Zamknij

Quadami i motocyklami szaleją w lasach. Niszczą ściółkę, płoszą zwierzęta

14:32, 18.05.2020 W.D. Aktualizacja: 11:34, 20.05.2020
Skomentuj fot.nadesłane fot.nadesłane
reo

Nielegalne leśne rajdy quadami i motocyklami to prawdziwa plaga - mówią leśnicy. Problem jest poważny zwłaszcza teraz, gdy na świat przychodzą młode sarny, jelenie, zające i inne zwierzęta.

Na niepokojące zjawisko zwrócił uwagę nasz Czytelnik, który w lesie, w okolicy Starej Piły (gm. Żukowo) zauważył ślady po rajdach quadami i motocyklami. 

- Widziałem nawet jak tamtędy jeździli ludzie na quadach i crossach. To osoby, które mieszkają blisko lasu - mówi nasz rozmówca. 

Zgodnie z przepisami nie wolno poruszać się po lesie pojazdami mechanicznymi (poza wyznaczonymi drogami publicznymi - red), ale wielu miłośników quadów czy motocykli terenowych nie respektuje tego zakazu. 

Prawdziwa plaga

- To w tej chwili prawdziwa plaga i zjawisko o charakterze ogólnopolskim - mówi Małgorzata Olszewska - Hagno, rzecznik prasowy Nadleśnictwa Kolbudy. - Staramy się reagować na wszelkie sygnały dotyczące nielegalnych rajdów odbywających się w terenach leśnych, montujemy fotopułapki, a Straż Leśna bardzo często podejmuje interwencje i próby zatrzymania osób poruszających się na quadach lub motocyklach crossowych. Użytkownicy tego rodzaju maszyn to zazwyczaj młodzi ludzie, często poruszają się pojazdami bez tablic rejestracyjnych lub zasłaniają numery, co utrudnia ich identyfikację.

fot.nadesłane

Po użytkownikach głośnych maszyn pozostają często śmieci, zniszczona ściółka lub poryte leśne drogi. Ale to nie jedyne szkody. Jak podkreślają leśnicy, cierpią także zwierzęta. Zwłaszcza w okresie, gdy na świat przychodzą młode. 

Ryk silników

- Taki nienaturalny hałas jest dla zwierząt ogromnym stresem i zdarza się, że sarny czy jelenie uciekając wybiegają na przykład na drogi publiczne, a to już jest realne niebezpieczeństwo także dla innych użytkowników - mówi Jarosław Pawlikowski rzecznik prasowy Nadleśnictwa Kartuzy. - Na naszym terenie też zdarzają się nielegalne rajdy po terenach leśnych. Czasami osoby poruszające się quadami czy motocyklami udaje się zatrzymać, ale niestety nie zawsze. Ostatnio zauważyliśmy nawet ślady quada w rejonie Góry Zamkowej, a więc w terenie objętym ochroną i traktowanym jak rezerwat. Ktoś wjechał więc w to miejsce, mimo że staramy się utrzymać jego naturalny charakter. 

Jak pomóc leśnikom w walce z nielegalnymi leśnymi rajdami? Warto zgłaszać wszelkie tego rodzaju przypadki. Jeżeli uda się zrobić zdjęcie lub nagrać filmik, to warto przekazać go policji lub nadleśnictwu.

fot.nadesłane

Potrzeba ciszy

- Na szczeblu centralnym podejmowane są pewne działania zmierzające do rozwiązania problemów nielegalnych leśnych rajdów - mówi Małgorzata Olszewska - Hagno. - Osoby chcące pojeździć na quadach lub motocyklach crossowych mogą to robić na specjalnie do tego przygotowanych torach lub w lasach prywatnych, o ile właściciele wyrażają na to zgodę. A to, czy dany las jest prywatny czy państwowy można sprawdzić na stronie Banku Danych o Lasach.

Leśnicy podkreślają, że las nie jest miejscem na uprawianie hałaśliwego hobby. 

- Las jest miejscem, w którym potrzeba przede wszystkim ciszy i spokoju - podkreśla Jarosław Pawlikowski. 

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(130)

Zdzisek Zdzisek

54 42

Gonić gówni rzy z lasów i pól i karać maksymalnie. 15:29, 18.05.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

starosta,.starosta,.

