Zamknij

Gryf alarmuje. Powiat chce zmniejszyć liczbę autobusów o 80 proc.

10:54, 23.10.2015 Aktualizacja: 13:46, 23.10.2015
Skomentuj

Przedsiębiorstwo Autobusowe Gryf nie pozostawia suchej nitki na projekcie planu transportowego opracowanego na zlecenie powiatu. Zdaniem przewoźnika propozycje uderzają w pasażerów, bo zakładają drastyczne ograniczenie liczby kursów.

Jak już pisaliśmy Starostwo Powiatowe w Kartuzach opublikowało oczekiwany od dawna projekt planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego. To ważny dokument związany z rewolucją w komunikacji publicznej, która nastąpi od stycznia 2017 roku. Wówczas organizacja transportu publicznego spaść ma na samorządy. Zmiany odczują głównie pasażerowie korzystający z ulg ? będą one ważne tylko w autobusach tych przewoźników, którzy jako operatorzy podpiszą umowy z samorządami. Pozostałym przewoźnikom nie będą wypłacane dopłaty ze środków budżetu państwa i nie będą mieli oni obowiązku honorowania ulg ustawowych.

Sprawne funkcjonowanie komunikacji publicznej od 2017 roku zależy od dobrze opracowanego planu. Tymczasem ten przygotowany na zlecenie powiatu kartuskiego budzi duże kontrowersje. Przedsiębiorstwo Autobusowe Gryf - największy przewoźnik w regionie - opublikowało na swojej stronie recenzję planu transportowego, która nie pozostawia suchej nitki na dokumencie przedstawionym przez powiat.

Gryf zwraca uwagę na błędy merytoryczne zawarte w dokumencie, źle przeprowadzone badania ankietowe, a nawet stwierdzenia sprzeczne z prawem. Pewnym paradoksem jest fakt, że większość badanych za pomocą ankiet, na które powołują się autorzy planu, wykazała konieczność zwiększenia liczby kursów, a cały plan zakłada w istocie ich ograniczenie. I to o 80 proc.!

- I to jest chyba najważniejsza kwestia wynikająca z planu transportowego opublikowanego przez powiat - mówi Paweł Misiak, dyrektor ds. organizacji przewozów w P.A. Gryf. - Według tego dokumentu władze powiatu chciałyby zachować istniejącą siatkę połączeń, ale o 80 proc. zmniejszyć liczbę kursów. Pytanie, jak ci wszyscy pasażerowie mają się nagle pomieścić do autobusów, jeżeli kursów ma być mniej? Stąd główny zarzut, że żaden z przedstawionych wariantów jest niedopuszczalny zarówno z dla nas jak i dla mieszkańców.

Można domniemywać, że powiat obawia się kosztów związanych z utrzymaniem liczby połączeń w obecnym kształcie. Ale jak podkreśla Paweł Misiak, takie myślenie dowodziłoby, że samorząd nie zrozumiał nowych zasad funkcjonowania transportu zbiorowego.

- Generalnie powinniśmy stawiać na rozwój transportu zbiorowego w regionie, a nie jego ograniczanie. Ale jesteśmy zainteresowani przynajmniej utrzymaniem obecnego stanu - mówi Paweł Misiak. - Jeżeli chodzi o ulgi ustawowe to osoby korzystające z nich, czyli głównie dzieci i młodzież szkolna, stanowią znaczącą liczbę naszych pasażerów. Mimo reformy w dalszym ciągu ulgi pokrywane będą z budżetu państwa, a nie przez samorząd. Odnosimy wrażenie, że ta kwestia nie została należycie wyjaśniona i stąd obawy wielu samorządowców.

Jak podkreśla Paweł Misiak, mimo, że firma Gryf jest wiodącym przewoźnikiem na terenie pow. kartuskiego, nie została zaproszona do udziału w pracach nad planem transportowym.

- Jeszcze nie jest za późno, dlatego liczymy, że po zakończeniu konsultacji dojdzie do spotkania i konkretnej dyskusji na temat transportu publicznego w powiecie kartuskim - mówi.

Póki co do końca października można zgłaszać uwagi dotyczące rozwiązań zawartych w powiatowym panie transportowym. Dokument dostępny jest w "Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego":http://spow.kartuzy.ibip.pl/public/popup.php?idmenuitem=186143. W załącznikach zawarto także formularz do zgłaszania ewentualnych uwag. Wypełniony formularz należy dostarczyć do Wydziału Komunikacji w Powiecie Kartuskim lub pocztą elektroniczną na adres: [email protected]. Recenzję planu autorstwa P.A. Gryf można znaleźć "tutaj":http://www.gryfkartuzy.pl/konsultacje-spoleczne-w-sprawie-planu-transportowego-dla-pow-kartuskiego/.

(Wojciech Drewka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(83)

TatoTato

0 0

Zepsuć to co dobrze działa. Sprzedać cwaniakom za grosze. Ponownie rozwinąć. Sprzedać za miliony. Transformacja po Polsku.

