Zamknij

Sierakowice jedną z ostatnich gmin w Polsce bez Biedronki

09:55, 12.01.2015 Wojciech Drewka Aktualizacja: 10:17, 12.01.2015
Skomentuj

O walce gminy Sierakowice z dyskontami, lokalnym handlu i gospodarce pisze w obszernym artykule "Dziennik.pl". Sierakowice zostały przedstawione jako jedna z ostatnich w Polsce gmin, które nie mają na swoim terenie Biedronki ani innego tego rodzaju sklepu.

O tym, że gmina Sierakowice skutecznie broni się przed sklepami typu Lidl czy Biedronka pisaliśmy już kilkakrotnie, ale teraz o tym ewenemencie dowiedziała się cała Polska. "Dziennik.pl" poświęcił temu zjawisku obszerny artykuł, który został również zaprezentowany również w programie "Dzień Dobry TVN" i trafił na portale o tematyce gospodarczej.

Autorka artykułu opisuje Sierakowice jako miejscowość, która ma wszystkie cechy miasteczka, ale nadal pozostaje wsią. Zwraca też uwagę, że mimo iż w okolicznych miejscowościach dyskonty zagościły na dobre, Sierakowice pozostają od nich wolne, prawdopodobnie jako jedna z ostatnich gmin w Polsce.

Wójt gminy Sierakowice Tadeusz Kobiela cytowany przez "Dziennik.pl" podkreśla, że to świadoma polityka samorządu, będąca odpowiedzią na oczekiwanie większości mieszkańców. Osoby cytowane przez gazetę przyznają, że nie we wszystkim popierają obecnego wójta, ale zgadzają się, że w Sierakowicach lepiej jest bez Biedronki.

Z kolei właściciel sklepów Ribena Michał Kuczkowski podkreśla, że gdyby nawet w tej chwili powstał w miejscowości dyskont, to nie byłby on już tak dużym zagrożeniem, jak kilka lat temu, ale na pewno ucierpiałyby mniejsze sklepy.

- Ale to, co robi nasz samorząd w obrębie jednej gminy, tak naprawdę powinno być robione przez rząd. Dziś mamy wolnoamerykankę, a na świecie działają regulacje dotyczące marketów. Nie tylko wolny rynek się liczy, ważne jest też dbanie o gospodarkę lokalną - powiedział "Dziennikowi" Michał Kuczkowski.

Cały artykuł można przeczytać "tutaj":http://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/479831,ziemia-bez-biedronek-o-gminie-co-marketow-nie-chciala.html.

(Wojciech Drewka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(122)

Jo, jo...Jo, jo...

0 0

tak trzymać. 10:05, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

OlfazOlfaz

0 0

Kapitalizm... Wyzysk pracownika Panie Kuczkowski!! Prywaciarze - robactwo w ludzkiej skórze 10:06, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tak trzymaćTak trzymać

0 0

Nich polki handel i przemysł jest jak najdłużej w polskich rekach. A dyskonty to tylko jedno wielkie oszustwo 10:13, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do OlfazDo Olfaz

0 0

oj nie chciał byś pracować w biedronce oj nie :( tam to jest dopiero obóz pracy 10:16, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OlfazOlfaz

0 0

Za najniższą krajową też nie. I na emeryturze biedować szukać pracy jako ochroniarz bo ktoś za moją pracę ustawił całą rodzinę. 10:19, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SierakowiceSierakowice

0 0

Przydała by się biedra Lidl jestem za niech wójt spyta ludzi 10:23, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KartuzjaninKartuzjanin

0 0

Z Kartuz te biedroniki i lidle niech spadają!!!! kto je tu wpuścił ( KASE za to wziął) 10:34, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Olfazdo Olfaz

0 0

A to ty ten... ochroniarz u Kuczkowskiego jesteś. 10:37, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OlfazOlfaz

0 0

Twój stary na golasa 10:44, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

from Scefrom Sce

0 0

takie sieciówki mogłyby powstać nie w samych sierakowicach, ale w jakiejś miejscowości sąsiadującej, np. w Puzdrowie. Wtedy gospodarka handlowa sierakowic pozostałaby w jakiś sposób zachowana, a jak ktoś robi większe zakupy to i robi je przy okazji w jakimś mieście. Więc mówie tak, ale nie w "samych" Sierakowicach. 10:45, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NieprawdaNieprawda

0 0

Będzie już niedługo 10:59, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniećmieszkanieć

0 0

Ja bez problemów kupuję w Leborku lub Kartuzach i biedronka w Sierakoicach tak naprawdę mi wisi. 11:01, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

......

