Zamknij

Czaple. Ledwo wprowadzono nową organizację ruchu, a już jest petycja o jej zniesienie

14:07, 18.01.2023 Aktualizacja: 15:06, 18.01.2023
Skomentuj fot. fot. Facebook/Sołectwo Czaple Gm. Żukowo, fot. pixabay fot. fot. Facebook/Sołectwo Czaple Gm. Żukowo, fot. pixabay

W ubiegłym miesiącu w Czaplach wprowadzono strefę skrzyżowań równorzędnych. Nowej organizacji ruchu sprzeciwiają się niektórzy mieszkańcy, którzy wystosowali petycję do burmistrza o zniesienie zmian.

W Czaplach z końcem ubiegłego roku ustawiono znaki pionowe wprowadzające nową organizację ruchu. Miejscowość stała się strefą skrzyżowań równorzędnych. Wprowadzono także ograniczenie prędkości do 30 km/h. W najbliższych miesiącach na ulicach mają pojawić się znaki poziome. 

[ZT]43515[/ZT]

Choć o zmiany wnioskowała rada sołecka w celu poprawy bezpieczeństwa, to sprzeciwiają się im niektórzy mieszkańcy. Napisali petycję do burmistrza gminy Żukowo Wojciecha Kankowskiego. 

- Wprowadzenie strefy skrzyżowań równorzędnych wprowadziło chaos na drodze, zwiększyło ryzyko wystąpienia kolizji drogowych w naszej miejscowości. Dla bezpieczeństwa poruszających się drogami w miejscowości Czaple osoby podpisane pod niniejszą petycją zwracają się do Burmistrza Gminy Żukowo z wnioskiem o likwidację strefy skrzyżowań równorzędnych w Czaplach - czytamy w petycji.

Pod naszym artykułem z informacją o nowej organizacji ruchu pojawiły się komentarze krytykujące, jak i popierające te zmiany. 

- Nie pomyślą, że to jest jedna z niewielu dojazdówek, zero pomyślunku, nawalić progów, ograniczenie do 30, a teraz to. Mają chodnik, czego jeszcze potrzeba? - pisze "Szef"

- To nie jest główna i jedyna droga do Gdańska. Mieszkańcy chcą być u siebie bezpieczni a przeszkadzają im kierowcy pędzący do pracy i z pracy nieprzestrzegający przepisów - pisze "Mieszkaniec8".

Na razie pod petycją o likwidację zmian popisało się prawie 80 osób. Petycja znajduje się TUTAJ.

(M.Dzienisz)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(37)

..........

20 20

Jeśli jakiemuś mieszkańcowi przeszkadzają pędzące samochody to niech mieszka w lesie ! Wtedy pewnie pędzące dziki i sarny też będą mu przeszkadzały ! Postawić fotoradar i niech policja stanie od czasu do czasu z suszarką. Tam wszyscy i tak jadą wolno bo jest duży ruch a mnóstwo ludzi jedzie prawidłowo i nie wyprzedzisz go. Stawiajcie sobie te wasze garby i równorzędne skrzyżowania na bocznych drogach a nie na głównej we wsi ! Czasami mam wrażenie że o te garby wnioskują dziadki na emeryturach z trójmiasta bo nudzi im się w domach.

14:45, 18.01.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kknkkn

1 0

Słowem kluczem jest tutaj "pędzące". A nie można tego powiedzieć o samochodach jadących przepisowe w tym miejscu 30 km/h. Ale czego się spodziewać po osobie o inteligencji tostera?

16:40, 19.01.2023

Przyjaźń Przyjaźń

12 3

Paradoksy gminy Żukowo pod zarządem pana Kankowskiego. U nas znaków drogowych nie chcą postawić, chociaż wnioskowało kilka osób. Ciekawe jednak, że na znacznie mniejszej i młodszej ulicy obok, gdzie mieszka kolega burmistrza i pracownicy gminy, to znak jest. Na dodatek pani Sołtys zawnioskowała o próg zwalniający dla swoich znajomych nie pytając o to wszystkich. Mało tego, niektórzy mieszkańcy sami wieszają, jakieś znaki drogowe na płotach:)))

14:50, 18.01.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

..........

8 0

Na płotach niech sobie wieszają, nawet gacie. Stonka trójmiejska to stan umysłu.

15:01, 18.01.2023

PiotrPiotr

12 6

I prawidłowo,tą sprawą powinien zająć się prokuratura bo jaki jest sens stawiania 20 znaków na drodze gdzie formalnie z definicji skrzyżowania nie ma ani jednego.
Przypominam że definicja skrzyżowania nie uwzględnia drogi gruntowej utwardzonej jako skrzyżowania. A w czaplach wszystkie boczne drogi są albo gruntowe albo tylko utwardzone prowizorycznie jak w większości w Żukowie płytami yomb.
Dodam kolejny paradoks ,że te drogi które są utwardzone są drogami wewnętrznymi i w takiej konfiguracji też to nie jest skrzyżowanie.
Także pewnie któryś szwagier pewnie ma firmę w decyzyjnych gminy i trzeba było mu zleceń załatwić.
Podobna sytuacja ma się w Baninie.
Nastawiali znaków i progów zwalniających w szczerym polu do tego od tego nadmiaru przeszkód milion znaków które wzajemnie się zasłaniają i nikt z tym nic nie robi.
Nie wspomnę już o na wpół połamanej i zgniłej reklamie która skutecznie zasłania widoczność czy aby kolarz na chaju nie nadjeżdża na skrzyżowaniu dróg Pszenna z Lipową w tymże Baninie

15:03, 18.01.2023
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

D/wD/w

2 3

Może masz rację, ale z tego wynika, że gmina ma obowiązek utwardzać drogi, bo jest niebezpiecznie bez znaków przy takiej ilości aut nawet na gruntowych drogach. Policja raczej nie zwraca uwagi na to, czy popełniłeś wykroczenie na drodze gruntowej, czy asfaltowej.

