W poniedziałek otwarte zostały oferty złożone elektronicznie w postępowaniu na wybór operatora Systemu Roweru Metropolitalnego. Zaproponowano sumę 159,27 mln zł oraz ponad dwukrotnie wyższą: 365,31 mln zł.
W trwającym od kwietnia 2020 r. dialogu konkurencyjnym dot. nowego Mevo brały udział trzy firmy. Swoje propozycje zgłosiło dwóch wykonawców: Konsorcjum BikeU i Freebike oraz City Bike Global SA.
Konsorcjum BikeU i Freebike zaproponowało kwotę 365,31 mln zł brutto za wykonanie zamówienia podstawowego. W jego ofercie znalazła się liczba 3299 rowerów z napędem wspomaganym elektrycznie, 51 punktów ładowania, 400 stacji obsługiwanych przez rowery cargo oraz łącznie 10 punktów serwisowania.
City Bike Global SA. zaoferowało 159,27 mln zł. Firma zaproponowała: 3200 rowerów z napędem wspomaganym elektrycznie, 51 punktów ładowania, 717 stacji obsługiwanych przez rowery cargo oraz łącznie 17 punktów serwisowania.
- Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot na realizację zamówienia podstawowego zabezpieczył kwotę 107 487 162,00 zł brutto - informuje Jarosław Maciejewski, specjalista do spraw komunikacji w Obszarze Metropolitalnym Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Jak tłumaczył portalowi trojmiasto.pl, oferta z niższą kwotą mieści się w założeniach finansowych OMGGS.
- We wskazanej kwocie nie wliczone zostały przychody z abonamentów, sprzedaży powierzchni reklamowej oraz odliczeń podatku VAT - podkreśla J. Maciejewski.
Złożone oferty zostaną poddane ocenie komisji przetargowej. Będą dokładnie sprawdzone pod względem formalnym, aby nie było żadnych wątpliwości, co do ostatecznego wyniku przetargu.
- Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona najwyżej w ramach przewidzianych kryteriów oceny, zobowiązany zostanie m.in. do przedstawienia dwóch rowerów ze wspomaganiem elektrycznym i dwóch rowerów tradycyjnych. Zamawiający dokona badania zgodności rowerów z warunkami Opisu Przedmiotu Zamówienia (OPZ) w oparciu o opinię niezależnego biegłego rzeczoznawcy. Umowa zostanie zawarta w przypadku spełnienia wymogów określonych w dokumentacji postępowania przez wykonawcę najkorzystniejszego - tłumaczy Jarosław Maciejewski.
Komisja przetargowa wyłoni wykonawcę na podstawie 2 głównych kryteriów: ceny (60 proc.) oraz koncepcji funkcjonowania SRM (40 proc.). W skład koncepcji funkcjonowania wchodzą: zwiększona bazowa liczba rowerów elektrycznych, liczba dodatkowych punktów ładowania, liczba dodatkowych stacji obsługiwanych wyłącznie przez rowery cargo, odsetek pojazdów zeroemisyjnych, przeznaczonych do obsługi systemu w zakresie relokacji i przewozu rowerów do serwisu, liczba dodatkowych punktów serwisowania.
Nowe Mevo ma być systemem mieszanym złożonym z co najmniej 4099 rowerów (w tym 1000 tradycyjnych), 717 stacji rowerowych, abonament miesięczny będzie wynosił 29,99 zł, w każdej z 16 gmin będą punkty ładowania baterii, będzie możliwość wypożyczenia roweru z rozładowaną baterią. Umowa z nowym operatorem będzie podpisana na 90 miesięcy.
System swoim zasięgiem obejmie 16 gmin – dotychczasowe 14 (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo), a także dodatkowo Kolbudy i Kosakowo.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz