i twój problem. Pewnie, że w każdej grupie wyborców są ludzie z różnych sfer społecznych z różnym wykształceniem, ale tu chodzi o dominujący elektorat. Naprawdę tak proste rzeczy dziś trzeba ludziom tłumaczyć? Nie wmawiaj mi tylko proszę, że ludzie w miarę wykształceni, inteligentni i kulturalni wybierają nam takich senatorów jak ten na obrazku powyżej. Naprawdę chłopie szkoda czasu na dyskusje na poziomie przedszkola. Chcesz sobie uważać, że inteligencja tego kraju głosuje na Pis, twoja sprawa - naprawdę mnie to wisi. Ja wiem jaka jest rzeczywistość, ale nie mam zamiaru kłócić się z kimś, kto nie chce załapać prostych rzeczy. 11:16, 06.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

prawdaprawda

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


@qqqqqqq@qqqqqqq

4 7

Nawet po komentarzach na tej stronie internetowej często widać pewne ograniczenie wyborców PiSu: nie potrafią napisać komentarza zgodnie z wymogami języka polskiego albo stosują uwłaczające argumenty (np. wolą zagłosować na Bonkowskiego niż... i tu podają niecenzuralne określenia wobec osób pochodzących z różnych mniejszości). To o czymś świadczy. Większość osób z wyższym wykształceniem nie stosuje tak absurdalnych tekstów (jakby czyjaś seksualność miała jakiekolwiek znaczenie podczas pełnienia funkcji politycznej, totalny absurd!). Gdy kiedyś zapytałam, skąd się biorą pieniądze na 500+, uzyskałam odpowiedź, że "nieważne skąd, ważne że dają" - myślenie krótkowzroczne też jest znaczącym przykładem. Kolejny przykład? Stosowanie retoryki, która wskazuje na totalną nieznajomość współczesnej polityki (w myśl zasady: "nie głosujesz na PiS? Jesteś komunistą", a przypominam, że w Polsce komunistyczne partie nie mogą funkcjonować, a arena polityczna nie ogranicza się do dwóch obozów). Można by długo wymieniać... 11:27, 06.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obserwator 2 Obserwator 2

11 2

Niech wtrąca się w dyskusję wyborców Pisu i rządzących, uważasz za osoby nie zdolne do raciolnego myślenia. To skąd tak dobre wyniki gospodarcze w Europie I na świecie Z twojego punktu widzenia , uważasz się za osobę ,inteligentna z pewnością z wyszym wykształceniem do do niczego nie upoważnia, że takie osoby mają być lepiej traktowane od innych grup społecznych gorzej wykształconych .Często poslugujecie inicialami ,,Konstytucji", każdy człowiek wobec prawa jest sobie równy inaczej mówiąc nie ma lepszych lub gorszych.Chcieliśmy Demokracji poczynając od skrajnej lewicy po skrajna lewicę, każda z parti w czasie wyborow miała prawo zaprezentować, swój program wyborczy i to od nich zależało co zaproponują wyborca.Pustymi sloganami hasłami lub retoryka nagonka na kościół ludzie nie dali się nabrać. Z zasdy przeważającej części osoby z niszym wykształceniem pracują ciężko mniej zarabiają i każdy zarobiony grosz sobie liczą. Mają inny punkt widzenia do osób , które pracują umysłowo. 13:30, 06.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DO "Obserwator DO "Obserwator

4 7

No i? Nie wiem czemu służy Twój wywód. Moja wypowiedź odnosiła się do poprzedniej dyskusji na temat wysokości wykształcenia osób głosujących na PiS. Wskazałam jedynie, że statystyki pokazują, że osoby głosujące na PiS najczęściej mają podstawowe wykształcenie, a ponadto po ich wypowiedziach w internecie to widać. Nie uważam, że osoby gorzej wykształcone są niewartościowe, tylko takimi osobami znacznie łatwiej sterować. Przywołałam informacje o moim pytaniu, skąd bierze się 500+, które to pokazuje. Dla przeciętnego odbiorcy PiSu nie jest istotne skąd są te pieniądze (część wyborców PiSu prawdopodobnie nie wie, że aby zorganizować 500+ podnosi im się koszty życia, więc w praktyce działa to tak, że zabierają Ci 800zł, a potem dają 500+). Po prostu jest przykre, że wyborca PiSu nie ma ochoty zasięgnąć nieco nauki, opinii autorytetów, tylko ma podstawowe potrzeby: skoro coś mi "dają" (nieważne jakim kosztem) to na nich głosuje. 13:57, 06.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ Do "Obserwato@ Do "Obserwato

8 2

Cały czas generalizujesz... Poza tym manipulujesz. Cytuję:

"osoby głosujące na PiS najczęściej mają podstawowe wykształcenie"

A skąd masz takie dane, aby tak twierdzić? Przecież sondaż wykazał, że poparcie PiS-u w grupie ludzi z podstawowym wykształceniem wynosi około 70%. Nic więcej. Zaś z Twojej wypowiedzi wynika, że ponad połowa głosów oddanych pochodzi od osób, które mają podstawowe wykształcenie. Znasz liczby? Wiesz, ile PiS miała głosów w grupach z wykształceniem podstawowym, zawodowym, średnim, wyższym?

Z sondażu wynika, że:

wśród osób z podstawowym wykształceniem PiS miał najwyższe poparcie

I tyle. To nie jest to samo, co napisałaś.

A ten tekst, że wyborcy PiS nie interesują się tym, skąd te pieniądze pochodzą... No, przecież za PO też nie było pieniędzy (bo pieniądze uciekały), a nie było 500+. Teraz też nie ma pieniędzy, a jest 500+. Co wybierasz? Jeśli żadnej z tych opcji nie chcesz, to przynajmniej nie głosuj na PO-PiS. 14:35, 06.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Dlaczego kraj jestDlaczego kraj jest

1 1

zadłużany w tempie 3 miliardy na miesiąc od kilku lat ?? Jest dobra koniunktura gospodarcza, więc wtedy należy tworzyć nadwyżkę budżetową na trudniejsze czasy, a NIE robić długi.
Zadłużenie kraju w/g oficjalnych danych przekroczyło 1 billion zł (jedynka z dwunastoma zerami). KTO i KIEDY to spłaci ?? Unia nas nie poratuje, tak jak Grecję, bo nie jesteśmy w strefie euro. Szykuje się wspaniała przyszłość dla nas za kilka lat oraz naszych dzieci i wnuków. Wtedy miłośnicy pislamu będą krzyczeć: "a kto to mógł wiedzieć, no tak ALE, ale, ale ... złodziejeeeeee, złodziejeeeeee !". Tak funkcjonują rozumy jasnego ludu ! Wszyscy umiejący posługiwać się kalkulatorem wiedzą to już TERAZ !! 15:33, 06.06.2019


@ .......@ .......

2 1

Nie rozumiesz, że za PO dług Państwa rósł także, a ludzie nic nie dostawali? A dobra koniunktura? Czemu tylko u nas? Może właśnie dlatego, że pieniądze, które trafiają do ludzi, a nie są wyprowadzane przez różnego rodzaju mafijki, rozkręcają gospodarkę? 08:02, 07.06.2019


Bonk to 1 pryszczBonk to 1 pryszcz

1 7

na obrzydliwie pryszczatym cielsku SZCZUJNI. Jad wydzielany od kilkunastu lat, który zatruł mniej odpornych. Leczenie będzie długie i bolesne. 14:37, 06.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Absolwenci szkółekAbsolwenci szkółek

6 3

podstawowych są mądrzejsi od pogardzanych wykształciuchów, no a mieszkańcy wioseczek są mądrzejsi od miastowych i wszystko wiedzą lepiej. Zachodzę w głowę dlaczego zatem wszyscy mądrzejsi oraz ich dzieci i wnuki pielgrzymują do tych *%#)!& miast i nie chcą wracać ??? 15:11, 06.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


@komuno cenzura@komuno cenzura

1 2

Człowieku, Twoja mania prześladowcza jest straszna. Pomyliłeś fora - tutaj rozmowa toczy się o "idolu" Kaszubów, czyli Bonkowskim. 16:11, 06.06.2019


do powyżejdo powyżej

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


@komuno cenzura@komuno cenzura

1 2

Jesteś aż takim idiotą czy tylko udajesz za pieniądze? Właściwie to druga opcja byłaby dla ciebie lepsza ale wątpię. Więc rób co ci każą i zamilcz. 17:37, 06.06.2019


Kaczokomuna, jakoKaczokomuna, jako

5 8

lewactwo przekupujące ludzi, aby na nich głosowali już widzi dno w kasie zapełnionej przez ich poprzedników. Dlatego hasło "popierajmy sektę czynem - umierajmy przed terminem" jest przez nią wspierane poprzez najbardziej trujący ruski węgiel w naszych piecach, abyśmy oddychali śmiertelnym smogiem, rujnowanie służby zdrowia, coraz bardziej niewydolnej oraz atak na lekarzy i pielęgniarki, aby zachęcać ich do wyjazdu za granicę. Jeszcze przed końcem tego roku wiele pisich plusów (+) zacznie zamieniać się w minusy (-). No ale my ich kochamy, a wiadomo, że "miłość wszystko wybacza". 16:30, 06.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

vbnvbn

1 7

Jak widać można być i_diotą do potęgi i pasać głupoty na portalu.
17:34, 06.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

twój nicktwój nick

8 2

wystarczy prześledzić wpisy Kaszuba, vbn, zxc, czy moskala, żeby stwierdzić, że wypisują lewackie głupoty i androny 19:29, 06.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


moskalmoskal

5 6

W Sierakowicach moj wpis Dostal 30 negatywow, to znaczy , ze jak napisalem ten pajac nalezy do wariatkowa,te 30 minusow tez? bo jak to inaczej wytlumaczyc, czy moze te kaszubki male nie zrozumialy co on wogole powiedzial?, moze oni lubia jak sie kogos bez powodu opluwa, wyzywa, albo bez dowodow oskarza?, tak dlugo jak to ich samych nie dotyczy, ile takich Januszow, Grazynek chodzi po ulicach Sierakowic? ktorzy sieja nienawiscia, latwo ich znalezsc w kosciele na sumie, wystarczy na te buzki spojrzec, jakby mogli rzuciliby od razu gromy, dla nich ta osoba to jest wzor chamstwa, swoj, swego pozna, nawet po zapachu. 13:33, 07.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


@anythusk@anythusk

1 1

Prawdę mówić warto. To fakt. Nie ma co ukrywać, że jest się i_diotą. 16:58, 07.06.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


ab55ab55

0 1

"Ostatnio - o czym pisaliśmy w Onecie - szerokim echem odbiła się symboliczna warta, która przy grobie Pawła Adamowicza pełnili członkowie grupy rekonstrukcyjnej Garnizon Gdańsk. Nie spodobało się to niektórym prawicowym mediom, które zarzuciły gdańskim miłośnikom historii paradowanie w pruskich mundurach.

Dziennikarze nie pokusili się nawet o zamieszczenie wyjaśnień gdańskiej grupy rekonstrukcyjnej. Członkowie Garnizonu w swoim oświadczeniu tłumaczyli, że nie były to mundury pruskie, a mundury garnizonu Polskiego Królewskiego Miasta Gdańska z czasów przed zaborem w roku 1793. Taka lekcja historii nie przekonała jednak wszystkich, a dla wielu honorowa warta w "pruskich mundurach" była kolejnym dowodem na to, że w Gdańsku dzieje się bardzo źle." 14:01, 10.06.2019


ythorythor

1 0

bajki o tym, że to były mundury garnizonu polskiego???? akurat, to niby dlaczego wydawali komendy po niemiecku?? 21:37, 10.06.2019


Do BonkaDo Bonka

0 2

Ty jesteś naprawdę chory , obrzydliwie zgorzkniały 21:27, 11.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do RedaktoraDo Redaktora

0 2

Poziom komentarzy pod tym artykułem osiągnął DNO , czyli poziom Bonkowskiego. Tego się nie da czytać ani komentować 21:31, 11.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

w 10w 10

0 2

taki senator jaki naród 12:24, 12.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do 10Do 10

0 2

Masz rację , ale troszkę szkoda że tak nisko nasz naród upadł 14:55, 12.06.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


po prostu wstydpo prostu wstyd

0 0

Co tu dużo gadać, obciach na maksa i tyle 10:49, 15.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%