9 14

a jak myśliwi jeżdżą to nie przeszkadza tylko młodzież zielone ludziki jednak czują się wyjatkowe 18:20, 18.05.2020


Enduro11Enduro11

8 12

Puknij się w głowę i przypomnij sobie co ty robiłeś jak byłeś młody ? 18:40, 18.05.2020


@enduro@enduro

6 3

na pewno nie jeździłem crossem po lesie, tylko zapindalałem piechty 08:02, 19.05.2020


Yamaha Yamaha

1 0

Gonić *%#)!& co strzelają wszystko co w lesie *%#)!& *%#)!& 15:21, 19.05.2020


reo

ŻercaŻerca

35 23

Jaki intelekt, takie rozrywki i sposób spędzania wolnego czasu. 15:29, 18.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EnduroEnduro

4 5

Czyli ekstremalny a nie jak siedzenie przed telewizorem cały Wolny czas 11:55, 19.05.2020


Tzw. myśliwi teżTzw. myśliwi też

16 37

płoszą, a nawet zabijają zwierzęta leśne. Może by tak zapolowali na tych dzikusów ??
Jedna dziczyzna polowałaby na drugą dziczyznę ..... to chyba niezły pomysł, jo ? 15:32, 18.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Miłośnik przyrodyMiłośnik przyrody

6 2

Płoszą z tym się zgodze?a jak lesnicy robią wycinkę i palą gałęzie to jest lepiej? Pomysł zanim coś napiszesz, bo rozumem nie grzeszysz? 18:56, 18.05.2020


MgMg

75 14

Nie pochwalam Ale najbardziej poryte lasy mają leśnicy przy wycince drzewa ! 15:35, 18.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Dokładnie. Do tego bDokładnie. Do tego b

8 0

po specjalu. Zbiorniki po olejach. Tego nie widzicie miejskie stonki. A kto wam pozwolił chodzić po moim prywatnym lesie 25ha który posiadam ? 08:02, 19.05.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


YyyYyy

16 1

Ty tak serio? Wiesz jaki może być skutek jak na taką linke motocyklista się nadzieje? 15:42, 18.05.2020


Mariusz NiestepowoMariusz Niestepowo

0 2

Psychol, obyś nie maił dzieci bo by się wstydziły za ojca! 23:02, 18.05.2020


SpraSpra

0 0

Powinieneś umrzeć *%#)!& 10:07, 19.05.2020


ZaqZaq

48 16

A może wyznaczyć jakiś teren do tego sposobu spedzania wolnego czasu. A nie wszystkiego zakazywać i za wszystko karać... co za ludzie. Psy ogrodnika. 15:58, 18.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

lollol

17 9

masz wyznaczone. Możesz sobie wynająć np. tor. 16:01, 18.05.2020


EnduroEnduro

59 32

Gowno jak leśnicy wycinają las to jest dopiero rozpizdziel, ale jak cross przerzuci ściółkę na 10cm szeroka afera na cały kraj,
Problem z młodymi które przychodzą na świat? Serio ? Potem leśnicy Razem z myśliwym i i tak robią nagonki i wybijają jelenie, sarny i dziki w pień to jest okej prawda ? Śmiechu warte te całe artykuły i obwinianie ludzi z pasja którzy nie maja po prostu gdzie w tym kraju jeździć, ale na pewno nie robią takich szkód jak wycinki i nagonki
Tfu pluje na to 16:20, 18.05.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Croos Croos

11 7

+1 sam jeżdżę quadem i jak my jak jeździmy to przerzucimy to o pare cm a ci leśnicy co wycinają to mają tak pokryte że szok XDD 16:40, 18.05.2020


MkMk

7 3

Jesteście sobie równi lesnicy rabiacy równo las i motocrossowcy dobijający tenże las 21:25, 18.05.2020


meffmeff

19 16

W kartuzach nie lepsi w lesie przy osiedlu wybickiego gdzie jest ta górka często i gęsto szaleją quadami albo na enduro, co z tego że na policje dzwonie jak nie ma rejestracji i dawno go nie ma jak oni przyjadą... 16:21, 18.05.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

EnduroEnduro

10 19

Ty konfituro jedna, oby ktoś kiedyś miał co na ciebie donosić ! 16:24, 18.05.2020


Od lasówOd lasów

3 1

jest straż leśna a nie Policja. Nadleśnictwo Kartuzy tam dzwoń. Nie mają daleko. 20:08, 18.05.2020


Zośka z pod grunwaldZośka z pod grunwald

39 17

No naprawdę gratuluje artykułu a czy są w naszej gminie na miejsca do jazdy dla użytkowników takich maszyn? Nie a boiska na każdym kroku, leśnicy gdy wycinają drzewa to nie robią szkód? Robią i to kilka razy większe i to tam jest dopiero ryk silnika. 16:40, 18.05.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Quad EglQuad Egl

11 8

Dokładnie 17:00, 18.05.2020


gosia sąsiadkagosia sąsiadka

11 7

popieram 17:15, 18.05.2020


Zdzisek ?Zdzisek ?

18 21

Nie po to ja o otwarcie lasów walczył żeby mi tera hałasowali tymi motorami 16:42, 18.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Małgorzata Małgorzata

5 14

Ostatnio widziałam jak ktoś chciał jechać do lasu jeden się zatrzymał i zaczął mówić że on może jeździć ale było widać że ściemnia bo się trząsł.

16:45, 18.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lollol

11 16

W Niestępowie i okolicach Starej Piły to norma, szczególnie w niedziele. Zapraszam Policję na wjazd do lasu tzw. "grunwaldowego"... 17:12, 18.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

#lol #lol

4 5

W dupie to mam i tak będę jezdzil 21:01, 18.05.2020


Gut gutGut gut

29 15

Tak było i bedzie po lesie dalej jeżdzone bedzie. Konfidenty 17:42, 18.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RafaRafa

21 15

Połowa Kiełpina posiada quady, którymi po pracy aby odreagować wjeżdżają w okoliczne lasy, jeziora i ryją ścieżki i drogi. Taka nowobogacka tradycja, najlepiej jeszcze "bombelkowi" na komunię kupić żeby z upośledzonym tatusiem mogli razem straszyć ludzi i zwierzęta. 17:50, 18.05.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Moto pasjaMoto pasja

12 13

Zazdrościsz ze komuś się powodzi.??
Każdy ma jakąś pasję, jedni zbierają znaczki a inni kochają motosport? 18:48, 18.05.2020


yhhy pasjayhhy pasja

6 8

Wkurzanie innych to na prawdę pasja godna pochwały. *%#)!& to bardziej niż jedzie, super rozrywka. 23:31, 18.05.2020


@moto pasja@moto pasja

7 3

Jeśli jesteś tak dziany, że stać cię na quada/crossa, to stać cię żeby załadować go na swojego SUVA i pojechać na profesjonalny tor. Jeśli nie- to niestety zostaje ci zbieranie kapsli po piwie, bo biedak z ciebie skoro po lesie za miedzą musisz grzać. 08:07, 19.05.2020


FifarafaFifarafa

2 2

Ty się lepiej zajmij sobą a od tych z kiełpina się odczep 14:02, 19.05.2020


ha ha ha ha

20 12

a laśnicy czym jeżdżą na rowerach może co ? 17:51, 18.05.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

xDxD

1 0

orto* 14:31, 19.05.2020


Jd Jd

1 0

Orto dzieciaczku,nie leśnicy *%#)!& na koniach 14:33, 19.05.2020


las dla wszystkichlas dla wszystkich

8 13

naleśniki do pracy ,a mięso do sklepu kupować jak inni lasy są wszystkich 17:53, 18.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ha haha ha

8 10

przecież w nadleśnictwie niema dzików a lisy nawet na tym portalu można oglądać tylko martwe
18:00, 18.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

To jaTo ja

11 6

Cwane nowobogackie cioty. 18:07, 18.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PXWPXW

24 4

Rozwiązanie proste, zrobić tory dla crossów i quadów, żeby mogli się tam wyszaleć. I wszyscy zadowoleni, lasy pozostawione, a dzieciaki wybawione. 18:20, 18.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

d/wd/w

7 5

wyszaleć idzcie do pracy w kamieniołomy . 19:28, 18.05.2020


znawca.znawca.

24 11

a to gdzie oni maja jeździć może po osiedlach 18:24, 18.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

patryqpatryq

0 1

+ 1
09:20, 19.05.2020


Beka z nichBeka z nich

18 3

Nie ważne gdzie by jeździli zawsze źle nawet jak jeżdżą po drogach to rzucają kamieniami nie normalne 18:36, 18.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SuleczynoSuleczyno

1 2

To nie ich wina to wina źle zrobione drogi jak dostaniesz w oko kamieniem to gmina tobie zapłaci nawet szuter jest ubezpieczony 18:47, 18.05.2020


W SkrzeszewieW Skrzeszewie

6 2

To samo,masakra jakaś. 18:43, 18.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SkrzeszewiakSkrzeszewiak

3 7

Masakra jak się na swoich donosi a na co dzień dobry 18:58, 18.05.2020


Mieszkaniec niestepoMieszkaniec niestepo

9 12

My nic za to Nie morzemy ze masz inną pasję i ubolewam że nie szanujesz naszej? 18:52, 18.05.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PrzyjaźńPrzyjaźń

7 5

Jeździliśmy i będziemy jeździć... nic nas nie zatrzyma:-) 20:49, 18.05.2020


masz pasjęmasz pasję

3 3

która przeszkadza innym, to powinieneś ją uprawiać na torze, albo zbierać kapsle po piwie spod sklepu - chociaż przysłużysz się środowisku. 08:09, 19.05.2020


Mieszkanka Kobysewo Mieszkanka Kobysewo

11 6

Najwieksza kontrola powinna być w kobysewie. Jeżdżą po działkach, prywatnej żwirowni,lasach. Mają poniszczone cala drogę. I zostawiają śmieci po sobie 19:12, 18.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

O czym ty mówisz O czym ty mówisz

1 1

Ostatnio obaliłem 0,7, i na crossie wróciłem na chate,oczywiście posprzątałem❤️ 14:38, 19.05.2020


Andrzej 47Andrzej 47

8 9

Brak słów dla artykułu? ale rozumie coś trzeba napisać. ? 19:27, 18.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dawe Dawe

6 10

Trzeba będzie uważać na zielonych i sołtysa ?? 19:29, 18.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BartlomiejBartlomiej

1 2

niestety to jest dramat jak się zachowuje brak słów 19:55, 18.05.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


EUGENIUSZ12EUGENIUSZ12

8 12

Leśnicy chyba myślą że lasy są ich prywatne? a podadki na nich to my płacimy? 19:41, 18.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZYGMUNT Stara piłaZYGMUNT Stara piła

11 5

Śmiecą ? Autorze zdjęć pokaż chociaż jeden papierek? Chyba pomyliłeś reportarze? 19:54, 18.05.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

. .

3 3

Dokładnie nie śmiecimy to po prostu nasze hobby a to że nie ma nigdzie jakiegoś toru gdzie każdy by mógł by pojeździć to gdzie mamy jeździć 20:34, 18.05.2020


@.@.

1 1

kup se działkę kilka hektarów z kolegami i tam urządzaj wyścigi 08:11, 19.05.2020


Offroad miłośnik Offroad miłośnik

1 1

Ofoda to nie wyścigi, coś Ci się pomieszało kolego? a jak Są organizowane rajdy terenówkami legalne po lasach za zgodą lesnikuw i mają wytyczone trasy to jest co innego
? Chyba nie? 09:39, 19.05.2020


Od lasówOd lasów

7 4

Od lasów jest Nadleśnictwo i Straż Leśna a nie Policja. Bo co czytam to Policja to Policja tam. Niech w końcu inne służby się wezmą za robotę. 20:11, 18.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Mietek37Mietek37

3 4

Przeczytaj sam to co napisałeś i zastanów się czy u ciebie wszystko jest ok z głową, potrzebujesz pomocy specjalisty, zwykli ludzie już Ci raczej nie pomogą, chorujesz na coś? 22:56, 18.05.2020


QuadowiecQuadowiec

6 9

Szkoda że nikomu nie przeszkadza gdy niszczone i zaśmiecania są drogi i lasy podczas wycinki , a zwierzęta owszem płoszymy , bo to płochliwe stworzenia , ale jak myśliwy idzie i te zwierzęta zabija A często też okalecza i zostawia dla zabawy to jest dobrze , nikomu to nie przeszkadza. 21:38, 18.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

d/wd/w

7 2

las jest dla zwierząt,a nie dla was partaczy lasów i kropka. 22:28, 18.05.2020


Żukowo Żukowo

3 1

Też jeżdżą po polach, porobili sobie drogi koło oczyszczali ścieków tak sama szambiarki 3,5 t a oni jeżdżą a to tereny prywatne, komuś można ale biada mi 21:56, 18.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Bta Bta

1 1

Zgadzam się 21:58, 18.05.2020


emerytemeryt

15 2

Cytat:
Las jest miejscem, w którym potrzeba przede wszystkim ciszy i spokoju - podkreśla Jarosław Pawlikowski
Bardzo ciekawe stwierdzenie w obliczu faktów:
do 04.05.20 w okolicy jez. Bukowskie trwała wycinka lasów na potęgę, (sezon lęgowy ptaków maja w d.)
W weekendy poranna pora słychać strzały myśliwych?
Od 10 dni w Cieszenie wybudowania trwa wycinka lasu na całego, a ptaki maja drugi leg, dobrze ze tu nie strzelają jeszcze.
Cisza i spokój jak nie powiem co.
Nie muszę dodawać ze po obecnych wycinkach przez taki rejon nie da sie pieszo przejść.
Ale drzewa martwe zostają stojąc
LP zamknęły swoje drogi i niszczą gminne a nie quady, aczkolwiek chlopcy na quadach powinni miec swoje miejsca by pojeździć - patrz Belgia/Niederlandy - łatwo to zrobić.
22:20, 18.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Koleś 31Koleś 31

