Zarząd Dróg Wojewódzkich ogłosił drugi przetarg na projekt rozbudowy skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 211 z linią kolejową nr 229 w Sierakowicach. Oferty złożone w pierwszym postępowaniu okazały się za wysokie.
Sześć firm złożyło oferty w postępowaniu przetargowym na opracowanie dokumentacji rozbudowy skrzyżowania drogi nr 211 z linią kolejową nr 229 w Sierakowicach. Najdroższa wyniosła 1 mln 191 870 tys. zł, najkorzystniejsza (spośród ofert niepodlegających odrzuceniu) 971 tys. 576 zł.
Jak informuje ZDW - oferta ta przekracza kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia. Wynosi ona 600 tys. zł.
- Zamawiający nie może jej zwiększyć do wysokości ceny oferty - informuje ZDW.
Ogłoszono drugi przetarg. Zainteresowane firmy mogą zgłaszać swoje propozycje do 17 kwietnia.
[ZT]64741[/ZT]
Przypomnijmy - dokumentacja dotyczyć ma rozbudowy całego skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 211 z linią kolejową nr 229 wraz z rozbudową skrzyżowania z drogą powiatową nr 1914G. Wybudowane mają być urządzenia wyposażenia drogi, przebudowana infrastruktura techniczna itp.
Niewykluczone, że na skrzyżowaniu tym pojawią się ronda. Wykonawca musi bowiem przedstawić projekt koncepcyjny oparty m.in. na: wnioskach z analizy stanu istniejącego, analizy i prognozy ruchu, zawierający m.in. trzy warianty rozwiązań skrzyżowania. Jeden z nich ma być zgodny z zawartym w dokumentacji szkicem, na którym widnieją dwa samodzielne ronda.
Oprócz tego oddzielnie sporządzony ma zostać projekt budowy nowego wiaduktu kolejowego w ciągu linii kolejowej nr 229 w obrębie tego skrzyżowania, przebudowy infrastruktury technicznej kolejowej oraz niekolejowej.
Stary wiadukt ze względu na to, że jest zabytkiem, zostanie w tym samym miejscu. Przeniesiony ma zostać pod niego ruch pieszo-rowerowy. Jeśli chodzi o istniejący przepust w ciągu drogi pieszo rowerowej, nie wyklucza się jego rozbiórki lub zasypania.
W październiku gmina Sierakowice podpisała porozumienie z samorządem województwa pomorskiego oraz powiatem kartuskim w sprawie modernizacji tego wiaduktu.
Samorządy zobowiązały się do zadania wykonania i partycypacji w jego kosztach. Dzięki temu porozumieniu mogły rozpocząć się prace związane z powstaniem dokumentacji projektowej.
[ZT]59946[/ZT]
Użytkownik17:17, 11.04.2025
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Kam21:50, 11.04.2025
Milion złotych za projekt, chyba jakiś żart?
Nie rozumiem 08:30, 12.04.2025
Nie rozumiem tego że Zarząd Dróg nie potrafi sam opracować tej dokumentacji.
Użytkownik08:35, 12.04.2025
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Mieszkaniec Kaszub 113:41, 12.04.2025
Nie prościej byłoby wybudować drugi wiadukt kolejowy obok istniejącego zabytkowego i na przykład ruch w stronę Kartuz odbywał się tak jak do tej pory a ruch w stronę sierakowic odbywałoby się nowym wiaduktem umiejscowionym obok istniejącego po prostu wykopać w nasypie kolorowym jeszcze jeden otwór tak żebym mijające się samochody w tunelu nie kolidowały sobie w momencie przejazdu
U naszych16:44, 12.04.2025
Inżynierów to taki problem zawsze z rysowaniem i projektowaniem. Ale to unia daje i musimy pod srunijne przepisy. Jak kolega pisze ten zostawić i drugi zrobić i po robocie, jeden kierunek i po sprawie
Ale za dwa ronda16:45, 12.04.2025
To płacą podwójnie nasi wujkowie z Brukseli. Czego nie rozumiecie heeeeeee
doh jo10:05, 13.04.2025
Drewutnia dziala Niedawno wykopali tunel dla rowerow by go teraz zasypac Panie Lamczyk jest pan szybki w dzialaniu Nie wyrzucajcie wpisow bo to jest prawda
0 0
Nie do końca jest to dobry pomysł, ponieważ teraz każdy zwykły TIR ma problem z przejazdem pod wiaduktem bo jest poprostu za mały.