Zamknij

Kartuzy. Radny: u nas spalarnia śmieci jest niemal w każdym domu

13:17, 28.10.2024 Aktualizacja: 10:13, 29.10.2024
Skomentuj fot.W.D. fot.W.D.

Wieczorną porą nie da się spacerować ulicami Kartuz, bo po prostu w wielu domach wciąż spalane są śmieci. Już nie wiadomo nawet co z tym robić - mówił kartuski radny Robert Stark.

Z początkiem września w naszym regionie nie można już do ogrzewania budynków używać starych pieców zwanych "kopciuchami". Tyle teoria. Bo chociaż w wielu miejscach jakość powietrza sukcesywnie się poprawia, to spalanie odpadów lub złej jakości opału wciąż są na Kaszubach problemem. 

Na kłopoty z jakością powietrza w Kartuzach zwrócił uwagę radny Robert Stark. 

- W Szadółkach powstała spalarnia odpadów, ale ja mam wrażenie, że u nas spalarnia śmieci jest niemal w każdym domu - mówił radny Robert Stark. - Da się to odczuć wieczorną porą idąc ul. Jeziorną czy Poetów. Mieszkańcy palą śmieci, sąsiedzi zgłaszają to Straży Miejskiej, która przyjeżdża. Ale pani pokazuje rachunek na dwa worki węgla i wszystko jest OK. Ale wiemy przecież, że nie da się opalać domu dwoma workami węgla. Co z tym można zrobić? 

Radna Halina Steinka zwróciła uwagę, że bardzo często podczas rozpalania w piecu powstaje większe zadymienie, które zanika po czasie. 

- Ja rozumiem, że dym powstaje podczas rozpalania, ale mamy sytuację, że na niektórych ulicach powstaje dosłownie smog, więc na pewno nie jest tak, że ktoś rozpala co parę minut - mówił radny Robert Stark. - Tak jest zresztą nie tylko u nas w mieście. Podobną sytuację można zobaczyć chociażby w Żukowie. 

Pojawił się apel o częstsze kontrole i wystawienie mandatów dla osób zatruwających okolicę. 

- Uważam, że jeżeli ktoś dostanie dwa mandaty to wystarczy, bo jeśli "odpuszcza się" takie sytuacje, to problem pozostaje i nic się potem z tym nie dzieje - mówił radny. 

Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego szacuje, że w regionie do likwidacji pozostało jeszcze 77 000 „kopciuchów”. Straże gminne czy miejskie mogą kontrolować nieruchomości i sprawdzać, jakie piece są stosowane. Kara grzywny, w przypadku spalania w "kopciuchu" może wynieść do 5 000 złotych.

[ZT]58518[/ZT]

 

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(73)

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Marian złoty Marian złoty

47 10

A w tym czasie nasza ministra się zachwyca, że dobrze, że Polacy biednieją, bo mniej kupują i to dobrze dla środowiska.
Dopiero się zdziwi, jak ludzie z biedy będą jeszcze bardziej śmieciami palić.
Glupsi od niej, są już chyba tylko ci, co na nią głosowali.

14:24, 28.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

YtyutyYtyuty

11 15

Zapraszamy straż miejska do gminy Przodkowo

14:40, 28.10.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do udo kobysewa niecDo udo kobysewa niec

1 3

I sprawdza

16:18, 28.10.2024

IdiotoIdioto

8 0

Co mam straż miejska z Kartuz do gminy Przodkowo? Niedouczony wieśniaku z Przodkowa

19:02, 28.10.2024

Palić i superPalić i super

31 8

A czego wy się spodziewacie,ludzie będą palić wszystkim bo nie stać na drogi węgiel czy też pelet więc jak najbardziej

14:49, 28.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MyśliwyMyśliwy

5 6

Ja pakuję do kopciucha padlinę z lasu i buzuje aż furcy 🐗

14:59, 28.10.2024

Kro tu RządziKro tu Rządzi

13 5

Ta gmina nie działa .... Administracaja... Starą miejska ect

14:51, 28.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


TadekTadek

24 20

Już nie mówcie że nagle ludzie kasy nie mają. JA mam starego Opla ale ogrzewanie nowe!!! Sąsiad fura nowa ale smrodzi jego komin. To co?? pokazać się w niedzielę w nowym aucie TO tak!! A inni niech wdychają smrody

15:25, 28.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Takie mamy rządy Takie mamy rządy

24 3

Panie radny proszę zapytać swojego burmistrza dlaczego swego czasu zrezygnował z zamiany paliwa w kartuskiej ciepłowni węgla na gaz i przeróbki tejże na elektrociepłownię - to jest monoplane Dzisiaj najwięcej pyłów bo kilka ton w Kartuzach emituje gminna ciepłownia Kto rozsądny ciągnie rury ciepłownicze przez całe miasto mając gaz na Nowym Osiedlu (to ładnych kilka milionów) Tu nie tylko szwankuje ekologia ale i ekonomia Na bałagan najlepsze są podwyżki podatków i zaśmieci -smutna konstatacja

15:25, 28.10.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

odpodp

8 7

Piszesz bzdury. Ciepłownia musi spełniać określone normy. Poza tym komin jest jeden, a ogrzanych mieszkań tysiące.

