Zarząd Obszaru Metropolitalnego zdecydował o rozwiązaniu umowy z NB Tricity na zarządzanie Rowerem Metropolitalnym MEVO. To oznacza, że rowery znikną z ulic do czasu znalezienia nowego operatora systemu. Co dalej z Mevo?
Jak czytamy w oświadczeniu na ten temat, w ocenie zarządu, popartej analizą prawną i ekonomiczną, rozwiązanie umowy na zarządzanie Mevo jest jedyną szansą na uratowanie idei roweru metropolitalnego dla mieszkańców, a także ochronę środków publicznych przeznaczonych na finansowanie tego projektu.
- Zarząd Obszaru dawał NB Tricity sp. z o.o. wiele szans i wyznaczał liczne dodatkowe terminy, na wykonanie warunków umowy tj. dostarczenie kolejnych transz rowerów oraz zapewnienie poprawnego działania systemu. Kolejne przedłużone terminy, wskazywane i obiecywane przez NB nie zostały jednak dotrzymane - informuje Zarząd OMGGS w oficjalnym komunikacie. - W ocenie Zarządu OMGGS dalsza współpraca z nierzetelnym kontrahentem nie rodzi nadziei na poprawę. Decyzja o odstąpieniu od umowy powoli natomiast uruchomić gwarancję bankową, jaką zabezpieczony jest kontrakt i odzyskać część zainwestowanych pieniędzy.
Nieprawidłowości
Samorządy skupione w Zarządzie Obszaru Metropolitalnego Gdańsk, Gdynia, Sopot wymieniają szereg zastrzeżeń wobec operatora Mevo: niedotrzymywanie kolejnych terminów dostaw rowerów, niedotrzymywanie parametrów obsługi systemu - nieustanne usterki, częsty brak dostępności rowerów i inne problemy.
- Dalsze czekanie na rozwój wydarzeń w spółce NB Tricity byłoby zbyt dużym ryzykiem dla publicznych pieniędzy. Odstąpienie od części umowy w tej chwili pozwala zachować publiczne środki przeznaczone na funkcjonowanie roweru - informuje OMGGS. - Oferowaliśmy, wręcz nalegaliśmy na wspólne, aktywne poszukiwanie rozwiązań pozwalających na kontynuowanie projektu z NB Tricity. Nie przyniosło to spodziewanych rezultatów. W zamian otrzymaliśmy żądanie poparcia do 25 października Układu Restrukturyzacyjnego, który był nieakceptowalny z prawnego i ekonomicznego punktu widzenia. Do tej pory OMGGS zapłaciła spółce NB Tricity 9,76 mln zł. Wartość stacji rowerowych to ok. 3,9 mln zł, rowerów - ok. 3,6 mln zł, a systemu IT - Ok. 650 tys. Wystąpiliśmy też do banku obsługującego NB Tricity o przelanie na nasze konto ponad 4 mln zł gwarancji bankowej. Dzisiejszą decyzją ochraniamy więc publiczne środki.
Samorządowcy liczą, że NB Tricity sp. z o.o. zwróci użytkownikom Mevo wpłacone i niewykorzystane do tej pory środki z abonamentów.
Co dalej z Mevo?
Zarząd OMGGS informuje, że jest zdeterminowany, aby mieszkańcy metropolii mogli korzystać z dużej i sprawnej floty rowerów publicznych. Dlatego też opracowywane są scenariusze działania, mające na celu: kontynuację użytkowania i obsługi 1224 rowerów.
Będziemy dążyć do tego, aby możliwie najszybciej udostępnić pojazdy i aplikację mieszkańcom. Należy się jednak liczyć, że przez pewien czas rowery nie będą dostępne. Potrzebne są nowe rozwiązania formalne i techniczne umożliwiające powrót funkcjonalności systemu - czytamy w komunikacie.
Już dziś wiadomo, że trzeba będzie wyłonić nowego operatora.
Mamy świadomość, że dzisiejsza decyzja może stanowić powód do wielkiego rozczarowania tysięcy użytkowników i fanów Mevo Jako mieszkańcy Pomorza i użytkownicy Mevo także odczuwamy rozczarowanie. Jako osoby odpowiedzialne za publiczny majątek nie mogliśmy jednak podjąć innej decyzji. Dołożymy wszelkich starań, aby wkrótce ulice obszaru metropolitalnego znowu zapełniły się rowerami.
Rowery znikną
Póki co nie będzie można korzystać z rowerów Mevo - zostaną one zabezpieczone. Trwają prace na powrotem do systemu roweru publicznego. I ważna informacja dla użytkowników Mevo- pieniądze za korzystanie z rowerów były wpłacane przez użytkowników na konto NextBike, na podstawie umowy z tą firmą. Zgodnie z jej obietnicą osoby, które wpłaciły środki na abonamenty i nie wykorzystały ich, odzyskają swoje pieniądze.
klapa KO22:00, 28.10.2019
Tak to jest jak PO bierze się za takie rzeczy, wstyd!! struk puk kapuk
Ten od miliona22:14, 28.10.2019
elektrycznych samochodów, które śmigają po naszych ulicach potrafi to naprawić. Ja, Dżepetto wierzę w mojego chłopaka.
Setki miast22:20, 28.10.2019
mają sprawne zarządzanie rowerami miejskimi. Wystarczy naśladować sprawdzone wzory i sprawdzone firmy. Pożegnać amatorszczyznę !
natkaj22:21, 28.10.2019
Porażka... Kupiłam dziś pierwszy raz abonament 5 dniowy za 40 zł w Sierakowicach. Jeszcze z roweru nie korzystałam. A tu takie info. Co robić?
No jak 07:49, 29.10.2019
Piechotą będziesz tera zapitalać
kaczor22:43, 28.10.2019
Zamiast rowerów dać miotły, to będzie lepiej i bezpieczniej.
Ottttt23:17, 28.10.2019
Cała Polska zasrana pisem niby coś robią a w żeczywjstosci bałagan wszędzie dziękuję za poparcie i hejt
kartacz06:28, 29.10.2019
spuść wodę bo śmierdzi POgnojem!
....05:09, 29.10.2019
Tak to jest z przetargami gdzie wygrywa najtańszy wykonawca przykladem jest choćby przetarg na dw211. Powinni zmienić warunki przetargów i w ofertach przedstawiać np. Czy nie zalegali podwykonawcom, jak i też nie przekraczali "rażąco" umownych terminów chyba że mieli jakieś uzasadnienie przy co najmniej 3 prowadzonych inwestycjach jak i też posiadali zabezpieczenia finansowe.
Staś kolejarz 06:21, 29.10.2019
Tak się kończą peowskie inwestycje, ale kasa przewalona. Teraz będzie nowy przetarg, nowa kasa. Karuzela się kręci.
Gosia r10:37, 29.10.2019
Polecam ośrodek terapii uzależnień DetoxMed koło Gdyni.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
17 5
A co PO ma do tego ??? na przyszłość jeśli to możliwe to pomyśl zanim coś napiszesz !
5 2
A jak tam te emeryturki pisowskie dla dziadków, coś z kasą nie wypaliło????? Żal mi was pelikany.