Powiat kartuski, Urząd Marszałkowski, Gdańsk, Gdynia oraz Żukowo sfinansują projekt i budowę nowego odcinka drogi powiatowej, który połączy węzeł "Chwaszczyno” z ulicą Oliwską (DW nr 218) i osiedlem "Kacze Buki” w Gdyni. Wczoraj podpisano list intencyjny.
Wspólna deklaracja dotyczy podjęcia działań na rzecz budowy drogi powiatowej - łącznika Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta na odcinku węzeł „Chwaszczyno” z ul. Oliwską w Żukowie oraz gdyńskim osiedlem „Kacze Buki”. Spotkanie, zainicjowane i z udziałem wicewojewody pomorskiego Emila Rojka, odbyło się w gmachu urzędu wojewódzkiego w Gdańsku.
To przedsięwzięcie ma regionalne znaczenie. Nie tylko poprawi spójność komunikacyjną, ale przede wszystkim umożliwi pełniejsze wykorzystanie potencjału nowo powstającej Obwodnicy Metropolitalnej.
Liderem przedsięwzięcia jest powiat kartuski. Sygnatariusze deklarują gotowość współpracy oraz partycypację w kosztach budowy inwestycji.
- Dopiero dzięki budowie tego odcinka możliwe będzie realne odciążenie Żukowa od nadmiernego ruchu drogowego. Infrastruktura drogowa musi służyć mieszkańcom – dawać im alternatywy i skracać czas codziennych podróży. To projekt, który powstał z uważnego wsłuchania się w potrzeby lokalnych społeczności oraz ze zrozumienia, jak ważna jest współpraca ponad granicami administracyjnymi - podkreśla starosta Bogdan Łapa.
List podpisali: marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk, starosta kartuski Bogdan Łapa, prezydent Gdyni Aleksandra Kosiorek, wiceprezydent Gdańska Piotr Borawski oraz burmistrz Żukowa Mariola Zmudzińska.
Nowy łącznik ma kosztować szacunkowo ponad 13 milionów złotych i mieć długość około 500 metrów. Odcinek, o którym mowa, dziś urywa się kilkadziesiąt metrów od nowego węzła drogowego w Chwaszczynie. Docelowo będzie prowadzić z drogi ekspresowej do nowego ronda, które umożliwi przedostanie się bezpośrednio do/z Chwaszczyna oraz Osowy.
Szacunkowo, jeśli uda się zgodnie z planem przygotować niezbędne dokumenty i uzyskać tzw. decyzję ZRID czy pozwolenie na budowę, prace mogłyby rozpocząć się już w 2026 roku.
(aktualiz. godz. 14:07)
Struk11:34, 02.07.2025
Struk to powinien się wstydzić - teraz dumnie podpisuje list intencyjny, a kto klepnął plan bez tego zjazdu?
rządzi nieprzerwanie województwem od lat - ewidentnie miał możliwości po początku zrobić to inaczej
zresztą Łapa to samo - od lat na stołkach a teraz się obudzili
o laboga11:35, 02.07.2025
ale żeby 15 lat projektować drogę i to zrobić jeszcze źle to tylko w Polsce
mistrz kierownicy 7711:52, 02.07.2025
To są zaniedbania poprzedniej władzy Żukowa z radnymi gminnymi i sołtyską Chwaszczyna.
borkowo12:28, 02.07.2025
A co z łącznikiem Glińcz - Borkowo. Cała część powiatu od naszej strony czeka na tą bardzo ważną inwetyscję.
wel12:59, 02.07.2025
Banino potrzebuje obwodnicy. A Bystroń drogi do lotniska.
nie tylko13:06, 02.07.2025
tam cale Kaszuby potrzebuje odciążenia bo przejechac zukowo kartuzy Sierakowice wymaga czasu cierpliwości bo wszędzie korki korki korki
mozna by pomyśleć o jakiejś drodze szybkiego ruchu przez Kaszuby np laczaca z Lęborkiem
ale to pewnie za 100lat
Karro14:45, 02.07.2025
Bardziej Żukowo odkorkuje połączenie od strony Kartuz (Borkowo - Glincz). To powinien być priorytet. A jest cisza w tym temacie.
obwodnica20:47, 02.07.2025
Mistrz Kierownicy 77 ma rację dlaczego poprzednia władza oraz radni z Chwaszczyna nie dopilnowali tego tematu myślę że nie będą tego sukcesu sobie przypisywać.
Wielki szacun dla Pani Burmistrz że doprowadziła sprawę budowy węzła do podpisania listu intencyjnego.
Pokazała Pani jak należy walczyć i skutecznie zabiegać o dobro mieszkańców gminy Żukowo.
Co teraz mają do powiedzenia poprzednicy ?
Kartuzy...21:05, 02.07.2025
Kiedy lacznik glincz borkowo .
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
0 0
Brawo dla Pani Burmistrz.