Księża, odwiedzający parafian w ramach kolędy zachęcają wręcz do rozmowy o problemach i wątpliwościach, ale jak przeprowadzić taką rozmowę, gdy z księdzem przychodzi organista i ministranci? Pyta o to mieszkanka Wygody Łączyńskiej (gm. Chmielno). Poprosiliśmy proboszcza tamtejszej parafii o wyjaśnienie.
O tym jaki jest cel kolędy, jak się do niej przygotować i jak powinna ona przebiegać pisaliśmy kilka dni temu, powołując się na swego rodzaju "przewodnik" na ten temat, opublikowany przez parafię pw. Wniebowzięcia NMP w Żukowie. Temat wywołał jednak kolejne wątki.
Mieszkanka Wygody Łączyńskiej (gm. Chmielno) zwraca uwagę, że krępuje ją obecność innych osób, które księdzu towarzyszą.
- Jak u nas w parafii można porozmawiać z księdzem na kolędzie o problemach, wątpliwościach i sprawach Bożych i parafii skoro siedzi z księdzem w pokoju organista. A u nas był organisty syn - pisze nasza Czytelniczka.
Ksiądz Bogdan Drozdowski, proboszcz parafii św. Józefa w Wygodzie Łączyńskiej, którego poprosiliśmy o komentarz w tej sprawie podkreśla, że większości parafian nie przeszkadza obecność organisty czy ministrantów podczas kolędy.
- Jeżeli jednak ktoś ma sprawę, którą chce poruszyć na osobności, to wystarczy wspomnieć o tym już przy wejściu i wówczas organista po prostu wyjdzie z mieszkania i można porozmawiać sam na sam z księdzem. Nigdy w naszej parafii nie było z tym żadnego problemu - mówi ksiądz Bogdan Drozdowski.
Hahaha...12:41, 13.01.2020
Tak...jasne.
A świstak siedzi i zawija w sreberka...
Yyy12:47, 13.01.2020
A organista to po co na kolędy chodzi?
jak to12:51, 13.01.2020
Grać ludziom na nerwach
Kolenda12:55, 13.01.2020
A dlaczego Kolenda jest np. Od 29grudnia do końca stycznia... A nie np. Latem albo w innych miesiącach.. Tak samo koperty nie powinny być dawane na kolejach A w kościele jak ktoś będzie chciał.
O mamo13:04, 13.01.2020
Jesteś tak glopi że nawet nie wiesz że jeśli chcesz to ksiądz może cię odwiedzić latem
Do buca13:06, 13.01.2020
A Ty dlaczego swoje,urodziny wyprawiasz latem a nie na przykład na zimę???
A pytanie 12:56, 13.01.2020
Diakon to kto praktykant czy ksiądz
... 13:31, 13.01.2020
Diakon to student i pełni praktyki w parafiach. Lepiej mieć Diakona na kolędzie niż organiste.
...14:34, 13.01.2020
Ale diakon sam chodzi więc co to za Kolenda
Do wyżej18:40, 13.01.2020
Ma już święcenia diakonatu. Może udzielać chrztu.
Ubodzy na umysle 13:00, 13.01.2020
Ze nie jest im wstyd o cos takiego pytać co im przeszkadza organista .od 40 lat ludzie nie mieli problemu żeby przyjąć księdza z organistom a teraz wielkie panośki robią z tego olbrzymi problem Ciekawe co zrobią jaj proboszcz przyjdzie sam i to oni będą musieli rozpocząć modlitwę i sami zaśpiewać.Wtedy będzie wstyd bo znając życie nie będą wiedzieli od czego zacząć Niestety o tym ci ludzie nieco bardziej skromni umysłowo nie pomyśleli. POZATYM wszyscy wiemy o co chodzi a chodzi o kasę szkoda im dać dla organisty,dlatego woleli by żeby ten nie chodził i najlepiej żeby ksiądz nie chodził. Drogie ludziska problem nie w organiscie,czy kościelnym tylko w was to wy macie problem że sobą a prawda jest taka że nikt was nie zmusza do datku,zasada jest taka jak chcesz i masz to daj a jak nie to nie....ofiara jest dobrowolna i nikt na nią nie czeka .....ci słudzy poświęcają wam swój czas nie oczekując nagród pieniężnych...itp,.
jo13:08, 13.01.2020
tacy ludzie *%#)!& że co mądrzejsi pisać poprawnie nie potrafią... zawsze przeszkadzał tylko wyprosić *%#)!& bo co ludzie powiedzą. Ksiądz, kościelny, organista - najwięksi donosiciele i roznosiciele plot na wsi i nie tylko!
...13:33, 13.01.2020
Nie wiem co *%#)!& ale niezle Ciebie w łeb wali
Piol13:40, 13.01.2020
40 lat temu jedzenie na kartki było.. Po co to zmieniali... Le cabaret
Eeteee19:47, 13.01.2020
Ksiądz i organista mają w dupie Ciebie i tą twoją cienką kopertę pamiętaj
Prawda21:18, 13.01.2020
No i widać że jest coś w przysłowiu '' prawda w oczy kole'' jak ktoś powie prawdę to od razu więcej ?
Zuza 11:14, 14.01.2020
Co ty piszesz za dyrdymały? Jeśli chcę porozmawiać z księdzem to nie życzę sobie udziału organista. Ten człowiek jest niepotrzebny. Są sprawy o których organista nie powinien wiedzieć. U nas na szczęście w parafii Kazimierza nie chodzi bo i po co.
6908:02, 15.01.2020
Jak widać 69.osób odczuło,ogromny ból związany z prawda jaką usłyszeli a woleli by nie słyszeć .Widac ktoś trafił w czuły punkt ........jak to się mówi PRAWDA BOLI najbardziej.
81????21:50, 17.01.2020
Zabolało kakao
barn14:06, 18.01.2020
Bò to je markszistowskô kaszéta.!!! Tuwe wiedno bãdą na Kòscół sztridowôle. Nie jiwruj sã tim.
Maryś13:03, 13.01.2020
Trzeba mieć rozum na poziomie przedszkolaka żeby księdza o takie dyrdymały pytać
Do Maryś16:42, 13.01.2020
A kto jest odpowiedzialny za organizację w parafii?
a Wacek13:21, 13.01.2020
chodzi z Kasią?
Szefu 16:45, 13.01.2020
Z Mietkiem
E.B.22:30, 17.01.2020
Do pięt nie dorastasz Pani Kasi?.
Parafianin13:21, 13.01.2020
Organista chodzi i zbiera plotki po kolędzie a potem rozsyła po parafii
Parafianin13:47, 13.01.2020
Organista może nie ale jego synalek już tak !
Hahahahahpękam16:04, 13.01.2020
Po co orfaniście,informacje o takich prostakach jak wy hihihihi chyba że wy się za ludzi show biznesu uważacie
Wiesiek-z-lasu13:22, 13.01.2020
Sierakowice to samo, organista najpierw zbiera haracz roznosząc opłatek a potem jeszcze po kolędzie chodzi z księdzem, pytam po co on?
browar23:58, 14.01.2020
ty wiesiek z lasu jak ci to przeszkadza to po co kupujesz opłatek od organista zawsze możesz się z rodziną podzielić patykami albo z liścia im dac
Anula2513:31, 13.01.2020
Ubodzy na umyśle to nie ludzie a ksiądz lub przede wszystkim organista, że wysyła swoje dzieciaki po koperty.
Pamiętam sytuację sprzed kilku lat jak zamiast iorganisty była jego córka i sama nie wiedziała czy ma zostać z księdzem czy wychodzić. I w samochodzie dzwoniła to do taty to do mamy co robić? Tata mówił wychodź, a mama chyba żądna informacji mówiła zostań z księdzem.
Co do kopert to nie podoba mi się to wogole ale jak już ludzie je przygotują i leżą na stole to niech je po prostu wezmą a nie że trzeba jak świnie do koryta przepraszać: 'Proszę księdza ofiara'!
Kolejnym problemem w tej akurat parafii jest że po kolędzie w dużej mierze chodzą księża wynajęci. Wielu parafianom się to nie podoba że muszą gadać z kimś kto nawet nie orientuje się w sytuacji rodziny czy parafii.
Wacek15:26, 13.01.2020
Sruknij się w łeb kaczorzyco
Ministrant15:55, 13.01.2020
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Nerwowa22:52, 13.01.2020
Do ministranta. Zazdrosny jesteś co? Tak wspaniałej rodziny której nic nie brakuje a zwlaszcza pieniędzy to nie widziałam. Trzeba bylo sie kształcić a nie na dupie siedzieć też byłbyś taki zdolny jak ich cała rodzina. Krowy doić a nie komentować
Anula2509:29, 14.01.2020
Do nerwowej.
Nikt z komentujących nie wypowiedział się na temat wykształcenia rodziny organisty, tylko ty. Z drugiej strony skoro tacy wykształceni to czemu dzieci chodzą po kolędzie za tatę skoro nie wypada? A tak wysokie wykształcenie, dobre wychowanie i chciwość w tym wypadku idą w parze.
stypendysta13:32, 13.01.2020
co za bzdurny artykuł produkt komuszej prowokacji, a od kiedy to kolęda to spowiedź, Gazeta moskiewska, znaczy berlińska, znaczy wyborcza nigdy nie nauczy się rozumu, zostaje im tylko prowokacje, kłamstwo, manipulacje, jątrzenie, nienawiść do człowieka, nienawiść do Kościoła
8121:53, 17.01.2020
Zgadzam sie
Wwwy1213:36, 13.01.2020
Mamy 2020 rok a organista dalej chodzi na kolędy.. W miastach już się to zmieniło czekamy na wieś..
ja rocznik 196913:41, 14.01.2020
urodzona i wychowana w Gdańsku nigdy na kolędzie nie widziałam organisty. Dopiero tutaj przed 20 laty się z tym zjawiskiem spotkałam, ale teraz już też nie chodzi bo się zestarzał
Obserwuje 23:22, 14.01.2020
Ja również mieszkałem 30 lat w Gdyni i nigdy organista nie chodził po kolędzie ksiądz i ministrancii wystarczyło modlitwa i kolęda odśpiewana. Nie wiem dlaczego na wsiach ksiadz potrzebuje organisty. To naciaganie mieszkańców ale to chyba nikomu na wsi nie przeszkadza. Nie rozumiem także dlaczego księdzana kolędę w tych czasach trzeba wozić samochodem. Nie ma końca tych paranoi.
Inna parafia 13:42, 13.01.2020
A u mnie w parafii opłatek jest od początku adwentu w koszyku pod ołtarzem obok taca i każdy wrzuca ofiarę według uznania. Po kolędzie chodzi ksiądz z ministrantami albo bez. Jak chłopaki są to zaraz po tym jak zaśpiewają kolędę idą do następnego domu zapytać czy przyjmuje się kolędę i czekają przed domem na księdza. Takie rozwiązanie jest najlepsze i nikt się nie krępuje.
Wies13:50, 13.01.2020
Tez na to czekamy oby u nas tak było !
A koledze to i tak ministranci śpiewają wszędzie te sama 1 w parafi wygoda
Eeee15:29, 13.01.2020
Do jajowych należysz
Ono21:32, 14.01.2020
Takich parafii nie ma
Użytkownik13:57, 13.01.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Kamienica13:58, 13.01.2020
To z kamienicy napisały osoby do expres już dłuższy czas chodzą pytania po co organista , gdzie tam organista - córka albo synalek ...
Inni też...17:11, 13.01.2020
Te pytania zadają sobie ludzie z różnych miejscowości. Pochodzę z tej parafii ale mając styczność z innymi ludźmi np. w pracy, wiem że innym też obecność organisty przeszkadza podczas rozmów z księdzem. Najlepiej niech Pan organista wykona swoje zadanie i razem z ministrantami wyjdzie.
J...aaa10:12, 14.01.2020
Jasne, najlepiej wszystko na Kamienicę...
Kamienica nie leży w gminie Chmielno, to nie ta część parafii topografie
Ile dać księdzu ? 14:00, 13.01.2020
Mój syn zapytał mnie ile dać księdzu ? Co mu odpowiedziałem proste tyle ile zarabiam na godzinę - 20 za godzinę jest 15 min wiec 5 pln
Nie można tak tego l14:02, 13.01.2020
Księdzu 50
Organiści nic ponieważ wg nie powinni go być, a raczej Marceliny
Ministrantom po 10 każdemu dlaczego aż tyle ponieważ oni cały rok chodzą do kościoła służą Bogu za frii a ksiądz opłatę pobiera
Miłosz200015:41, 13.01.2020
Księdzu chyba 200-500
Organista 100-200
Ministranci 5-20
Takie stawki tyle dają
Rysiek P15:50, 13.01.2020
To daj tyle a nie rób siebie g.... chwalisz się tym że dajesz 5zl ? Czy może żalisz się ze więcej nie masz ?
Olaf22:16, 13.01.2020
Nic nie musisz dawać. Natomiast ja, jak każdy normalny katolik daję 500 zł.
Gość 10:43, 14.01.2020
Włożyłam do koperty banknoty o nominale 10 pln - mieliście widzieć ich zdziwienie kiedy dostali grube koperty ?
Fghgdgh14:04, 13.01.2020
Bardzo mądre pytanie do Expresu?
Absurd płatne ławki 14:09, 13.01.2020
Nikt nie wspomniał o najważniejszym paradoksie incydencie!!! W Parafii Wygoda są Płatne ławki w kościele, przyjechałam na święta z rodzina. Poszliśmy razem do kościoła dosyć szybko aby zająć miejsca siedzące, msza była na 11 a byliśmy już o godzinie 10:40 około i siedziałam z rodzina i podchodzi do nas jakaś rodzina z 2 dzieci i mówią ze mamy usiąść gdzieś indziej była to już godzina 10:55 i wszyatko zajęte prawie... ponieważ to ich miejsce i oni za nie płaca. Jako ze nasz rodzina jest dos liczba aż 7 osób to cała ława była masz - na słowa ze mamy opuścić to miejsce mój mąż wstał i powiedział ze on nie będzie się przesiadał jak coś nie podoba się niech do księdza idą i to absurd aby płacić za miejsca w kościele ! Podkreślam ze mam prawie 40 lat i nigdy nie spotkałam się aby miejsca w kościele były płatne to absurd !!!!
Somonino 14:11, 13.01.2020
Zgadzam się byliśmy z rodzina ma Pasterce w tej parafii i podobny incydent miał miejsce
Nie do wiary14:17, 13.01.2020
Nie możliwe. Platne ławki w Kościele!!! Co to kino? Teatr?
Groteska14:31, 13.01.2020
Burleska
Wnuczek1915:31, 13.01.2020
Ja lubię z babcia chodzić do tego kościoła płacimy za 3 miejsca i będę wypraszać osoby co nie zapłaciły , ja płace za to aby babcia siedziała i będzie siedzieć nie po to sie płaci aby stała . Tak samo ja , płace wymagam !
Do wnuczek16:07, 13.01.2020
Chyba Ci się coś pomyliło. Kościół to Dom Boży. Każdy ma prawo usiąść w ławce. A jeżeli Cię rodzice dobrze wychowali to starszym się ustępuje miejsca.
Do do wnuczka17:11, 13.01.2020
Czyli mam płacić i ustępować osoba co nie płaca ?
Znam18:52, 13.01.2020
To stara praktyka. Jeszcze chyba ze średniowiecza i w niektórych miejscach w Polsce wciąż stosowana.
A23:02, 13.01.2020
Do somonino. Nie macie swojej pasterki w Somoninie przyjerzdzacie i narzekacie. Absurd. Kościół dla wszystkich ok ale jeżeli przyjerzdzacie nie wiadomo skąd to dla parafian nie ma miejsca. Dla ludzi którzy dbają żeby pasterka wyglądała pieknie jak nigdzie podkreślam to musi być miejsce zwłaszcza dla tych co są zaangazowani w oprawę przez takuch jak wy nie ma miejsca nawet dla orkiestry lub scholi. Wiec powinniście być wdzięczni że macie taką możliwość by być u nas na tej pięknej uroczystości.
Aniolek 209:06, 15.01.2020
Do wnuczki stojąc przed obliczem Boga nie będziesz mogła zapłacić i jeszcze wielce wymagasz za kogo Ty się masz płace wymagam kpina Bogu też tak powiesz
Użytkownik14:15, 13.01.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Bilety wstępu14:34, 13.01.2020
powinny być ... jak na program kabaretowy.
organek15:06, 13.01.2020
w Stężycy również tak się dzieje i jest to wkurzające, organista przed świętami chodzi po domach roznosi opłatek i zbiera kasę a potem jeszcze po kolędzie chodzi z księdzem i także szykuje się mu kopertę, czas z tym SKOŃCZYĆ - ja go podczas kolędy sobie nie życzę
Użytkownik15:26, 13.01.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Katolik19:09, 13.01.2020
Masz racje, ma dzieci, ponieważ został księdzem po tym jak mu młodo żona zmarła i został wdowcem.
Oburzona22:46, 13.01.2020
Póknij się w łeb. Totalny z ciebie idiota. Pomyśl co piszesz a potem daj to do sieci. Ważne że bardzo dużo zrobił dla parafii i za to mu serdeczne dzięki.
Do oburzona 10:46, 14.01.2020
Tak bardzo dużo zrobił! Najwiecej jak kamienica zbierała na nowe organy Ludzie chodzili zbierali po domach kasę, a w kościele organów do tej pory nie ma ....
Goreczyno15:29, 13.01.2020
W Goreczynie organista siedzi razem z księdzem ludzie nie chcą ale nie mają odwagi powiedzieć a ksiądz nie reaguje choć wie o tym może biskup powinien nakazać i koniec
Obywatel12315:30, 13.01.2020
Ten problem jest wszędzie ale o tym sie nie mówi
Glepcoche15:35, 13.01.2020
Wa jest glepce
Głąby wy15:34, 13.01.2020
Tu brzydkie gęby strzępicie a jak ja z księdzem proboszczem na kolędę przychodzę do się cmulicie i gęby nie potraficie otworzyć więźniami wy niedouczone z ludźmi rozmawiać nie umiecie chyba że ktoś wam telefonik da do ręki to się w komentarzach wypowiecie
Xxd09:47, 19.01.2020
tylko powiedz organiscie że ma wyjsc to cala parafia się dowie że go wyprosiłeś wiec jako douczony sam powinien wiedzieć że ma wyjść
Dobrze czytam ?15:36, 13.01.2020
Płatne ławki w kościele?
Organista co chodzi po kolędzie?
Ja myślałem ze te czasy już minęły
Na koledze ksiądz i ministranci 2 - ministranci wychodzą idą do następnego domu czy przyjmują koledze jeśli nie idą dalej a jeśli tak czekają na księdza tyle w temacie.
Płatne ławki w kościele - To jest temat dla uwagi
Cwoku15:41, 13.01.2020
Jasne wiadomo o co ci chodzi dostajesz kaczkowe to daj księdzu chciwcze
Hi15:36, 13.01.2020
Chmielno WTF??
do hi 15:44, 13.01.2020
A co twój skrót oznacza
Hihihi15:53, 13.01.2020
Chmielno co to k....jest ..,???
Chmielno ....15:55, 13.01.2020
Tak nazywamy WC po kaszubsku a co ? Coś się nie podoba
Kasyna15:39, 13.01.2020
Najwięcej do powiedzenia mają inowiercy,i ci których na koledzie nie ma bo siedza za szafą
Organista HAHA15:40, 13.01.2020
W końcu ktoś poruszył ten temat. Po tylu latach, może w przyszłym roku organista już nie będzie chodził a przynajmniej jego dzieci - idą tylko po kopertę a potem plotki co kto ile dał
Hahaha15:42, 13.01.2020
Te *%#)!& siedzisz i piszesz te komentatory,sama ze sobą ile ich już napisałaś 30?
Co łaska 15:44, 13.01.2020
Ale dają 1000 tyle usłyszałem za chrzciny.
Powiedziałem ze dam 100 jak nie to idę gdzieś indziej ochrzcić dziecko i zrobią to za darmo - to jest dobrowolna ofiara jak mam zapłacić 1000 chce paragon
???15:52, 13.01.2020
Teraz to wymyśliłeś,czy myślałeś nad tym przez ostatni rok
browar00:08, 15.01.2020
nie wierzę w to że ksiadz za chrzciny powiedział że chce 1000 zł?
Kowalskiii15:57, 13.01.2020
Czytam to wszystko i to jest po prostu kabaret
lubię naszą parafię16:01, 13.01.2020
U nas zawsze jest tylko ksiądz z ministrantami, którzy po modlitwie wychodzą więc można swobodnie porozmawiać. Kopertę jak nie przypilnujesz to ksiądz nie weźmie. Zawsze miło i sympatycznie. Uważam, że nie powinien chodzić organista na kolędy, też by mnie to krępowało.
Ono21:47, 14.01.2020
Jo jo dobry bajer
Parafianka..........16:09, 13.01.2020
Ja chętnie przyjmuje i daje dużo księdzu... żeby nie myślał że mnie nie stać..Poza tym cieszę się z wizyty duszpasterskiej to czas kiedy można spokojnie porozmawiać z księdzem wiadomo tam gdzie domownicy nie mają nic do powiedzenia ksiądz wychodzi po kilku minutach ale tam gdzie jest chęć dłuższej rozmowy i gościnność i,ksiądz zawsze poświęci czas i nigdy nie powiedział że się spieszy
do Parafianka.....16:35, 13.01.2020
Muszę Ciebie uświadomić że robisz podstawowy błąd bo na kopercie nigdy się nie podpisujesz jak jesteś jeszcze w tym roku przed kolęda to się podpisz
Badz czujny17:13, 13.01.2020
Nie mart sie on dobrze wie co od kogo gdybyś był uważny na kolędzie to byś Oświęcił swój umysł .....
Mieszkaniec Goręczyn17:01, 13.01.2020
W tej wsi organista chodzi z opłatkiem i kasuje bezczelnie pieniądze, po kolędzie to samo. Czysty biznes.
