W środę 7 grudnia w Żukowie odbędzie się spotkanie ws. budowy połączenia drogi wojewódzkiej 211 z Obwodnicą Metropolitalną węzeł Glincz. Przedstawione zostaną rozwiązania projektowe, do których uczestnicy będą mogli wnieść uwagi.
Niedawno rozpoczęła się długo oczekiwana budowa Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta. Połączyć ma ona drogi krajowe 20 oraz 7 z węzłem Żukowo. Umożliwi to ominięcie miasta dla ruchu na kierunku Kościerzyna – Gdańsk.
Ten odcinek nie zapewni jednak połączenia drogi wojewódzkiej DW211 z drogą krajową DK20 w węźle Glincz i nie usprawni ruchu drogowego na kierunku Kartuzy - Gdańsk. Jest to brakujący odcinek Obwodnicy Żukowa.
Zarząd Dróg Wojewódzkich planuje stworzyć to połączenie - wraz z wszelkimi niezbędnymi obiektami i urządzeniami towarzyszącymi, jako przedłużenie projektowanej południowej Obwodnicy Żukowa. Nad studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym pracuje firma Muticonsult Polska - to wielowariantowa dokumentacja.
W środę 7 grudnia w Centrum Kultury "Spichlerz” przy ul. 3-go Maja 9B w Żukowie, o godz. 17.00, odbędzie się spotkanie, na którym przedstawione zostaną rozwiązania projektowe do tego zadania.

- W trakcie, jak również po spotkaniu, będzie możliwość zgłaszania wniosków/zastrzeżeń do prezentowanych rozwiązań projektowych - informuje Zarząd Dróg Wojewódzkich.
Zainteresowani będą mogli wnieść uwagi do 21.12.2022 r. Należy je skierować pocztą na adres: Multiconsult Polska Sp. z o.o., Biuro w Gdańsku, ul. Marynarki Polskiej 163, 80-868 Gdańsk lub pocztą elektroniczną na adres: [email protected] lub [email protected] z dopiskiem „Spotkanie informacyjne – Budowa połączenia dw211 z Obwodnicą Metropolitalną węzeł Glincz”.
- Przesłane, podpisane i zaopatrzone w imię i nazwisko oraz adres, uwagi, wnioski i zastrzeżenia zostaną przeanalizowane i w przypadkach uzasadnionych, tj. możliwych do zastosowania ze względów technicznych, prawnych i finansowych, zostaną uwzględnione - informuje ZDW w Gdańsku.
Powstała w ten sposób koncepcja ma być podstawą do podjęcia decyzji o wyborze najlepszego pod kątem środowiskowym, społecznym, ekonomicznym i technicznym, wariantu przebiegu Obwodnicy Żukowa między drogami DW211 i DK20 oraz złożenia wniosku o wydanie dla tego wariantu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia tej inwestycji. Pozwoli to na uruchomienie procedury jej realizacji.
Więcej informacji znajduje się na stronie: https://dw211-glincz-stes.pl.
Ulotka z opisem inwestycji i wariantów znajduje się TUTAJ.
20 28
Skandal! Dlaczego obwodnica nie sięga Kartuz?! Powinien być taki łącznik żeby od razu na węzeł Gdańsk Południe można jechać było!!!!
7 3
Po co połączenie z Rajtuzami??kto tam jeździ?
18 15
Na tej mapce chyba powinno być Kartuzy przy 211, a nie Kościerzyna
8 6
Dokładnie, tylko kogo to obchodzi?
43 31
co za idiotyczny plan znowu chcą zniszczyć Jar Radunii, co za the bill to zaprojektował
26 12
Jak tak dalej pójdzie nic tu na Kaszubach nie pozostanie z przyrody ....same drogi domy i skrawki lasu ....
9 15
W Jarze jest syf. Most zerwany. Ścieżek nie widać.
5 19
Wariant (CZERWONY czy BRĄZOWY) ten naj bardziej prosty, ewentualnie POMARAŃCZOWY. Po co tam tak kombinować z wariantami ZIELONYM lub NIEBIESKI takie długie odnogi.
31 15
Wypie.....li tyle lasu ze masakra. Czy ktoś tym sie interesował? Tylko kasa kasa i kasa a rządzący wsiądą w samolot i będą mieli w dupie wszystko co będzie tu się działo. Ludzie to trzeba wszystko rozwalić ten system
4 15
Jak dla mnie to wariant niebieski pod warunkiem że połączy się z rondem na 20 co widać mapie gdzie łączy się 20 z nową obwodnicą i nie trzeba tylu zjazdów.
8 6
Wariant najgorszy, gdyż powoduje konieczność największej wycinki drzew a także odszkodowania i wyburzenia istn. budynków. Najmniej koliduje wariant pomarańczowy lub czerwony.
