Zamknij

Jak powstają opakowania na zamówienie dla branży spożywczej krok po kroku

12:41, 02.09.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 12:41, 02.09.2020

Walka o uwagę konsumenta zaczyna się, zanim towar trafi na sklepową półkę. Opakowanie pełni funkcję nie tylko ochronną i informacyjną, ale także marketingową. Konsumenci oceniają nie tylko walory smakowe produktu, ale także jakość i funkcjonalność opakowania. W czasach, gdy konkurencja na rynku jest ogromna, coraz więcej firm decyduje się na stworzenie opakowania na zamówienie. Sprawdź, jak wygląda ten proces od początku do końca.

Dlaczego opakowanie pełni tak ważną funkcję?

Zanim klient skosztuje lodów czy jogurtu, musi odnaleźć dany produkt w gąszczu innych o podobnych właściwościach. Co sprawia, że wybierze ten, a nie inny? Cena to tylko jeden z wielu czynników. Liczy się także jakość (coraz więcej osób czyta składy produktów) i funkcjonalność (dobrze zaprojektowane opakowanie ułatwiające nabieranie serka czy opakowanie lodów wraz ze składaną łyżeczką umożliwiającą konsumpcję zaraz po wyjściu ze sklepu). Czy nasze wybory są zawsze tak racjonalne? Niekoniecznie! O tym, co trafi do koszyka, może decydować etykieta (odpowiednio sfotografowany i skadrowany produkt ma większą szansę zostać zauważony), a także skojarzenia związane z daną marką (np. luksusowa, rodzinna, naturalna, ekologiczna).

Private Package w trzech krokach

Klient może wybrać jedną z dwóch opcji: albo w pełni oddaje się w ręce specjalistów i powierza im przygotowanie projektu od A do Z, albo dostarcza własny projekt, na podstawie którego powstaje wizualizacja 3D oraz rysunek techniczny. Dzięki temu zamawiający może zobaczyć opakowanie ze wszystkich stron i wprowadzić ewentualne poprawki.

Wzór w technologii 3D

Jeśli klient wyrazi takie życzenie, opakowanie zostanie wydrukowane na drukarce 3D. Wzór stereolitograficzny wiernie odwzorowuje wygląd rzeczywisty (jedynie kolor może się różnić od docelowego).

Testy i seryjna produkcja

Powstaje niezbędne oprzyrządowanie, które umożliwi wprowadzenie produktu do seryjnej produkcji. Nowy model musi przejść fazę testów. Klient ma możliwość ingerencji w projekt na każdym etapie powstawania zamówienia. Dopiero gdy opakowanie spełnia w 100% jego oczekiwania, zostaje wprowadzone na rynek. Ile czasu musi minąć, zanim produkt w nowym opakowaniu trafi do sprzedaży? Zazwyczaj od 4 do nawet 12 miesięcy (jeśli projekt jest wyjątkowo skomplikowany).

Jakie firmy mogą skorzystać z private package?

Private package to dobra opcja zarówno dla firm, które dopiero wchodzą na rynek i chcą się wyróżnić na tle konkurencji, jak i dla przedsiębiorstw, które planują nieco odświeżyć wizerunek produktu i zaprezentować go klientowi w nowym wydaniu. Jak mogą różnić się między sobą pojemniki czy kuwety do lodów, kubki do serków? Kilka przykładów znajdziesz tutaj http://stark.pl/branze-cat/lody/. Firma STARK Partner umożliwia przedsiębiorcom zamówienie produktów na podstawie gotowych wzorów lub stworzenie opakowania na zamówienie.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%