Kto tam jest organis17:14, 13.01.2020
Dalej Zygmunt ?
Parafianin Wygody ła17:13, 13.01.2020
Święte słowa to nie tylko organista chodzi z księdzem a nawet jego syn i córka a nawet i brat cała rodzina się wymienia co w rodzinie to nie zginie, siedza i słuchają a sam proboszcz też by mógł się pofatygowac odwiedzić swoich parafian a nie wyreczac się ojcami z zakonu
Inny parafianin17:16, 13.01.2020
Jak jego dzieci były małe to bracia teraz większe to dzieci posyła
browar23:56, 14.01.2020
przeciez na wygodzie taki fajny organista nie wiem o co wam chodzi
Pijoka....17:15, 13.01.2020
Muszę iść po browara gdzie tu w Chmielnie jest najtaniej ,?
Bezdomka17:17, 13.01.2020
Wypad z reklama
pukacz12:18, 14.01.2020
U Jędrusia!
transport17:46, 13.01.2020
Przyjmujemy kolędę i cieszymy się z wizyty księdza, ale nie rozumiem, dlaczego ksiądz nie może przyjechać własnym samochodem albo we własnym zakresie załatwić sobie transport. U nas co roku inna rodzina przygotowuje posiłki i wozi księdza. Trudno w pojedynkę przygotować obiad i kolację dla szacownego gościa i osób mu towarzyszących, dlatego wiele osób wynajmuje samochód dla kolędników, a to mocno podnosi koszty. Przecież w dzisiejszych czasach każdy ksiądz ma samochód.
Parafian 17:58, 13.01.2020
Sama prawda trzeba przywieźć księdza przewozić i potem jeszcze wrócić z nim w godzinach późnych w stanie niewskazanym.
Do wyżej18:36, 13.01.2020
Powinniście na rękach go nosić.
Pryncypale19:29, 13.01.2020
Ale z może tylko.mu powiedz o tym skąd na wiedzieć skoro podczas kolędy milczysz
do Pryncypale22:08, 14.01.2020
Ksiądz to inteligentny człowiek. Naprawdę trzeba mu takie rzeczy tłumaczyć?
dzieci organisty17:50, 13.01.2020
Dzieci organisty na kolędzie? I większość parafian nie ma nic przeciwko? Hi, hi... Ale średniowiecze tam macie... Aż trudno w to uwierzyć...
Mieszkanka Prz18:08, 13.01.2020
W gminie Przodkowo też chodzi z organistą i mnie i nie tylko mnie też się to nie podoba. To jest wizyta duszpasterska a nie organisty!
@mieszkanki prz22:49, 13.01.2020
bez Kasi?
Goreczyno18:13, 13.01.2020
W Goręczynie mało że organista zostaje z księdzem, ale ma też więcej do powiedzenia od księdza i potrafi w czasie rozmowy odebrać telefon
Gorczyno09:04, 14.01.2020
Zgadzam się z tobą ale winę tesz ponosi Hubert bo to on jako ksiądz powinien to zmienić ale rącza rączkę myje
Jak co roku......19:41, 13.01.2020
Chmieleczczanie ale wy jesteście G....i! Przecież nikt was nie zmusza do przyjmowania kolędy zawsze możecie zamknąć drzwi-ale jak widać brak wam jaj i godności do samych siebie co innego mówicie a co innego robicie .A jak przyjdzie ksiądz to cichutko jak myszki stoicie w rogu i ani słowa nie potraficie z siebie wykrzesać mało tego przygotujcie dwie koperty jedną dla księdza a drugą dla ORGANISTY i jeszcze na kolanach poprosicie tegoż organiste,żeby przyjął ofiarę on choć niechętnie ale weźmie żeby nie sprawić wam przykrości....?i tak wygląda każda wasza kolęda heh.
???19:44, 13.01.2020
Jakà reklamą pic mi się chce pytam gdzie tanie piwko wypije
Mieszkaniec Kamienic20:32, 13.01.2020
Na kolędzie w Kamienicy wraz z ojciem z Wieżycy był obcy facet, który nie jest organista. Dzieci organisty były rok temu. Jakie trzeba miec uprawnienia, żeby aplikować na oragniste? Taka dniówka przyda sie każdemu.
Taka sytuacja 20:59, 13.01.2020
Ojcowie te koperty dają proboszczowi a on płacić % ojcom tylko za to ze idą
TYREW20:37, 13.01.2020
Jedynym logicznym wyjściem jest zaprosić na kolędę redaktora Expresu Pseudokaszubskiego Wojciecha D. ten " człowiek"przerósł nas wszystkich na dodatek on w to wierzy. to jest możliwe tylko w Kartuzach
jooooo21:53, 13.01.2020
tyle pro-reżimowych komentarzy to nigdzie nie znajdziesz .... Lud kaszubski pokazuje swą mądrość.
Ja daję organiście21:39, 13.01.2020
stówkę i mówię "spływaj stąd".... zawsze spływa natychmiast, więc mogę się wypłakać w mankiet księżulowi na osobności.
Dobre21:50, 13.01.2020
To ten proboszcz nie chodzi po kolędzie sam tylko ma podwykonawców oj to ma niezłe ta parafie w garści a ten jeden ojciec to taki typ jest
Gość22:07, 13.01.2020
Ludzie jesteśmy dorośli a co niektórzy zachowują się jak dzieci,idą skarżyć do Pana Drzewki,nie lepiej by było poprosić organistę o wyjście z domu gdy chcecie porozmawiać z księdzem?dwagi ludzie.Marcelina zapewne czyta te komentarze które teraz piszemy i nie jest jej miło ale słyszeć jej głos w kościele to zapewne każdemu jest miło więc zanim zaczniecie oceniać to pomyślnie trochę.Moim zdanie na kolędzie wystarczy gdy będzie ksiądz i sluszkowie.Co do kwoty którą dać księdzu to każdy ,jeżeli może powinien dać ile może .większość ludzi daje kasę na pokaz,bo chce księdzu pokazać ile ma ale tak naprawdę co chce sobie udowodnić?to już każdy sam musi sobie odpowiedzieć.
cyngiel12:17, 14.01.2020
W prawie kanonicznym nie ma zapisu, że po chałupach jakaś organistówka może chodzić w ramach kolędy!!!
ludzie ogarnijcie si13:44, 17.01.2020
prawda. naprawdę musicie tak hejtować? cała ta rodzina angażuje się w życie kościoła. pracuje praktycznie tam. bycie organistom to nie tylko zbieranie kasy. a że każdy z nich umie śpiewać - to dlaczego dzieciaki nie mają pomagać ojcu? są świetni. a Ci wszyscy, którzy k**** się dowalają nie wiadomo o co - miejcie odwagę cywilną i im to powiedzcie w twarz. bo na expresie każdy mądry
Zniesmaczony 06:47, 14.01.2020
Zapraszam na kolędę do Kiełpina tu wikary wchodzi i wychodzi tłumaczy się że nie zdąży na mszę średnio 2min na dom
AAAa o09:36, 14.01.2020
A o kopercie pamięta czy w pospiechu zapomina .....
Kwestia wychowania10:07, 14.01.2020
Nie potrafisz rozmawiać to po co ma u Ciebie,ślęczec woli przyjść do mnie wypijemy kawusie,zjemy ciastusio porozmawiamy i jest miło
..08:13, 14.01.2020
Cała rodzina organisty chodzi..kiedyś chodziła jego córka, po co to?
Gość 10:37, 14.01.2020
Po kopertę
Użytkownik09:56, 14.01.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Gość 10:38, 14.01.2020
Za te koperty
...........10:11, 14.01.2020
Kaszubi czuja że muszą i tyle po prostu nie mają jaj dlatego wypowiadają się incognito tu mówią jedno a za chwilę zrobią drugie.......
Oli19:54, 14.01.2020
Dokładnie...w internecie każdy jest mądry, ale jak przyjdzie co do czego to wszyscy są cicho
Zenek10:54, 14.01.2020
Czytam wszystkie komentarze, i to się nie chce wierzyć aby cała rodzina chodziła po kolędzie, proboszcz sam nie chodzi a wysługuje się ojcami ? Daje im jakieś % z kopert ? W goreczynie rządzą kasy na opłatek, odbiera telefon podczas wizyty z księdzem - to jest organista ? Te wszyatkie brudy wychodzą na jaw do tych ludzi była nie chęć a teraz będzie jeszcze większa a oni sobie z tego **** robią i tak będą chodzić po te koperty, taka prawda
Olaol10:57, 14.01.2020
Ludzie przestańcie przyjmować przypadkowych ludzi na kolędę. Po co dzieci organisty!????
W tym roku był nawet jakiś przypadkowy mężczyzna nikt go nie kojarzy, może to asystent organisty.
Trzeba mieć trochę honoru!!!! Ci co chodzą z księdzem najzwyczajniej nie mają wstydu, ale zawsze to dodatkowy grosz..... Wstyd jaka zaściankowość.
Gość 12:36, 14.01.2020
Organista z kolęd zgarnia 30-50 koła wiec tez byś chodził
Wierna_z_Chmielna12:15, 14.01.2020
Organista???? A po cholerę??? Ministranci???? To niech jeszcze swoją gosposię pleban zabiera i wtedy będzie oczekiwanie na cztery koperty!!! To jest skandal i należy to zgłosić do kurii!!!!
Chmielno6712:33, 14.01.2020
Ministranci akurat ok wejdą zaśpiewają kolede i wyjdą
...17:30, 14.01.2020
Żałosny ten twój komemtarz... Ministranci za darmo cały rok służą chodzą w środku tygodnia do kościoła służyć Bogu i ludziom nawet takim jak ty... To właśnie ministrant na twoim pogrzebie będzie rozpalał kadzidło i podawał księdzu wodę święconą
Dodam12:17, 14.01.2020
Wszędzie jak czyta się w internecie to tylko artykuły po co są kolędy i ile dać księdzu po co organista ministranci itp. Ludzie wy naprawdę nie macie problemów
Lady M13:42, 14.01.2020
Miechucino to też fenomen w tym względzie. Organista wszędzie,kościelny wszędzie,kłótnie, wyzwiska, a ręce w kościele złożone,parafia skłócona,a życie płynie dalej
O.P.N.14:32, 14.01.2020
Ostra dyskusja nt. kolędy (kwestia absolutnie drugorzędna), ale to, że ponad 99% uczestniczy mniej więcej co niedzielę w heretyckim NOMie (Novusie) i tym samym popełnia grzech ciężki jakoś nie przeszkadza...
Haha ha ha ha ha ha 14:32, 14.01.2020
Co za debsa..poszła się Drewki Pytać czemu ksiądz chodzi po koledzie z organisią ...... hahahahaha???hahaha to pytanie powinna sama zadać księdzu a nie Drewke podesłać hahaha śmiechu warte. .to powinno trafić do programu najwięksi idioci,ludzka głópota,nie zna granic jak widać ....pękam śmiechem hahahaha hahahaha hahaha haha ....
Breeęe.. ..14:39, 14.01.2020
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Parafianin ?14:42, 14.01.2020
Bzdurne czepianie się księży organisty tyle lat nie było problemu
Gość 09:36, 16.01.2020
Był problem z organista tylko każdy cicho był, proboszcz i tak mu płaci za to ze w kościele gra
Zgadzam sie 14:43, 14.01.2020
Powodzenia dla męża tej piśmienniczki skarżycielki parafialnej co do drewki swoje flustracje pisała otwórz pan oczy i wymień to na lepszy model &&&&&gdybym ja cos takiego w chałupie miał kopnął bym to w cztery litery
Parafianka ####14:46, 14.01.2020
Baba sie nudzi pewnie nie na roboty i stąd te jej urojenia na punkcie kościoła żałosna sytuacja zeby tak szkalowac plebanie ksiadz powinien z nią porozmawiać
Propaganda wiejska14:50, 14.01.2020
Powinna zgłosić księdzu że nie chce żeby organista do niej wchodził, to on zaczekalby przed jej domem aż ksiądz wyjdzie i tyle i po kłopocie ale żeby bojkotować całą Wieś zgłaszać to do gazety czy tv ? To się nazywa mowa nienawiści. Tego typu zachowanie jest niegodne chrześcijanki
Powinna dostać od23:50, 14.01.2020
proboszcza 50 klapsów na gołą dudę w czasie kolędy, ta skarżypyta.
Wójek 14:55, 14.01.2020
Pewnie teraz jak na to wszystko patrzy to jej wstyd zrozumiała swój błąd i wynagrodzi to organiscie,podczas kolędy
Do Wójek 16:59, 14.01.2020
Ty to dobry jesteś wuje ó
@Wójek17:47, 15.01.2020
Kobieta bardzo dobrze zrobiła, nagłaśniając problem. Efektem takich "jaj", jakie tu zostały opisane, jest upadek autorytetu Kościoła Katolickiego. Poza tym fakt, że większość ludzi głośno nie protestuje, to jeszcze nie znaczy, że można ich traktować jak idiotów i źródło dodatkowych dochodów.
Do Parafian16:14, 14.01.2020
Czy wygoda Łaczyńska to nie gmina Stężyca a w artykule piszą że gmina Chmielno jak tam byłem na dożynkach to gmina Stężyca robiła we wygodzie
Geograf14:24, 15.01.2020
Miejscowości należące do tej parafii leżą na terenie trzech gmin: Sierakowice, Stężyca, Chmielno.
Organista 16:20, 14.01.2020
Dziękuje wszystkim za te pozytywne, jak i negatywne komentarze. Pozdrawiam
Jasiu Brylowski z rodziną ☺️
parafianin e17:11, 14.01.2020
kiedyś naprawdę w obu parafiach sierakowickich też były oplaty za ławki ,pamiętam ten absurd z dzieciństwa ,zero skupienia się na mszy ,wpatrywanie się w ludzi czy nazwisko z osobą się zgada ,będąc ...co niedziela przypomnienie , opłata za ławki,fajnie ktoś nazwał ;kino ,teatr ,bilety ,mamy tego skutki , 50% ludzi sa świątecznymi katolikami .. w Sierakowicach tylko burżuazja oplaty za ławki wnosiła ,chłopi w przedsionku a później coraz dalej od kościoła...za te opłaty ludzie by się w ławkach pozabijali w czasie mszy ....pózniej na spotkaniach a któs komuś miejsce zajął 1 , 2 razy ,dziś to by do rękoczynów mogło by dojść .
Do gości kościelnych17:48, 14.01.2020
Widać że nie chodzisz do kościoła jak to nazwałaś jesteś świątecznym gościem w dodatku kłamiesz i opowiadasz bzdury a ławki powinny być płatne trzeba tylko zrozumieć dlaczego?! Bo wyobraź sobie że z tych pieniędzy przeprowadzane są naprawy, renowacje sprzątanie Ty od święta przyjdziesz w brudnych juniorach,bavrydzisz naświechtasz zawiniesz D.... I cię nie ma ale ktoś musi to po tobie uprzątnać co twój mały móżdzek nie wziął tego pod uwagę? To widać słychać i czuć...I to ludzie którzy przekładają się do tego celu płacąc za te usługi powinni siedzieć w ławce stąd posiłku te dobrowolne opłaty bo niestety ale wszystko kosztuje a jak się nie dikładasz to nie rób afery tylko siadam tam gdzie możesz albo stój i tak inni posprzątają po tobie i tyle jesteś warta
Ministrant12317:23, 14.01.2020
Chodzą dzieci pana organisty i pan organista zgadzam się z tym ale nikt jeszcze nikogo nie zmusil do przyjęcia kolędy. A jak już ją przyjmujesz i nie chxesz aby organista był w domu możesz go wyprosić. Jestem od 9 lat ministrantem i pan Jasiu to bardzo miły człowiek i bardzo go lubię przed mszą przuchodzi do zachrysii pyta się co słychać i sam też opowiada co u niego można z nim porozmawiać. A co do koperty to nikt odgórnie nie ustala ile kasy masz włożyć... Chodzę po kolędach o szczerze mówiąc mi nie zależy na tych pieniądzach... To poprostu bardzo fajne że można iść służyć Bogu i ludziom vzego noestety niektuzi nie docenia
Koperta22:43, 14.01.2020
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Franek xxxxx18:05, 14.01.2020
Bieda wa diable za robłeta są wezta
Franekxxxx18:07, 14.01.2020
Na kłelonda,ksiądz powinien egzorcysta wziąć żeby tego diabła z was wynykać
Meggi18:09, 14.01.2020
Widać beńda mieszka w parafii Chmielewskiej brak kultury brak słów
Redaktor20:51, 14.01.2020
To pani z Ł. H. - każdy wie o kim mowa donos, niech się córka zajmie
asikkk18:36, 14.01.2020
w naszych parafiach kolęda ekspresowa od 2 do 8 min. nie pamiętam dłuższej , odprawione raz dwa szybko i zwięźle kiedyś chyba z minutę trwała taki wikary szybki ,organista nie ma problemu z plotkami bo ich nie ma , coś powiesz to plotkarz z ciebie ,złego słowa użyjesz -niedouczeni ,każdy się pilnuje . Księża i tak mają swoje grono do towarzystwa z byle kim nie wchodzą w większe rozmowy .zawsze na wsiach tak bylo ,chyba ze modlitwy potrzebują to wtedy do prostego ludu się zgłaszają
parafianka221:04, 14.01.2020
Wstyd mi za naszych parafian. Przyjmę zawsze u siebie Proboszcza, księdza , ojca z Wieżycy, Jaśka z całą jego rodzinką a nawet tą durną babę co zadaje takie durne pytania. A jak nie wie na czym polega kolęda i chce się wyspowiadać to niech idzie do spowiedzi lub na plebanię i tam wywali swoje żale a nie debatuje na ten temat na stronie w gazecie.Jeżeli chodzi jej o kopertę to niech nie daje i tyle w tym temacie. Ja czekam na kolejną kolędę za rok i mam nadzieję że będzie Jasiek lub ktoś z rodziny, z ministrantami i z księdzem na czele .
@22:11, 14.01.2020
Hi, hi, hi...
browar23:45, 14.01.2020
A jakby przyszedł sam ksiadz na kolędę to za 20 lat kogoś by olsnilo że ksiadz źle się spojrzał na panią domu i ta by go pozwala że ja zmolestowal.
gonzo..19:58, 15.01.2020
a jak przyjdzie z organistą lub jego córką to to coś zmieni
browar23:12, 16.01.2020
będzie . jak świadków proste
browar23:47, 14.01.2020
jak chcesz se porozmawiać z księdzem to idź do niego do biura parafialnego tam cie przyjmie i wyslucha pod okiem kamery w razie W
browar23:50, 14.01.2020
A jakby przyszedł sam ksiadz na kolędę to za 20 lat kogoś by olsnilo że ksiadz źle się spojrzał na panią domu i ta by go pozwala że ja zmolestowal.
Nieuki niedouczone07:54, 15.01.2020
Trzeba było swoje dzieci chować na ministrantów to dzisiaj by was zazdrość nie paliła
Wa kiszony głyrci07:56, 15.01.2020
Wy swoje tak wychowali.ze one cały dzień siedzę przed TV i zamiast zysku przynoszą straty i temu zazdroscicie innym że mają zasadne dzieci i sobie przyzarobią podczas kolędy
do powyżej17:55, 15.01.2020
Jaki tupet... Nie do wiary! Zasadne (?) dzieci przyzarobią na kolędzie...Przyzarobić to chyba pójść do jakiejś pracy, choćby dorywczej, a nie chodzić po ludziach i zbierać koperty.
Do tej ....22:27, 15.01.2020
Te dzieciaczki cały dzień chodzą i śpiewają myślisz że to przyjemne stać np.na mrozie pod drzwiami i chodzi od domu to domu i patrzeć na taką skwaszoną gębę jak twoja ? Tak coś im się należy
Borowo08:58, 15.01.2020
W Borowie to jest dopiero organista...
Aniolek 2 09:18, 15.01.2020
Jak wam coś nie pasi to wiarę zmieńcie i macie po problemie albo prosto do księdza na skargę tylko do tego nikt się nie odważy wszyscy za plecami wolą to obgadać dorośli ludzie A gorzej jak dzieci się zachowują
....17:51, 15.01.2020
Dziwne, że ksiądz sam nie zauważył, kto z nim kolędę chodzi...
Tak12:16, 15.01.2020
Kolęda to wizyta duszpasterska, przychodzi ksiądz z błogosławieństwem,żeby spotkać się z rodziną, porozmawiać, w żadnym wypadku nie powinno być z nim organisty, dzieci organisty czy innych osób postronnych, wszystko to co piszecie przypomina kabaret, możliwy chyba tylko na wsi
Po co to komu12:27, 15.01.2020
Jak ktoś ma potrzebę spotkania i rozmowy z księdzem wystarczy do niego pójść i to zrobić. Przyjmowanie kolęd to zbieranie haraczu na wygody urzędników kościelnych i wyciąganie informacji od ludzi. Do czego potrzebne i w jakim celu wykorzystywane? To po prostu zwykła ściema dla prostego ludu szczególnie na wsiach
Świat Zwariował 17:51, 15.01.2020
Ten świat zwariował... Brak słów na te komentarze, artykuł. Jest źle ale będzie coraz gorzej. Świat zmierza w złym kierunku! Pozdrawiamy Cię Jasiu?
Fiołek 19:29, 15.01.2020
?Pozdrawiamy CAŁĄ RODZINKĘ Organisty
Mak520:55, 15.01.2020
Nie rozumiem komu przeszkadza organista przeciez nie spowiadam sie w tej chwili ksiedzu i nie obgaduje sasiadow a nawet gdybym chciala porozmawiac sam na sam to grzecznie prosze aby wyszedl
Parafiankaaa21:03, 15.01.2020
Chyba większość ludzi nie rozumie sensu artykułu ... po co chodzą dzieci organisty ? Jeśli organista nie może iść z powodu obowiązków to nie powinien nikt go zastępować a tym bardziej dzieci ... syn organisty ostatnio wykazał się ciekawym czynem .. nie zdążył wyjść z domu a już sprawdzał ile pieniędzy jest w kopercie..
Nie masz kasy???dlat22:46, 15.01.2020
Z jak ty MUCIA nie możesz iść do pracy to mam rozumieć że nikt inny nie ma prawa cię zastąpić???Ależ Ty durna. Poza tym wszyscy wiedzą że chodzi Ci o kasę nie masz pieniędzy żeby dać organiście,to siejesz propagandę że niby lepiej będzie jak organista,nie będzie chodził po koledzie Pamiętaj nie wstydź się biedy nie tylko Ty nie nasz kasy i nie obwiniaj,innych o stan swojego portfela po prostu weź się kobieto do roboty i popraw swoją sytuację materialną
Xxyyy21:58, 15.01.2020
*%#)!& pipo mogłaś zdać pustą kopertę skoro wiedziałaś że nie ta osoba zbiera A nie teraz wypisujesz głupoty ale co by ludzie powiedzieli . Jasiu trzymaj się i nie zwracaj uwagi na idiotów
.......22:32, 15.01.2020
Czytam komentarze że ksiądz proboszcz bieże kopert z kasą od zakonników i daje im tylko jakiś procent od tego... A skąd wy to niby
Gość 09:44, 16.01.2020
Od Miłosza
Do garstki parafian 22:32, 15.01.2020
Ci którzy nie życzę sobie wizyty duszpasterskiej nie powinni wogule otwierać drzwi!!!! A ci którzy nie życzę sobie organisty powinni powiadomić księdza!!!!!!! I z czego wy robicie problem ?????? I wiem że nikt się nie odważy pójść do księdza i każdy z was a jest was garstka tych którzy puszczą że nie chce organisty już to przyjęli w swoim domostwie,a jeśli nie to wkrótce przyjmą tacy z was nic nie warci ludzie
Dwulicus pedrylus22:35, 15.01.2020
ZA PLECAMI OBGADUJECIE A W TWARZ SIE SMIEJECIE DWULICOWE ĆWOKI
Do biednych parafian22:53, 15.01.2020
Rozumiem że macie trudną sytuację rodzinną i że nie stać was na to żeby dać organiscie,i stąd ta ogólną niechęć wasza do niego .Nie możecie obwiniać kogoś za swoją biedę i za to.ze nie macie pieniędzy. Poza tym pamiętajcie wcale nie musicie nic dawać to dobrowolna ofiara i nic się nie stanie jeśli ktoś nie da ,wiem że tak bardzo się tego wstydzicie że jesteście gotów dać pustą kopertę ale uwierzcie i tak wiedzą od kogo ta pusta koperta po co udawać kogoś kim się nie jest lepiej być sobą nie możecie wstydzić się biedy .....
Po-wska żenada22:58, 15.01.2020
Jasne Biedaki chcą wyprzeć się Biedy zamiast przyznać się do Biedy robią wszystko że by odwrócić uwagę od siebie i swojego problemu braku pieniędzy i wieszają wilki na organiscie.Ale żenująca sytuacja
człowiek 23:09, 15.01.2020
wiele osób czyta te dziwne wpisy liczę ze tez czytają top księża ,nie po to by przegonić organistę i te świtę po kolędach itd. kolędy zawsze tak wyglądały ,księza otaczali się ludźmi zaufanymi sobie etc.
W wielu kościołach przydałoby się coś zmienić , np. zainwestować w ogrzewanie być tak skutecznym by ono było dla ludzi ,nie tylko w niedzielę ,ale np. kiedy jest mniej ludzi ,kiedy ludzie spotykają pogrzeby odmawiają różance kościoły , Czarna Dąbrówka , Mściszewice , Suleczyno , Siemierowice, rokity itd. . Bogu dzięki ze mamy znośne zimy ale przy -10 na zewnątrz to w środku lodówka i później leczenie zagwarantowane .
Heniek R09:28, 16.01.2020
Ciebie powinni przegnać,w diabła
Msciejt09:48, 16.01.2020
Na wygodzie jest grzejnik w zakrystii , podgrzewane dywaniki przy ołtarzy
Parafianin 52523:51, 15.01.2020
Jeżeli po parafii chodzi ksiądz z kolędą to powinien to być proboszcz wiary i organista do kompletu. Ale nie wynajęci zakonnicy i rodzina organista. Przyjdzie taki zakonnik wszystko odprawi usiądzie i mówi yyyyyyyyyy co słychać. Przecież on nas nie zna to jest tylko rozmowa o pracy co kto robi i o pogodzie. To jest kolęda?
????????01:26, 16.01.2020
Co to komu przeszkadza kto chodzi człowieku chory z zawiści czy Ty siebie słyszysz ?????
Tywor09:49, 16.01.2020
A jak są dzieci to do której klasy już chodzicie... jak tam wszyscy zdrowi
$$$$$$$01:35, 16.01.2020
Świat zszedł na psy,marny człowiek nie mający co zrobić ze swoim życiem pogrąża swoje życie dla tak marnego,celu dla tak.dennej głópoty,robiąc z siebie wielkie zero .Żal mi was bo coś się z wami stało.......Trzeba cieszyć się życiem i każda chwila a nie szukać urazy i największych głópot,tego świata jak emocje opadną i przyjdzie wstyd zrozumiecie kim a właściwie czym wy jesteście i co się z wami stanie......
Hehehehe09:39, 16.01.2020
Skarżypyta na własnego księdza drewience,naskarżyła powinni ją z parafia oddelegowac ! A tak swoją drogą ciekawe co dała Drewce za to że te dyrdymały opublikował hehehehehe ???() Pewnie maz już ją wykopał z domu
《●》09:41, 16.01.2020
Jo.widziałem jak rano szła z torbami
hengaz 09:43, 16.01.2020
Proszę o definicję "wizyty duszpasterskiej ". Po co chodzi organista czy kościelny? Jest to żebractwo, karane w kodeksie.
Dziecko09:50, 16.01.2020
Dzieci organisty chodzą, bracia
i tak nie gra roli..11:30, 16.01.2020
Ten sam ksiadz proboszcz jeszcze z ambony krzyczal, co to za wstyd, ze ludzie ksiedza we wlasnym domu w "kapciach" przyjmuja. Maja buty ubrac jak ksiadz do domu wchodzi....
Dobrze ze dla ksiedza kapci nie wykladaja hihi....
####12:51, 16.01.2020
A w Brodnicy to są dopiero szopki...
Miechucino19:13, 16.01.2020
Jestem parafianka miechucinska. Uważam, że jeżeli ktoś narzeka, to z własnej winy. Jeżeli wpuszczasz księdza, organiste i ministrantów do swojego domu, to tylko z własnej woli. Ty otwierasz drzwi, ty dajesz pieniądze, ty rozmawiasz, uśmiechasz się, choć często szyderczo, . Jeśli chcesz plotkowac, to zamknij drzwi i nie wpuścić nikogo, nawet sąsiada do domu. Na pewno nie rozwali Twojego domu, aby do niego wejść. Kolęda to wizyta duszpasterską i ksiądz daje błogosławieństwo domownikom. Jeżeli tego ktoś nie chce to nie ma obowiązku wpuszczać księdza.
Bądźmy wdzięczni księżom, bo okres koledowania to dla nich trudny czas.
Pozdrawiam wszystkich
Do Miechucino19:38, 16.01.2020
Podzielam chce dodać, że mam dużo do zawdzieczenia księżom. Cieszmy się, że mamy księży i ma kto udzielić nam sakramentów, odprawiać mszę. Ogólnie....... są ludzie dla których krytyka księży, nauczycieli, ogólnie wszystkich to motyw przewodni rozmów.
Co za bzdura15:22, 17.01.2020
Jak porozmawiać z organistą gdy obok siedzą słuszcy
Co za bzdura 15:23, 17.01.2020
Jak porozmawiać z Panią domu gdy obok siedzą jej dzieci
Co za bzdura 15:24, 17.01.2020
Jak porozmawiać z mężem gdy obok siedzi jego żona
Co za bzdura15:24, 17.01.2020
Jak porozmawiać z dziećmi gdy obok siedzi ich matka
Co za bzdura15:26, 17.01.2020
Jak porozmawiać z pacjentem gdy obok siedzi lekarz
Co za bzdura15:28, 17.01.2020
Jak porozmawiać z ministrantami gdy obok siedzi proboszcz
Co za bzdura 15:29, 17.01.2020
Jak porozmawiać z dziećmi gdy obok stoją ich rodzice
Co za bzdura 15:29, 17.01.2020
Jak porozmawiać z teściem gdy obok siedzi teściowa
Co za bzdura15:31, 17.01.2020
Jak się wyspowiadać,gdy obok siedzi ksiądz
Co za bzdura 15:32, 17.01.2020
Jak franzolic w kolejce gdy obok siedzą ludzie ---to wy akurat wiecie i tam wam nic nie przeszkadza
Co za bzdura 15:33, 17.01.2020
Jak rozmawiać z organistą gdy obok siedzą ministranci
Co za bzdura 15:34, 17.01.2020
Jak rozmawiać z kolegą gdy obok siedzi koleżanka
Co za bzdura 15:36, 17.01.2020
Jak porozmawiać ze słuszką,gdy obok siedzi teściowa pani domu
Co za bzdura15:38, 17.01.2020
Jak porozmawiać z panem domu gdy obok siedzi wikary
Haha15:40, 17.01.2020
U nas w Parafii Gołubie organista zostaje w domu i mi to nie przeszkadza nie mam nic ukrycia A plotki ministranci też mogą roznosić bo zostają w domu u nas są takie radary we wsi że organista to Pikuś ??
Co za bzdura15:40, 17.01.2020
Jak porozmawiać z proboszczem gdy obok siedzi wikary
Co za bzdura 15:42, 17.01.2020
Jak porozmawiać z kurą domową gdy obok siedzi jej kogut
Co za bzdura 15:43, 17.01.2020
Jak porozmawiać z Rudym gdy obok siedzi Schetyna ten szarlatan
Co za bzdura15:45, 17.01.2020
Jak porozmawiać z Janką,gdy obok siedzi Jan
Co za bzdura 15:46, 17.01.2020
Jak porozmawiać z Janem gdy obok siedzi Janka
Co za bzdura 15:47, 17.01.2020
Jak porozmawiać z drewką,gdy obok siedzi redaktor
Co za bzdura15:49, 17.01.2020
Jak porozmawiać z księdzem gdy cała rodzina fajfusów przed nim siedzi
Co za bzdura 15:50, 17.01.2020
Jak porozmawiać z kierowcą autobusu gdy inni pasażerowie siedzą
Co za prawda 16:03, 17.01.2020
Trzeba być FAJFUSEM DO POTĘGI żeby nie wiedzieć jak rozmawiać z ludźmi.Najlepiej niech podczas kolędy wejdzie do szafy i schowa się przed organistą bo jeszcze sobie w g???acie narobi,skoro nie potrafi rozmawiac z ksiedzem wstydliwa gosposia .....nie lubię takich ludzi nieporadnych życiowo wstydliwych z kompleksmi żal mi tej Pani ....jest zawstydzona,zakompleksiona i nie potrafi rozmawiać z ksiedzem przy organiscie godne pożałowania
mopsek16:38, 17.01.2020
Sprawa jest bardzo prosta, nie wpuscic do domu obu.
zxc17:18, 17.01.2020
Zamknąć drzwi i nie wpuszczać.
Co za prawda 17:36, 17.01.2020
Jak rozmawiać z tymi co tu piszą jak niewiadomo obok kogo siedzą
Co za bzdura17:38, 17.01.2020
Jak porozmawiać z kierowcą tira jak ten jedzie?
Co za prawda17:39, 17.01.2020
Jak porozmawiać z tą donosocielką skoro się ukrywa
Co za prawda 17:40, 17.01.2020
Pewnie zazdrość i organiscie dzieci rodziny itp. Stąd tyle jadu. ..
Co za prawda17:42, 17.01.2020
Gdyby skupiła się na wychowaniu i wykształceniu własnych dzieci a nie na zazdrość i to może by coś,z nich było a tak nic nie potrafią ani zagrać na organach ani zaśpiewać
Jojojo17:47, 17.01.2020
Trzeba było swoje dzieci kształcić gamoni chowiecie,i teraz pretensje do całego świata macie że jego dzieci sobie radzą a wasze z miejsca nie mogą ruszyć bo cały dzień w izbie leżą plincem,ba podłodze bo nawet nie wiedzą do czego kanapa służy
Wina Powca18:40, 17.01.2020
Wszystko przez PO
Wina Powca18:41, 17.01.2020
Od kiedy ta partia nie może pogodzić się z przegraną dzieją się te dziwne rzeczy ściga nas gestapo
Hakuna matata22:33, 18.01.2020
Chyba 2 lata temu zrobiliśmy eksperyment z Małżonką: Nie daliśmy żadnej koperty ani księdzu ani organiście ani ministrantom. I wiecie; to naprawdę nie jest taki stresujące, więc jeśli chcecie dawajcie jeśli nie to nie nikt wam krzywdy za to nie zrobi. Co do organisty to u nas w Sierakowicach to różnie, ale zazwyczaj nie ma czasu na rozmowę z księdzem - zawsze się śpieszy. Więc nie ma czasu na rozmowy. Zatem ... cóż, to w naszych głowach tkwi problem. Wybór należy do nas. Żyję już parę lat na świecie i NIGDY nie zdarzyło mi się aby z tego wynikał jakiś problem. Najlepiej, gdyby KOLENDA trwała dłużej; np. 3 miesiące - wtedy byłby czas na rozmowę, a w takich realiach niestety: Śpiew, modlitwa, lista obecności, rozdanie obrazków, spojrzenie na zegarek i HEJA do siego roku.
Bez sensu 11:13, 19.01.2020
Niestety w Chmielnie panuje inny zwyczaj tu ludzie wstydzą się biedy i dają puste koperty żeby nikt nie pomyślał że nie dali.wiec oszukują samych siebie ...nie rozumiem tych ludzi naprawdę gdybym nie miała to bym PO prostu nie dała i tyle ..
Rysiu z Pelplina15:35, 19.01.2020
Spokojnie, wszystko załatwimy, ministranci podwyżka o 20%.
Somonino 11:53, 16.02.2020
Ja również uważam,aby Organista wychodził podczas kolędy,ponieważ są sprawy o których trzeba porozmawiać z Księdzem..Ale nie ma możliwości,ponieważ Organista stoi w korytarzu.Tak nie powinno być!!
Użytkownik14:37, 20.03.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
36 2
Po kopertę !
14 1
Szpieguje.