15:19, 18.01.2023

@Piotr@Piotr

1 3

Niestety nie jesteś na bierząco. Pisiory 22 września zamieszkały również w prawie o ruchu drogowym (znowu byle jak) i zmieniła się definicja skrzyżowania. Doczytaj sobie wraz z opisami tych zmian i możliwymi interpretacjami. Będzie cyrk nie tylko z ruchem, ale też z potencjalnymi wypadkami.

17:17, 18.01.2023

WojciechWojciech

6 2

Proponuję doczytać albo zwiedzić Czaple. Droga wyłożona płytami yomb nie jest drogą gruntową. A więc jest drogą o nawierzchni twardej, co oznacza, że czy znaki były czy ich nie było te drogi były są i będą równorzędne do drogi asfaltowej. Ale po takich wpisach jak Pana to widać, że warto było znaki postawić, bo Pan pewnie nie zdejmował nogi z gazu uznając asfalt za jedynie słuszną drogę z pierwszeństwem. Niestety mylnie. Więc może to choć pana uratuje przed ewentualną stłuczką, gdyby chciał Pan wymuszać pierwszeństwo jadąc asfaltem i dojeżdżając do jednej z wielu dróg twardych w Czaplach.

17:50, 18.01.2023

......

13 3

w Leźnie też zrobili równorzędne a ludzie cisną bo przecież jedzie prosto......
czy to na pewno bezpieczne ?......... komu to przeszkadzało ?

15:04, 18.01.2023
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

.,,,,,.,,,,,

7 2

Ludzie nie znają, nie stosują się do obowiązujących przepisów i znaków i myślą, że jak jadą prosto to mają pierwszeństwo.

15:56, 18.01.2023

@ .......@ .......

2 0

Bo zwykli ludzie kierują się w życiu prostą logiką . Niestety ta cecha jest bardzo rzadko posiadana przez urzędników, tych z Żukowa szczególnie.

08:26, 19.01.2023

kknkkn

3 2

Jeśli ktoś zna przepisy, to skrzyżowania równorzędne są bezpieczne, jeśli ich nie zna, powinien stracić prawo jazdy. Równie dobrze możesz zapytać, czy droga jednokierunkowa jest bezpieczna, bo zawsze może znaleźć się bystrzak, który pojedzie pod prąd...

16:48, 19.01.2023

XxxXxx

9 7

Jak w Baninie zrobili skrzyżowania równorzędne to mówili że to dla bezpieczeństwa a prawda jest taka że codziennie mógłbym mieć rozwalony samochod jakbym jechał zgodnie z przepisami tzw. Skrzyżowań równorzędnych więc nie dziwię się mieszkańcom Czapli

15:12, 18.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KierowcaKierowca

10 9

Przykre jest to, że większość kierowców nie rozumie idei skrzyżowań równorzędnych i nie potrafi się na nich zachować. Ciekawe jak zdali egzaminy na prawo jazdy?

16:15, 18.01.2023
Odpowiedzi:8
Odpowiedz

Sqter Sqter

6 5

Wszyscy rozumieją, nikt nie rozumie po co to robić po wsiach ? Chyba żeby odszkodowanie z ubezpieczalni wyhaczyć.

16:25, 18.01.2023

do Sqterdo Sqter

6 4

To gdzie je wprowadzać? Na obwodnicach i autostradach?

16:54, 18.01.2023

Sqter Sqter

8 6

Na drogach osiedlowych albo w strefach zamieszkania, tam jest sens ale nie na głównej ulicy we wsi prowadzącej do Gdańska !

17:10, 18.01.2023

WojciechWojciech

7 4

Fakt, Ci nierozumiejący to chyba osoby wspierające petycję. Skoro skrzyżowania były równorzędne od paru lat to widać, że dopiero teraz sobie to uświadomili, widząc znaki. A co do wprowadzania takiego oznakowania w strefach zamieszkania, to przypominam że na wsi też (i ciekawostka - także w CZAPLACH) mieszkają ludzie i ta wieś to safari dla przejeżdżających do pracy w Trójmieście mieszkańców Kaszub, w którym mieszkańcy mają uciekać po kontach, żeby kierowca kapkę szybciej przejechał...

17:59, 18.01.2023

# wojciech # wojciech

3 5

Powiedz mi czego ty bronisz ? UG Żukowo znowu odwalił kichę i czego ty bronisz ? Idąc twoim tokiem myślenia to w całej Polsce wszędzie powinny być garby i skrzyżowania równorzędne ! Tymczasem w Trójmieście jest tego bardzo mało. Mam wrażenie że takie rozwiązania wprowadzają strachliwi urzędnicy bojący się oszołoma który wszędzie widzi kierowców - morderców.

18:14, 18.01.2023

WojciechWojciech

4 2

A kto tu mówi o garbach???

18:38, 18.01.2023

Sqter Sqter

2 2

To w czaplach nie ma garbów ? Naprawdę ? W Baninie i Pępowie też nie ma garbów ? Człowieku, nie ćpaj tyle, wyjdź kiedyś na świeże powietrze.

19:12, 18.01.2023

kknkkn

3 0

@Squter: to nie jest żadna droga prowadząca do Gdańska. To jest wieś, w której, ewentualnie, przestrzegając przepisów ruchu drogowego, możesz skorzystać z drogi, aby skrócić sobie drogę do Gdańska. Z pewnością to nie jest autostrada dla passatowców za dychę.

16:59, 19.01.2023

@ Piotr @ Piotr

6 5

Racja dlatego gdy jakaś kolizja czy wypadek to dokładnie zbadać prawidłowość oznakowania i pozywać urzedasów z UG Żukowo.

16:24, 18.01.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WojciechWojciech

5 2

Pełna zgoda... tyle że jak droga twarda krzyżuje się z drogą twardą to nie trzeba znaku by wiedzieć, że to skrzyżowanie dróg równorzędnych :-)

17:55, 18.01.2023

Obywatel Obywatel

7 6

Jeśli urzędnicy żukowscy stawiają garby tylko dlatego, że ludzie skarżą się, że "kierowcy tam pędzą" to gratuluję. Może prościej będzie zwinąć asfalt z gminy Żukowo i przywrócić drogi gruntowe ? Naprawdę trudno znaleźć większych kretynów od tych z Żukowa.

16:48, 18.01.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Buhaha Buhaha

2 2

Jaki burmistrz, tacy urzędnicy.

17:02, 18.01.2023

..........

3 1

W artykule jest mowa o skrzyżowaniach równorzędnych nie o garbach.

17:06, 18.01.2023

hahahahahaha ...coż hahahahahaha ...coż

6 9

sami nie wiedzą czego chcą.......wprowadzili się na wieś......i teraz będą rządzić...wielcy jaśnie miastowi..właśnie widać jak...hahahahahahaha

17:02, 18.01.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do wyżej Do wyżej

9 1

Chcemy normalności. Główna droga przez wieś bez skrzyżowań równorzędnych i bez progów zwalniających. Postawić fotoradar jeśli ktoś uważa że tam sami piraci albo niech drogówka robi porządek.

17:39, 18.01.2023

kknkkn

1 1

Gdyby nie ćwoki takie jak Ty, pędzące w tym miejscu 3 razy szybciej niż jest to dozwolone, nie byłyby potrzebne żadne progi ani skrzyżowania równorzędne.

17:02, 19.01.2023

ŻołnaŻołna

6 4

Gmina progów zwalniajacych. Niech sobie ten cwaniak na podwórku zrobi.

17:18, 18.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

5 3

W Czaplach w Sklepie "Po Drodze" jest możliwość podpisania wersji papierowej

17:43, 18.01.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Eeee Eeee

1 2

Zróbcie referendum.

18:49, 18.01.2023

# Eeeee# Eeeee

2 3

Referendum ? Ale ja też chcę wziąć w nim udział bo prawie codziennie dwukrotnie korzystam z tej drogi przez czaple ale mieszkam w Kartuzach.

19:09, 18.01.2023

Czapelski gbur Czapelski gbur

7 9

Czas stonkę trójmiejską wywieźć taczkami albo na gnój albo tam skąd przyszli czyli na jedno wychodzi.

17:49, 18.01.2023
Odpowiedzi:6
Odpowiedz

WojciechWojciech

5 4

No tak, stara prawda: dziel i rządź. Czyli na pewno skrzyżowania równorzędne to zrobiła stonka, a miejscowi to ich nie chcieli... stara śpiewka...

17:52, 18.01.2023

Do wyżej Do wyżej

6 5

Drogi publiczne mają służyć do normalnego przemieszczania się do pracy czy na zakupy a nie do skakania jak w cyrku czy jechania 20 na godzinę i myślenia czy droga z prawej to droga czy wyjazd z posesji, kapujesz ?

17:56, 18.01.2023

..

7 3

Droga publiczna jest dla wszystkich nie tylko posiadaczy samochodów. Piesi i rowerzyści chcą również bezpiecznie z niej korzystać. Dzieci mają prawo bezpiecznie dojść na przystanek a mieszkańcy do sklepu.

18:10, 18.01.2023

Do wyżej..Do wyżej..

8 2

Droga jest dla myślących i czytających znaki. Rolą kierowcy nie jest wprowadzanie własnych reguł tylko stosowanie się do tych wprowadzonych. A droga nie służy tylko dojeżdżającym do pracy ale też dzieciom idącym na przystanek, rowerzystom. Jak nie wiesz, to przyjedź i sprawdź w Czaplach. I wyślij dziecko na przystanek, które będzie szło poboczem bo inny, tobie podobny będzie zapier.... na pełnej k. bo się do pracy spieszy. A może wcześniej poczytaj stare artykuły o potrąceniach dzieci przez auta jadące przez te właśnie czaple... bo trzeba było ciut szybciej do Gdańska dojechać...

18:15, 18.01.2023

do wyżejdo wyżej

4 1

Jak jeździsz bezmyślnie i nie skupiasz się na drodze to bezpieczniej dla ciebie i innych będzie jak przesiądziesz się jako pasażer do autobusu lub pociągu.

18:20, 18.01.2023

@ ...@ ...

6 2

Zgadza się. Droga publiczna jest dla wszystkich dlatego kierowcy poruszają się jezdnią, dla pieszych są chodniki i przejścia dla pieszych. Nie róbcie ze wszystkich kierowców piratów i bandytów !

20:25, 18.01.2023

Obywatel Obywatel

5 3

Wie ktoś kto w gminie Żukowo zajmuje się oznakowaniem dróg albo kto decyduje o garbach ? Pytam bo boję się, ten urzedas nie ma pojęcia o swojej i zastanawiam się jakim cudem tam siedzi jeszcze ?

18:02, 18.01.2023
Odpowiedzi:6
Odpowiedz

WojciechWojciech

3 3

Lęk jest złą emocją, bo paraliżuje i uniemożliwia podejmowanie racjonalnych decyzji. Lepiej uwierzyć w znaki i się do nich stosować. To bardzo ułatwia jazdę samochodem.

18:30, 18.01.2023

Obywatel Obywatel

3 3

To nie ja boję się. Ty się bój bo twoja pensja jest z naszych podatków a nie nadajesz się na urzędnika. Co najwyżej chodniki mógłbyś odśnieżać, PUKI co.

18:36, 18.01.2023

@obywatel@obywatel

4 2

No tak... merytoryczna argumentacja przeciw skrzyżowaniom równorzędnym... prawie taka sama jak uzasadnienie petycji. Powodzenia i miłego wieczoru :-) A po szczegóły organizacji ruchu zapraszam do urzędu, ul. Gdańska 52

18:41, 18.01.2023

Obywatel Obywatel

5 5

Ja nie mam nic przeciwko skrzyżowaniom równorzędnym ale jestem przeciwny usytuowania ich na głównych drogach ! Ty masz w głowie beton czy mózg ?

18:54, 18.01.2023

@obywatel@obywatel

2 3

Drogę główną wyznacza oznakowanie a nie Twoje widzimisię. Ani szerokość drogi, ani asfalt nie są dowodem na to że droga jest główna.. szczególnie w Gminie, w której głównie... to są drogi z płyt yomb.

18:58, 18.01.2023

Obywatel Obywatel

2 2

To się doucz miernoto urzędnicza. Czasami nie trzeba żadnych znaków a każdy myślący kierowca wywnioskuje która droga jest główną. PUKI co nawet do zamiatania chodników moim zdaniem nie nadawałbyś się.

19:20, 18.01.2023

WojciechWojciech

12 9

A dla niezorientowanych... Strefę skrzyżowań równorzędnych wprowadzono na terenie wsi, gdzie odcinek drogi asfaltowej wynosi 1,9 km. Przy dozwolonej prędkości (30 km/h) auto pokonuje go w 3 min. 48 sek. Jadąc 60 km/h (400 zł mandatu) pokonamy go w 1 min. 54 sek. Czyli o 1 min. 54 sek. szybciej. Cała awantura rajdowców robiących sobie ze wsi tor jazdy lub dodatkową obwodnicę do Gdańska o niecałe 2 minuty! Bo trzeba zdjąć nogę z gazu... żenada.

18:09, 18.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

# wojciech# wojciech

2 4

Rozumiem że jesteś nędznym urzędnikiem z Żukowa który rządzi znakami, zgadlem ? Czy ty chłopie orientujesz się że w tym kraju jest coś takiego jak policja .? Póki co ustawa Prawo o ruchu drogowym pozwala mi jechać przez obszar zabudowany do 50 km/h bez żadnego skakania bo jakiś imbecyl robi przeszkody co 50 metrów. Wyjątkowo można oczywiście ograniczyć tę prędkość ale to naprawdę rzadkość. W Trójmieście czy to garby czy równorzędne skrzyżowania to naprawdę rzadkość na głównych ciągach.

18:19, 18.01.2023
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

WojciechWojciech

5 2

Puki co, to w tym kraju na drogach publicznych obowiązuje Prawo o ruchu drogowym i oznakowanie. A wjeżdzając do Czapel jest znak informujący o dozwolonej prędkości 30 km/h na terenie całej miejscowości. Więc.... albo mandat albo... czas na reedukację i odrobinę pokory..

18:23, 18.01.2023

Obywatel Obywatel

2 5

To może postaw tam fotoradar albo policję a nie wymyślaj idiotyzmów , chory człowieku !

18:29, 18.01.2023

WojciechWojciech

5 4

Nie wymyślam idiotyzmów. Te drogi są tam od lat. Nie gruntowe, tylko drogi o nawierzchni twardej, czyli równorzędne. Wstyd się przyznać, że dopiero postawienie znaków dało do myślenia? Proszę się nie lękać Obywatelu. To nie wstyd. Warto być mądrym przed szkodą...

18:32, 18.01.2023

@ Wojciech @ Wojciech

2 3

Ty chłopie nawet poprawnie po polsku nie potrafisz pisać, PUKI co. Porażka !

