Zamknij
REKLAMA

Rejestracja marki w Amazon Brand Registry – co daje?

14:10, 06.08.2020 | Materiały partnera

Rejestracja znaku towarowego wiąże się z wieloma korzyściami. Świadectwo ochronne jakie otrzymasz wtedy z Urzędu Patentowego jest potwierdzeniem Twoich formalnych praw do marki. To z kolei ułatwia postępowania dowodowe w razie sporu. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że rejestracja znaku otwiera również drogę do profitów sprzedażowych. Takie możliwości stwarza program Amazon Brand Registry. Przekonaj się co daje rejestracja marki na Amazon.

Po co rejestrować znak towarowy? Przecież to dodatkowy koszt!

W czasach, kiedy oszczędzanie na wszystkim przybrało nowy wymiar, wielu przedsiębiorców zastanawia się nad sensem rejestracji swoich marek. Prawda jest taka, że oszczędzanie w tym zakresie może przynieść więcej szkody, niż pożytku. 

Założenie działalności gospodarczej i wpis do KRS lub CEiDG nie daje wyłącznych praw do marki. A w takim błędnym przekonaniu żyje wiele osób! Oznacza to, że konkurencja (poza pewnymi wyjątkami) może używać nazwy naszej firmy do oznaczania swojego przedsiębiorstwa i jest to całkowicie legalne. 

W jaki sposób uniknąć takich sytuacji? Wystarczy zarejestrować znak towarowy w Urzędzie Patentowym. Wówczas stajemy się jego właścicielem i nikt inny nie może już używać go do oznaczania takich sam lub podobnych do naszych produktów.

Zobacz również:

Nazwę firmy można ukraść. Wystarczy ją zgłosić do rejestracji.

Coraz częściej spotykanym procederem jest rejestracja cudzej marki przez nieuczciwego konkurenta. Ostatnio głośno było o takich przypadkach w Chinach. Firmy mleczarskie z przerażeniem odkryły, że ktoś zastrzegł takie znaki towarowe jak Łaciate czy Mlekowita.

Często w takich sytuacjach pojawiają się propozycje odkupienia praw do znaku towarowego za niewyobrażalnie wysokie kwoty. Innym pomysłem jest oferta zawarcia odpłatnej umowy licencyjnej. Przyciśnięci do muru przedsiębiorcy często przyjmują takie „oferty nie do odrzucenia”.

Tego typu problemów można jednak uniknąć, rejestrując znak towarowy w urzędzie patentowym. Świadectwo ochronne jest niepodważalnym dowodem w razie sporu sądowego, że to właśnie Ty jesteś właścicielem danego znaku towarowego. Okazuje się jednak, że rejestracja marki na Amazon może dać dodatkowo pewne profity sprzedażowe.

Amazon Brand Registry – jak zdobyć kontrolę nad swoimi produktami?

Rejestrując swój znak towarowy, uzyskujesz narzędzie do walki z nieuczciwą konkurencją w internetowych serwisach sprzedażowych. Przypadki posługiwania się cudzą nazwą na Amazon, Allegro, czy też Olx nie są odosobnione. 

Jeśli tylko zauważysz takie działanie nieuczciwego konkurenta, w prosty sposób możesz go zablokować. Zajmuje to kilka chwil i sprowadza się do wypełnienia prostego formularza udostępnionego na stronie serwisu. Konieczne jest podanie jedynie numeru prawa ochronnego, a niekiedy przesłanie skanu świadectwa, które uzyskałeś w następstwie rejestracji.

Zauważ, że dzięki takiej rejestracji osiągasz błyskawicznie to co przez długotrwały spór w sądzie. Wywodzenie praw do marki bez rejestracji jest szalenie trudne i obarczone ryzykiem niepowodzenia. Przed sądem trzeba wylegitymować się dziesiątkami dowodów. Finalnie i tak sędzia może uznać, że nie mamy praw do marki sięgających całej Polski. Problem rozwiązuje rejestracja znaku towarowego, która jest tańsza niż najprostszy nawet spór sądowy.

Czym jest Amazon Brand Registry?

Amazon Brand Registry to program, który przewiduje wiele marketingowych korzyści i profitów sprzedażowych. Skierowany jest tylko do sprzedawców posiadających zarejestrowany unijny znak towarowy. Niestety rejestracja oznaczenia w polskim urzędzie patentowym nie jest wystarczająca. 

Warto jednak dołączyć do programu, zwłaszcza, że sprzedaż za pośrednictwem Amazona staje się w naszym kraju coraz bardziej popularna. Jest to szansa na wzmocnienie swojej pozycji na rynku. Wyższa widoczność ofert, konwersja zakupowa i dodatkowa ochrona przed nieuczciwą konkurencją to podstawowe korzyści płynące z uczestnictwa w programie.

Jakie są warunki rejestracji w Amazon Brand Registry?

Rejestracja marki na Amazon jest otwarta tylko dla osób, które zastrzegły swoją markę jako unijny znak towarowy. Wówczas ochrona rozciąga się na 28 krajów członkowskich Unii Europejskiej, w tym Polskę. 

Z uwagi na duże ryzyko odmowy rejestracji, przed wystąpieniem z wnioskiem najlepiej skorzystać z pomocy rzecznika patentowego. Oceni on zdolność rejestrową znaku towarowego i będzie nieocenionym wsparciem z wszelkimi formalnościami. Po uzyskaniu ochrony, kolejnym krokiem jest rejestracja marki na Amazon. W programie Amazon Brand Registry zastrzec można tylko oznaczenie w formie słownej i słowno-graficznej.

Amazon Brand Registry – korzyści z rejestracji

Cała procedura rejestracji w Amazon Brand Registry polega na wypełnieniu prostego formularza udostępnionego na stronie światowego giganta. Wystarczy zalogować się na konto sprzedażowe na Amazon i uzupełnić wskazane pola. 

Konieczne będzie podanie numeru rejestrowego znaku towarowego, określenie zasięgu prowadzonej działalności gospodarczej i wskazanie danych urzędy patentowego, który wydał świadectwo ochronne. 

Amazon wymaga także dołączenia do formularza zdjęć produktów oferowanych do sprzedaży. Następny etap to weryfikacja zgłoszenia. W ciągu 10 dni od wypełnienia formularza na wskazany adres mailowy zostanie wysłany unikalny kod weryfikacyjny. Po upływie kolejnych 2 dni jesteś już pełnoprawnym członkiem Amazon Brand Registry.

Uczestnictwo w Amazon Brand Registry pozwala przejąć Buy Box!

Członkowie Amazon Brand Registry cieszą się o wiele większym zaufaniem platformy. Przykładem może być chociażby Buy Box. W tym miejscu rozpoczyna się proces zakupowy. To pole, w którym klienci zapoznają się z podstawowymi informacjami o produkcie. Kolejność wyświetlanych ofert nie jest przypadkowa i decyduje o niej skomplikowany algorytm. Są pewne przypuszczenia, że jednym z czynników wpływających na pozycjonowanie jest także rejestracja w Amazon Brand Registry. Może mieć to wpływ na ostateczną decyzję o zakupie. Ponadto właściciel platformy zachęca również kupujących do wystawiania opinii sprzedawcom, którzy przystąpili do programu. Duża ilość zadowolonych klientów również ma wpływ na widoczność Twoich ofert.

Amazon przyzna Ci cenne narzędzia marketingowe

Zastrzeżenie nazwy na Amazon Brand Registry sprawia, że masz pełniejszą kontrolę nad stronami produktów oferowanych pod Twoją marką Jeśli ktoś kupił produkt z Twoim oznaczeniem, może go odsprzedać, ale ma ograniczone możliwości kreowania ofert. Tylko Ty decydujesz jaka będzie ich treść i które zdjęcia będą widoczne. 

Amazon udostępnia również uczestnikom programu ciekawe narzędzia do obróbki graficznej (Enhanced Brand Content). Atrakcyjna wizualnie oferta przekłada się na konwersję. Kupujemy przecież oczami. Co więcej, masz możliwość ustawienia dla swojej marki niepowtarzalnego i oryginalnego adresu URL. Otrzymujesz dostęp do nagłówkowych reklam (Headline Search Ads). 

Wszystko to sprawia, że Twoje oferty są lepiej widoczne, co w końcowym rezultacie przekłada się na wzrost sprzedaży.

Rejestracja marki na Amazon ochroni przed nieuczciwą konkurencją

Dzięki programowi Amazon Brand Registry uzyskujesz dostęp do narzędzia, które zwiększa ochronę przed nieuczciwymi konkurentami. W przypadku wykrycia naruszeń, wystarczy wypełnić formularz udostępniony na stronie i dołączyć do niego świadectwo ochronne. 

To wystarczający dowód na to, że to właśnie Tobie przysługują wyłączne prawa do znaku, którym posługuje się ktoś inny. Znalezienie ofert takich nieuczciwych sprzedawców również jest łatwiejsze. Masz możliwość wyszukiwania produktów po nazwie, zdjęciach, a także adresie URL. Reakcja właściciela platformy na zgłoszenie naruszenia Twoich praw jest błyskawiczna. Oferty nieuczciwej konkurencji zostaną natychmiast zablokowane.

Przedstawione powyżej korzyści płynące z zastrzeżenia nazwy w Amazon Brand Registry powinny skłonić do rejestracji znaku towarowego nawet największych sceptyków. Teraz uzyskanie świadectwa ochronnego to nie tylko wzmocniona ochrona prawna Twojej marki. To także wiele profitów sprzedażowych, które mogą realnie wpłynąć na kondycję finansową Twojej firmy.

(Materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA