Zamknij

Wójt Stężycy: wymieniajmy piece, bo niebawem będą kary

10:37, 29.10.2019 Aktualizacja: 15:09, 29.10.2019
Skomentuj fot.W.Drewka fot.W.Drewka

Gmina Stężyca będzie składała uwagi do "uchwały antysmogowej", którą opracowuje samorząd województwa pomorskiego, ale Tomasz Brzoskowski, wójt gminy już apeluje: - Wymieniajmy piece, bo za jakiś czas będzie można ogrzewać tylko olejem opałowym lub gazem. Innej możliwości nie będzie - mówił na dzisiejszej sesji Rady Gminy. 

Informowaliśmy już, że samorząd województwa pomorskiego pracuje nad wprowadzeniem zakazu stosowania niektórych rodzajów paliw oraz ograniczeń w kwestii stosowania instalacji grzewczych. Chodzi o poprawę jakości powietrza poprzez ograniczenie emisji szkodliwych związków oraz pyłów. Zgodnie z projektem uchwały określanej mianem "antysmogowej", zabronione będzie stosowanie niektórych rodzajów opału, m.in. mułów węglowych oraz paliw produkowanych z ich wykorzystaniem, węgla brunatnego, paliw w których udział węgla kamiennego o uziarnieniu 0 - 3 mm wynosi powyżej 15 proc. oraz paliw zawierających biomasę o wilgotności powyżej 20 proc. 

Na sprawę zwrócił dziś uwagę wójt gminy Stężyca Tomasz Brzoskowski, który zaapelował do radnych i sołtysów, by już teraz zwracali mieszkańcom uwagę na konieczność wymiany systemów ogrzewania. 

- Będziemy opiniować ten projekt uchwały, ponieważ pojawia się w nim dość istotna nieścisłość. Chodzi o to, że rządowy program "Czyste powietrze" dopuszcza możliwość stosowania pieców piątej generacji i pieców na pelet, podczas gdy w tej propozycji samorządu województwa pomorskiego takiej możliwości nie ma i są to dalej idące obostrzenia. I w tym widzimy dość istotną sprzeczność - mówił wójt Stężycy. - Istotne jest natomiast, że w ciągu najbliższych 10 lat zmieni się wszystko. Dlatego już teraz warto mówić mieszkańcom, by zadbali o wymianę pieców. Za jakiś czas będzie można ogrzewać budynki tylko olejem opałowym lub gazem i do tego trzeba się przygotować. Będą duże kary dla osób, które będą używały miału czy węgla brunatnego. To są bardzo istotne zmiany, o których dziś trzeba już głośno mówić.

Jakość powietrza na Kaszubach pozostawia wiele do życzenia, o czym informujemy już od dawna. Widać to chociażby na przykładzie Sierakowic, gdzie w centrum miejscowości zainstalowano dwa czujniki jakości powietrza. O ile w ciągu dnia poziom zanieczyszczeń nie przekracza dopuszczalnych norm, o tyle nad ranem oraz wieczorami jakość powietrza drastycznie spada. To czy w regionie można odetchnąć pełną piersią można sprawdzić na stronie airly.eu/map/pl.

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(41)

YyyYyy

26 2

A kto pokryje koszt wymiany pieca w budynku komunalnym??

11:15, 29.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bujajta się!bujajta się!

35 5

wam smok towarzyszu uderzył do głowy!!!

11:34, 29.10.2019
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Adolf w piekleAdolf w piekle

0 4

się cieszy, bo wytruwamy się sami i mówi "bujajta się, verfluchte Kaschuben".

20:20, 29.10.2019

Do Adolfa powyżejDo Adolfa powyżej

5 4

ja palę drewnem i węglem, bo jestem normalny, a ty dalej bądź posłuszny twojemu wodzowi Hitlerowi, on już raz gazem wytruł miliony, ale widać, że stado ekobałwanów, już sama się wytruje gazem Hitlera, każdy kto jest za gazem jest Hitlerem!!!

05:57, 30.10.2019

No, jooo aleNo, jooo ale

0 3

ten pogrzebacz ciągle w garści trzymać i fajerki przekładać i gary osmolone sadzą na kuchni węglowej to ci dają chyba w kość ??? - no i popiół ciągle wynosić z paleniska bidny kmiocie ....

17:12, 30.10.2019

ChmielacusChmielacus

26 6

Tyle teraz z tym zachodu, biurokracji, cała ta akcja to nie tak powinno być, niech urzędasy odwiedzają mieszkańców z gotowymi papierami, ja tylko podpisuję, a urząd załatwia ekipę gazowników, piec, kominiarza, opłaty i galante. Inaczej to mam to w d.... i wolę sobie derwnem i węglem palić.

11:37, 29.10.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

infoinfo

6 4

Ale wiesz, że nie trujesz urzędników, ale przede wszystkim siebie i własną rodzinę??

20:15, 29.10.2019

mopsikmopsik

5 12

Jak to kto? Ci co tam mieszkają, nie mata z pińcet plus? Zamiast na gołdę przeznaczyć lepiej na piec i gaz!

11:38, 29.10.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

YyyYyy

3 2

Mieszkając w budynku komunalnym trzeba być od razu patologią? Dzięki...

16:13, 29.10.2019

ze Stężycyze Stężycy

36 4

Śmieszny wójcie, to może zamiast inwestować w śmiesznych piłkarzyków zacząć pomagać ludziom wymieniać piece??? Szkólni już w ogóle niech robią za darmo i będzie pan Car zadowolony !

11:40, 29.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A ile kosztujeA ile kosztuje

9 3

wymiana instalacji na gazowa?

11:58, 29.10.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kominiorzkominiorz

5 1

Jak masz krzewi komin to w uj...

14:24, 29.10.2019

xcvxcv

15 4

ja jestem sklonny nawet dzisiaj wymienic piec, bardzo chetnie opalalbym gazem, albo olejem opalowym.
nawet zadnej dotacji nie chce na wymiane pieca.

tylko niech mi rzad zagwarantuje, ze koszty ogrzewania beda identyczne co w tej chwili, kiedy pale weglem.
no moge ewentualnie sie zgodzic na 10-15% procent wyzsze,
ale nie 200-300%

12:01, 29.10.2019
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

d/wd/w

5 3

Tak powinno być 10-20 %. poseł, wójt,prezydent,prezesi itp.mogą płacić nawet 500% więcej.

15:43, 29.10.2019

MmMm

5 2

Kiedyś tak gwarantowali... eko Olej opałowy za 30 groszy :) jak jest teraz, wszyscy wiedzą :)

18:27, 29.10.2019

To takie proste ...To takie proste ...

2 1

Szczerbaty guru ze swoją dobrą zmianą podejmą nocną ustawę, że gaz i olej jest w cenie węgla - zaś węgiel od jutra w cenie gazu i oleju - no i problem załatwiony. Po nowoczesne bezobsługowe piece ustawiały by się kolejki. To byłaby faktycznie dobra zmiana (bez " ... ").

18:35, 29.10.2019

Asia B.Asia B.

14 11

No bez jaj. Nie po to dałam przerabiać piec, aby wchodziły w całości opony (do 15") żeby teraz kupować nowy na gaz. Co ja mam zrobić z zapasem opon.

12:16, 29.10.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

d/wd/w

5 5

Ja też mam przerobiony z wielkim paleniskiem na opony od traktorów.

15:49, 29.10.2019

Otworzyć punktOtworzyć punkt

2 3

naprawy obuwia. Zelówki z opon są nie do zdarcia.

23:38, 29.10.2019

Ten noTen no

12 5

A kiedy będzie gaz w Stezycy?

12:55, 29.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ormo czuwaOrmo czuwa

15 5

A kartuski burmistrz rzekł, za Waszego życia gazu ani kanalizacji nie będzie. I co na to Bruksela.

12:55, 29.10.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Nie bój żaby ....Nie bój żaby ....

3 3

Gdy tylko dostanie smogowego krztuśca to wdepnie GAZ do dechy !!!

23:52, 29.10.2019

Tomasz Dorniak MASSUANATomasz Dorniak MASSUANA

4 33

Wprowadzenie ustawy antysmogowej na terenie powiatu kartuskiego zgodnie z moja akcją "Nie pal śmieci-dbaj o dzieci" zaproponowałem w grudniu 2016 r podczas sesji RM w Żukowie. W czerwcu tego roku złożyłem w Kartuzach wniosek o zakup drona.

13:00, 29.10.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JowitaJowita

2 16

Widzi Pan Panie Tomaszu co za narów? Trochę prawdy, inicjatywy ku dobru ogółu i już Pana minusują i hejtują, wielka szkoda, że tacy są ludzie. A Pan powinien iść do Sejmu na posła zamiast Lamczyka!

14:27, 29.10.2019

TtttTttt

23 3

To jest chore kiedyś tylko palono drzewem i węglem A teraz co zakaz jakiś bo komuś się to nie podoba chory kraj. Czy każdego stać żeby so wymienić piec itp. Każdy urzędnik jest mądry bo wie jak sobie zrobić to z dotacją A jak zwykły człowiek chce dotację to co słyszy proszę wymienić my panu zwrócimy A taka wymiana pieca to koszt ponat 10 tyś A ile zwrócą za to 1tys złotych. A ty panie Dorniak kup se tego drona i nad swoim kominem nim lataj. Bo kiedyś Pan pisał żeby zakupili takiego drona lepiej ludziom dajcie te pieniądze

13:23, 29.10.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

No i poza tymNo i poza tym

1 1

zamieniają twojego szrota po pięciu właścicielach na nowiutkiego merca, bo nie wypada mieć piec z oprogramowaniem, a jeździć starym rumplem.

20:01, 29.10.2019

jest OKjest OK

8 16

Koszt opalania węglem eko " Pieklorz "-( workowany) domu 200 m2 - 6600,00 zł.
Koszt opalania gazem za okres od 09.2018 do 09.2019 - 6700,00 zł.
Koszt przyłącza gazu i instalacji gazowej 25000,00 zł. Zwrot z programu " Czyste powietrze" ( w zależności od dochodu) 30% ( maks. 90%).
Jestem bardzo zadowolony . Polecam.

13:24, 29.10.2019
Odpowiedzi:6
Odpowiedz

..................

3 1

Koszt ogrzewania mieszkania w Kartuzach - prawie 4000 zł.

14:07, 29.10.2019

TtttTttt

7 3

To się ciesz jak ciebie stać na to bo napewno nie wszystkich ludzi stać jest na to żeby tyle pieniędzy wyłożyć

14:34, 29.10.2019

BonoBono

5 2

Palę pelletem, kosz 5000 zł rocznie łącznie z ciepłą wodą przez cały rok. Wcześniej ogrzewałem węglem 3,5 tony, koszt 3000zł. Do tego drewno 10m2 1500zł . Ogólny koszt 4500zł. Codzienne rozpalanie w piecu masa pracy. W przypadku pelletu raz w tygodniu zasyp oraz czyszczenie...

20:34, 29.10.2019

hmmhmm

2 2

260 metrów, ekogroszek ~4600 zł
chętnie przejdę na gaz ale za rządów ormowca nie ma co liczyć na gazyfikacje, nawet w centrum kartuz są problemy (znajomy czeka ponad 2 lata)

20:59, 29.10.2019

mmmmmmmmmm

1 0

Progi dofinansowania są mniejsze niż wskazane 30%. Co za tym idzie zwykły śmiertelnik z dofinansowania ma "figę z makiem" a cwaniactwo zatrudnione na czarno dostaje dofinansowanie na bardzo dużym poziomie.

Kiedy Nasze "Państwo" przestanie "doić" uczciwie pracujących!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

09:16, 30.10.2019

urzędnikurzędnik

0 0

Nie *%#)!& ,że jest ok bo mało kto dostaje zwrot nawet 30% za wymiane pieca .Poza tym zwrot z programu ,,czyste powietrze '' jak się dostanie to pokrywa tylko pozwolenia i projekty, natomiast piec ,wymiana konina na gazowy (nie można palić gazem przy normalnym kominie)oraz założenie butli gazowej i przyłącz ,robocizne pokrywa się samemu .Te 25000zł co piszesz to jest koszt montażu butli , a gdzie reszta .

09:27, 27.07.2021

Obserwator  2Obserwator 2

20 9

Koszt ogrzewania gazem 3 krotnie większy niż weglem plus wymiana pieca ocieplenie domu wymiana okien.Polaków na to nie stać jesteśmy krajem na dorobku.Województwo Pomorskie jest najmiej zanieczyszczenych województw w polsce ze względu na wiejace wiatry znad morza .Peowska propaganda z Gdańska chce nam wmówić ,ze unas na Pomorzu mamy problemy z zanieczyszczonych powietrzem.

14:47, 29.10.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

To trzeba daćTo trzeba dać

6 6

szansę tym, których stać na samoobsługowe piece. Dzięki nim (w prezencie) ty też będziesz oddychał łatwiej niż obecnie, mimo że nadal trujesz innych swoimi węglo-śmieciami.

19:45, 29.10.2019

Zwykły szary obywateZwykły szary obywate

20 2

Wszystko pięknie....Ale ja mam jedno pytanie...Za co my mamy to zrobić?kogo że zwykłych ,,pracowników''stać wyrzucić od tak min 10 tyś zł i do tego płacić co najmniej 2 razy tyle za opał?

15:06, 29.10.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Kiedyś na wsiachKiedyś na wsiach

7 4

wychodki były na zewnątrz, ale stopniowo nawet najbiedniejsi urządzili sobie zwykłe lub luksusowe łazienki wewnątrz. Tak samo będzie z wymianą węglo-śmieci na gaz. Stopniowo, powoli ale w kierunku cywilizacji i zdrowego życia.

19:30, 29.10.2019

NickNick

7 5

A w Miechucinie w centrum nadal cuchnie chemia,że głowa boli.To ten sam piec co wcześniej.?Paląco chcą ,bo to taniej.segregacja śmieci nic nie daje!ze spalonych np butelek plastikowych już zagrzana woda do mycia itd.

15:06, 29.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pdatnikpdatnik

20 5

w następnych wyborach temu Panu Wójtowi podziękujemy.
Niech będzie nowy Wójt i będzie normalnie.

15:14, 29.10.2019
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

AgnoAgno

3 3

Na to nie ma pewności. Może być jeszcze gorzej...

17:12, 29.10.2019

@agno@agno

4 2

na pewno gorzej nie będzie a skończy się era obecnego Wójta.

17:56, 29.10.2019

@@ango@@ango

2 1

myślę że jest grupa ludzi ktorzy już pracują nad kandydatem tylko teraz go nie ujawnią bo obecny Wójt od razu go spacyfikuje no i za wcześnie się ujawniać żeby nie spalić się, także jak bedzie kontr kandydat to obecny Wójt aut. Tak było w Chmielnie, Somoninie i to czeka Przodkowo.Ale my się skupiajmy na naszej gminie Stężyca i dajmy nowy wiatr we władzach gminy zawsze bedą nowe pomysły i nowe twarze.Czas na zmiany licznik bije.

22:23, 29.10.2019

Ha ha haHa ha ha

17 3

To będzie tak samo jak z frankiem,wszyscy zmienią a ceny wzrosną kilkukrotnie.Dlaczego wszyscy czepiają się o węgiel,przecież wcześniej palono i nie było problemów.Nikt nie zwraca uwagi na to ile aut jeździ po ulicach,jak w Polsce rozwinięta jest logistyka transportu.Moze zacząć szukać,gdzieś indziej problemu.

15:30, 29.10.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@@

3 4

W Trójmieście tych aut jeździ więcej, a powietrze zimą jest tam lepsze.

18:45, 29.10.2019

tedi79tedi79

28 2

co za bzdury ten wójt opowiada jak to tylko gazem i olejem oraz prądem a drzewem już nie ?? pierwsze słyszę. Są piece 5 generacji na biomasę czyli drzewo i spełniają wszelkie wymagania i normy. Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd Panie wójcie. Proszę pokazać mi ustawę która zabrania palenia drzewem opałowym

15:50, 29.10.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do tedi79Do tedi79

3 2

Proponuję czytać ze zrozumieniem, nie chodzi o uchwale wójta czy gminy, tylko projekt uchwały samorządu województwa pomorskiego...?

07:54, 30.10.2019

ekoterrorysciekoterrorysci

19 3

ta mafia Brukselska chce nas wykończyć, po pierwsze kłamie co do przyczyn smogu, to raz, po wtóre węgiel jak drewno są zdrowe ekologicznie, poza tym za parę lat ceny gazu skoczą do góry macie to jak w banku i ci co będą mieli opał na węgiel i drewno będzie im taniej to wszystko wychodzić!

16:53, 29.10.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kawał stuleciakawał stulecia

3 8

Węgiel ekologiczny??? Chłopie kup sobie przenośny miernik powietrza i sam zobacz, jakie to "ekologiczne" jest powietrze w pobliżu kopcącego komina. Rekordziści potrafią podnieść stężenie PM 2,5 do 200 mikrogramów na metr sześcienny. Tragedia!

18:42, 29.10.2019

Rozmowa z powyższymRozmowa z powyższym

4 3

zapchlonym kołtunem jest bezcelowa !! To jest tzw. gów...zjad palący śmieciami i padliną przyciągniętą z lasu.

19:09, 29.10.2019

AgnoAgno

13 5

Chętnie zmienie piec. Tylko szkoda,że przy okazji pieca muszę wymienić okna, bojler i diabli wiedzą co jeszcze aby otrzymać dotację. A tego już w kosztach nie ma.... Moi rodzice też chętnie wymieną piec. Sama zmiana ogrzewania to u nich 15 do 20 tyś ale okna, ocieplenie domu i cała reszta która się nie kwalifikuje to rząd kolejnych kilkudziesięciu tyś... Skąd emeryci mają na to brać?

18:13, 29.10.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Masz rację, dlategoMasz rację, dlatego

5 3

zmiany muszą być stopniowe. Najpierw nasi włodarze rozprowadzają nitki gazowe wzdłuż głównych domkowych ulic i przyłączają się ci, których na to stać (przestając produkować zabójczy smog).
Potem kolejni mieszkańcy, w miarę własnych możliwości. Będzie tak samo jak z wyglądem naszych miejscowości .... ładnieją powoli, ale nieprzerwanie. Wszystko wymaga czasu, ale NAJPIERW trzeba mieć szansę na PODŁĄCZENIE od ulicy.

19:00, 29.10.2019

qxvqxv

3 2

W programie można przy okazji wymiany pieca skorzystać z Dofinansowani na termomodernizację, wymianę okien, drzwi itd, ale nie jest to obowiązkowe. Można wymienić tylko piec.

10:02, 30.10.2019

Czym się różniCzym się różni

7 10

NARKOMAN od WĘGLOMANA ???
Tym, że jeden daje sobie w żyłę - a drugi w płuca. Wolę narkomana, bo on tylko siebie zabija, a węgloman zabija na raty siebie i wszystkich dookoła.

18:18, 29.10.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wyżejwyżej

3 3

Część narkomanów też daje sobie w płuca, ale WŁASNE - a nie MOJE.
Który z nich jest bardziej niebezpieczny ????

18:24, 29.10.2019

z Kaszubz Kaszub

12 6

Oby obostrzenia wprowadzono jak najprędzej. Skończy się palenie śmieci i idiotyczne polewanie węgla, żeby dłużej czadzić z kominów. Nie tylko w Sierakowicach powietrze jest fatalne. W ościennych gminach jest tak samo źle, tylko czujników nie ma.

18:31, 29.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

leo leo

12 4

Albo pan Redaktor źle zrozumiał albo pan Wójt chodzi z głową w chmurach. Cytat "Wymieniajmy piece, bo za jakiś czas będzie można ogrzewać tylko olejem opałowym lub gazem". Jest to oczywistą bzdurą lub osoba która to mówi nie pojęcia o czym mówi. Panie Wójcie ponad 90 procent pieców CO na terenie gminy Stężyca to piece na węgiel, drewno i trociny. Czy Pan chcę ich zakazać? Jeżeli Pan to zrobi w ciągu kilku miesięcy przestanie Pan być Wójtem. A nawiasem mówiąc czy nie Pan innych problemów jak na przykład sprawy ziemi w Klukowej Hucie, której nie chce Pan zwrócić prawowitym spadkobiercom.

18:37, 29.10.2019
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

@@@@

6 6

W Krakowie nie wolno już opalać węglem, jakość powietrza zdecydowanie się tam polepszyła. Czy Kaszubi są gorsi, że muszą wdychać smród?

18:50, 29.10.2019

Z dnia na dzieńZ dnia na dzień

6 6

zmiany nie będzie, ale musimy zacząć ratować się natychmiast, bo przecież w kraju umiera rocznie 48 tysięcy ludzi z powodu SMOGU, a w Polsce jest ponad 30 miast najbardziej śmiercionośnych w Europie (spośród 50-ciu).
T R A G E D I A !!!!!

19:16, 29.10.2019

infoinfo

3 3

50% pali syf, 45% nie umie palić w piecu, 5% paliw syf+węgiel i nie smrodzą bo umieją palić.

21:01, 29.10.2019

do ekomatołówdo ekomatołów

3 2

w Polsce nikt nie umarł ze względu na smog ciemnoto, w Polsce ci ekoterroryści, co tak są za gazem Hitlera mordują przez aborcję miliony Polaków, przestańcie siać głupotę!!!

06:02, 30.10.2019

brawobrawo

6 7

No to jest nadzieja, że kochani sąsiedzi nie zdążą nas wytruć.

18:46, 29.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aa

10 7

Kiedy Kaszubi zauważą, że wielogodzinny smród z komina to po prostu wstyd?

18:53, 29.10.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wstyd to drobiazg ..Wstyd to drobiazg ..

9 4

tu chodzi o ŻYCIE !!!

19:19, 29.10.2019

infoinfo

7 6

Ale wiesz, że nie trujesz urzędników, ale przede wszystkim siebie i własną rodzinę??

21:46, 29.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZorgZorg

6 4

A gaz w Stężycy to kiedy się pojawi? Albo np w Somonine ? Ogrzewanie olejem opałowym nie opłacalne a poza tym to prawie jak diesel w domu pracujący przecież wytwarza NOx. Chcialem by podlaczyli mnie do gazu a tu d... jest gazociag ale 400m ode mnie przez wode i pola gdzie nikt nie pociagnie rury... ot taka jest rzeczywistosc

23:52, 29.10.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MonnnnMonnnn

0 0

w Sikorzynie też już było planowane ciągnać gaz ,ludzie się cieszyli ze gaz będzie i tyle tego było .Dużo gadane a nic nie robione ,z reszta wójt Stężycy nigdy nic nie robi o co ludzie go proszą tylko sobie boiska nowe .











09:13, 27.07.2021

Do leoDo leo

6 5

Proponuję czytać ze zrozumieniem, nie chodzi o uchwale wójta czy gminy, tylko projekt uchwały samorządu województwa pomorskiego...?

07:51, 30.10.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

leoleo

1 1

Proszę czytać ze zrozumieniem, to są słowa Wójta. Nie wiem czy to jest dosłowny cytat , bo nie byłem na sesji. Natomiast co do uchwały samorządu wojewódzkiego, wątpię w to że samorząd wojewódzki będzie chciał zakazać palenia węglem czy drewnem, jak by wynika ze słów Wójta. Na pewno samorząd będzie promować piece opalane olejem opałowym czy gazem, ale na pewno nie będzie zakazu.

18:46, 31.10.2019

edek1edek1

8 2

Towarzyszu Brzoskowski, polej sobie głowę zimną wodą.

09:11, 30.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qxvqxv

3 2

W programie można przy okazji wymiany pieca skorzystać z Dofinansowani na termomodernizację, wymianę okien, drzwi itd, ale nie jest to obowiązkowe. Można wymienić tylko piec.

10:07, 30.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

T.M.T.M.

8 2

Przez wieki na Kaszubach palono drewnem i na środowisko nie miało to żadnego wpływu. Gazu i ropy na pomorzu się nie wydobywa i to maja być jedyne dozwolone paliwa! A drewno które jest najtańszym w pełni odnawialnym paliwem i dostępnym w zasięgu kilkuset metrów od domu ma być zabronione? Ktoś chyba daleko odleciał w kosmos.
Trzeba promować czyste spalanie paliw które są dostępne. Na rynku są dostępne kotły do czystego spalania węgla i drewna spełniające wymogi 5 klasy.

11:31, 30.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mirek IIMirek II

1 5

Witam wszystkich. Moim skromnym zdaniem rozwiązanie problemu zanieczyszczonego powietrza jest chyba dosyć proste. Politycy uregulują prawnie normalną cenę gazu ziemnego dla odbiorców indywidualnych, dofinansują zakup kotłów, samorządy przypilnują inwestycji w instalacje przesyłową gaz i generalnie po temacie. Nie mniej na dzień dzisiejszy nic na to nie
wskazuje, ponieważ na takim rozwiązaniu nie ma biznesu - raczej gazu wagonami by nikt nie importował. Dzisiaj biznes polega na bajerowaniu ludzi w solary. fotowoltaikę, wymiany pieców
itd, czyli dotacje, sprzedaż, import węgla. Wójt ma rację. Jak skończy się w/w biznes, przepisami wymuszą na nas wymianę kolejnych pieców. Należy od razu iść w kierunku gazu. Oczekujmy od naszego senatora i posła podjęcie działań w tym zagadnieniu. Zdaję sobie sprawę, że przejście na gaz lub olej opałowy nie zrealizuje 100% mieszkańców. Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego dnia,

15:06, 30.10.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Obserwator 2Obserwator 2

1 0

Mam pytanie ile wynosi twój dochód miesięczny zapewne masz firmę ludzie na ciebie pracują większość ludzi nie stać ogrzewanie domu gazem i ocieplenie domu i będę się tak madrzyl.

18:13, 30.10.2019

innyinny

4 2

A co z kotlami zakupionymi niedawno z dotacja ktore nie spelniaja tych wymagan. Nowe i na zlom?

17:39, 30.10.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Stary kopciuch, czyStary kopciuch, czy

1 1

nowy kopciuch ... to ciągle KOPCIUCH !! Współczesne piece NIE MAJĄ WSYPÓW - lecz cienkie rureczki i SAME pobierają sobie paliwo.

17:43, 02.11.2019

KompozytKompozyt

0 0

Stary kopciuch, czy piec z podajnikiem jest na to samo paliwo, problemem w starych piecach jest to, że palacz jest do bani, a w nowych z podajnikiem elektronika robi za palacza.
w starym piecu górnego spalania jak ktos potrafi palić dymu nie uświadczysz, czy to paląc drzewem czy węglem, w piecach ekogroszkowych to elektronika steruje procesem splania dozując odpowiednia ilośc paliwa, odpowiednia ilosc powietrza, tak aby mieszanka paliwowo była zblizona do idealnej.

10:22, 27.07.2021

Obserwator 2Obserwator 2

6 2

Mam pytanie ile wynosi twój dochód miesięczny zapewne masz firmę ludzie na ciebie pracują większość ludzi nie stać ogrzewanie domu gazem i ocieplenie domu i będę się tak madrzyl.

18:08, 30.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TodyTody

3 0

A my ogrzewamy kominkiem. Nie mamy możliwości przerobienia na piec gazowy czy olejowy. Rozumiem, że zwrócą nam i innym w podobnej sytuacji za całe przerobienie domu pod instalacje. A potem będą dotować olej bo gazu w okolicy brak. Weźcie się puknijcie urzędnicy, ale tak porządnie, co by rozumek wrócił.

