Dwanaście ofert złożono w drugim przetargu na budowę tzw. bajpasa kartuskiego. Niestety po raz kolejny okazały się one zbyt wysokie. Najkorzystniejsza przekracza budżet o ponad 14 mln zł.
Nowy przetarg na budowę bajpasu kartuskiego ogłoszono w maju - w pierwszym oferty znacznie przekroczyły zaplanowaną na ten cel kwotę. PKP PLK zdecydowały się na zmiany w dokumentacji: założono powstanie wyłącznie mijanki w Starej Pile, natomiast budowa mijanki w Gdańsku Kokoszkach, miała być realizowana tylko wtedy, jeśli PKP PLK wyrazi takie żądanie, w ramach prawa opcji w przetargu. Prędkość maksymalna na całej linii, zamiast 100–120 km/h, ma wynosić 80 km/h.
W drugim przetargu złożono 12 ofert: najdroższą zaproponowała firma Mosty Gdynia: 321 mln 269 zł, najtańsza, złożona przez Colas Rail opiewa na 137 mln 696 zł. Jednak ta najkorzystniejsza jest i tak o ponad 14 mln zł wyższa niż zaplanowano. Kwota, którą PKP PLK zamierza przeznaczyć na sfinansowanie budowy bajpasu kartuskiego to 123 mln zł brutto. Jak informuje Rynek Kolejowy, PKP PLK zaplanowały jeszcze przeprowadzenie aukcji elektronicznej.
W ramach inwestycji PLK zmodernizują 9-kilometrowy odcinek linii 229 oraz wyremontują 7-kilometrowy odcinek linii 234, na których nastąpi przywrócenie prędkości pociągów pasażerskich do 80 km/h. Przebudowane zostaną perony w Gdańsku Kokoszkach, Leźnie, Starej Pile i Żukowie Zachodnim, które dzięki wygodnym pochylniom zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Będą wiaty, które ochronią podróżnych przed złymi warunkami atmosferycznymi, oraz antypoślizgowa nawierzchnia, ławki i energooszczędne oświetlenie. Wyremontowanych lub przebudowanych zostanie 12 obiektów inżynieryjnych – mostów, wiaduktów i przepustów. Na 10 przejazdach kolejowo-drogowych oraz przejściach dla pieszych pojawi się nowa nawierzchnia oraz lepsze oświetlenie, a na 7 przejazdach także sygnalizatory świetlne i dźwiękowe oraz kamery do obserwacji przejazdu i rejestracji zdarzeń. Natomiast Pomorska Kolej Metropolitalna S.A. przy współpracy z miastem Gdańsk ma odbudować 1,5-kilometrowy odcinek linii nr 234 między przystankami Gdańsk Kokoszki i Gdańsk Kiełpinek. Przetarg na ten fragment ogłoszono na początku lipca.
10 3
może jakiś artykulik o szkoleniach Policji w Kartuzach i Mielnie??? taki artykulik na interia.pl się pojawił dotyczący zatrzymania gdańskiego biznesmena Jacka P. sprawa związana z zatrzymaniem Sławomira N posła w rządzie PO, zatrzymany Jacek P prowadził szkolenia dla Policji.
5 2
bajpas ???
Lewe respiratory za 400 milionów oraz karty wyborcze za 70 milionów też warte jakiegoś artykuliku, jo ??
6 3
Można też o aferach za PO-PSL ponad 20 miliardów wyłudzeń na VAT rocznie, afera hazardowa, gruntowa, taśmowa, reprywatyzacyjna, Amber Gold, zmniejszenie zasiłku pogrzebowego o 1/3, stoczniowa, autostradowa, stadionowa, próba doprowadzenia do upadłości LOTu, likwidacja ulg podatkowych (budowlana, internetowa) i wiele innych ale jak trzeba przypomnieć tobie to można dopisać?
8 2
Panie nad-redaktorze może by tak napisać coś o Facebook-u Pani burmistrz to ciekawszy temat
4 0
O nie! Tu jest zakaz z samej góry.
2 4
Może taniej się nie da tego zrobić? Za PO pewnie by się dało.. Ogarnijcie to jakoś w pomorskim tylko platformers
8 5
Za PO taniej by się nie dało, bo zwykle pośrednikom trzeba nadbudżet opłacić, znaczy mafii i koszt inwestycji wtedy ma dwie wyceny jedna medialna, a druga rzeczywista 200% droższa
8 6
500 + i inne wasze socjale zjadły budżet na modernizację czegokolwiek.
1 3
rzeczywiście w naszym kraju jest taki zaje... socjal, że nic tylko z niego korzystać...
1 2
kolei jednoszynowej zamiast tradycyjnej ?? Są takie w wielu krajach. Może byłoby taniej ??
0 0
Ciekawe co wpłynęło na tak wielką różnicę w ofertach prawie 200 mln zł. A za 3 lata będzie trzeba remontować.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz