Wiadomości

Zamknij

Sierakowice. Jak (nie)pracują radni i ile płacą za to mieszkańcy

W.D. 15:07, 20.10.2025 Aktualizacja: 14:14, 27.10.2025
105 Sierakowice. Jak (nie)pracują radni i ile płacą za to mieszkańcy Na zdjęciu od lewej: przewodniczący Komisji Komisji Kultury, przewodniczący Komisji Rolnictwa, przewodnicząca Komisji Skarg Wniosków, wiceprzewodniczący Komisji Rolnictwa, przewodniczący Komisji Rewizyjnej, przewodniczący Komisji Budżetu, przewodniczący Komisji Oświaty, przewodniczący Komisji Infrastruktury. fot.W.D.

Spotkania komisji raz na kwartał, ale wypłata diety co miesiąc - taką metodę pracy przyjęli sierakowiccy radni. I nie chcą tego zmieniać. Szef każdej komisji dostaje rocznie 21,6 tys. zł. W Sierakowicach jest ich siedmioro, więc sama praca przewodniczących komisji kosztuje mieszkańców co roku ponad 150 tys. zł. 

Wątpliwości co do pracy sierakowickich radnych pojawiły się podczas wrześniowej sesji Rady Gminy. Wówczas wyszło na jaw, że żadna z komisji stałych rady nie opiniowała projektu bardzo ważnej uchwały "w sprawie rozpoczęcia procedury nadania statusu miasta miejscowości Sierakowice".

Już przed sesją sygnalizowaliśmy, że nie odbyło się żadne formalne spotkanie. Nie ma więc śladu dyskusji na ten temat w protokołach, a radni najzwyczajniej nie przedyskutowali zapisów uchwały przed sesją. 

Już po sesji otrzymaliśmy z Urzędu Gminy Sierakowice odpowiedź, że przed sesją 30 września nie odbyły się żadne posiedzenia komisji i żaden z projektów uchwał nie został przez komisje zaopiniowany. 

::news{"type":"see-also","item":"72024"}

Czym w takim razie zajmują się komisje w gminie Sierakowice i czy w ogóle pracują? Postanowiliśmy postawić takie pytania. Ale po kolei. 

Zgodnie z przepisami Rada Gminy ma obowiązek powołać dwie komisje: rewizyjną oraz skarg, wniosków i petycji. Pozostałe komisje są tworzone przez daną radę dobrowolnie, w zależności od jej potrzeb.

Siedem komisji, siedmioro przewodniczących

W wielu gminach powiatu kartuskiego komisje zajmują się realizacją założonego wcześniej programu pracy, ale oprócz tego radni spotykają się przed każdą sesją i analizują materiały, nanoszą poprawki do uchwał, zgłaszają uwagi, zapoznają się szczegółowo z tym, co będzie tematem sesji. Bywa, że komisje obradują osobno, ale częstą praktyką są też wspólne posiedzenia komisji. Niedawno w gminie Żukowo pojawił się nawet postulat, by posiedzenia komisji transmitować tak, by mieszkańcy mogli śledzić na bieżąco nad czym pracują radni - sprawa jest w toku. 

W gminie Sierakowice powołano nie 2, lecz aż 7 komisji. Każda z nich ma swojego przewodniczącego/przewodniczącą, a jedna nawet zastępcę przewodniczącego. Wydawałoby się, że to przełoży się na ilość posiedzeń komisji, analizę uchwał i bieżących spraw.

Jest inaczej. W odpowiedzi na nasze pytanie o to jak często w bieżącym roku spotykały się na formalnych posiedzeniach poszczególne komisje stałe Rady Gminy Sierakowice Urząd Gminy odpowiada, że spotykają się one... raz na kwartał. To oznacza, że część komisji obradowała w tym roku raptem trzy razy.

Nieco więcej pracy ma komisja rewizyjna, a najwięcej - komisja skarg wniosków i petycji, która spotyka się wtedy, gdy pojawiają się do rozpatrzenia skargi lub petycje zgłaszane przez mieszkańców. 

::news{"type":"see-also","item":"71966"}

W jaki sposób radni i poszczególne komisje Rady Gminy przygotowują się do podejmowania bieżących uchwał? Urząd Gminy Sierakowice odpowiada, że nie ma informacji na ten temat oraz że radni dostają materiały na sesje na 7 dni przed terminem obrad. Od radnych z którymi rozmawialiśmy wiemy, że pracują sami i każdy we własnym zakresie stara się przebrnąć przez niekiedy skomplikowane zapisy uchwał. 

Spotkanie raz na kwartał - kasa co miesiąc

Sytuacja byłaby mniej bulwersująca, gdyby nie fakt, że radni będący członkami poszczególnych komisji dostają za to odpowiednio wyższą dietę. To 1500 zł miesięcznie. Wyższe uposażenie otrzymują zaś szefowie komisji - oni inkasują miesięcznie po 1800 zł. Wiceprzewodniczący komisji dostaje zaś 1600 zł. 

Krzysztof Kolke - przewodniczący Komisji Rewizyjnej, Bogumiła Okroj - przewodnicząca Komisji Skarg Wniosków i Petycji, Paweł Staszek - przewodniczący Komisji Budżetu i Inicjatyw Gospodarczych, Andrzej Klasa - przewodniczący Komisji Oświaty, Zdrowia i Pomocy Społecznej, Wiesław Gafka - przewodniczący Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska, Marcin Latarski - przewodniczący Komisji Komisji Kultury, Sportu i Turystyki oraz Wojciech Koszałka - przewodniczący Komisji Infrastruktury - oni wszyscy inkasują więc rocznie po 21 600 zł

Warto podkreślić, że szefowie komisji dostają uposażenie co miesiąc. Nawet wtedy gdy - jak wyjaśnił Urząd Gminy Sierakowice - swoje komisje zwołują raz na kwartał.

Jest jeszcze jeden aspekt tej sprawy. Zapytaliśmy, w jaki sposób Gmina Sierakowice zapewnia udział mieszkańców w pracach komisji stałych Rady Gminy Sierakowice i w jaki sposób mieszkańcy mogą uczestniczyć w bieżących pracach legislacyjnych?

Wiemy już, że to może być trudne lub wręcz niemożliwe, skoro radni nie pracują nad bieżącymi uchwałami. W odpowiedzi na pytanie UG Sierakowice, cytując ustawę o samorządzie gminnym, zapewnia o jawności działalności poszczególnych organów, prawie wstępu na sesje oraz posiedzenia komisji. 

(...) Mieszkańcy mogą uczestnicy w bieżących pracach legislacyjnych przede wszystkim poprzez udział w sesjach Rady Gminy Sierakowice, a także poprzez wystąpienie z obywatelską inicjatywą uchwałodawczą (...) - czytamy w odpowiedzi Urzędu Gminy Sierakowice. 

Przewodniczący nie udzieli głosu

Tymczasem w praktyce udział mieszkańców, a nawet innych samorządowców w sesjach Rady Gminy Sierakowice nie zawsze przekłada się na tryb i sposób podejmowania uchwał przez radnych. Przekonał się o tym Tadeusz Kobiela, członek Zarządu Powiatu Kartuskiego, który na wrześniowej sesji chciał zgłosić swoje uwagi przed podjęciem przed radnych uchwały intencyjnej ws. nadania Sierakowicom praw miejskich. Przewodniczący Rady Gminy Sierakowice  nie udzielił mu głosu. 

::news{"type":"see-also","item":"58519"}

Trzeba też podkreślić także, że rozwiązania przyjęte w Sierakowicach nie są niezgodne z prawem.

Są jednak mocno wątpliwe i każą stawiać pytania o transparentność i jakość uchwał podejmowanych przez Radę Gminy. Obszernie o tych zagadnieniach pisze samorządowe czasopismo "Wspólnota", wskazując, że wiele zależy od samych radnych i od tego, jak ukształtują oni statut gminy. 

(...) Statutowe regulacje dotyczące opiniowania projektów uchwał przez komisje rady gminy mają istotne znaczenie dla prawidłowego przebiegu procesu legislacyjnego. Należy kształtować je rozważnie i unikać sytuacji, w których zwyczajowo się je ignoruje (czy to ze względu na ich nieznajomość, czy niepraktyczność). Jeżeli rada uzna, że dotychczasowe rozwiązania nie odpowiadają potrzebom – zwłaszcza zapewnienia odpowiedniego standardu prac – należy rozważyć zmianę statutu (...) - czytamy w artykule. 

Zapytaliśmy, czy gmina Sierakowice planuje zmiany w statucie, które regulowałyby kwestię prac poszczególnych komisji stałych. Odpowiedź jest krótka:

(...) Nie są planowane zmiany w Statucie Gminy Sierakowice na temat prac poszczególnych komisji stałych (...) - odpowiada Urząd Gminy Sierakowice. 

Każdemu z szefów komisji mieszkańcy zapłacą przez całą kadencję po 108 tys. zł. 

(W.D.)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (105)

WYRÓŻNIONE KOMENTARZE

Pozostałe komentarze

wertywerty

2 0

A jak sytuacja wygląda w innych gminach?

15:24, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

xDxD

1 2

Uwierz... Nie chcesz wiedzieć. Będziesz spokojniej spał/a

15:45, 20.10.2025

@werty@werty

2 3

Lepiej, o niebo lepiej.

15:27, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Cugfa Cugfa

5 1

Wszędzie bitwa o kasę 😭😭😭😭

15:40, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zxc Zxc

1 5

🌈 neopismak chyba nie lubi radnych

15:56, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

@ coś tam@ coś tam

0 0

a ty *%#)!& jak nie masz nic do powiedzenia to spier......alaj

11:58, 21.10.2025

WDWD

5 13

...nie ma Pan już naprawdę gdzie szukać sensacji aby utrzymać się na powierzchni...żenada panie redaktorze.

16:01, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Michał Michał

6 0

Człowieku jaka żenada ma rację to jest istna mafia kradną pieniądze w biały dzień.

17:54, 20.10.2025

............

3 5

Panie redaktorze prosze niech Pan napisze jak jest w innych gminach a nid tylko sierakowice

16:26, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do Sierakowice Do Sierakowice

0 0

albo w powiecie

00:03, 21.10.2025

BbbbbbbbBbbbbbbb

3 4

Moze należałoby sprawdzić wszedzie tak dla porównania bo narazie to skupia sie redaktor tylko na jednej gminie

16:27, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@@@#@@@@@#@

3 5

Czy ma Pan za to jakieś korzyści ze pisze caly czas o Sierakowicach. Nie nadążam az za artykułami

16:31, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Bbbbbbbb@Bbbbbbbb

6 1

Przecież jest napisane wyraźnie że innych gminach są komisje normalnie. Tylko w Sierakowicach coś nie bardzo

16:31, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

wyborca z swyborca z s

8 2

Radni powinni działać całkowicie za darmo, społecznie. Takie jest moje zdanie. I wtedy by nie było takiego czegoś jak teraz że dostają kasę praktycznie za nic. Przecież to jest prawie druga pensja! Co to ma być! I to za co że przyjdą i podniosą rękę raz na jakiś czas?????

16:33, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

…

3 2

Znów Sierakowice ,po co wałkować temat tej gminy ciagle , bo tu albo coś złego o samorządzie w Sierakowicach albo wychwalanie PO jak podczas wyborów na prezydenta


16:48, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

@…@…

7 2

Prawda w oczy kole co? Pewnie żeby co niektórzy chcieli po cichu żeby nikt nic nie wiedział. Ale nie te czasy

16:50, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

WidlyWidly

3 4

Czy nie ma ciekawszych tematów od sierakowic. Jak byl ołtarz papieski to ani slowa a teraz ciągle cos. Skup sie Pan nad czymś innym

17:00, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

odpodp

1 2

A gmina informowała kogoś o tym, że będzie coś się działo? Dowiedz się najpierw. O odsłonięciu tablicy w Dolinie Jadwigi też nikogo nie powiadomili tylko swoich.Może o ty by trzeba do mediów napisać co?

17:05, 20.10.2025

@bbbb@bbbb

3 1

Dla przykładu powinno byc zestawienie ile radni maja w innych gminach

17:01, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZmianaZmiana

2 4

Dziwię sie redaktorowi ze caly czas negatywnie o sierakowiach tym bardziej ze mieszka tu.

17:02, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Zmiana@Zmiana

6 2

A co ma udawać i przymykać oko na to co się dzieje?

17:03, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

TołdiTołdi

1 4

I znowu w artykule o kobieli. No no co chwile redaktor go wychwala. Ciekawe dlaczego

17:05, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@@zmiana@@@zmiana

3 2

No fakt jak rządził kobiela to caly czas przymykał oko. Ha ha ha

17:06, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

taka zmianataka zmiana

7 3

Jak przyszedł nowy wójt to ludzie myśleli, że będzie porządek. A co jest to każdy widzi i tylko ręce opadają

17:06, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

do @@@zmianado @@@zmiana

5 2

Jak rządził Kobiela to taki radny jeden z dobrej zmiany mówił, że im się podwyżki diet nie należą. Pamiętam to jak dziś bo ekspres o tym pisał. A teraz co? Kobiela nie rządzi i nagle diety wszystkim z dobrej zmiany pasują jo?

17:08, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Michał Michał

3 0

No i jeszcze trzeba na rowerze jeździć pamiętacie kto to taki?? A teraz co. A pani radna z Lisich Jam co? Z tego co widzę tylko many many many,i niech się dzieje co chce.

18:17, 20.10.2025

@@@@zmiana@@@@zmiana

3 1

Z tego co wiadomo to radni sami sobie to ustali 21 ich jest czy to dobra zmiana czy te dwie pozostałe opcje.

17:12, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Andrzeju Andrzeju

3 2

Nowy wójt wprowadził standardy pracy które zna z poprzednich organizacji

17:20, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ChmmmmmChmmmmm

5 2

Kolkę jest wybitny, tu rada, przewodniczący, Animator, nauczyciel, prezes klubu - kasa, kasa. Ktoś go kontroluje? A nie on przewodniczący komisji rewizyjnej to On kontroluje 😀

17:57, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Michał Michał

7 4

To jest śmieszne co oni wyprawiają. My wszyscy na tych nierobów pracujemy,a oni chodzą z wypiętymi brzuchami i się z nas śmieją. Znam większość z nich i wiem co mówię. To już ręce opadają, tyle pieniędzy za nic, kompletnie nic.

18:03, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

do @@@@zmianado @@@@zmiana

5 1

To zobacz sobie kto jest szefem komisji - dobra zmiana plus ta grupa od wójta oni wzięli dla siebie wszystko. I tak to teraz wygląda

18:13, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

też mieszkaniec też mieszkaniec

2 1

Jak oni tego nie naprawią to moim zdaniem trzeba sprawę jeszcze bardziej nagłośnić i pójść z tym gdzieś wyżej, żeby zrobili jakąś kontrolę czy coś. Przecież są jakieś służby od tego nie? To nie może tak być

18:20, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Michał Michał

1 0

Zgadzam się .Niech Express Kaszubski to gdzieś do jakiegoś CBŚ wyśle że mafia działa w Sierakowicach . Przydała by się kontrola z góry.

19:15, 20.10.2025

Pora zrobić dym Pora zrobić dym

3 1

Trzeba się zebrać pod gminą jak porządni obywatele i zrobić dym a nie jak cioxxty tylko przyglądać się z boku jak nas obracają jak chcą

18:26, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Michał Michał

1 1

Jestem jak najbardziej za

19:12, 20.10.2025

Przyszły Wójt Przyszły Wójt

7 3

21 600 zł za 3 spotkania przy kawce. To jest patologia i zwykle złodziejstwo. Wywieźć ich wszystkich na taczkach.

18:26, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

CccccccCcccccc

2 1

Mysle jak wszyscy tacy mądrzy zeby ich skontrolować to powinni zacząć od siebie czy macie wszystko w porzadku

18:32, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Ccccccc@Ccccccc

1 2

A ty co dziecko poprzedniego systemu? Radni są dla nas a nie my dla nich. Uswiadom to sobie.

18:47, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@cccccc@@cccccc

2 0

To myślę ze powinieneś startować w wyborach na radnego

18:58, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@@cccc@@@cccc

1 2

A jak niby radni dla nas to radni powiatowi nic wtedy nie robią dla gminy

18:59, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

kotskots

3 1

Ile pan radny Kobiela przytula co miesiąc. Nic dla nas nie zrobił. Ile tysięcy. dajcie znać

19:37, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

@kots@kots

2 0

No tego redaktor nie napisze ile radni powiatowi zarabiają z sesji

19:39, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

TrueTrue

1 1

7 komisji, 7 przewodniczących i te same nazwiska są przewodniczącymi lub w innej komisji członkami czyli inkasują za to, że są przewodniczącym 1800zł i za to, że w innej (prawie tej samej komisji) jest członkiem 1500zł? Czyli 3300zł/miesięcznie za 2godziny siedzenia raz na 3miesiace? Dobrze zrozumiałem?

19:39, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

…

2 1

Zwykły radny ma 1300 chyba
Radny w komisji 1400
Vice przedwodniczacy komisji 1600
Przewodniczący komisji 1800

I to jest dieta radnego 1300 zł + dodatek za komisję czyli
Przewodniczący komisji ma 1300 zł jako radny + 500 zł za przewodniczącego komisji

I to się nie sumuje nieważne w ilu komisjach jesteś

Ten artykuł wprowadza w błąd bo za komisję masz dodatek od 200 do 500 zł do diety radnego a nie że ktoś inkasuje dodatkowo 1800 zł za komisję xD

20:32, 20.10.2025

do @kotsdo @kots

4 1

A co was nagle obchodzą radni powiatowi? Czemu jak się pojawia jakiś problem w radzie gminy to wy zawsze próbujecie pokazywać palcem na kogoś innego? Może weźcie się za robotę. Jesteście radnymi w gminie więc co was powiat obchodzi? Do roboty!

20:14, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ciekawostkaciekawostka

2 1

Ci co narzekają że w poprzedniej kadencji też tak było niech sprawdza kto wtedy był przewodniczącym rady 🤣🤣🤣 Sprawdźcie sobie

20:27, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

StwierdzenieStwierdzenie

1 1

Masz fioła na jego punkcie.

20:56, 20.10.2025

@ciekawostka@ciekawostka

0 0

W poprzednich kadencjach nie do końca były jasne oświadczenia majątkowe. Teraz są i korekty i raczej jest to przejrzyste, chociaż te informacje o dochodach z diet radnych są zaskakująco rozbieżne od kilku do ponad 23 tysięcy złotych ;)

17:42, 21.10.2025

MNMN

5 1

Jak się komu nie podoba że redaktor o tym piszę to może niech z własnej kieszeni dorzuca do pensji radnych.Jek nie będzie się głośno mówić o takich sprawach to w piórka obrożna.

20:30, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do @ kotsDo @ kots

1 2

A co radni powiatowi maja tez do ukrycia czy nie chce redaktor tego napisać

20:35, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Radny 123Radny 123

9 0

Panie radny Koszałka może Pan zaproponuje podatek od komisji i od radnego a nie biednych psów się czepiać 🤣

21:29, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dobra zmiana Dobra zmiana

3 1

No super Dobra Zmiana !
Nic nie robią tylko kasę liczą czy im się zgadza!!!!
A dziwne że wszystkie przekręty wychodzą po wyborze nowego Wójta?!!!
Co on tam Śpi?!!

21:31, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

@dobra zmiana@dobra zmiana

2 0

Chyba pozostałych radnych tez to dotyczy nie tylko dobrej zmiany

21:39, 20.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ExEx

1 1

A czemu Pan dociekliwy redaktorek nie pisał o tych komisjach za czasów rządów Pana TK?
Co?Wtedy za darmo jego ludzie pracowali w komisjach?
Może zróbcie jakieś rozeznanie do tyłu,a nie tylko wiercenie w tym co jest.
Ten EK to nie jest medium gminy Sierakowice,więc jak najbardziej niech się przyjrzy jak to wygląda w Powiecie Kartuskim, tam gdzie Pan TK zasiada - może tam też byłaby jakaś sensacja?Działajcie, przecież lubicie lać wodę na młyn.

00:04, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec sierakoMieszkaniec sierako

1 1

Coraz więcej cwaniactwa się szerzy w naszej gminie,żeby tylko pokazać się z dobrej strony,a za uszami mają swoje

05:39, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

MIKOMIKO

1 1

Krótko i na temat DARMOZJADY

05:41, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

????????????

1 0

Jakoś za czasów poprzedniego wojta redaktor nic nue pisał ile radni dostają w komisjach chyba wogole nic nie pisał negatywnego bo moze miał z tego korzyści

06:06, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

DziwneDziwne

1 1

Z tego co tak czytam to wydaje mi sie ze portal ten jest anty Sierakowice. Cały czas zle pan piszesz. Dziwne to naprawde

06:10, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Dziwne@Dziwne

2 1

Chyba właśnie dobrze pisze. Źle że ludzie się dowiedzą o co chodzi?

06:37, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Z igly widłyZ igly widły

1 1

Wy się dziś obudziliście ludzie czy jak? Przecież radni składają raz czy dwa razy nawet zeznania majątkowe! Tam doch wszystko pisze ile kto pobrał diety w ciągu roku.To nigdy nie było tajemnicą.Więc po co te wyliczenia wasze (nie) poprawne! A i radnych jest 21. A wy skupiliście się tylko na szefach komisji? Bo tak wynika z artykułu. A reszta radnych myślicie,że siedzi tam charytatywnie? Z rozumowania artykułu zwykły radny ma 1500zł A szef komisji o 300zł więcej czyli 1800zł.I tak dla nie doinformowanych to tych sum się nie dodaje🤣🤣

06:56, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Z igly widły@Z igly widły

2 1

Ale niech sobie dostają te 1800 zł. Tylko ZA CO biorą kasę!!!!! Bo chyba to powinno być za coś nie?

07:24, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do @z igly widlyDo @z igly widly

0 1

Dajcie sobie spokój. Masz racje ze wszystko jest w oświadczeniu. Ale redaktor by nie byl sobą zeby cos o Sierakowicach nie napisał

07:39, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

kaszebekaszebe

0 0

Typowo kaszubskie podejście do sprawy

07:47, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

najdłuższa deska na najdłuższa deska na

1 0

no cóż, czego się można było się spodziewać po kaszubach

07:49, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Teraz im wstydTeraz im wstyd

0 0

Kpina....

08:19, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Teraz im wstyd@Teraz im wstyd

2 0

Myślisz, że oni znają takie słowo? Zobacz na komentarze - część z nich to na stówę piszą ludzie z dobrej zmiany i jeszcze mają pretensje że ktoś się ośmielił zwrócić im uwagę żeby się do roboty wzięli

08:28, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Głos z gminyGłos z gminy

2 0

To jest zwyczajne wyciąganie pieniędzy podatnika i to na zasadzie "bierzmy ile się da". Skandal. A skoro żadna z komisji nie pochyla się nad "gminnymi problemami" - to do likwidacji i zwrot pieniędzy. Kpina to za mało powiedziane!

09:18, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

głos z gminygłos z gminy

3 0

Mam też inne pytanie: Dlaczego tej bulwersującej sprawy nie komentuje pan Jakubek, skoro jest taki zaangażowany? Czyżby znowu na zasadzie: Mnie i moim kolegom wolno?!

09:21, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:3
Odpowiedz

@głos z gminy@głos z gminy

0 1

Oby jesteś pewny, że nie poruszał już tej sprawy ?
Choć widać, że takich jak ty zaangażowanych to zapewne nam wystarczy.

11:41, 21.10.2025

Do @głos z gminyDo @głos z gminy

0 0

Podeślij link pana Jakubka skoro komentował i to w takim samym kontekście, jak express, a jeśli nie lub zrobił to po czasie, to MILCZ!

17:14, 21.10.2025

@ głos z gminy@ głos z gminy

0 0

Po 1. to zmień ton! Aczkolwiek czego spodziewać się po "głosie z gminy"... Jaki Pan taki Kram. Po 2. Jeśli takiś obyty i losem "gminy" przejęty, to uczestnikiem sesji Rady zapewe jesteś. Choć mam wątpliwości czy potrafisz zrozumieć o co w nich chodzi. Po 3. Statut "gminy" [...], a nie to chyba już za trudne.

03:55, 23.10.2025

Głos z gminyGłos z gminy

1 0

To jest zwyczajne wyciąganie pieniędzy podatnika i to na zasadzie "bierzmy ile się da". Skandal. A skoro żadna z komisji nie pochyla się nad "gminnymi problemami" - to do likwidacji i zwrot pieniędzy. Kpina to za mało powiedziane!

09:21, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

GowidlinoAGowidlinoA

2 0

Co za darmozjady. Wstyd. A najgorsze jest to że nie widzą w tym na pewno nic złego.

09:48, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

:):)

0 1

Myślę że 300 zł dodatkowo za komisję to nie jest wcale dużo , bo nie dość że komisję są w środku tygodnia w godzinach pracy , to nie każdy z nas wg mial by możliwość się wyrwac na 3 godziny , to trzeba doliczyć jeszcze stratę 3 godzin w pracy to to około 150 zł także te komisję to bardziej problem niż jakiś zysk

10:48, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

@:-@:-

0 0

To po cholera pcha się do rady !!!

11:29, 21.10.2025

:):)

0 0

Dlatego w większości , w radzie siedzą przedsiębiorcy bo oni se mogą na to pozwolić żeby zrobić sobie 3 godziny wolnego

12:32, 21.10.2025

jakujaku

1 1

Dlaczego radni mak, Jakub, dor pobierają dietę, a chyba krytykują. Trochę honoru

11:06, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ej aleej ale

0 1

Czy ktoś kiedyś sprawdził co te komisje w ogóle robią? ktoś pisał 3 h obradują serio 3h? Może warto by na stronie gminnej propagandowej umieścić zakładki Komisje stałe i wszelaką pracę tak aby obywatel wiedział co dana komisja zrobiła dla dobra społeczeństwa?