21:52, 31.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Z ChmielnaZ Chmielna

2 1

Z powyższych komentarzy widać jak niska jest świadomość ekologiczna naszych mieszkańców .
W Chmielnie na Słowińców jeden z mieszkańców regularnie pali plastikami ale widać sąsiadom ten smród nie przeszkadza.

23:15, 31.10.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

12341234

1 1

Niestety, w Chmielnie nie tylko na Słowińców palą plastiki. Przydałyby się kontrole, bo ludzie czują się bezkarni, a protestujących sąsiadów mają w nosie.Nawet nie będę wskazywać palcem, bo dymiące całymi dniami kominy widać i czuć z daleka. Że też mieszkańcom tych domów chociażby nie wstyd, bo o wpływie takiego procederu na ich własne i sąsiadów zdrowie pewnie nie mają pojęcia. Przydałaby się w tym zakresie edukacja.

23:07, 01.11.2019

Na ulicy SłowińcówNa ulicy Słowińców

3 1

stoi zaledwie kilka domów więc sąsiedzi wiedzą kto pali plastiki. Z komina wydobywa się biały , śmierdzący dym . Czy władze gminy nie mogą czy nie chcą reagować na taki proceder ???????

15:30, 02.11.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ktośktoś

0 0

Ciekawe z tymi piecami... Nam zabrania się palenia w śmieciuchach, a nasi sąsiedzi za Odry zamawiają u Nas w okolicy całe mnustwo takich właśnie pieców. Ot tak nam każe Unia...

08:10, 05.11.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

micka micka

0 0

Ludzie tyle wieków palili w piecach węglem i drzewem i nic im nie była ,a teraz nagle ludzie chorują od takiego ogrzewania domów ?. Jeśli chodzi o zmiany klimatyczne i zanieczyszczenia powietrza to fabryki więcej zanieczyszczają powietrze niż 1000 domów ogrzewanych drzewem.

08:39, 27.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DotrzeDotrze

0 0

Skoro jest dym, to jest i związany z tym zapach, dym oznacza że jest zakłócony proces spalania, a więc jest nieodpowiednia mieszanka paliwowo-powietrzna. dla większości dym oznacza tylko jedno.. ze ktoś pali śmieci, a już na pewno plastik, ciekawe skąd oni to wiedzą? czyżby palili czymś takim? ktoś z Was widział piec po takim paleniu plastikiem? przecież to jest czyszczenia i czyszczenia, wartośc grzewcza zerowa.
Dym najczęściej jest spowodowany niewłaściwym rozpalaniem i nieumiejętnym paleniem, a nie tylko i wyłącznie że pala śmieci i plastiki, owszem są tacy którzy to robią, ale wystarczy nieczyszczony piec, nieczyszczony przewód kominowy i juz dym gotowy.
Poza tym, wszędzie trabia o ochronie srodowiska, a problemem jest brak roslinności, która oczyszcza i produkuje tlen, latem mamy pełno terenów zielonych zimą się dusimy, bo drzewa nie produkuja tlenu, więc przyroda nie jest w stanie oczyścić tego co wypuszczamy z kominów.
Ale co sie dziwić skoro drzewa wycina się na potęgę,a do tego wszędzie asfalt i kostka.
Cały świat zrozumiał, że betonowanie miast przyczynia się do podnoszenia temperatur w miastach, że wody zamiast zostawać spływają nie wsiąkając w grunt, od dawna o tym się mówi, a w Kartuzach zafundowano nam patelnię na rynku i deptaku, do tego wycięto drzewa dookoła rynku, i postawiono kilka atrap zieleni.
Jedno około 20 letnie drzewo które tak ochoczo wycinamy przy drodze, produkuje dziennie tlenu dla człowieka na trzy lata, zima jak nie ma liści to skąd ten tlen się bierze?
Jeden hektar lasu, wchłania rocznie ponad dwadzieścia ton CO2.
Produkujemy coraz więcej spalin i wycinamy coraz więcej drzew pozbawiając sie narzedzi, które oczyszczają powietrze.

10:15, 27.07.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%