Zamknij
REKLAMA

Przedsiębiorcy apelują o połączenie obwodnicy Żukowa z drogą nr 211

10:19, 10.04.2021 | W.D.
Skomentuj Mapka z zaznaczonym odcinkiem, który - zdaniem przedsiębiorców - należy wybudować. fot.mat.pras.
REKLAMA

Kaszubski Związek Pracodawców wystąpił do ministra infrastruktury z apelem o budowę części obwodnicy Żukowa, która pozwoliłaby połączyć drogę krajową nr 20 z drogą wojewódzką nr 211 relacji Żukowo - Kartuzy. Przedsiębiorcy sugerują, by zadanie to zostało sfinansowane z Funduszu Dróg Samorządowych. 

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie realizowana w formule projektuj i buduj. Będzie to trasa dwujezdniowa, będąca drogą ekspresową. Wybudowane zostaną po dwa pasy w każdym kierunku z rezerwą pod trzeci pas. OMT ma mieć wraz z obwodnicą Żukowa około 39 km. Została ona podzielona na dwa zadania: Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km; Żukowo (z węzłem) - Gdańsk Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.

Wybrano już wykonawców inwestycji. Projektowanie i roboty budowlane potrwają 38 miesięcy bez przerw zimowych. To oznacza, że drogą pojedziemy najwcześniej za 3 lata i 2 miesiące. 

Tymczasem przedsiębiorcy zrzeszeni w Kaszubskim Związku Pracodawców z siedzibą w Żukowie wskazują, że obwodnica w formie nie usprawni przejazdu przez miasto.

Sugerują, że potrzebne jest wybudowanie nowe odcinka obwodnicy Żukowa od węzła w Glinczu do Borkowa na drodze wojewódzkiej nr 211. Podkreślają, że chodzi o odcinek 1 km, ale bardzo trudnego technicznie z uwagi na tory kolejowe i rzekę. Zwracają uwagę, że władze samorządowe nie podołają takiemu przedsięwzięciu, dlatego - ich zdaniem - powinno ono zostać sfinansowane ze środków Funduszu Dróg Samorządowych. 

Przedsiębiorcy wystosowali w tej sprawie pismo do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka:

fot.mat.pras.

[ZT]34580[/ZT]

 

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (41)

StefanKaszubaStefanKaszuba

6 9

To właśnie trudności terenowe i potencjalny koszt realizacji tego odcinka spowodowały ucięcie obwodnicy w Glinczu. 10:42, 10.04.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

2 1

Stawiam jednak na to, że inwestycja polega na rozbudowie dróg krajowych i nikogo nie interesuje dowiązania do drogi wojewódzkiej. Już dawno temu trasa przez Kartuzy do Lęborka powinna być krajówką. Wtedy Kartuzy uzyskałyby obwodnicę - jak Kościerzyna. 11:44, 12.04.2021


Tak sobieTak sobie

22 0

Apel bardzo słuszny ale .... Przede wszystkim Powiat kartuski ze swoimi gminami niema wytyczonej koncepcji rozwoju komunikacji kolejowej i samochodowej To co się nam proponuje to jakieś odpadki Siła przebicia przedstawicieli Kaszub środkowych w metropolii gdańskiej jest żadna. Panowie Julke , Żółtowski Jarecki budzimy się wtedy kiedy robi się jakiś raban polityczny Gdzie w tej sprawie jest apel do Marszałka Struka (wiem apelu w tą stronę nie będzie bo...)Nasz region zabijany jest przez g ó w nI a ne układy i politykę 11:01, 10.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@#$%^@#$%^

19 2

Dopóki będziemy klakierami ,piątym kołem u wozu metropolii to tak będzie . Przyjedzie jeden ,drugi marszałek naszego pomorskiego poklepią po plecach, zrobią zdjęcia powiedzą ze o II-giej części obwodnicy Kartuz możemy pomarzyć a jak mamy jakieś pretensje to do rządu - po prostu genialne 11:09, 10.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gdzie jest starostwoGdzie jest starostwo

16 2

W Kartuzach i Zukowie 11:11, 10.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zwykły obywatelZwykły obywatel