18:33, 18.01.2023

PiotrPiotr

4 5

I prawidłowo,tą sprawą powinien zająć się prokuratura bo jaki jest sens stawiania 20 znaków na drodze gdzie formalnie z definicji skrzyżowania nie ma ani jednego.
Przypominam że definicja skrzyżowania nie uwzględnia drogi gruntowej utwardzonej jako skrzyżowania. A w czaplach wszystkie boczne drogi są albo gruntowe albo tylko utwardzone prowizorycznie jak w większości w Żukowie płytami yomb.
Dodam kolejny paradoks ,że te drogi które są utwardzone są drogami wewnętrznymi i w takiej konfiguracji też to nie jest skrzyżowanie.
Także pewnie któryś szwagier pewnie ma firmę w decyzyjnych gminy i trzeba było mu zleceń załatwić.
Podobna sytuacja ma się w Baninie.
Nastawiali znaków i progów zwalniających w szczerym polu do tego od tego nadmiaru przeszkód milion znaków które wzajemnie się zasłaniają i nikt z tym nic nie robi.
Nie wspomnę już o na wpół połamanej i zgniłej reklamie która skutecznie zasłania widoczność czy aby kolarz na chaju nie nadjeżdża na skrzyżowaniu dróg Pszenna z Lipową w tymże Baninie

18:20, 18.01.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

WojciechWojciech

6 3

Zerknij do ustawy i gadaj bzdur. No chyba że jesteś agentem ubezpieczeniowym od likwidacji szkód i liczysz, że wprowadzając ludzi w błąd będziesz miał więcej klientów. Albo odwiedź Czaple i zweryfikuj ten "brak skrzyżowań"

18:26, 18.01.2023

@ Wojciech @ Wojciech

3 4

Zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym wstawcie wszędzie znaki zakaz ruchu i problemy z piratami znikną. Niech ludzie jeżdżą do Gdańska przez Berdyczów. Myśl człowieku ! Myślenie ma kolosalną przyszłość nawet w UG w Żukowie !

18:43, 18.01.2023

Obywatel Obywatel

7 6

Niesłychana jest logika urzędasów z Żukowa. Zamiast poprawiać życie ludziom to utrudniają je na każdym kroku czy to jak budujesz dom a teraz za wszelką cenę utrudniają życie kierowcom. O co tu chodzi z tymi baranami ?

18:24, 18.01.2023
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

WojciechWojciech

6 3

No tak, czytanie znaków to dla niektórych trudność. A jeszcze czytanie ze zrozumieniem i dostosowanie zachowania za kółkiem do komunikatu jakie niesie znak to już w ogóle umiejętność prawie niemożliwa do osiągnięcia.

18:27, 18.01.2023

@ wojciech @ wojciech

4 4

Chłopie, widzę że jesteś chyba jedynym uczciwie jeżdżącym kierowcą w kraju. Zamknijcie wszystkie drogi w waszym skansenie i wszystkie problemy z piratami wam znikną. Naprawdę poziom urzędasów w Żukowie to jakaś masakra ! Za co wy bierzecie pensje ?

18:32, 18.01.2023

@Obywatel@Obywatel

5 2

A za co dają takim ludziom prawo jazdy, jak znaków nie znają i stosować się do nich nie potrafią... jeśli do tej pory nie stosowałeś się do faktu, że są tam drogi równorzędne to różnica jest teraz tylko taka, że właśnie te urzędasy Cię uświadomiły, że łamiesz przepisy i wymuszasz pierwszeństwo na własne ryzyko... a ja życzę Ci tylko powodzenia, żebyś takim zachowaniem na drodze nikogo nie ustrzelił...

18:35, 18.01.2023

Obywatel Obywatel

2 3

Mam nadzieję że ciebie ktoś ustrzeli.

18:37, 18.01.2023

Obywatel Obywatel

5 5

PUKI co z żukowskiego UG bije potężna niekompetencja i nieudacznictwo. Organizacja ruchu drogowego to tylko wycinek indolencji tego żałosnego urzędu. Jak widać po komentarzach urzędnika Wojciecha, PUKI co nawet pisać poprawnie po polsku nie potrafią.

18:41, 18.01.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@Obywatel@Obywatel

3 4

To jedyne uwagi do organizacji ruchu i skrzyżowań równorzędnych? :-)

18:44, 18.01.2023

Obywatel Obywatel

4 3

PUKI co jo.

18:50, 18.01.2023

Obywatel Obywatel

5 6

Argumentacja urzędnika Wojciecha PUKI co jest jak u Barei - JA TU JESTEM URZĘDNIKIEM I CO MI ZROBICIE ! Tymczasem kierowcy chcą jedynie tego żeby płynnie przejechać do Gdańska i z Gdańska. Jest ograniczenie do 30 km/h, ok. Skoro urzędnik Wojciech twierdzi że w czaplach jeździ tysiące piratów drogowych chcących zabijać dzieci idące do szkoły to gdzie policja ???!!!

18:49, 18.01.2023
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Obywatel Obywatel

6 2

Ty naprawdę powinieneś wystąpić jako Jarząbek u Barei. Rób sobie nędzny urzędasie te skrzyżowania równorzędne ale nie na głównych ciągach ! Dobrze nieudaczniku że nie rządzisz w Gdańsku bo pewnie na Grunwaldzkiej czy na obwodnicy Trójmiasta też wprowadziłbyś skrzyżowania równorzędne. Dobrze że PUKI co siedzisz w zapyziałym urzędzie w Żukowie. Zwolnij się albo zacznij chłopie myśleć nad swoją głupotą. No i na kurs ortografii konieczne wróć do podstawówki.

19:01, 18.01.2023

@obywatel @obywatel

4 2

czyli jednak nie przeczytałeś linka który Ci Podwalem bo tam akurat o mowa o Gdańsku i skrzyżowaniach równorzędnych. A ul. Żurawa w Czaplach jeszcze daleko do Grunwaldzkiej. Bliżej raczej do ulic w Gdansku Osowej gdzie od lat są równorzędne

19:30, 18.01.2023

Obywatel Obywatel

3 0

PUKI co to ja co najwyżej otwieram linki. Musisz być bystrzak skoro czytasz linki. PUKI co zacznij myśleć, tak zdroworozsądkowo. Jesteś urzędnikiem dla ludzi a nie odwrotnie. Klika z czapel nie może rządzić urzędnikiem/ nieudacznikiem. Podaj ile wypadków czy kolizji było w czaplach skoro wprowadzasz tam takie obostrzenia dla kierowców jadących do Gdańska ? Podaj dane z ostatnich pięciu lat.

19:41, 18.01.2023

Zawory Zawory

5 4

Zawory podobna sytuacja ograniczenie do 30km pytanie jak mieszkańcy mają wyjechać z posesji jak ktoś jedzie ponad 30 km wójt ma inne zdanie na ten temat.

19:19, 18.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@Piotr@@Piotr

1 5

Masz tylko połowicznie rację. Fakt że namieszali i daje to duże pole do popisu i różnych interpelacji tegoż prawa.
Co nie zmienia faktu że tam akurat drogi które są utwardzone to drogi wewnętrzne.
Czyli jedynym prawidłowym skrzyżowaniem jest z ul. Słoneczną. Reszta tak jak wspomniałem są to drogi gruntowe lub wewnętrzne.

19:19, 18.01.2023
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

WojciechWojciech

4 1

Droga utwardzona płytami yomb nie jest już gruntowa. A te wewnętrzne są oznaczone

19:26, 18.01.2023

@ Wojciech @ Wojciech

4 4

Powiedz mi urzędasie, jaki problem aby główna droga we wsi była z pierwszeństwem a boczne żeby były oznakowane trójkątem ustąp pierwszeństwa przejazdu ? Z czym ty człowieku masz problem ? Traktujesz innych kierowców jak durniów a to chyba ty jesteś największym.

19:47, 18.01.2023

kknkkn

2 0

Wojtusiu, a wiesz dlaczego traktuje on innych kierowców jak durniów? Bo to statystycznie rzecz biorąc są durnie (coś czuję, że nie wyłączając Ciebie).

17:36, 19.01.2023

Obywatel Obywatel

7 2

Miłościwie nam panujący urzędasie Wojciechu, podaj ile było wypadków, potrąceń, zabitych w czaplach na przestrzeni dziesięciu lat ? Podaj bo jeśli w tej wsi jest tego dużo to jestem w stanie zrozumieć waszą troskę o czaplowych autochtonów. Jeśli wypadków jest tam mało to powinieneś być urzędnikiem specjalnej troski.

19:45, 18.01.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mieszkaniec CzaplMieszkaniec Czapl

8 1

Dokladnie tak. Poddaje sie pewnie grupie krzykaczy co to jeszcze jakis czas temu wywieszala plakaty na drzewach o jakims zabijaniu dzieci przez soltysa.

Urzednicy powinni myslec strategicznie glowna ulica a oni ja zatykaja w imie frazesow. Banino to samo lipowa srodek pola garb garba garbem pogania. Ale to co sie dzieje w czaplach mega podejrzane zeby przez kilkanascie frustratow taka komedia byla? Znajomosci?

21:47, 18.01.2023

Pozdro z lezna Pozdro z lezna

6 5

Ta droga nie powinna miec ani garbow ani ograniczenia 30 ani skrzyzowan równorzędnych… Proste Mozna wstawiac dziwne teorie obliczenia ale wazna jest praktyka i niestety dla niektorych ta droga jest istotna dojazdowka. Zadne farmazony tego nie zmienia.

A urzednicy dajacy sie podjudzac grupie krzykaczy zostana rozliczeni w wyborach - gm zukowo to nie tylko banino i czaple

22:08, 18.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@wojciech@wojciech

4 0

Ja akurat nie uważam,że asfalt jest jedynie słuszną drogą to raz. Dwa jeżeli trzeba to zwalniam. Ale proszę mi nie wmawiać że skrzyżowanie Pomorskiej z Żurawią i to samo z Jemiołuszki są prawidłowe jako skrzyżowania bo nimi nie są. Jemiołuszki i Pomorska to są drogi gruntowe i nawet nie utwardzone prowizorycznie płytami Yomb.
Ponadto skoro się zmieniła interpretacja drogi gruntowej utwardzonej i w myśl nowego prawa może być skrzyżowaniem to wystarczyło zdjąć znak D-1 i zamienić znak ograniczający prędkość pod znakiem o początku terenu zabudowanego do 30km/h i skutki prawne były by takie same jak nastawienie lasu znaków .
Te pieniądze mogły by pójść na naprawę innych arterii.
Ale tak to już w tym całym Żukowie jest wszystko na prowizorkach i łatwe wydawanie nie swoich pieniędzy.
Może byście w końcu wyszli z tego urzędu i popatrzyli jakie prawdziwe są bolączki mieszkańców gminy?
Wszechobecne korki i brak sensownych objazdów.
Polna w Żukowie przejezdna tylko dla czołgów. Otomino dziura dziurą pogania i do tego po wybudowaniu kolektora sanitarnego zapadające się pobocza i drogi.
Przyjaźń ul. Osiedlowa w trakcie budowy tego kolektora odcięta od świata,dobrze że w tym czasie nikt z mieszkańców nie potrzebował pomocy i bo był brak dojazdu dla służb.
Można by wymieniać więcej waszego nieróbstwa i niechlujstwa.
Szkoda tylko że wybory wam przesunęli bo kolejne pieniądze pójdą na marne.
A gmina która leży u stóp metropolii trójmiejskiej zamiast się rozwijać to zaczyna wyglądać jak Średniowiecze

22:33, 18.01.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@@ wojciech @@ wojciech

3 2

Brawo, w punkt. Szkoda, że i tak tego nie pojmie jaśnie pan wojciech.

22:43, 18.01.2023

do @wojciechdo @wojciech

0 0

Przyjrzyj się uważnie znakom jak jedziesz przez Czaple. Ulica Jemiołuszki jest oznaczona jako droga wewnętrzna.

16:15, 23.01.2023

WRWR

9 1

W Garczu, w stronę Sianowa też są skrzyżowania równorzędne. I co? Kto pędzi prosto ten ma pierwszeństwo! Do czasu aż ktoś tam zginie.

23:07, 18.01.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DraiverDraiver

0 0

Pamiętaj synku, pierwszeństwo ma zawsze ten kto ma AC.

10:33, 21.01.2023

JanJan

3 3

Pytanie kto wymusił na burmistrzu wprowadzenie skrzyżowań równorzędnych, należy kierować do sołtysa Czapli i rady sołeckiej. To sami mieszkańcy naciskali na burmistrza wprowadzenie tych zmian. Zbierali podpisy i skierowali nawet skargę do Rady Gminy na burmistrza, że nie chce takich zmian jak w gminie sąsiedniej. W tych rozmowach brała też udział przewodnicząca rady. Proszę więc pytać te osoby które były najbardziej zaangażowane w te zmiany.

08:21, 19.01.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Śmieszne Śmieszne

3 0

Z tego co wiem burmistrz ma głęboko gdzieś skargi i naciski mieszkańców.

09:39, 19.01.2023

# Jan # Jan

5 6

Nieważne kto krzyczał o te zmiany. Obowiązkiem urzędnika jest myślenie a nie wprowadzanie zmian bo ktoś głośno krzyczy. Nie można blokować przejazdu przez główną drogę we wsi, która prowadzi do Gdańska. Zamiast garbów i skrzyżowań równorzędnych polecam światła, fotoradar czy drogówkę.

08:29, 19.01.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

jj

4 2

Nikt i nic przejazdu nie blokuje. Skrzyżowania równorzędne są najtańszym i skutecznym sposobem na uspokojenie ruchu.

16:15, 19.01.2023

..........

1 0

Idź do psychiatry i weź coś mocnego na uspokojenie, urzędasie.

23:29, 19.01.2023

GochaGocha

0 3

Ale jaja! Z tego co pamiętam, sami tego chcieli a teraz płaczą. Stan umysłu, Banino bis

09:15, 19.01.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Obywatel Obywatel

3 2

Trójmiejska stonka to swoisty stan umysłu. Mieszkają w gettach za kredyty i myślą że wieśniaki mają ich słuchać jak bogów. Niestety UG Żukowo to potężna niekompetencja i ze strachu spełniają zachcianki getciarzy.

10:43, 19.01.2023

# Gocha # Gocha

3 5

Kto chciał ? Paru oszołomów i krzykaczy z trójmiejskiej stonki ? Teraz sami widzą że to idiotyzm a do tego jak zauważyli większe zużycie paliwa, hamulców i amortyzatorów w swoich autach na kredyty to barany zmądrzały.

10:36, 19.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KondonowiczKondonowicz

2 0

Zlikwidować wszystko i nie będzie niczego!

10:50, 19.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ghgugghgug

6 3

Czym się różnią Czaple od Pępowa i Banina? Wyłącznie wielkością, ale to wieś i tamte też. We wszystkich w osi miejscowości jest droga główna. Nie wiem jakim cudem sołtys z Czapli uważa, że jest to jakiś przysiółek wymagający innego traktowania kierowców na drodze publiczne. PODKREŚLAM - PUBLICZNEJ. Wprowadźmy dla równowagi taką organizację ruchu w Pępowie i i Baninie a będzie armagedon komunikacyjny.

14:23, 19.01.2023
Odpowiedzi:5
Odpowiedz

..

2 1

W Pępowie i Baninie główne drogi są powiatowe a w Czaplach jest tylko gminna i lokalna jak twierdzą władze gminy.

16:09, 19.01.2023

GdGd

3 1

W Pępowie i Baninie są światła. To hamuje ruch. Poza tym mieszkańcy Czapli nie robią sobie autostrady z tych ulic w sąsiednich miejscowościach.

16:10, 19.01.2023

Wredny głupiec Wredny głupiec

2 4

A kolega „kerowca” z bombowca nie wie co decyduje o tym czy droga jest główna?
Podpowiem: nie asfalt ????
Jakim kretynem trzeba być zeby uważać ze skrzyżowania równorzędne są niebezpieczne. Wystarczy dostosować się do uwaga: ZNAKÓW, które mówią o zachowaniu szczególnej ostrożności na skrzyżowaniu. Tylko tyle!
Ciekawostka. Petycje podpisują w większości osoby niezamieszkałe w Czaplach a tylko przejeżdzające.
Mam dla was intelektualisci drogowi proste rozwiązanie: omijajcie Czaple szerokim łukiem.

17:36, 19.01.2023

Czaple srapleCzaple sraple

3 1

Kolega Wredny to chyba łbem w asfalt przywalił bo pisze od rzeczy i bez pojęcia. Proponuję wokół Czapli drut kolczasty, szlabany, spisywanie każdego przejeżdżającego, rogatki i kontrole techniczne wszystkich pojazdów i dla pewności tylko rowery ,ale bez przerzutek.

Oczekuję jednak, że każdy mieszkaniec tej zagrożonej miejscowości, sam, z własnej inicjatywy będzie udzielał pierwszeństwa każdemu pojazdowi znajdującemu z prawej strony.

19:18, 19.01.2023

Czaple srapleCzaple sraple

2 0

Gd, powiem Ci tak, że ja to widziałem jak wielu kierowców z Czapli w Baninie jeździ 120 km/h, driwtuje, rozjeżdża trawniki i gania samochodami biednych mieszkańców tej miejscowości chcąc ich rozjechać a o wyścigach spod świateł o których piszesz nie wspomnę. Skąd wiem, że to kierowcy z Czapli? To przecież oczywiste i widać gołym okiem.
Zapewne to ci odwetowcy z Banina tak gnają przez Czaple - w odwecie,

Za

19:33, 19.01.2023

ghgugghgug

4 2

Czym się różnią Czaple od Pępowa i Banina? Wyłącznie wielkością, ale to wieś i tamte też. We wszystkich w osi miejscowości jest droga główna. Nie wiem jakim cudem sołtys z Czapli uważa, że jest to jakiś przysiółek wymagający innego traktowania kierowców na drodze publiczne. PODKREŚLAM - PUBLICZNEJ. Wprowadźmy dla równowagi taką organizację ruchu w Pępowie i i Baninie a będzie armagedon komunikacyjny.

14:31, 19.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GdGd

7 3

Nie pomógł znak ograniczenia prędkości, nie pomogła linia ciągła , musza być dodatkowo znaki. Jadąc 30km/ h jako mieszkaniec Czapli jestem wyprzedzany przez inne auta już od sklepu w stronę Gdańska. Ja w swojej wiosce będę jeździł powoli i z szacunkiem do pieszych . A ludzi którzy nie potrafią się dostosować należy surowo karać.

16:07, 19.01.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Obywatel Obywatel

2 1

Ciebie już pan Bóg ukarał brakiem rozumu.

17:10, 19.01.2023

Mieszkaniec Mieszkaniec

6 4

Czytając większość komentarzy okazuje się, że skrzyżowania równorzędne to dobre rozwiązanie aby pohamować rajdowe zapędy wielu kierowców. Więcej rozwagi i skupienia na drodze i znakach a będzie bezpieczniej.

16:40, 19.01.2023
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Obywatel Obywatel

3 2

Gdybym jeździł dziadku jak ty raz w tygodniu do kościółka to też bym nie narzekał.

17:16, 19.01.2023

ObywateluObywatelu

1 3

do kościółka czy do pracy można zawsze jeździć zgodnie z przepisami.

18:52, 19.01.2023

Obywatel Obywatel

3 0

Oczywiście, urzędasie. Ja jeżdżę tak jak mi pasuje a durniów takich jak ty mam wiesz gdzie.....

20:00, 19.01.2023

Mieszkaniec CzapelMieszkaniec Czapel

3 5

Jako mieszkaniec Czapel jestem bardzo wdzięczny Burmistrzowi za dbanie o bezpieczeństwo mieszkańców, uważam że wszystkie zmiany we wsi Czaple idą naprawdę w dobrym kierunku. Burmistrz ma mój głos!

18:03, 19.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

przezornyprzezorny

5 0

Od jutra będę jeździł tylko przez Czaple i powiem więcej, dla jeszcze większej poprawy bezpieczeństwa z własnej woli ograniczę prędkość do 20 km/h/
Po prędkości mnie poznacie.

19:39, 19.01.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

szczęśliwyszczęśliwy

3 0

Super! Tez tak zrobię. przy takiej prędkości to da się nawet podczas jazdy facebooka przeglądać!!!

07:14, 20.01.2023

Panienka z okienkaPanienka z okienka

1 0

Racja, albo loda zrobić/zjeść, hehe

19:40, 20.01.2023

@ przezorny @ przezorny

3 2

Słusznie, tylko żebyś stonki trójmiejskiej nie rozjechał, piracie ?

19:58, 19.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%