Trzy rekomendowane warianty tzw. obwodnicy Banina poznali sołtysi i radni gminy Żukowo na specjalnym spotkaniu. To wariant 3,4 i 5, z czego najwyżej oceniany jest 3 (różowy).
Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego zorganizowało spotkanie informacyjne dla sołtysów i radnych gminy Żukowo, w sprawie rekomendowanych tras "studium korytarzowego" dojazdu z budowanej OMT węzeł Miszewo do Lotniska w Gdańsk Rębiechowo, który ma być również obwodnicą Banina.
- Na poprzednim spotkaniu w kwietniu z mieszkańcami gminy Żukowo, poinformowano, że niektóre z proponowanych wcześniej wstępnych wariantów tego dojazdu zostały odrzucone, natomiast pojawiły się nowe – kilka wcześniejszych wariantów w sposób istotny zmieniły się i zaproponowano jeden całkowicie nowy wariant - informuje Urząd Gminy w Żukowie.
Natomiast na ubiegłotygodniowym spotkaniu przekazano, że rekomendowane warianty to trasy nr 3 (różowa), 4 (czerwona) i 5 (pomarańczowa).
Najwyżej ocenianym wariantem jest "różowy". Trasa biegnie przez obszary z roślinnością trawiastą, uprawy rolne, ale też przez tereny leśne. Omija Banino od północy, kończąc się w Tuchomiu. To również najtańsze rozwiązanie - koszt budowy tej drogi wyceniono na 313 mln zł, do tego dochodzą m.in. koszty wykupu gruntów za 20 mln zł.
Trasa "czerwona" biegnie przez Rębiechowo i omija Banino od południa. Wariant "pomarańczowy" "skręca" trochę szybciej, przed Rębiechowem i również prowadzi przez południową część Banina. Obie są droższe. Koszt budowy "czerwonej" wyceniono na 438 mln zł (wykup gruntów - 26 mln zł), a "pomarańczowej" na 660 mln zł (wykup gruntów - 28 mln).
Wariant "różowy" będzie też najkrótszy - trasa liczyć ma niecałe 6 km, podczas gdy dwa pozostałe - ponad 8 km. Warianty "pomarańczowy" i "czerwony" charakteryzują się także dużą liczbą budynków mieszkalnych, które znajdą się w tzw. "strefie negatywnego oddziaływania" (hałas itp.).
Kolejnym krokiem będzie opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ). Ostateczny, rekomendowany wariant połączenia obwodnicy metropolitalnej z lotniskiem powstać ma po analizie w płaszczyźnie technicznej, ekonomicznej, środowiskowej i społecznej wszystkich wariantów.
Koszt takiego opracowania to około 3 mln złotych, a czas to minimum 24 miesiące.
Jak przekazano na spotkaniu, budowa tej trasy miałaby się zakończyć w 2030 roku.
Babin13:59, 18.07.2023
Różowa trasa? A gdzie ona łączy się z Węzłem Miszewo? Poza tym kolejne lasy wycięte... i kolejne korki z dojazdem do węzła Miszewo (i wbiciem się na drogę). Moim zdaniem najsłabszy pomysł.
Dalton14:14, 18.07.2023
Weźcie zmieńcie te kolory tras, bo zaraz radny B. zarzuci wam popularyzowanie LGBT.
Jednak14:31, 18.07.2023
Ktoś wpadł na pomysł żeby ominąć Banino ha ha ha ha wstydu żeby widac nie było
On14:34, 18.07.2023
Najlepsze rozwiązanie czerwone lub niebieskie bo bynajmniej wszystko będzie kolo siebie i kolej i droga a nie *%#)!& wszystko po końcach wsi
Mieszkaniec Banina14:55, 18.07.2023
Gdyby nie Radny Bystron to dopiero po wybudowaniu obwodnicy OMT myślano by, że jest potrzeba takiego połączenia.
Radny16:09, 18.07.2023
Radny Bystron sprytnie podczepił się pod inwestycję która wiadomo było od lat że będzie realizowana. I teraz błyszczy przed nieświadomymi pelikanami.
durnie15:11, 18.07.2023
***** PO
Andrzej Bystron18:47, 18.07.2023
Zostałem wywołany do tablicy :
Gdy ja jeździłem po samorządach Powiatu w Chojnicach, Bytowie, Kościerzynie oraz Kartuz, Gdańska i samorządu Województwa Pomorskiego oraz Burmistrza Żukowa od lipca do września 2019 r. jeszcze wszyscy wątpili czy OMT w ogóle będzie.
Potem zebrałem 2.000 podpisów pod przygotowaną osobiście petycją wszyscy głosili , że się nie da - proszę zobaczyć materiały w mediach społecznościowych.
Zawszę twierdzę, że tylko determinacja i cierpliwość dają efekty.
Nigdy, w tym zadaniu nie głosiłem, że to już jutro lub za 2-3 lata będzie zrealizowane.
Dopiero kolejne listy intencyjne podpisane przez zainteresowane samorządy pokazywało, że moja wizja może się ziścić - i to teraz następuje.
Nie pozwolę na pomniejszanie tej roli,
bo iskra została zapalona i przede wszystkim Miasto Gdańsk (wiceprezydent Gdańska Pan Alan Alaksandrowicz, podczas pierwszej rozmowy zauważył możliwość rozwoju obszaru przemysłowego zlokalizowanego przy lotnisku Gdańsk-Rębiechowo). - Tu wszystko się zaczęło !!!
Ha ha ha19:44, 18.07.2023
Wiadukty w Rębiechowie które wybudowano nad (obecnie) polną drogą, a które mają 40m szerokości jednoznacznie wskazują że połączenie z lotniskiem zaplanowano już 10 lat temu.
Dziękuję za uwagę
Andrzej Bystron 21:41, 18.07.2023
Odp. do Ha Ha Ha
O we wiadukty, o których Pan wspomina to zostały wymuszone warunkami hydrograficznymi (bagna i ciek wodny) a ich szerokość wymuszają przepisy projektowe, aby móc wykorzystać teren między przęsłami.
Oby09:05, 19.07.2023
Oby tak było. Ale rozmach inwestycji każe wątpić. Czas pokaże. Nie mniej niż 7 lat do rozpoczęcia realizacji. Tak ogłoszono na spotkaniach informacyjnych.
Zofia12:38, 19.07.2023
Zgadzam się z Panem. Nie ma co wchodzić w polemikę tylko działać dalej. Tylko działanie przynosi efekty. Teraz trzeba się zająć wyborem trasy. Żeby wszystko schodziło się różowa trasa nie powinna być brana pod uwagę. Rozumiem, że taniej, ale chyba nie o to tu chodzi...?
Jprdl...23:13, 19.07.2023
Tak Zofiu masz rację trasy tranzytowe powinny się ładnie razem schodzić z osiedlami mieszkaniowymi, ....no gdzie ci planiści mają głowy
Zofia11:24, 21.07.2023
Korytarz planują projektanci, ja mówię że różowa trasa nie "wchodzi" do węzła Miszewo, więc nie cały ruch będzie wybierał obwodnicę, żeby przejechać w stronę Przodkowa, Żukowa itp. Dalej będą jeździć przez Banino. BTW- teraz droga i cały tranzyt też przebiega przez caaałe Banino, przy osiedlach, szkołach i jakoś ludzie żyją.
Mm22:26, 20.07.2023
Studium po 2 latach będzie mocno nieaktualne, bo dobuduje się kilka osiedli na trasach wariantów :)
Oj Zofiu18:59, 26.07.2023
Łatwo się komentuje jeśli się nie mieszka przy jednym z planowanych wariantów, wariant różowy powstał za sprawą mieszkańców osiedli, przez które przebiegają pozostałe warianty. Planowana trasa to dwujezdniowa, o dwóch pasach w każdym kierunku, gdzie nie zaplanowano skrzyżowań (węzłów) a co za tym idzie w żaden sposób nie przysłuży się mieszkańcom tych osiedli, to ma być połączenie OMT z lotniskiem więc nie ma uzasadnienia aby przechodziło w tak absurdalnie bliskim (praktycznie w ogródkach tych ludzi) sąsiedztwie osiedli mieszkaniowych Banina
Stec15:54, 26.03.2025
Różowy bez węzła odpada na starcie nikt nie podejmie się kosztów wybudowania i sfinansowania nowego węzła gdzie 3km dalej jest do tego już przygotowany węzeł Miezewo
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
1 2
Dobrze że zaznaczyłeś 'twoim zdaniem', planowane połączenie to *%#)!& dwujezdniowa trasa o szerokości ponad 30 m, bez możliwości skrzyżowań dla istniejącej infrastruktury, której celem jest jedynie połączenie OMT i lotniska! Tak masz rację idealnie wpasuje się w krajobraz nowopowstałych tam osiedli