Trwają prace związane z modernizacją linii kolejowej 201. Demontowane są m.in. obiekty mostowe. Nasz Czytelnik z lotu ptaka zarejestrował przebieg prac w okolicach Żukowa.
Jednym z ciekawszych i widowiskowych przedsięwzięć był demontaż przęseł zabytkowego mostu kolejowego w Żukowie o czym już informowaliśmy. Istniejący ustrój niosący mostu - wraz z przyczółkami zostanie rozebrany. Jak wynika z dokumentacji przetargowej w miejscu dotychczasowego mostu wybudowany zostanie nowy most "z niezależnymi konstrukcjami nośnymi pod każdym torem przy wzmocnieniu podpór pośrednich". Zabytkowy obiekt zostanie wyeksponowany obok jako zabytek techniki.
[ZT]70212[/ZT]
Żelazny most kolejowy nad Słupiną w Żukowie powstał w latach 1929-1930 na linii kolejowej 201 jako żelazny most o konstrukcji kratowej. Składa się on z trzech 30-metrowych kratownicowych przęseł posadowionych na dwóch kilkunastometrowych filarach. Podczas II wojny światowej zostało zniszczone jedno przęsło, które zostało odbudowane.
Ale prac trwają prace na całym odcinku linii kolejowej. Na nagraniu nadesłanym przez pana Tomasza można zobaczyć zakres prac i efekty zmian tam, gdzie zdemontowane zostały m.in. dotychczasowe obiekty mostowe.
Modernizacja linii 201 z Gdyni do Kościerzyny rozpoczęła się z początkiem lipca. Powstają nowe, dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami perony, system informacji pasażerskiej. Linia będzie też dwutorowa, a pociągi pojadą z prędkością do 140 km/h. Składy elektryczne będą wyposażone m.in. w klimatyzację, monitoring, wi-fi oraz gniazda do ładowania. Prace pomiędzy stacjami Gdańsk-Osowa a Somonino mają potrwać do końca 2026 roku.
[ZT]68832[/ZT]
1 0
Ani słowa o rozkładaniu KPO - Kasa Platformy Obywatelskiej