11:10, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CytatCytat

0 0

P.A. Gryf jako wiodący przewoźnik? raczej jako monopolista, te kilka kursów PKS Bytów i Wejherowo, oraz kilku lokalnych przewoźników obsługujących linie, których Gryf nie "rusza" bo ma za mały zysk a nakłady zbyt duże, więc to żadna konkurencja wobec Gryfu, ktoś pozwolił na to, aby w powiecie kartuskim pozostał tylko jeden przewoźnik i teraz nagle zaczynają się problemy. Gryf dostanie po du....., po teraz masa kasy (dopłat) pójdzie na kolej,a ludzie coraz chętniej się będą przesiadać do klimatyzowanych przestrzennych wagonów, z internetem, zwłaszcza młodzi, i zrezygnują z Gryfu na lini Gdańsk-Kartuzy, czyli tam gdzie Gryf ma najwięcej kursów. A więc boli, i obecny monopolista będzie rękoma i nogami chciał wyszarpać jak najwięcej dla siebie.

11:11, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do cytatdo cytat

0 1

Aha, ale zapominasz o jednym - do tego pociągu trzeba dotrzeć - z Mirachowa, Bącza, Borucina, Sulęczyna, Sierakowic itp. A w jaki sposób?

11:16, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PANIE LAMCZYKPANIE LAMCZYK

0 0

Dlaczego sprzedajecie kolej górską, a nie staracie się żeby za 10 lat zarabiała sama na siebie? Czy wszystko musi zostać sprzedane, sprywatyzowane?

11:27, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kowalski jankowalski jan

1 0

MAŁE SKLEPY TEŻ DOBRZE DZIAŁAŁY DOPÓKI NIE WESZŁY DYSKONTY.

11:35, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ cytat@ cytat

0 0

Nienawiść Ciebie zaślepia! Tylko linia kolejowa Kartuzy - Gdańsk kosztuje Państwo kilka razy więcej niż Gryf dostaje za to, że stosuje ulgi ustawowe. Nie chcesz, aby Gryf dostawał kasę od Państwa Polskiego? To nie korzystaj z ulg, lecz kupuj bilet normalny. Jeśli Twoje dziecko chce mieć bilet ulgowy, to tyle, ile Ty zaoszczędziłeś na bilecie, zapłaci Państwo. Gryf nie bierze jakichś pieniędzy znikąd. Państwo Polskie płaci Gryfowi wyłącznie tyle, ile pasażerowie zaoszczędzili. Zrozumiał, czy mam narysować?

11:44, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cd. @ cytatcd. @ cytat

0 0

Kolej natomiast bierze pieniądze za przejechane kilometry i w postaci refundacji ulg. SKM dostaje ponad milion złotych na miesiąc za samo jeżdżenie pociągiem do Kartuz. Pasażerów nie musi wozić w tym czasie.

Gryfowi nikt nie zapłaci za jeżdżenie pustymi autobusami.

Zrozumiał różnicę?

11:48, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@CYTAT@@CYTAT

0 0

no narysuj

11:52, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BlueBlue

0 0

Bardzo mnie cieszą weekendowe kursy do Stężycy :)

11:55, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PKS gryfPKS gryf

0 0

autobus, to relikt przeszłości. tylko kolej, jak na zachodzie

12:00, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@kowalski jan@kowalski jan

0 0

a ile z tych malych sklepow wydalo ci paragon skoro je popierasz to kupuj u nich np w kaliskach u bazycha to wszystkie produkty sa z biedronki ale 100 % droższe

12:01, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ pks gryf@ pks gryf

0 0

to dojedz z suleczyna, sierakowic, brodnicy koleja w styczniu 2017 r. powodzenia zycze.

12:15, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anatol.28anatol.28

0 0

CZY TO NIE GRYF ODEBRAŁ PANIOM ,KTÓRE URATOWAŁY AUTOBUS ULGI ? WTEDY TO GRYF NIE ZACHOWAŁ SIĘ NALEŻYCIE ! TAKI PARADOKS PO PEWNYM CZASIE

12:16, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jigjig

0 0

Jesli ten plan zatwierdzą w styczniu 2017 r., wszyscy uczniowie beda chcieli wsiac do jednego refundowanego autobusu, kierowca z dobrego serca wezmie wszystkich i bedziemy mieli drugie Kokoszki. Tego chcecie?

12:20, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxx

1 0

Kotek nie płacz, czołgami będziesz woził ;)

12:28, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@anatol.28@anatol.28

0 0

Gryf to nie PKS. Mylisz te dwie firmy.

12:31, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rgtrgt

0 0

w koncu porzadna ustawa

12:31, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KUBAKUBA

0 0

CODZIENNIE DOJEŻDŻAM Z KARTUZ DO WRZESZCZA NA STUDIA
KOLEJKĄ PKM JESTEM ZADOWOLONY

12:34, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@KUBA@KUBA

0 1

Egoista sie znalazł. Pomyślałeś o tych, do których kolej nie dociera?

12:47, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MIŚMIŚ

0 0

A kto powiedział że w wyniku przetargu Gryf wygra koncesję na przewozy autobusowe. A czy ktoś się pytał konkurencji jak przewoźnik obniżał koszty na linii np. do Sierakowic i konkurencja padła. Czy te naciski to jest lobbing? A dlaczego ja ze swoich podatków mam utrzymywać prywatnego przewoźnika gdy nikt z mojej rodziny nie jeździ na bilety ulgowe.

12:48, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anakonda!anakonda!

0 0

Uważam, że ten pomysł jest zły. "Gryf" jest bardzo potrzebny w naszym powiecie, chociażby ze względu na osoby dojeżdżające do szkół w Kartuzach i w Sierakowicach. Widać, że ludzie nadal w dużej mierze jeżdżą autobusami.

12:51, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaxjax

0 0

Dlaczego gryf nie obniża ceny biletów skoro cena ropy spadła a to właśnie na tym się opierał podwyżka.

13:01, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BoboBobo

0 0

Ta mądra firma transportowa może dowozić dzieci do szkół. Ustawowo dowóz dzieci do szkół jest zadaniem gmin. Zrozumiał to wójt Stężycy i wykonał swój plan transportowy Chwali się nim na każdym spotkaniu. Plan transportowy jest opublikowany na stronie internetowej urzędu. Z tego [planu jasno wynika o jakie pieniądze toczy bój firma transportowa. Do przejazdów tylko na terenie gminy Stężyca dokłada rocznie ponad 600tyś zł, do tego dokłada Marszałek ponad 600000 zł , a gmina zbiera z biletów 20 tyś zł. Jak widać w tej histerii chodzi o duże pieniądze.

13:04, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

1 0

czas żeby Gryf ruszył tyłek. Żenadą jest to:
- połączenia Kiełpino, Staniszewo i inne małe miejscowości jeżdżą do ok. 18
- w weekendy na wieś nie dojedziesz
- tak to jest jak działa monopolista. Panie Właścicielu Gryf do Gdańska połączenia to nie wszystko. Masz Pan szansę spowodować żeby do Kartuz też można dojechać autobusem. Nie każdy pracuje w godzinach od 6.00-17.00

13:25, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

komunikacjakomunikacja

0 0

To podstawa rozwoju gospodarczego. W kazdym panstwie, nawet w bogatym (a moze wlasnie w tym) istnieje transport autobusowy, bo pociag nie dojedzie wszedzie. Takie male np.Chmielno musi miec dobre polaczenia autobusowe z Kartuzami, Gdanskiem. Nie wszyscy moga jezdzic wlasni furami albo chocby skladakami. Ponadto zbiorowy transport jest bardziej przyjazny srodowisku i ekonomiczny.
.

13:31, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PKM będzie syta i GrPKM będzie syta i Gr

0 0

jeśli stopniowo zmnieni większość autobusów na mikrobusy i rozgałęzi sieć dojazdową, tak aby mieć dobre zapełnienie i nie wozić powietrza. Wszyscy potrzebujemy i kolei i Gryfa- więc nie ma co na siebie warczeć. Będzie trudniej, ale wiele zależy od samorządów i mieszkańców; jedni się dostosują lepiej lub gorzej, a drudzy będą biadolić i kląć na lewo i prawo.
Czasem jest "z górki" a czasem pod "pod górkę" - no ale iść trzeba.

14:29, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ mieszkaniec@ mieszkaniec

0 0

po 18-tej i w weekendy jechałem: 3 osoby w autobusisku na 60 pasażerów. Zrozum, że firma komunikacyjna nie prowadzi działalności charytatywnej, ale MUSI zarabiać, bo inaczej padnie. Na wsiach Gryf mógłby stworzyć rozkład jazdy na podstawie zamówień każdego osobnego pasażera raz na pół roku i korygować go w miarę potrzeb. Warunkiem podstawowym jest jednak aby miał pojazdy małogabarytowe i oszczędne w użytkowaniu. SZKOŁY powinny być głównym projektantem rozkładów jazdy, bo 80% pasażerów to młodzież. Lubię kawę i lubię herbatę, tak samo jak jeździć autobus(iki)em jak i koleją.

14:45, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CytatCytat

0 0

@ cytat
Nie zaślepia mnie nienawiść, ot prosty rachunek ekonomiczny się kłania, ta idylla Gryfa nie mogła po prostu trwać w nieskończoność.
A może tytuł jest zły? Powinno być napisane, że Gryfowi chcą obciąć 80% dofinansowania, no i to przecież Gryf ustala kursy a nie powiat czy tez samorządowcy, co oni maja do prywatnego przewoźnika jakim jest Gryf? To Gryf dopasowuje się do potrzeb, czy my mamy dopasować się do Gryfu? Dla ścisłości autobusem jeżdżę bardzo sporadycznie, a i tak gdy w weekend chciałbym skorzystać z dojazdu do Chmielna, Goręczyna, lub Brodnicy Górnej czy Borucina to mogę zapomnieć o korzystaniu z autobusu.
Gryf jest prywatną firmą, więc to ona podejmuje ryzyko prowadzenia działalności, a nie samorząd. SKM nie jest prywatną firmą, tylko spółką należącą w przeważającej ilości do PKP S.A. oraz Skarbu Państwa, udziały posiadają też samorządy z trójmiasta, więc dlaczego pracowniku Gryfa się tak burzysz, że skarb Państwa "dopłaca do swojego interesu"?

14:51, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BILETY  MIESIĘCZNE nBILETY MIESIĘCZNE n

0 0

powinny stanowić powyżej 80% wszystkich wykupionych biletów, aby stabilizować koszty i dochody firmy, oraz poczucie pewności pasażerów.Byłby to też wskaźnik oczekiwań transportowych mieszkańców oddalonych od głównych tras. Dopłaty samorządów, szkół i zakładów pracy będą teraz BARDZO ważne dla utrzymywania tras i rozkładów jazdy.

14:56, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@cytat@cytat

0 0

kolego poczytaj ustawe.Kasa na dofinanswania idzie z budzetu panstwa takze albo dolozysz gryfowi albo przewoznikowi z warszawy jaka roznica? Lepiej wspierac swojego

15:32, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@BILETY MIESIĘCZNE n@BILETY MIESIĘCZNE n

0 0

nie masz racji samorzad nie musi dokladac nawet zlotowki jesli do planu wpisze wszystkie obecne linie gryfu

15:33, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GRYFGRYF

0 0

jig
Jesli ten plan zatwierdzą w styczniu 2017 r., wszyscy uczniowie beda chcieli wsiac do jednego refundowanego autobusu, kierowca z dobrego serca wezmie wszystkich i bedziemy mieli drugie Kokoszki. Tego chcecie?

I TAK BĘDZIE WSZYSTKO DZIĘKI LAMCZYKOWI ZROBIŁ KOLEJ KTÓRĄ MAŁO LUDZI JEŻDZI I JAKOŚ ICH TRZEBA Z AUTOBUSU NA KOLEJ ZMUSIĆ

15:34, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

na kolej zmusicna kolej zmusic

0 0

Najlepiej niech rusza z buta. A co? Za Gomulki sie szlo, a teraz nie mozna? Choc troche to jednak daleko az do Kartuz...Tyle sie mowi o ekologii, wiec nalezy rozbudowywac publiczny transport, autobusowy tez albo zwlaszcza. Niestety, prywatna firma chce zarabiac. Doplaty na znizki powinien finansowac samorzad (panstwo) z naszych podatkow, to bylby wklad w ochrone srodowiska. Proste?

15:53, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bucbuc

0 0

za komunikację w powiecie odpowiada nijaki Jerzy P. Radny Gminy Kartuzy i prawa ręka jej przewodniczącego. Największy szkodnik na Kaszubach, patrzący tylko na własny interes. To dzięki temu panu Kartuzy (wzorem innych miast) nie przejęły terenów kolejowych pomiędzy dworcem i ulicą Węglową.

16:45, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ALBATROSALBATROS

0 0

jest konkurencja i jak Gryf nie będzie woził to Albatros dowiezie dzieci do szkoły i to za mniejsze pieniądze.

17:14, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CytatCytat

0 0

@ @cytat
No dobrze piszesz, kasa idzie z budżetu czyli ze Skarbu Państwa, a PKP S.A. oraz SKM należy do Skarbu Państwa, czyli oni i tak dokładają do "swojego", czyli płacę (podatki) albo "mojemu" państwu, albo nabijam kasę prywatnemu przedsiębiorcy, wg mnie po prostu Gryf, czyli prywatny przewoźnik nie może pogodzić się z faktem, że teraz właściciel (Skarb Państwa) postanowił w większym stopniu finansować swoje podmioty, anieżeli prywatny podmiot, ot i cały szum, bo do tej pory Gryf był monopolistą, a teraz koryto się urywa i środki już nie będą w takiej samej wysokości jak obecnie, PKS udało się wyeliminować z rynku, mniejszych przewoźników również, a z koleją nie będzie już tak różowo, tym bardziej, że projekt stworzony przez jakiś tam rząd zakłada połączenie kolejowe siedziby miast powiatowych z miastami wojewódzkimi. Teraz po 20 latach niszczenia, próbuje się odbudować za wielkie pieniądze coś co zniszczono przez głupotę i chciwość. Gryf musi się pogodzić, że nie dostanie tyle środków co kiedyś i zweryfikować oraz opracować nowa strategię rozwoju, oraz świadczenia usług przewozowych. I niech działa szybko, bo uruchomienie połączenia kolejowego Gdańsk-Kartuzy-Sierakowice-Lębork-Leba, spowoduje że kolejni pasażerowie odejdą i znowu zmniejszy się dofinansowanie. I nagle się okaże, że taki monopolista, będzie stawał w przetargach na dowozy dzieci do szkół zbieranych z wiosek, tak jak to robią "mali przewoźnicy" bo nic innego już mu nie pozostanie. A nie zauważyłem (może gdzieś wożą? ja póki co nie spotkałem) aby autobusy P.A. Gryf jeździły po wioskach zbierały dzieciaki i zawoziły do szkoły- i nie mam tu na myśli tych dzieciaków które kupują bilety miesięczne.

17:18, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jimi hendrixjimi hendrix

0 0

jak was czytam to: potrzebujecie gryfa ...ale go nie potrzebujecie...dziwni jesteście. Jak by nie było to gryf świadczy usługi w dużo lepszym standardzie niż PKS Gdańsk, czy ówczesne Kartuzy. Potrzebujecie gryfa bo nie wszędzie jest kolej. Myślcie wzajemnie o sobie a nie o samych sobie...o biedronka na klawiaturze łazi....ostatnia tego roku ;) a taki lidl to nigdy nie wejdzie :) !

17:30, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gryf skomleGryf skomle

0 0

Tyle razy nas robił w ciula i bawił się w czołgi i wermaht.
Była obniżka cen paliwa, a podnosił ceny biletów.
Paliwa nadal w dół, i co ?
Dobrze, że nowa konkurencja wyrasta i inwestuje w autobusy na gaz.

18:16, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MonopolistaMonopolista

0 0

O biletach ulgowych już nie wspomnę, kiedyś uczeń na legitymację mógł kupić bilet zniżkowy w każdym autobusie i na każdy kurs. W Gryfie niestety uczniowie mają szansę na bilet ulgowy tylko miesięczny. Nie będę płakał jak uruchomią linię kolejową Lębork - Kartuzy a każdego który jeszcze nie jechał PKM-ką zapraszam do spróbowania, czysto cicho, przyjemnie i niedrogo.

18:40, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pracownik PA GRYFpracownik PA GRYF

0 0

wszyscy myslicie ze to jest takie proste!!
zeby auobusy dowiozły Panstwa do pracy badz szkoły to na to musi pracować sztab ludzi!!! dyrektor, dypozytor, panie w biurach, mechanicy, sprzataczki, kierowcy itd itd.
rozumiemy to ze bilety nie sa tanie... ale wszyscy pracownicy chce otrzymać swoje pensję, trzeba utrzymać wszystkie pojazdy. a niektore kursy nie sa wg rentowne bo jezdz np 5 osob.
a w sklepach np chleb nie zmienia co tydzien ceny ponieważ paliwo idzie raz w gore a raz w dól.....

19:25, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KozaKoza

0 0

Widze że więkrzość sobie nie zdaje sprawy z tego, jeżeli nie będzie ulg to ŻADEN przewożnik za darmo nie pojedzie nawet albatros czy konkurencja z autobusami na gas! Poza Kartuzami też mieszkają ludzie a torów niema i nie będzie.Jak dzeci mają dojechać do szkół..?

20:30, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do kozado koza

0 0

Tylko nie mieszaj w to dzieci !
Nie kituj !
Są autobusy szkolne, z przeszkoloną, w kamizelkach, obsługą.

Gryf, stanął w miejscu, myślał że jest monopolistą.
Czas zasuwa, idzie do przodu.
Jestem za odbudową kolei do Sierakowic i dalej, do Lęborka.
A tak będzie.

20:59, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do pracownik PA GRYFdo pracownik PA GRYF

0 0

No cóż ?
Autobusy na dworze, a czołgi w garażach.

21:05, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniec Kartuzmieszkaniec Kartuz

0 0

NIECH KOTECKI IDZIE NA SKARGE DO TEJ ,,,,,pani ....CO SZUMNIE OTWIERAŁA SWOJEGO GRYFA ,,,PAMIETAM!!!!

21:12, 23.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kozakoza

0 0

Do Koza /do jazdy do szkół średnich nie mieszaj tutaj podstawówek i gimnazjum bo to nie o te szkoły chodzi! Jak z Sulęczyna dojechać do ogólniaka w Kartuzach jeśli będzie limit i dla wszystkich nie starczy miejsc ...? Odpowiedz mi na to pytanie !!!

05:23, 24.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do pracownik PA GryfDo pracownik PA Gryf

0 0

A Ty co masz w garażu ? żółtego matiza na czarnych tablicach że zazdrościsz czołgów ? Twój komentarz to chyba nie na temat!!!

05:39, 24.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pracownikpracownik

0 0

nam tez nie podoba sie ze cala kasa idzie w czolgi podwyzki pensji nie bylo od lat. kiedyś na kazde swieta byla premia teraz nic albo marne grosze

07:23, 24.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

W końcu! To bardzo dW końcu! To bardzo d

0 0

Oby jak najszybciej Powiat zmniejszył Gryfowi kursy i skończył z monopolem tego gościa natychmiast z chłopakami kupujemy duże klimatyzowane busy i będziemy jeździć po powiecie a na Sierakowice co 15 minut pojedziemy nie chcemy żadnej dotacji i bierzemy wszystkie trasy.

07:36, 24.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ W końcu! To bardzo@ W końcu! To bardzo

0 0

to ja już robię uprawnienia do kierowania takim busem

07:57, 24.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kozakoza

0 0

W końcu dobra wiadomość - chodzi dopłaty do biletów ulgowych anie żadne dotacje! Nikt im żadnych kursów nie weżnie jeśli będą chcieli mogą nawet je zwiększyć , chodzi oto że uczeń czy inwalida zamiast obecnie 2zł zapłaci 10zł

08:13, 24.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XtraXtra

0 0

Brawo Powiat, dajcie więcej pociągów, parkingi przy dworcach i busiki na dowóz do kolei = bezpieczeństwo na drogach, mniej korków, ekologia.

Raz jeszcze Brawo Powiat :)

08:29, 24.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GRYFGRYF

0 0

GRYF ZWALNIA KIEROWCÓW CO PIJĄ I KRADNA A ALBATROS ZATRUDNIA BO NIKT TAM NIE CHCE PRACOWAC

09:41, 24.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZA GRYFEMZA GRYFEM

0 0

pracownik PA GRYF
wszyscy myslicie ze to jest takie proste!!
zeby auobusy dowiozły Panstwa do pracy badz szkoły to na to musi pracować sztab ludzi!!! dyrektor, dypozytor, panie w biurach, mechanicy, sprzataczki, kierowcy itd itd.
rozumiemy to ze bilety nie sa tanie... ale wszyscy pracownicy chce otrzymać swoje pensję, trzeba utrzymać wszystkie pojazdy. a niektore kursy nie sa wg rentowne bo jezdz np 5 osob.
a w sklepach np chleb nie zmienia co tydzien ceny ponieważ paliwo idzie raz w gore a raz w dól.....



















DOBRZE POWIEDZIANE KAŻDY CHCE PRACOWAC ŻYC GODNIE A JAK GRYF ZWOLNI 50% LUDZI BO NIE BEDZIE GO STAC TO KAŻDY BĘDZIE JEGO KOMĘTOWAŁ DZIĘKI NIEMU ILU LUDZI MA PRACE PĘSJE NA CZAS

09:44, 24.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pracownik PA GRYFpracownik PA GRYF

0 0

te czołgi i wszystkie milotaria nie spadły z nieba naszemu szefowi!! zapracował na to sobie bardzo ciezko praca od kilkunastu lat!! jest na takim etapie, ze ma ludzi ktorzy nad tym wszystkim pracują!!! a Pan Kotecki może zająć sie zrealizowaniem swoich pasji.... to jest chyba logiczne!!!
a jako szef jest na serio spoko;) i to dzieki niemu mnostwo ludzi ma LEGALNA prace :)

09:51, 24.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@KUBA@KUBA

0 0

I PÓŹNIEJ TAKI EGOISTA KUBA SKOŃCZY STUDIA I ZACZNIE NARZEKAĆ, BO PRACĘ DOSTANIE W CHMIELNIE I POCIĄGIEM TAM NIE DOJEDZIE, A AUTOBUSÓW JUŻ NIE BĘDZIE. ALBO CO GORSZE, TAKI EGOISTA ZOSTANIE SZEFEM, TO WSPÓŁCZUCIA DLA JEGO PRACOWNIKÓW.

11:16, 24.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ koza@ koza

0 0

Jak Gryf już nie będzie chciał jeździć (wygląda na to że to już za rok - nareszcie) my ich busami zawieziemy z uśmiechem na twarzy za 4 zł a nie 10 zł z i nie będziemy płakać publicznie jak Gryf!

11:39, 24.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

??????

0 0

czy to jest prawda jak ruszyła PKM Kartuzy Gdansk to GRYF obniżył na tej trasie cene biletów ? Powiedzmy sobie szczerze że z PKM TO GRYF nie da rady.

12:49, 24.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

no dobra, pracownicyno dobra, pracownicy

0 0

Przyszedł czas konkurencji, monopol się skończył.
Utrzymujcie dalej, dyrektorów, księgowych, .......
itd. do utrzymania waszych czołgów i militari
/ hobby waszego szefa /.
Czas idzie do przodu, a wy w autobusach ze skupu.
Rubta tak dalej.

13:14, 24.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

............

0 0

Zresztą jak najszybciej powinno się zrewitalizować linię Kartuzy-Sierakowice-Lębork to spadnie część ciężaru z gmin i powiatu także powinno zostać kilka kursów komercyjnych autobusowych do Gdańska bo w razie sytuacji wykolejenia się albo wypadku na koleii musi być komunikacja alternatywna.

15:37, 24.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AlośAloś

0 0

A ja w latach 70. z Sierakowic do szkoły w Kartuzach dojeżdżał ruskim rowerem Ukraina. Tatko mawiał "Synku, nie pij wódki, nie pij wina, kup se rower Ukraina". W szkole był ja dobrym uczniem, bom miał umysł dobrze dotleniony, no i mięśnie jak po sterydach. Na stare lata pozostały mi tylko hemoroidy (od siodełka).

16:50, 24.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JolkaJolka

0 0

&albatros
Wolę chyba gryfa niż albatrosa ,do Niestępowa ostatni kurs z Kartuz o 15,55 czujemy sie jak za króla cwieka .kursów bardzo mało bazują na połączeniach szkolnych.o kursach w weekendy zapomnij .Potem nie dziwmy się że szybko kupujemy auta dzieciom:(:(:(

17:57, 24.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czas przejac polaczeCzas przejac polacze

0 0

Za komuny byl tylko PKS a teraz 26 lat nie ma komuny a mamy tylko GRYF - trzeba to zmienic i tak ten starszy pan narzeka pomozmy mu zyc spokojniej,jak ktos tu rzucil pomysl ja mam prawko na autobus robione w wojsku kupuje busa i jade na trase i na pewno nie bede stratny.

18:27, 24.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KozaKoza

0 0

Busy już były eurotransy, raje i jeszcze ktoś w Somoninie- czasem jeżdziły czasem nie jak im się chciało. Myśle że na wypracowanie firmy przewozowej potrzeba czegoś więcej...

18:29, 24.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do@anatol.28[email protected]

0 0

PKS w Gdańsku należy do Gryfu. Anatol.28 ma zatem rację, pisząc o Gryfie.

18:42, 24.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JowiszaJowisza

0 0

Biedny Pan właściciel gryfa.
Proszę starać się o zbiórkę publiczną.
Chętnie przekażę darowizne na ta firmę prywatna

19:54, 24.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Koza@Koza

0 0

Ja jestem sumienny i mój bus zawsze pojedzie.

20:01, 24.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MielecMielec

0 0

A spróbować proszę z Wieżycy czy Szymbarka dojechać do Kartuz i spowrotem... Jeden do Kartuz przed 7 rano i jeden spowrotem o 16...

06:38, 25.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HobbyHobby

0 0

Każdy ma hobby na jakie go stać, ale mi osobiście nie imponują kopcące stare czołgi i zdezelowane armaty. Wolę bardziej przyjazne środowisku środki transportu i od gryfu będę się trzymał z daleka.

11:03, 25.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tito2tito2

0 0

Niestety,prawo rynku jest nieubłagane,ekonomia rządzi się swoimi prawami. Pan Właściciel zapomniał o tym? Każdy przeciętny Obywatel policzy sobie co mu się opłaci,a Pan Właściciel ani myślał o obniżce cen biletów,teraz zbiera żniwo,chciwość nie popłaca. A tak na marginesie,to był za pewny siebie. Osobiście nie żałuję wyzyskiwaczy. To ku przestrodze dla tych co myślą że będą wieczni.

11:31, 25.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gryf to ściemaGryf to ściema

0 0

A bilet miesięczny do gdańska kosztuje niewiele mniej niż CODZIENNE KUPOWANIE bilet?w w obie strony!!!
To kpina a nie przewozy... Lichwa a nie biznes!
Dzięki Bogu mamy kolej, kt?rej żaden lamczyk nie załatwił choć się tym publicznie chwali !!!

12:36, 25.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Lamczyk sie chwali kLamczyk sie chwali k

0 0

Bo są wybory ;) trzeba kłamać by zebrać głosy

12:37, 25.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BxxBxx

0 0

O co was głowa boli.O Koteckiego sie martwicie? on ma łeb na karku i da sobie rade nawet jakby te wszystkie autobusy na złom na wage sprzedał to mu kasy na 100 lat wystarczy.To zasrane zazdrosne barany bedą mialy proble jak z tych pieknych wiosek dojechac. Ten co busem chce jezdzic nie sobie puknie w łeb nie wie co pisze.kolej kartuzy lębork mazenie sciętego łba.A Kotecki ma 250 autobusów te 40 w kartuzach to nie jest nawet 20% firmy ale jagby to zlikwidowac np to prace straci min 70 osób .Bedziecie utrzymywac 70 zasiłkow ile dzieci nie dostanie na bilet.Piszcie i myslcie jeszcze macie czas.Kaczynski do 1 biliona dołozy drugi i powozi was gratis ale tylko do torunia lub lichenia kupi wam busy z wifi i bedzie super.Jeszcze poprosicie koteckiego zeby odpalił czołg i to wszystko r..........ł

17:11, 25.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tito2tito2

0 0

Bxx... Za ile piszesz??? A głowa nas nie boli,zobaczymy jak się prześwietli całość.Odprowadzanie podatków I.T.D.

05:39, 26.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Bxxdo Bxx

0 0

Ja też czekam jak Gryf padnie albo chociaż ograniczy kursy od razu będę jeździł busem 20 osobowym i za każdym razem jak będę przejeżdżał obok Gryfu w Kartuzach to puknę się w głowę że jemu się nie opłaca a mi tak i to bardzo bo będę miał lepiej niż teraz (wycieczki,wesela,stypy)...trzymam kciuki za słuszną decyzję starostwa rozbijającą monopol-brawo!

06:57, 26.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do bucDo buc

0 0

Jesteś chorym i tchórzliwym człowiekiem. Podpisz się z imienia i nazwiska. O tereny kolejowe walczyła opozycja poprzedniej burmistrz i to ona zaniechała i prawdopodobnie nie wystąpiła o przekazanie terenów po PKP. To nie rada występuje w trybie administracyjnym tylko urzędujący burmistrz. Jak "bucu" nie wiesz to zostajesz BUCEM. Buc zostanie bucem. Tyle co Pobłocki walczył o tereny po PKP to mało który inny radny.

11:38, 26.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do poprzednikaDo poprzednika

0 0

Czy prawdą jest że właściciel dworca po PKS złożył wniosek burmistrzowi o zmianę przeznaczenia tego terenu na działalność usługową? To by tłumaczyło wystąpienie buca o to żeby gmina wybudowała za swoje pieniądze nowy dworzec autobusowy. Kogo ten buc chce skorumpować? O przewozach autobusowych w gminach będą decydowali wójtowie i burmistrzowie. Widać że przewoźnik nie przebiera w środkach. Znieważa ludzi celem osiągnięcia korzyści z budżetu samorządów. Czy ludzie z własnych podatków mają doposażyć i zafundować zakup nowszych autobusów dla prywatnych firm? Dyskusja co niektórych sięgnęła dna. To nie radni ograniczyli kursy z Gdańska do Kartuz tylko kolej i pytanie czy słusznie?

11:52, 26.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Powiat zmniejsza-gmiPowiat zmniejsza-gmi

0 0

Zacznijcie tymi autobusami normalnie po wsiach jeździć, a nie že tylko drogi powiatowe się opłaca.

19:36, 26.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Koniecznie obniżyć cKoniecznie obniżyć c

0 0

Trzeba wprowadzić nowego przewoźnika do powiatu bo konkurencja jest zdrowa dla gospodarki i faktycznie te mini autobusy 20 osobowe itp. to dobry pomysł kierowcy sobie zarobią a pasażerowie będą mieli w końcu wolny wybór i atrakcyjniejsze ceny,trzymamy kciuki za starostwo aby wdrożyło nowe regulację komunikacyjne w życie dzięki którym samorządy zaoszczędzą a korzystającym z komunikacji zostanie więcej pieniędzy w kieszeni- brawo!

19:37, 26.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Koniecznie obniżyć @Koniecznie obniżyć

0 0

a na czym twoim zdaniem zaoszczedza samorządy? Samorząd nie musi dac ani grosza. chcecie by jezdzily busy 20-osobowe a czy ktos z was pomyslal ile busow musi jechac zamiast 1 autobusu? Odpowiem okolo 4-5 busów - a to oznacza korki. Jeśli pomiędzy godz. 6.30-7.30 z Sierakowic do Kartuz rusza 6-7 autobusów to busów będzie musiało być około 30. Życze powodzenia dojezdzajacym na tej trasie do pracy samochodami - bedziecie musieli uzbroić się w cierpliwość.

12:59, 27.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do powyżejDo powyżej

0 0

Lepiej 5 busów bo 5ciu będzie miało pracę zamiast jednego i bilety będą po 4-5 zł z nie po 7zł a 4 busy więcej nie zablokują drogi wojewódzkiej już głupot nie opowiadaj bo aż w oczy szczypie jak pod Gryfa piszesz...Gryf może po polach za pieniądze dzieci czołgiem wozić i też zarobi parę złoty.

13:43, 27.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

halina kolkahalina kolka

0 0

kolej wyjezdza z kartuz mnastepny przystanek dzierzazno a po drodz jest mwzowo pikarnia borowo i nam po co kolej mozemy tylko posluchac jak gwizdze i tyle mamy z niej pozytku.gryf musi jezdzic na nazsej trasie i basta.

22:31, 27.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@fajnie by było@fajnie by było

0 0

teraz nowi posłowie z PiS na pewno pomogą wykażą się swoją siłą.

15:41, 29.10.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gratulacje dla Powiagratulacje dla Powia

0 0

tak chcę żeby jeździły busy, tam gdzie po wycięciu wszystkich połączeń tzw. nieopłacalnych dla gryfa a wcześniej obsługiwanych przez PKS Gdańsk. Mam nadzieję, że skończy się monopol w Powiecie a wszyscy chętni będą mogli zawalczyc w zdrowej konkurencji o obsługę transportu w powiecie kartuskim, bo jeżeli tak się nie stanie to chyba nie jest to zgodne z prawem. A faworyzowanie jednej firmy mocno śmierdzi!!!!!!!!!

10:53, 01.11.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%