3 1

Wkoncu ktoś spojrzał obiektywnie na sprawę brawo? i pozdrawiam. 22:59, 18.05.2020


kogo staćkogo stać

14 4

Powiem krótko: quad czy cross to zabawka. Droga zabawka. Jeżeli kogoś stać na takie zabawki, to powinno być stać na wyjazd na profesjonalny tor żeby sobie pojeździć. Proste. Jeżeli kogoś nie stać żeby zapłacić parę zeta na zabawę na odpowiednio przygotowanym torze, to znaczy, że nie stać go na takie zabawki.

Niszczenie lasu, czyjegoś pola, łąki, jeżdżenie ludziom pod domami to totalne buractwo.
22:49, 18.05.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

amenamen

1 0

prawdo! Też mógłbym sobie kupić rzęcha BMW za 2 tysiące i urządzać wyścigi na drodze i mieć pretensje do innych użytkowników dróg. 08:13, 19.05.2020


Kierowca quadaKierowca quada

1 3

Zgadzam się po części z tobą, ponieważ nie ma w pobliżu torów, jeśli znasz to proszę o wskazanie. postaw się w naszej sytuacji możemy jeździć gdzieś indziej ale gdzie? ? 09:51, 19.05.2020


@ kierowca quada@ kierowca quada

2 0

A jaki problem dogadać się z właścicielem jakiejś żwirowni? Jest też sporo pustych działek, jakichś nieużytków. Zakładam, że wielu właścicieli za niewielką opłatą pozwoliłoby urządzić na swojej pustej działce jakiś tor. Wystarczyłoby skrzyknąć jakąś ekipę, zrobić zrzutę i temat z głowy. 10:25, 19.05.2020


naleśniknaleśnik

5 6

przecież te zielone ludki co chwila robią nagonki płoszą zwierzęta i strzelają do nich .. co oni tam w tym lesie ukrywają że tak koniecznie chcą go tylko dla swoich.. przecież te dziki się zmutowały i rodzą się przez cały rok i przez cały rok myśliwi wyganiają zwierzęta z zagajników psami a potem do nich strzelają jak sami mówią dla zabawy... i szpanują zdjęciami nawet na tym portalu 22:56, 18.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do leśnikówdo leśników

7 9

dziwne macie wypowiedzi w zależności od potrzeby jak jedzie ktoś quadem na spacer to- Niszczą ściółkę ..ale jak wasze dziki ryją to mówicie że.....Spulchniacze gleby

Dziki to zwierzęta, które odgrywają również pożyteczną rolę w ekosystemie. Spulchniają glebę (buchtując w ziemi). 23:06, 18.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mocny quad jestMocny quad jest

7 2

mi potrzebny do orki w polu, bo mój traktor Fergusson się zepsuł.
Dobrze zapłacę w sezonie za zaoranie moich siedmiu hektarów.
Im głębsze bruzdy mi zrobicie - tym lepsza zapłata !!! 03:47, 19.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

......

7 0

Leśnicy niech zakładają fotopulapki tam gdzie widzą zniszczone tereny i sprawa rozwiązana:)) 06:32, 19.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

... ...

2 0

W jaki sposób to pomoze? 09:05, 19.05.2020


kozakoza

6 2

a może ktoś skomentuje te masowe wycinki lasu za kasę można wszystko za darmo to problem
09:31, 19.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@enduro@enduro

6 1

fajnie by było, gdyby policja go ustaliła i pogoniła z lasu - człowiek z pasją - tfu! 09:35, 19.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Postronny widzPostronny widz

2 5

Czegoś nie rozumie, to nie lepiej wyznaczyć przez lesnikuw miejsca do takich rzeczy? I wszyscy zadowoleni a nie nagonka na jednych i drugich, trzeba dojść do porozumienia, nikt nikomu nie robi nic na złość ?
09:46, 19.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

El KapoEl Kapo

8 4

Skończyło sie, robimy zdjęcia i na policje i do straży leśnej. Dosyć rozjeżdzania lasów. 09:54, 19.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rolnik Rolnik

12 3

Ja nie rozumiem was, rozciągnąć stalowa linke to nie pochwalam ale wykopać dół porządny ze sobie to rozkurwia, Wjeżdżając do mojego lasu na każdej z 3 dróg jest napisane TEREN PRYWATNY ZAKAZ WSTĘPY ! WJEŻDŻASZ NA WŁASNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ !
Mieli mi już założone kilka spraw ze im się motorem zepsuł i wiecie co płacili mi jeszcze za dewastacje mojego mienia teren prywatny w dupie mam ich motorki. Za każdym razem jak ktoś mi przychodzi i mówi ze sobie coś rozwalił odrazu nagrywam te mordę itd z takimi ku r wami krótko trzeba nie potrafią szanować natury! 10:03, 19.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OrmowiecOrmowiec

2 0

Brawo! Pełne poparcie! 15:33, 21.05.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Yamaha Yamaha

2 1

Ty masz wszystkich w domu *%#)!& ?? Pierwsze co bym zrobił to ci takie coś odjebał i byś wiedział co to znaczy linka rozciągnięta *%#)!& 21 wieku 15:31, 19.05.2020


Domi29Domi29

1 1

Człowieku! Ty jesteś normalny? 17:27, 20.05.2020


ormowiecormowiec

0 0

Fakt, tylko zapory ich powstrzymają... 15:33, 21.05.2020


szkodaszkoda

8 4

Takich szkód jak korporacja drwali z lasów państwowych ciężkim sprzętem oraz myśliwi nie wyrządzi nikt . Fakt las to nie jest miejsce na jazdy kładami , śmiecenie i chlanie piwska i gorzały gdzie nawet grzybiarze po sobie nie sprzątają , o pseudo wędkarzach nie wspomnę . Jak ktoś jest chamem i prostakiem to nawet jak w pierwszej ławce w kościele usiądzie to nic tego nie zmieni . Las jest dla zwierząt i drzew i roślin oraz dla ludzi którzy szanują przyrodę . Wkurza mnie rozpisywanie się na temat kładów a przemilczenie tego jak wielkie są wycinki i jakie spustoszenia po nich pozostaje . Wściekłość we mnie wzbiera gdy widzę , sfrustrowanych panów ze strzelbami mieniących się obrońcami przyrody a w konsekwencji dbajacych o zaspokajanie swoich prymitywnych potrzeb i zarabianiu pieniędzy na bezmyślnym krzywdzeniu zwierząt. Niedobrze się robi. 10:06, 19.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@szkoda@szkoda

3 3

święta racja 10:32, 19.05.2020


andzia z lasuandzia z lasu

8 5

Najwięcej krzyczą Ci ,których spotykam w lesie autami. Jeżdzę rowerem po lasach, kilka razy udało mi się spłoszyć idiotów na spacerze z workami śmieci . Tak , przyjeżdzacie pospacerować autem w środek lasu, otwieracie bagażnik i spacer z workami śmieci kilkaset metrów dalej , aby fotopułapka nie złapała nr rejestracyjnych . Jesteście hipokrytami- Wy samochodziarze i leśnicy , którzy w nosie mają siedlisko ptaków . Wycinka z niszczeniem ogromnych połaci lasu maszynami. Do tego polowania na widzimisie. A czy którykolwiek z Was brudasy brał udział w sprzątaniu lasu? NIKT! A dzieci , rowerzyści, nawet quadowcy z przyczepkami co raz organizują takie akcje. Więc zastanówcie się nad sobą.
10:07, 19.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anonisasanonisas

3 6

Zajmijcie sie ludzmi ktorzy smieci wywalaja do lasu, a nie quadami czy crossami. ;p 10:09, 19.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

anonimussanonimuss

3 0

A dlaczego nie zająć się jednymi i drugimi? 11:50, 19.05.2020


Obywatel Obywatel

9 2

Legalni Foto pułapka
Nielegalnie dopadnięcie gnoja i obicie mordy + sami wiecie co

Na moich oczach zdarzało się ze zwierzęta sarny i inne uciekały z lasu i na jezdnie pod auta kolizje wypadki dlatego nie należy mieć Litości na władali co jeżdżą po lasach odrazu nagrywać na fb, na policję, straż leśna i inne służby od tego 10:10, 19.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

relrel

8 5

okolice kłosowa to samo, najlepsze że to dzieci mieszkańców i sami mieszkańcy 10:12, 19.05.2020

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

Twój staryyTwój staryy

5 3

Znam osoby jeżdżące w Kłosowie. Tereny, na których jeżdżą to lasy prywatne zaprzyjaźnionych właścicieli. Jeżdżą za ich zgodą - nie łamią prawa. Mało tego. Wiem też że za pozwolenie jazdy po tych terenach odwdzięczają się właścicielom. Nie wiem czy wszyscy, ale największa grupa spaliniarzy w Kłosowie robi to w pełni legalnie. 13:54, 19.05.2020


ssijciessijcie

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


człowiek specjalnej człowiek specjalnej

2 2

moim zdaniem sąsiedzi zza lasu za mocno się denerwują :)
macie problem że jeździmy a sami zapier*alacie
mamy pozwolenie więc się nie *%#)!& chodzicie do lasu bez pozwolenia więc po co tam chodzicie.
09:50, 20.05.2020


Enduro teamEnduro team

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


relrel

3 1

nie ma czegoś takiego jak "prywatny las" biorąc pod uwagę jego niszczenie - teren jest prywatny i rosną na nim drzewa jeśli ten obszar jest wpisana do ewidencji jako las to podlega ochronie (fakt lezy na terenie prywatnym co nie znaczy że można na nim niszczyć co sie chce) i żadne dzieciaki nie mają prawa niszczy c go jakimiś quadami z silnikami od kosiarki! dzieciaki do nauki i szkoły zagonić a nie niszczenia zieleni straszenia zwierząt itd. poza tym bzdurą jst że jeździcie po terenie gdzie wam pozwolono, jeżdzicie wszedzie i wszystko rozpieprzacie 18:18, 20.05.2020


Twój staryyy Twój staryyy

0 0

Jakie znowu kosiarki ? Teraz wiem kto się do mnie ostatnio przyczepił MIASTOWI przyjechali i chcą mieć spokój. pff 01:36, 26.05.2020


relrel

0 0

do miastowego mi daleko, a silniczki jak kosiarki i do nikogo sie nie przyczepiłem predzej bym przez kolano przełożył dzieciaku 10:56, 26.05.2020


J.B.J.B.

1 5

A nikt nie patrzy na to, że po lesie jeździ ciężki sprzęt, który to niszczy lasy?! Pomijając już jego wycinkę...Pewnie nie widzieliście w środku lasu wielkich wyciętych pól drzew!
Quadowcy zazwyczaj jeżdżą po lesie ścieżkami wyznaczonymi głównie przez ciężkie maszyny. Często to oni zbierają śmieci po spacerowiczach.
A Ci co urządzają polowania na zwierzynę to im wolno? To jest według Was humanitarne?!
Zanim napiszecie takie artykuły to zastanówcie się czy aby warto robić taką nagonkę!!!!!!!!!!!!!!! 10:56, 19.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nie zasłaniajnie zasłaniaj

0 0

grzechami innych swoich własnych grzechów. 12:20, 19.05.2020


d/wd/w

6 1

lub wykopać rowy głębokie i zamaskować je,to będą wpadać w nie. 12:01, 19.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Domi29Domi29

0 2

Człowieku! Jesteś normalny? 17:12, 20.05.2020


Mezowo567Mezowo567

4 0

Po Mezowie tezż kilku takich mądrych inaczej zapi... ala. Czasami z dziećmi bez kasków...
Super tatuś przecież niczego nie odmawia..
Tylko kurzy na wszystkich dookoła. 12:25, 19.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Domi29Domi29

0 2

A niech lata czemu nie jedyne czego nie pochwalam to że bez kasku. kask to podstawa bez niego można się nieźle zmasakrować 17:06, 20.05.2020


Droga kaszubskaDroga kaszubska

4 1

Aż miło na sercu jak wszyscy przejmują się zwierzętami, szkoda tylko , że nikt nie podjął tematu rajdu i zabaw takimi maszynami po naszej drodze kaszubskiej.Pędzą z wyjącym silnikiem przez środek wsi, że własnych myśli nie słyszysz a jak widzą prostą drogę to dostają wręcz obłędu że szczęścia że mogą sobie pozwolić na piratowanie i nie ważne szczególnie dla tzw.ścigaczay że są na obszarze zabudowanym. Czy policja o tym nie wie czy nie chce widzieć tego problemu? 12:26, 19.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TT

3 7

Jeżdżą na osiedlach pod domami zle, jadą do lasu na polne drogi tez zle. A mnie to bardzo cieszy ze młodzi nie siedzą non stop przed kompami tylko korzystają z tego co maja! Niech jeden z drugim zanim kogoś oczerni przypomni sobie ze tez byli młodzi. Tez diabła stroili na motorynkach i innych starych motorach ale ludzie byli bardziej wyrozumiali i życzliwsi!!! Pozdrawiam stare dewoty! 13:04, 19.05.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

d/wd/w

3 2

a kto miał w tamtych czasach motocykiel i komara,tylko nieliczni i szanowali je,a nie jeżdzili jak opętani. 13:50, 19.05.2020


OrmowiecOrmowiec

1 2

Dewoty powiadasz, knypie jeden, to uważaj, nie będziesz się spodziewał... 15:28, 21.05.2020


NoNo

0 1

Do d/w nie wiem ile masz lat widocznie zbyt mało albo całe życie w mieście mieszkasz. W latach 80/90 na wsi co drugi miał tzw komara jeździli na nich jak szaleni od świtu do nocy i starzy i młodzi. Jezdzili po lasach, drogach, szosach a nawet po podwórkach sąsiadów. A naprawdę szaleli i było głośno i jakoś wszyscy żyjemy 10:32, 25.05.2020


QuadowiecQuadowiec

4 7

Ale wy wszyscy macie ból dupy ze sami nie możecie pojeździć 14:00, 19.05.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

d/wd/w

4 2

zrób sobie tor na własnej polanie, a nie w niszcz tego co nie twoje. 16:21, 19.05.2020


wqrwionywqrwiony

1 1

Ból dupy to mogę ci zafundować knypie jeden 15:31, 21.05.2020


LAS jest po to żeby:LAS jest po to żeby:

3 0

- wyciąć 70 % drzew i rozorać go harwesterami ( "leśnik" )
- zabić wszystko co nie zdąży uciec spod lufy ( "myśliwy" )
- powiększyć koleiny zrobione przez wycinaczy ( "quadowiec" )
- wywieźć śmiecie i stare graty po remoncie chałupy ( MY )

Żadna puszcza ani las nie obroni się przed milionami dzikusów i barbarzyńców. 03:17, 20.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnonAnon

2 4

Ludzie którzy napisali ten artykuł to osoby które nigdy nie miały do czynienia z takimi rzeczami (chodzi mi o jazdę na crossie lub ATV), osoby które komentują "gównarzeri się *%#)!& w głowach, pozabijać, gonić ich" są dla mnie mirkami i Januszami mających za osiągnięcie kupno Passata. Zastanówcie się ile miejsc jest poświęconych na boiska sportowe, skateparki itp, ile jest oficjalnych torów motocrosowych. Postawcie się w sytułacji takich kierowców, nie możecie realizować swojej pasji bo komuś coś się nie podoba? (oczywiście nie bronię tutaj osób specjalnie robiących nazłość którzy mają teren do rozwoju hobby)
12:36, 20.05.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@ Anon@ Anon

2 0

Jeśli np. będziesz miał sąsiada, którego pasją jest słuchanie głośno disco-polo i 15 godzin dziennie będziesz musiał słuchać na cały gwizdek nastawionych głośników - to powiesz, że on ma prawo mieć swoje hobby / pasję - mimo, że ci głowa pęka od tej młockarni i tych refrenistów ???? 18:26, 20.05.2020


JuzwaJuzwa

0 0

Hobby???? *%#)!& nic innego, odpał kołku sobie motor w swoich chlewie gazuj i napawaj się smrodem i rykiem 15:30, 21.05.2020


@Anon@Anon

4 0

Ładnie piszesz o hobby. Problem w tym, że hobby czy czyjaś pasja nie może być realizowania kosztem zniszczonej przyrody, czyjegoś zdrowia, albo czyjejś własności. Jeżeli ktoś ma hobby, to powinien tak je relizować, żeby to nikomu nie przeszkadzało. Dlaczego wszyscy mają dostosować się nagle do kogoś, kto ma drogie hobby i chce się fajnie bawić? 13:01, 20.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Domi29Domi29

2 3

Tacy z was ochroniaże przyrody a założę się że nie ma w śród was ani jednego co nigdy nie wyrzucił lub spalił papierka albo butelki na łonie natury 16:52, 20.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

antysradantysrad

2 2

Ta bandyterka musi się skończyć, czas na działania policji, leśników, a jak oni sobie nie dadzą rady to normalni ludzie wezmą się za tych łobuzów! 15:36, 21.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kpinakpina

0 0

Stanisławy lasy kier Zał... tam to jest 22:48, 21.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZoranZoran

0 0

Takich samych po..ów można spotkać w Somoninie las rojzjeżdżony quadami a oni mają to gdzieś... 19:39, 26.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RowerzystaRowerzysta

0 1

Straszne rzeczy, jak wycinali pól lasu swoimi harwesterami hałasując i niszcząc wszystkie ścieżki leśne to było dobrze. Drogi porozjeżdżane są po dziś dzień. Pozdrawiam wszystkich hipokrytów. 07:46, 29.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%