Zamknij

Kartuzy. Jest decyzja ws. ogródków działkowych. Próżne apele działkowiczów

11:21, 28.08.2024 Aktualizacja: 15:21, 28.08.2024
Skomentuj fot. M.Dz. fot. M.Dz.

Teren przy ul. Wzgórze Wolności, gdzie obecnie znajdują się ogródki działkowe, zostanie przeznaczony na zabudowę usługową. Tak większością głosów zdecydowali kartuscy radni. Na nic zdały się apele obecnych na sesji działkowiczów. - Z tego terenu obecnie korzysta kilkanaście osób, chcemy go przywrócić wszystkim mieszkańcom - mówił burmistrz Kartuz.

Uchwała ws. miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego fragmentu miasta Kartuzy, czyli obecnego rejonu Parku im. Towarzystwa Miłośników Kartuz, wywołała duże emocje. Chodzi o tereny przy ul. Wzgórze Wolności i Bohaterów Westerplatte. Obszar ten należy do gminy Kartuzy, obecnie jest w użytkowaniu przez Polski Związek Działkowców. 

O wycofanie tej uchwały, podobnie jak zdecydowano w przypadku dwóch poprzednich, dotyczących zagospodarowania północno-wschodniego brzegu jeziora Klasztornego Małego, wnioskował radny Mariusz Treder. Jego zdaniem decyzja o uchwaleniu planu dotyczącego tego obszaru doprowadzi do zabetonowania miasta. 

- Wszystkie samorządy zaczynają rezygnować z betonowania miast - mówił. 

Sprzeciwiał się także zawartemu w projekcie propozycji budowy połączenia ul. Klasztornej z ul. Westerplatte. 

"Nie sprzedamy tych terenów"

O zostawieniu w porządku obrad tej uchwały zaapelowała do radnych wiceburmistrz Sylwia Biankowska. 

- Temat tego miejsca sięga jeszcze 2004 roku, kiedy wspólnie z parafią gmina zdecydowała się, aby zagospodarować ten teren. Wybudowaliśmy tam m.in. dwa parkingi. Gmina sukcesywnie odkupowała ogródki działkowe, płaciła odszkodowania - mówiła. - Musimy pamiętać o tym, że docelowo chcemy zadbać o cały teren poklasztorny. To nasza największa atrakcja turystyczna, nie Kartuz, ale i całej gminy.

Jak zaznaczyła, gmina nie zamierza sprzedać tych terenów, tylko wykorzystać na cele gminne, czyli mieszkańców i turystów.

- Nie ma mowy o przejęciu tego terenu przez podmiot prywatny. Potrzebujemy własnych terenów inwestycyjnych - powiedziała. - Nie chcemy tego zabetonować, ale musimy pamiętać, że chyba wszyscy chcemy parkować na powierzchni prostej, utwardzonej. Gmina jest właścicielem terenu, który pozyskała od parafii. Chcemy stworzyć tam taką usługę, która choć w części będzie pozwalała na pozyskiwanie środków na utrzymanie zespołu poklasztornego. W planach gminy jest m.in. stworzenie muzeum przy klasztorze i muzeum Kartuz. Powstanie ono w budynku dawnego spichlerza i młyna.

Radni większością głosów nie zgodzili się na usunięcie tej uchwały z dzisiejszego porządku obrad. 

Działkowicze chcą strefy zielonej

Podczas dyskusji nad uchwałą swoje zdanie wyrazili również licznie obecni działkowicze. W ich imieniu głos zabrał Grzegorz Nosal, wiceprezes ROD Kaszubianka. W mocnych słowach zaapelował do radnych, aby przemyśleli swoją decyzję odnośnie tego terenu. 

[FOTORELACJA]29068[/FOTORELACJA]

- Od lat jesteśmy przetrzymywani w niepewności, czy możemy inwestować w rozwój działek czy nie. Jesteśmy nowym zarządem i nie godzimy się na takie traktowanie. Nie godzimy się na betonowanie dalszej części Kartuz. Chcemy, aby była to w dalszym ciągu strefa zielona - mówił. - Nie godzimy się, aby była tam droga. 

Mówił o problemach zalewania działek wodami opadowymi. Podkreślił, że działkowicze z chęcią zgodziliby się na oddanie tego obszaru, jeśli gmina zadeklaruje, że powstaną tam tereny zielone. 

"Nie będzie tam pasaży handlowych"

Burmistrz Kartuz Mieczysław Grzegorz Gołuński tłumaczył, że obecnie obszar ten gospodaruje tylko kilkanaście osób. 

- Ogródki te w większości nie są już ogródkami działkowymi, ale działkami letniskowymi. Mieszkańcy zaczynają tam już mieszkać, nie ma tam kanalizacji ani odpowiednich wodociągów. Nikt z zewnątrz nie może tam wejść, teren jest ogrodzony. Służy kilkunastu osobom - mówił. - Chcemy go przywrócić mieszkańcom. Gmina jest właścicielem tego terenu. W przypadku ogródków przy ul. Chmieleńskiej właścicielem jest skarb państwa i tu nie możemy nic zrobić - tłumaczył. - Mówicie o betonozie, a sami macie większość ogródków zabudowanych. Warto poświęcić te 16 ogródków dla kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców. Budujemy coś na przyszłość - zwrócił się do działkowiczów.

Zaistniały obawy, czy gmina nie sprzeda w przyszłości tego terenu deweloperowi. Burmistrz zapewnił, że tak się nie stanie.

- Nie ma na tych terenach przewidzianych żadnych pasaży handlowych ani mieszkań - zadeklarował. - Gmina ten teren chce oddać całemu społeczeństwu. Czasami jednostki muszą poświęcić się dla ogółu. 

Głos zabrał także Andrzej Bystron, były kandydat na burmistrza Kartuz i prezes Stowarzyszenia Głos Mieszkańców, który zaapelował do radnych o rozwagę przy podejmowaniu tej decyzji.

Jak głosowali radni?

Radni większością głosów zdecydowali o przyjęciu planu zagospodarowania przestrzennego dla tego obszaru. "Za" zagłosowali: Dominika Biekisz-Olejnik, Jadwiga Bliźniewska, Daniel Dobka, Andrzej Markowski, Janina Mielewczyk, Łukasz Mielewczyk, Jarosław Plichta, Arkadiusz Socha, Robert Stark i Halina Steinka.

Przeciw byli: Tomasz Belgrau, Natalia Gronda, Kamil Leyk, Piotr Małszycki, Aneta Roszkowska, Damian Syldatk i Mariusz Treder. Od głosu wstrzymał się Jacek Wesołowski. 

Zgodnie z ustawą o rodzinnych ogrodach działkowych, w przypadku likwidacji ROD, gmina ma obowiązek wskazać zamienną nieruchomość. Ma również obowiązek założenia nowego ROD, odtworzenia urządzeń i budynków. 

Padła propozycja, aby na ogródki ROD przeznaczyć działki gminne w Pomieczyńskiej Hucie. Wywołało to sprzeciw działkowiczów, którzy domagają się działek w mieście.

Działkowicze po głosowaniu podkreślali, że będą domagać się także wysokich odszkodowań. 

(aktualiz. godz. 14:48)

(Magda Dzienisz)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(99)

PamietamPamietam

53 2

Skoro chcą teren po ogródkach działkowych dla wszystkich mieszkańców, to kto będzie budować te budynku usługowo mieszkalne?
Proszę też zapamiętać, że burmistrz powiedział, że te tereny nie zostaną sprzedane, jasne, te kurki i jajka mieszkańcy trójmiasta też kupuja na kartuskim rynku, to też pamiętne słowa burmistrza.
Rynek w Kartuzach nie istnieje, a ostatnio jak chciałem skorzystać był ogrodzony i nie był żadnego sprzedawcy, bo developer potrzebował miejsce.

11:52, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obserwator 2Obserwator 2

68 7

Stało się jak miało się stać ogródki działkowe zostały przekazane deweloperowi przez radnych i Burmistrza tak jak kłamie na spotkaniach soleckich i ludzia obiecuje gruszki na wierzbie

12:04, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JoJo

48 2

Czysty lis w kurniku

12:08, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0bserwator0bserwator

9 56

Rynek funkcjonuje i ma się dobrze, a deweloper nie zabrał nikomu miejsca.
Proszę nie wprowadzać opini publicznej w błąd.

12:08, 28.08.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PamiętamPamiętam

16 0

Chyba sobie żartujesz, rynek funkcjonuje normalnie... teren był ogrodzony, bo developer potrzebował miejsce, takie sytuacje można zauważyć co jakiś czas.
Ten rynek umiera, tam jest może ze 3 sprzedawców i dziadek, który z samochodu sprzedaje ziemniaki z bagażnika samochodu.
Myślisz, że po wybudowaniu przez developera budynku, rynek będzie istniał? Wątpliwe, bo okna mieszkań z parteru są oddalone o kilka metrów od budynku rynku, już widzę zadowolenie nowych mieszkańców, jak im pod oknami tych kilku wystawców będzie hałasować od 5:30??
To co jest teraz na rynku a to co było ponad 15 lat temu... to jest przepaść, wtedy nie można było przejść bo było tyle ludzi, obecnie, to tam przeciąg jest.

15:23, 28.08.2024

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Emilia C.Emilia C.

68 8

I gdzie obietnice kandydata na burmistrza? Przecież obiecywał, że nie zlikwiduje Rod! To żenujące, że ten człowiek posunął się do kłamstw, aby wygrać wybory,a ledwo został burmistrzem to zrobił to co pewnie dawno miał w planach. Gratuluję tym, którzy mu po raz kolejny zaufali. A konsekwencje poniesiemy wszyscy.

12:17, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DziałkowiczkaDziałkowiczka

43 11

Przykro,że działkowiczów się ma za nic,za zło konieczne.Proponuje wszystkim tym którzy podnieśli rękę "za" przeniesc się na 2-3 lata do blokowiska ( nie wszystkich stać ani też nie mieli rodziców,teściów z zapleczem czyli domem z ogrodem) jaki będą mieli stosunek do ROD gdzie w piękny dzień nie da się posiedzieć na balkonie ( namiastka świeżego powietrza) bo tam jest 45stopni w cieniu 🙁

12:17, 28.08.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OnegOneg

3 14

Kup sobie klimatyzację z odswierzaczem powietrza

13:19, 28.08.2024

TatoTato

52 5

....Burmistrz zapewnił, że tak się nie stanie.

Taaa... Na pewno. Sprawa przycichnie, ludzie się przyzwyczają i za chwilę stanie 8 nowych bloków.

12:20, 28.08.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Teresa1 Teresa1

2 0

Ciekawe ile kto zgarnie kasy. Za darmo to nawet w pysk nie dają.

20:35, 28.08.2024

Nieformalne Koło Nieformalne Koło

39 3

byłych towarzyszy ORMO popiera towarzysza Mieczysława .

12:24, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jak głosowali radni?jak głosowali radni?

22 2

Mnie interesuje ta co tańczy i śpiewa w zespole.

12:25, 28.08.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

no jak?no jak?

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Domknie interesujaDomknie interesuja

6 3

A jak pan pioter malszycki głosował?

12:52, 28.08.2024

MuzykMuzyk

24 1

Akurat radni: Natalia G, Piotr M, Aneta R i paru innych głosowali przeciw - nie tracąc godności w oczach swych wyborców :)

14:27, 28.08.2024

Pinokio.Pinokio.

36 3

Ja wam wójta i rady nie wybierałem.

12:39, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MasakraMasakra

43 5

I to są ci wasi radni co ich wybraliście !!!skoro większość głosowała za likwidacją to teraz macie tych waszych radnych

12:48, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Straszne Straszne

38 11

Jak można odebrać komuś kawałek zieleni dla dzieci znajomych. Jakim trzeba być człowiekiem.
Ludzie opamiętajcie się. Wszędzie betony a gdzie pójść z rodziną w celu rekreacji.lasy niszczą działki zabierają.

12:50, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SoniaSonia

45 3

Jestem za zatrzymaniem ogródków działkowych, ale bez tych nielegalnych wypasionych chat, zbywanych za grubą kase. Likwidacja działek NIE, likwidacja samowolek budowlanych przekraczających dozwolone wymiary, TAK

13:12, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bardzo współczuję  mBardzo współczuję m

28 7

Mają swój kawałek ogródka a teraz im się to zabierze ,przykre!a co radni którzy głosowali za tym procederem to jest wstyd!!gdzie można uzyskać informację który radny był za tym????

13:13, 28.08.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Kaszeba Kaszeba

1 0

Powyżej w reportażu

16:57, 28.08.2024

Czytanie ze zrozumieCzytanie ze zrozumie

1 0

Proszę czytać ze zrozumieniem. W artykule jest napisane kto jak głosował.

18:53, 28.08.2024

Anatol.28 Anatol.28

18 29

Pomieczyńska Huta to dobre miejsce na ROD, a nie Kartuzy! Promenada i my na pewno na tym zyskamy!

13:14, 28.08.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do pomieczunskaDo pomieczunska

4 10

Weź skończ,taka wioska daleka i zacofana!nic tam nie ma i nic się nie dzieje

13:35, 28.08.2024

Ten co byłTen co był

9 3

Zgadzam się. To jest dobre miejsce na ROD.
A do tej osoby co napisała: "Weź skończ,taka wioska daleka i zacofana!nic tam nie ma i nic się nie dzieje" to nie wie co pisze. Niech napisze czym objawia się zacofanie. Czyżby jakiś kompleks Wielkich Kartuz

14:21, 28.08.2024

GogiGogi

56 5

Nie na darmo synkowie Burmistrza pracują u Dewelopera.....

13:15, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

doh jodoh jo

43 11

to im dobrze zrobil Goly glosowali na niego Goly klamie tak jak jego guru rudy Tusk

13:16, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

InfoInfo

30 0

Przecież to straty temat, co to za zdziwienie ? Przecież w tym rejonie mgg ma najwięcej głosów, więc w czym problem ? Może macie coś z głową skoro nie rozumiecie prostych zależności ?

13:25, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ Pinokio@ Pinokio

25 11

Ty lewaku masz POmroczność, te słowa wypowiedział twój Tussk

13:27, 28.08.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zryty beretzryty beret

1 3

Czytaj ze zrozumieniem.

10:05, 29.08.2024

Ekologia Ekologia

33 9

Bardzo dobrze zabetonować wszytsko !!! Tylko potem niech żaden idiota nie mówi o CO2 czy wzroście temperatury

13:28, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Andrzej nieDoszlyAndrzej nieDoszly

33 16

A co mają powiedzieć mieszkańcy, którzy nie mają ROD, a chcieliby korzystać z miasta jak i wypoczynku? Skoro to teren Gminy Kartuzy to ja jako podatnik chce korzystać w pełni z tego miejsca.

13:45, 28.08.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

100/100100/100

9 0

100/100

14:08, 28.08.2024

Wierzący mggWierzący mgg

8 39

Ja tam wierzę gołuńskiemu bo to najuczciwszy człowiek w Kartuzach zapewnie.

14:00, 28.08.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EjjjjjEjjjjj

11 0

To tak dla beki było.

18:20, 28.08.2024

tak231tak231

23 18

Te dzialki naleza do gminy,gmina moze zrobic z nimi co bedzie chciala,Jakie odszkodowanie za co ? za nie swoje nie jestes wlascicielem , wlascicielem jest gmina

14:07, 28.08.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

12341234

0 1

Do gminy czy do faceta z grubą kasą,? I ciekawe z czego będziesz korzystać. No chyba , że wykupisz super drogą miejscówkę z widokiem na jezioro.

20:55, 28.08.2024

KartstolkaszKartstolkasz

23 4

Zawsze można odwołać jegomościa a potem zastępców i przyjaciół królika.Tylko chcieć a potem audyt z prawdziwego zdarzenia zrobić. Tylko że mieszkańcom chyba to na rękę jest albo zbyt leniwi są , no chyba że wybrali najinteligentniejszego, najuczciwszego ze wszystkich mieszkańców.

14:07, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawnik z KartuzPrawnik z Kartuz

43 5

Mieszkańcy mogą wnioskować o referendum w sprawie odwołania burmistrza.

14:15, 28.08.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

StefaStefa

6 13

Coś z panem nie tak , nie dawno byly wybory a najlepiej bez wyborów wsadzić bystrona to szybko będzie po Kartuzach. Brawo prawnik z Bożej łaski !!!!!

15:44, 28.08.2024

Ruda85Ruda85

19 6

Cz ktoś Ci broni kupić prawo do użytkowania takiej działki? Bo widzisz ludzie za to zapłacili, a nie dostali za darmo. Poza tym jak państwo rozdawało ziemię pod budowę bloków czy sprzedawało za ułamek wartości, to było ok, ale działki są be?

14:29, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KOmuna 2.0KOmuna 2.0

29 10

jak zawsze gmina pod przewodnictwem Gołuńskiego przeciwko mieszkańcom gminy 🤣🤣🤣
a mieszkańcy gminy głosują pod hipnozą na Gołuńskiego 🤣🤣🤣🤣
to tylko w sowietach kartuskich, jeszcze brakuję Struka Tłuka 🤣

14:31, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŚcierniskoŚciernisko

18 5

Pole, pole, łyse pole, ale mam już plan.
Pomalutku, bez pośpiechu wszystko zrobię sam.
Nad makietą się męczyłem ładnych parę lat,
Ale za to zwiedzać cudo będzie cały świat
Tu na razie jest ściernisko,
Ale będzie San Francisco,
A tam, gdzie to kretowisko,
Będzie stał mój bank.
Do roboty mam smykałkę, krzepę mam, jak wół.
Sam pociągnę wóz pustaków, choćby był bez kół.
Już wyciąłem wszystkie krzaki, teraz zwożę żwir.
Mam to w nosie, że sąsiedzi mówią o mnie "świr".
Tu na razie jest ściernisko . . .
Ja nie jestem w ciemię bity, budowlankę znam
I samemu burmistrzowi wstęgę przeciąć dam.
Tu na razie jest ściernisko . . .
Tu na razie jest ściernisko . . .

Nic dodać

14:36, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ul. Kościerskaul. Kościerska

25 6

Pomieczyńska Huta, gdzie to w ogóle jest?
Dlaczego nie zlikwidować pau domów na ul. Kościerskiej i tam je zrobić ROD?

14:42, 28.08.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

do ul. Kościerskado ul. Kościerska

7 6

Ale z ciebie znawca Kaszub. Wyprowadź się od mamy, Czas odciąć pępowinę. Posadź 4 litery na rower i przejedź się do Sianowa przez Pomieczyńska a zobaczysz jak tam jest i wtedy jak będziesz już wiedział gdzie to jest pisz swoje przemyślenia.

14:54, 28.08.2024

do do ul. Kościerskado do ul. Kościerska

5 2

Można na mevo rowerze burmistrz załatwił ?
Pojadę przez ul. Prokowską

15:00, 28.08.2024

 Nono Nono

0 2

Tak naprawdę trzeba się leczyć i to na ul. Słonecznej , skąd się wziął taki nierozgarnięty .

15:49, 28.08.2024

Poproszę nazwiskaPoproszę nazwiska

11 3

Dajcie nazwiska które głosowały ZA

14:52, 28.08.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Andrzej nieDoszlyAndrzej nieDoszly

6 1

To sobie poszukaj leniu!

15:21, 28.08.2024

Ruda rudaRuda ruda

7 2

Przezes Nosal na burmistrza.

15:01, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Edzio LISTONOSZEdzio LISTONOSZ

11 0

Ale Jaja!

15:03, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Którzy radni zaKtórzy radni za

14 1

Głosowali?gdzie to można sprawdzić????

15:11, 28.08.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pisze w artykuliku,Pisze w artykuliku,

2 0

matołku niekumaty -przeczytaj tekst matołku.

19:41, 28.08.2024

@ruda@ruda

15 3

Co ty piszesz za głupoty? Jakie to ma być porównanie? Bloki na terenie prywatnym a rod na terenie gminnym-czyli moje, twoje WSpolne! Ja mam swój dom i działkę ale są osoby starsze, biedniejsze, których po prostu nie stać na ogródki. Ogarnij się chłopie!

15:20, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzpotSzpot

24 2

Czy to oznacza, że ogródki działkowe pomiędzy Chmieleńską a jeziorem Karczemym czeka ten sam los?

15:28, 28.08.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Kaszeba Kaszeba

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


chore...a gdzie ekolchore...a gdzie ekol

21 3

Obiekt uslugowy wsrod gaju i obiektu zabytkowego kolegiaty-jakos nie pasi... nie bedzie to wygladac...ni w zab... a uslugi po jaki gwizdek...nad Biedronka nic ciekawego nie ma- to co bedzie tu...A planowany wyjazd dla obiektu uslugowego i ulic rownoleglych?...PLANOWANE TO TYLKO JESZCZE WIEKSZE PROBLEMY WYJAZDU DLA MIESZKAŃCOW TAMTEJSZYCH OSIEDLI....Brawo radni bezradni i Burmistrzu!!!!

16:57, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jestem za.Jestem za.

14 5

Ta działka to własność gminy i ten teten powinien służyć wszystkim mieszkańcom. 16 osób otrzyma odszkodowania. Pod jednym warunkiem: powstanie tam miejsce zielone a gmina się do tego zobowiąże.

17:03, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@jestem za@jestem za

21 2

A kiedyś burmistrz planował tam dom pogrzebowy, żeby zrobić konkurencję wiadomo komu ? Czy taki jest plan ?

17:12, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Przenieść można tePrzenieść można te

17 2

ogródki na deptak i rynek. Pokonamy betonozę oraz ślizgawicę za jednym zamachem 👍👍

17:40, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie zadowolonaNie zadowolona

22 3

Tragedia znowu blok będą budować na kawałku zieleni który jeszcze został i można go wykorzystać pod fajny park. Ludzie którzy tam mieszkają na parterze i 1 piętrze słońca już nie zobaczą slonca czyli epoka kamienia łupanego "jaskinie" tragedia co robią z tych Kartuz sam beton 😪

17:48, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DewastacjaDewastacja

24 4

kolejna inwestycja burmistrza i kolejna dewastacja.
Przyjrzyjmy się pierwszemu wykupowi działek ogrodniczych przy kolegiacie, co tam teraz powstało.
1. brak koncepcji miała być droga pod górę malownicza z prawdziwej kostki brukowej aż do ul Bohaterów westerplatte, zapewne jednokierunkowa, a co powstało, do D altana dla tego pseudośrodowiska, która nie am wizji tak samo jak burmistrzi zajmuję się DEWASTACJĄ KARTUZ i jeszcze nazywa się towarzystwo upiększania miasta kartuz, nawet sobie takie logo walnęli SAMOZWAŃCY zapewne gwardia przyD burmistrza, dalej parking ok, dalej badziewny pomnik zakonnika DZIADOSTWO i dwie brzozy posadzone kolejne dziadostwo przyrodnicze, nasadzenia lipowe z nazwiskami przeorów klasztoru jeszcze ujdzie, dalej kamienie badziewny zniszczenie terenu, juz lepsze były ogródki działkowe, niż to co teraz jest, sytuacje ratuję ormiański haczkar, czyli krzyż, którzy zapewne mieszkańcy narodowości ormiańskiej postawili, stylowy i ładnie wykonany, lepsze i prawdziwe to niż ukraiński trójząb, który mordował Polaków na Wołyniu i polskim mieście Lwowie.
Spójrzcie na obszar przejęty przez burmistrza koło kolegiaty kamienie i parę kwiatków z altaną. ZERO KONCEPCJI i WIZJI, a teraz idzie po kolejny wykup działek ogrodniczych, aby kolejny obszar zdewastować, to już wolę aby te ogródki działkowe zostały, aniżeli tern został po raz kolejny zdewastowany przez PATAŁACHÓW od zarządzania przestrzennego!!!