15:36, 28.10.2024

@ odp @ odp

6 5

Ale ta twoja kotłownia spala tysiące ton węgla żeby ogrzać tę twoją betonową klatkę, tępaku.

16:14, 28.10.2024

Do pana radnegoDo pana radnego

25 8

Takie teraz on rady daje?serio?ludzie na kogo wy głosowaliście!😡

15:28, 28.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FrodoFrodo

18 13

Kaczyński inteligent miał proste rozwiązanie. Tylko nie opony. hahahahaha Chodząca geriatria. Mlaszcząca, ma rozwiązanie na wszystko. Wolał kasę wydawać na specjalistów od podsłuchów i wybuchów.....

15:29, 28.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


@Do pana radnego@Do pana radnego

20 23

Ale on ma 100 proc. racji!!!! Do ludzi nic nie dociera. Ileż można co roku mówić, że nie powinno się palić śmieci. Ileż można tłumaczyć, że wystarczy trochę zmienić sposób rozpalania i nawet piec węglowy przestaje kopcić. No ale to trzeba przez chwilę pomyśleć, trochę poczytać może albo zapytać fachowca. Ale komu by się chciało nie?! Lepiej władować do pieca co się da i już.
Dlatego brawo panie radny, niech pan robi z tym porządek, bo chcemy oddychać powietrzem, a nie dymem palonych śmieci!!!!

15:34, 28.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do@@@Do@@@

9 10

Skoro ciebie stać na węgiel i pelet to super ale nie wszystkich!nie twierdzimy aby palić śmieci skoro i tak za nie płacimy!Ale o to co powiedział pan radny i jaki sposób podchodzi do sytuacji ,serio wzywać straż miejską !!!brzydko

15:53, 28.10.2024

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Oj nie panie radny Oj nie panie radny

22 12

Już pokazuje swoje pazurki,brzydko brzydko

15:56, 28.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pazurkipazurki

5 0

Ktoś bynajmniej o ciebie walczy , o twoje płuca i płuca twoich dzieci👍👍

12:11, 29.10.2024

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Do radny starkDo radny stark

28 17

Co to znaczy kontrolę?czyli uważa pan na poważnie aby nasyłać tą pożal się straż do ludzi którzy palą?czego pan uczy,to ludzie mają teraz kapować na sąsiadów naprawdę?stracił pan w moich oczach jako radny i jako biznesmen

16:14, 28.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

popieram radnegopopieram radnego

25 21

Sądząc po komentarzach radny trafił w sedno. Nareszcie ktoś kto nie gada pod publiczkę. Trzeba nazywać rzeczy po imieniu a nie udawać, że się nic nie dzieje, bo inaczej wszyscy się tutaj podusimy.

I jeszcze jedno - nie opowiadajcie bzdur, że ludzi nie stać. Bo stać ludzi na masę różnych rzeczy, ale jak chodzi o opał to najlepiej wrzucaliby do pieca jakiś syf. A potem zdziwieni, że w aptece na leki trzeba wydać masę forsy bo choroby się przyplątały. Zacznijmy wreszcie myśleć!

Wystarczy się przejechać po mieście czy na wsi - przed domami stoją fury za grubą kasę, a z komina wali się czarny dym, a szambo leci do rowu. Ludzi stać tylko oni wolą wydać pieniądze tam gdzie można się pokazać, a do pieca wrzucają byle co. Takie jest moje zdanie

16:54, 28.10.2024
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Do popierasz radnegoDo popierasz radnego

8 8

Jeżeli ty uważasz że ludzi stać na węgiel to g,,,wiesz!ile jest rodzin którzy żyją bardzo biednie,nie stać ich na drogi opał,gdyby był tańszy jak chociaż dwa lata temu to byśmy wszyscy byli zadowoleni!Ty uważasz że dobrze teraz będzie,aby karać ludzi biedniejszych bo spalą mokre drzewo albo trociny?Ty uważasz że teraz trzeba będzie donosić i na tych ludzi wzywać kontrolę serio?Ty nie masz wstydu w takim razie!jeżeli ktoś bezczelnie pali śmieci to możesz mieć pretensje,ale coś takiego!noe nie popieram radnego i bardzo się zawiodłam forma jego myślenia!a ty nic leprzy nie jesteś!!!!

16:59, 28.10.2024

@Do popierasz radneg@Do popierasz radneg

10 6

W ogóle nie przemawia do mnie to co piszesz. Doskonale zdaje sobie sprawę, że ludzi może nie być stać na drogi opał, ale kto powiedział, że muszą kupować drogo? Kiedyś ludzie żyli naprawdę biednie, ale byli w stanie sobie zorganizować opał odpowiednio wcześnie, wysuszyć drewno, pociąć albo porąbać żeby było na zimę, bo nie było węgla, albo był tak drogi, że nie było nikogo na to stać. Trzeba się było napracować, ale opał był - nawet bardziej ekologiczny niż dzisiaj. A teraz - nawet jak kogoś nie stać, to pójdzie po zapomogę, czy jakiś dodatek i może sobie kupić opał jak zechce. Poza tym mam prawo do własnych obserwacji i szlag mnie trafia jak słyszę, że kogoś nie stać na opał, ale stać go na utrzymanie wcale nie taniego samochodu, albo jakieś inne duperele. Nikomu nie zazdroszczę i nikomu niczego nie wypominam, ale też nie dam sobie wciskać kitu.

17:10, 28.10.2024

Do popierasz @rafnegDo popierasz @rafneg

7 7

A ja mam gdzieś co do ciebie przemawia a co nie!skoro jesteś donosiciel to współczuję twoim sąsiadom!!!a o jakiej zapomodze Ty bredzisz?jeżeli nie masz pojęcia w jakiej cenie jest opał to się nie wypowiadaj ,bo to że ciebie stać nie znaczy że innych!jesteś nie douczony w takim razie jak ludzie funkcjonują ,stop nasyłaniu kontroli i stop takim ludziom jak ty i radny!!!

17:50, 28.10.2024

12351235

6 6

A ja do tych wszystkich biednych których nie stać na opał. 800+ jest wypłacane w konkretnym celu. Skoro nie przybyło dzieci
/ wprost przeciwnie jest ich nawet mniej/ to przeznaczyć te środki na węgiel.

19:17, 28.10.2024

ŁobywatelŁobywatel

14 10

Ciemnogród nie wie że niszczenie środowiska , i palenie syfem przyczynia się do szybszych zgonów mieszkańców , ale ja mam to już gdzieś. Piersi powinni to odczuć samorządowcy i właściciele kopciuchów . Nie szanują swojego zdrowia a te mam gdzieś tak jak oni mają gdzieś zdrowie innych.

17:07, 28.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do lobuwatelDo lobuwatel

5 8

Ciemnogród to może ty ,ale nie ludzie mieszkający w Kartuzach!swoją drogą pokaż swoją facjatę żeby ludzie wiedzieli jakiego mają znajomego i sąsiada !!!!

17:51, 28.10.2024

Pudełko Pudełko

4 6

Proszę sprawdzić czym pali sopel i masa, smród jak co roku,nie mogę okna otworzyć,bo dzieci płaczą

17:09, 28.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kaszeba Kaszeba

16 15

Mądry radny Stark się odezwał a czym ludzie mają palić mie wszystkich stac na wymianę pieca tak jak ciebie

17:37, 28.10.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

KaszebKaszeb

9 4

Ale Pan Radny nie mówił o wymianie pieca tylko że wieczorową porą nie da się przejść bez wdychania smrodów z kominów 🥲🙁

20:25, 28.10.2024

taktak

3 0

ale o wymianie pieca nie mówi się rok jest to o wiele dłużej i co niektórzy mają to gdzieś. i wolą tą kasę albo przepić albo sobie trza kupować ekskluzywne ciuszki bądź jechać na wycieczki

07:55, 29.10.2024

piecpiec

4 0

Nikt nie mówi o wymianie pieca ale skoro ludzi nie stać to właśnie dla nich jest program czyste powietrze w gminie i dofinasowanie na wymianę pieca oraz polepszenia warunków cieplnych budynku.

12:00, 29.10.2024

@Kaszeba@Kaszeba

18 12

Ale radny nie mówił o wymianie pieca. Mówił o paleniu śmieci. Miej sobie piec jaki chcesz ale nie truj ludzi dookoła. To dość proste.

17:50, 28.10.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do kaszebaDo kaszeba

6 8

A czytaj ze zrozumieniem ,czym mają palić skoro nie mają dobrej jakości drzewa czy węgla?to może niech pan stek taki mądry kupi ludziom!nikt śmieci nie pali skoro musi za nie płacić i tak

17:53, 28.10.2024

@Do kaszeba@Do kaszeba

6 2

A czemu nie mają dobrej jakości drzewa???? I czemu ktoś ma im to kupować. Ja musiałem sobie opał kupić sam, nikt za mnie tego nie zrobi. Nie siedzę z założonymi rękami i nie czekam aż za mnie ktoś załatwi takie sprawy

19:46, 28.10.2024

RakosławRakosław

12 6

Jasne palcie sy fem i ren s yf wdychajcie. Mam nadzieję że karma wróci i to szybko.

17:52, 28.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jo Jo

12 16

Brawo radny, dosyć patologi w ogrzewaniu
Do tego wylewają brudasy szambo po nocach.
Karać Karać Karać!
Straż miejska to 24h powinna pracować

17:52, 28.10.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do joDo jo

9 3

Teraz macie swojego radnego,który wypowiedział się jak się wypowiedział ‚bardzo brzydko

17:55, 28.10.2024

KartuzianKartuzian

3 6

Brawo , nie da sie biegać wieczorem przez to Miasto
Róbcie z tym
Porządek

20:32, 28.10.2024

Pan tedaktorPan tedaktor

16 1

Dlaczego pan usuwa komentarz odnośnie czym pan radny wcześniej u siebie palił?

17:54, 28.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pan radnyPan radny

18 9

Jest dla mnie skreślony

18:00, 28.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KaszebaKaszeba

6 6

Dla mnie zyskał , nie działa pod publikę. 👍 brawo.

20:29, 28.10.2024

Czy ktoś wieCzy ktoś wie

18 2

Czy ten pan radny głosował za podwyższeniem śmieci ?

18:09, 28.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Teresa1 Teresa1

8 4

Ludzie z Nowego Osiedla w Kartuzach tak bardzo dopominali się miejskiego ogrzewania a teraz jak popatrzeć to z kominów dalej leci smierdzacy dym. Dlaczego nie egzekwuje się od mieszkańców podłączenia mieszkania do ogrzewa miejskiego. Po co wydano grube pieniądze skoro dalej smrodzą.

