Do końca 2021 roku OMGGS planuje uruchomić nowe Mevo. System będzie się różnił od dotychczasowego, w pomorskich miejscowościach znaleźć ma się ponad 4 tys. rowerów, w tym przynajmniej tysiąc tradycyjnych. Abonament nie ma być wyższy niż 30 zł.
Minął ponad rok, odkąd przestało działać Mevo - system roweru metropolitalnego, który działał w 14 gminach Pomorza, w tym także w powiecie kartuskim. Zarząd Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot zdecydował o rozwiązaniu umowy z NB Tricity na zarządzanie systemem. Zdecydowano o wyłonieniu nowego operatora. Trwały spotkania i warsztaty, podczas których użytkownicy rowerów przedstawiali swoje rekomendacje i propozycje zmian w nowym systemie. Ostatnie odbyło się we wtorek 12 stycznia.
- Zespół projektowy, złożony m.in. z oficerów rowerowych, specjalistów ds. zamówień publicznych i finansów oraz prawników, przedstawił główne założenia nowego systemu. Zostały one wypracowane podczas dialogu konkurencyjnego z trzema wybranymi firmami - informuje Alicja Mongird, rzecznik prasowy OMGGS.
W marcu wyłonią wykonawcę
W grudniu 2020 zakończyły się rozmowy z potencjalnymi wykonawcami Mevo w ramach dialogu konkurencyjnego ogłoszonego w kwietniu ubiegłego roku. W spotkaniach brały udział trzy firmy: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina (Movienta) z podwykonawcą Geovelo oraz Nextbike Polska.
- Potencjalni wykonawcy przedstawili swoje możliwości techniczne i wspólnie z zespołem projektowym pracowali nad rozwiązaniami najkorzystniejszymi dla mieszkańców metropolii - informuje A. Mongird.
Wykonawcy uczestniczący w dialogu zostaną zaproszeni do składania ofert, co planowane jest na drugą połowę stycznia. Od momentu wysłania zaproszenia będą oni mieli 30 dni na przesłanie ofert.
- Wybór najkorzystniejszej oferty i podpisanie 6-letniej umowy planowane jest na marzec. Zgodnie z zapowiedziami potencjalnych wykonawców - system mógłby ruszyć do końca 2021 r - podaje rzecznik prasowy OMGGS.
Jakie będzie nowe Mevo?
Zgodnie z rekomendacjami mieszkańców przedstawionymi podczas warsztatów i spotkań, a także po przeprowadzeniu szczegółowych analiz, a także na podstawie badań ankietowych użytkowników Mevo, zostały wypracowane główne założenia.
- Mevo 2.0 będzie systemem mieszanym złożonym z 4099 rowerów, przy czym przynajmniej 1000 stanowić będą rowery tradycyjne. Infrastruktura oraz rowery będące w posiadaniu OMGGS zostaną wykorzystane w nowym systemie. W przeciwieństwie do Mevo 1.0 tym razem zamawiana będzie usługa, a nie dostawa rowerów. Oznacza to, że operator otrzymuje zapłatę za usługę w równych ratach za każdy miesiąc działania systemu. System ładowania baterii będzie zdecentralizowany - wymienia Alicja Mongird.
Bez zmian pozostanie system zwrotu rowerów. Będzie można zwracać je, tak jak do tej pory, również poza stacjami. System będzie działał w sezonie 9+3 – przez 9 m-cy 100% floty, od grudnia do końca lutego 50% floty. Abonament nie będzie kosztował więcej niż 30 zł. W ramach tej opłaty będzie można korzystać przez 60 minut z rowerów elektrycznych i 120 minut z rowerów tradycyjnych dziennie.
System swoim zasięgiem obejmie 16 gmin – dotychczasowe 14 (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo), a także dodatkowo Kolbudy i Kosakowo.
kolo15:00, 13.01.2021
4 0
Kto to jest "oficer rowerowy"? Pierwsze słyszę. 15:00, 13.01.2021
$16:59, 13.01.2021
3 0
Znowu ktoś kasę nabije. 16:59, 13.01.2021
wacek19:06, 13.01.2021
5 0
marnie to widzę jak zajmuje się tym poprzednia ekipa to zgłaszam podejrzenie o popełnieniu przestępstwa i o 10% od kwoty przewidywanych kosztów 19:06, 13.01.2021
hulaj dusza19:49, 13.01.2021
5 3
W Kartuzach właśnie uruchomiliśmy mevo w wersji autobusowej Jak połączymy mevo rowerowe z , autobusowym i do tego dodamy jeszcze hulajnogi to zabraknie nam ludzi w mieście do podróżowania. 19:49, 13.01.2021
gdzie CBA?10:58, 14.01.2021
2 1
A CBA już się zainteresowała poprzednio wydanymi pieniędzmi? 10:58, 14.01.2021
123411:34, 24.01.2021
0 0
A co się stanie jak będę w trasie a minie 60 minut. 11:34, 24.01.2021