Na krajowej 20-tce, na wjeździe do Żukowa od strony Kościerzyny, na wysokości skrzyżowania prowadzącego do Rutek, zderzyły się dwa samochody osobowe. Jedna osoba została ranna. Przez dłuższy czas droga krajowa nr 20 była zablokowana, co spowodowało potężne korki w Żukowie. W tej chwili ruch powinien odbywać się już normalnie.
Jak wynika z ustaleń policji, kierujący peugeotem 28-latek podjął manewr wyprzedzania land rovera, którego kierowca wykonywał skręt w lewo. Doszło do zderzenia aut. Land rover spadł do rowu, a jego 70-letni kierowca z obrażeniami trafił do szpitala.
(aktual. godz. 11:30)
Pierwszy! Mistrz!11:02, 19.12.2018
Ale *%#)!&
Drugi! Mistrz!11:03, 19.12.2018
Ja ten koleś przeskoczył nad barierką tym Peugeotem?!
Dowoz11:05, 19.12.2018
Otworzyc 3 maj
111:05, 19.12.2018
Szybko
Nkik11:46, 19.12.2018
Tak to jest jak dziad 70 lat za mula na drodze to jak tu nie wyprzedzić
dziadówa11:55, 19.12.2018
Jest ślisko więc lepiej zamulać niż wylądować w rowie. Ale jak widać takich "mądrych", jak ty jest niestety więcej i ten pośpiech kończy się nieszczęściem.
Nkik12:34, 19.12.2018
Nie jest ślisko bo droga posypana jest
info13:09, 19.12.2018
nie jest aż tak ślisko co nie zwalania nikogo z myślenia. Wyprzedzać można nawet zimą tylko trzeba to robić z głową.
zamulacz13:27, 19.12.2018
tfuj stary starom zamulał i zrobił coś takiego
bebe 14:23, 19.12.2018
Ten człowiek skręcał do Rutek Ale kierowca z peugota najwidoczniej wyprzedzał na podwójnej i w dodatku na przejściu co jest nagminne w tym miejscu mam nadzieję że stracił prawko. Pozdrawiam świątecznie
62 15:00, 19.12.2018
Dzieciaku, trochę pokory i miłości bliżniego.
Na twoje prawo jazdy ojciec ile świń musiał sprzedać?
Koleś16:59, 19.12.2018
Tak to jest jak dzieci betami jeżdżą niech sobie kupią jakąś porządną Honde
bet17:16, 19.12.2018
ty gamoniu nie zamula tam jest 50 podwojna ciagła i przejscie dla pieszych to przez takich jak ty są wypadki
Do Nkik11:52, 19.12.2018
Smarkaczu nie zapominaj ze czas szybko leci i ty tez niedługo będziesz 70-letni dziad .....a wtedy zobaczymy czy będziesz taki mądry .
Januszz12:38, 19.12.2018
Ile razy tam wyprzedzałem na tej prostej, ale tak to jest jak się nie patrzy w lusterka co za nami się dzieję.
mm12:57, 19.12.2018
Wyprzedzałeś na przejściu dla pieszych?
bebe14:25, 19.12.2018
A wiesz że tam jest przejście które prowadzi do autobusu szkolnego ???
Moto 17:44, 19.12.2018
Tak to jest, jaki tacy jak ty, bez wyobrażni i znajomości przepisów o ruchu drogowym dostają prawo jazdy.
Rutkiii12:41, 19.12.2018
Pewnie za późno włączył kierunkowskazże skręca tak jak to robią wszyscy kierowcy co nie potrafią jeździć, i doszło do wypadku
Abac12:54, 19.12.2018
Wiesz, że tam jest przejście dla pieszych?
info13:12, 19.12.2018
czy wy zawsze na siłę musicie szukać winnego ? stało się, koniec. Może 70latek jest zdrowym w pełni sił członkiem z reklamy tymbarka... a 28 latek ma problemy ze wzrokiem ? sami mistrze, której proste.
Tirowiec13:26, 19.12.2018
Tego 28 letniego gnojka to bym ostro przeciągnął, wyprzedzać w takim miejscu?! Na skrzyżowaniu?! Gdzie mu się spieszyło? Odebrać prawko!
Cisso11:28, 20.12.2018
Bez obrazy i nie ważne czy pracujesz na "tirach". ale ciężarówki to święte z prędkością czy to z wyprzedzaniem w tym miejscu na pewno nie są.
Somsiad13:40, 19.12.2018
Według moich przepisów nie wolno wyprzedzać na skrzyżowaniu. Teraz już nikomu krzywdy nie zrobi taki kubica.
Samosiek15:09, 19.12.2018
Somsiad, masz rację, jak też nie wolno przekraczać linii ciągłej, nie wolno robić wielu rzeczy, jednak w tym przypadku jak i w wielu podobnych, winą za spowodowanie kolizji zostanie obciążony kierowca, który skręcał, a więc zajechał drogę kierowcy który złamał wszystkie ograniczenia i zakazy w tym miejscu, bo zajeżdżając mu drogę doprowadził do kolizji. Takie mamy prawo w tym kraju. Nie bronię kierowcy peugota, uważam wręcz, że przepisy powinny przejść jakąś zmianę, i za taki wyczyn kierowca peugota powinien stracić prawo jazdy, nie za doprowadzenie do kolizji, ale za wyprzedzanie na przejściu, na skrzyżowaniu i przekroczeniu linii ciągłej.
fggdffgdg15:19, 19.12.2018
Land Rover nie został uderzony nawet w lewy bok. Został uderzony w tył, co oznacza, że kierowca tego samochodu kończył manewr w momencie, gdy został uderzony. Wina ewidentna po stronie kierowcy Peugeota. Tutaj nie uda się zrzucić winy na drugiego kierowcę!
Lelek15:57, 19.12.2018
I pytanie tylko dokąd się śpieszył tak ten kierowca peugota że musiał wyprzedzać nie dość że na podwójnej to jeszcze na przejściu, chyba w ten korek do ronda. Pewnie myślał że jak wyprzedzi samochód to będzie pół dnia szybciej a tu nie dużo brakowało pewnie żeby odwiedzić Piotra Św. oczywiście. Lepiej 10 minut później jak 30 lat za szybko A teraz można zacząć minusować
@fggdffgdg19:08, 19.12.2018
Ewidentna wina kierowcy Peugota? No ok, na czym opierasz swoje przypuszczenia? Nie żebym bronił kierowcę Peugota- za takie manewry powinny być zabierane prawa jazdy, ale na czym opierasz swoje przypuszczenia? Nadal uważam, że kierowca Land rovera będzie sprawcą, bo to on zajechał drogę pojazdowi znajdującego się na sąsiednim pasie, oraz nie upewnił się co do możliwości bezpiecznego wykonania manewru skrętu. Obecne przepisy są po stronie Peugota, co gorsze, kierowca Peugota ma większe szansa na uzyskanie odszkodowania z polisy OC Land Rovera, niż odwrotnie. Sprawy o identycznym przebiegu z wyrokami w sądowymi, zawsze się kończyły na niekorzyść kierującego będącego na miejscu obecnego Land Rovera. Aby wygrać, kierujący Land Roverem, musiałby udowodnić, że był na lewym pasie przed Peugotem i ten na niego najechał.
Samosiek
fgfghfgh07:55, 20.12.2018
Jeśli by Land Rover został uderzony w przednią część lewego boku, to byłoby pewne, że zajechał drogę kierowcy Peugeota, który był już na lewym pasie. Jeśli zaś oberwał w tył, to oznacza, że Land Rover wykonywał manewr, a wtedy kierowca Peugeota, nie mogąc wyhamować, uderzył w tył Land Rovera. I nawet de facto nie wiadomo, na którym pasie był Peugeot. Skąd wiadomo, że wyprzedzał? Przecież po uszkodzeniach wyraźnie widać, że najechał na tył Land Rovera.
Samosiek11:44, 20.12.2018
Uderzenie w tył pojazdu mogło nastąpić również w skutek, próby "ucieczki" Peugota na prawy pas gdy zauważył, że Land Rover będzie skręcać, a prędkość była na tyle duża, że nie wyhamował na swoim pasie, ani też nie dało się schować na prawym , wówczas ma duże szanse walnąć go tylko w tył i wypchnąć poza jezdnię. Jeśli Peugeot jechał bezpośrednio za Land Roverem to wówczas powinna być przekazana informacja o najechaniu na tył Land Rovera a nie o wyprzedzaniu. Podkreślam, że nie mam zamiaru bronić kierowcy Peugota, bo za manewr w takim miejscu powinien ponieść surową karę, ale chcę zwrócić uwagę jak wielu kierowców sądzi, że kierowca Peugota jest bezpośrednim sprawcą, sądząc, że skrzyżowanie i podwójna linia ciągła zwalnia ich z obowiązku upewnienia się, że nikt ich nie wyprzedza i mogą manewr skrętu, tj. wykonać bezpiecznie nie zajeżdżając komuś drogi. Sytuacja byłaby oczywista dla wszystkich gdyby peugeot jechał z przeciwka a nie w tym samym kierunku, wówczas problemu by nie było, bo dla zdecydowanej większości byłoby to wymuszenie bo pojazd był na drugim pasie, tu sytuacje jest podobna, tylko że pojazd nie jedzie z przeciwka. Kiedyś była podobna sytuacja, kolizja z pojazdem uprzywilejowanym (dużym widocznym i słyszalnym pojazdem) pod Kartuzami, to tylko pokazuje jak jeździmy i jak się nie upewniamy wykonując lewoskręt.
Cisso11:46, 20.12.2018
Panowie
Land Rover wylądował na lewej skarpie, Pegout po prawej. Pomimo racji, że wyprzedającemu nie wolno zajeżdżać drogi to w tym wypadku (uderzenie w tył Land Rovera) sprawa nie jest wcale tak oczywista. Auta leżały by odwrotnie, gdyby było to oczywiste wymuszenie pierwszeństwa. Na miejscu kierowcy Land Rovera nie przyjmowałbym mandatu czy brał winy na siebie. A co do odszkodowania to wątpię by ubezpieczalnia dobrowolnie wypłaciła pieniądze - oni zwracają uwagę nawet na podwójną ciągłą, a o przejściu dla pieszych nie wspominająć, a i dochodzi do tego skrzyżowanie....
Powodzenia dla kierowcy:
Naruszenie zakazu wyprzedzania na skrzyżowaniach ? 5 pkt. karnych
Niestosowanie się do znaków - P-4 ?linia podwójna ciągła? ? 5 pkt. karnych
Wyprzedzanie na przejściach dla pieszych i bezpośrednio przed nimi ? 10 pkt. karnych
Nieupewnienie się co do możliwości wyprzedzania ? 5 pkt. karnych
Kumaty (choć takich mało) policjant załatwiłby go na długo.
bobas16:02, 19.12.2018
Tutaj sa wypowiedzi, albo lepiej wypociny takich co prawko chyba w Chinach kupili przez Internet, niech dobrze spojrza na zdjecie z sytuacji, gdzie doszlo do wypadku a potem niech sie je....a w czolko, Ale to kaszuby, kiedys to nawet na rower ich nie bylo stac.A tutaj chca robic za experta.
Kazimierz Pawlak18:27, 19.12.2018
Przepraszam uprzejmnie, a co szanowny pan niekaszub robi na Express-ie "Kaszubskim"?
Samosiek18:55, 19.12.2018
Tu nie trzeba ekspertów jak przy kolizji Szydło, przepisy jasno określają taką sytuację, kto zajeżdża innemu uczestnikowi ruchu drogę (wjeżdża na pas ruchu, na którym znajduje się inny uczestnik drogi) i doprowadza do zderzenia, jest sprawcą kolizji/wypadku. To kierowca, który skręca jest sprawcą wypadku, kierowca Peugota, złamał inne przepisy, wyprzedzanie na skrzyżowaniu i przed/na przejściu dla pieszych, przekroczenie linii ciągłej. Nie chce mi się szukać podstawy prawnej, ale to są podstawowe wiadomości, które powinien znać każdy kierowca. I żadne tam zaklinanie rzeczywistości, że to czy tamto nie powinno mieć miejsca nic nie zmieni faktu, że przepisy tak to określają. Kto uważa inaczej, niech przeczyta sobie orzeczenia sądów w identycznych sprawach.
Borkowo 17:05, 19.12.2018
Kiedy będzie chodnik Żukowo Borkowo. Ludzie chodzą po głównej drodze.
anty coś tam19:56, 19.12.2018
Będzie, aż większość rdzennych mieszkańców zostanie wysiedlona, a ich miejsce zajmą .........
Wiecie kto. Tak jak w P....nie.
Bobi19:34, 19.12.2018
Po co tyle progów zwalniających zrobili w Rutkach , zamiast po szerzyć drogę zrobić chodniki aby ułatwić ludzią życie omijając korki w Żukowie
Polak antykosmita19:59, 19.12.2018
"po szerzyć", "ludzią"? Człowieku, może i masz rację, ale nie pisz już więcej nic w internecie, błagam!
helenka22:33, 19.12.2018
Po to żebyś tam nie *%#)!& , nawet z dzieckiem na rower nie można wyjść ;)
Rychu i jego dorobek15:04, 20.12.2018
Jak po co po to że jak my z Grażyną jedziemy naszym.audi za 25 tysiaków żeby nas ludzie widzieli Graszyna zawsze muwi jedz na progi jedz na progi jak zwolnisz to zobaczą kto jedzie i wszyscy się dowiedzą czego rychu się dorobił
psa wyminie na niemc21:49, 19.12.2018
i następnym razem zdąży
Rychu14:58, 20.12.2018
My so nowe auto kupili za ponad 20 tysi tera ja o tą moja jak jedziemy to gól wam skacze a jeszcze na progu tak zwolnie żeby wy lepiej widzieli moje 2,4tdi oj oj oj żeby więcej tych progów babudowali to by więcej ludzi nas oglądało jak my se z Grażyną jedziemy naszym wspaniałym autem ono jest najlepsiejsze od wszystkich
Rychu bogaty rychu15:02, 20.12.2018
Ja se z Grażyną jadę moim nowym Audi ona mi piwko trzyma na dole siedzi Marysia a z tyłu leży Ala gadam wam odkąd ha mam to auto one za mną tak gonią cała wieś piszczy no Rysiek jedzie osy brzęczą pod maską co tu się dzieje odrazu muwie nie proście mnie bo nie sprzedam nie stac was
Yoko22:10, 20.12.2018
Takiej są efekty jak peugeot jeździ z mózgiem w bagażniku a nie w głowie kierowcy
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
0 0
umisz czytać kto wpadł do rowu...