0 0

Niby gdzie będzie i kto wybuduje? 11:03, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

józefjózef

0 0

Mi nie wisi. Chcę biedronki w Sierakowicach bo jestem starszy i jeżdżenie do Kartuz mnie nie bawi. Cóż wiadomo to układy z lokalnym biznesem. Sierakowice boja się zmian stary wójt stare zasady .Boją się konkurencji i tyle 11:08, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Z SulęczynaZ Sulęczyna

0 0

Brawo, to jest dobre podejście. Mieszkańcy Sierakowic wiedzą jak walczyć o swoje i chwała im za to. Poza tym są tam takie sklepy, w których można kupować jeszcze taniej niż w Biedronkach. Tytuł artykułu sugeruje, jakby był to jakiś obciach dla gminy, że nie ma Biedronki. Za to w Sulęczynie by się przydała, bo nasi sklepikarze upadli na głowę, ceny jak z kosmosu. Tłumaczą się, że to tak na sezon.... a sezon mija i ceny rosną...
Jeszcze raz brawo dla Sierakowiczan za umiejętność dbania o swoje! 11:11, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

to nie nasz wójtto nie nasz wójt

0 0

jaki Roman Kobiela - wójt Sierakowic? 11:21, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PolitykPolityk

0 0

Ludzie właśnie dlatego, że są tacy jak Wy, którzy chcą wpuszczać tu zagraniczne podmioty gospodarcze nieodprowadzjące podatków itd., Polska gospodarka podupada. Czy Wy nadal nie widzicie, że sami chętnie sprzedalibyście ten kraj, a właśnie to często zarzucacie nam, politykom.

Wójt Sierakowic wie co robi i powinniście mu rączki całować. Wielu z Was kompletnie nie ma pojęcia jak niszczące dla gminnej gospodarki są takie dyskonty. Z jednej strony narzekacie na bezrobocie, na zarobki, na to, że jedzenie jest słabej jakości, że mamy wszystko z Chin, a z drugiej strony sami prosicie się o takie życie.

Chwała samorządowi, że tępi takie stanowiska swoich mieszkańców.
Wy jesteście często zwyczajnie za tępi, żeby zrozumieć, że polityka Kobieli jest bardzo słuszna i produktywna. Za to Wasze dzieci będą się śmiać z Waszej niewiedzy i niekompetencji. Działania Pana Wójta sprawią, że będzie nam się tu coraz lepiej żyło. I nie bez powodu w Trójmieście mówi się o bogatych Sierakowicach. Jeżeli macie dalej jakieś wątpliwości poczytajcie trochę na temat gospodarki, poczytajcie o niekontrolowanej ekspansji takich dyskontów w naszym kraju.
Nawet Portugalia - ojczyzna biedronek - kontroluje i ogranicza takie dyskonty. U nas brak jakiejkolwiek kontroli sprawia, że oddajemy nasze pieniądze zachodnim podmiotom i dziwimy się, że mamy dziurę budżetową.

Każdy kto kupuje w biedronkach i innych dyskontach niech się pogodzi z tym, że nigdy nie bedzie zadowolony ze swoich zarobków i świadczeń, których oczekuje od Państwa, gminy, która dosłownie sam okrada doinwestowując zagraniczne podmioty.

Ludzie naprawdę to tak ciężko zrozumieć ? 11:26, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stężycastężyca

0 0

W Stężycy nieżyjący Wójt też nie chciał na terenie gminy Biedronki..... 11:49, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ Polityk@ Polityk

0 0

Ale kupować drożej w Ribenie Ci nie przeszkadza? 11:58, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

%&polityk%&polityk

0 0

Ale mądry jak polityk jak maja cos zrobić to głowa w piasek.A jakie towary sprzedają male sklepy chińskie polityki ha ha ha 12:25, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CLEARCLEAR

0 0

Biedronka to nie taka rewelacja - nie wszystko jest tam tańsze i lepsze - ale ludzie są zaślepieni. A ci którzy mówią że nie chcą Biedronek nie tylko w Sierakowicach niech w nich nie kupują i pokażą, że takie mają zdanie i są konsekwentni - a nie tylko mówią...... W innych sklepach też są promocje i dobre ceny..... 12:26, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Polak do plitykaPolak do plityka

0 0

Proszę o sklep Vistuli.Taranko.itp Polskie i napewno tanie. 12:34, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ Polityk@ Polityk

0 0

Jak nie było dyskontów - zarobki też były kiepskie. Musisz być bardzo młody skoro tego nie pamiętasz.A od gminy czego niby mam oczekiwać?. Wszystkie opłaty rosną jak w gminach gdzie są dyskonty więc cos jest nie tak. 12:44, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kasiakasia

0 0

Ludzie w Sierkowicach chcą Biedronki, dlaczego wójt podejmuje decyzję za wszystkich, może by tak zrobić referendum w tej sprawie?
Wynik byłby oczywisty, sama robię zakupy w biedronce w kartuzach czy lęborku i spotykam tam masę ludzi z sierakowic 12:51, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gówno prawdaGówno prawda

0 0

W Stężycy jakoś otworzyli Biedrę i nikt nie zbankrutował. Ba! Nawet sklepów jest więcej. Mestwin przebranżował się w Lewiatan i są nawet Delikatesy Centrum. 12:57, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MikiMiki

0 0

szacuneczek dla wójta za pilnowanie wspólnych interesów, bardzo dobrze , ze nie wprowadza z zewnątrz cwaniaków. w naszych sklepach są dobre ceny i to mówią ludzie, którzy przyjerzdzają z zewnątrz np. Kartuz. Lęborka i dalej 12:58, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

duduśduduś

0 0

Widać że Włodarze gm. SIERAKOWICE liczą się ze swoimi mieszkańcami bo to najwspanialsza WIEŚ:):):)POZDRAWIAM MIESZKAŃCÓW SIERAKOWIC:):*:* 13:07, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SierakowiczaninSierakowiczanin

0 0

i tak trzymać jak najdalej z chłamstwem, niech lepiej zarabiają mniejsi tutejsi sklepikarze, ale co do targowiska powinni zrobić porządek bo niedługo będą handlować na ulicy 13:10, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

janekjanek

0 0

Jak władza gminy Sierakowice postanowi tak musi być ludzie tu nie mają nic do powiedzenia,niby oszczedzają a jak jedzie
się przez PUZDROWO to w ogrodzie koło szkoły PALI się
11 dużych lamp pytam się po co nikt z tego placu nie korzysta , mieszkańcy gminy to zapłacą czy wójt tego nie widzi kiedy każdego dnia przejeżdza przez Puzdrowo. 13:13, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkanka gminymieszkanka gminy

0 0

Dlaczego wójt nie wspomina o targowisku?
Większość sprzedających to Bułgarzy a nie Polacy! I to jest promowanie okolicznych sklepików i przedsiębiorców? Oczywiście ma to wpływ na przedsiębiorców, ale na ich straty! Niestety o tym nasi włodarze nie wspomną, bo jest to dla gminy bardzo duży zysk. Proszę policzyć ilu jest sprzedających w środy i w soboty na targowisku i pomnożyć to przez średnią opłatę za jedno stoisko. Która gmina by nie chciała takiego zysku???

Proszę przeprowadzić ankietę ilu mieszkańców gminy Sierakowice jeździ do dyskontów w Kartuzach, Kościerzynie, czy Lęborku. Jesteśmy do tego zmuszeni, bo w naszej kochanej gminie nie może być tańszych sklepów. Nie mamy wyjścia i chodzimy do Ribeny i kupujemy drożej.

Tak Panie wójcie, taka jest prawda! A prawda w oczy kole i publicznie się o tym w wywiadzie nie powie. 13:20, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SierakowiceSierakowice

0 0

Referendum i koniec wójt się nas o zdanie nie pyta 13:22, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SierakowiceSierakowice

0 0

Dokładnie ten rynek psuje nam biznes !!!!! Ceny maja niskie .!!! Ba a my to co zapłacić podatek ZUS paragony czynsz księgowa prąd itd.A oni na czarno 13:24, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

............

0 0

W Biedronce nawet już nie jest tak tanio jak kiedyś i niektóre rzeczy co są w biedronce można dostać taniej w niektórych sklepach 13:27, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkanka Sierakowimieszkanka Sierakowi

0 0

albo powstanie Lidl , albo niech zamykają rynek !!!! to to samo niech inne sklepy poczują się tak jak my handlowcy przemysłowi ! niech powstanie Lidl jestem za ! 13:56, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KKKKKK

0 0

A co wójt będzie decydować za mieszkańców Sierakowic !!! MIESZKAŃCY TEŻ MAJĄ COŚ DO POWIEDZENIA!!!!!!!! 13:57, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Typowa sierakowicka Typowa sierakowicka

0 0

To jest tylko upartość Kobieli. Nie ma to nic wspólnego z rozwojem lokalnym... Nie jest przecież tajemnicą, że ludzie i tak kupują w biedronce i lidlu ale w Kartuzach, Lęborku, Gdańsku czy obecnie nawet w Czarnej Dąbrówce. A przy okazji odwiedzają inne sklepy w tych miejscowościach.
Tak więc wybudowanie biedrony w sierakowicach nic nie zmieni. Jedynie wspaniały, niczym nie nadszarpnięty wizerunek naszego władcy...
To taka sierakowicka zaściankowość... 14:00, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SierakowiceSierakowice

0 0

a dlaczego ma powstać Biedronka !!! TANIO I NIE ZDROWO !! MOŻE POWSTAĆ JAKIŚ LIDL < ALBO KAUFLAND a nie żadna BIEDRONKA!!!!! 14:00, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

............

0 0

Tam gdzie powstaje biedronka tam powstaje ok. 10 miejsc pracy, 1 biedronka przyczynia się do upadłości co najmniej 5 sklepów zaś 2 biedronki to nie tylko upadłość sklepów ale i też jednej hurtowni. Czyli przykladowo powstaje 20 miejsc pracy przy okazji likwiduje się przy tym 25-30 miejsc pracy w sklepach i hurtowni.

Zresztą hurtownie i sklepy skupiają się teraz w zrzeszenia typu Lewiatan albo Nasz Sklep by walczyć już z nieco osłabioną ekspansją biedronki. Ale i też hurtownie tworzą własne sieci sklepów przykładem jest wspomniania w artykule Ribena 14:20, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jo,jojo,jo

0 0

sie cieszta że internet mata. 14:38, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObywatelObywatel

0 0

"Mikuś" i "Duduś" siema,
(pozostali pozytywni też).
Jako Gmina będąca Gminą w szerokim składzie Unii Europejskiej
- ulubione (nie bez podstaw Sierakowice) spojrzy nieco szerzej
na Problem handlu, rzemiosła, a nawet przemysłu itp.
Pięknie jest mieć swoich sklepikarzy, rzemieślników i hodowców
u których z zamnkniętymi oczyma można zawsze liczyć na dobry
towar, świeżość i terminowość.
Tyle, że ostatnie regulacje w "Unii" ustanowiły minimalny próg
zarobków na poziomie 8,50?/godz. To Minimum, można więcej.
Jeżeli ziomkowie za uczciwą pracę osiągną takie zarobki, to
"róbta co chceta"!! 14:46, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Drobny klientDrobny klient

0 0

Przy małych zakupach droższe towary na miejscu nie odstraszają, bo jak
się doda stratę czasu i pieniędzy na przejazd do najbliższej Biedry, to
wychodzi na to samo. Natomiast przy DUŻYCH zakupach musimy wybrać:
czy bardziej dbamy o interesy sklepikarzy, czy o własne. Często wygrywa
lokalny patriotyzm, pokonując wyliczenia na kalkulatorze. 15:21, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do drobny klientdo drobny klient

0 0

To co piszesz to nie jest do końca prawda. Właśnie w Sierakowicach przy tzw. większych zakupach mogę liczyć na rabat. Sorry, ale w żadnej biedronce czy innym lidlu nikt mi nie da zniżki bo dla nich nie ma znaczenia czy robię zakupy za 15 zł czy za 150 zł. Tam nikt nie będzie ze mną gadał, a w Sierakowicach to mogę sobie pójść do kierownika, czy nawet właściciela i powiedzieć, że kupuję za tyle i tyle, jaki będzie rabat. I wiem z doświadczenia, że tak jest (nie mówię tylko o spożywce). 15:37, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

no takno tak

0 0

Brak biedronki to żaden wstyd tylko powód do dumy. Jedno miejsce pracy w biedronce zabiera pięć miejsc pracy w lokalnym biznesie 15:46, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

chmielnochmielno

0 0

W gminie Chmielno tez nie ma biedronki, Lidia itd 15:59, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ABCABC

0 0

tam jest bąbka na tym skrzyzowaniu :0 16:02, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzxyz

0 0

I bardzo dobrze że biedronki nie ma oby nigdy nie było , 16:15, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

na dodaniena dodanie

0 0

ludzie nie dajcie zabrać swoich pieniędzy ,które wypłyną za granicę,i chyba nie chcecie aby bezrobocie wzrosło ,co jest gwarantowane przy powstaniu wielkich dyskontów 16:15, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŻenadaŻenada

0 0

Ten artykuł powinien być ukazać się przed wyborami.Byłoby całkiem inne poparcie i otwieranie oczu przez wielmożnie nam panującego. 16:19, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ciotkaciotka

0 0

smieszne te komentarze ze pieniadze ida za granice.

to w takim razie pijmy polska kawe (wszak rosnie w Polsce) i zryjmy polskie banany (w Staniszewie rosna na kazdym drzewie)

hipokryzja jest i uwojta Kobieli, i u mieszkancow : wojt boi sie referendum i oklamal bo mogl to samo powiedziec PRZED wyborami - a mieszkancy przynajmniej przytlaczajaca wiekszosc i tak wieksze zakupy robi w biedrach, lidlach i oszanach tyle ze kto podskoczy wojtowi co nie 18:03, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaToJaJaToJa

0 0

...a chmielno? 18:07, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

michal. Nie prawdamichal. Nie prawda

0 0

Sierakowice takie bogate, poniewaz 25% mlodych ludzi wyemigrowala za granice. Jak przyjada to 75% kasy wydaja wlasnie w Sierakowicach. Dlatego takie bogate. Prywaciarze z Sierakowic to zlodzieje, spytajcie ich pracownikow i wtedy napiszcie zetelny artykul. Ja jestem za biedronka w Sierakowicach, po co przeplacac albo jezdzic do Kartuz. Caly zachod bazuje na dyskontach. 18:09, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obiektywnieobiektywnie

0 0

Nie dla biedronki stronki i innych zagranicznych koncernów 18:14, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

szczerzeszczerze

0 0

Czym więcej biedronki tym biedniejsze miasteczko - biedronka jest jak stonka dla Polskiej gospodarki 18:17, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kropkakropka

0 0

Dopóki pan Kobiela i Kuczkowski będą decydowali, czy biedronka lub lidl mają powstać w Sierakowicach to niestety się nie doczekamy. Mieszkańcy nie mają nic do powiedzenia... 18:26, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gdzie taniejgdzie taniej

0 0

Moim zdaniem to największym zagrożeniem dla sklepów w Sierakowicach to nie Biedronka ale monopolista z 4 sklepami czyli sieć Ribena z wygórowanymi cenami. To ta sieć jest zagrożeniem dla mniejszych sklepów. 18:44, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sympatyk biedronkisympatyk biedronki

0 0

a może czas zażądać aby przeprowadzić referendum wśród ludzi co na to radni wszyscy siedzą w kieszeni wójta ? Panie redaktorze to jest temat proponuję ankietę na łamach expressu kaszubskiego niech wypowiedzą się mieszkańcy a potem z wynikami do wójta po komentarz. 18:53, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

edaeda

0 0

a gmina chmielno to co ? też nie ma biedronki !!!!!!!!! 19:19, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

michal. nie prawda dmichal. nie prawda d

0 0

Mnie bardiej denerwuja rodzenni wyzyskiwacze. Nie o ceny artykulow sporzywczych mi chodzi! 19:24, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

michal. Nie prawdamichal. Nie prawda

0 0

Proponuje porobic zdjecia samorzadowcom z Sierakowic jak robia zakupy w dyskontach, bedzie czarno na bialym. 19:35, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXXXXX

0 0

Układ władza - prywatna hurtownia opisany na łamach ogólnopolskiej gazety i to w pozytywny świetle. Paranoja. Po to dokonano przekształceń wolnorynkowych 20 lat temu aby w całej Polsce, w tym w Sierakowicach funkcjonowała wolna konkurencja. Jak drobny sklepikarz nie zarabia, niech poszuka innego zajęcia, to jest również dla jego dobra. Co Kuczkowski robi dla Sierakowic za to że go tak wspierają? Co zyskał zwykły obywatel na tym? 19:44, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wsciekly 1wsciekly 1

0 0

a gdzie jest konsal!!! 20:10, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnitaAnita

0 0

wniosek jest prosty. Nie ma biedronek ,lidlów itp. bo rodzina miłościwie panującego splajtowałaby. Pan Kobiela niestety nie pyta i NIE ZAPYTA! mieszkańców czy chcieliby biedry... Porażające są rodzinne cosobotnie wyprawy do marketów w Kartuzach/Lęborku/Stężycy i pakowanie auta produktami po dach. To jest dbanie o lokalny biznes ??? Może jeszcze wójt myto wprowadzi i trzeba będzie płacić podatek za biedronkowy towar wwożony na teren Sierakowic hehe ;) 20:19, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

arturartur

0 0

proszę państwa mam domek na gowidlonku jestem z gdanska macie tu bardzo dobre i o dziwo tanie produkty niektóre dużo tansze niż w tych sieciuwkach o których muwicie bo trzeba padszec na jakość znam się na handlu sam wynajmuje 3 sklepy sieciuwkom ale pamientajcie tam gdzie jedna biedronka tam pada 16 zwykłych sklepuw 20:20, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Brońmy małe rybki prBrońmy małe rybki pr

0 0

no..... chyba, że to są Piranie. 20:21, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oj oj "artur" ....

0 0

ucz się gramatyki, bo 9 byków wsadziłeś, chłopie. 20:27, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cichycichy

0 0

biedronki to guwno a ci co je chcą to ci którym zal dupe zciska ze się niczego nie dorobili 20:30, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

arturartur

0 0

a po co mam 60 tysiakuw na miesioc inii zamnie piszom może tacy jak ty 20:33, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BRAWO XXXBRAWO XXX

0 0

DOKLADNIE TAK !!! POPIERAM !!!

Układ władza - prywatna hurtownia opisany na łamach ogólnopolskiej gazety i to w pozytywny świetle. Paranoja. Po to dokonano przekształceń wolnorynkowych 20 lat temu aby w całej Polsce, w tym w Sierakowicach funkcjonowała wolna konkurencja. Jak drobny sklepikarz nie zarabia, niech poszuka innego zajęcia, to jest również dla jego dobra. Co Kuczkowski robi dla Sierakowic za to że go tak wspierają? Co zyskał zwykły obywatel na tym? 20:37, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

klientklient

0 0

Niedługo powstanie Biedronka w Starej Maszynie, są rozmowy ostro. 20:38, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bbbbbbbbbbbb

0 0

ja kupuję gdzie taniej sprzedają te same towary. Robię to świadomie i mam gdzieś lokalny patriotyzm gdzie grupa powiązana towarzysko-biznesowo kręci lody na naiwnych 20:44, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pogromca zaściankowepogromca zaściankowe

0 0

Przeciwnicy biedronki niech sobie mówią co chcą ale i tak nie zmienia tego że duża wiekszość ludzi woli tam robić zakupy bo nie widzi różnicy w jakości produktu, bo tej róźnicy poprostu nie ma. Zaścianek pełną gębą, wstyd mi że z tamtąd pochodze. 20:50, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

a pepco i zabka....a pepco i zabka....

0 0

....w zabce papierochami czesto smierdzi :-( 23:43, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dsddsd

0 0

słuszałem ze albik zostanie zamknięty i tam napewno coś będzie a i jeszcze wójt nie chce żadnego dyskonta tak ale pozwolenie na budowę albika to dał tak i co zasłonił tym ołtarz a tak fajnie było i to jest wójt 23:45, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

artur ma racjeartur ma racje

0 0

ale wsrod sklepow w sierakojcach 1 na 4 to dusigrosze....stare warzywa, prawie przeterminowany towar i przeterminowany w promocji....jeszcze raz trafie na taki towar spod lady to nagram na komore i zglosze tam gdzie trzeba. data cos zobowiazuje rozumiem ze to jeszcze nie jest zielone i nie chodzi ale zeby jeszcze na tym zarabiac... 23:49, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

a gdzie tak sprzedaja gdzie tak sprzedaj

0 0

?????????????????? 23:51, 12.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GamezGamez

0 0

Na drugi rok będzie biedronka,i koniec debaty. 05:55, 13.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

polecam lekturępolecam lekturę

0 0

a oto link do artykułu w gazeta.pl nie będę go komentował polecam lekturę każdy niech sam wyciągnie wnioski z tego tekstu ale o zachowaniu wójta piszą moim zdaniem prawdę:
http://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/479831,ziemia-bez-biedronek-o-gminie-co-marketow-nie-chciala.html 06:04, 13.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nie sie władza dowienie sie władza dowie

0 0

Zrobić ankietę w Exsspresie czy mieszkańcy chcą biedronki !!!! 06:06, 13.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Akcja fotoAkcja foto

0 0

Tajemnicą poliszynela jest to , że sklepikarze już od dawna ściśle współpracują z wójtem, to nie prawda że mieszkańcy nie chcą dyskontu wręcz przeciwnie większość wzdycha z zazdrością że właśnie w Sierakowicach nie ma np. biedronki a najlepsze jest to że wójt podróżując po województwie sam robi zakupy w dyskontach tam gdzie go nie znają, podobnie inni- proponuję akcje róbmy im zdjęcia w tych dyskontach i wysyłajmy na fora internetowe czy do redakcji niech się wszyscy dowiedzą jakimi przeciwnikami dyskontów są nasi włodarze i radni. 06:18, 13.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do zwolenników pseudDo zwolenników pseud

0 0

podajcie kilka uczciwie !!! przyczyn dlaczego kupujecie w tych dyskontach. 07:31, 13.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zwolennikzwolennik

0 0

pseudo dyskonty typu Ribena, czy ,,Markiet u Grzesia" - bo nie ma alternatywy w Sierakowicach, czasy kiedy biedronka słynęła z towarów kiepskiej jakości już dawno minęły a ceny podstawowych produktów codziennego użytku są sporo niższe . 07:44, 13.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dwa place w gardłodwa place w gardło

0 0

i żygać się chce od tego bełkotu. 08:52, 13.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lukiluki

0 0

Mieszkam w Stężycy tam mamy biedronkę, też każdy przed narzekał ze wszystkie sklepiki upadną, wręcz przeciwnie najbliższy sklep koło biedronki tak mi się wydaje że tylko zyskał, a już nie wspomnę ze inne sklepy od razu umiały zejść z kosmicznych cen, a po biedronce powstał duży kolejny sklep Delikatesy Centrum, jak dla mnie biedronka i inne duże sieciówki powinny być tylko kożyści dla ludzi będą kupować gdzie będą chcieli i na co każdego będzie stać... 09:06, 13.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gdańszczankagdańszczanka

0 0

czytając ten artykuł to trochę mi mieszkańców żal że nie ma żadnego marketu typu biedronka czy lidl.Zazdrościc Wam można salonu Optycznego u państwa Brylowskich ,fachowa miła obsługa ,bardzo duży wybór opraw ,promocje .Salon godny polecenia. 10:44, 13.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jankajanka

0 0

w Kościerzynie to mają fajnie tam są wszystkie firmowe sklepy, cała galeria ciekawa a w Kartuzach nic nie ma Sierakowice to zaścianek Ribena opanowała wszystkie główne ulice a nam pozostało kupować w Kartuskiej Biedronce tam jest tanio i są świeże produkty a nie 2 dni przed terminem jak w Ribenie 11:23, 13.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CO DO RIBENYCO DO RIBENY

0 0

W RIBENIE TRZEBA TAK UWAŻAĆ BO CIEBIE ZARAZ OKANTUJĄ NP.TOWAR W PROMOCJI KASUJĄ NORMALNĄ CENĘ JAK NIE PRZYPILNUJESZ.CO NIE KTÓRE EKSPEDIENTKI W DZIALE MIĘSNYM FATALNIE OBSŁUGUJĄ,ZAMIAST OBSŁUGIWAĆ TO PLOTKUJĄ A KLIJĘCI CZEKAJĄ....OBSŁUGUJĄ JAK MUCHY W SMOLE A JEDNĄ TO BYM WYRZUCIŁ BO JEST NIE MIŁA PRACUJE TAM JUŻ DŁUŻSZY CZAS{SZATYNKA W PROSTYCH KRÓTKICH WŁOSACH}






























































] 12:27, 13.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MIESZKANKA GMINNAMIESZKANKA GMINNA

0 0

Chcemy Biedronkę może być Lidl czy Kaufland.... to nie musi być biedronka może i być Castorama niech gmina zrobi referendum kto za a kto przeciw.NA PEWNO NIE ZROBIĄ BO SI E BOJĄ,bo większość by była na pewno za tak .GŁOSY CHODZĄ, że w Mojuszu na krzyżówce w stronę Mojuszewskiej Huty budują jakiś market Tam jest super położenie 12:44, 13.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pimpek z sąsiadamipimpek z sąsiadami

0 0

Chcemy jakiś większy market LIDL,INTERNASZE czy jakiś inny może być na obrzeżach Sierakowic np,w tym Mojuszu to naprawdę super pomysł.Wtych zasranych Sierakowicach nic się nie dzieje 12:54, 13.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pimpek z sąsiadamipimpek z sąsiadami

0 0

Chcemy jakiś większy market LIDL,INTERNASZE czy jakiś inny może być na obrzeżach Sierakowic np,w tym Mojuszu to naprawdę super pomysł.Wtych zasranych Sierakowicach nic się nie dzieje 12:55, 13.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do ArturaDo Artura

0 0

Chyba Ty chłopie do szkoły nie chodziłeś takie proste błędy popełniasz ,aż nie dobrze się robi aż na wymiociny się zbiera!!!! 12:59, 13.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Biedro...Biedro...

0 0

A może by tak wszystkie Biedrońki do Słupska przenieść.
Będzie im razem cieplej. 14:19, 13.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sierakowiczankasierakowiczanka

0 0

A ten nowy Optyk w Sierakowicach na miejscu lumpeksowym to się przenosi z Elwozu,czy to konkurencja? 15:54, 13.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jojiojojio

0 0

Nie chciałbym, aby jak będę już w grobie, ktoś wytykał mnie palcami i krytykował, że byliśmy tak zaściankowym i zacofanym społeczeństwem. Moim obowiązkiem jest popieranie tego typu inwestycji. Jako gospodarz tej gminy muszę dbać o jej interesy - podkreślał wójt Sierakowic Tadeusz Kobiela.
To cytat wójta w sprawie elektrowni wiatrowych, a w sprawie biedronki to to mogą nawet pluć i to go nie rusza.Każdą sprawe można załatwić jeżeli się wie (z czym pan do mnie przychodzi). 16:24, 13.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kazikkazik

0 0

gdyby wójtowi nie dawali w łape to juz dawno była by biedronka w sierakowicach albo lidl 16:35, 13.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

arturartur

0 0

przyjacielu po co te nerwy nic do ciebie nie mam pisze błendy masz racje ledwie skończyłem podstawuwke i to dzięki wspaniałym nauczycielom ale gdy ty pisałeś sprawdziany z polskiego to ja majoc 15 lat pracowałem 14 godzin dziennie aaaaa dziś powiec chłopie gdzie mieszkasz może podszeba ci czegos nie wiem morze czegos z biedronki bo wyczuwam ze jadasz tylko ten szajs 19:40, 13.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mannymanny

0 0

a ja lubie ribene a panie które obsługują som bardzo miłe i nie mam pretensji do ludzi którzy piszą tu takie głupoty oni po prostu kupują w biedronce a wiec byle co jedzą byle co mówią pozdrawiam fan wujta 20:03, 13.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do wójtado wójta

0 0

niby sierakowice taka duża wieś, jeden z największych przyrostów naturalnych w polsce, czyli coraz wiecej ludzi a wójt zamiast udogodnic zycie mieszkancow bo i taniej i miejsca pracy by byly to woli zasłaniać się 148 sklepami 21:23, 13.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ChwileczkeChwileczke

0 0

Żadnych Biedronek w Puzdrowie, tu jest bardzo pożądny sklep pan Mirki. Gorąco wszystkich zapraszamy. 21:24, 13.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A..A..

0 0

Jeśli ktoś chce zabrać głos w sprawie Biedronki, zapraszam do wypełnienia ankiety:

https://docs.google.com/forms/d/1goFJroE2fR5FWapAGi8rfV1qVli040dRKe93ZUAxNJM/viewform?usp=send_form 22:49, 13.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ artur@ artur

0 0

Najpierw idź do szkoły naucz sie pisać bez tak poważnych błędów ortograficznych a później wciskaj bajki ludziom cóż to ty nie wynajmujesz wielki handlarzu i jaka biedronka jest paskudna,aha i pewnie sam nigdy nie byłeś w biedronce! Daj spokój człowieku! 07:47, 14.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wiecie kiedy będzie Wiecie kiedy będzie

0 0

Jak zmienimy wójta tak jak to zrobili w Chmielnie,jedno jest pewne tak długo jak Kobiela będzie wójtem tak długo nie będzie biedronki w całej gminie (sam o tym mówi otwarcie) ,więc jeśli chcemy biedronki czy lidla to wystarczy zmienić wójta i po sprawie! 08:01, 14.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Panie Kobiela słuchaPanie Kobiela słucha

0 0

Wrócimy do tego artykułu za 3,5 roku,w całej Polsce o nas mówią kontrkandydat który ogłosi w swoim programie wyborczym że zezwala na wejście do gminy biedronce wygra z panem bez problemu! 08:37, 14.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanekJanek

0 0

Byłem ze dwa razy w Biedronce i to były moje ostatnie wizyty. Trafiłem na towar marnej jakości, do tego spójrzcie na gramaturę, jest często mniejsza od zakupionych w innych sklepach. Tu podzielam stanowisko wójta, ilu mieszkańców straci pracę - wielu. Czy to nie jest istotne? 10:35, 14.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXXXXXXXXX

0 0

W GMINIE SZEMUD TEZ NIE MA BIEDRONKI 11:05, 14.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

......

0 0

Trzymać stronę sklepikarzy? Ciekawe z jakiej racji. Gowno w tych sklepach mają, przeterminowane towary. Wójt powinien dbać o losy mieszkańców i spełniać ich zachcianki. Chcemy Lidia/ biedronki lub też kauflandu. Olać tych prywaciarzy, w szczególności rajbene. Zróbcie ogólnodostępna ankietę dla mieszkańców. Niech każdy dorosły się wypowie. 17:03, 14.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DorisDoris

0 0

jakoś sklepy odzieżowe mogą walczyć z sierakowickim rynkiem i sprzedawanymi ciuchami bez paragonu i jest ok, nikt tam podatku nie płaci!!! a biedronki nie chcą wpuscić!!!!! to jest sprawiedliwe??????? porażka! 17:21, 14.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

arturartur

0 0

przyjacielu po co ta złość może masz depresje a może jesteś po prostu zazdrosny ze nic ci nie wychodzi niemasz pomysłu na Zycie niemasz pracy bo wszyscy uwazajom cie ze jesteś beznadziejny wybacz ze cie uraziłem ale mam pomysł może byś został ochroniarzem w biedronce wiem to trochę trudne ale ja w ciebie wieze pozdrawiam 17:59, 14.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Proszę o dane statysProszę o dane statys

0 0

Ilu mamy miejscowych klientów, a ilu sklepikarzy (łącznie z personelem) ?Uważam, że zawsze trzeba bronić słabszego, ale KTO tu jest słabszy ???
Pomóżcie mi to zrozumieć. Gienia. 18:00, 14.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ artur + jego wróg@ artur + jego wróg

0 0

Na poprawę pisowni jest pewnie za późno, ale najważniejsze, żeby być
przyzwoitym człowiekiem (to wtedy ortografię można wybaczyć).
Takich jak artur (Artur ?) jest wielu. Może nie potrafią pisać, ale umieją
dobrze liczyć i mimo przeszkód radę sobie dają. SZACUN. 18:15, 14.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

arturartur

0 0

i tu masz racje kolego ja zawsze liczyłem tylko na siebie bo reszta mnie wyśmiewała a dziś ja bym mógł się z nich śmiać choć tego nie robie działam dalej ostro pozdrawiam wszystkich ludzi pracy 18:32, 14.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

O TAKO TAK

0 0

Panie Wójcie chcę panu donieść , że stacja Orlen też nie płaci tutaj podatków obracając grubymi milionami.W świetle tych dowodów i paranoi z pana strony , oczekuje zamknięcia stacji.
Z poważaniem Stanisław Bareja 18:43, 14.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

brawo arturbrawo artur

0 0

kaszubi to ludzie pracy i nieważne czy Bendzie biedronka czy nie to my se poradzimy 18:48, 14.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

E ty ajtuj czy arturE ty ajtuj czy artur

0 0

Chwalisz się chłopie jaki ty niby obrotny jesteś a ma ta twoja żona siostrę bo też szukam baby z kasą? 19:48, 14.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

uwagauwaga

0 0

pana wójta popieram i 90 procent w naszej gminie tak było na wyborach a jest demokracja czy nie 21:35, 14.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do redakcjiDo redakcji

0 0

No proszę jaka się dyskusja wywiązała a może by tak teraz Pan redaktor wziął mikrofon kamerkę i na Sierakowice proponuję serial pt.,, co nas gryzie w Sierakowicach" z kamerką najlepiej było by czarno na białym kto co mówi od wielu osób moim zdaniem można by się wiele dowiedzieć w większości była by to gorzka prawda. Ale trzeba by postawić zasadnicze pytanie- Czy odważy się Pan za coś takiego się zabrać bo jak powszechnie wiadomo żadna władza nie lubi krytyki tym bardziej od lokalnych mediów. 05:49, 15.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ Do redakcji@ Do redakcji

0 0

Masz rację...to byłby ciekawy materiał... 08:04, 15.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FrankfurterkaFrankfurterka

0 0

Czesc kaszubowscy ja w polsce preferuje BIEDRONKE a we Frankfurcie LIDLA Teraz Aldi wprowadza wiecej markowych produktow na swoj rynek trzeba bedzie wybadac moze bedzie jeszcze atrakcyjniejszy nasz kochany LIDEL 09:41, 15.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ Proszę o dane ...@ Proszę o dane ...

0 0

To jest zasadnicze pytanie, Gienia: kto wymaga ochrony, bo jest SŁABSZY - czy kilkuset sklepikarzy (licząc z personelem i ich rodzinami), czy kilka tysięcy klientów. Brońmy słabszych, bo silni sobie poradzą sami. 13:48, 15.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do redakcji!Do redakcji!

0 0

Zróbcie referendum, kto jest za a kto przeciw.Od razu będzie wiadomo?Dla wójta to będzie zaskoczenie... Na pewno większość mieszkańców JEST ZA JAKIMŚ MARKETEM,nie musi to być biedronka ale może to być np.ALDII,KAUFLAND,NETTO,LIDL,PENY...Bo ci sklepikarze to elita wójta!!! 17:18, 16.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ do Drobny klient@ do Drobny klient

0 0

Próbowałem, ale akurat szefa nie było w pobliżu. Przyjść jeszcze raz ? 19:19, 17.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@uwaga@uwaga

0 0

To prawda,że wójt wygrał,ale ciekawe gdyby był jeszcze chociażby jeden kandydat to byłby dylemat? 13:28, 21.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JAJAJAJA

0 0

Biedra będzie. Nie wybuduja ale wydzierżawią pomieszczenie i będzie BIEDRA. Nie byłam za Biedra ale w Biedrze pracca na NORMALNEJ UMOWIE>. Niestey duzo a raczej wiekszość sklepików zatrudniaja na czarno lub na śmieciowych umowach!!! I niech nie gadaja ze nie maja zysków. PRAWDA jest inna. 18:45, 30.05.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%