Zamknij
REKLAMA

Różnice między zwykłym dystrybutorem a dystrybutorem gazu LPG

13:06, 10.06.2021 | materiały patnera

Wielu z nas doskonale wie o tym, że ten zwyczajny dystrybutor pompuje benzynę lub ropę, a dystrybutor gazu LPG to paliwo, to dystrybutor paliwa, które szybko przechodzi w fazę lotną. Kluczowe znaczenie ma też i to, że instalacje LPG w autach mają dwa filtry, czyli filtr fazy ciekłej i filtr fazy lotnej. Obydwa te filtry się wymienia, ale z różną częstotliwością.

Wiele cennych wzmianek o dystrybutorach LPG

Jeszcze jakiś czas temu tankowaniem aut z instalacją LPG zajmował się pracownik stacji paliw, a obecnie robi to właściciel auta. Tankowanie gazu LPG z dystrybutora jest po części ryzykowne, bo rozprężający się gaz nagle się schładza i dlatego lepiej jest założyć jakieś rękawice na dłonie, po to by sam proces tankowania nie był szkodliwym dla właściciela danego samochodu.

Wiele znaczy też i to, że korek wlewu montowano w miejscach niewidocznych i nadal się tak robi, czyli tego typu korek montuje się pod tylnym zderzakiem, po to by kradzież tego paliwa nie była zbyt łatwą.

Zdecydowanie wygodniej jest, wtedy gdy ten dodatkowy wlew znajduje się pod klapką wlewu. Taki montaż jest zdecydowanie łatwiejszym, ale niewielu fachowców od montażu instalacji tak postępuje, bo zdaniem wielu zamaskowany wlew jest tym o wiele lepszym od standardowego pod klapką.

Rozprężający się gaz LPG

Pewna część z nas doskonale rozumie zasadę działania lodówki, czyli to, że rozprężający się gaz gwałtownie wytraca energię i sam się schładza. Tak się dzieje także, wtedy gdy gaz LPG gwałtownie zaczyna się zmieniać z fazy ciekłej w gazową. Zjawisko to do pewnego stopnie jest niepokojącym, ale jeśli dojdzie do wypadku samochodowego, to uszkodzony zbiornik się rozpręży i paliwo z niego uleci. Podobnie się dzieje z gazem typu CNG, czyli z paliwem uznawanym za bardzo czyste.

W przypadku obydwu tych typów paliw dystrybutory wyglądają inaczej od klasycznych i co równie istotne są tak zaprojektowane, by ich obsługa była bezpieczną, a na dokładkę przechodzą co jakiś czas badania techniczne. Mowa tu dokładnie o tym, że ten rodzaj gazu może wywoływać korozję zbiornika od strony wewnętrznej i właśnie dlatego wykonuje się tego typu zbiornik ze stali galwanizowanej.

Sam montaż instalacji LPG

W czasach obecnych instalację LPG można założyć niemal do dowolnego auta z silnikiem benzynowym, bo już powstało kilka generacji tych instalacji i co równie istotne nawet ta najnowsza jest opcją dopracowaną. Jednym słowem nawet opcję z najnowszą da się połączyć z dystrybutorem, który ma już niemal dziesięć lat, bo te przyłącza znacząco się nie zmieniły.

Równie wiele znaczy też i to, że każdy dystrybutor gazu LPG i samochody, które służą do zaopatrywania stacji w gaz typu LPG, przechodzą badania techniczne. Tych pojazdów i dystrybutorów nie brakuje, bo sam gaz typu LPG jest opcją znacznie tańszą od klasycznej benzyny, czy też od oleju napędowego.

Cena tego paliwa wpływa na jego popularność, ale świat się zmienia, czyli pojawiają się auta hybrydowe i pojazdy elektryczne o znacznym zasięgu. Dlatego też za jakiś czas przybędzie tych stacji do szybkiego ładowania aut elektrycznych.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%