W środę 16 sierpnia ruszą kolejny raz wewnętrze testy nowych rowerów MEVO. 100 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym i 1050 rowerów klasycznych jest w Gdańsku, gotowych do testów, które potrwają 21 dni. Jeśli przebiegną pomyślnie, we wrześniu rowery otrzyma 80 tys. zarejestrowanych mieszkańców - użytkowników systemu.
Pierwsze testy wewnętrzne rowerów Mevo 2.0 zostały wstrzymane w kwietniu. Pojawiło się sporo problemów, m.in. z działaniem aplikacji, ale nie tylko. Poważne problemy rowerów ze wspomaganiem elektrycznym wystąpiły także w Sztokholmie - doszło tam do incydentów związanych z pękaniem ram w jednośladach.
Operator zaproponował wyłonienie nowego dostawcy rowerów, na którego przystał OMGGS. Jest nim amerykańska firma Segway.
[ZT]45428[/ZT]
Do Gdańska dotarło już 100 sztuk rowerów ze wspomaganiem elektrycznym, które wezmą udział w wewnętrznym rozruchu systemu. Zgodnie z umową, 1500 “elektryków” będzie znajdowało się w siedzibie Operatora do połowy września. Również 1050 rowerów tradycyjnych jest w głównym magazynie City Bike Global. Wszystkie jednoślady biorące udział w rozruchu wewnętrznym są gotowe do udziału w testach.
- Aktualnie trwają prace nad dopracowaniem systemu i aplikacji do obsługi wypożyczeń rowerów i zarządzania systemem oraz nadzorowania jego działania w gminach biorących udział w projekcie. Powstał i został przetestowany system do raportowania liczby wypożyczeń oraz zwrotu rowerów, zakupionych abonamentów, a także przejechanych kilometrów. Została przygotowana aplikacja mobilna do operowania systemem, a obecnie jest tłumaczona na język polski. Umożliwi ona m.in. inteligentne wyznaczanie tras w celu relokacji rowerów i usprawni logistykę działań operacyjnych podejmowanych przez pracowników Operatora - informuje Klaudia Kaźmierczak, koordynatorka ds. marketingu projektu Mevo.
Wewnętrzny rozruch testowy rozpocznie się 16 sierpnia i potrwa 21 dni. W jego trakcie, poddawane weryfikacji zostaną wszystkie elementy funkcjonowania systemu. Zweryfikowane zostanie działanie nowej aplikacji mobilnej, systemu do raportowania, GPS oraz Centrum Obsługi Użytkowników.
[FOTORELACJA]28113[/FOTORELACJA]
Testy zostaną przeprowadzone w oparciu o 100 rowerów - 75 ze wspomaganiem elektrycznym i 25 tradycyjnych. Sprawdzana będzie także wytrzymałość baterii “elektryków”. Rowery ze wspomaganiem powinny przejechać dystans minimum 100 km na w pełni naładowanej baterii.
W rozruchu wewnętrznym wezmą udział pracownicy Metropolii, przedstawiciele gmin uczestniczących w projekcie oraz specjaliści weryfikujący techniczne elementy działania systemu.
- Po zakończeniu trwania testów wewnętrznych, gdy ich przebieg będzie odbywał się bez zarzutów, w 16 gminach Metropolii, we wrześniu rozpoczęte zostaną testy zewnętrzne. W trakcie ich trwania, możliwa będzie rejestracja 80 000 użytkowników. Podczas tego etapu, mieszkańcom udostępnione zostanie 50% floty rowerowej - informuje Klaudia Kaźmierczak.
W trybie testowym, użytkownik będzie mógł skorzystać z abonamentu miesięcznego po wniesieniu opłaty manipulacyjnej w wysokości 1 gr. W tym czasie rowery bezpłatnie będzie można pozostawiać na istniejących stacjach MEVO. Pozostawienie roweru poza stacją wiązać się będzie z dodatkową opłatą w kwocie 10 zł.
Gdy wszystkie elementy systemu będą funkcjonowały w sposób należyty, na ulice Metropolii wyruszy cała flota rowerów.
8 2
Wszyscy czekamy na moment kiedy będziemy mogli przetestować spójny system ścieżek rowerowych łączący Kartuzy z przylegającymi do nich miejscowościami i łączącym nas z metropolią gdańska i resztą województwa
7 1
Nie w tej dekadzie, obecnie burmistrz stawia na rozwój Kartuz, ten rozwój to ciasne budownictwo mieszkaniowe.
A te rowery to niech już testują wersję z płozami, bo sezon za 3 tygodnie się kończy, a oni dopiero testy rozpoczynają??
4 0
Dobre!!!