Pruszcz Gdański chce przywrócić połączenie kolejowe przez Kolbudy, Starą Piłę i Żukowo do Kartuz. Ogłoszony został właśnie przetarg na studium wykonalności rewitalizacji linii kolejowej - pisze "Gazeta Wyborcza Trójmiasto". Jeżeli przedsięwzięcie się uda z Kartuz do Pruszcza Gdańskiego będzie można pojechać tak jak przed 17 laty.
Pruszcz Gdański ogłosił pod koniec czerwca przetarg na studium wykonalności rewitalizacji linii kolejowej do Kartuz przez Straszyn, Kolbudy, Starą Piłę i Żukowo - informuje "Gazeta Wyborcza Trójmiasto":http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,9892301,ZPruszczadoKartuzjuzwkrotcepojedziemykoleja.html. Jak pisze gazeta, w przetargu bierze się pod uwagę dwa warianty - rewitalizację całego odcinka lub tylko jego części.
"W rozmowie z Gazetą Wyborczą Trójmiasto":http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,9892301,ZPruszczadoKartuzjuzwkrotcepojedziemykoleja.html burmistrz Pruszcza Gdańskiego przyznał, że nie wyobraża sobie innego rozwiązania niż uruchomienie połączenia kolejowego do Kartuz.
Na przejazd pociągiem z Kartuz do Pruszcza Gdańskiego trzeba będzie jednak trochę poczekać. Dopiero w pierwszym kwartale przyszłego roku ma być gotowe studium wykonalności. A to dopiero pierwszy etap przedsięwzięcia.
Linia kolejowa z Kartuz do Pruszcza "ma bardzo długą historię":http://pl.wikipedia.org/wiki/Kartuzy%28stacjakolejowa%29, bo została uruchomiona w 1886 roku, a zawieszenie przewozów nastąpiło w maju 1994 roku.
Jest więc szansa na renesans kolei na Pomorzu tym bardziej, że intensywnie trwają prace związane z budową Kolei Metropolitalnej. Póki co od czerwca pociągiem "można pojechać z Kartuz do Gdyni":/aktualnosci/2011/06/jest-juz-rozklad-jazndy-pociagow-relacji-gdynia-kartuzy. Dzięki dofinansowaniu samorządów uruchomione zostały dwie pary sezonowych codziennych połączeń.
0 0
kolejny POmysł wyborczy jakiegoś POsła - jak chce se Pojeździć to drezyna wystarczy - a tak na POważnie : jak POwstaną obwodnice, trasa południowa to do Pruszcza z Kartuz max 30 min a nie 2-3 godziny POciągiem... czysta Peopaganda
0 0
A kto się będzie tłukł 3 godziny do Pruszcza? Kolejna ściema Kłamczyka.
0 0
widać, że istny zawistny PiSak z ciebie.
0 0
Nie wroze sukcesu temu przedsiewzieciu. Sukces bedzie wtedy i tylko wtedy, gdy odbudowany zostanie rozjazd w Glinczu. Szkoda, ze nikt nie mysli o przyszlosci kolei w Kartuzach, a jedynie zamydla oczy ludziom pociagiem jezdzacym rzadko, o bezsensownych porach na wiele dluzszej trasie.
0 0
a co z trasą z Kartuz przezarcz do Lęborka? Słupska?
0 0
przez Garcz oczywiście
0 0
Trasę do Lęborka pan poseł obieca przed kolejnymi wyborami.Potem już bezpośrednie połączenie z Madrytem. Naiwniacy :)
0 0
Pamiętajcie - przed wyborami będzie nawet linia do Moskwy przez Berlin, pan Stasio kolejarz wszystko załatwi. Do wyborów, bo PO-tem będziemy szukać problemów, aż do następnych wyborów.
0 0
A co z Sierakowicami ,chcecie je ominąć ,a po drugie idą wybory i nikt mi nie wmówi że to nie kiełbasa wyborcza naszego Von doctora Stasia .Dzisiaj zamęt w PKP i strajki a pan Stasiu myśli że taki głąb ja ja to kupi .PKP jest praktycznie bez nowego taboru i bez grosza a to ni z gruszki ni z pietruszki taki pomysł .Mało to minister Grad się tłumaczył za stan infrastruktury w PKP gdzie wojenka pomiędzy dwoma spółkami powstała od 2008 r .Wszystko jest przygotowywane by kolej przejął DEUTSCHE BAHN -a tu taki temat ha ha ha....
0 0
Czy to cało PO ma nas Kaszubów za debili ?.Kolejarze strajkują i proszą o 30 złotych podwyżki do pensji a tu taki temat .PKP nie ma z czego dołożyć do odbudowy infrastruktury kolejowej Gdańsk -Warszawa a tu na lokalne połączenie dadzą kasę ?
No chyba że jest INWESTOR na tę inwestycję ,chociażby z Kataru ,a może zwyczajnie inwestor się przeziębił i ma tylko katar ?
0 0
Idą wybory panie pośle Stanisławie ,panu już dziękujemy ,jesteś pan najsłabszy z całej ekipy ośmiu wspaniałych ,byli i są lepsi od pana kandydaci i to z Żukowa ,najlepszym kandydatem na posła jest pan Marek Trepczyk ,obecny v~ce burmistrz,człowiek z klasą i doświadczeniem w rozwiązywaniu problemów .Tylko pan Burmistrz Marek jest wstanie rozwiązać gro problemów ,pan Lamczyk jest za słaby .Siema
0 0
Pan Stasiu nie jest słaby!
Pan Stasiu nie jest sciema!
Do kolei jest trochę słaby,
No i rozeznania nie ma.
Tak na serio, od Szczecina jeżdżą po jeszcze nie rozkradzionych szynach, śliczne dwuwagonowe składziki i umieją rozwozić podróżnych. Enklawa, czy co?
0 0
A tak na poważnie. Rozważa się ew. przywrócenie trasy kolejowej przez Sierakowice? Mogłaby być kulturoznawcza, piękne krajobrazy, bajer. ....Pozdrowienia
0 0
a wy wciąż nażekacie co za ludzie
0 0
kto narzeka ten za Pisem, kto nie skacze ten za Peo
0 0
kiedy przeszlo 100 lat temu, za mojej mlodosci, budowali trase pruszcz-lebork przez karthaus i sierakowice, nie spodziewali sie, ze bedzie rentowna i ze da zatrudnienie setkom ludzi bezposrednio i drugim tyle posrednio
potem przyszla wolna Polska i wszystko przestalo sie oplacac : a zamiast tego pociagu ktorym do szkol i pracy dojezdzaly dziesiatki tysiecy ludzi, zostaly zdewastowane, straszace puste dworce, i rozkradzione tory o ile nie zarosly drzewami albo tez zalane asfaltem
krajobrazy jakie sa na tym szlaku same w sobie wystarczylyby, zeby z tej trasy, ozywionej, zrobic kure znoszaca zlote jajka
ale do tego, trzeba by te linie kolejowa przeniesc, chocby tylko administracyjnie, do niemiec, szwajcarii, wloch, francji czy hiszpanii
wskrzeszac linie z kartuz do pruszcza jest bez sensu, jak juz to lepiej pomyslec o SZYBKIEJ linii do gdanska, mogacej konkurowac z transportem drogowym
no ale narod woli te swoje super-autostrady bez dziur i hula po nich poniemieckim zlomem zwanym chyba dla niepoznaki "samochodami"
0 0
Do Pani Jadwigi,
Absolutnie się z Panią zgadzam. Mało tego, przed wojną Kartuzy były wakacyjnym i weekendowym kurortem dla wielu rodzin z trójmiasta. Wiem to z opowiadań ludzi, którzy przed wojną mieszkali w Gdańsku. Teraz Kartuzy to zwykła dziura bez zagospodarowanego Rynku gdzie kury i nawet diabeł o godzinie 17.00tej mówią dobranoc.
0 0
A czy wie Pani ile w Kartuzach w okresie międzywojennym było hoteli ?.Podpowiem bo to żadna tajemnica,ano 5 (pięć) i wszystkim się opłacało .To prawda co mówią pani znajomi -Kartuzy kiedyś były atrakcją i kurortem ,póżniej komuna przerobiła to miasto w "robotnicze" a dzisiaj opłaca się tylko nowobogackim zasiadać w spółkach samorządowych lub skarbu państwa za sowitą kasę
0 0
"Kowal zawinił, Cygana powiesili".To nie Kartuzy, lecz Pruszcz Gdański wyszedł z inicjatywą przywrócenia ruchu na linii Pruszcz -Kartuzy.Po co więc te oskarżenia tego czy innego Pana Stasia ,PO-wca, PIS-owca czy SLD-owca o niecne zamiary.Pochwalcie lepiej tych, co wychodzą z propozycjami, nawet gdyby te nie miały szans powodzenia.Jak dotąd, to z Kartuz, głosy dotyczące ponownego połączenia kolejowego Kartuz z Gdańskiem pochodzą z jednego tylko źródła- ze strony posła Stanisława L. Reszta czeka lub narzeka.Jak nie macie Szanowni Internauci nic do powiedzenia na ten temat- to lepiej milczeć.Jak natomiast macie ciekawe pomysły- przekażcie je tą drogą na forum publicznym.Wystrzegajcie się przed łamaniem VIII przykazania, bo dla większości to grzech, a dla innych niemoralne.
0 0
Dziękuję za informację na temat hoteli i potwierdzenie mojej wiedzy na temat Kartuz z przed wojny. Najdowcipniejsze jest to, że w jednym z tych przedwojennych hoteli mieści się... Dom Kultury! Zgadzam się z opinią, że postkomunistyczne sępy zrobiły i robią bardzo mało dla społeczeństwa Kartuz. Wiadomo, nie jest to przecież w ich interesie aby tak było.
0 0
do Kartuz powinny wrócić Niemce i byłoby jak dawniej
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz