Dzięki zwiększeniu środków w budżecie woj. pomorskiego aż o 100 mln zł, wybrano wykonawcę drugiego etapu obwodnicy Kartuz. Za sumę 177 mln zł inwestycję wykonać ma konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud.
Już kilkakrotnie pisaliśmy, że oferty złożone w przetargu na drugi etap obwodnicy Kartuz okazały się prawie dwa razy droższe. Wywołało to zaskoczenie samorządowców, o czym mówiono na minionej sesji Sejmiku Województwa Pomorskiego.
[ZT]56461[/ZT]
Radni sejmiku postanowili zwiększyć środki przeznaczone na ten cel w budżecie województwa aż o 100 mln zł. Będą też starać się rozmawiać z samorządami powiatu kartuskiego o dołożeniu większych sum do tej inwestycji.
Zarząd województwa zamierza też prowadzić rozmowy ze stroną rządową.
- Złożyliśmy wniosek trzy lata temu. Wtedy były inne ceny, w tej chwili tak skoczyły do przodu. Chcemy, żeby rząd ewentualnie się pochylił nad tym i mógł nam pomóc w dorzuceniu tak dużej kwoty - mówił Henryk Halman.
Jeśli rozmowy będą niepomyślne, władze województwa zamierzają zastanowić się, co dalej z inwestycją.
- Zarząd oceni, czy nas stać na tak duże dofinansowanie tej jednej obwodnicy. Raczej kierunek jest taki, że tak. Ale to jest przed nami. Na razie w WPF-ie kwota 100 mln zł znalazła swoje miejsce. Oczywiście kosztem zwiększonego zadłużenia i kosztem kredytu - podkreślił skarbnik urzędu marszałkowskiego.
[ZT]57426[/ZT]
W związku ze zwiększeniem kwoty na to przedsięwzięcie, wyłoniono wykonawcę. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum Kobylarnia i Mirbud proponując 177 mln 348 tys. zł.
Inwestycja powinna zakończyć się w 2026 r., ale już teraz wiadomo, że nie tylko przekroczenie zaplanowanej na ten cel kwoty ją opóźni. Przyczyną były też, jak informował UMWP wydłużone procedury "uzyskania kompletnej dokumentacji wraz z wymaganymi decyzjami administracyjnymi m.in. z PKP S.A., Polskimi Wodami oraz Wojewodą, co wpłynęło na przesunięcie termin zawarcia umów i rozpoczęcia prac budowlanych".
Obwodnica Kartuz to odcinek o długości ok. 4,4 km, który będzie łączył drogę wojewódzką nr 224 w okolicach Grzybna z drogą wojewódzką nr 211 w okolicy Łapalic. W Grzybnie, Prokowie i Łapalicach mają powstać ronda, które połączą nową drogę z trasami istniejącymi. Wzdłuż drogi planowane są chodniki i ciągi-pieszo-rowerowe. Niezbędne będzie usunięcie też około 11 ha lasu, bowiem w dużej mierze inwestycja przebiegnie przez tereny leśne.
Do inwestycji "dokładają się" samorządy powiatu kartuskiego przeznaczając obecnie łącznie 20 mln zł. Przedsięwzięcie otrzymało dofinansowanie z Funduszu Rozwoju Dróg na poziomie 51,2 mln zł. Wcześniej planowano, że inwestycja kosztować będzie 100 mln 450 tys. zł.
Szok15:21, 08.08.2024
Inwestycja ok, ale usunięcie 11ha lasu? O matko...
PiS 15:36, 08.08.2024
Ciał na potęgę nikogo nie dziwilo😭
Las08:52, 09.08.2024
PO tnie tak samo. Wystarczy wyjsc do lasu a nie siedzieć cały czas w necie
Jasiek Kikla 15:38, 08.08.2024
Tylko nie te patałachy z mirbudu. Ze swoim odcinkiem A1 byli głęboko w d..... a inni wykonawcy już pokończyli, to samo z południową częścią OMT. Północna prawie gotowa, ale mirbud oczywiście jest gdzie? We DUPlE.
jjjjjjjjjjjjjjjhg16:09, 08.08.2024
Kogo wy wybraliście ????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!1 Największa banda popaprańców jak jest w polsce
Bono16:17, 08.08.2024
Co to za grupa ekspertów dokonuje wyborou wykonawców. Te firmy to gwarancja w najlepszym wypadku dużych opozniej. W najgorszym w połowie inwestycji zmiana wykonawcy. Tak jak było w przypadku oczyszcznia jezior....
dewastacja16:29, 08.08.2024
niepotrzebna dewastacja!!
przetarg wygrali oficjalnie PILARZE!!!
KOmuna 2.0
ministerstwo zbrodni, czyli klimatu zdziera z was podatki pseudoekologiczne za wszystko płacicie jak za zboże, potem ci złodzieje i dewastatorzy nie ważne polityk czy samorządowiec w TV pitoli androny jacy to oni ekologiczni, że wdrażają systemy nazistowskiej UE, a prawda ekranu wygląda następująco, zdewastowane będą fizycznie lasy, niedaleko ujęcie wody to będzie miało też wpływ na chłonność wody w tym rejonie, ogólnie DEWASTACJA. Jeszcze nie było tak, żeby w ciągu kilku lat ktoś tak nieodpowiedzialnie zniszczył to miasto jego zasoby naturalne!!!! nawet inwazja Niemiec w 1939 -1945 nie przyniosła tyle szkód przyrodnie kartuskiej jak obecnie sprawujący władze!!!
PiSia bandyterka08:04, 09.08.2024
wyrżnęła połowę polskich lasów i wysłała do Chin. Zaczęło się od Lex-Szyszko !!
Sądy i kula w łeb za taką dewastację kraju !!!
POwskie obietnice18:01, 08.08.2024
Tylko kretyn może w nie uwierzyć!
pisior18:15, 08.08.2024
Co pisiory obiecali to nikt tak nie nakradł.
OGC12:01, 09.08.2024
Mylisz się mistrzami w złodziejstwie i zdradzie jest lewacka platforma obywatelska
Skandal i złodziejst18:37, 08.08.2024
Na nieużytkach nikt się nie wzbogaci , a tak tracimy wszyscy najcenniejsze zasoby naturalne
Wstyd dla kaszub18:40, 08.08.2024
Tylko w Polsce i w państwach trzeciego świata można grabić i dewastować bezkarnie zasoby przyrodnicze.Wstyd dla Kaszub. Tu nikt nie upomina się o przyrodę.
olo18:47, 08.08.2024
Dromos tylko Dromos
@Wstyd dla Kaszub19:50, 08.08.2024
Spokojnie, pamiętaj POwskie inwestycje nie dochodzą do skutku bo - pieniędzy nie ma i nie będzie
Nie rozumiem20:43, 08.08.2024
Nie mają zapewnione pieniędzy w wybrali wykonawcę? Jak to funkcjonuje ??
Neutralny wyborca23:01, 08.08.2024
Czy ktoś jest wstanie mi prostemu człowiekowi wyjaśnić jedna rzecz. Mianowicie Kartuzy planowały obwodnice rok dwa wcześniej niz Kościerzyna...w Kościerzynie maja obwodnice już kilka lat u nas będzie jak dobrze za 3 lata ...i to 4,4km za taka kase ze głowa mała jesli wogole dożyjemy kto tu dał Ciała?
......03:49, 09.08.2024
Bo przez Kościerzynę idzie DK20 czyli krajówka która podlega GDDKiA czyli prościej mówiąc droga wyższej kategorii która podlega centrali i ona na pierwszeństwo przy remoncie i ZDW nic do tego.
@......09:48, 09.08.2024
Masz może nieco racji, że obwodnica Kościerzyny jest wyżej ustawiona w kategorii dróg, ale gdybysmy mieli sprawny i skuteczny zarząd w tym mieście, to ta nasza inwestycja powstałaby równie szybko.
Niestety inwestycje, te ważne dla lokalnej społeczności są realizowe wówczas, gdy cos skapnie z UM lub wiejskiej. Tam gdzie powstają zabudowy prywatnych przedsiębiorców inwestycje powstają szybko i z rozmachem i za kwoty od których boli głowa.
doh jo08:23, 09.08.2024
to jest Tuskowe klamstwo Przeciez piniedzy juz PO POl roku nie ma Ta obwodnica nie POwstanie !!!!!
S-syny09:19, 09.08.2024
Oby to goowno nie powstało. Tu chcą uwalić 11ha lasu, 3etap uwali kolejne 10ha. Teraz dalej tną na potęgę. Za chwilę będziecie mogli pomachać koledze z Łapalic czy Mezowa. To jest popie@@@lone. Nic nie dbają o przyrodę chciwe s-syny.
Dewastacja09:41, 09.08.2024
W całej europie, bija się w pierś, że zielone place w centrach betonowano, że wycinano lasy pod inwestycje, teraz tego żałują i wydają grube pieniądze by naprawić ten błąd.
A u nas ślepo niszczą i wycinaja to co jest najcenniejsze.
Pytanie mam skoro to obwodnica, to z jaką prędkością będą poruszac się pojazdy? Bo te obecne pseudoobwodnice to mają ograniczenie do 70km/h i 50km/h
Tomasz.13:25, 09.08.2024
Chcą wyciąć 11 ha lasu, to tak jak by zasypać 1/5 jeziora Klasztornego dużego, albo całe Klasztorne Małe.
Te planowane inwestycje drogowe niszcza to z czego Kartuzy były znane, obecnie wjeżdżając do Kartuz, zwłaszcza od strony Grzybna, nie ma się już wrażenia, że to miasto jest otoczone lasem.
Abotakabitak18:23, 09.08.2024
No jakaś grupa ludzi na tym robi interes życia kosztem majątku skarbu państwa .
@Tomasz.06:22, 10.08.2024
Płaczesz nad lasem i nie widzisz zabetonowywania właśnie Klasztornego Małego to tak jakbyś bił bravo tym nagrzanym na kasę .To oni dominują w Kartuzach niszcząc *%#)!& ohydą Ludzie którym kasa przysłoniła wszystko i to oni są oczkiem w głowie władzy
Jarokkkk06:34, 10.08.2024
To tobiero wizualizacja, a już ograniczeń do 50 nastawiali.
Się zdecydujcie12:31, 10.08.2024
Nie było obwodnicy? Wszyscy darli ryja. Będzie obwodnica? Dalej drą.
@Się zdecydujcie17:09, 10.08.2024
Robota po kartusku .Był deptak i mamy nowy deptak coś ci to mówi 😠😮🙁😥😭
2 0
Zrozum zawsze jest coś za coś.