Przy okazji kontrowersji wokół Szkoły Mistrzostwa Sportowego w Stężycy coraz częściej pojawiają się pytania o koszty, które ponosi gmina w związku z utrzymaniem II ligowej Raduni Stężyca. - Mieszkańcy widzą, że to wszystko jest robione z dużym rozmachem i musi pochłaniać naprawdę duże pieniądze. Dlatego pytają coraz częściej, czy nas na to stać - mówi nam jeden z radnych gminy Stężyca.
Ogromne poruszenie wywołał niedawny reportaż TVN24 na temat przemocy psychicznej i poniżania, którego mieli doświadczyć uczniowie Szkoły Mistrzostwa Sportowego w Stężycy. Zawrzało w sieci, ale i wśród mieszkańców gminy Stężyca. Część rodziców broni trenera opisanego w materiale, część środowiska sportowego oraz rodziców uczniów wskazuje na nieprawidłowości. Dziś ukazał się kolejny reportaż w tej sprawie.
Zarówno SMS działający przy Zespole Kształcenia i Wychowania w Stężycy, jak i II ligowa Radunia Stężyca oraz wszystko co się z nią wiąże, to od jakiegoś czasu flagowe przedsięwzięcia dla lokalnego samorządu i wójta gminy Stężyca Tomasza Brzoskowskiego.
Dał temu wyraz wielokrotnie, często ostro polemizując z radymi, którzy - zwłaszcza w ubiegłym roku - nie byli skorzy godzić się na kolejne kosztowne przedsięwzięcia sportowe. W czerwcu ubiegłego roku nie chcieli zgodzić się na rozbudowę stadionu, który miałby służyć Raduni Stężyca. Radny Łukasz Wysocki zwrócił uwagę, że nie tego oczekują mieszkańcy. Uchwała w tej sprawie przepadła.
Trzy miesiące później temat wrócił. Wówczas radny Fryderyk Mach przedstawił dane, z których wynika, że gminne spółki są już mocno zadłużone. Mówił, że gminny stadion jest nowy i pytał czy jest konieczność jego rozbudowy. Uchwała w tej sprawie tym razem została przyjęta, ale tylko sześcioma głosami, a sprawie towarzyszyła burzliwa wymiana zdań.
[ZT]41989[/ZT]
Dziś, gdy zrobiło się głośno wokół Szkoły Mistrzostwa Sportowego, pojawiły się pytania o II ligową Radunię Stężyca. A konkretnie o pieniądze, które gmina przeznacza na działalność klubu.
- Może byście się zajęli tym ile faktycznie gmina wydaje na Radunię? Ludzie opowiadają różne rzeczy, ale tak naprawdę nikt nie wie dokładnie ile nas wszystkich kosztuje zabawa w piłkę nożną w gminie - to jedno z pytań naszego Czytelnika, które otrzymaliśmy w tej sprawie.
Pieniądze, które płyną ze stężyckiego budżetu na rzecz Raduni Stężyca nie są małe, a w ostatnich latach znacznie wzrosły.
Dotacje na rzecz Radni Stężyca za ubiegły i bieżący rok to łącznie prawie 4,7 mln zł. Jeśli wziąć pod uwagę środki, które Radunia otrzymywała do tej pory, to w tej chwili roczna dotacja wynosi tyle, ile klub otrzymywał przez niemal 18 ostatnich lat swojej działalności.
W 2021 roku Radunia Stężyca otrzymała bowiem na "wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej i sportu" w dwóch rozdaniach po 130 tys. i 150 tys. zł. W 2019 roku było to 130 tys. zł
Wszystko zmieniło się w 2022 roku, po awansie drużyny do II ligi. Wtedy dotacja na rzecz Raduni Stężyca wzrosła do 2,3 mln zł (dokładnie 2 330 000 zł). Taką samą kwotę przeznaczono na bieżący rok.
O środki przeznaczane na rzecz Raduni Stężyca zapytaliśmy Stefana Literskiego, przewodniczącego Rady Gminy Stężyca i członka komisji budżetowej. Chcieliśmy się dowiedzieć co radni wiedzą na temat finansowania klubu oraz czy dotacje, to jedyne środki z budżetu gminy, które zasilają Radunię.
- Radunia Stężyca jest największym stowarzyszeniem w naszej gminie, ale jednym z wielu, które ubiega się o dotacje i z takowych korzysta - mówi Stefan Literski. - Zakres działalności klubu jest bardzo szeroki, bo są to i szkółki piłkarskie i oczywiście pierwsza drużyna. Wraz z awansem klubu wzrosły znacząco koszty jego działalności, a wraz za tym wzrosła wysokość dotacji przyznawanych przez gminę w ramach konkursu. To jedyne wsparcie finansowe, które Radunia otrzymuje z gminy. Warto zaznaczyć jednak, że te środki, które przekazujemy na rzecz klubu nie pochodzą bezpośrednio z podatków mieszkańców. Nasze wpływy podatkowe nie pozwoliłyby zresztą na takie wydatki. Dlatego środki te pozyskiwane są z zewnątrz i jako pieniądze celowe są przekazywane na działalność edukacyjną i sportową.
[ZT]43646[/ZT]
Jak podkreśla Stefan Literski, realne koszty związane z funkcjonowaniem Raduni Stężyca to odrębna kwestia, która pozostaje w gestii stowarzyszenia.
- Pamiętajmy, że stowarzyszenie ma możliwość uzyskiwania grantów z różnych źródeł, a ponieważ mówimy o klubie sportowym, w grę wchodzą także środki z różnego rodzaju umów sponsorskich czy transferów. To wszystko w formie sprawozdania finansowego będziemy mieli okazję poznać podczas walnego zebrania klubu Radunia Stężyca, które odbędzie się w lutym - mówi przewodniczący Rady Gminy Stężyca.
Radny Fryderyk Mach, również członek komisji budżetowej podkreśla jednak, że sama dotacja na rzecz klubu to nie wszystko.
- Trzeba pamiętać, że z działalnością klubu ściśle związane jest funkcjonowanie Szkoły Mistrzostwa Sportowego, a nauczyciele pracujący tam i zaangażowani w szkolenie sportowe otrzymują określone dodatki. To także są koszty. Czekam na szczegółowe informacje dotyczące tych nakładów. Do tego należy brać pod uwagę koszty związane z utrzymaniem obiektów sportowych, chociażby samego boiska - mówi Fryderyk Mach. - Oprócz tego są wydatki na przejazdy i wszelkiego rodzaju usługi, które na rzecz klubu wykonuje gminna spółka komunalna. To wszystko także należałoby wziąć pod wzgląd analizując koszty związane z funkcjonowaniem Raduni Stężyca.
Rozmawialiśmy zarówno z radnymi jak i mieszkańcami gminy Stężyca pytając o Radunię. Zdania w kwestii funkcjonowania samego klubu jak i jego finansowania są podzielone.
- Wiele osób przychodzi na mecze, bo bilety są darmowe, więc zainteresowanie na pewno jest. Ale coraz więcej osób mówi, że wszystko w gminie zaczyna się kręcić wokół piłki nożnej i że to zaczyna być trochę przesada - mówi jeden z naszych rozmówców (prosił o anonimowość). - Zwłaszcza, że gdy mówi się o jakichś kolejnych inwestycjach w boiska czy stadion. Sport jest jak najbardziej w porządku, ale czy stać nas aż na taki rozmach?
edik15:01, 02.02.2023
Wójt Stężycy widzi tylko sport a przede wszystkim piłkę nożną bo spełnia swoje marzenia z młodości a ze tusza nie pozwalała mu grać i uprawiać sportu to teraz ładuje kasę gminną w piłkę nożną. Nie widzi problemów zwykłych mieszkańców i problemów gminy. Panie wójcie B. miej Pan jaja i podaj się do dymisji bo już dość afer z Pana udziałem. Szczególnie w szkolnictwie.
Uwaga 15:52, 02.02.2023
Jak coś trzeba rozwalić to GW I EKasz są niezastąpione Niestety nic innego nie potrafią i to jest paskudne
Przykro patrzec16:12, 02.02.2023
Kryzys jest. Dzieci umieraja na nowotwory. Bieda. ...
Precz16:29, 02.02.2023
Z kopaczami!
kibic198217:08, 02.02.2023
odjebcie sie wszyscy od Raduni. Jakimś cudem każde media pytają o zdanie ludzi którzy są wszystkiemu przeciwni, a gdy mają się wypowiedzieć na temat ,,co im brakuje w Stężycy?" to brakuje konkretów. Piłka nożna dla Stężycy!
Mobbing21:45, 02.02.2023
Wyrażasz się prawie jak ten wasz słynny trener.
Do kibic07:51, 03.02.2023
To jest Wasz poziom właśnie przekleństwa, burdy, rasizm, używki i przemoc. Idź się lepiej odchamić do teatru lub filharmonii. Piłka nożna jest dla pustaków jednak.
lechista17:12, 02.02.2023
lechia i radunia niech te kluby zyją wiecznir ?
stężyczanin17:13, 02.02.2023
Jako stały mieszkaniec jak i moi sąsiedzi mówimy Raduni NIE NIE i jeszcze raz NIE
77717:28, 02.02.2023
czemu? apeluję o rozbudowaną argumentację a nie jakiś standardowy dla przeciwników Raduni bełkot
Marek13:54, 03.02.2023
Jako stały mieszkaniec oraz moi znajomi i rodzina, zgodnie mówimy TAK, TAK, TAK dla Raduni i jej dynamicznego rozwoju.
@Uwaga17:32, 02.02.2023
Ale co rozwalić? To jest jakiś problem podać ile kasy idzie na piłkę? Żadna tajemnica to nie jest, a ludzie mają prawo wiedzieć. Niech se działają ile wlezie, ale nie będzie wiadomo co i za ile. Nawet do extra niech wskoczą, co za problem
Radunia FC koscierzy17:35, 02.02.2023
Radunia to duma i chluba regionu.
Błażej17:38, 02.02.2023
Czepiacie się Raduni a zobaczcie ile kasy z miast i spółek skarbu Państwa idzie na inne kluby w Polsce!!! My Kaszubi nie mamy prawa do dużej piłki ?
ze Stężycy 17:40, 02.02.2023
Z tego co widzę to kluby mają firmy, które inwestują w sport. Gmina ma działać dla dobra mieszkańców a nie na kluby sportowe. Prywatnie to wójt może ze swojej pensji sponsorować nawet loty w kosmos.
Do Błażej 07:56, 03.02.2023
No właśnie te spółki, a potem my mamy podwyżki, za wodę ciepło i komunikację publiczną.
Do Ze Stężycy18:37, 03.02.2023
Co ty bredzisz? Zadaniem gmin jest m.in. wspieranie kultury fizycznej i sportu. Każda szanująca sie gmina łoży miliony na sport i rozwój gminnych klubów sportowych. Niezależnie od tego, co bredzą różni frustraci.
ze Stężycy 17:38, 02.02.2023
W 2020 roku w tej gminie zrobiono wielki przekręt na pensjach nauczycieli na ok milion złotych. Do dzisiaj cisza w temacie. Jaki więc wniosek ? W tym kraju można okradać pracowników z pensji i nikogo to nie obchodzi.
Ika17:42, 02.02.2023
Czy nie ma innego tematu ciagle te same komentarze o pensjak jak jakaś nagrywarka
Drogi autorze….18:11, 02.02.2023
Widząc tylko nowy artykuł o Stężycy przewijam do końca, żeby znaleść ten „cudowny” komentarz…. Już idą zakłady czy ta bezsensowna treść o pensjach się pojawi. Śmiech na sali i pozdrawiam upartość autora :))
alek19:24, 02.02.2023
Jesteś nudny jak flaki z olejem z tymi bzdurami. Lecz się. Zresztą kogo obchodzą jacyś nauczyciele?
Elwiss19:56, 02.02.2023
Nie było trzeba iść za nauczyciela, os zawsze grosze zarabiacie i gó...o nauczacie
Ika17:45, 02.02.2023
Panie Machu nie znasz budżetu gminy a bierzesz wysokie diety radnego teraz minimalna pensja podniesie ci w tym toku dwa razy dietę
RS8217:46, 02.02.2023
Super merytoryka EK, zacytowana wypowiedź 1 radnego przeciw i 1 ANONIMOWEGO mieszkańca Stężycy. Tymczasem wieś liczy 2,5k, a gmina +11k. Teraz trochę matematyki, wiem trudno ogarnąć i jeszcze trudniej sprawdzić, a wszystko jest w BIP. Skoro na Radunię idzie 2,3 mln, a w skarbie kibica PS podali budżet 5 mln, tzn. że większość budżetu pochodzi z zewnątrz. Kto był na ich meczach to widział ponad 20 lokalnych i nie tylko firm sponsorów. Po drugie 2 mln przy ponad 100 mln budżetu gminnego, to zaledwie 2% wydatków. Od 2-5% na sport wydają w Polsce tysiące miast gmin i miasteczek. Wystarczy poszukać w internecie. Teraz do narzekaczy nauczycieli: ponad 30% budżetu w każdym mieście, wsi czy gminie pochłania uwaga: EDUKACJA!
!!! Na to idą drodzy mieszkańcy w większości dochody gminy, w tym Wasze podatki.
słowo klucz 18:21, 02.02.2023
właśnie kolega słusznie zauważył EDUKACJA-OŚWIATA w szczególności jedna szkoła Stężyca tutaj jest cała tajemnica finansowa.
@ RS8217:56, 02.02.2023
Słyszałeś o czymś takim jak subwencja oświatowa ? To doczytaj zamiast pisać głupoty o tym, że oświata pochłania budżet.
Rudy Irek18:03, 02.02.2023
Radunia jest wizytówka Gminy Stężyca. Budżet klubu to jest 1% budżetu całej gminy. Ludzie o czym my mówimy.
Zajmijcie się poważnymi sprawami a nie przyczepiliście się Raduni bo im coś wychodzi.
Stary Irek18:15, 02.02.2023
*%#)!& nick!
To18:30, 02.02.2023
Sam daj kasę na jego funkcjonowanie. Anię z moich podatków
PawełA08:28, 03.02.2023
To Stężyca operuje budżetem w miliardach?
ultrasradunianamacha18:07, 02.02.2023
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
ultrasradunianamacha18:09, 02.02.2023
Wójcie nie daj się jesteśmy z tobą nigdy nie było przekrętu! Sport to zdrowie , a wy narzekacie!
Sport18:29, 02.02.2023
To pieniądze
Sport 08:02, 03.02.2023
To polityka.
tusiezyjenajlepiej18:17, 02.02.2023
Wójt dużo zrobił dla nas zobaczcie ile wybudował!
...........21:43, 02.02.2023
Za swoje nie budował, za kredyty i za nasze podatki, buraku.
kaczka18:21, 02.02.2023
Radny F.M i tak bierzesz wysoką dietę
Prosto18:28, 02.02.2023
Niech sami pozyskają sponsorów i grają za darmo. Rodzice też składka po 500 co miesiąc i klub działa nie za nasze wspólne pieniądze
@tusiezyjenajlepiej18:28, 02.02.2023
Jak to wójt wybudował????? Za swoje pieniądze budował? Człowieku gdzie ty żyjesz?! Przecież wszystko co jest w tej i każdej innej gminie to jest z twoich i moich podatków, albo często też na kredyt. Nikomu nic niczego nie dał za darmo i nikt nikomu niczego nie wybudował.
wampirek18:30, 02.02.2023
to co gmina ma robić z tymi pieniędzmi? rozdawać? czy dać na tace może?
@ wampirek22:00, 02.02.2023
Może niech najpierw wybuduje kanalizację albo żłobki ? Albo niech w końcu będzie łączność komórkowa w gminie na normalnym poziomie, co ty na to ?
stezyca098918:29, 02.02.2023
Spójrzcie na pozytywy tej gminy!
ze Stężycy 20:42, 02.02.2023
Jakie pozytywy ? Przekręt na pensjach nauczycieli to twoim zdaniem pozytyw tej gminy ?
franek456718:34, 02.02.2023
Bądźmy za wójtem!
Mieszkaniec Stezyca18:40, 02.02.2023
Dlaczego nie sponsorują bogate firmy prywatne z gminy Stezyca klubu Radunia Stezyca jest dużo fanów piłki nożnej jest ich stac zeby przekazać po kilka tysięcy zlotych
ebe18:47, 02.02.2023
Radunia ma dużo sponsorów. zainteresuj sie a potem pisz
@ebe19:05, 02.02.2023
Co to za sponsorzy którzy dają 5 tysięcy na rok :) dajta spokój. Moze dwoch daje konkretna kase, reszta grosze
ebe19:10, 02.02.2023
gdzie jest oficjalna informacja o tym ile Radunia dostaje od sponsorów?
Banda wiesniakow18:49, 02.02.2023
Wezcie sie walnijcie w leb.... Klub pilkarski sie rozwija ludzie graja dzieci mają co robic... Warto inwestowac w cos takiego... Nie rozumiem ze znajdzie sie kretyn jeden z drugim ktoryzazdrosci innym sukcesu... Wyrzucic takich radnych na zbity pysk
...........21:48, 02.02.2023
trenerze, na zbity pysk to ciebie wykopać a nie wyrzucić.
xd18:53, 02.02.2023
Nagromadzenie idiotów w komentarzach. Już wiadomo czemu pis w powiecie kartuskim ma takie duże powodzenie ?
Murem za Radunią. kibic Raduni z Koscierzyny
...........21:51, 02.02.2023
Kościerzaki to świniaki i wieśniaki.
@Banda18:54, 02.02.2023
Wszystko ładnie pięknie ale gmina to nie klub piłkarski. I dobrze że radni wreszcie zaczynają się tym zajmować.
Wrażenie 19:09, 02.02.2023
Mam wrażenie że to nauczyciele sponsorują piłkarzy w Stężycy.
alaf19:46, 02.02.2023
Leczysz się?
Klaudia14:15, 03.02.2023
Wzruszona jestem twoim wyznaniem. Tylko kogo interesują twoje wrażenia?
tvn24 drąży19:37, 02.02.2023
A TVN24 dalej drąży w sprawie SMS. Oj niedobrze to wygląda...
Jan Trepczyk19:44, 02.02.2023
Wystarczy, że coś komuś się udaje, coś ktos buduje, mówi o tym cała Polska, to coś rozsławia gminę na całą Polskę, a już sprzysięgają się przeciwko temu wszystkie miejscowe ... i nie tylko. Redaktorek zacytował sobie dwóch ludzi, którzy są przeciwko i na tym zbudował całą narrację. A tymczasem ja sam i wszyscy których znam, są całym sercem za tym, żeby Radunia się rozwijała, żeby przyjeżdżały tu najlepsze drużyny w Polsce, żeby był tu silny ośrodek futbolowy i sportowy i żebyśmy mieli blisko piłkę nożną na dobrym poziomie. Dlaczego mnie nikt nie zapyta o zdanie i nie zacytuje? Mogę być nawet mieszkańcem "proszącym o zachowanie anonimowości". Na temat Raduni najwięcej wypowiadają się dyletanci, którzy nie rozumieją i nie czują sportu i nie mają pojęcia o nośniku marketingowym dla gminy jakim jest piłka nożna na pozimie centralnym. Tysiące samorządów w Polsce łoży na sport grube miliony, bo ten poważniejszy sport nie jest w stanie przeżyć bez publicznych pieniędzy. Tak jest na całym świecie. Taki Gdańsk na samą tylko Lechię przeznacza 24 mln zł rocznie. A w Stężycy większość pieniędzy z tego co wiem pochodzi od prywatnych sponsorów, dotacji zewnętrznych, czy od PZPN. Tylko część budżetu Raduni pochodzi z gminy. Ci biedni, sfrustrowani, zazdrośni ludzie, którzy ciągle krytykują istnienie Raduni na tym poziomie sportowym na jakim jest obecnie, dają tylko upust swoim kompleksom, swojej małostkowości i takiej społecznej nicości. Nic wam w życiu nie wyszło, to innych też ciągnięcie za nogi w dół. I na nikim nie robią wrażenia wasze populistyczne kwękania, że w gminie nie ma tego czy tamtego a są pieniądze na sport. Tysięcy innych rzeczy też nie ma i to nie znaczy, że mamy żyć w biedzie i płaczu.
.........21:49, 02.02.2023
Niech znajdzie sponsorów albo niech sponsoruje cały ten szajs ze swoich pensji ale nie z moich podatków !
Mateusz22:35, 02.02.2023
Tak, jestem za tym, aby z moich podatków hojnie finansować Radunię. Tak samo zresztą uważa większość mieszkańców naszej gminy.
@ Mateusz 23:47, 02.02.2023
Nikt nie broni ci wpłacać kasy z twojej pensji na klub. Podatki ściągane ode mnie mają iść na inne rzeczy w gminie a nie na fanaberie cara.
Do jakiś @ Mateusz14:00, 03.02.2023
Dlaczego mają iść na inne rzeczy? Ja chcę, żeby moje podatki i podatki mieszkańców naszej gminy szły m.in. na rozwój Raduni - naszej gminnej chluby. Kogo interesuje twoje zdanie frustracie?
Prawda19:45, 02.02.2023
Jak poinformował nas redaktor naczelny "Expressu Kaszubskiego" Wojciech Drewka, "List Rodziców" opublikowano w jego portalu jako ogłoszenie płatne. Koszt (350 złotych brutto) pokryła gmina Stężyca, z kasy Zespołu Kształcenia i Wychowania w Stężycy.
@Jan Trepczyk19:52, 02.02.2023
Jaki artykuł ty czytasz, bo ja też czytam i nie widzę żeby ktoś krytykował gminę czy Radunię. A to że ludzie powinni wiedzieć na co wydawane są pieniądze to chyba nie jest nic nadzwyczajnego? Czy może jest? Bo wg mnie to wszystko powinno być jawne i tyle. A rani mają wręcz obowiązek pilnowania publicznej kasy więc o czy ta gadka w ogóle, że radni wreszcie się wypowiadają i robią to co do nich należy? Dziwne podejście........
Klaudia20:02, 02.02.2023
Nie odwracaj kota ogonem. Też pewnie należysz do tych dyletantów asportowych.
Podatnik23:14, 03.02.2023
Skoro zapłacę podatek od nieruchomości na rok 2023 za domek letniskowy w gminie Stezyca to chcę wiedzieć na co idą te pieniądze, to chyba zrozumiałe, takich letników są w gminie tysiące a za wywóz śmieci od kwietnia do września każą nam płacić prawie 4 stówy ….
do Jan Trepczyk19:55, 02.02.2023
Czyli wedlug ciebie "róbta co chceta" - i niech nikt nie pyta za ile? Dobre, nie ma co
Watchdog 20:13, 02.02.2023
Zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej wystarczy napisać pismo do wójta a ten ma obowiązek udostępnić dane ile gmina wydaje publicznych pieniędzy na klub piłkarski. Jeśli odmówi udzielenia odpowiedzi to składamy skargę do WSA. Sąd zmusi takiego delikwenta do udzielenia informacji.
Podatnik23:17, 03.02.2023
W tej gminie pismo do wójta to fikcja, w jego imieniu odpowiadają niekompetentni urzednicy
Watchdog 07:49, 04.02.2023
Wiadomo, myśli, że w ten sposób uniknie odpowiedzialności za przekręty. Tak jak tu w tej sprawie - nic nie czytałem, dajcie mi spokój.
Bruno 20:38, 02.02.2023
Wójt chyba kazał piłkarzom pisać pochlebne komentarze na temat ich klubu i oczywiście minusować każdą kalumnię pod adresem klubu. Ten typ tak ma.
Ile21:00, 02.02.2023
Klub dostaje od sponsorów rocznie? Ile kosztuje utrzymanie boiska na takim poziomie rocznie?
@ jan trepczyk21:42, 02.02.2023
Pamiętaj wazeliniarzu - jeśli ktoś coś ukrywa to znaczy , że gdzieś jest robiony przekręt. Wszak prawdziwa cnota krytyki się nie boi, gdyby pieniądze na piłkarskie miernoty były wydawane zgodnie z prawem to wójt od razu pokazałby dokumenty na to. Ktoś ciągle pisze o przekręcie na pensjach nauczycieli - gdyby takiego przekrętu w gminie stężyca nie było to władze gminy już dawno pozwałyby takiego oszczercę do sądu o zniesławienie, zgadza się czy nie ?
Mateusz22:39, 02.02.2023
A kto tu coś ukrywa? O czym bredzisz? Czy w ogóle zapoznałeś się z tekstem?
TOMASZ ZA DUZO ROBI22:22, 02.02.2023
I to jest problem ...lepiej nic nie robić jak sąsiedzi - Kartuzy..suleczyno...?
To je rychtych22:46, 02.02.2023
To je rychtych mój szwagier na tym zarobić brat ja też trochę sąsiad z tego coś ma bo żem go wkręcił troszkę w to ogólnie to nie jest dużo mogło być lepiej bo sąsiad nadal pracuje na 3/4 etatu jako ciec. Ale prawdę mówiąc te mecze są męczące dla mnie i szwagra weź w tył gajerku siedź jak pacan i udawaj że jest wszystko git
...........08:02, 03.02.2023
Tak to jest jak nie ma przejrzystości w pozyskiwaniu oraz wydawaniu pieniędzy,sport to luksus a zwłaszcza na wysokim poziomie. Ludzie potrafią liczyć więc wszystko w tej Raduni kosztuje począwszy od piłkarza kończywszy na działaczu. To jest już działalność komercyjna więc wszyscy muszą zarobić, w Stężycy niestety Wójt ma pasję ale nie tędy droga bo zawsze będzie wiązany z klubem i prześwietlany do tego afera ze szkołą i nie odpowiedni ludzie to wszystko przyczyni się do upadku tego klubu.
Marek14:13, 03.02.2023
Odezwał się kolejny hamulcowy, któremu nic w życiu nie wyszło, poza zębami i włosami. Nie wiem czy wiesz, ale są w Polsce ludzie sukcesu, z wizją i perspektywą takiego sukcesu. Ty wleź do swojej nory i tam przeżywaj frustracje, a normalnym ludziom, chcącym coś osiągnąć, nie zawracaj głowy.
# Marek 19:52, 03.02.2023
Tobie chyba wychodzi sadło spod koszuli.
Femi08:08, 03.02.2023
A co w tej Stężycy robicie dla dziewczyn i kobiet? Bo piłka nożna to dla dziaderstwa jest jedynie i może jeszcze pań typu Natalia Siwiec, czy Anna Lewandowska.
Wf 08:15, 03.02.2023
Takie możliwości a na zwykłym wychowaniu fizycznym uczniowie nie mają gdzie ćwiczyć bo nie ma nauczyciela wychowania fizycznego i ciągle zastępstwa w świetlicy paranoja.. Bo nauczycielka na zastępstwie nie pójdzie na obiekty sportowe co to ma być. 2 razy w roku na boisku żałosne.. Wielka sportowa Szkoła.. Resztę zostawiam do własnej interpretacji..
Prawda08:22, 03.02.2023
Tylko klasy sportowe mają dostęp do boisk i ćwiczeń reszta ciemna masa kto wybierze inny kierunek nauczania..
Gdzie inne dziedziny np jakies sztuki walki karate itd zobaczcie w inny z gminach miastach. U nas tylko piłka nożna co to ma być...
PawełA08:26, 03.02.2023
To co jest podane tutaj to grosze, bo przecież już były o tym artykuły, że zatrudniają graczy jako pracowników gminy i wypłacają im pensje..
Pytam 10:48, 03.02.2023
Dlaczego nie zgłosicie tego?
Mam pomysł08:37, 03.02.2023
A gdyby te kilka milionów rocznie ,które dostają piłkarze i ich obsługa przeznaczyć na wycieczki dla dzieci i wyposażenie do przedszkoli i szkół. Piłkarze są z poza gminy. Dzieci są mieszkańcami gminy.
Marek14:07, 03.02.2023
A gdyby te kilka milionów przeznaczyć dla starców, wycieczki dla seniorów, dla osób chorych na nowotwory? A gdyby przeznaczyć na tysiące innych rzeczy? Na nikim nie robią twoje populistyczne kwękania wrażenia. Na wszystko można przeznaczyć, tylko, że da się wszystkiego mieć. Nikogo nie interesują wynurzenia dyletantów, nie rozumiejących co to jest sport.
@ marek 15:06, 03.02.2023
Wójt cię wynajął do pisania tych wypocin , fajfusie ?
doh jo08:48, 03.02.2023
Radunia bedzie Barcelona moze Lewandowski zagra panie Wojcie
Pele10:32, 03.02.2023
Oczywiście, potem wyłączysz PlayStation i pójdziesz spać.
Edik11:02, 03.02.2023
Nasz Wójt to taki PIS-owski minister edukacji. Na wszystko daje kasę ale nie na oświatę bo ważniejszy dla niego sport. Niedługo doczekamy się 10 boisk, po co w Stężycy tyle boisk? A gdzie remonty szkół, przedszkoli, dróg. Wybudował ścieżki rowerowe po których strach jechać rowerem, szczególnie ta na Gołubie ze Stężycy.
Za mało na oświatę??11:42, 03.02.2023
Chyba żart, oświata zjada połowę pieniędzy gminy, a efekty jakie są...każdy widzi. To skarbonka bez dna. W szkoły można wkładać i wkładać pieniadze bez gwarancji jakiejkolwiek jakości uczenia. Grunt, że nauczyciele dostali pensje.
@ za mało na oświatę12:34, 03.02.2023
No cóż, takiego imbecyla jak ty faktycznie żaden nauczyciel niczego nie nauczy. Masz rację.
Marek14:08, 03.02.2023
Lecz się i nie zawracaj głowy normalnym ludziom, widzącym w Raduni wielką szansę dla gminy.
@ marek 14:20, 03.02.2023
Weź się leniu za jakąś robotę zamiast pasożytować na moich podatkach.
mieszkaniaslaska22:45, 03.02.2023
Zapraszam na Śląsk
Podatki nie idą na o12:47, 03.02.2023
Oświata dostaje subwencję z budżetu państwa. Więc gmina nie utrzymuje oświaty.
Ze Stężycy 08:17, 04.02.2023
Nie rozumiem po co taka afera, skoro wszystkie informacje na temat budżetu są jawne i dostępne na bip-ie, po drugie też na BIP jest osłodzenie o dotacjach na organizacje pozarządowe i z czego są finansowane. Wystarczy czytać ze zrozumieniem. Tam również widać ile gmina dostaje subwencji, a ile rzeczywiście kosztuje... matematyka jest prosta, myślenie naprawdę nie boli....
Ze Stężycy 08:18, 04.02.2023
Nie rozumiem po co taka afera, skoro wszystkie informacje na temat budżetu są jawne i dostępne na bip-ie, po drugie też na BIP jest osłodzenie o dotacjach na organizacje pozarządowe i z czego są finansowane. Wystarczy czytać ze zrozumieniem. Tam również widać ile gmina dostaje subwencji a ile rzeczywiście kosztuje oświata. Myślenie nie boli...
Afera10:13, 04.02.2023
Afera jest o to ,że mieszkańcy Gminy Stężyca chcą aby ich pieniądze nie trafiały do piłkarzy a na inne ważne dla nich cele. Żeby te środki były spożytkowane właściwie a nie na mało potrzebnych piłkarzy.
Szczególnie gdy mamy taką sytuację w kraju.
Wszyscy o tym mówią po cichu. Wiemy dlaczego mówią po cichu.
Lindzia 19:38, 05.02.2023
Aż miło patrzeć jak rozwija się Stężyca. Ci co tak plują jadem chcą chyba aby stała się takimi Taplarami z Konopielki jakim powoli staje się Sulęczyno w którym mieszkam.
Nie płacą 21:31, 05.02.2023
To dlatego że w Stężycy w szkołach nie płacą za zastępstwa za nieobecnego nauczyciela. A w Sulęczynie płacą.
7 2
Kasa, kasa, kasa.
7 2
Wójt nie ma tuszy, on uprawia sumo.