Zamknij

TVP przeprasza samorząd woj. pomorskiego za kłamliwy reportaż

23:02, 21.04.2021 | UMWP/oprac.W.D.
Skomentuj fot.pixabay
REKLAMA

Zgodnie z wyrokiem Sądu Apelacyjnego w Gdańsku telewizja publiczna musiała zamieścić przeprosiny dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w programie TVP 3 Gdańsk i na stronie internetowej. Sąd nakazał też usunięcie reportażu ze strony internetowej i zakazał jego emisji na antenie.

Chodzi o reportaż "Nietykalni" o byłym wicedyrektorze Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego, koledze Jacka Kurskiego. 

Sąd uznał, że przedstawione przez telewizję publiczną treści w sposób nieprawdziwy i krzywdzący przedstawiają działania władz Samorządu Województwa Pomorskiego i wojewódzkich jednostek organizacyjnych naruszając tym samym ich dobre imię.

Przygotowany przez Łukasza Sitka materiał o rzekomych nieprawidłowościach w Pomorskim Ośrodku Ruchu Drogowego został wyemitowany w marcu 2017 roku. Dotyczył byłego, wieloletniego wicedyrektora tej placówki.

fot.nadesłane/UMWP/źródło:https://gdansk.tvp.pl/53397895/oswiadczenie

Bohater reportażu (prywatnie kolega Jacka Kurskiego, prezesa TVP) został skazany prawomocnym wyrokiem przez sąd II instancji za przyjęcie łapówki. Autor "Nietykalnych" sugerował, że w PORD i urzędzie marszałkowskim istnieje układ, który wrobił niewinnego człowieka.

Jak podkreśla w Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, w reportażu nie znalazły się jednak żadne dowody popierające te zarzuty. Nie pojawiła się też informacja o prawomocnym wyroku w sprawie byłego wicedyrektora.

Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, któremu podlega PORD, wytoczył telewizji publicznej proces o ochronę dóbr osobistych.

W październiku 2019 Sąd Okręgowy w Gdańsku uznał, że reportaż Łukasza Sitka jest sprzeczny z zasadami rzetelności i sumienności dziennikarskiej.

A przedstawione jednostronnie treści w sposób nieprawdziwy i krzywdzący przedstawiają działania władz samorządu Województwa Pomorskiego. Sąd nakazał TVP zamieszczenie pod reportażem oświadczenia w tej sprawie. Zobowiązał też telewizje publiczną do wpłaty 10 tys. zł na Dom im. Janusza Korczaka w Gdańsku. TVP odwołała się od wyroku.

Sąd Apelacyjny w Gdańsku 22 marca 2021 zastosował surowsze rozstrzygnięcie i zobowiązał TVP do zaniechania naruszeń dóbr osobistych Województwa Pomorskiego, poprzez usunięcie ze strony internetowej reportażu "Nietykalni" oraz zakazał jego ponownej emisji na antenie oraz stronach internetowych. Sąd zobowiązał telewizję do zamieszczenia przeprosin w ciągu 30 dni od wydania wyroku.

Przeprosiny zostały opublikowane na antenie TVP 3 Gdańsk oraz na stronie internetowej 20 kwietnia 2021, ale bardzo szybko stały się niedostępne. 

(UMWP/oprac.W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (6)

nieźlenieźle

18 8

No i proszę, czyli sądy jednak działają i potrafią odcedzić kłamstwo od prawdy. Brawo! 23:44, 21.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sitka , nie kłamSitka , nie kłam

18 6

Taka właśnie jest publiczna TVP Kurskiego . 07:41, 22.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do czerwonych łapdo czerwonych łap

8 5

Przyjmijcie na klatę , jak manipuluje i kłamie wasza " publiczna " TVP Kurskiego .
Jak można być takim ograniczonym móżdżkiem . 09:25, 22.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Karol675Karol675

7 3

Jakoś nie widać konentarzy od ludzi którzy popierają "dobrą zmianę" czyżby nabrali wody w usta, czy prawda zabolała? 😂 21:24, 25.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OsaOsa

4 4

A TVN czysta jak łza 🤣🤣🤣🤣🤣 12:54, 26.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pioter utrzymanek miPioter utrzymanek mi

4 2

My kochamy PiS bo można uczciwie oszukiwać 17:32, 26.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
0%