Zamknij

Kto dostanie klucze do budynków OSP?

12:25, 31.05.2010 Aktualizacja: 08:32, 01.06.2010
Skomentuj

Gmina Żukowo chce uregulować kwestię wynajmu sal w remizach OSP. Sprawa już budzi sporo kontrowersji, bo nie wiadomo, kto będzie decydował o udostępnieniu zainteresowanym pomieszczeń. - Od zawsze sale w remizach były udostępniane na wesela i różnego rodzaju imprezy, a teraz nie wiadomo jak będzie to funkcjonowało - zastanawia się radny Jacek Miąskowski.

Kwestia regulaminu dotyczącego korzystania z budynków Ochotniczych Straży Pożarnych stanęła na piątkowej sesji żukowskiej Rady Miejskiej. O zapoznanie radnych z nowym systemem zarządzania obiektami OSP w gminie poprosił radny Jacek Miąskowski.

- Sam zacząłem opracowywać regulamin korzystania z naszej remizy w Baninie, ale poinformowano mnie, że nie mam tego robić, bo jakiś regulamin przygotowuje gmina - powiedział Jacek Miąskowski. - Ale dotąd nie wiemy tak naprawdę, kto ma udostępniać sale w remizach, kto odpowiada za sprzątanie po młodzieży, która z sali korzysta.

Burmistrz gminy Żukowo Albin Bychowski poinformował, że regulamin został już przygotowany, ale on sam nie zdążył się jeszcze z nim zapoznać.

- Dopiero co położono mi regulamin na biurko, więc dopiero teraz będę mógł się z nim zapoznać i wówczas zdecydujemy co dalej - mówił Albin Bychowski. - Na pewno nie może być tak, że remiza OSP staje się restauracją i jest wynajmowana na wesela i imprezy, a koszty związane z eksploatacją, remontami budynku będzie ponosiła gmina. Dlatego musimy ujednolicić kwestie wynajmu obiektów.

Radny miał jednak wątpliwości.

- To nie jest prosta sprawa, bo remizy zwyczajowo były wykorzystywane na różnego rodzaju okazje. Trzeba ustalić, kto będzie dbał o te sale, kto będzie tego wszystkiego pilnował - pytał radny. - Czy to będą strażacy, czy też urzędnik będzie decydował o tym, komu wynająć salę, a komu nie. Przyznam też, że sądziłem iż zostaniemy powiadomieni o tym, że jest przygotowywany taki regulamin.

Burmistrz Żukowa zapewnił, że regulamin będzie konsultowany.

- Podpisana jest ze strażakami umowę na użyczenie remiz OSP i oni nie mają wynajmować sal na zewnątrz - powiedział Albin Bychowski. - Chcę żeby właśnie te kwestie zostały wreszcie uregulowane. Jeżeli coś jest majątkiem gminy, to musimy ustalić reguły wykorzystywania tego majątku.

Radny Jacek Miąskowski zastanawia się, czy wprowadzanie regulacji dla OSP w całej gminie nie spowoduje komplikacji. Podobnego zdania jest Edmund Kwidziński, komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Kartuzach, który nadzoruje jednostki OSP.

- Chyba żadna gmina w powiecie kartuskim do tej pory nie podejmowała się stworzenia regulaminu korzystania z budynków OSP na swoim terenie - mówi Edmund Kwidziński. - Jest to pierwszy taki pomysł i wydaje mi się, że jego realizacja może wywołać więcej problemów niż pożytku. Do tej pory każdy zainteresowany mógł pójść do naczelnika OSP i wynająć salę, ustalając dogodny termin i stawkę za wynajem. Te środki przeznaczane były każdorazowo na działalność statutową jednostki, a więc na utrzymanie obiektu, czy zakup sprzętu. Nie wiem, czy przyjmą się rozwiązania, które chce wprowadzić na swoim terenie gmina Żukowo.

Do tematu wrócimy.

(Wojciech Drewka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(61)

OSP i stawkiOSP i stawki

0 0

panie komendancie -prawie swoi taniej, obcy drożej, a członkom OSP gratis - tak jest ok wg pana?

13:42, 31.05.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LOLLOL

0 0

Bychowski podcina sobie nogi , toż to jego wyborcy - strażacy oczywiście

14:33, 31.05.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

leon grothaleon grotha

0 0

brawo panie burmistrzu nareszcie podjal pan sluszna decyzje czeba sprawy porzadkowac bo to co sie dzialo dotychczas to szalenstwoza duzo pieniedzy przecieka przez palce a potrzeby gminy sa duze a pan kwidzynski niech sie zajmie swoimi sprawami i wczasie pracy za ktora bierze pieniadze niech jest wpracy a nie na spotkaniach towarzyskich moze mu dac jeszcze jedno stanowisko to sie chlopisko calkowicie pogubi zpowazaniem byly strazak

14:38, 31.05.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

a ja inaczeja ja inaczej

0 0

zysk z wynajmu sal , będących własnością gminy, jednak gminy, to tzw. szara strefa, koszt utrzymania tych sal-remiz spoczywa na gminie, a czysty dochód zasila kieszenie tzw. ochotników, oczywiście tylko tych z góry, to jest prezesów i naczelników OSP , tam się przewala taka nigdzie niezaksięgowana i nieopodatkowana kasa, że wam się w głowach nie mieści, a jak walnie żarówka w remizie to do gminy, bo ta musi
Bychowski powinien odejść jak kiedyś Balcerek, w opowieściach Leppera, ale ta decyzja słuszna i godna zakończenia

15:44, 31.05.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

998998

0 0

za pomieszczenia takie jak sala i zaplecze odpowiedzialny jest gospodarz a nie prezes i naczelnik bynajmniej w naszej jednostce a wszystkie dochody z wynajmu idą na cele związane z funkcjonowaniem naszej osp taki jak zakup sprzętu .mundurów i wielu innych niezbędnych rzeczy. i nie piszcie że po każe pierdoły lecimy do gminy. JAK REMIZY BYŁY RUDERAMI TO NIKT SIĘ TYM NIE INTERESOWAŁ POZDRAWIAM.

05:10, 01.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@998@998

0 0

powiedz nam, czy te pieniądze są gdzieś księgowane? czy osoba wynajmująca otrzymuje choćby KP?
pewnie nie , bo w większości przypadków nie - to naprawdę jest szara strefa

06:18, 01.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

998998

0 0

TAK WSZYSCY WYNAJMUJĄCY SALE PODPISUJĄ UMOWE I PO ROZLICZENIU WSZYSTKICH KOSZTÓW OTRZYMUJĄ DOWÓD WPŁATY TAK ZWANE KP.

06:25, 01.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A.A.A.A.

0 0

Obiekty użyteczności publicznej wymagają konserwacji i utrzymania, a więc stanowią jakieś obciążenie dla budzetu. Muszą one służyć zarówno celom prewencji przeciwpożarowej jak i całej spolecznosci. Są one eksploatowane na zasadach quasi-rynkowych czyli wynajmowane sa po cenach zbliżonych do rynkowych, również dlatego, aby nie powodować nieuczciwej konkurencji dla rynku. Z jedna zasadnicza różnica: restauratorzy nie mają obowiązku wychowywania do trzeźwości, natomiast w obiektach użyteczności publicznej do jakich zalicza się remiza, szkoła, centrum kultury, itd. samorząd ma szanse i obowiązek promowania i wychowywania do trzezwosci.

06:37, 01.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@998@998

0 0

i prowadzicie prawidłowy rejestr wydatków i dochodów, nawet ten wewnętrzny? zakupiony ewentualnie sprzęt i mundury są w ewidencji jednostki? każda kontrola finansowo-księgowa i daje głowę, że leżycie, bo jednostki OSP to państwo w państwie ,
ja nie neguję ciężkiej pracy ochotników, ale skoro pojawiają się pieniądze, to powinno być rozliczanie zgodnie z prawem fiskalnym , tak jak każdy, bo tak rodzą się plotki, pomówienia itp.

06:39, 01.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

998998

0 0

jest rejestr przychodów i rozchodów .nawet krawat jest zapisany.misi być to wszystko jasne i czytelne i tak wszystkim tego nie wytłumaczysz

06:52, 01.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@998@998

0 0

remiza jest czyja? ano gminna, a czy te Wasze rozliczenia są ujęte w budżecie gminy? ano nie
powtarzam raz jeszcze - to jest szara strefa i dziwne przyzwolenie na takie w sumie bezprawie , gdzie tak jeszcze jest? ano nigdzie, tylko w OSP
nie mam racji?

07:52, 01.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TRATA TATATRATA TATA

0 0

skończyć z tymi remizami bo wszyscy wiemy jakie są przewały wszystko idzie na lewo a pan 998 niech pokaże kasę fiskalną bo to co mówi o rozliczaniu wewnętrznym to niech się nie ośmiesza to rozliczanie może przedstawić na zebraniu wiejskim i jeszcze pewnie dostanie oklaski ,a może tak skarbówki niech się tym "legalnym" rozliczaniem zajmą co pan na to 998 szara strefa ??? .POPIERAM WPIS A.A

07:55, 01.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do@998do@998

0 0

a czy za prywatną wizytę u lekarz dostaniesz paragon ano nie

07:58, 01.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Henryka AntczakHenryka Antczak

0 0

@998
Dochód , z obiektów gminnych powinien być zyskiem Gminy czyli nas podatników , albowiem z naszych podatków utrzymujemy te obiekty.
...a OSP ja sama nazwa wskazuje jest ochotnicza, jeżeli mają potrzeby
bo mają to nie ten adres.
...wygląda na szarą strefę , gmina sponsoruje a ochotnik kasuje!

08:41, 01.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Henryka AntczakHenryka Antczak

0 0

Pani wypowiedzi to nawet nie warto komentować .

08:53, 01.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@998@998

0 0

Szanowni Druhowie, nikt Wam nie broni wypić piwa po akcji, czy urządzić potańcówki - to Wam się należy jak Begerowej owies, ale niech wszystko jest jasne i czyste jak polska gorzała,
to piwo i wyżerka niech idzie nawet z kasy gminy, ale do jasnej cholery przejrzyście , jak to się teraz modnie gada - transparentnie, a tak Pawlak z OSP zrobił mini państewko i hulaj dusza, piekła nie ma

09:08, 01.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DamiDami

0 0

Strażacy budują strażnice a Gmina będzie ciągnąć zyski,jak to jest?

09:32, 01.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mariloamariloa

0 0

no i weź tu komentuj jeden o chlebie drugi o niebie - niema to jak sami fachowcy się wypowiadają .Jaki artykuł takie komentarze .

09:34, 01.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Henryka AntczakHenryka Antczak

0 0

@ Henryka Antczak, dlaczego posługujesz się moim nazwiskiem wpisz swoje twojego tchórzostwa nie warto komentować , ale warto natomiast skomentować przy okazji fakty.
...otóż pod koniec trzeciej kadencji byłego Burmistrza Łapy, obiekty użytku publicznego szkoły i REMIZA były niedostępne nawet dla wyborców podczas wyborów samorządowych dopiero podczas drugiej tury zrządzono inaczej, nieprawdaż!
...moje pytanie brzmi , od kiedy w remizie prowadzona jest taka działalność usługowo-dochodowa?

09:57, 01.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Dami@Dami

0 0

druhowie pomagali w budowie za zasadzie ochotnika,jak już, zgadza się?
ale to nadal własność gminy, nie druhów

10:12, 01.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

prostyprosty

0 0

Pewnie każdego dnia narzekacie jakie to nasze państwo jest zbiurokratyzowane i naszpikowane urzędami kontroli,ludzie dajcie spokój tym strażakom,to są ludzie którzy coś robią ,i z tego co widzę jakoś sobie jeszcze radzą.

11:23, 01.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Henryka AntczakHenryka Antczak

0 0

...zasady można tak wypracować , aby zyski stały się legalne na zasadzie udziałów ni no i podatków!

11:27, 01.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ Henryka Antczak@ Henryka Antczak

0 0

Popieram Pani ostatnią wypowiedź

11:37, 01.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anna K.Anna K.

0 0

Pani Henryko, a w razie jak zacznie się coś palić wokół Pani tyłka sama Pani zagasi?? bo w Gminie Żukowo nie ma PSP są tylko OSP. Za ich pracę, ciągłą gotowość do niesienia pomocy nie dostają pensji. jak Pani nie wstyd!!!

14:06, 01.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Henryka AntczakHenryka Antczak

0 0

Pani Anno pani mnie nie rozumie, albo jest to ochotnicza straż nie zawodowa, albo biznes i ochota.
...owszem ochotnicza straż ma swoje potrzeby i dlatego trzeba je uregulować, jak chcą i taka jest wola innych to niech prowadzą działalność wraz ze wspólnikiem Gminą , ale podatki musi płacić każdy.
Wstydem jest wykręcanie się od podatków nie wyobrażam sobie ,żeby
OSP była innego zdania!

16:03, 01.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TRATA TATATRATA TATA

0 0

DO PANI HENRYKI JAKBY WSZYSCY MYŚLELI JAK PANI TO BYŚMY MIELI II JAPONIĘ ALE PO TYCH WYPOWIEDZIACH SZKODA TU SIĘ PRODUKOWAĆ MUSI JESZCZE DUŻO WODY UPŁYNĄĆ ŻEBY CO NIEKTÓRZY TO POJĘLI

19:13, 01.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JacekJacek

0 0

Szanowni Państwo , obserwuję z bliska pracę OSP , dbałość o "swój" majątek, i zaangażowanie .
Jeśli coś potrzebują sprzęt , stroje , wyposażenie tak budynku jak i ratowniczego nie łudźmy się Gmina nie daje kasy na zawołanie i na wszystko !!!
Więc dzięki operatywności członków OSP mają co mają , pozyskują od sponsorów o których niełatwo, wynajmy zasilają ich budżet.
O to trzeba dbać wydać i przyjąć salę po imprezie , podmalować ściany od czasu do czasu , naprawić drzwi , reperować sprzęt itd.
Proszę jeśli ktoś nie zna specyfiki OSP niech nie wysuwa pochopnych wniosków. Jestem za uporządkowaniem tematu ale w wyniku konsultacji a nie decyzji jakiegoś urzędnika. I błagam zastanówcie się kto będzie dbał o kilkanaście remiz kilka razy w tygodniu - może zatrudnimy do tego urzędnika i damy mu auto , telefon itp a i tak tego nie dopilnuje!
Pozdrawiam serdecznie wszystkich :-)

20:36, 01.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Henryka AntczakHenryka Antczak

0 0

@ Trata.....
...nie musisz tęsknić aż za Japonią, wystarczy ci normalność w Polsce, tyle i aż tyle.
Tusk obiecał nam Irlandię i dotrzymuje słowa, Wałęsa nie!

21:02, 01.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Strażak ochotnikStrażak ochotnik

0 0

Panie Jacku popieram to o czym Pan napisał w swoim komentarzu. Jako jeden z nielicznych wie Pan coś o problemach OSP . To ,że Gminy utrzymują mobilność jednostek to jest prawda ,gdyż taki obowiązek nałożył ustawodawca . Jeśli chodzi o dochody jednostek to pochodzą one z różnych źródeł ,mogą to być subwencje za wyjazdy , których w powiecie kartuskim nie pobiera żaden strażak ,wpłaty członków wspierających ,sponsorów , a także jak ktoś wspomniał za wynajem sali gdy jednostka ma takowy obiekt w którym może odbyć się impreza rodzinna .Sam wiem z doświadczenia , iż obiekty niektóre były w opłakanym stanie bo nikt się tymi obiektami nie zajmował . Gdy obecnie niektóre obiekty zostały doprowadzone do stanu używalności to zaczyna to komuś przeszkadzać , że straż ma z tego jakieś tam pieniądze na swoją działalność statutową . Starsi na pewno pamiętają jak strażacy chodzili w kontrolach i zbierali wolne datki na potrzeby jednostki .Ja osobiście uważam ,że regulaminy wprowadzane przez Burmistrza Żukowa nic dobrego nie przyniosą tylko doprowadzą do niepotrzebnych napięć .Nie będę pisać z jakiej jestem jednostki ale mogę podać iż w naszej jednostce tyle co zrobiono dla obiektu strażnicy przez członków straży to na pewno nikt nie będzie obojętny gdy by doszło do ustanawiania nas po kątach przez urzędników . Dodam tylko jeszcze tyle , że jednostki Powiatu Kartuskiego rozliczają się z działalności finansowej w Urzędzie Skarbowym . Pozdrawiam wszystkich zdrowo myślących

21:31, 01.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Henryka AntczakHenryka Antczak

0 0

@ strażak...
...pytanie dla ochotnika , czyją własnością jest budynek OSP?
...a jeżeli budynek jest gminny, a OSP użytkuje to nic dziwnego, że się nim zajmuje za dzierżawę chyba nie nie płaci OSP!
...wszystkie cyt...jakieś tam pieniądze ....powinny być zaksięgowane,
a nie jakieś tam marne i niepoliczalne, prawie żadne!

22:14, 01.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

a ja inaczeja ja inaczej

0 0

rok ma ponad 50 weekendów, czyli załóżmy wynajem na tydzień , to są niewielkie pieniądze? chcialbym je
nie podejrzewam druhów o malwersacje, ale dopóki są to sprawy na tzw. wariata, dopóty będą pomówienia i domysły

09:12, 02.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REALISTAREALISTA

0 0

skonczcie teglubie wywody czeba skonczyc z ta klika rodzinna w NIESTEPOWI odebrac klucze i udostepnic remize spolecznosci tym co ja naprawde budowali wladza powinna ustalic pewne zasady takie bybudynek sluzul wszystkim a najbardzirj mlodzierzy i prosze sie nie yzalac nad ochcotnikami to jest ich wlasny wybor czeba wprowdzic porzadek i dyscyplinei zlikwidowac ten burdel mamy wkraju tragedie kazdy grosz sie liczy a oni go przerzeraja i przepijaja to skandal !

14:39, 02.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WalentyWalenty

0 0

pPiszecie o remizach "tam się przewala taka nigdzie niezaksięgowana i nieopodatkowana kasa, że wam się w głowach nie mieści" a co z wynajmowaniem sal gimnastcznychi szkołami - to nie szara strefa????

14:56, 02.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

a ja inaczeja ja inaczej

0 0

sala gimnastyczna na wesele, czy inną popijawę to poważne wykroczenie - ustawa o wychowaniu w trzeźwości obowiązuje 7 dni w tygodniu!!!

15:49, 02.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Strażak ochotnikStrażak ochotnik

0 0

Czytając wasze komentarze to ciśnienie skacze jak diabli , ktoś chyba pomylił pojęcia . Jak wcześnie wspomniałem to straże naszego powiatu z osiągniętych dochodów muszą składać zeznania podatkowe , a jak ktoś nie wie jak to się nazywa tj.. CIT 8 . Po drugie straże ochotnicze z osiągniętego dochodu , który jest przeznaczany na działalność statutową .... nie wyjaśniał co to jest.... nie odprowadzają podatku gdyż są przez ustawodawcę zwolnieni z tego obowiązku .i to tyle . Teraz ustosunkuję się do Pani Henryki . Pani Henryko proszę dobrze czytać komentarze .Racje pani przyznaje ,że budynki straży są własnością gmin , ale proszę zauważyć ile z tych budynków było zaniedbanych gdy obiektami tymi zajmowali się tylko urzędasy .Piszę to dlatego gdyż z własnego doświadczenia wiem ile dobrego dla tych obiektów wnieśli strażacy i gdy by nie oni to budynki te w niektórych przypadkach były by ruinami , a tak samorządy nie muszą się wstydzić .Przynajmniej w naszej miejscowości gmina nie łoży na remont strażnicy i bieżące remonty .Jak już wcześniej wspomniałem to na gminie ciąży obowiązek utrzymania sprzętu i innych zadań które zostały nałożone przez ustawodawcę , a jak ktoś tego nie wie to niech bzdur nie pisze bo ze strażą nie ma lub nie miał nic wspólnego .
Teraz coś dodam na temat Żukowa tj gminy tam poszło o to ,że gmina postawiła strażnice , a przy nich nie pracowali strażacy tylko firmy które wygrały przetarg / tak słyszałem / a teraz strażacy nie mają nic do powiedzenia dlatego jest konflikt . Mógł bym jeszcze trochę napisać ale to nic nie da bo dalej będą komentarze że strażacy to ochlapusy i nie robi tylko o tym , że tak nie jest świadczą sondaże . Proszę jeszcze o jedno dajcie już spokój Panu Komendantowi , gdy będzie pora to sam odejdzie na emeryturę , a jeśli jest wymagający dla swoich podwładnych to dobrze o nim świadczy .Myślę , że nikogo nie uraziłem , a jeśli tak to przepraszam ....

16:35, 02.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Klucze dla kumendantKlucze dla kumendant

0 0

Oddajcie klucze do remiz Edkowi kumendantowi a on będzie tam robił zebrania przedwyborcze byłych komuchów by zostać starostą.

10:48, 03.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

faemerfaemer

0 0

Według sondaży i licznych komentarzy zajdzie całkowita potrzeba swobodnego oddania urzędasom kluczy od remiz strażackich do Urzędów Gmin i niech oni się martwią o zwalczanie wszelkich klęsk żywiołowych,pożarow i wypadków drogowych zatrudnią następną armię ludzi i będziemy mieli z głowy jedyną organizację która ratuje mienie i życie ludzkie SPOŁECZNIE W NASZJ OJCZYZNIE tylko dlatego bo chcę się ich uszczęsliwić jakimś REGULAMINEM. WSTYD Komendanta zostawcie już w spokoju, też zapracowany strażak.

14:11, 04.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSPOSP

0 0

Dajcie klucze kaszubom oni będą rzadzic będą jezdzić na Pożary Wypadki lub inne zagrożenia I nie piszcie głupot że kasa się marnuje wszystko jest na papierze Za te pieniądze jednostki kupują sprzet lub inne rzeczy farby i dbają o salę Sam widziałem jak się staraja. Bedzie z tego wielki dym jak zabierzecie Strażaką ich świetlice. Zabiora salę to niech biora reszte też i niech sami kasza.
Po co były te umowy podpisywane szkoda czasu lepiej ich Wyj..... i tyle najlepszy sposób dla wszystkich. INNE GMINY NIE MAJA PROBLEMÓW TYLKO JAK ZAWSZĘ ŻUKOWO INNI ZBIERAJA PIENIĄDZE REMONTUJĄ KUPUJA SPRZĘT I JEST DOBRZE TYLKO NIE TU JAK ZWYKLE. za salę powinna byc odpowiedzialna 1 osoba z jednostki czy to Naczelinik czy Prezes. W INNYCH STRAŻACH NIE MA PROBLUMU TYLKO TU JAK ZWYKLĘ GMINA ŻUKOWO

16:15, 04.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

StrażakStrażak

0 0

Zabierzecie nam salę Do Pożaru będziecie jezdzić sami JUZ SIĘ SZYKUJCIE my się szykujemy

16:17, 04.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Henryka AntczakHenryka Antczak

0 0

Po co te nerwy, jeżeli fakty będą czytelne, będą jasne ,wszystko będzie unormowane , każda ze stron będzie znała swoje Prawa i Obowiązki , dochody i straty i będzie przestrzegany regulamin , czego więcej trzeba, chyba w obecnym czasie istnieje czasu najwyższego takowa potrzeba!
...żeby było jasne, zawsze miałam mam duże uznania dla strażaków, a zwłaszcza dla ochotników-wolontariuszy!
...ktoś doprowadził przez lata całą sprawę do absurdu.

17:22, 04.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pieniążki za "wyjazdPieniążki za "wyjazd

0 0

Strażakom ktoś wbił do głowy, że pieniądze za tzw. wyjazdy do akcji należą się im jak psu kość a to nie prawda!!! Wypłata za wyjazdy należy się wówczas gdy pracodawca np. prywatny za czas spędzony w akcji potrąci ochotnikowi z pensji i wówczas taki strażak pobiera to potrącone wynagrodzenie z gminy. Wynika z tego, że to wynagrodzenie nie należy się wszystkim, którzy wyjechali do akcji a tylko tym, którzy udokumentują fakt, że pracodawca potrącił z wynagrodzenia za czas gdy strażak był w akcji. Wszyscy opowiadają głupoty, że rezygnują z tego wynagrodzenia i przekazują go na statutową działalność straży. Przecież jest to OCHOTNICZA STRAŻ POŻARNA więc strażak ochotnik nie pobiera wynagrodzenia.

10:36, 05.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EL kumendantEL kumendant

0 0

z Kartuz sam wszystko ugasi więc można rozwiązywać straże

11:54, 05.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Piotr KaczmarczykPiotr Kaczmarczyk

0 0

Były strażak PSP obecnie na emeryturze mieszkaniec Żukowa.
Powiat kartuski posiada jedynie jedną jednostkę Państwowej Straży Pożarnej. Jej lokalizacja jest w Kartuzach. Odległości od kartuz np. do Chwaszczyna znaczne lub w drugą stronę powiatu. Zadaję tu pytanie czy jakby nie OSP ulokowane w gminach w różnych miejscowościach ta PSP z 6 ludźmi na zmianie dała by sobie radę. Czy wtedy ludzie by psów nie wieszali na strażakach gdzie oni są. Jako zawodowy strażak pobierałem wynagrodzenie i uważam iż takowe ( 1/175 średniego wynagrodzenia w kraju za poprzedni kwartał ) za godz akcji należy się strażakom z OSP. Jestem ciekaw kto za takie pieniądze będzie ryzykował zdrowie i życie własne dla innych. Trzeba się zastanowi co się pisze i mówi o strażakach, a szczególnie tych ochotnikach. Dodatkowo w większości jednostek OSP strażacy zrzekli się tych pieniędzy na rzecz zakupu sprzętu, remontu jednostek i zapier......... za darmo dla was. Należy się im też budynek OSP - mienie gminne, oddane dla celów wyższych przez gminu strażakom. Jak już ktoś pisał dochód z wynajęcia takowej sali zasila konto OSP na jej działalność statutową. Nie jest on marnowany lecz szczegółowo rozliczany. Nie jestem członkiem OSP Żukowo lub jakiegoś innego ale widzę i słyszę ( wnerwiające syreny Żukowskie ) ile razy wyjeżdżają strażacy.
W Żukowie jest wiele anomalii np. obecnie Biedronka i jej blokada, Stare powiązania, Zakład Komunalny Żukowo podległy pod Urząd Gminy itp. długo by wymieniać a teraz dochodzi ta ze strażakami.
Moja propozycja to by strażacy zrobili swoją ekipę na wybory samorządowe a jest ich siła i może wtedy będzie normalnie wtej Gminie.

12:10, 05.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyboryWybory

0 0

Ludzie zbliżają się wybory samorządowe.
My wybieramy i powinniśmy powiedzieć nie dla tych co już byli i są.
Byli w czasach PZPR i obecnie. Kręcą lody między sobą nic nie robiąc.
Zawsze ci sami Byle PZPR, ZKP i PO.
Do wyborów też się rozbili na kilka ugrupowań a na czele te same gęby,
Trepczyk - PO,
Fikus - PO,
Falk - PO,
Bychowski - byłe PZPR obecnie ZKP (schronienie dla byłych PZPR-owców)
Żurawicz - były komisarz Stanu Wojennego,
Szewczyk - byłe ZOMO
reszta liderów innych komitetów tak jak
Szczęsny jest po to by się dublować i odebrać głosy.
Taki to magiel Żukowski wzajemnych powiązań i układów.

Zbliżające się wybory powinny wyłonić innych ludzi - nowe nazwiska i twarze.
A tym co byli i nic dla ludzi nie zrobili tylko dla siebie już dziękujemy.

12:26, 05.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Strażak na sygnaleStrażak na sygnale

0 0

Do pieniążka za wyjazdy .Albo jesteś głupi albo nie masz pojęcia o czym piszesz . Pieniądze które wpływają na konta jednostek są za tak zwaną roboczo godzinę i należą się strażakowi tak czy inaczej bo poświęca swój prywatny czas . Obowiązek ten nałożył ustawodawca.
Wiadomo ,że najwięcej zdarzeń jest w godzinach wieczorowo nocnych i to jest czas wolny od pracy dla większości strażaków ,dlatego też żaden z nas nie musi przedstawiać usprawiedliwień z pracy . Mam nadzieję , że wiesz że pracodawcy prywatni , których większość ma swoje firmy w małych miejscowościach ich pracownicy pracuję po za jednostkami OSP i pracownicy którzy są członkami straży nie uczestniczą w akcjach i innych działaniach ratowniczych .Rozliczenia są prowadzone w gminach przez osoby wyznaczone przez wójta .Z tego co się orientuję są to przeważnie komendanci Gminni .Sprawozdania przez nich wykonane są sprawdzane i muszą być ujęte w wykazach Państwowej Straży Pożarnej , a listy znajdują się w Urzędach Gminy i mają swój okres przechowywania jako dokument . O przekazaniu środków decyduje wójt i skarbnik gminy . Jeśli coś takiego piszesz to powinieneś się orientować iż fałszowanie danych podlega odpowiedzialności karnej i na pewno nikt przy zdrowym rozumie nie będzie narażał się na taka odpowiedzialność .Pani Henryko przepisy finansowe w OSP w obecnej formie są bardzo przejrzyste tylko wystarczy je przestrzegać i tyle .

12:35, 05.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Henryka AntczakHenryka Antczak

0 0

...słuszny strażacki sygnał, wystarczy je przestrzegać i aż tyle!
...kto wobec tego wg Ciebie jest winien nie przestrzegania i nie wywiązywania się z nich i od kiedy to trwa?...i dlaczego?
i o co tu w istocie rzeczy tak naprawdę chodzi?

12:48, 05.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JARGOJARGO

0 0

Całe to zamieszanie z tym regulaminem i salami moim zdaniem nie wyjdzie Urzędasom z pożytkiem denerwujecie tylko bardzo dużo społecznikow-strażaków ochotników oby nie mialo to odwrotnego skutku ŻE NA GŁOS SYRENY NIKT SIĘ NIE ZJAWI W STRAŻNICY bo nikt do tego nas nie zmusi i mamy pozamiatane strażactwo. A EL-Komendantowi proponuje więcej rozwagi i rozumu.Czy wie co to znaczy straż ?

15:03, 05.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Piotr KaczmarczykPiotr Kaczmarczyk

0 0

Niech szukają oszczędności w Zakładzie Komunalnym Żukowo gdzie praezes ma kilka tys. zł. wynagrodzenia. Niech się odczepia od ludzi spolecznie zaangażowanych w pomoc - za darmo tj. OSP.

21:00, 05.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Henryka AntczakHenryka Antczak

0 0

@ Piotr Kaczmarczyk!
Słusznie , niech się odczepią od ludzi społecznie zaangażowanych
i dadzą IM żyć, ale do tego potrzebne jest wypracowanie status -quo, aby nikt kto piwa naważył atakować Ich się nie odważył!
...może lepiej byłoby przejąć ten budynek i działalność gospodarczą zarejestrować, podatki odprowadzać i z urzędnikami gminnymi nie gadać
Pozdrawiam!!

22:27, 05.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REALISTAREALISTA

0 0

ludzie po co sobie strzepicie jezyki im i tak wlos zglowy nie spadnie smiejasie z was ze sie na wzajem opluwacie czeba rozgonic to dranswo dyscyplina i porzadek od dziecka nie ma innego sposobu na to szambo

08:46, 06.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

STRAŻAK-RATOWNIKSTRAŻAK-RATOWNIK

0 0

Zastanawiające jest tak szerokie zainteresowanie ze strony władz i opieka i troska co dzieje się z obiektami OSP, stoimy dzisiaj na progu wielkiego konfliktu miedzy strażakami, a władzami właśnie przez dyktowanie i rozporządzanie wykorzystaniem sal, czy urzędnicy dadzą nam pieniądze na zakup nowych urządzeń które są potrzebna do ratowania ŻYCIA i MIENIA, chciałbym zwrócić uwagę że nie jednokrotnie odmawiano nam zakupu np drugiej torby PSP R1 mówiąc że przecież macie jedną i to wam musi wystarczyć tak mi mówił urzędnik, a co ja mam zrobić jak podczas wypadku potrzebuje czasem 2 takich zestawów, czy podczas pożaru na innym samochodzie potrzebuje dla poszkodowanych tlenu właśnie z takiego zestawu pieniędzmi z wynajmu sali strażacy finansują takie zakupy i to wszystko jest ewidencjonowane i rozliczane co roku w urzędzie skarbowym, a wynajmujący otrzymuje KP potwierdzające wpłatę. Ja myślę iż tutaj chodzi o pieniążki jakimi gmina mogła by zasilić swój budżet a nie oto co się dzieje z obiektami, bo nie spotkałem remizy w Powiecie Kartuzkim której stan infrastrukturalny ulegał by pogorszeniu i dewastacji. Dodam jeszcze jeden fakt dziś potrzebuję sali by zrobić szkolenie idę i realizuję to a za chwilę będę musiał jechać do gminy i może jeszcze zapłacić, OSP to nie jest już zgrupowanie ludzi którzy jadą do zdarzenia i działają jak sieroty- szanowni państwo to już są profesjonaliści którzy chcą nieść pomoc i są wyszkoleni są profesjonalistami, którzy nie ustępują poziomem wyszkolenia i sprzętem jednostkom PSP.

10:02, 06.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Henryka AntczakHenryka Antczak

0 0

...urzędnicy tj.wójtowie burmistrzowie, prezydenci oraz pracownicy
biurowi zapomnieli, że mają służyć obywatelowi , a nie odwrotnie
jak to jest wielokrotnie , władza dała , władza powiedziała,władza drogi wybudowała, tak władza zarządzała , że Majątek Narodowy wyprzedawała, tak jak Tusk powodzianom dał bo z naszej kasy zabrał!
...a kto nasz kraj spaprał nie ma winnych tylu uczynnych, odpowiedzialność zbiorowa i stara śpiewka , przed wyborami kolejnymi odnowa!
...budynek o którym tu mowa to budynek użytku publicznego, więc trzeba tak sprawy uregulować, aby korzystało społeczeństwo z niego!

08:35, 07.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

strażstraż

0 0

Słuchy chodzą że Kwidziński Edzio ma już albo dopiero na emeryturę odejść. Ktoś coś wie? A może pan Drewka coś wie?

09:30, 07.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Henryka AntczakHenryka Antczak

0 0

...wszyscy emeryci powinni być na emeryturze, a nie blokować miejsc pracy młodym na rynku bezrobocia.
...jeżeli natomiast bez pracy żyć nie mogą to niech w ramach wolontariatu potrzebującym pomogą !

09:48, 07.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wyborcawyborca

0 0

normalnie : Henryka Antczak na Prezydenta
Będzie tak dobrze że hej

11:47, 07.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Henryka AntczakHenryka Antczak

0 0

...widzę , że jakiś emeryt dostał czkawki!

20:57, 07.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bucha habucha ha

0 0

nie ma to jak dobru rentgen w slypiach

05:04, 08.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Henryka AntczakHenryka Antczak

0 0

INTUICJA!

09:55, 08.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

czkawkaczkawka

0 0

i została wyautowana

12:56, 08.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Henryka AntczakHenryka Antczak

0 0

... może ta zgaga jest już na emeryturze i czyści własne podwórze!

06:58, 09.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

janekjanek

0 0

Jesteście głupi że piszecie że pieniądze zabierają do własnych kieszeni jak komuś się lepiej powodzi to drudzy zaraz nie wiadomo jak zazdroszczą a wystarczy tylko cieszka praca ale jak nie którzy w kulki lecą a innym zazdroszczą że im lepiej idzie to jak to nazwać.
Na każdy raz gdy syrena wyje wszystko zostawiamy by ratować ludzi i mienie Henio też niech idzie na emeryturę

16:44, 13.06.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%