12:53, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dla radnych Dla radnych

1 0

Za to użeranie z ludźmi to powinni mieć jeszcze więcej . Jak komuś nie odpowiada niech idzie sam do rady i zobaczy czy jest tak fajnie . Jesteś oceniany na każdym kroku, czego nie zrobisz to zawsze jest źle 🤠 podziwiam za zaangażowanie i chęć poświęcania czasu dla ludzi , którym się nigdy nie dogodzi 😁

13:19, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jedyny radny ,który Jedyny radny ,który

2 4

Robert Jakubek- człowiek z sercem, pomocny, przyjazny, otwarty na problemy mieszkańców. Jest zawsze tam gdzie go potrzebujemy.Nie waha się sięgać tam ,gdzie inni brzydko mówiąc mają wylane. Człowiek bezinteresowny, empatyczny. No czyż nie mam racji.? Pokazuje co gdzie kiedy się działo, co będzie, gdzie możemy spotkać się z sąsiadami z innych gmin. A przy tym bardzo lubiany i ceniony przez mieszkańców Gminy S-ce. No oprócz Dobrej Zmiany .

13:30, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

odpodp

0 0

Trochę za dużo tej wazeliny. Radny nie jest od tego żeby ganiać z mikrofonem i robić show ze sobą w roli głównej. Ale na duży plus trzeba mu oddać to że faktycznie mówił i upominał się o te komisje chyba jako jedyny.

14:18, 21.10.2025

MickeMicke

0 0

Radny to może ganiać z mikrofonem czy nie, to może ganiać jako komornik czy nie, jako nauczyciel itd…

15:21, 22.10.2025

Księgowy 08Księgowy 08

1 0

Kobiela ponad 4 tys./miesiąc to bierze.👎

13:34, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Znany i nie lubianyZnany i nie lubiany

0 1

Mnie ciekawi budynek który powstał nielegalnie bez pozwolenia bez żadnej kontroli bez kierownika budowy za rządów byłego wójta miał nakaz rozbiórki a za nowego wójta już w nim mieszkają mieszkańcy. Czy za pieniądze można robić co się chce w Sierakowicach?

13:59, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Dla radnych@Dla radnych

0 0

A możesz powiedzieć kiedy oni poświęcają ten czas dla ludzi? Bo ja swojego radnego od początku kadencji jeszcze nie widziałem. Przed wyborami to chodzili z ulotkami na wyścigi, a teraz - nikogo. To jak to jest....

14:09, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ale joAle jo

1 0

Za czym niby radni mieliby po domach teraz komuś łazić.? Masz sprawę to dzwoń,numery są do radnych podane na stronie Gminy i tyle w temacie. A z tego co mi wiadomo to można też pójść we wt,śr i czw do Gminy i tam dyżurują panowie z prezydium w razie czego. Co jeszcze Wam trzeba roszczeniowi mieszkańcy???

14:17, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Ale jo@Ale jo

0 0

Aha czyli oni po domach mogą łazić tylko wtedy jak głosy potrzebują.... dobre, zapamiętam sobie

14:19, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ricorico

0 0

Nie mają własnego kręgosłupa ,pilnują jak by tu się wylansować przy okazji ważnego wydarzenia na terenie gminy jak na tym fizycznie skorzystać dla siebie i swoich powinowatych nie dając nic wzamian ,dopiero przymuszeni przez wyborców udają że coś w temacie próbowali zrobić .Ciemny lud to kupi-porażka i pogarda dla suwerena, mogliby chociaż poudawać że próbowali załatać dziury w drodze -ale nie to suweren musi sam interweniować w rejonie dróg ,w wydziale ochrony środowiska -przepełnione kosze i kontenery itd.Następne wybory samorządowe bez preferencji dla dobrej zmiany i dla tych którym stołki pasują od lat ,czas dla ludzi młodych z inną opcją postrzegania i lizusostwa teraż
niejszości.

15:10, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

RICORICO

0 0

Nie mają własnego kręgosłupa ,pilnują jak by tu się wylansować przy okazji ważnego wydarzenia na terenie gminy jak na tym fizycznie skorzystać dla siebie i swoich powinowatych nie dając nic wzamian ,dopiero przymuszeni przez wyborców udają że coś w temacie próbowali zrobić .Ciemny lud to kupi-porażka i pogarda dla suwerena, mogliby chociaż poudawać że próbowali załatać dziury w drodze -ale nie to suweren musi sam interweniować w rejonie dróg ,w wydziale ochrony środowiska -przepełnione kosze i kontenery itd.Następne wybory samorządowe bez preferencji dla dobrej zmiany i dla tych którym stołki pasują od lat ,czas dla ludzi młodych z inną opcją postrzegania i lizusostwa tera
niejszości.

15:11, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dla radnych Dla radnych

0 0

Ja widzę radnego i przy okazji widzę też działania , które są poczynane bez pokazywania tego na expressie kaszubskim . Poświęcają czas na sesjach , w miarę możliwości załatwiają sprawy , które mieszkańcy zgłaszają .
Podam przykład znajomego radnego z innej gminy: nim został drugą kadencję radnym , gmina obiecała mu kilka tysięcy dofinansowania na drogę dojazdową dla mieszkańców jego rejonu . Wystartowała druga kadencja i dofinansowanie wyparowało , a on dostaje po d&pie za niedotrzymanie obietnicy . Lepiej żyć spokojnie niż mieć ten dodatek do swojego budżetu domowego za wszelką cenę .

15:14, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

odpodp

0 0

Nie wiem czy wiesz drogi kolego/koleżanko, ale obecność na sesji to jest ich OBOWIĄZEK. Właśnie za to ustalili sobie diety. A jeżeli twój radny był na tyle naiwny żeby obiecywać gruszki na wierzbie i coś na co nie ma wpływu to słusznie dostaje po d&pie. Bo powinien wiedzieć co może ludziom obiecać a co nie. Jak nie wie i się nie zna to po co opowiada ludziom gł*poty? Poza tym w radzie nikt go nie trzyma na siłę.

15:41, 21.10.2025

Dla radnychDla radnych

0 0

Owszem , ich obowiązek i niech dostają za to diety, o wiele wyższe !

18:36, 21.10.2025

Do RicoDo Rico

0 0

Powodzenia młodzieńcze w przyszłych wyborach w takim razie. Zacznij już kampanię i ujawnij imię i nazwisko. Napewno zapamiętamy i odnajdziemy Cię na listach do głosowania. Uzbrój się w meeega cierpliwość i że też będziesz na tapecie jak tutejsi radni.

15:20, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

ricorico

0 0

Wiek nie trafiony .ale proponuje ha -podatek od braku posiedzeń w komisjach a nie od piwnic i psów żeby starczyło dla radnych i urzędasów którym oświadczenie od kompostowników nie wystarcza bo muszą mieć e meil i zdjęcie tegoż kompostownika,sprawa dla Regionalnej Izby Obrachunkowej celem nadmierne koszty obsługi ludności.

08:49, 22.10.2025

Alan Alan

0 0

Prawdę pisze. Gdzie indziej są po 2 komisem u nas ludzi mają za *%#)!& i kasę z nas ciągną powinni mieć płacone za spotkanie a nie co miesiąc te nieroby . Ale ludzie widzą co robią zobaczymy w następnych wyborach!!!!

15:23, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sprawozdania finansoSprawozdania finanso

0 0

Sprawdźcie sobie sprawozdania na stronie gminy i będziecie wiedzieli, jakie są dochody z Rady Gminy.

17:19, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Oświadczenia majątkoOświadczenia majątko

0 0

Bardzo proszę to link do oświadczeń z 2024 roku: https://sierakowice.biuletyn.net/?bip=2&cid=36&id=13888

17:27, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

do bipdo bip

0 0

Jak już grzebiesz w bip to zajrzyj sobie na zakładkę "interpelacje radnych". Od roku nikt nic nie złożył. Tak oni ciężko pracują. To się też do mediów nadaje

17:52, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

BipBip

0 0

Ciekawe kto tam wogole prowadzi ten bip????

18:08, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

............

0 0

Radni niech sie wezmą lepiej za centrum kultury. Tam sie nic nie dzieje a biorą kase

18:10, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ChmmmmChmmmm

0 2

Co z petycją? Już nie mogę się sesji doczekać to bedzienajwyższa oglądalność tej transmisji 😀

20:58, 21.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

@bip@bip

0 0

Nie chcialbys wiedzieć kto sie tym zajmuje bo padłbys z wrażenia

06:08, 22.10.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%