PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. unieważniły postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy linii Kościerzyna – Somonino – Kartuzy. Tłumaczą jednak, że unieważnienie przetargu nie będzie mieć wpływu na termin realizacji całego projektu.
Podstawą unieważnienia postępowania przetargowego jest artykuł 255 pkt 6 Ustawy Prawo zamówień publicznych, który stanowi: „postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego”.
- Na etapie badania złożonych w przetargu ofert PLK S.A. zidentyfikowały błędy w dokumentach udostępnionych w trakcie procedury przetargowej. Błędy nie były możliwe do zidentyfikowania i poprawienia na wcześniejszym etapach przetargu. Dokumenty zostały przygotowane na zlecenie PLK S.A. przez biuro projektowe, które na etapie czynności odbiorowych oświadczyło, iż są one spójne i przygotowane w sposób prawidłowy - tak tłumaczy ten fakt rzecznik prasowy PKP PLK S.A. Przemysław Zieliński.
Jak wyjaśnia - sprawa aktualnie jest badana w celu wyciągnięcia wniosków i ustalenia dalszego toku postępowania dla naprawienia zaistniałej sytuacji.
- Podejmowane są działania w celu zidentyfikowania możliwych nieprawidłowości w dokumentacji, ich naprawy oraz dokonania czynności umożliwiających jak najszybsze ponowne ogłoszenie przetargu w oparciu o poprawioną dokumentację - wyjaśnia.
Jednocześnie podkreśla, że unieważnienie przetargu i jego ponowne ogłoszenie nie wpłynie negatywnie na termin modernizacji całej linii kolejowej nr 201 –od Maksymilianowa do Gdyni.
Przetarg na wybór wykonawcy zadania pn. „Odcinek A – Roboty budowlane na liniach kolejowych nr 201 odc. Kościerzyna – Somonino oraz nr 214 Somonino – Kartuzy” w ramach projektu „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto" ogłoszono prawie rok temu - w lipcu 2022 roku.
Został on ogłoszony jako pierwszy z siedmiu zaplanowanych do zrealizowania. Ogłoszenie przetargu dla ostatniego z odcinków planowane jest z końcem 2024 r.
Modernizacja linii kolejowej nr 201 na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna – Gdynia, jako alternatywne połączenie kolejowe, poprawić ma komunikację Kaszub z Trójmiastem i Bydgoszczą.
W 2019 r. projekt modernizacji linii nr 201 został zaktualizowany pod względem rzeczowym i czasowym ze względu m. in. na: decyzję z września 2018 r. o włączeniu szprychy CPK w linię kolejową nr 131; decyzję o prowadzeniu istotnej części ruchu towarowego po liniach nr 201 (kierunek Gdynia) i 201/203 (kierunek Gdańsk).
Tym samym konieczne było ustalenie nowego zakresu i nowych kosztów dla modernizacji linii 201. Realizacja całego projektu została zaplanowana w ramach perspektywy finansowej do roku 2030.
W ramach projektu PLK S.A. zaplanowały m. in. przebudowę istniejących stacji oraz przystanków między Maksymilianowem a Gdynią, dobudowę drugiego toru na odcinku Maksymilianowo – Gdańsk Osowa i trzeciego toru na odcinku Gdańsk Osowa – Gdynia Główna oraz elektryfikację odcinków linii objętych modernizacją.
Przebudowane perony zostaną dostosowane do potrzeb wszystkich podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Poprawi to dostęp do kolei oraz zapewni wygodne, codzienne podróże do pracy lub szkoły.
Po zakończeniu inwestycji zwiększy się prędkość pociągów pasażerskich do 160 km/h oraz towarowych do 120 km/h na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna i do 100-140 km/h na odcinku Kościerzyna – Gdynia Główna (obecnie prędkość pociągów pasażerskich w zależności od odcinka wynosi 30-120 km/h, a pociągów towarowych 30-90 km/h).
Prace budowlane prowadzone od 2021 r. na liniach stycznych – na tzw. bajpasie kartuskim oraz na linii nr 229 Glincz – Kartuzy wraz z budową nowego odcinka linii nr 214 w obrębie stacji Kartuzy mają zakończyć się z początkiem 2024 roku i zapewnić utrzymanie ruchu pociągów z Trójmiasta do Kartuz na czas modernizacji linii 201 a docelowo stworzyć alternatywne połączenie dla tej relacji.
PKS-y ponownie16:29, 31.10.2023
w każdej wsi TEŻ będą troszkę opóźnione, bo suweren rozczarował swojego „łaskawcę” i dobrodzieja !
alemrof17:46, 31.10.2023
A ja "dopytowuję sie" co z linią Kartuzy - Sierakowice ?
Czyli lamczyk19:48, 31.10.2023
Kłamał przed wyborami ze będzie tez kolej Kartuzy sierakowice
Cindada23:12, 31.10.2023
Gdzie to zostało napisane?
Miki20:13, 31.10.2023
Teraz PO zacznie budować. Ha ha ha. Najpierw obstawią etaty swoimi rodzinami za miliony zł. I nie zrobią nic, tak jak to robili kilkanaście lat temu.
Po21:26, 31.10.2023
Tłuste koty miały osiem lat na linie do Sierakowic i co zrobiły olały was i do kogo pretensje 😐😐
Pretensje23:28, 31.10.2023
Do P.O bo tą linię zlikwidowały a teraz was dalej oleją i całą gospodarkę kraju.
Andrzej23:24, 31.10.2023
1,8 mld za 30 km "rewitalizacji" trasy kolejowej. Ktoś w końcu się zreflektował. Nie wspominając o braku ostatecznej decyzji środowiskowej oraz pozwolenia na budowę. Jak długo media będą powielały ten bełkot pkp plk o potrzebach rozbudowy tej trasy, którego finansowania nie zaakceptowała ta wyśmiewana liberalna komisja europejska, a sama pkp plk stwierdziła w oficjalnym finansowanym przez nią dokumencie - studium wykonalności-, że inwestycja nie jest uzasadniona ekonomicznie.
Turysta09:20, 01.11.2023
Tak jak wcześniej już pisałem okazuje się trafna decyzja. Wpierw likwidują ,później nie znani okradają,dewastują a teraz źle przygotowane „jakieś”papiery ?????
Koniowi takie wstawki . Gdy ogłoszono wykonawcę to nie było żadnych przeciwwskazań ani proceduralnych ani przetargowych ani finansowych pod kątem opłacalności ?????? Czy uważacie ludzi myślących za idiotów .
Swojak09:25, 01.11.2023
Swoją drogą, jaka to hipokruzja włodarzy Kaszub oburzających się na zburzenie cegielni w Somoninie, a nie przeszkadza im, że pkp plk chciało zburzyć wpisany do rejestru zabytkowy wiadukt w Krzesznej. Trzeba trzymać za słowo obecne władze, że infrasrruktura ma być budowana za wolą lokalnego społeczeństwa, a nie przeciwko im. Ktoś np. Pan Lamczyk, kto uważą ze to pkp plk ma.kształtować politykę rozwojową i społeczną gmin jest delikatnie rzecz ujmując naiwnym i działa przeciwko tym społecznościom.
Szef14:37, 01.11.2023
Proponuję wszyskim zainteresowanym, aby zapoznać się na żywo z 750-metrowym pociągiem towarowym pędzącym z prędkością 100 km/h. Potem przełożenie tego doświadczenia wyobraźnią na nasze Kaszuby, pomnożenie tego razy 20 w ciągu dnia, a potem podjęcie decyzji czy ta inwestycja ma walory rozwoju turystyki jak wciskają nam idioci z pkp plk i ich akolici z sejmu z senatu.
Obserwator18:09, 01.11.2023
Kiedy do Stężycy i Sulęczyna dojedzie pociąg
m20:46, 01.11.2023
Jak ułożą tory
Szef22:46, 01.11.2023
Jak ludzkość przeniesie się na Marsa
Mały mieszkaniec 14:40, 02.11.2023
A jak ma być przetarg skoro gmina Stężyca nie pozwala na budowę drugiego toru. Pytanie drugie co z wykupem nieruchomości. Ludzie mają przyblokowane działki ponieważ ma iść drugi tor a tu kolejna klapa. Śmiechu warte
MAJSTER16:07, 02.11.2023
Witam, czy są tu ludzie którzy nie mogą nic zrobić na działce tak jak ja, ponieważ PKP blokuje im działkę?
Czy jest ktoś kto dostał już jakieś odszkodowanie? Temat godny uwagi dla redakcji.
Witek 00:23, 04.11.2023
Czy ktoś otrzymał jakąś wiadomość od PKP lub odszkodowanie? Ile to będzie jeszcze trwać. To nadaje się do państwo w państwie...
Kartuzy ul. Reja09:46, 04.11.2023
Przy moim domu dalej wisi plakat wyborczy Pana Lamczyka.
- Tania energia
- Dostęp do kolei
Od nowego roku cena energii elektrycznej do góry
Przetarg na linię kolejową unieważniony
O co chodzi?
Król Julian09:48, 04.11.2023
Nikt wam tyle nie da, co ja wam naobiecuje.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
8 3
Tos PiS obiecał PKS, pokaż mi gdzie one jeżdżą.
7 2
trasy oraz rozkład jazdy, bo to ON je opracował.