Zamknij

Kartuzy. Radni z komisji za nazwą "św. Jana Pawła II" dla fragmentu ul. Wzgórze Wolności

11:30, 18.01.2021 W.D. Aktualizacja: 16:00, 18.01.2021
Skomentuj fot.M.Dzienisz fot.M.Dzienisz

Mimo negatywnej opinii Urzędu Miejskiego, radni z komisji petycji, skarg i wniosków pozytywnie zaopiniowali wnioski w sprawie nowych nazw ulic. Jeden z nich dotyczy m.in. zmiany nazwy fragmentu ulicy Wzgórze Wolności w Kartuzach. Inny dotyczy nazwy, o którą wystąpiła... jedna osoba.

Informowaliśmy jakiś czas temu, że mieszkaniec Kartuz wystosował do kartuskiej Rady Miejskiej wniosek o przemianowanie fragmentu ul. Wzgórze Wolności (droga wojewódzka nr 211) na "ul. św. Jana Pawła II". Sprawą zajęła się komisja petycji, skarg i wniosków Rady Miejskiej w Kartuzach. 

Zmiany dla fragmentów ulic

Jak informuje Tyberiusz Kriger, członkowie komisji pozytywnie zaopiniowali proponowaną zmianę dotyczącą zmiany nazwy fragmentu ul. Wzgórze Wolności oraz innych propozycji dotyczących nadania nazw ulicom w Kartuzach.

Radnych nie przekonały wyjaśniania zastępcy burmistrza Kartuz Wojciecha Jaworowskiego, który wskazywał, że nazwa ul. Wzgórze Wolności istnieje już od kilkudziesięciu lat i nie ma uzasadnienia dla podziału tej ulicy na dwa odcinki o różnych nazwach. Tym bardziej, że - jak podkreślił Wojciech Jaworowski, zmiana nazwy fragmentu ulicy Wzgórze Wolności przyniesie nieuzasadnione koszty dla znajdującej się przy niej Szkoły Podstawowej nr 2, która będzie musiała wymienić wszelkie dokumenty. 

Jest też propozycja zmiany nazwy fragmentu ul. Kolejowej na odcinku pomiędzy Rondem Kartuzów, a skrzyżowaniem z ul. 3 Maja. Ten fragment miałby zostać nazwany imieniem ks. Prymasa Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Przy tym fragmencie ulicy nie ma co prawda zabudowań, a zmieniłby się adres budynku kartuskiego dworca. Nie mieściłby się on przy ul. Dworzec 1 jak dotychczas, lecz właśnie przy ul. ks. Wyszyńskiego. 

Pomysł jednej osoby

Komisja przychyliła się do tej propozycji chociaż, jak wskazuje Urząd Miejski, w badaniu ankietowym za taką nazwą opowiedziała się... 1 osoba na 76 złożonych ankiet. Większość była zaś za pozostawieniem obowiązującej nazwy. 

Trzecia proponowana nazwa ulicy dotyczy fragmentu obwodnicy Kartuz pomiędzy rondem Armii Krajowej a rondem Gryfa Pomorskiego. Jest propozycja by ten odcinek drogi został nazwany imieniem Marii Szymichowskiej, łączniczki Armii Krajowej pochodzącej z Mezowa. Urząd Miejski wskazuje, że droga ta biegnie przy terenach niezabudowanych, a w dodatku w sąsiedztwie dawnego wysypiska śmieci

Zapytaliśmy Klaudii Kałużnej, szefowej gminnej komisji skarg, wniosków i petycji o sens dzielenia nazwanych już ulic, by ponazywać ich fragmenty nazwiskami znanych postaci.

- Nasza komisja zajmuje się rozpatrywaniem wniosków i petycji mieszkańców i tak było w tym przypadku - mówi Klaudia Kałużna. - Analizowaliśmy złożone wnioski i uznaliśmy, że propozycja upamiętnienia znanych, historycznych postaci w Kartuzach jest w pełni uzasadniona. Tym bardziej, że bieżący rok poświęcony jest chociażby właśnie postaci księdza kardynała Wyszyńskiego.Jeżeli chodzi o sam fakt nazywania fragmentów ulic, to jest to sprawa do dalszej dyskusji i jestem przekonana, że Rada Miejska się nad tych pochyli, bo być może jest to jeszcze sprawa do rozważenia. Póki co mamy do czynienia jedynie z wnioskiem, nad którym będziemy wspólnie pracować.

[ZT]33719[/ZT]

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(83)

alegupkialegupki

44 8

mieszają i mieszają. po co komplikować? po nich to trzeba będzie jak w Stanach po Trumpie najpierw posprzątać i wszystko wyprostować żeby wszystko mogło działać normalnie 12:05, 18.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@alegupki@alegupki

4 20

To wnioski złożone przez mieszkańców. Każdy ma prawo złożyć taki wniosek. Innych propozycji jakoś nie widać. Najłatwiej to tylko krytykować! Burmistrz jest oczywiście na nie, bo to nie jego pomysł! 12:29, 18.01.2021


@@alegupki@@alegupki

16 2

@@alegupki - i co z tego, że mieszkańcy złożyli te wnioski? Oczywiście, ze każdy ma prawo złożyć taki wniosek. Tylko brak SENSOWNYCH wniosków nie oznacza, że włodarze mają pozytywnie opiniować jakiekolwiek wnioski. Nie ma znaczenia, kogo to jest wniosek, skoro jest absurdalny. A jest absurdalny, bo: 1) te osoby nie mają nic wspólnego z Kartuzami ani Kaszubami, 2) te osoby mają wątpliwą przeszłość, a lepiej wybierać na patronów osoby, które nie budzą wątpliwości, 3) lepiej wybierać osoby świeckie, skoro Polska to kraj świecki, a choćby już park przy kolegiacie nosi imię JP2 - to chyba wystarczy, co? Kartuzy to nie Watykan. 14:40, 18.01.2021


reo

vbnvbn

25 10

Jako mieszkaniec zgłaszam chęć i konieczność zmiany nazw ulic przy których mieszkają pani i pan K. Może być Wyszyńskiego oraz JPII. Analizowałem to i uznałem, że propozycja upamiętnienia znanych, historycznych postaci jest w pełni uzasadniona.
12:22, 18.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PlzPlz

11 7

Ale po co? Ulica ma już swoją nazwę. Po jakiego zmieniać nazwę? Co to wam da?
Tym bardziej na takie oklepane nazwy, wszystko byscie nazwali tak samo. Kibel
w domu sobie tak najwijcie. 12:29, 18.01.2021


@vbn@vbn

5 3

@vbn - nie wiem skąd bierze się to folwarczne myślenie! Ulica, przy której ktoś mieszka, nie jest jego własnością! To znaczy, że nie można dowolnie rozporządzać publicznym mieniem! Ktoś ma ochotę oddawać hołd JP2 albo Wyszyńskiemu? Spoko, w swoim domu może robić co chce, ale bez zmiany w topografii miasta!! 16:59, 18.01.2021


AnkieterAnkieter

13 7

W tym samym plebiscycie, na który powołuje się redaktor park przy Kolegiacie miał nosić imię Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Myślę, że tym kierowali się ankietowani. Niestety park ten z niewiadomych przyczyn został nazwany parkiem Towarzystwa Miłośników Kartuz... O tym warto byłoby wspomnieć 12:25, 18.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wojtas1Wojtas1

15 38

Mamy rok Stefana Wyszyńskiego. Warto byłoby upamiętnić jego postać w Kartuzach. Pomysł bardzo dobry. Nie powoduje wymiany dowodów. 12:27, 18.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@wojtas1@wojtas1

14 3

Masz Ty rozum i godność człowieka?! To ma być argument?! 2020 był rokiem Bitwy Warszawskiej oraz Leopold Tyrmand i co? Gdzie mamy w Kartuzach ulicę Bitwy Warszawskiej?! A może jest ulica Tyrmanda?! Człowieku, co roku jest jakiś inny patron, ale to nie znaczy, że ktoś przez decyzje sejmu będzie zmieniał plan miasta!!!!!!!!! 14:01, 18.01.2021


KatolikKatolik

13 48

Nazwa ulicy doskonale współgrałaby z parkiem Jana Pawła II przy Kolegiacie. Popieram! 12:28, 18.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MietekMietek

10 33

A gdzie hasło Burmistrza „Zawsze blisko ludzi” albo „ludzie są najważniejsi”? Wnioski mieszkańców wyrzuca do kosza. Nie proponuje nic w zamian. Czy Burmistrz jest przeciwko Papieżowi czy Kardynałowi? 12:32, 18.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@Mietek@Mietek

2 0

Jeden chce, reszta nie i to znaczy że trzeba od razu się zgodzić? Równie dobrze mógłbym chcieć wyd*mać twoją babę i musiałbyś się zgodzić bo ja tak chcę? Sorry ale tak to nie działa. 21:28, 19.01.2021


UrzadUrzad

9 36

Urząd jak zawsze szuka dziury w całym. Co to za problem wymienić tabliczkę czy pieczątkę w szkole? To jednostka gminna. Obywatele nie muszą wymieniać dokumentów. Papież zasługuje na swoją ulice w Kartuzach. 12:46, 18.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

odpodp

14 0

Czy jak jednostka gminna to znaczy, że wymiana wszystkiego odbywa się za darmo????? Przecież na to też idą pieniądze - NASZE PIENIĄDZE. I to dlaczego? Bo ktoś sobie tak wymyślił? 13:32, 18.01.2021


@Urzad@Urzad

14 2

Tabliczkę i pieczątkę?! Człowieku, Ty nie masz pojęcia, ile to jest biurokracji, kasy państwowej i energii ludzkiej włożonej w taką DURNĄ zmianę! Nawet każdy dzieciak będzie musiał zrobić zdjęcie i wyrobić nową legitymację! 13:58, 18.01.2021


TakiowakiTakiowaki

14 44

Już dawno w Kartuzach poninna być ulica Jana Pawła II - wielki człowiek, cały świat jest mu wdzięczny, a Kartuzy jak zawsze są inne od reszty świata i mają w nosie wielkie osoby. No może gdyby to padła propozycja nazwania ulicy Bolka - wiadomego ? 12:48, 18.01.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Gość Gość

19 6

Osobom które kryją pedofili w kościele to nie tylko ulice ale i pomniki się należą 13:00, 18.01.2021


Akurat...Akurat...

11 7

Wielki człowiek? W zamiataniu pedofili pod dywan chyba? Poczekaj, jeszcze mu tą "świętość" zweryfikują. 14:52, 18.01.2021


AwokadoAwokado

2 1

Jaki tam wielki , teraz wychodzą na światło dzienne różne rzeczy , które powinno się sprawdzić . Czy to musi zawsze być sukienkowy ? 11:07, 20.01.2021


Ja. Ja.

37 12

Pisiory Kartuskie nie zapomnijcie o Jadwidze św. Kaczyńskiej, nazwijcie jej imieniem np. Ulice Gdańską. Dacie przykład calej polsce jak sie zrywa z układem ?. Będziecie pionierami w krzewieniu kaczyzmu w polsce, a prezes sowicie wam to wynagrodzi. 12:49, 18.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NonoNono

0 0

Broń panie Boże taką decyzję , czy u nas panuje kult jednostki - kaczyzm , ludzie obudźcie się . 11:13, 20.01.2021


MietekMietek

13 35

Burmistrz pewnie woli ulice Pawła Adamowicza! 12:50, 18.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Gość Gość

34 6

Te ulice mają te nazwy od początku więc nie widzę powodu żeby to zmieniać. Co roku jest rok jakiegoś mniej lub bardziej znanego człowieka i co roku będą z tego powodu zmieniać nazwy ulic. To jest jakaś paranoja 12:55, 18.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jasiek KilkaJasiek Kilka

3 0

Ulica Wzgórze Wolności istnieje od początku lat 20. i upamiętnia przyłączenie Kartuz i Pomorza do Polski w 1920 i wkroczenie do miasta gen. J. Hallera. Zgadzam się, stara nazwa powinna zostać jako wyraz pamięci naszej i przyszłych pokoleń. To co wyrabiają pro-pisowscy radni to faktycznie paranoja. Historia Was osądzi. 21:37, 19.01.2021


antyanty

19 6

Droga komisjo,jak mogliście pominąć jeszcze jednego "wielkiego"polaka jakim niewątpliwie jest krd.Stanisław Dziwisz. 13:13, 18.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RynekRynek

27 6

Czekam aż ktoś wpadnie na pomysł żeby Rynek nazwać im. Kaczyńskiego. Jestem pewien, że to tylko kwestia czasu. I wszystko na siłę, na wariata, żeby tylko dopiąć swego i pokazać, że można, bo co nam k... zrobicie. Paranoja! 13:34, 18.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

weźtaweźta

25 4

się za robotę. normalną robotę, z której coś konkretnego dla mieszkańca wynika, a nie jakieś fantazje. 13:36, 18.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zaraz zarazzaraz zaraz

27 3

Jedna osoba sobie wymyśliła nazwę ulicy i teraz cała machina administracyjna poszła w ruchu, bo ktoś miał wizję i pomysł, żeby nazwać kawałek drogi w Kartuzach i to do tego taki, który już swoją nazwę ma? Toż to jest szczyt. Może by tak radni wzięli się za budowanie nowych dróg, nowych ulic, na rozwoju miasta i gminy - będziecie mieli co nazywać panie i panowie. 13:37, 18.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MichałM223MichałM223

26 5

I znowu Ci radni.. Wy na prawdę nie macie nic innego do pracy ? Za co my wam płacimy ? Jeszcze tylko 2lata trzeba z nimi wytrzymać , a wtedy powiemy wam PAPA nie wracajcie już...
Masakra ... 13:42, 18.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Fiutek filutekFiutek filutek

11 15

Zaczyna się kolejna jazda po "kartusku" W mojej ocenie nasi władcy sami nic nie umieją zaproponować więc każdą inicjatywę chcą niszczyć. Natomiast obserwując trendy polityczne w Kartuzach wkrótce padną propozycje nazw np." Ulica czarnego marszu z piorunami". Runek im P .Adamowicza a kładka za 4000000 będzie nosić imię jej twórcy?? Czyli goło ale wesoło !!! 13:50, 18.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OdpowiedzOdpowiedz

7 2

Ej, Ty chyba nie wiesz, że bycie u władzy nie polega tylko na tym, aby na prawo i lewo rzucać bezsensownymi propozycjami albo pozytywnie opiniować pomysły innych, choć nie dysponuje się ŻADNYMI argumentami! To, że jest rok Wyszyńskiego to nie oznacza, że trzeba zmieniać nazwy ulic! Za rok będzie inny patron, więc co? Kolejna zmiana?! 13:56, 18.01.2021


Robert1234Robert1234

26 7

Wypowiedź pani Kałużnej to czyste kuriozum! Każdy rok ma swojego patrona, ale to nie jest argument, by zgodnie z państwowym kalendarzem zmieniać nazwy ulic! Co roku będzie zmiana ulicy?! Czysty absurd! Po drugie, żyjemy w kraju świeckim, więc skończcie wszędzie wciskać katolickie przekonania. Po trzecie, co te osoby mają wspólnego z Kartuzami czy Kaszubami? Nic!!!!!!! 13:54, 18.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kamasutrakamasutra

3 8

Do Robert1234 Nikt ci nie zabrania twojej świeckości i nikt jej nie atakuje natomiast ty jesteś skrajnie nienawistny do religii .Więc zmień imię Robert na Adolf lub Józef podejrzewam że nazwiska są ci znane. I zadaj sobie pytanie co te nazwiska mają wspólnego z Kartuzami i Kaszubami 14:26, 18.01.2021


Robert1234Robert1234

5 2

@kamasutra - wow, wielkie dzięki, że nikt mi nie zabrania mojej świeckości, tylko obraża się moje przekonania, reorganizując plan miasta podług przekonań katolików!!! 14:42, 18.01.2021


kamasutrakamasutra

7 17

Do Robert1234 Nikt ci nie zabrania twojej świeckości i nikt jej nie atakuje natomiast ty jesteś skrajnie nienawistny do religii .Więc zmień imię Robert na Adolf lub Józef podejrzewam że nazwiska są ci znane. I zadaj sobie pytanie co te nazwiska mają wspólnego z Kartuzami i Kaszubami 14:33, 18.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Robert...@Robert...

20 4

Masz 100% racji! Żadna z tych postaci nie ma nic wspólnego z Kartuzami. Dosłownie nic. No ale po co się wysilać, jak można nazwać ulicę imieniem jakiegoś księdza czy biskupa, a najlepiej papieża.

P.S. Znalazłem w sieci, że 2021 jest też rokiem Stanisława Lema. Jakoś nikt nie zaproponował ulicy jego imienia. A według Chińczyków to rok Bawoła. I też jakoś nikt nie zaproponował takiej nazwy 14:41, 18.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kropekkropek

21 5

Cały czas jest Wzgórze Wolności i jest dobrze komu to przeszkadza po co mieszać i utrudniać życie. Zostawcie ten temat w spokoju. 14:42, 18.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PusiaPusia

8 21

Święty Ojciec Papież Jan Paweł II zasługuje na ulicę, nawet dobrze byłoby żeby to była jednak najdłuższa ulica w Kartuzach. Człowiek, który dał wolność Polakom, dał siłę i wiarę w zwycięstwo, mimo że to jednak zostało zaprzepaszczone przez wielu. 14:46, 18.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OrazOraz

8 6

...dał wolność PEDOFILOM - zapomniałaś dodać. 14:59, 18.01.2021


kropekkropek

19 5

Tej jednej osobie która wymyśla takie głupoty miesza się w głowie czy ona nie ma nic innego do roboty -łopatę do ręki i odgarniać śnieg z chodników. 14:47, 18.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EhhEhh

21 6

Czy te gamonie nie rozumieją, że wciskanie wszędzie kultu JP2 tylko niszczy jego wizerunek? Spytajcie kogoś młodego co myśli o papieżu to zacznie się śmiać.

To z niego uczyniliście. Mem. Wszędobylski jego kult to jedna z najgorszych rzeczy w dzisiejszym kościele i tylko odbija się czkawką. 14:55, 18.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HistorykHistoryk

8 13

Dla tych, którzy twierdzą, że te osoby nie maja nic wspólnego z Kartuzami pragnę przypomnieć, że Karol Wojtyła w 1953 roku odwiedził Kartuzy i naszą Kolegiatę Kartuską. Wielokrotnie wypowiadał się także o nas - Kaszubach. Przykro się robi jak się czyta niektóre komentarze szkalującego tego wielkiego człowieka. 15:48, 18.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@Historyk@Historyk

6 4

@Historyk - i co? Dla Ciebie każda osoba, która była w Kartuzach albo mówiła o Kaszubach, powinna mieć tutaj ulicę swojego imienia? To by ulic nie wystarczyło!!! Tworzenie ulicy czyjegoś imienia to forma uznania, oddania czci, a powinno się to robić albo lokalnym, wybitnym, uznanym osobom, które działały na rzecz naszego środowiska (ani papież, ani Wyszyński lokalnymi działaczami nie byli), albo osobom powszechnie znanym, ale takim, które nie budzą skrajnych opinii, a ich moralność nie wywołuje wątpliwości. Tak się składa, że oni takimi osobami nie byli. Przypomnieć informacje na temat pedofilii w Kościele? No właśnie! Po drugie - mamy w Kartuzach, koło kolegiaty, park imienia JP2. Mamy katolickie figury - na Brunona, w parku koło urzędu itd. Wystarczy. Kartuzy to nie Watykan! 17:05, 18.01.2021


@historyk@historyk

12 7

Będziemy w ten sposób upamiętniać każdego, kto kiedykolwiek był albo chociaż przejechał przez Kartuzy???? A w każdej miejscowości przez którą przejechał albo przeszedł nazywać ulice i ustawiać obeliski??? To kolejny absurd. A poza tym jeśli już był to jako kto? Jako zwykły ksiądz, czy jako papież? Takie nazywanie wszystkiego imieniem JPII powoduje właśnie najwięcej szkody. To już nie działa. To bardziej wkurza niż buduje pozytywne skojarzenia, bo ileż można????! 15:57, 18.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

inne zdanieinne zdanie

7 3

Nie mam nic przeciwko osobom proponowanym na patronów proponowanych skrawków dotychczasowych ulic Niemniej nie widzę sensu takich działań. Lepiej byłoby nie dzielić naszych ulic na fragmenty, a jeśli chodzi o nazwy to lepsze są takie, które coś mówią jak np. Chmieleńska, Jeziorna, Gdańska, Rzemieślnicza, Leśna itd. A w ogóle to wolałbym żeby Rada zajęła się poważniejszymi sprawami. 16:29, 18.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TzzzTzzz

7 9

Jestem jak najbardziej za ulicą Jana Pawła II, ale tylko w przypadku, gdy posłużą się jego tytułem. Ul. Tuszującego Pedofilię brzmi przecież dumnie. 17:33, 18.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kaszubski hacjenderokaszubski hacjendero

10 6

Rozumu u nich za grosz. Jan Paweł II, Wyszyński, jeszcze Kaczelnika brakuje. Czego spodziewać się po towarzyszach wiernie oddanych. 17:46, 18.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cccccc

11 4

Ja mam propozycję aby podzielić na nowe nazwy ulicę Kościuszki który prawdopodobnie był gejem i lewakiem. Proponuję i zgłaszam zmiany nazw od strony banku do dawnego sądu:
- ul. Rydzyka (dobrze się z bankiem i ogólnie z pieniędzmi kojarzy, tak gdzieś do lombardu albo do ronda)
- ul. Sreb... ok. niech już będzie JPII (fragment przy kościele),
- ul. Kargula (fragment do dawnego sądu, bo sąd sądem ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie).
Taką mam propozycję i jako mieszkaniec składam tutaj właśnie. Mam nadzieję, że szanowna komisja i pani K. to przeanalizuje. 17:47, 18.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ewa066Ewa066

11 3

Pana i panią radną chyba pogięło. No ale nie ma się co dziwić. To przecież PiS. 17:48, 18.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaszubaKaszuba

8 6

Gdzie jest maszt od rządu ja się pytam. 18:10, 18.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

DzbanuszDzbanusz

2 0

Bym ci odpowiedział, ale to wytną 19:43, 18.01.2021


KaszubaKaszuba

0 0

W d...ie bucu . 11:14, 20.01.2021


Wniosek jednego....Wniosek jednego....

9 2

mieszkańca.
Niech ten mieszkaniec zapłaci za czas urzędników którzy będą zmieniali adresy mieszkańców, zmianę tablic z nazwami i numeracja domostw, zmiany na mapach ,przewodnikach i GPS. O całym pozostałym, delikatnie mówiąc ,,bałaganie,, lepiej nie myśleć. 18:42, 18.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NIE ZGADZAM SIĘNIE ZGADZAM SIĘ

11 3

Moim zdaniem po co zmieniać dobre, stare nazwy ulic ? Co wam przeszkadza wzgórze wolności czy inne ? w Kartuzcah już jest park Jana Pawła II , czy to nie wystarczy ? 18:47, 18.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZdzichoZdzicho

5 2

Wystarczy. 20:54, 18.01.2021


........

11 3

W Kartuzach mamy park JPII oraz katolicką szkołę więc to już wystarczy. Po co ingerować w zmianę nazwy ulicy a zwłaszcza ją dzielić. 18:59, 18.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mówię ja bezradnamówię ja bezradna

8 5

Proponuję podzielić 3 Maja na metrowe odcinki i każdym uhonorować kolejnych papieży. A co.... To w pełni uzasadnione. 19:46, 18.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A może...A może...

2 5

Zbudujemy nowy most imienia przewodniczącego?
https://m.youtube.com/watch?v=i00fmNRE-w0 20:22, 18.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Krygier Krygier

7 4

W głowę się *%#)!& ulice już maja swoje nazwy 21:56, 18.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

W...W...

5 2

obecnym czasie są dużo ważniejsze sprawy.
Ten od dziwnych wniosków niech lepiej podrzuci pomysł jak chronić życie i zdrowie mieszkańców. Co zrobić żeby dzieci mogły wrócić do szkół, i jak uchronić małe zakłady pracy od bankructwa z powodu pandemii.
To są prawdziwe problemy.
A nie zmiana nazw ulic. 22:45, 18.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

to niech dadząto niech dadzą

7 4

ul. Pamięci ofiar pedofili księży katolickich za przyzwoleniem JPII i za przyzwoleniem Wyszyńskiego. Będzie zgodne z prawdą i wolą mieszkańców którzy chcą nazwiska niby świętych. Jeżeli nie za przyzwoleniem to pod wezwaniem niedopełnienia obowiązków przez przełożonego !!! W KK nie ma demokracji tylko hierarchia więc musi być co najmniej pod brakiem nadzoru. !!!!!!!!!!!! 00:09, 19.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wnioskodawca KazimieWnioskodawca Kazimie

3 7

Każdy ma prawo do swojej opinii,ale nasz wielki RODAK -J Pll któremu ,także zawdzięczamy m.im upadek komunizmu i naszą własną tożsamość-odrębność etniczną /w 1987 r.w Gdynii wezwał wręcz Kaszubów do trwania w swej ''narodowości'' i dalej trzymania z Bogiem,jak w poprzednich wiekach!!!/ oraz obecną pozycję Polski w Europie i świecie to też Jego zasługa. Jego wielkie orędownictwo pokoju na całym świecie stawia Go w gronie najwybitniejszych polaków w historii nowożytnej Świata,dlatego w stolicy Kaszub choć część ulicy centralnej na tę nazwę zasługuje!!!!Obok we wioskach-osiedlach: Dzierżążnie i Kiełpinie takie ulice są.Mój wniosek wiele osób i środowisk popierało,dlatego to ja go formalnie złosiłem. A historycznie- przed ll wojną światową ul.Wzg.Wolności nr 1 oznaczono posesję p.Józefa Kolki i jego zakład stolarski tj. wyżej od obecnej ul.Mickiewicza. Od pl.św.Brunona do ul.Chmieleńskiej jest to geograf. równina /wg mnie nizina/ i w tej cz. nazwa ulicy jest błędna. Te i inne względy, a zwłaszcza" spięcie" klamrą pl.św.Brunona z klegiatą WNMP oraz parczkiem JPll na tzw. cmentarzu dolnym skłoniły mnie do tego wniosku. 00:20, 19.01.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

hahahaha

5 2

no pewnie jpii obalił tolitaryzmy bez udziału obywateli, cudotwórca faktycznie bez ludzi uczynił wolną Polskę, co jeszcze??? Takie bajki to w pseudo Piśmie Świętym opisują, może jeszcze jak jpii odwiedził PL to Bałtyk się rozstąpił ???? 00:49, 19.01.2021


@Wnioskodawca@Wnioskodawca

4 1

Panie Kazimierzu, "wielkość" jest rzeczą względną. To, że JP2 był naszym rodakiem nie jest żadnym argumentem w tej dyskusji, bo nie każdy rodak otrzymuje ulicę swojego imienia. Poza tym, osiągnięcia i sukcesy idą w tym przypadku w parze - eufemistycznie rzecz ujmując - z nadużyciami, kryciem pedofilów, korupcją w Kościele itd. To oznacza, że takich osób nie należy wyróżniać. JP2 też "zasłużył się" w Afryce - proszę poczytać na temat epidemii AIDS i milionach ludzi, którzy przez to umarli. Proszę prześledzić uważnie dorobek duchownych, a nie tylko bazować na ogólnikach, które nic nie znaczą ("nawoływał do trwania w narodowości" - wow, wielkie osiągnięcie! :D). Przywołuje Pan, że już cała okolica jest usiana symbolami kultu wobec JP2, w Kartuzach też mamy choćby park koło kolegiaty im. JP2, szkołę na rynku. Wystarczy. Kartuzy to nie jest Watykan. Polecam prześledzić też takie zjawiska jak kontrkultr, pasta, papalia, papieżowa liczba, przeczytać tekst "Karol, papież, który stał się memem" i zrozumieć, że wciskanie JP2 wszędzie sprawia, że jest on teraz WYŁĄCZNIE OBIEKTEM ŻARTÓW. 16:04, 19.01.2021


Ale z Pana bucAle z Pana buc

0 0

Wychwala Pan ponad miarę osobę, która tuszowała sprawy pedofili w Kościele Katolickim, nie potrafi Pan z szacunkiem odnosić się do innych miejscowości. Dlaczego Dzierżążno i Kiełpino są według Pana "wioskami-osiedlami"? Tyle dla Pana znaczy historia, administracja i życie codzienne mieszkańców tych ziem aby zniżać ich do poziomu osiedla? Obecnie można tym miejscowościom przypisać miano miejscowości sypialnianych Kartuz, jednak same mają bogatą historię, którą Pan zmieszał z błotem. Tyle dla Pana jest warte życie Kaszubów 12:34, 25.01.2021


DosyćDosyć

5 7

w mojej ocenie wiele wpisów w tej dyskusji jest bardzo antypolskich i to są zwolennicy burmistrza dlatego po prostu powinien przestać pełnić tę funkcję. Kartuzy są zmęczone kłótniami wyprzedażą ignorancją brakiem jakiejkolwiek konstruktywnej działalności 08:07, 19.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KlaudynaKlaudyna

7 6

Z przykrością trzeba zauważyć expres coraz bardziej staje się śmietnikiem kulturowo-intelektualnym 08:18, 19.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

radniradni

4 2

Jedna osoba i od razu takie zamieszanie? Nieźle. 10:42, 19.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ja Ja

3 2

To są chorzy ludzie ! 10:44, 19.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Czerwony pająk :)Czerwony pająk :)

4 2

przynajmniej rozum mamy aby rozsądnie i uczciwie do rzeczywistości podchodzić. A Wojtyła pedofili krył i takie są fakty. Ten wasz "święty" w piekle za to się smaży! 15:22, 19.01.2021


Zamęt Zamęt

5 2

Zmieni się nazwa ulicy ale ludzie i tak długo będą mieli w głowach że to ulica Wzgórze Wolności. Sianie zamętu i ogłupianie ludzi bez potrzeby plus dodatkowe koszty papierkowej roboty. Jest zresztą park JPII i dąb JPII, czy to wciąż za mało? 12:23, 19.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@wnioskodawca@wnioskodawca

4 2

Panie Kazimierzu, "wielkość" jest rzeczą względną. To, że JP2 był naszym rodakiem nie jest żadnym argumentem w tej dyskusji, bo nie każdy rodak otrzymuje ulicę swojego imienia. Poza tym, osiągnięcia i sukcesy idą w tym przypadku w parze - eufemistycznie rzecz ujmując - z nadużyciami, kryciem pedofilów, korupcją w Kościele itd. To oznacza, że takich osób nie należy wyróżniać. JP2 też "zasłużył się" w Afryce - proszę poczytać na temat epidemii AIDS i milionach ludzi, którzy przez to umarli. Proszę prześledzić uważnie dorobek duchownych, a nie tylko bazować na ogólnikach, które nic nie znaczą ("nawoływał do trwania w narodowości" - wow, wielkie osiągnięcie! :D). Przywołuje Pan, że już cała okolica jest usiana symbolami kultu wobec JP2, w Kartuzach też mamy choćby park koło kolegiaty im. JP2, szkołę na rynku. Wystarczy. Kartuzy to nie jest Watykan. Polecam prześledzić też takie zjawiska jak kontrkultr, pasta, papalia, papieżowa liczba, przeczytać tekst "Karol, papież, który stał się memem" i zrozumieć, że wciskanie JP2 wszędzie sprawia, że jest on teraz WYŁĄCZNIE OBIEKTEM ŻARTÓW. 16:05, 19.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bez ZartówBez Zartów

5 3

@wnioskodawca Skąd ty się wziołeś rozumiem że przychodnie są zamknięte ale w tym stanie powinieneś mieć już dawno jakiegoś stałego lekarza zgłoś się telefonicznie psychiatria leczy bezboleśnie Skoro JP2 nic dla ciebie nie znaczy to podejrzewam że jesteś Napoleonem Bonaparte, Cezarem lub jednym z egipskich faranów 16:27, 19.01.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

@bez żartów@bez żartów

2 1

@bez żartów - czyli dla Ciebie krytyczne podejście do dorobku jest objawem choroby? Ciekawa logika! :)))) Polecam zapytać młodszych obywateli albo przejrzeć internet i sprawdzić podane hasła. Dowiesz się, że papież jest zredukowany jedynie do bycia memem bądź jego imię widnieje gdzie popadnie, bez ładu i składu: na drzewach, na pomnikach, na ulicach itd. A z jakiego powodu? To już nie jest istotne. Już Gombrowicz krytycznie rozliczał się z takim ograniczonym myśleniem ("Dlaczego Słowacki wzbudza w nas zachwyt i miłość? (...) Dlatego, panowie, że Słowacki wielkim poetą był"). Podobnie jest teraz w Polsce: JP2 wzbudza w nas zachwyt, bo był wielkim papieżem. Czym objawiała się wielkość? Co zrobił dobrego? A co zrobił złego? Nie ma znaczenia. Nikogo to nie obchodzi. Postawmy mu pomnik i ulicę. Kpina!!! 16:49, 20.01.2021


Bez ZartówBez Zartów

0 0

Do @bez żartów Przepraszam nie jestem w stanie z tobą dyskutować potrzebny jest jednak lekarz specjalista 21:01, 20.01.2021


HahahHahah

0 0

Bez żartów - ale cię zaorano! 21:18, 20.01.2021


XDXD

0 1

wy tu sie kłócicie, flaki sobie prujecie, a oni to za tydzień w środę sobie przeglosuja i tyle z tego będzie XD 16:47, 19.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Buten szekuButen szeku

7 4

Niekochani radni z PiS-u, jak nie macie nic lepszego do roboty za podatników pieniądze to weście się za odśnieżanie. Przynajmniej nie będziecie mieli durnych pomysłów!! 23:03, 19.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaszubaKaszuba

2 1

Czy to musi zawsze być jakiś czarny sukienkowy , naprawdę nie ma już innych lepszych pozbawionych tej kłamliwej ideologi religijnej . 11:18, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@bez żartów@bez żartów

3 0

@bez żartów - czyli dla Ciebie krytyczne podejście do dorobku jest objawem choroby? Ciekawa logika! :)))) Polecam zapytać młodszych obywateli albo przejrzeć internet i sprawdzić podane hasła. Dowiesz się, że papież jest zredukowany jedynie do bycia memem bądź jego imię widnieje gdzie popadnie, bez ładu i składu: na drzewach, na pomnikach, na ulicach itd. A z jakiego powodu? To już nie jest istotne. Już Gombrowicz krytycznie rozliczał się z takim ograniczonym myśleniem ("Dlaczego Słowacki wzbudza w nas zachwyt i miłość? (...) Dlatego, panowie, że Słowacki wielkim poetą był"). Podobnie jest teraz w Polsce: JP2 wzbudza w nas zachwyt, bo był wielkim papieżem. Czym objawiała się wielkość? Co zrobił dobrego? A co zrobił złego? Nie ma znaczenia. Nikogo to nie obchodzi. Postawmy mu pomnik i ulicę. Kpina!!! 16:49, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%