22 2

Gdzie jest starostwo to oni powinni zabiegać o to w ZDW. Taki apel to partyzantka i bezsilność wobec pasywnych władz lokalnych w Kartuzach i Zukowie 11:12, 10.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do Starosty ŁapyDo Starosty Łapy

24 0

Co pan na to? Czy zamierza coś pan z tym bardzo poważnym dylematem zrobić?! 11:23, 10.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Panie Łapa Panie Łapa

25 0

Na którym miejscu jest powiat kartuski pod względem pozyskiwania środków unijnych na inwestycje? Aż wstyd o tym mówić bo był znaczny spadek a jak jest teraz niech pan powie swoim wyborcom? 11:30, 10.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obserwator 2Obserwator 2

24 2

Dziwi mnie fakt ze nikt szybciej nie zaskoczyl wytyczaniu trasy, gdzie się podzial senator Lamczyk 11:50, 10.04.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Nick Nick

8 14

Obserwator Pisowski trollu nie skłócaj ludzi.
Bo Twoje Pisowskie osły i osłanki mają zawsze 3 lata w dup.... ten region.
Przypominają sobie o naiwnych Kaszubach pół roku przed kolejnymi wyborami.

Lamczyk nie jest może idealny ale naciskał od zawsze o kasę dla Kaszub. Senator opozycji nie ma tyle wpływu co osły z wygranej partii. A oni mają na nas wylane do następnych wyborów.
12:28, 10.04.2021


Do Oberw..Do Oberw..

5 0

Pisano o tym w komentarzach, ale były wyśmiewane! 14:58, 10.04.2021


smsm

15 0

Panowie władni naszego powiatu, zróbcie wszystko aby powstał ten odcinek. 12:14, 10.04.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AleżAleż

6 1

Kankowski zadowolony. Z siebie. 13:48, 10.04.2021


Tomasz DorniakTomasz Dorniak

3 15

W 2014 r. przekonywałem na wszystkich spotkaniach, że tylko wariant zachodni jest korzystny dla Gminy Żukowo i powiatu kartuskiego. Przewidziałem, że korki będą większe. Oto dowód https://expresskaszubski.pl/pl/11_wiadomosci/13528_janusz-piechocinski-otrzymal-dokumenty-ws-obwodnicy-metropolitalnej.html 12:35, 10.04.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

What??What??

18 2

Już wypuścili? 13:02, 10.04.2021


Starosta co? Starosta co?

14 0

Co starosta zrobił przez trzy kadencje bycia burmistrzem Żukowa? Bo co robili następcy robili - wystarczy w google wpisać "lamczyk struk omt"
Ciekawa jest też kwestia zaplanowanego już w latach 80! ronda w Żukowie łączącego Majkowskiego, Gdyńską i Heweliusza - prywatny interes zlikwidował tak potrzebną obecnie drogę 13:08, 10.04.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Prawda Prawda

3 1

A co Kankowski? Tylko sam siebie chwali zawsze. 13:47, 10.04.2021


Antoni 64Antoni 64

5 9

Apel kompletnie bezsensowny, wręcz uwłaczający przedsiębiorcy.
Za ten 1 km mostu (bardzo wysoki) można wybudować cała obwodnicę Kartuz plus cała obwodnicę Sierakowic i jeszcze zostanie.
Druga sprawa po wybudowaniu obwodnicy nie będzie problemu z korkami w Zukowie.
Powstający korek jest skutkiem tranzytu przez Żukowo, nie bedzie tranzytu, nie będzie korka.
To samo będzie w Kartuzach, powstanie obwodnica(jak przestanie ja blokować Burmistrz) nie będzie korków w Kartuzach.
Ruch się podzieli, po co jechać do Zukowa, skoro można do Miszewka, czy do Koleczkowa (zależy gdzie jedziemy dalej).
Glincz, to nie koniec świata, tam można dojechać innymi drogami, które za małe pieniądze mozna dostosowac do zwiększonego ruchu.
Taki most możemy sobie postawić w latach 70-ch tego wieku.
13:11, 10.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Brawo -Brawo -

11 1

W wielu wpisach jest zawartych więcej koncepcji wskazujących dobre rozwiązania niż w działaniu naszych władz to daje do myślenia. 13:30, 10.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WiliWili

7 1

Tyle lat im zajęło dojście do tego, a mówiłem od początku realizować wariant zachodni. Wówczas zachodni odrzucono na początku a zastanawiano się nad różnymi poprawkami wariantu wschodniego. 13:34, 10.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Panie #KankowskiPanie #Kankowski

10 1

I co? Zadowolony z siebie? Chyba nie ma powodu do zadowolenia? Coś Pan przeoczył? A sukces odtrąbiony? Otóż niesłusznie Panie Kankowski, niesłusznie. No, ale ścieżki rowerowe som👎 13:45, 10.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Antoni 64Antoni 64

8 0

do Dorniak
Budowana obwodnica nie ma na celu rozwiązanie problemów ruchu lokalnego, ona rozwiązuje problemy ruchu krajowego i międzynarodowego, połączenia z portami itp. To nie jest obwodnica Żukowa, tylko trójmiasta. Nikt tam nie rozwiązywał problemów Zukowa, Pepowa, Chwaszczyna - tutaj ciekawostka - potęzne rondo w Chwaszczynie i nie ma wjazdu dla Chwaszczyna, nawet z "20' trzeba jechać dalej na skrzyżowanie pośrednie.
Mamy, a w zasadzie będziemy mieli, taki układ dróg i do niego musimy dopasować swoje lokalne drogi,
tutaj jest miejsce dla samorządów.

13:49, 10.04.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Masz racjęMasz rację

4 1

Ale nie da się tego wytłumaczyć Kankowskiemu! 14:56, 10.04.2021


Tomasz DorniakTomasz Dorniak

1 1

Od pierwszego spotkania w Żukowie w sprawie OMT w 2010 roku o tym mówiłem podczas sesji Rady Miejskiej. Wszyscy włodarze od 25 przekonywali, że obwodnica Żukowa będzie. To był dobry pretekst, aby nie odblokować miasta. 23:00, 11.04.2021


to chyba nie widziałto chyba nie widział

2 0

tranzytu z kartuz,... 14:24, 10.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WinaWina

2 3

Burmistrzów Żukowa. 14:59, 10.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PopieramPopieram

5 1

Macie rację. 15:16, 10.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

vidvid

6 1

>>> https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Wykonawcy-Obwodnicy-Metropolitalnej-wybrani-Koszt-budowy-1492-mld-zl-n153572.html <<< GDDKIA pisało wcześniej, że chcę przeznaczyć na OMT, 2 mld. A wykonawcy chcą ok 1.5 mld (w całości) na OMT czyli ok 500 mln zostało, to te pieniądze przeznaczyć właśnie na to połączenie GLINCZ(DK20) a BORKOWO(DW211) 16:49, 10.04.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

naknak

3 0

150 nlm też by wystarczyło, a resztę na inne połączenia z OMT np. węzeł Chwaszczyno z Osową (castorama) czy węzeł Miszewo z Portem Lotniczym 19:18, 10.04.2021


jgjg

8 0

Kartuzy i powiat przespały swą szansę już dawno. Na przełomie lat 60/70 gdy pojawiała się koncepcja lotniska w Rębiechowie, gdy Gdańsk zawłaszczył całą zachodnią część powiatu prawem kaduka. Wtedy narodziła się koncepcja przekształcena drogi Gdańsk -Żukowo w krajową. Ta droga była jedną z pierwszych dród, którą wyprowadzono z Gdańska w kier. zachodnim. A była to najkrótsza droga do Słupska, zbudowana w XIX wieku. A wylot z Gdańska nazwano "Karthäuserstrasse", bo droga biegła na Kartuzy. Dzisiaj za wskazaniami tablic prowadzi do Kościerzyny. Dalszy przebieg drogi Kartuzy - Sierakowice- DK 6 nie doczekał się awansu, a wręcz przeciwnie - degradacji. W Kartuzach w tym czasie odczuwałem w niektórych kręgach hurra optymizm; będziemy mieli autostradę. Podobnie jak dzisiaj, taki optymizm panuje wokół OMT, która spełnia w 90 % funkcję zawartą w nazwie. Te max. 10% to korzyść dla niewielkiej części powiatu i Żukowa. Obecny apel przedsiębiorców, absolutnie słuszny, nie ma szans powodzenia. Skończy się tak, jak przez blisko 70 lat kończyła się sprawa odbudowy kolei Kokoszki- Wrzeszcz. Decyzje zapadały w stolicy, tak jak dzisiaj decyduje Warszawa o drogach wyższej rangi. I dobrze, że Marszałek Struk wykorzystał czas, gdy decyzje mogły zapadać na szczeblu wojewódzkim i zbudował PKM. Trzeba mieć mało wyobraźni, żeby nie widzieć związku między tym, co się dzieje na peryferiach, a usytuowaniem decydentów. "Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia".
A centralizacja tuż za płotem. Ja i moje pokolenie takie czasy dobrze pamięta. Takie memento na dziś. 17:50, 10.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

infoinfo

1 1

przecież to już było.... o ile pamiętam samorządowcy powiedzieli NIE 00:02, 11.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oloolo

3 0

Gdzie sie biją o koryta, i dalej pamiętają kot czyją koterią, to nic więcej ich nie obchodzi.. Ludzie obudźcie się. Poszukajcie dobrze wykształconych, którzy potrafią ROZMAWIAĆ z górą i  ściągać unijne fundusze. A TAK TO ZAŚCIANEK . Przykład Stężyca, która rozkwita, bo ma fajnych radnych a Ostrzyce zapadają sie , bo dalej walczą , kto za którym wójtem !!! 07:32, 11.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

================

7 0

Pytania? kiedy powiat kartuski lub gmina Kartuzy w ostatnich latach zorganizowała w jakiejkolwiek formie dyskusje na tematy: jakie obieramy kierunki rozwoju ,co jest priorytetem dla miejsca w którym mieszkamy, które przedsięwzięcia należy poprawi (kontynuować),,,,,Niestety zamiast dyskutować o rozwoju zajmujemy się walką o przetrwanie u ukochanej władzy 08:43, 11.04.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jgjg

4 0

Cała Twoją treść powinno się wytłuszczyć, aby była bardziej widoczna, szczególnie dla kręgów władzy.Trafiłeś w 10 +. Gratulacje 12:58, 11.04.2021


jgjg

6 1

PS. do powyższej mojej wypowiedzi. Chodzi naturalnie o wschodnią, nie zachodnią część powiatu: Kokoszki, Bysewo, Firoga, Rębiechowo itd. Osowej nie wspominam, bo ta należała do Wejherowa.
Dzisiaj potężne płynące z Portu Lotniczego Rębiechowo lub Kokoszek itd dochody zasilają budżet Gdańska. A ten nowy właściciel, zrekompensował się Kaszubom, likwidująć najkrótszą drogę do Lotniska dla całego powiatu kartuskiego. Dojazd od strony Wrzeszcza- to kilka km więcej! Jeszcze na marginesie: nazwa portu Rębiechowo - to jak rzut kulą w płot. Niech jakiś Anglik , Niemiec czy Murzyn wypowie tę nazwę tego międzynarodowego portu. Nazwę Firoga lub Bysewo- wypowie bez trudu małe dziecko. Proszę wybaczyć. Zagalopowałem się. 13:36, 11.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GKAGKA

5 3

Niech wam Senyszyn i Grodzki wybudują!
Najpierw pokazywaliście niechęć do PiS-u a teraz łapę po kasę wyciągacie. Banda hipokrytów. Nie kąsa się ręki, która karmi 13:56, 11.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KMIKMI

3 0

ministerstwo infrastruktury czy rząd pewnie dadzą negatywną opinię, bo nie jest nastawiony przyjaźnie do woj. Pomorskiego. Tak samo dotyczy funduszy unijnych czy innych inwestycji 15:25, 11.04.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AceAce

0 1

A może dlatego ze inwestycja nie jest uzasadniona finansowo? Mówimy tu drodze dla jednego miasta około 20 tys mieszkańców plus kilka wiosek 08:42, 12.04.2021


@ Ace@ Ace

0 0

20 tysięcy to Ty masz dziennie przejeżdżających tą trasą samochodów. Jeden wielki korek. 12:04, 12.04.2021


NickNick

0 2

A skąd się bierze kasa, którą PiS wydaje? Tylko z kieszeni wyborców PiS? Płacę to wymagam, proste. 08:26, 12.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


REKLAMA
0%