Zamknij

Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu logo?

08:40, 07.06.2024 art.sponsorowany Aktualizacja: 09:15, 07.06.2024

Nikogo dziś nie trzeba przekonywać o tym, jak ważne jest firmowe logo. To najbardziej rozpoznawalny symbol marki, z którym utożsamiasz swoją działalność. Stanowi kluczowy element identyfikacji wizualnej i to na niego w pierwszej kolejności zwracają uwagę kupujący. Logo możesz zaprojektować samodzielnie lub zlecić specjalistom. Na co zwrócić uwagę podczas twórczego procesu?

Na początek – porównaj koszty

Być może nie masz talentu do tworzenia grafik i nie cechuje Cię kreatywność, dlatego upierasz się, by zlecić projekt logo ekspertowi z doświadczeniem. Nie zapominaj jednak, że taka usługa zabierze mnóstwo cennego czasu, a za efekty przyjdzie Ci słono zapłacić. Zamiast wydawania tysięcy złotych na projekt graficzny, wykonaj go samodzielnie. Prawdopodobnie poświęcisz na to nieco mniej czasu, a koszty będą adekwatne do Twoich oczekiwań.

Jesteś zdania, że nie potrzebujesz charakterystycznego znaku dla swojej marki? Być może świadczysz lokalne usługi lub prowadzisz niewielki sklepik z produktami własnego wyrobu. Pomyśl jednak, że każda działalność wymaga choćby wizytówki, by móc się reklamować. Logo na karcie biznesowej czy w projekcie ulotki jest bardzo ważne, aby zaistnieć w świadomości odbiorców. Nie zmarnuj szansy na wykreowanie swojej marki, bo koszty są niewielkie, a zysk ogromny.

Gdzie wykonać własne logo?

Postęp technologiczny zaskakuje możliwościami. Dziś zamiast biec z teczką dokumentów do biura projektowego, możesz samodzielnie przygotować logo w zaciszu własnego domu. Nie potrzebujesz do tego specjalnych programów, bo istnieje mnóstwo stron zawierających darmowy kreator logo.

Nie ma nawet znaczenia, czy korzystasz z polskich stron, czy anglojęzycznych. Obsługa kreatora jest niezwykle prosta, a dodawanie kolejnych elementów odbywa się niemal intuicyjnie.

Ułożenie elementów względem siebie

Jeszcze przed rozpoczęciem projektu przemyśl dokładnie proporcje swojego znaku. Logo może mieć układ horyzontalny lub wertykalny. Zastanów się, jakie przeznaczenie będzie mieć logo Twojej firmy. Jeśli planujesz założyć stronę internetową, lepiej sprawdzi się znak w układzie poziomym, czyli taki, gdzie logotyp (napis) znajduje się obok znaku graficznego. Tak przygotowane logo jest bardziej czytelne i zajmuje mniej miejsca na górze witryny.

Im prościej, tym lepiej

Przyjrzyj się markom, które są rozpoznawalne na całym świecie. Ich logo charakteryzuje się prostą konstrukcją, którą łatwo zapamiętać. Kieruj się tą zasadą podczas projektowania własnego znaku – im mniej elementów użyjesz, tym łatwiejsza w odbiorze będzie całość. Skromne, ale dopracowane logo to mniej kłopotu – na przykład gdy uruchomisz kreator wizytówek, by zamówić pakiet na użytek firmy, umieszczenie logo nie sprawi Ci problemu (w przeciwieństwie do znaku, który składa się z wielu elementów i zajmuje sporo miejsca).

Jak projektować logo?

Kierując się powyższą wskazówką, zachowaj estetykę. Znak przeładowany dodatkami będzie nieczytelny i na pewno utrudni odbiorcom skojarzenie go z Twoimi produktami. Darmowe kreatory online zawierają bazę grafik, które możesz użyć do swojego projektu. Nic nie stoi także na przeszkodzie, by wykupić gotową grafikę w banku zdjęć, czyli na tzw. popularnych stockach.

Przygotuj swoje logo w kilku wersjach, by móc go używać w wielu sytuacjach. Wykonaj projekt na białym oraz czarnym tle, zapisz także wersję monochromatyczną, czyli logo czarno-białe. Ta ostatnia wersja może być przydatna np. do projektu pieczątki czy grawera. Pamiętaj też, by zapisać swoje logo w odpowiednim formacie, by móc je później wykorzystać na przykład do projektu wizytówek. Specjaliści zalecają zapis pliku w formacie PDF, SVG, JPG lub PNG (bez tła).

Ile kosztuje logo?

Profesjonalny projekt przygotowany przez grafika będzie oznaczać dla Ciebie wydatek między 1000 a 5000 tys. zł. Finalnie kwota zależy od tego, jak bardzo kompleksowa jest to praca. Natomiast gdy projektujesz logo samodzielnie, jedyną walutą, jakiej będziesz potrzebować, jest czas. Ewentualne koszty możesz ponieść w przypadku zakupu gotowych grafik – wydasz na nie od kilkudziesięciu do kilkuset złotych.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%