17:52, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hishis

19 3

Budynki pod usługi w mieście? Jakie usługi , skoro wszystkie betonowe badziewia wybudowane przy drogach np. w Mezowie , swiecą pustkami!

18:01, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec KartuzMieszkaniec Kartuz

18 2

Już wiadomo kto ma chęć na przejęcie tej ziemi. Nie dziwi mnie postawa burmistrza ( jego syn gdzie pracuje ?? ) inny radny od 🌯🍕🍟 też chyba widywany jest w koszulkach promujących jedynego słusznego dewelopera w Kartuzach. Taki mamy układ nic tylko to zaakceptować.

18:08, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec powiatuMieszkaniec powiatu

13 2

Już wiadomo kto ma chęć na przejęcie tej ziemi. Nie dziwi mnie postawa burmistrza ( jego syn gdzie pracuje ?? ) inny radny od 🌯🍕🍟 też chyba widywany jest w koszulkach promujących jedynego słusznego dewelopera w Kartuzach. Taki mamy układ nic tylko to zaakceptować.

18:14, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nam nie jest wszystkNam nie jest wszystk

11 9

Pan Nosal i kumple z tzw.Stowarzyszenia rozwaliło dobrze działający Zarząd SM a teraz wzięli się za ogródki działkowe!! Przykładem droga na działki przy szkole 2. Rado, nie daj się zwieść. Miasto jest dla wszystkich a nie tylko dla kilkunastu osób, które wiedziały, że działki wyżej kolegiaty są w likwidacji od lat.

20:11, 28.08.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

GabaGaba

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Bogusia KunkolBogusia Kunkol

2 0

Pani Czubała była cudowna a że wyszły buble za miliony nie jej wina . Pan prezes obecny też jest wspaniały bo na walnym mówił że lata samolotem bo jest pilot . A pan kierownik to najmilszy pod słońcem i wielki fachowiec ale ma mało czasu .

11:44, 29.08.2024

Gość 12Gość 12

8 1

Jakie udostępnienie mieszkańcom. To ,że kolega pobuduje landary i może jakiś nastepny sklep. I interes się kręci, ważne żeby kasa płynęła do kieszeni. A może nad Karczemnym na górce coś postawić. Szanowni radni , warto przemyśleć

20:32, 28.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RealistaRealista

7 6

Proponuję zrobić statystyczną próbę. Porównać powierzchnię wszystkich ogródków działkowych do powierzchni miasta, Następnie porównać łączną liczbę działkowiczów z rodzinami z liczbą mieszkańców miasta. Zestawić oba wyniki . Przypuszczalnie się okaże, że niewielka populacja działkowiczów dysponuje nieproporcjonalnie wielkim obszarem, więc podjąć trzeba sprawiedliwą decyzję. Taką, że korzystanie z działki nie może być przywilejem przekazywania praw kolejnym pokoleniom. Powinno też być wyłączone z transakcji sprzedaż- kupno. Tu powinny obowiązywać zasady identyczne jak z mieszkaniami komunalnymi. Kartuzy, otoczone lasem, odczuwają w sposób szczególny brak terenów rekreacyjnych i inwestycyjnych. Zatem lokalizacja ogródków poza miastem jest absolutnie racjonalna i sprawiedliwa. Mniejszość musi się dostosować do większości. Niech radni mają to na uwadze.

22:14, 28.08.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@@

2 0

Nie ma czegoś takiego jak sprzedaz działki.
Nowy właściciel Miusi zapłacić za wyposażenie działki jak altanka, ogrodzenie, nasadzenia, sprzęt itp.
Ogólnie jest to zwrot kosztów.

07:32, 29.08.2024

DO mIETKADO mIETKA

11 0

CHOPIE SPRZEDALES SIE

07:29, 29.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MbMb

9 1

A dlaczego nie można zostawić resztek zieleni w mieście a blokowiska nie postawić w Pomieczynskiej Hucie?
No jasne, bo deweloper ma już kilka lat temu projekt zabudowy w kartuzach i nie jest zainteresowany budowy osiedla na wsi.

07:42, 29.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IMI IMI

14 1

Teraz Bystroń powinien w sądzie wykazać, jak Gołka okłamywał sąd że nie będzie likwidował działek.
A to że zrobił sobie zdjęcie przy Chmielenskiej, to akurat prawidłowo, bo tam mieści się zarząd wszystkich ogródków na terenie miasta.
Sektor VII ( Prokowska) też jest zagrożony, bo jedyny słuszny deweloper ma na nie ochotę już od dawna. A Goly robi to co tamten chce.

07:52, 29.08.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ciemna stronaciemna strona

2 0

A mieszlańcy boją Brawo i są uśmiechnięci.

10:08, 29.08.2024

No to mamy No to mamy

15 2

Do dewastatora Kartuz dołączyli Dominika Biekisz-Olejnik, Jadwiga Bliźniewska, Daniel Dobka, Andrzej Markowski, Janina Mielewczyk, Łukasz Mielewczyk, Jarosław Plichta, Arkadiusz Socha, Robert Stark i Halina Steinka no i Jacek Wesołowski .Miało być tak młodzieżowo inteligentnie a tymczasem mamy gołą kartuską kaszanę - betonowi budowniczy błysnęli neo-inteligencją Przy okazji może mały konkurs kogo, z wymienionych czytelnicy podejrzewają o samodzielne myślenie. PO -ska pomroczność w pełnej krasie

08:01, 29.08.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Obserwator 2Obserwator 2

5 0

PO Andrzeju Markowskim tego bym się nie spodziewał tak dobrze świecił oczami tyle obiecywał ludzia

08:19, 29.08.2024

@ Obserwator 2@ Obserwator 2

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Do mamy co mamyDo mamy co mamy

4 0

Nigdy bym się nie spodziewała po panu Dobka i i pani starł!przykre bardzo i wdtyd

13:50, 29.08.2024

@Realista@Realista

6 3

Twoja metoda porównawcza jest obarczona sporym błędem.
Mieszkam w Kartuzach mam dom z ogrodem, takich jak ja jest całkiem sporo, działkowicze, to przeważnie mieszkańcy blokowisk.
Czy to oznacza, że ja mam mój ogród udostępniać innym, czy mój ogród powinien również w kolejnym pokoleniu przekazany obcym?
Jeśli już chcą te działki przeznaczyć jako miejsce ogólnodostępne, to niech to będzie teren zielony, a nie kolejna betonowa zabudowa.

08:08, 29.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@Realista@@Realista

7 5

tylko Twój ogród to Twoja własność, a ogródki , o którym mowa w artykule są własnością gminy, zatem powinny być do dyspozycji wszystkich mieszkańców. Ta sytuacja w ogóle nie jest do porównania. Ogródki przy głównych drogach może miały istotny prozdrowotny sens w czasach komuny, gdy ruch samochodowy był niewielki, teraz te uprawy w sąsiedztwie spalin, przy głównej drodze wojewódzkiej, raczej nie mają własności zdrowotnych.

08:15, 29.08.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Zdziwiony Zdziwiony

3 1

Ludzie w blokowskach przy ruchliwej trasie mogą mieszkac wśród spalin taki tok myslenia

08:25, 29.08.2024

ŚrednioŚrednio

12 1

Na szesnaście tysięcy mieszkańców przypada na jednego burmistrza zatem powinny być do dyspozycji wszystkich mieszkańców. Tymczasem są bardzo dostępni dla dewelopera ,miłującego stare mieszkania ,speca kładącego gdzie tylko można jumbo ,,mistrza od starych autobusów ( Wszyscy pamiętamy prezentowany swego czasu elektryczny autobus przez burmistrza chyba że to było kłamstwo) .Skoro burmistrzowie są dla ogółu nieużyteczni mijają się z prawdą należy ich odwołać i to jak najszybciej Kartuzy i mieszkańcy nie są własnością REFERENDUM!!!!!!!!!

08:42, 29.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

J23J23

10 0

Już dawno w Kartuzach powinno zagościć CBA i CBŚ, przetrzepać magistrat i tego słynnego developera, który wszędzie w komentarzach się pojawia, jakie są powiązania, nitki i niteczki, a potem całą pajęczynę. Naprawdę to wszystko jest do ustalenia. Nie wiem na co czekają mieszkańcy. Nie ma w Kartuzach sygnalistów?

09:41, 29.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CiekaweCiekawe

1 4

A kiedy w Kartuzach będzie McDonald's?

09:49, 29.08.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

@Ciekawe@Ciekawe

4 0

W kartuzach już mamy McGrzała-goł

10:25, 29.08.2024

Burger KingBurger King

1 0

byłby lepszy albo KFC 🍔🍗

15:54, 29.08.2024

Reszka TReszka T

1 0

To zależy od ilości masła .

12:54, 30.08.2024

@Realista@Realista

8 0

do @@Realista
Taaa. bo oni te uprawy dla zdrowotności mają, to jest raczej hobby niż zdrowa żywność, ludzie idą tam wypocząć wśród zieleni w niedalekiej odległości od swojego miejsca zamieszkania, ja z domu wychodzę wprost do ogrodu, jestem otoczony zielenią, teraz sugeruje się, aby taki mieszkaniec bloku, tłukł się autobusem do jakiejś wioski, z którą nie ma połaczenia autobusowego w niedzielę.
Ci co biegają wzdłuż jezdni, to można powiedzieć, że wdychają te spaliny dla zdrowia.
Duży ruch samochodowy przez centrum mamy dlatego, bo od 30 lat lekceważono rozwój tego miasta, wizje były na kadencję, zamiast na dekady. Teraz obwodnice mają przebiegać pod oknami okolicznych wiosek, oraz w Kartuskim lesie, który jest pocięty jak szwajcarski ser.
Niech przeniosą te ogródki na Bilowo, albo Burchardztwo, dojdziesz na piechotę, a w miejscu obecnym tylko i wyłącznie teren zielony a nie betonowa zabudowa, która będzie wyglądać jak bloki przy Sambora, sam beton, żadnych drzew pomiędzy budynkami, tak samo będzie wyglądać teren po ogródkach.


10:02, 29.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kartuska paranoja Kartuska paranoja

13 0

Obwodnicy brak ,kartuska kanalizacja najbardziej zapuszczona wśród gmin naszego powiatu ,ścieżko rowerowe cały czas w powijakach ozdobny deptak z poślizgiem ,pusta kładka zero przejeżdżających karetek i strażackich wozów ,parking dla lokomotywy zamiast samochodów ,potężny plac dla autobusów w samym centrum to kilka fenomenów in minus Kartuz No i nad tym wszystkim króluje betonowa deweloperka .

10:22, 29.08.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do kartuska paranojaDo kartuska paranoja

4 0

Prawda ścieżki rowerowe i chodniki to wsie mogą zapomnieć!wstyd dla Włodarza miasta że coś takiego nie może zrobić,nie wspomnę onissistleniu!kakos Przodkowo może wybudować chodnik i oświetlenia aż do Pomieczyńskiej chaty,i o czym to świadczy?sami sobie odpowiedzcie!a radni coraz wstyd ,mówiliście że będziemy pomagać a sami się przyniczyniliscie do zgładzenia ogródków

13:58, 29.08.2024

do Mbdo Mb

3 0

A to dlatego że przyjdzie jakiś odklejeniec i powie że mu śmierdzi. A trzeba pamiętać że na wiosce są zwierzęta hodowlane i potrafi śmierdzieć. Chociaż to lepsze niż zapachy z kominów w Kartuzach

18:10, 29.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jak przed wojnąJak przed wojną

3 0

Rynek w środku małego miasta. Przenieść na koniec parkingu przy torach. 200 m. dalej można się przejść.

09:25, 30.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JeroJero

3 0

Tak to jest jak rządzi Dyzma i pieniądze a może CBA ma inne zdanie.

11:24, 30.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObywatelkaObywatelka

2 0

Teren przywrócić mieszkańcom................ czytaj sprzedać deweloperowi i to wiadomo komu. Handel na parterze a wyżej mieszkania, które zasłonią cały widok. Nareszcie się burmistrzowi udało a próbował w każdej kadencji.

12:02, 30.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czas na zmianyCzas na zmiany

3 1

Zawsze można odwołać gościa i zrobić porządek , wystarczy referendum i nowe wybory, może zjawi się ktoś mądry i z wizją , szanujący i dbający o zdrowie mieszkańców , bo zielone Kartuzy to zdrowi mieszkańcy. Czas się zebrać drodzy Państwo i wybrać najuczciwszą i najmądrzejsza osobą z Was. Czas by powołać Komitet Obrony Kartuz by nie dać się okradać z majątku gminnego oraz wartości przyrodniczych i krajobrazowych . Może skończy się czas porannego cięcia krzaków , dmuchaw motorowych i wyścigów *%#)!& samochodów , może w końcu zapanuje tutaj ład i porządek , spokój a miasto nam zakwitnie na zielono. Może straż miejska i policja zacznie gonić dewastujących mienie i zaśmiecających parki i jeziora. Zmieńmy Kartuzy dla naszych dzieci i wnuków na lepsze a nie na betonowy straszak.

13:14, 30.08.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SkandalSkandal

0 0

Nosal to kawał *%#)!& i złodzieja

19:20, 20.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%