19:00, 28.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Alex SmokAlex Smok

1 3

Uchwała nr 309/XXIV/20 Sejmiku Województwa Pomorskiego z dnia 28 września 2020 tzw. uchwała antysmogowa dla miast.
- &7.2 od 1 września 2024 na terenie województwa można eksploatować tylko piece od 3 klasy w górę. w praktyce z powodu małej ilości pozostałych można mówić tylko o piecach 5 klasy.
- &6 jeżeli w sąsiedztwie działki znajduje się sieć gazowa lub ciepłownicza to przy wymianie pieca nie można zamontować ponownie na paliwo stałe. Jest obowiązek podłączenia się do którejś z sieci.
Czyli kontrola powinna sprawdzić klasę pieca w kopcącym domu i jeżeli jest to piec poniżej 3 klasy wyegzekwować wymianę na piec 5 klasy lub jeżeli w sąsiedztwie jest siec ciepłownicza lub gazowa przyłączenie do niej. Jeżeli miasto (straż miejska) tego nie wykona to należy zgłosić to do Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowisk, kara chyba do 50000 pln. Brak przeciwwskazań RODO, aby miasto poinformowało zgłaszającego o terminie wykonania kontroli i jego wyniku (stwierdzeniu lub nie nieprawidłowości, ukaraniu lub nie) i wykonanych czynnościach.
Art.379 ust.1 Prawa Ochrony Środowiska nakłada na ,w tym przepadku, burmistrza obowiązek przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska. Jeżeli tego nie wykonuje to jak wyżej zgłoszenie do WIOŚ i możliwa kara do 50000 pln. Można również do prokuratury o niedopełnienie obowiązków służbowych.
Podsumowując są przepisy i należy od władz egzekwować ich wykonanie. Jeżeli jest podejrzenie palenia śmieciami to powinien kontrola powinna być wykonana niezwłocznie po zgłoszeniu (czyli następnego dnia rano) w czasie której powinno się sprawdzić czy przy piecu niema przygotowanych do palenia śmieci, czy w popiele niema plastiku, śrub, okuć itp. (świadczy to o paleniu śmieci i stanowi podstawę do ukarania. mandat do 500 pln lub po sprawie grzywną sadową do 5000 pln) i w ostateczności powinna zostać pobrana próbka. tej miasta/gminy nie lubią pobierać ponieważ analiza kosztuje od 500 do 1500 pln zależnie od podpisanej umowy z laboratorium.
Pozdrawiam.

21:26, 28.10.2024

Do odpDo odp

9 4

Ty tego smrodu nie czujesz bo komin jest wysoko,wiatr zazwyczaj nie w stronę osiedla, ale przeciwną.
Jak spadnie śnieg. to po mroźnej nocy przejdź się do tej ekologicznej kotłowi, obejdź dookoła, zobaczysz co tam ekologicznego na ziemi leży. Ci z bloków *%#)!& że im kominy domów prywatnych przeszkadzają, ale największym trucicielem okolicy jest ich komin, tam idą setki ton opału niskiej jakości.
W prywatnych piecach problemem, jest kiepski opał, ludzie nie potrafiący palić w piecu, oraz Ci, którzy wrzucają do pieca wszystko, wielu z nich pali nie po to by grzać, ale po to by się pozbyć śmieci.
Mamy dążenie do pseudo ekologii, teraz gaz też jest zły - bo niemcy na tym nie zarobia, dlatego jest parcie na ogrzewanie prądem.
Gdyby rządzący obniżyli cene gazu, żeby nie opłacało się palić weglem a nawet drewnem, piece na gaz nie są tak sfiksowane cenowo jak pompy ciepła i kotły eco design, wielu ludzi już dawno zamiast kopciuchów miało by kotły gazowe, proste w obsłudze i zanieczyszczające mniej niż te najbardziej ekologiczne na pellet, czy ekogroszek. Po kilku latach mielibysmy poprawę w czystości powietrza.
Niestety ważniejsza jest kasa i duszenie społeczeństwa. Tu nie chodzi o ekologię, tu chodzi o to kto będzie zarabiał na dostarczaniu drogiej energii.

19:08, 28.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Teresa1 @Teresa1

3 4

Nie mieszkańcy nowego osiedla, tylko mieszkańcy budynków komunalnych na nowym osiedlu, którzy nie uczestniczą w 100% w kosztach eksploatacji tych budynków, w tym w kosztach wymiany typu ogrzewania.
Za to płaci gmina z naszych podatków.

19:10, 28.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrzysioKrzysio

8 7

Palić śmieciami chociaż porządek będzie

19:27, 28.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Scyzoryk Scyzoryk

4 1

Na Sędzickiego coś lżejsze powietrze w tym roku. Czyżby ktoś jednak piec wymienił?

19:39, 28.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ruda85123Ruda85123

6 6

A może niech sobie po prostu sami zapracują, a nie czekają aż ktoś im kupi?

20:13, 28.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do wyżej Do wyżej

4 7

Sopel i masa dają wszystkim co popadnie, smród na całą wioskę, do czasu,bo dziecko moje ma astme i tak nagrywam co leci z komina

21:03, 28.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CelebryciCelebryci

12 11

Czytając większość komentarzy to mam
Wrażenie że w Kartuzach mieszkają sami biedni ludzi. Przeprowadziłam się z Trójmiasta bo tak mi życie ułożyło scenariusz . Tylko zauważyłam że tutaj większość ludzi ma drogie smartfony , lansują się ciuchami i autami , w biedronkach tłumy z pełnymi koszami co w Gdyni nie widziałam , a po tym poście mam
Mieszane uczucia. ale prawda jest taka że smród z kominów jest uciążliwy szczególnie na spacerach nawet na rynku domy palą że czarny dym leci

21:26, 28.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

masz racjęmasz rację

5 0

W tym mieście jest bieda, ale ci ludzie którzy tu mieszkają nie chcą tego przyznać. Faceci spędzają 10 miesięcy w roku za granicą żeby kupić na kredyt audi a6 w dieslu bo tutaj to jest szczyt sukcesu życiowego. Pracują na budowach i na 2-3 etaty, żeby kupić sobie koszulkę 'tommy hilfinger' albo 'ck' za wszystkie zarobione pieniądze... to są niestety efekty nieświadomości, oni nie rozumieja że naprawdę bogaci ludzie chodzą w ubraniach bez znaczków, a samochodów nawet nie mają bo ktoś ich wozi... no i bogaci ludzie produkują ubrania ze znaczkami żeby biedaki mogły się oszukiwać

10:29, 29.10.2024

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Mieszkanka9009Mieszkanka9009

9 1

Pewien radny pan J. P., od xxxxxxxx lat PALI śmieci, zatruwa cały deptak i jakoś nikt z tym nic nie robi , ciekawe czemu. . .

23:27, 28.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Powrót do rzeczywistPowrót do rzeczywist

10 4

Tym wszystkim którym tak słusznie przeszkadza dym z kominów proponuję zauważyć zdecydowanie bardziej niebezpieczne nie widoczne spaliny samochodowe .Walące trucizną samochody wzdłuż głównej arterii komunikacyjnej miasta robią to codziennie. Niebezpiecznymi oparami oddychają poruszające się tysiące przechodniów Miejska węglowa kotłownia i niekończący się sznur samochodów to główni truciciele Co z tym problemem przez kilka kadencji zrobił burmistrz ,a no nic i to jest O"K ? Może gdyby chodziło o deweloperkę to by siedziało.

01:03, 29.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dokładniedokładnie

3 0

zwłaszcza że na kaszubach panują jakieś przekonania z lat 90tych że silniki diesla są najlepsze i ciemnogród uważa że filtry cząstek stałych to lewacka intryga, więc wycinają je nawet jeśli nie są zapchane!!! To jest czuć jak się idzie chodnikiem. Każde takie auto powinno od razu stracić dowód rejestracyjny, ale rząd się boi zacząć to egzekwować, bo z ulic musiałoby zniknąć 30% aut, a ich właściciele by tego rządowi (bez znaczenia z jakiej opcji) nie wybaczyli.

10:35, 29.10.2024

EhhEhh

7 7

Ale się niekórzy spluli w komentarzach na rzeczywistą rzeczywistość. Radny ma rację - brak kasy na opał nie oznacza przyzwolenia na trucie innych.

06:44, 29.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

To możeTo może

4 0

zamiast dopier@#%%ć podatki na wszystko co się da to dajcie zniżki np. na drewno? Wtedy zamiast śmieci do kopciuchów będzie trafiać drewno a różnica w jakości powietrza będzie wyraźna.
Sam mam kopciucha którego opalam sezonowaną gałęziówką, dymu i smrodu praktycznie brak a koszty bardzo niskie.
W gaju też było mnóstwo gałęziówki i to całkiem grubej którą można by zawieźć komuś kogo nie stać ale wy wrzuciliście wszystko w rozdrabniarkę. Brawo Wy 👍

07:20, 29.10.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JoJo

2 2

Masz 500 plusy 13 14 emerytury gopsy i inne więc nie *%#)!& że nie stać na gałęziówkę.
Nikomu z tych śmieciowych paniczy nie chce się iść do lasu i pozbierać pociąć.

08:21, 29.10.2024

BoBo

3 1

nie każdy mieszka przy lesie, nie każdy ma przyczepę i nie każdy ma czas i siłę by coś takiego ogarnąć. Widziałeś emeryta targającego 30 kilowe gałęzie w lesie? To powinno się odbywać na zasadzie pomocy za jakąś drobną opłatą a skorzystają wszyscy także mieszkańcy bo powietrze będzie o wiele czystsze.

08:39, 29.10.2024

Do EhhDo Ehh

5 2

Brak kasy w gminnym budżecie który jest niewątpliwie wynikiem bezsensownych wydatków panującej dwójki i łatanie jej podnoszeniem podatków to dopiero jest skandal . Brak kasy nie oznacza że z podatków wypracowanych przez nas wszystkich możemy np. fundować deweloperowi sztuczną przystań i kiepskie kąpielisko Brak kasy nie oznacza że zamiast rozwijać miasto robimy z niego sypialnię-blokowisko Na takie braki kasy na pewno nie jest dobre drenowanie naszych kieszeni przez podnoszenie podatków Halo tu ziemia

07:53, 29.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EhhEhh

2 2

Kary za palenie byle czym to drenowanie mieszkańców? XD Mam radę - postępuj jak pan Bóg przykazał to kar nie będzie

10:45, 29.10.2024

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


JoJo

4 8

Mafia Paląca śmieci oburzyła się i wypisuje bzdury, brawo radny.
Karać ich !!!

08:12, 29.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do joDo jo

3 3

Nie nikt nie oburzył się ,oczywiście że nie można palić śmieci!!chodzi o to co przekazał pan szanowny radny stark !kontrole !!!serio?to mamy teraz donosić !?nie rozumiem tego

09:09, 29.10.2024

RolnikRolnik

4 6

Niech palą śmieci, ale komin niech kończy się przed dachem. Niech sami wdychają ten syf!!!

08:13, 29.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Straz obywatelskaStraz obywatelska

4 11

Zbierzemy się i będziemy robić zdjęcia, upubliczniać w internecie i zgłaszać każdy kopcący komin, zgłaszac na policję i straż miejską. Dosyć już tych komunistycznych zachowań śmieciarzy.

08:18, 29.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SześćdziesionaSześćdziesiona

2 1

I na konfitury znajdzie się sposób.

13:44, 29.10.2024

@ Straz obywatelska@ Straz obywatelska

9 1

Na początek zabierzcie się i zróbcie zdjęcia autorom zmarnowanej kartuskiej kasy Pokażcie zdjęcia deptaku i autora tego cudu Następnie kładka za 4 bańki i oczywiście do tego fotka tego cudu Kolejne zdjęcia parkingu a raczej miejsca w którym stoi lokomotywa za 500 000tysia a zniszczony tam parking kosztował drugie tyle Słuchajcie obecna władza daje wam duże możliwości możecie się wykazać Za zmarnowane tu pieniądze można by wymienić wszystkim piece

08:56, 29.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do straż obywatelskaDo straż obywatelska

3 1

Ale czego ty oczekujesz od radnego ,w dalszym ciągu nie ma też informacji kto głosował za podwyżką śmieci?nazwidka wsxystkich radnych ,którzy byli za!!!!

09:07, 29.10.2024

Nie tozumiemNie tozumiem

9 2

Dlaczego usuwane są komentarze ,czyżby radny stark nie chciał czytać o sobie ,dziwne ale kontrole Są ok

09:03, 29.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dla mnie pan radnyDla mnie pan radny

11 4

Stracił w oczach ,tak się nie robi!oczywiscie ze sie śmieci nie powinno palić,natomiast nasyłać kontrole?za kogo on się ma!przykre !

09:06, 29.10.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

wiochawiocha

2 2

nikt nier ma odwagi poropzmawiać na ten temat z ludzmi ,truja nas i dobrze o tyw wiecie , kto ma kontrolowac jak nie straz skoro nic sie nie zmienia , może Wy tu piszący co nie macie robić przejdzxie sioe po ludziach i uczcie ich co maja palic ciekawe jaka dostaniecie odpowiedz ... Madrzy co nie piszą swojego Nazwiskja

11:14, 29.10.2024

Alex SmokAlex Smok

0 0

Jeżeli złodziej okradnie dom to zgłoszenie go jest OK, ale zgłoszenie złodzieja okradającego mnie ze zdrowia i możliwości swobodnego korzystania z miejsca w którym mieszkam to zło. Coś mi w tej logice nie pasuje. Przypominam ,że palenie śmieciami lub w piecach niespełniających aktualnych wymogów jest nielegalne. Jako obywatel mam prawo zgłaszać takie sytuacje, a nawet obowiązek. Na tym polega Państwo prawa. Z naszych podatków są finansowane programy wsparcia wymiany pieców (np. czyste powietrze) i dofinansowania do zakupu opału dla najuboższy. Może narzędzia nie są idealne, ale są. Wymagam przestrzegania prawa i to nie są donosy, ale obywatelskie zachowanie.
Proponuję palić śmieciami w Austrii, Bawarii lub Szwajcarii, tam można dowiedzieć się co oznacza obywatelskie zachowanie. Policja będzie w "pięć minut".
Jeżeli sąsiad pali śmieciami to oznacza,ze nie ma szacunku dla Nas i wykorzystuje nasze opory przed zgłoszeniem go. Wie że boimy się nazwania Donosicielami i KORZYSTA Z TEGO.

22:50, 29.10.2024

janek 123janek 123

4 1

nie do końca jest to problem samych mieszkańców, może w końcu końcu ktoś się przyjrzy firmom które spalają śmieci regularnie. Drugi problem to odbiór surowców, dlaczego w okresie zimowo-wiosennym są odbierane tylko raz w miesiącu ??

09:22, 29.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kolej na następnych Kolej na następnych

6 1

Ciągle tylko Stark,Stark chcielibyśmy wysłuchać jeszcze Piotra M ,Łukasza M przecież są obeznani z podatkami ,z polityką śmieciową przecież głosowali

09:23, 29.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do wyzejDo wyzej

4 1

Dlaczego nie ma nazwisk radnych kto głosował za podwyższą śmieci?dobre pytanie

10:48, 29.10.2024

Johny BravoJohny Bravo

6 8

Dobrze gada , polać mu 👏👏

10:16, 29.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

to 3to 3

10 4

donosiciele to chwasty, dla takich ludzi nie ma miejsca w Kartuzach, wypisywanie antynaukowych bzdur typu smog i inne ideologiczne bzdur, wy macie smog w waszych pustych łbach, w telewizji od globalnego przekrętu nakłamali im o smogu i powtarzają niedorzeczności, Czy ten niedouczony Stark czyżby nie głosował za podwyżkami za śmieci etc??? takich ludzi jak Stark obłożyć podatkami to oni są winni, Ekologie i niszczenie zdrowego powietrza to macie inwestycje Gołuńskiego rżną lasy na potęgę, a wy barany milczycie, bujajcie się

10:20, 29.10.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Fact-checkFact-check

7 6

Smog to nie ideologia, a realny problem zdrowotny potwierdzony badaniami. Warto dbać o czyste powietrze dla zdrowia wszystkich mieszkańców – bez względu na różnice zdań.

10:39, 29.10.2024

smogsmog

2 7

idz do szkoly podstawowej , dzieci więcej wiedzą 🤣🤣🤣🤣

11:16, 29.10.2024

do jełopówdo jełopów

7 1

nie macie bladego pojęcia o smogu, tępaki, powtarzacie slogan, ale on nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, macie zfałszłowane bazy pomiaru dla potrzeb ideologii, wasze dzieci w szkołach są indoktrynowane kłamstwami, myślą że jak dym zobaczą w powietrzu , albo poczują spaliny to już smog 🤣 jesteście przysłowiowymi tępakami, propagujecie ANTYNAUKĘ. Smog występuje w dużych aglomeracjach przemysłowych, aby to stwierdzić trzeba mieć rzetelne stacje pomiarowę, a nie czujniki, czy czujki dla wtórnych ćwierćinteligentów, wy szerzycie niebezpieczną ideologie zacofańcy i niedorozwoje, kolejny Stark - mamy smog bo naogladałem się propagandy w telewizji 🤣🤣🤣 a jełop za podwyżkami zapewne zagłosował, bo tu o golenie takich niedorozwoi jak wy chodzi

13:38, 29.10.2024

doh jodoh jo

10 7

Mieszkancy mysleli ze wybrali radnego a to typowy lewacki kapus Panie bezradny Stark zle pan zaczal skonczy pan marnie

10:37, 29.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@doh jo@doh jo

3 3

Mieszkańcy wybierają jak chcą i nic tu tobie do tego , pisz za siebie i ujawnij swoje Imię i Nazwisko Panie Bezradny

11:09, 29.10.2024

SpecerowiczSpecerowicz

7 5

Nie trzeba byc naukowcem, wystarczy o godz. 20.00 przejść się ulicą Sędzickiego w Kartuzach. Smog czuć w powietrzu, a potem przejść sie promenadą, smog dosłownie widać, szarobrązowe chmury unoszące się nad jeziorem Karczemnym. Miasto 'otoczone z każdej strony lasem' z którego trzeba uciekać bo powietrze jest zatrute. Niewiarygodne.

11:22, 29.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

5363453634

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


KintrolaKintrola

5 7

Kobtroli boją się tylko krętacze i oszuści. Osoby które pala normalnie nie muszą się obawiać.

11:33, 29.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HaviHavi

5 4

Ma rację śmieci palą .Gaz powinien być używany jeszcze z 40 lat min.Do ogrzewania domów

13:33, 29.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SześćdziesionaSześćdziesiona

3 1

Niezła z niego konfitura...

13:45, 29.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DrżemDrżem

1 3

Jak z ciebie stary dżem🤣

13:56, 29.10.2024

Robert StarkRobert Stark

4 6

Dzień dobry wszystkim,

Chciałbym sprostować

Apel o kontrole i mandat został wyjęty z kontekstu długiej dyskusji. Moje słowa miały na celu zwrócenie uwagi na problem "smogu" który wpływa na jakość powietrza i zdrowie mieszkańców a nie nałożenia nadmiernej presji. Włodarze miasta zaproponowali aby mieszkańcy zgłaszali przypadki spalania śmieci gdyż na ten moment nie ma innej skutecznej metody. Kontrole i mandaty miałyby dotyczyć jedynie sytuacji skrajnych, gdzie spalanie śmieci poważnie zatruwają jakość powietrza. Celem jest wsparcie mieszkańców w utrzymaniu czystego środowiska, nie zaś wprowadzanie niepotrzebnych sankcji.

Chciałbym także prosić o zachowanie szacunku w komentarzach. Rozumiem emocje związane z tym tematem.

Zależy mi na wspólnej rozmowie aby znaleźć najlepsze rozwiązanie które uwzględnia potrzeby wszystkich. Chętnie spotkam się z mieszkańcami aby wysłuchać ich opinii i omówić jak możemy poprawić jakość powietrza i środowiska w naszej okolicy. Proszę o kontakt e-mail: [email protected]

Pozdrawiam i życzę
Dobrego dnia.

15:31, 29.10.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PatriotaPatriota

6 0

Dopóki nie będzie tańszego rozliczania energii dla osób ogrzewających dom pompą,matami grzewczymi itp to smród nigdy nie zniknie!

15:48, 29.10.2024

Do Robert Do Robert

2 0

He he

19:16, 29.10.2024

Do pana Robert starkDo pana Robert stark

2 0

Mam pytanie czy głosował Pan za podwyższeniem opłat za śmieci ?!

19:18, 29.10.2024

rzetelnyrzetelny

6 2

1. problem z tym, że nie mamy do czynienia ze smogiem, proszę nie używać słów wytrychów dla osiągnięcia własnych korzyści
2. apropo czystego środowiska, to problemem nie jest powietrze, ale dewastacja kartuskich lasów przez naczelnego wodza magistratu, w ogóle przez samorządowców instytucje lenistwa etc, a także radni powiatowi, gminni, którzy ten stan aprobują , to oni obecnie są niszczycielami środowiska Kartuz
3. mieszkańcy Kartuz są nękani co chwila podwyżkami za śmieci, wodę, podatkami ekologicznymi, zakazuje się im używania węgla, teraz nawet opału drzewnego co jest kuriozum, podwyższa się koszty eksploatacji gazu, a tutaj mamy propozycję aby jeszcze uprawiać donosicielstwo i karać mieszkańców mandatami, dlaczego mandatami nie są karani projektanci obwodnicy, magistrat kartuski za dewastujące środowisko inwestycje, jesteście świętymi krowami i chcecie karać najuboższych mieszkańców!!!!!!!!

15:51, 29.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Hihi Hihi

1 0

Ile dostał???

16:24, 29.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MM

0 0

Stówka

18:47, 29.10.2024

MM

2 0

Witam. Oddajesz krew honorwo.a straż miejska czeka.a by cię ukarać. Za parkowanie..TO SIĘ OPŁACA.

18:38, 29.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gérard LemoineGérard Lemoine

0 1

W dziedzinie energetyki cieplnej, rynek sam nigdy nie był w stanie rowiązać poruszanych tu problemów. Potrzeba, więc, długoterminowej strategii, utrzymanej niezależnie od zmian politycznych, żeby zachęcić operatów do współpracy z władami lokalnymi. W obliczu zmian klimatycznych strategia energetyczna nie może upierać się wyłącznie na tzw. bezpieczeństwie energetycznym. Potrzeba również dużo wyobrażni i odwagi, i to pilnie.

21:19, 29.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Alex SmokAlex Smok

2 3

Jeżeli złodziej okradnie dom to zgłoszenie go jest OK, ale zgłoszenie złodzieja okradającego mnie ze zdrowia i możliwości swobodnego korzystania z miejsca w którym mieszkam to zło. Coś mi w tej logice nie pasuje. Przypominam ,że palenie śmieciami lub w piecach niespełniających aktualnych wymogów jest nielegalne. Jako obywatel mam prawo zgłaszać takie sytuacje, a nawet obowiązek. Na tym polega Państwo prawa. Z naszych podatków są finansowane programy wsparcia wymiany pieców (np. czyste powietrze) i dofinansowania do zakupu opału dla najuboższy. Może narzędzia nie są idealne, ale są. Wymagam przestrzegania prawa i to nie są donosy, ale obywatelskie zachowanie.
Proponuję palić śmieciami w Austrii, Bawarii lub Szwajcarii, tam można dowiedzieć się co oznacza obywatelskie zachowanie. Policja będzie w "pięć minut".
Jeżeli sąsiad pali śmieciami to oznacza,ze nie ma szacunku dla Nas i wykorzystuje nasze opory przed zgłoszeniem go. Wie że boimy się nazwania Donosicielami i KORZYSTA Z TEGO.

22:52, 29.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Alex Smok@Alex Smok

4 0

trochę wyobraźni proszę .Każdego z nas można ukarać za zanieczyszczanie .To dlaczego nie można ukarać kogoś kto w pełni świadomie za kupę kasy zamontował kotły węglowe w miejskiej ciepłowni która emituje kilka ton rocznie pyłów. Dlaczego od prawie 30 lat kilkanaście tysięcy samochodów przejeżdżających przez Kartuzy truję nas dokładnie przez cały rok Jeżeli uważasz że władzy wolno a obywatele niech na siebie donoszą To albo mamy do czynienia z komunistyczną formą obywatelskości albo z PO-wskimi sygnalistami

02:53, 30.10.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Alex SmokAlex Smok

0 2

Oczywiście, że można ukarać. Najprościej podczas wyborów.
Jeżeli działania są niezgodne z prawem to można zgłosić sprawę np. do prokuratury itd.

05:58, 30.10.2024

@Alex Smok@Alex Smok

0 0

No to zadzwoń do Roberta niech głosi swojego pryncypała do prokuratury tak na próbę -taki gminny sygnalista 💩

20:54, 30.10.2024

Gérard Lemoine Gérard Lemoine

2 0

Można również pozytywnie działać, np organizować spotkanie (tak jak czasach gazu łupkowego na początku tysiąclecia...), nie żeby się kłócić ale żeby się razem zastanowić. I to pilnie ...

06:38, 30.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KobysewoKobysewo

0 1

Jeden pan ładnie w beczkach pali

09:18, 30.10.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do Kobysewo Do Kobysewo

1 0

Marcin?

10:53, 30.10.2024

CzadCzad

0 1

Ludzie na Kaszubach ostro czadu dają

09:33, 30.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kiedy kontrolę?Kiedy kontrolę?

1 1

Termin był do 1 września

09:33, 30.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IndianinIndianin

0 1

Czemu kontrolę nie ruszyły?

09:39, 30.10.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%