Zamknij
REKLAMA

Oznaczenia, których należy unikać przy tworzeniu nazwy dla firmy

14:27, 26.08.2021 | materiały partnera

Otwierasz własną działalność i szukasz idealnej nazwy, która stanie się wizerunkiem firmy i zwróci uwagę Twoich potencjalnych klientów? Musisz wiedzieć, że nie wszystkie oznaczenia mogą być zarejestrowane. O jakie oznaczenia chodzi?

Znalezienie dobrej i chwytliwej nazwy dla firmy to jeden z najważniejszych kroków podczas zakładania działalności gospodarczej. Unikatowa, a zarazem prosta i pasująca do prowadzonych przez firmę działań nazwa niejednokrotnie staje się kluczem do sukcesu. Jednak zastrzeżenie wybranej nazwy nie zawsze może pójść po Twojej myśli. Jeśli chcesz posiadać wyjątkową nazwę dla swojej firmy, musisz wiedzieć jakich oznaczeń unikać.

Jakich nazw unikać?

Każdy przedsiębiorca w trakcie zakładania i prowadzenia swojej działalności często wykazuje się odwagą i przemyślanymi decyzjami. Poszukiwanie idealnej nazwy dla firmy jest jedną z poważnych decyzji jakie musi podjąć przedsiębiorca. Nawet będąc pewny wybranej przez siebie nazwy, przygotuj się na ewentualne ryzyko. Nie wszystkie oznaczenia będą zaakceptowane przez urząd, dlatego musisz wiedzieć jakich znaków nie zastrzeżesz.

  1. Unikaj nazw bezpośrednio wskazujących na to czym zajmuje się Twoja działalność

Tworząc nazwę dla swojej działalności gospodarczej wybieraj słowa, które nie będą zdradzały rodzaju prowadzonej firmy. Wybierz nazwę dopasowaną do charakteru działalności, ale nie ukazującą jej cech.

  1. Unikaj prostych neologizmów

Unikatowa i niepowtarzalna nazwa to klucz do sukcesu. Staraj się wybierać kreatywne neologizmy, unikaj tych prostych i zbyt oczywistych.

  1. Unikaj nazw pochodzących z języka obcego

Proste i przez większość znane wyrazy pochodzące z języka obcego mogą nie zostać zarejestrowane przez urząd. Tworząc nazwę wybierz słowo nie ukazujące na pierwszy rzut oka rodzaju Twojej działalności.

  1. Unikaj domeny internetowej złożonej ze słów opisujących Twoją działalność

Wykorzystanie znaku towarowego w domenie internetowej będzie dobrym rozwiązaniem. Unikaj słów, które będą opisywały rodzaj prowadzonej przez Ciebie działalności.

  1. Unikaj nazw szkodzących konkurencji

Jeśli zauważyłeś na rynku konkurencyjną, dobrze prosperującą firmę, która nie zarejestrowała jeszcze swojej nazwy, nie wykorzystuj tego i nie rejestruj jej jako własny znak towarowy. Takie działanie może negatywnie wpłynąć na wizerunek Twojej firmy.

  1. Unikaj nazw wprowadzających klienta w błąd

Wybranie nazwy ukazującej zupełnie inny charakter prowadzonej działalności mógłby wprowadzić w błąd Twoich potencjalnych klientów. Dlatego nazwa firmy nie może być związana z zupełnie odmienną działalnością.

  1. Unikaj nazw stworzonych z wyrażeń potocznych

Obecnie wyrażenia potoczne nie spełniają już funkcji znaku towarowego. Pamiętaj, aby w momencie tworzenia nazwy dla swojej działalności gospodarczej unikać tego typu oznaczeń.

  1. Unikaj nazw zawierających symbole państwowe oraz organizacji międzynarodowych

Zapewne Twoja działalność byłaby zapamiętana, dzięki wykorzystaniu w nazwie znanych symboli państwowych. Jednak tworząc swoją nazwę unikaj tego typu oznaczeń, ponieważ taki rodzaj nazw jest niedopuszczalny.

  1. Unikaj nazw naruszających uczucia innych i łamiących prawo

Nazwy pełne wulgaryzmów, obraźliwych treści lub agresji nie zostaną zaakceptowane przez urząd. Chcąc zarejestrować swój znak stanowczo unikaj kontrowersyjnych i łamiących prawo nazw.

Jaka nazwa zostanie zastrzeżona?

Wiesz już jakich nazw unikać. Pewnie zastanawiasz się jaka nazwa zostanie zastrzeżona w Urzędzie Patentowych, skoro poprzednie Twoje propozycje zostały odrzucone. Jaki znak zarejestrować i zacząć swoją działalność? Pamiętaj, że nawet najlepsza reklama i promocja nie zadziała, jeśli nazwa firmy nie będzie zgodna z właściwymi kryteriami. Chcąc wybić się na rynku, zdobyć klientów postaw na prostą, łatwą i zapadającą w pamięć nazwę. Bądź kreatywny. Nie podejmuj pochopnej decyzji, daj sobie czas na znalezienie idealnej nazwy. Dobra nazwa nie tylko pozwoli zachować Twoje dobre imię, ale również na długie lata da bezpieczeństwo i prestiż Twojej działalności.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%