Zamknij

Firmy Gryf i Górski kupiły PKS Gdańsk

16:33, 23.03.2012 Aktualizacja: 17:01, 23.03.2012
Skomentuj

Za 10,2 mln zł spółka Orbis sprzedała PKS Gdańsk firmie P.A. "Gryf" oraz Przedsiębiorstwu Budowlanemu "Górski" - pisze portal trojmiasto.pl. Gryf przejął bazę autobusową wraz z taborem, zaś "Górski" teren dworca. Szykują się rewolucyjne zmiany, zwłaszcza jeżeli chodzi o infrastrukturę, ponieważ ma zostać wybudowany całkowicie nowy dworzec.

O planach Przedsiębiorstwa Autobusowego "Gryf", dotyczących przejęcia gdańskiego PKS "mówiło się w styczniu br":/gospodarka/2012/01/gryf-kupi-dworzec-pks-w-gdansku. Wówczas właściciel firmy przyznał, że rozważa możliwość transakcji.

Dziś okazuje się, że inwestorów jest dwóch. Jak pisze "portal trojmiasto.pl":http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Bedzie-nowy-dworzec-autobusowy-w-Gdansku-PKS-sprzedany-za-102-mln-zl-n56726.html, spółka Orbis sprzedała PKS Gdańsk za 10,2 mln zł firmie "Gryf" oraz Przedsiębiorstwu Budowlanemu "Górski". Jak czytamy na portalu, "Gryf" przejmuje tabor wraz z bazą autobusową, zaś "Górski" teren dworca.

Marian Kotecki, właściciel P.A. "Gryf" "w rozmowie z trojmiasto.pl":http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Bedzie-nowy-dworzec-autobusowy-w-Gdansku-PKS-sprzedany-za-102-mln-zl-n56726.html stwierdził, że nie będzie rewolucji w rozkładach jazdy i trasach linii autobusowych, ale przewiduje wymianę autobusów i szkolenia kierowców.

Jeżeli chodzi o budynek dworca, to ten istniejący ma zostać wyburzony, a w jego miejscu ma powstać zupełnie nowy obiekt, spełniający kilka funkcji, łącznie z dworcową. Bogdan Górski, prezes PB "Górski" zapowiedział, że do końca roku, względnie na początku przyszłego ma powstać dokumentacja inwestycji.

Warto zaznaczyć, że jeżeli chodzi o przewozy autobusowe, przejęcie gdańskiego PKS jest bodaj najbardziej znaczącym krokiem firmy "Gryf". Przedsiębiorstwo pod koniec 2010 roku firma przejęło kartuski oddział PKS, a więc poszczególne linie, bazę oraz dworzec autobusowy, który w ubiegłym roku "został zmodernizowany":/gospodarka/2011/08/kartuski-dworzec-autobusowy-po-liftingu.

(Wojciech Drewka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(41)

......

0 1

Gryf przejmuje nowe oddziały. Brawa Dla Pana KOTECKIEGO. Gdyby jeszcze wychował swoich kierowców było by zajebiście. A szczególnie tego z Koloni co myśli że mu wszystko wolno.

17:43, 23.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gratulacjegratulacje

0 0

brawo dla obu firm, mają pieniądze i przejmują takie firmy w trójmieście!!! :) życzę powodzenia i dlaszych sukcesów

17:51, 23.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TulipTulip

0 0

Dajcie w końcu jakiś autobus z Kartuz do Kościerzyny!!!

18:06, 23.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gggggggg

0 0

Tego kierowce z sulęczyna by trzeba kultury nauczyć

18:54, 23.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do ggggdo gggg

0 0

Ktorego?

19:07, 23.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gratulacjegratulacje

0 0

a facet zaczynał na jednym kanale pod lasem

19:12, 23.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mmggmmgg

0 0

tego z wąsem

19:13, 23.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ten z wąsemten z wąsem

0 0

trzeba będzie wąsa zgolić żeby nie poznali

19:32, 23.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jjjjjj

0 0

Brawo p. Kotecki, trzeba pokazać trójmiejskim ćwokom jak się pracuje i robi biznes na Kaszubach, gratuluję.

00:19, 24.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ jjj@ jjj

0 0

...nie wiem czy trójmiejskim... bo chyba ktoś inny nim jest mimo tylu sukcesów :)

07:04, 24.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXXXXXXX

0 0

KIEROWCY BARDZO CHAMSCY ... UCZĄ PASAŻERÓW KULTURY A SAMI SIĘ WYZYWAJA NA OCZACH INNYCH . ROZMAWIAJA PRZEZ TELEFON W CZASIE JAZDY A INNYCH ZA TO POTRAFIA ZGNOIC ... PANIE KOTECKI NIECH COS PAN Z TYM ZROBI ;0

08:01, 24.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObywatelObywatel

0 0

Brawo przedziębiorcy z Kartuz. Marzy się, żeby jeszcze kolej
metropolitalną przejęli. Byłoby pewne, że ruszy przynajmniej.

08:25, 24.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BRAWOBRAWO

0 0

Barwo dla Pana Bogdana Górskiego niech pokaże co potrafi KASZUB. Trójmisto prawie opanowane. :)

09:06, 24.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GRATULACJEGRATULACJE

0 0

A ja bym ten gdańskiego dworzec tak zwyczajnie niewyburzal, bym inscenizacja z CZOLGAMI !!! zrobił :)

09:48, 24.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do wszystkichdo wszystkich

0 0

tu się nie ma z czego cieszyć raz już podniósł ceny a teraz jak będzie panem całego folwarku to zobaczycie

11:44, 24.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ghjghj

0 0

Co z KOTA za Kaszub ani on ani jego ojciec po kaszubsku ani rusz ,tylko Z WYSOKA-poloki zasrane.Kerowców to takich po pks. sobie zostawił, są nawet tacy co załatfli prawka ,a dziś dzieci wożą.

12:47, 24.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kaczorkaczor

0 0

A zawał przyjdzie sam i z nienacka.

18:32, 24.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

netineti

0 0

ale wy ludzie ograniczeni jesteście, jak trójmiasto opanowane autobusami PKS jeżdżą wszyscy z poza trójmiasta a nie mieszkańcy tak więc co oni opanowali tyle, że miejsce w Gdańsku i nic więcej a co do kierowców jak im płacą tak się zachowują nie wymagajcie od ludzi zbyt wiele, którzy dostają grosze za płace

21:12, 24.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do netido neti

0 0

jak mają mało to niech się zwolnią a nie wyżywają na pasażerach, co to znaczy?????? za to w PKSie zarobki i kultura jest na najwyższym poziomie!!!

18:47, 25.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

no właśnieno właśnie

0 0

zgadzam się z ,,do wszystkich,, zobaczycie teraz został tylko gryf i on teraz bez problemów będzie windował ceny bo konkurencji już nie ma a ludzie muszą do pracy czy szkoły jakoś dojeżdżać

21:38, 25.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DO netiDO neti

0 0

JA TEŻ NIE ZARABIAM MILIONÓW , A NIE WYŻYWAM SIĘ NA KLIENTACH ... TWOIM ZDANIEM JAK SA NISKIE WYPŁATY TO TRZEBA SIĘ MSCIC NA PASAZERACH , PASAŻER JESZCZE MA MU WSPÓŁCZUĆ I MIŁO SIĘ UŚMIECHAĆ KIEDY ON SIĘ DRZE Z BYLE POWODU ... NA MATKĘ Z DZIECKIEM ALBO NA KOBIETĘ BO MIAŁA ZAPŁACIC ZA BILET DROBNYMI.... KIEROWCY NIE SA MILI W GRYFIE ... SA MAŁE WYJATKI

13:46, 26.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pasażerpasażer

0 0

W gryfie niemili są głownie ci starzy z PKS-u. Nie spotkałem jeszcze niemiłego młodego kierowcy w gryfie. Może to wynika z wiekszego szacunku do pracy wśród młodych.

15:52, 26.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

:):):):):):)

0 0

mówcie wprost, a nie tu wypisujecie bzdury i myslicie że jesteście wielcy.

18:19, 26.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zalzal

0 0

TOPKI JEDNE TERAZ DOPIERO ZOBACZYCIE jak to wlasciciel gryfu bez konkurecji poczestuje was podwyzkami czopy wy jedne nic nie rozumiecie .

19:24, 26.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pks czystypks czysty

0 0

dzięki temu to przynajmniej skorzystają ludzie z okolic gdańska bo będą jeździć czystymi autobusami a kierowca chociaż będzie rozpoznawalnie ubrany.

19:32, 26.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pasażer od latpasażer od lat

0 0

narzekacie na kierowców?? może najpierw spójrzcie na siebie co Wy robicie i jak sie zachowujecie. nie raz się spotkałem jak ludzie piją piwo w autobusie a potem narzekają że kierowca chce ich wyrzucić. jestem zdecydowanie za nimi bynajmniej maja jaja i z hołotą twardo walczą, oczywiście są wyjątki ale ja jestem zadowolony z kierowców. najpierw patrzmy na siebie a potem na innych!!!

19:46, 26.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

brak kultury kierowcbrak kultury kierowc

0 0

moim zdaniem kierowca gryfa powinien witać wchodzącego pasażera grzecznym "Dzieńdobry" lub "Dobrywieczór", a jeśli pasażer wysiada przednimi drzwiami grzecznie "Dowidzenia"

08:48, 27.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kaszubkaszub

0 0

Niech najpierw pasażerowie nauczą się kultury a przynajmniej niektórzy!!!

10:50, 27.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Monopol, monopol, a Monopol, monopol, a

0 0

jest transport tam, gdzie Gryfowi pasuje, a Wy się cieszcie.

11:56, 27.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

......

0 0

Brawo dla Koteckiego i Górskiego za inwestycje...

W Gryfie będzie pracowało ponad 250 kierowców, zawsze znajdą się mili i mniej mili a nawet chamscy... Normalka.

Co do cen to i tak pójdą w górę, ceny paliw nie spadną, inne media też rosną. osobiście uważam, że jeszcze nie jest tak drogo, sam dojeżdżam do pracy od jakiegoś czasu bo i tak wychodzi duuuużo taniej.

Pozdrawiam.

16:35, 27.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

śmiech na saliśmiech na sali

0 0

skandal!!! no przecież jak można nie kłaniać się setkom osób, korzystającym z usług przewozowych każdego dnia... no nie rozumiem!( to ironia oczywiście)
A w cenę biletu powinno wliczać się jeszcze czerwony dywan i drinki z palemkom a kierowca to powinien odprowadzać każdego pasażera na miejsce i upewnić się że mu wygodnie. No i ewentualnie stewardessa powinna proponować przekąski oczywiście z różnych krańców świata, żeby każdy mógł wybrać coś dla siebie. Litości..... ;/ Dajcie żyć kierowcom i innym pasażerom!!!

17:13, 27.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

brak kultury kierowcbrak kultury kierowc

0 0

moim zdaniem kierowca gryfa powinien witać wchodzącego pasażera grzecznym "Dzieńdobry" lub "Dobrywieczór", a jeśli pasażer wysiada przednimi drzwiami grzecznie "Dowidzenia"

Moim zdaniem jeśli kierowca grzecznie przywita pasażera który jest jednocześnie gościem i klientem "dzieńdobry" lub "dobrywieczór" to od tego PRZEPUKLINY nie dostanie a noszenie eleganckiej koszuli z krawatem to moim skromnym zdaniem do kultury właśnie zobowiązuje (na marginesie tylko zaznaczę że kierowców nie męczy długa rozmowa przez telefon komórkowy w sprawach prywatnych kiedy na dodatek jadą autobusem).

Oprócz tego to przysłowiowe słowo "dzieńdobry" żadnego kierowcy nie zmęczy, a nawet poprawi komfort jego pracy - dlatego że pasażerowie- czyli klienci i jednocześnie goście będą doceniać prawdziwą kulturę kierowcy.

08:29, 28.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ktośktoś

0 0

sam powinieneś baranie siedzieć pół dnia za kółkiem i witać wszystkich

18:00, 28.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pasażerpasażer

0 0

do "brak kultury kierowców gryfa"
jakbyś był inteligentny to byś wiedział że osoba która wchodzi do kogoś powinna pierwsza się przywitać. mi nie sprawia problemu że powiem pierwszy dzień dobry do kierowcy a on zawsze odpowie. nie wymagajcie od nich że będą mówić do setek ludzi dzień dobry bo by każdy zwariował a co do rozmowy przez tel to ciekawe czy Ty w pracy nie używasz tel. i nie porównuj ich jazdy ze swoją bo ich doświadczenie w jeździe jest na pewno zdecydowanie większe niż Twoje osobówką. nie raz już byłem świadkiem jak kierowcy osobówek zajeżdżają drogę autobusom a potem kierowca gryfa musi się pocić żeby nie było tragedii... Panowie z Gryfa jestem z Wami!!!

08:45, 29.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Profesjonalne zachowProfesjonalne zachow

0 0

Kierowca jest swoistym ambasadorem firmy Przewozy Autobusowe "Gryf".

Profesjonalny kierowca tak powinien zachowywać się wobec pasażerów:

1) Po pierwsze kierowca powinien na twarzy mieć UŚMIECH (uśmiech nie boli) zaś pasażerowie lepiej się czują jak nie widzą za kierownicą NABZDYCZONEGO KIEROWCY.

2) Wchodzącego pasażera przednimi drzwiami kierowca wita grzecznym "DZIEŃDOBRY" lub jeśli jest już wieczór "DOBRYWIECZÓR".

3) Po otrzymaniu zapłaty za bilet kierowca mówi "DZIĘKUJĘ"

4) Kierowca nie rozmawia podczas jazdy przez telefon komórkowy ani nie plotkuje z pasażerami ponieważ może doprowadzić do tragicznego wypadku!

5) Jeśli pasażer/pasażerowie wychodzi/wychodzą przednimi drzwiami kierowca mówi "DO WIDZENIA PANI/PANU/PAŃSTWU ORAZ DODAJE INICJATYWE WŁASNĄ NP. MIŁEGO DNIA ITP.

6)KIEROWCA ZACHOWUJE SPOKÓJ I UŚMIECH.

7)KIEROWCA WYSŁUCHUJE KAŻDEJ UWAGI NIE PRZERYWAJĄC PASAŻEROWI.

8)KIEROWCA POWINIEN POSTAWIĆ SIĘ NA MIEJSCU PASAŻERA I POMYŚLEĆ JAK CHCIAŁBY, ŻEBY TEN PROBLEM ZOSTAŁ ROZWIĄZANY.

9) KIEROWCA NIKOGO NIE OBWINIA ZA POWSTAŁY PROBLEM ORAZ PRZEPRASZA ZA BŁĄD LUB NIEWYGODĘ.

10) KIEROWCA MÓWI PASAŻEROWI ŻE POSTARA SIĘ NAPRAWIĆ BŁĄD.

11) KIEROWCA PRZEPRASZA ZA ZAISTNIAŁY PROBLEM.

12) KIEROWCA W MIARĘ MOŻLIWOŚCI I ZDROWEGO ROZSĄDKU STARA SIĘ ROZWIĄZAĆ PROBLEM NA KORZYŚĆ PASAŻERA.

13) KIEROWCA NIE STAWIA OBIETNIC BEZ POKRYCIA.

11:00, 29.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ktośktoś

0 0

ty weź takie przykazania swojej starej wypisz durniu , najpierw niektórzy pasażerowie powtarzam że niektórzy niech nauczą się kultury a potem niech wymagają jej od kierowcy ty pewnie się nie nauczysz bo już jest za późno dla ciebie na nauke bo mózg masz wypalony

09:57, 30.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ktoś@ktoś

0 0

jesteś zwykłym kretynem i hamem a kultura i tak przyjdzie, wcześniej czy później.

09:18, 31.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mistykmistyk

0 0

a moze kierowcy majo zrobic wszystkim jeszcze pałe.

20:05, 31.03.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@drogówka@@drogówka

0 0

Kierowa CIEROCKI z Koloni pracuje w Gryfie za kare to co się dziwicie ze jest gburem!!!!!!!!!

19:53, 02.04.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

moniczkamoniczka

0 0

Na chamskiego kierowcę jest sposób! Trzeba mu powiedzieć:"co jest, facet? Żonka ci nie dała, że na innych sie wyżywasz?" ja tę metodę stosuję z powodzeniem!

14:01, 10.02.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

moniczkamoniczka

0 1

Czy w autobusach GRYFu wogóle są kontrole biletów?(prowadzone przez gdańską RENOMĘ)? Bo jakoś nie zauważyłam tych miłych panów:->

20:32, 12.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%