Zakończono prace nad koncepcją połączenia DW 211 z Obwodnicą Metropolitalną węzeł Glincz. Przypomnijmy, że w planach jest przecięcie jaru Raduni i Obszaru Chronionego Krajobrazu obiektem mostowym. Teraz Zarząd Dróg Wojewódzkich czeka na wydanie tzw. decyzji środowiskowej.
Wiosną Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku zdecydował, że to wariant tzw. pomarańczowy będzie najlepszym wyjściem dla dalszych prac nad połączeniem drogi wojewódzkiej nr 211 z Obwodnicą Metropolitalną w Glinczu.
Firma Multiconsult Polska informuje, że zakończyła zasadnicze prace projektowe dotyczące wykonania dokumentacji koncepcyjnej dla tego wariantu.
Przypomnijmy - długość projektowanego odcinka drogi wojewódzkiej wynosi około 1,57 km. W miejscu przecięcia z DK20 projektowane są 2 wiadukty drogowe dla obu jezdni drogi wojewódzkiej.
W jarze rzeki Radunia i Obszarze Chronionego Krajobrazu zbudowany zostanie obiekt mostowy. Przewidziano, że będzie miał wysokość około 30 metrów nad lustrem wody (130 m n.p.m.).
- Zapisy Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego nie dopuszczają lokalizacji przyczółków mostu na skarpach jaru Raduni, co wymusza budowę mostu o długości ok 242 m. Długość obiektu będzie dłuższa niż w wariancie W1.1 i W1.2 z uwagi na przecięcie jaru Raduni pod kątem - czytamy w opisie wariantu.
Powstanie także skrzyżowanie typu rondo na połączeniu projektowanego odcinka drogi z DW211.
Dokumentację tego odcinka można pobrać Tutaj.
- Dokumentacja ta będzie załącznikiem do opracowywanego równolegle Programu Funkcjonalno-Użytkowego będącego podstawą ogłoszenia w przyszłości przetargu na roboty budowlane w procedurze Projektuj i Buduj po uzyskaniu przez Inwestora finansowania dla tej inwestycji - informuje wykonawca. - Inwestor oczekuje jeszcze na wydanie Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach Inwestycji oraz na zatwierdzenie dodatkowo wykonanej dokumentacji geologicznej.
[ZT]44853[/ZT]
Wili10:15, 21.12.2023
To powinno być wybudowane jeszcze przed OMT A nie teraz dyskusja
most11:23, 21.12.2023
tak bez barierek po tym moście 🙂🤣
10 lat11:25, 21.12.2023
no to teraz jeszcze 10 lat przepychanek, papierologii, wniosków itp i z górki :-)
OMT = OMG11:28, 21.12.2023
20lat trwało od rozpoczęcie prac nad OMT, także jeszcze długa droga przed nami, żeby połączyć ją z 211
niestety nikt nie wpadł wcześniej na to, żeby to zrobić, mimo że od początku było wiadomo, że wiecznie zakorkowane Żukowo nie przerobi nawału aut które będą chciały wjechać na omt
no cóż - nie od dziś wiadomo że do władzy zabierają się nie cię najmądrzejsi, tylko ci najcwańsi
tom-k16:38, 21.12.2023
Już 16 lat temu ktoś wpadł na ten pomysł (ja) i nawet zostało to wprowadzone jako wariant brązowy OMT. Jak by wtedy zostało to przyjęte to za rok jeździlibyśmy tą drogą, Niestety wyszło jak wyszło a teraz i tak ten łącznik musi być zbudowany, bo nie ma innego wyjścia. Szkoda że nikt z dycydentów nie pomyślał wcześniej.
Jar Raduni 11:36, 21.12.2023
Jest i tak zaniedbany.
Naga prawda22:21, 22.12.2023
Tak jak twoje szare komórki.
On2711:49, 21.12.2023
Nasza mała Szwajcaria Kaszubska będzie cała *%#)!& przez nieudaczników. Najpierw się zabudowali a potem nie ma gdzie dróg robić. Ale każdy zarobi bo to się liczy.
Alojzy Wurszta15:02, 21.12.2023
Aktualny poziom wody w Radunii jest krytycznie niski. Od kilku lat stale przyglądam się tej rzece oraz jej dopływom i nigdy o tej porze roku, mimo ograniczonej ilości opadów, stan wody w korycie nie był tak niski. Powód? Ingerencja w środowisko, wycinki drzew, betonoza i inwestycje... Wejście z ciężkim sprzętem do Jaru Radunii zniszczy wszystko, co przez ostatnie dziesiątki lat tam powstawało.
Sracie moi drodzy włodarze do własnego gniazda i o ile takie rozwiązanie może być chwilowo wygodne, o tyle w dłuższej perspektywie czasu wiąże się ze sporymi konsekwencjami. Niestety nie będziecie ich ponosić tylko Wy, a my wszyscy. Przeanalizujcie to solidnie, bo to decyzja, której następstw nie da się w żaden sposób odwrócić.
On15:44, 21.12.2023
Oni nie myślą ani trochę bo kupią działeczki gdzieś w pi.... u i nie będą ich obchodzić problemy tutejsze. Masakra. Stare wyjadacze
tom-k16:40, 21.12.2023
Już 16 lat temu postulowałem zrobienie tego łacznika i nawet zostało to wprowadzone jako wariant brązowy OMT. Jak by wtedy zostało to przyjęte to za rok jeździlibyśmy tą drogą, Niestety wyszło jak wyszło a teraz i tak ten łącznik musi być zbudowany, bo nie ma innego wyjścia. Szkoda że nikt z dycydentów nie pomyślał wcześniej.
Kaszeba 00:54, 22.12.2023
Właśnie po to były likwidowane Obszary Chronionego Krajobrazu, żeby teraz je zabetonować. I to się dzieje. Rozwój regionu oznacza niestety śmierć środowiska naturalnego. Kaszuby kilometr po kilometrze będą znikały na rzecz dróg, autostrad i budownictwa.
Naga prawda22:20, 22.12.2023
Co za patologia w tym thebillnym kraju.
Zamiast chronić to, co najważniejsze, czyli przyrodę, to wszystko rozj@#ią i w d. mają, co z tego wszystkiego zostanie dla kolejnych pokoleń. Projektują odcinkami jak thebille i sami się w
ciemny róg zapedzają. Obrzydliwe. Ten kraj to w ogóle nie powinien być na mapie z takim narodem zeszm#aconym.
6 0
Predzej bedzie druga obwodnica Koscierzyny niz ta droga powstanie