8 1
Przede wszystkim to w Glinczu nie powinno być żadnego ronda,tylko dobudować około kilometra drugiego pasa i włączanie się w dk20 na zasadzie rozbiegówki.
Inaczej przy takim ruchu jaki jest generowany już w tej chwili na tych trasach korek będzie się ciągnąć od węzła Miszewko do tegoż ronda w Glinczu. Należy rozważyć czy nie lepiej dla środowiska aby następną obwodnicę budować już od węzła Miszewko poprzez Tokary Małkowo bokiem Przodkowa i do Kartuz i żeby w Kartuzach łączyła się z jej obwodnicą. Tak chyba byłoby by najsensowniej
35 12
ludzie protestujcie przed skandalicznym projektem, niszczą nasze środowisko naturalne, rezerwat Jar Radunii, gdzie są urzędasy od ochrony środowiska?? to są jakieś kpiny!!!!
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
5 0
stul ryj tęczowa Putinowska szmato
6 16
Jak dla mnie to wariant CZERWONY. Ja na pewno będę korzystał z tego połączenia, szybki dostęp będzie z DK211 do S7 na Warszawę. Pytanie kiedy to połączenie powstanie czy za 5 lat czy 20 lat
5 9
Proponuję wariant niebieski.
5 12
Czy belzebuby takie jak ja będą mogły jeździć tą świętą obwodnicą im PiS ?
2 1
ty na tym rowerze bedziesz wyglądał.
0 0
nie
7 20
j..ć jar raduni
4 9
Wariant żółty
13 5
Już jest wszystko ustawione i załatwione - w Czasach Covid kiedy My nie mogliśmy wchodzić do urzędów , wielkie inwestycje działy się począwszy od anten a skończywszy na wycinaniu lasów i sprzedaży gruntów
1 6
I bardzo dobrze, bynajmniej wiem że pracowali a nie siedzieli i *%#)!& w biurko.
7 1
Wszystkie działania w tym czasie spółdzielni mieszkaniowej Kaszuby, działania UG Kartuzy, Żukowa itd są działaniami, które mają znamiona przestępcze, z naruszeniem przepisów w ramach akcji Kto walczy z covidem ten może rabować i mordować
0 8
Sterowanie ludzmi działa, widzę po Twojej wypowiedzi ze *%#)!& w szczepiące działają znakomicie. Masz dobry zasięg 5G
3 4
Dla wszystkich jadących os strony Kartuz tylko wariant niebieski jest najkorzystniejszy !
3 4
Niebieski najlepszy !
- tylko z poprawką - niech jest pokierowany pod kątem prostym do DK20 czyli jak najkrótsza trasą
A tam już jest wycięty las !
2 2
Dlaczego proponowany niebieski wariant nie łączy sią bezpośrednio z nowym rondem budowanej OMT w Glinczu tylko planuje się kolejne rondo? Rozumiem że ci co będą jechać od strony Gdańska pojada pełna prędkością prosto w kierunku Borkowa
10 2
Jak można takim brakiem szacunku dla ostatnich dzikich miejsc na Kaszubach się wykazywać ? Zamiast kosić szmal na turystyce , zrównają wszystko z ziemia , deweloperzy i garstka cwaniaków zarobi , a stracimy to co kochamy najbardziej . Spokój , cisze , drzewa i jedyny piękny zakątek w tym rejonie. To powinno być karalne. Wstyd mi za takie państwo co na to zezwala.
8 2
Wszystko zniszczyć , jedyne takie miejsce na Kaszubach gdzie naprawdę można cieszyć się naturą. Ostoja zwierząt i roślinności jeśli Kaszuby stracą ten rezerwat , będą zwykłymi idiotami . Rzygać mi się już chce jak czytam wypociny ludzi niedouczonych , nieświadomych tego do czego swoja biernością doprowadzają. Jedyna naturalna atrakcja w Powiecie . Wyć się chce !
9 2
Powstanie gminny park kaszubski z 200 drzewami , siłownią na wolnym powietrzu i z zoo gdzie będzie koza, koń i kura. Ludzie opamiętajcie się i brońcie Jaru Raduni bo przepadnie na zawsze. Nic wam nigdy tego nie zastąpi.
0 1
Żeby to połączenie miało większy sens i "mikro obwodnica Kartuz" z Borkowa/Borowa powinna pójść droga do DW224. Inaczej do Kartuz od strony DW211 nie będzie można wjechać i będzie się stało jak teraz w Żukowie. Taka to obwodnica Kartuz po wielu latach powstanie (chyba).
1 1
To po vo w ogole jestnto teren chroniony, skoro mozna przez niego puscic taka droge? Przeciez to jest zbrodnia na przyrodzie. Z Kaszub jauz wlasciwie nic nie zostalo, skrawki lasu i tyle.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz