Po wczorajszym artykule na temat braku odpowiedzi ze strony kaszubskich parlamentarzystów na pytania o wsparcie dla przedsiębiorców, dziś nadeszła odpowiedź od posłanki Magdaleny Sroki (Porozumienie). Czego więc mogą się spodziewać przedsiębiorcy z Kaszub i nie tylko?
Według danych GUS w powiecie kartuskim na 16 009 podmiotów zarejestrowanych w rejestrze REGON, aż 15 484 to mikroprzedsiębiorstwa zatrudniające do 9 pracowników (dane na koniec ubiegłego roku). Wszelkie ograniczenia czy nagłe decyzje podejmowane przez rządzących mają ogromny wpływ na działanie i przyszłość tych firm. Ja podkreślają organizacje zrzeszające przedsiębiorców, z powodu wprowadzonych obostrzeń wiele małych firm - głównie usługowych - jest już na skraju wytrzymałości.
To dlatego poprosiliśmy kaszubskich parlamentarzystów z obozu rządzącego o odpowiedź na pytania dotyczące m.in. wsparcia dla przedsiębiorców oraz zastosowanych i planowanych obostrzeń. Decyzje, które zapadają w Warszawie nie są bowiem obojętne dla przedsiębiorców z powiatu kartuskiego.
Pytania wysłaliśmy do posłanki Magdaleny Sroki (Porozumienie) oraz Marcina Horały (PiS). Przez tydzień, mimo monitów, nie doczekaliśmy się odpowiedzi. Wczoraj napisaliśmy o tym, że posłowie milczą. I jest pierwsza reakcja. Dziś odpowiedź na nasze pytania nadesłała posłanka Magdalena Sroka.
Czy wiadomo już konkretnie na jaką pomoc mogą liczyć przedsiębiorcy, którzy ograniczyli lub wręcz przerwali działalność swoich firm w związku z wprowadzanymi obostrzeniami? I jakiej pomocy mogą się spodziewać w związku z zapowiadanym lockdownem?
Kryzys związany z pandemią koronawirusa ma bezprecedensowy charakter nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Niezależnie od sposobu reakcji rządów poszczególnych państw, kryzys odcisnął piętno na każdej z unijnych gospodarek, także na rynkach pracy. W związku z wprowadzonymi ograniczeniami związanymi z drugą falą koronawirusa, rząd podjął szereg działań, których głównym celem jest ochrona miejsc pracy. Pracujemy nad kolejnymi rozwiązaniami tworząc tzw. Tarczę dla Rozwoju.
Tarczę dla Rozwoju tworzą instrumenty, które już działają i sprawdziły się przy pierwszej fali pandemii wiosną oraz całkiem nowe rozwiązania. Na wprowadzenie niektórych propozycji musi zgodzić się Komisja Europejska. Wicepremier Jarosław Gowin zapowiedział, że rząd zwróci się o to do KE. Liczymy, że Komisja podejdzie zdecydowanie bardziej elastycznie do tych spraw w sytuacji, gdy cała Europa dotknięta jest gwałtownym wzrostem zakażeń. Poprosimy Komisję o wydłużenie terminu tarczy finansowej dla dużych firm tak, aby wnioski mogły być składane do końca marca 2021 r. Również za zgodą KE chcemy uruchomić możliwości dopłat na pokrycie rat dla pożyczki długoterminowej.
To są to najważniejsze działania pomocowe, które uruchomimy tak szybko, jak to możliwe. Część z nich wymaga zmian ustawowych, jednak niezależnie od tempa prac legislacyjnych wszystkie te instrumenty będą działały wstecz od daty wprowadzenia dodatkowych obostrzeń.
Szczegóły Tarczy dla Rozwoju:
- Dofinansowanie kosztów stałych dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw z branż najbardziej dotkniętych restrykcjami. Jeśli przychody firmy z branży objętej restrykcjami nie są wystarczające do pokrycia kosztów stałych, przedsiębiorca może otrzymać dofinansowanie do 70 proc. ich wysokości przy spadku przychodów o 30% w porównaniu z poprzednim rokiem.
- Umorzenie subwencji z Tarczy Finansowej z Polskiego Funduszu Rozwoju - rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy korzystali już z tarczy Finansowej PFR dla MŚP, ale ich sektor nadal objęty jest restrykcjami sanitarnymi – subwencja, którą otrzymali, może zostać umorzona przy spadku dochodów o 30 proc. (rok do roku).
- Wydłużenie programu Tarczy Finansowej dla Dużych Firm do 31.03.2021 r. (wnioski) oraz do 31.06.2020 r. (wypłaty) - przedłużamy do marca 2021 r. program dla dużych firm i zmieniamy zasady liczenia szkody z powodu COVID-19 z pożyczek preferencyjnych.
- Pożyczki długoterminowe z gwarancją - przedsiębiorca będzie mógł wziąć pożyczkę na 6 lat z gwarancją de minimis dla MŚP i gwarancją płynnościową dla dużych firm.
- Dofinansowanie zatrudnienia - państwo dopłaci do pensji pracownika około 2000 zł z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.
- Przedłużenie postojowego - przedłużamy wypłaty świadczenia postojowego w wysokości około 2080 zł dla branż dotkniętych restrykcjami.
- Zwolnienie ze składek na ZUS - przedłużamy zwolnienie ze składek ZUS. Dotyczy ono każdego pracownika w firmie i wynosi przeciętnie 1000 zł oszczędności na osobę (przy założeniu wynagrodzenia na poziomie płacy minimalnej). Rozwiązanie dla branż dotkniętych restrykcjami.
- Dofinansowanie zmiany zakresu działalności w ramach Dotacji na biznes - dotacja – dotacja dla mikro i małych przedsiębiorstw – wysokość wsparcia wyniesie do 5 tys. zł pod warunkiem, że przychód z działalności uzyskany w miesiącu kalendarzowym poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego w tym samym miesiącu kalendarzowym w 2019
- Polityka drugiej szansy - przedsiębiorcy, których firmy wymagają restrukturyzacji, mogą otrzymać wsparcie finansowe na opracowanie planu ratunkowego. PNS przewiduje wsparcie z budżetu państwa w wysokości do 120 mln zł, przez okres 10 lat. Dodatkowo do końca 2021 r. program będzie dysponował pieniędzmi z funduszu covidowego w minimalnej wysokości 600 mln zł rocznie
- Zawieszenie opłaty targowej w 2021 r. - przedsiębiorcy dokonujący sprzedaży na targowiskach zostają zwolnieni z opłaty targowej w 2021 r., natomiast gminy osiągające z tytułu opłaty targowej przychody powyżej 10 tys. zł otrzymają rekompensatę ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID- 19. Będzie ona przyznana z góry za cały rok, do 31 marca 2021 r.
Jakie podstawy prawne mają wprowadzane przez premiera zakazy dotyczące działalności firm? Przedsiębiorcy wskazują bowiem na nielegalność tych działań.
Niestety dzisiaj musimy dokonywać kolejnych obostrzeń, żeby zatrzymać ekspansję pandemii. Dobra polityka gospodarcza wraz z właściwym zachowaniem po stronie społeczeństwa może być najlepszą odpowiedzią na kryzys związany z koronawirusem. Od tego będzie zależało nie tylko nasze zdrowie i życie, ale też stan gospodarki. Podstawą prawną jest ustawa z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi z późn. zm., do której wydawane są przepisy wykonawcze w postaci rozporządzeń.
Czym motywowane są złożone do TK wnioski o zdanie zgodności z konstytucją art. 417 KC? Czy chodzi o uniknięcie przez Skarb Państwa odpowiedzialności za szkody wyrządzone poprzez działanie niezgodne z prawem?
W celu uzyskania odpowiedzi na to pytanie proszę skierować zapytanie do Kancelarii Sejmu do biura Marszałka Sejmu.
Czy wprowadzone przez rząd dotychczasowe obostrzenia przyniosły jakiekolwiek pozytywne skutki jeżeli chodzi o liczbę stwierdzonych zakażeń?
Choć mamy różne poglądy, to w jednej kwestii powinniśmy być zgodni - pandemia jest zagrożeniem dla gospodarki i tysięcy istnień ludzkich. Powinniśmy chronić siebie nawzajem - zdrowie i życie obywateli, ochrona polskiej gospodarki i wydolna służba zdrowia to nasze główne
cele. Musimy ograniczyć mobilność społeczną, która w ostatnim czasie ponownie znacznie wzrosła.
Prognozy pokazują, że brak nowych zasad i środków bezpieczeństwa niesie ze sobą ryzyko wysokiego wzrostu zachorowań i śmierci dodatkowych tysięcy osób. Reagujemy, aby uniknąć sytuacji kryzysowej. W całej Polsce powstają kolejne szpitale tymczasowe, naszym najważniejszym zadaniem jest ochrona życia i zdrowia Polaków. Korzystamy z różnych modeli rozwoju pandemii. Przygotowujemy się na każdy możliwy scenariusz.
To w jaki sposób epidemia będzie się dalej rozwijała, zależy od naszego zachowania. Kluczowe jest utrzymanie ścisłej dyscypliny społecznej. Różne analizy naukowców pokazują jednoznacznie, że wpływ na znaczący wzrost zakażeń mają trwające protesty. Spowodowały one duży wzrost mobilności.
Wcześniej wielu Polaków zastosowało się do apeli rządu i ograniczyło swoją aktywność społeczną. Dane dot. chociażby telefonii komórkowej potwierdzają, że wraz z wybuchem demonstracji mobilność wzrosła. Krzywa zachorowań na COVID -19 ulega wypłaszczeniu, co pozwala sądzić, że dotychczasowe obostrzenia przynoszą rezultaty.
[ZT]33453[/ZT]
Mogą liczyć16:25, 17.11.2020
Na powolną śmierć za rządów Pisu. Rządzą nami najwięksi nieudacznicy od lat 90
no i proszę16:28, 17.11.2020
Nagle jest odpowiedź. Nieźle. Ale co to za odpowiedź? Na ostatnie pytanie zwłaszcza
Helmuttusk17:37, 17.11.2020
Wszystkiemu jest winny rudy ryzy
Pytanie19:01, 17.11.2020
A konkretnie?
Mieszkaniec powiatu 19:07, 17.11.2020
Czekamy na reakcję red. Drewki. Skoro bardzo lewicowy p. redaktor powiatowego medium zadaje pytania o zasięgu krajowym posłom prawicy, to teraz CZEKAMY NA POWAŻNIEJSZE PYTANIA DO (EURO)POSŁÓW LEWICY (PO, LEWICA, RAZEM, HOŁOWNIA ITD.) A ZWŁASZCZA DO P. DONALDA TUSKA - DLACZEGO ON I ONI WSZYSCY TAK ZAJADLE WALCZĄ O TO BY POLSKA I POLACY Z NIE OTRZYMALI ZE WSPÓLNEGO(!) BUDŻETU UNII... ANI JEDNEGO EUROCENTA DOTACJI...??!
DLACZEGO P. DONALD TUSK I JEGO LEWICA, TAK ZAJADLE WALCZĄ PRZECIWKO POLSCE.. ??
Panie Redaktorze, czekamy na reakcję w sprawie pomorskiego europosła p. Donalda Tuska...
@mieszkaniec powiatu22:22, 17.11.2020
Coś ci się chyba pomyliło. Jak na razie to pis robi wszystko, żeby Polska nie dostała unijnej kasy. Przecież już zapowiedzieli weto budżetu. I to nie lewica tylko pis! Nie wiem czy wiesz, ale to pis od paru lat rządzi w Polsce, a nie lewica. To pis ma cały czas problem z unią a nie lewica. To pis ma jakiś problem z praworządnością. Dziwne bo jeśli w Polsce jest praworządność to w czym problem?
Mieszkaniec powiatu 22:41, 17.11.2020
Odpowiadam pierwszym z brzegu cytatem z internetu lewicowej europosłanki - @SylwiaSpurek „Tak jak Węgry, Polska coraz bardziej odrywa się od UE i naszych wartości. Nadszedł czas na dalsze kroki KE. Nie wystarczy analizować, monitorować, apelować. Najwyższy czas powiązać przestrzeganie przez państwo zasady praworządności z funduszami UE i ukarać rządy”.
@Mieszkaniec powiatu08:23, 18.11.2020
I co w tym cytacie ci nie pasuje? Albo przestrzegasz prawa albo nie. Proste jak konstrukcja cepa.
@@Mieszkaniec powiat09:54, 18.11.2020
Pod warunkiem, że prawa są jednakowe dla wszystkich, a nie że Polska ma być kolonią państw bogatych. Kolonią, której każe się przestrzegać innych zasad, niż mają kraje bogate.
Do Mieszańca z powia14:34, 18.11.2020
Ty masz nieźle namieszane w głowie, skoro uważasz, że kto nie jest z PiS, to od razu lewak, a jak lewak, to przeciwko Bogu. Ile Ty klas masz skończonych?
Mieszkaniec powiatu 19:24, 17.11.2020
P.S. Oczywiście p. Tusk jest "europosłem" tylko w cudzysłowie, bo do Brukseli wybrała go p. kanclerz Merkel, a nie Polacy w w wyborach do Europarlamentu.
PiS PO to ZŁO19:26, 17.11.2020
KORUPCJA BANDYCI!!! Morawiecki jak Marcinkiewicz wypie.... razem z Sikorskim i Tuskiem, ile milionów wam dały koncerny farmaceutyczne?? zdrajcy!!!!!!
pomocnik egzorc.....20:51, 17.11.2020
Daj sobie spokój. Ci co się sprzedali diabłu muszą (!) już tylko wykonywać jego rozkazy. Swoje dostali i teraz płacą rachunki. Nasze gadki do nich już nie docierają. My mówimy, oni nie słyszą. Tak to niestety wygląda.
Ale bądźmy spokojni, MB jasno powiedziała o tych czasach: "I wtedy przyjdę ja, straszna i zwycięska!"
Zawierzmy się Bogu.
Przedsiebiorca21:00, 17.11.2020
Takie akcje tylko w Pisowskiej Polsce, jak można zamknąć pracowników w domu bo ktoś z rodziny macovid, pracownik nie jest chory tylko tyle że mieszka pod jednym dachem z kimś z covidem bezobjawowym, sanepid wydaje decyzję że 20 dni kwarantanny, i kto za to płaci ??! Tak pracodawca płaci pracownikowi wynagrodzenie, pracownik siedzi na dupie w domu bo mu sanepid każe ale kasę musi płacić. Przedsiebiorca!! K..wa to ja się pytam P. Well Sroki o co tu chodz!!! Państwo dyma przedsiębiorców tak że już usiedzieć na tyłku nie można.
@Mieszkaniec powiatu22:34, 17.11.2020
A powiedz kto teraz rozwala polskie firmy? Kto niszczy gospodarkę, zabiera ludziom dorobek i chleb? Kto przez ostatnie lata rozdał bez sensu pieniądze tak, że nie ma teraz z czego brać? Kto nas skłócił ze wszystkimi prawie sąsiadami, z całą unią? Kto zniszczył prawo i sądownictwo, że teraz ani rolnicy ani przedsiębiorcy nie mają się już do kogo odwołać? Mam ci podpowiedzieć? Podpowiem - to nie była ani lewica ani Tusk, bo nie on rządzi w ostatnich latach! Rządzi pewien mały człowieczek ze swoją ekipią i to oni ponoszą odpowiedzialność za to co się dzieje - nikt inny.
Mieszkaniec powiatu 22:58, 17.11.2020
@@Mieszkaniec powiatu,
Minister finansów za czasów p. Tuska - Vincent Rostowski na koniec rządów PO o stanie finansów państwa powiedział po prostu tak: "Piniędzy nie ma i nie będzie."...
@Mieszkaniec powiatu06:27, 18.11.2020
A wtedy przyszedł pis i wziął kredyt żeby dać ludziom pińcet plus. I zadłużył nas wszystkich po same uszy. Pięknie prawda?
Mieszkaniec powiatu 07:42, 18.11.2020
Tak, w TVN-ie tak to wygląda:-) Tyle, że prawda jest taka, że prawica odcięła mafie VAT-owskie od kikusetmiliardowych dotacji z budżetu, ale tego zwolennicy lewicy nie wiedzą, bo oglądają tylko jedno medium informacyjne...
Tusk i kasa z OFE18:46, 24.11.2020
a to,jak Tusk zawinal wszystkim polakom 50% kasy z OFE to juz wszyscy zapomnieli??? Myslicie,ze odzyskacie te pieniadze?? I NIKT wtedy nie wyszedl na ulice bo nikomu za to nie zaplacono tak,jak zaplacono kodziarzom i czarnym wieszakom i paniom ze strzaleczką a zaplacono tylko po to, by rozbijac ten kraj od srodka i zrzucac wine na rząd.
Olof Palme22:49, 17.11.2020
Ale ten redaktorzyna ograniczony. Wystarczy zapytać w Powiatowym Urzędzie Pracy ile rząd przeznaczył miliardów dla przedsiebiorców w ramach tarczy antykryzysowej. I ile w powiecie rozdysponowano tych środków. To nie poslowie się tym zajmuja. ale on chce robić show pod publiczkę. Lewacki pismak, lewackie obyczaje.
@Olof Plame06:23, 18.11.2020
Posłowie dostają kasę, żeby dla nas działać. To oni ustalają prawo dla wszystkich i to ich trzeba pytać, a nie jakiś powiatowy urząd.
odp06:25, 18.11.2020
Ograniczony to ty jesteś. Nawet nie wiesz, że to nie powiatowy urząd pracy rozdzielał kasę z tarczy antykryzysowej. Obrażasz gamoniu a nie masz pojęcia o czym jest mowa.
Odp.mieszkaniec powi00:09, 18.11.2020
Widać zupełnie wypaczenie umysłu przez propagandową tvpis. Wyłącz telewizję, a włącz myślenie to dostrzeżesz, że nigdy nie było tak źle w Polsce jak teraz. Polska w runinie staje się faktem, a Mateuszek powiedział, że będziemy pracować za miskę ryżu i w tej jednej kwestii nie skłamał. Trzymają się tego założenia- byle do dna.
Reszka07:16, 18.11.2020
Wszędzie nowe banknoty. Drukują niczym Sasin karty.
Mieszkaniec powiatu 07:41, 18.11.2020
Tak, w TVN-ie tak to wygląda:-) Tyle, że prawda jest taka, że prawica odcięła mafie VAT-owskie od kikusetmiliardowych dotacji z budżetu, ale tego zwolennicy lewicy nie wiedzą, bo oglądają tylko jedno medium informacyjne...
odp Mieszkaniec powi08:21, 18.11.2020
Taaak bo w tvpis to lecą wyłącznie same rzetelne informacje 24/h. No i wyłącznie prawda na paskach.
ble , ble , ble 08:09, 18.11.2020
Nic z tego nie wynika , Pisowcy już się sami pogubili .
kot narazie śpi , dzisiaj aktywność będzie wieczorem , jak to u nich .
@Mieszkaniec powiatu08:19, 18.11.2020
To jakie są ustalenia tej sławnej komisji vatowskiej, co to miała jakieś niesamowite rzeczy odkryć. Bo jakoś wszystko zdechło. Miała być jakaś mega afera a to nawet kapiszony nie były. Powiedz lepiej co w sprawie dwóch wież, 70 mln zł na wybory, których nie było, albo co z innymi aferami zamiatanymi pod dywan.
Mieszkaniec powiatu 09:28, 18.11.2020
Słuchać powinno się różnych mediów, a nie tylko jednego medium, dlatego czytam też i bardzo lewicowy Express Kaszubski. Ale, żeby zrozumieć co te media do nas mówią, to w pierwszej kolejności trzeba czytać to, co mówi do nas Pan i Bóg poprzez Słowo objawione w Piśmie Świętym i to co mówi do nas Kościół, bo 2000 lat historii Chrześcijaństwa dobitnie pokazuje, że jest to jedyna, bo oparta na Bogu droga do zbawienia. Te 2000 lat pokazują też, że ta droga jest też najlepszą do... pokoju w świecie, a próby jej zakwestionowania doprowadzały jedynie do coraz większych zbrodni i do niczego więcej.
Jasność14:40, 18.11.2020
Te 2000 lat pokazało, że Kościół jest jedynym na świecie totalitaryzmem, który tyle przetrwał. Czas to przerwać i uczynić Polskę prawdziwie niepodległą.
anty09:36, 18.11.2020
No to poznaliśmy okólnik z centrali.
Tak14:36, 18.11.2020
Było kopiuj-wklej.
do tej na zdjęciu09:49, 18.11.2020
nocnik jest pusty
możecie dalej chcieć , będziemy , obiecujemy , umorzemy , ....
To już jest koniec .
@Mieszkaniec powiatu10:05, 18.11.2020
Ale o czym ty bredzisz teraz? Co Pan Bóg ma wspólnego z tym co wyprawia pis i z aferami obecnego rządu?
Mieszkaniec powiatu 10:24, 18.11.2020
Ci co odrzucają Boga, zachowują się dokładnie tak, jak Ty, czyli ludziom ubliżają, bo patrząc codziennie w lustro lubią w nim widzieć... boga.
@Mieszkaniec powiatu11:10, 18.11.2020
Chłopie, powinieneś albo zacząć brać coś, albo odstawić to co bierzesz. O co ci chodzi? Temat dotyczył tego co z naszym krajem zrobił pis, a ty nagle wtrąciłeś w to Boga. Co Bóg ma z tym wspólnego? Chociaż kiedyś się mówiło, że jak Bóg chce kogoś ukarać to mu najpierw rozum odbiera.
Mieszkaniec powiatu 15:10, 18.11.2020
@@Mieszkaniec powiatu,
Czy Ty czytasz ze zrozumieniem przynajmniej wpisy tej osoby do której piszesz?? Jeśli nie czytasz wszystkiego, tylko ostatnie komentarze, to faktycznie nie wiesz o czym mowa...
lop13:53, 18.11.2020
Kiedy pytania do senatora Lamczyka
Do wyżej14:35, 18.11.2020
Bez sensu. Przecież on jest z opozycji i o niczym nie decyduje.
Mieszkaniec powiatu 14:58, 18.11.2020
Skoro senator Lamczyk jest z opozycji, to znaczy, że nie ma go już o co zapytać... ??
@Mieszkaniec powiatu15:48, 18.11.2020
Ale on jest z opozycji?!! To nie opozycja podejmuje decyzje tylko partia rządząca! Ty w ogóle to ogarniasz?
Mieszkaniec powiatu 17:40, 18.11.2020
Z opozycją, która samą siebie określa, jako totalną, rzeczywiście nie za bardzo jest o czym rozmawiać. Problemem tej opozycji jest to, że ona faktycznie nie ma innego programu, jak tylko żądanie, by Polskę ukarać zabraniem jej dotacji i w ogóle "Polskę należy tylko:... karać, karać, karać!". Ale mimo to, że opozycja działa przeciwko Polsce, to trzeba posłów i europosłów opozycji pytać dlaczego to robią i dlaczego nie mają programu POZYTYWNEGO, tylko ten chamski w stylu: "***** ***" i mu podobny: "W......ć!"
To, że lewica (PO, Lewica, Wiosna, Razem, Zieloni) jest w opozycji, to dotyczy tylko Polski(!), bo w Brukseli obecna opozycja jest ...GRUPĄ PARTII RZĄDZĄCYCH... EUROPĄ!
Jest więc o co pytać wielce szanownych państwa posłów i europosłów z tzw. opozycji.
Redaktor Drewka doskonale o tym wie, ale przy pomocy półprawd woli tworzyć... fakenewsy. Niestety wielu tego zupełnie nie dostrzega.
@Mieszkaniec powiatu18:07, 18.11.2020
Fake newsy to tworzysz ty opierając się na tym co ci powiedzą w tvpis. Prowadze małą firmę i mam i będę miał pretensje do ludzi takich jak ty i do moich sąsiadów, bo zaprzedaliście siebie, nasz kraj i swoje dzieci za dosłownie parę złotych. Ktoś wam pomachał stówą przed nosem i wy byliście gotowi oddać mu władzę. Byliśmy krajem który świetnie się rozwijał, który miał poważenie w UE, pozyskiwał pieniądze, ludzie mieli robotę, biznesy się rozkręcały. Nie było idalnie, wiadomo, ale człowiek wiedział że jutro, za miesiąc, za rok będzie miał za co żyć. Co wam przeszkadzało? Nie wiem i nie pojmę tego. Przyszli ludzie, którzy rozwalili wszystko, póki można rozdawali kasę na prawo i lewo. Dzisiaj jest dramat, ruina, wszystko zostało rozwalone, ludzie zamykają firmy, żyć się odechciewa. A teraz jeszcze wojują z UE. Tam gdzie byłaby szansa na pozyskanie kasy, na pomoc jakąkolwiek, oni chcą stracić wszystko. Bo co? Bo nagle się okazało, że trzeba przestrzegać prawa tak? Jeżeli nie łamaliby prawa i nie niszczyli sądów to by nie było problemu! A dzisiaj co? Za chwilę wyprowadzą nas z UE i zostaniemy totalnie sami, bez kasy, bez pomocy, bez niczego. Wtedy ludzie dopiero zapłaczą.
Mieszkaniec powiatu 18:30, 18.11.2020
Moje pytania Przedsiębiorco - skoro Ty opierasz się na TVNiemieckiej -
JAK CI SIĘ WYDAJE, KTO RZĄDZI EUROPĄ - PRAWICA... ??
Mam więcej pytań, ale jak je zadam to nie odpowiesz mi po prostu na żadne.
@Mieszkaniec powiatu18:47, 18.11.2020
A co mnie obchodzi tvn? Ja mówie o tym co widze u siebie i dookoła. Umiem czytać i liczyć i nie potrzebuje papki z telewizora. Nie wiem tylko czy ty wiesz o co chodzi. I co za różnica kto rządzi w UE? Tobie się pewinie wydaje, że oni powinni być jak bankomat, a nasi powinni brać kasę a prawo mieć w d***e? Nie ma nic za darmo! Ale tego nie skuma ktoś, kto się sprzedał władzy za parę zeta.
Mieszkaniec powiatu 22:48, 18.11.2020
Piszesz, że nie obchodzi Cię TVN, ale mnie zarzucasz, że opieram się na TVP..?? Najpierw napisałeś "Byliśmy krajem który świetnie się rozwijał, który miał poważenie w UE, POZYSKIWAŁ PIENIĄDZE, ludzie mieli robotę, biznesy się rozkręcały.". Dalej piszesz podobnie: " Tam gdzie byłaby szansa na pozyskanie KASY, na pomoc jakąkolwiek, oni chcą stracić wszystko. Bo co? Bo nagle się okazało, że trzeba przestrzegać prawa tak? Jeżeli nie łamaliby prawa i nie niszczyli sądów to by nie było problemu! A dzisiaj co? Za chwilę wyprowadzą nas z UE i zostaniemy totalnie sami, bez KASY, bez pomocy, bez niczego." W pierwszym swoim wpisie cały czas piszesz o "kasie", "dramacie", "ruinie", "rozwaleniu wszystkiego", "zamykaniu firm"..., " Tam gdzie byłaby szansa na pozyskanie KASY, na pomoc jakąkolwiek, oni chcą stracić wszystko." W całym swoim pierwszym wpisie nie mówisz o niczym innym, tylko o... KASIE i nieustannie rozpaczasz: "Za chwilę wyprowadzą nas z UE i zostaniemy totalnie sami, bez kasy, bez pomocy, bez niczego.". Nie przyznajesz się do tego, że Ty sam płaczesz, tylko twierdzisz, że:... "Wtedy ludzie dopiero zapłaczą." W pierwszym wpisie cały czas narzekasz, na brak "kasy" i na to, że rzekomo polski rząd chce nas pozbawić "kasy" z UE, A W DRUGIM SWOIM WPISIE TWIERDZISZ, ŻE:... "ONI NIE POWINNI BYĆ, JAK BANKOMAT,..." Przedsiębiorco, narzekasz jak mało kto. non-stop sobie PRZECZYSZ. Raz chcesz, kasy i pomocy, za chwilę wolisz, żeby Unia nas wszystkich karała... Rozumiem, że w biznesie nie idzie Ci łatwo, ale w czasie ogólnoświatowej pandemii wszystkim idzie nienajlepiej. Twoje pretensje do "takich jak ja" i "do sąsiadów" nic Ci nie pomogą...! Oba Twoje wpisy aż nadto świadczą, że nie słuchasz różnych opinii, tylko jednej stacji TVN. Po prostu gołym okiem to widać. I jeszce jedno - mylisz się i to bardzo, nie jestem W ŻADEN SPOSÓB powiązany z "władzą", nie otrzymuję od niej nie tylko "parę zeta", ale nawet jednego grosza. Jestem po prostu na własnej skórze przekonanym katolikiem i to tylko sprawia, że dostrzegam te wszystkie pułapki, jakie na nas Polaków zastawiają wszelkiej maści neomarksiści - wrogowie nie tylko Polski, ale nade wszystko Boga i człowieka prostego. Tak na koniec powiem Ci, że nie chcę się wymądrzać, ale z własnych wielu doświadczeń wiem, że od nas samych zależy wiele, ale tylko od Pana Boga... wszystko. Jak Boga sprzedamy, to piekło będziemy mieli już tu na ziemi.
Mopsek 14:58, 19.11.2020
Boga nie ma i nigdy nie bylo. Najlepszy przyklad kler ktory gwalci dzieci tylko nie mow,ze sa wyjatki i to slabe klechy.
Mieszkaniec powiatu 21:22, 19.11.2020
Hmm, @Mopsek, jak na razie podałeś jeden z wielu - duży dowód na ludzką grzeszność, a nie na to, że Boga nie ma. W Pismie Świętym napisane jest: "Mówi *%#)!& w swoim sercu:
«Nie ma Boga»."(Ps 53, 2), ale..., skoro Ty tak stanowczo orzekłeś, że...: "Boga nie ma i nigdy nie było", to może nareee....eszcie doczekałem się w Twojej osobie kogoś, kto ma choć jakiś JEDEN DOWÓD na nieistnienie Boga, a nie tylko kolejne "widzi mi się", jakich w historii były już grube miliony, jeśli nie miliardy... Podaj ten DOWÓD, a wierz mi, będziesz miał miejsce w podręcznikach historii...
Mieszkaniec powiatu 21:27, 19.11.2020
Hmm, @Mopsek, jak na razie podałeś jeden z wielu - duży dowód na ludzką grzeszność, a nie na to, że Boga nie ma. W Pismie Świętym napisane jest: "Mówi g ł u p i w swoim sercu:
«Nie ma Boga»."(Ps 53, 2), ale..., skoro Ty tak stanowczo orzekłeś, że...: "Boga nie ma i nigdy nie było", to może nareee....eszcie doczekałem się w Twojej osobie kogoś, kto ma choć jakiś JEDEN DOWÓD na nieistnienie Boga, a nie tylko kolejne "widzi mi się", jakich w historii były już grube miliony, jeśli nie miliardy... Podaj ten DOWÓD, a wierz mi, będziesz miał miejsce w podręcznikach historii... Jeśli jednak nie podasz tego dowodu, to kolejny raz okaże się, że psalmista miał rację...
Mopsek 14:55, 19.11.2020
Na modlitwe i udzial w pielgrzymce.
Mieszkaniec powiatu 20:33, 19.11.2020
@Mopsek, Obyśmy się znaleźli kiedyś chociaż w Czyśćcu, a tam nie będziemy kpili sobie ani z modlitw, ani z pielgrzymek... Tam będziemy marzyć o tym, by ktoś je za nas ofiarował...
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
6 11
Prawda. A wraz z przedsiębiorcami ich pracownicy i och rodziny. Ten mały zakompleksiony starzec prowadzi na dno gospodarkę, naukę, szpitale i Kościół!