Ksiądz Wiesław Drążek, proboszcz parafii pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Niestępowie, opublikował oświadczenie w reakcji na publikacje mediów poświęcone zamieszczonemu na stronie parafii "instruktarzowi" na kogo nie należy głosować w wyborach do parlamentu.
Pisaliśmy wczoraj, że Parafia Najświętszego Serca Pana Jezusa w Niestępowie jawnie włączyła się w kampanię wyborczą. Na swojej stronie internetowej zamieściła komunikat wskazujący, na kogo nie powinien głosować chrześcijanin. Wymieniono w nim konkretne partie polityczne, poza PiS i Konfederacją. Sprawa odbiła się szerokim echem w mediach ogólnopolskich. W reakcji na nasze pytania oraz na publikacje prasowe ks. Wiesław Drążek, proboszcz parafii w Niestępowie, opublikował oświadczenie w tej sprawie.
Cytuje w nim fragment Pisma św. i krytykuje media, które jego zdaniem "nie zauważają w ogóle, że zamieszczony tekst jest chrześcijańską refleksją nad różnym widzeniem zasad i wartości w naszym społeczeństwie. Widzą to, co chcą zobaczyć na potrzeby medialnych sensacji, bądź osobistej walki z chrześcijańskim postrzeganiem świata (...)".
Ksiądz krytykuje dziennikarzy, którym zarzuca "manipulowanie odbiorcami treści" poprzez cytowanie wypowiedzi lub dokumentów kościelnych nie mających - jego zdaniem - żadnego odniesienia do sprawy. Ksiądz pisze:
(...) Jakoś nie zauważyli, że nie ma w nich duszpasterskiego nakazu mówienia o Bogu, Ewangelii i przykazaniach w sposób abstrakcyjny, górnolotny i oderwany od rzeczywistości. Jest tam podkreślenie świętości liturgii, świątyni i modlitwy. Ambona zaś, jako miejsce głoszenia Bożego Słowa. Ja nie sprofanowałem żadnej z tych świętości. Może dziennikarze nie rozumieją co to jest liturgia i ambona, a co to jest Internet. Więc niech się douczą zanim, coś cytują. Strona internetowa parafii też ma charakter ewangelizacyjny, także poprzez podpowiadanie tym, którzy zechcą na nią "wchodzić" myśli do osobistej refleksji. Ale w Internecie wolno wyrażać myśli inaczej niż na ambonie (...).
Proboszcz z Niestępowa w swoim oświadczeniu krytykuje też jeden z ogólnopolskich portali i autorów komentarzy pod tekstem na temat komunikatu ze strony parafii. W korespondencji z naszą redakcją domagał się publikacji całości swojego oświadczenia, a pytany, dlaczego sam pominął ważny fragment w cytacie z Pisma św. odpowiedział, że oparł się na... Wikipedii (cytowany fragment powinien brzmieć: "Nikt nie może dwom panom służyć. Bo albo jednego będzie nienawidził, a drugiego będzie miłował; albo z jednym będzie trzymał, a drugim wzgardzi. Nie możecie służyć Bogu i Mamonie." źródło:biblia.deon.pl)
aaaaaa15:38, 01.10.2019
Żenujące jest zachowanie tego księdza oraz jego oświadczenia. Wystarczy przeczytać jego wypowiedzi przepełnione błędami, aby wyrobić sobie opinię na jego temat. I to ma być autorytet? Wstyd, że zmienia kościół w arenę wyborczą! Wstyd, że w swoim oświadczeniu stosuje SZANTAŻ (albo zagłosujesz na określone partie, albo nie masz prawa nazywać się katolikiem). To jest zachowanie, które przystoi księdzu? Karygodne!
Cashub15:40, 01.10.2019
Kto wymyśla te komentarze jestem ciekaw. Ksiądz jest OK a ktoś szuka dziury w całym.
wil07:59, 03.10.2019
Pisał pewnie sam ksiądz :)
zxc15:49, 01.10.2019
Dno. Ksiądz wypisuje głupoty. Takie działania rujnowanie Kościoła.
wieś 15:51, 01.10.2019
Czarnym się w baniakach poprzewracało!!!
@wieś11:11, 06.10.2019
Tobie się chyba poprzewracało, słoma z butów wystaje...
O jest lewak15:55, 01.10.2019
Cały czas w formie,dalej obraża Kościół ale coś słabo jeszcze księdza zwyzywał. Na prawdę wiele bym dał aby go poznać odobiście? Brawo dla księdza jak się tutaj jeden miota w komentarzach to znaczy że trafiło go tak jak miało. Jeszcze raz gratuluję,potrzeba nam więcej takich wojowników wiary!
Odp. 16:00, 01.10.2019
Naprawdę lepiej będzie dla Ciebie jeżeli najpierw poznasz się ze słownikiem ortograficznym, zasadami interpunkcji oraz poprawnej polszczyzny. Niepotrzebnie uciekałeś z zajęć języka polskiego w podstawówce - teraz tylko ośmieszasz się w internecie brakiem umiejętności poprawnego komunikowania się. Wstyd!
Kłębek 16:58, 01.10.2019
Zamotany i to mocno jest tu raczej ksiadz.
@Odp17:07, 01.10.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
.....16:11, 01.10.2019
Każdy ma prawo wyrażać swoje poglądy, ale nie w taki sposób.
Katolik21:15, 01.10.2019
Przeczyszczające sam sobie. Każdy ma prawo ale jednak niema prawa. Logika lewaka.
Obiektywna16:12, 01.10.2019
Dlatego nie chodzę do kościoła. Nie chce się słuchać tych głupot.
... 16:18, 01.10.2019
Bo niedługo nic złego nie będzie można powiedzieć bo wielce obrażeni łaskawie uczęszczający ludzie do kościoła przestaną chodzić. Księża maja się na wszystko zgadzać i akceptować wszystko. Do tego to zmierza. Robta co chceta, a ksiądz nie ma nic do gadania, tak?
Odp.16:25, 01.10.2019
Do "...": słuchaj, gdy wybucha wielka afera pedofilska w polskim kościele to jakoś księża nie posypują głów popiołem, przemilczają problem. A gdy wybory są za pasem - stają się wielkimi autorytetami i rzekomo strzegą moralności, czuwając nad urnami. Albo - albo! Do kościoła chodzą osoby o różnych poglądach, nie tylko konserwatywnych, serio, da się to pogodzić. Dlatego osoba, która ma bardziej liberalny światopogląd, nie życzy sobie słyszeć od księdza komunikatu "głosuj na taką partię, bo w przeciwnym razie nie masz prawa nazywać się katolikiem"! To jest absurdalne, bo żyjemy w państwie demokratycznym, gdzie każdy obywatel może głosować na jaką partię chce i nie potrzebuje do tego żadnych wątpliwych wskazówek od równie wątpliwych autorytetów. Nie przypominam sobie, aby w Biblii pisano coś o partiach politycznych, a tu - proszę! Polski kościół chyli się ku upadkowi (sprawdź statystki! tak źle nigdy nie było!!!), więc tego typu sytuacje stają się gwoździem do jego trumny!
Do odp.17:02, 01.10.2019
Brawo, brawo bardzo dobrze ujęte. Super. Cieszy, że są jeszcze ludzie, którzy widzą, że w kościele jest coraz mniej Boga. Lepiej się pomodlić w domu.
...17:42, 01.10.2019
Jak wybuchła afera pedofilska to księża już dawno wprowadzali odpowiednie przepisy. Wystarczy poszukać na odpowiednich stronach co i gdzie zrobili i z jakim pozytywnym skutkiem. Tutaj zdradzę tyle ze jak zostanie wykryty taki przypadek, kanclerz kurii ma obowiązek to zbadać i przekazać informacje prokuraturze. Niestety brakuje ludziom oczytania w temacie. Lepiej rzucać sloganami raniącymi wszystkich księży. Druga kwestia. Jak mogło pisać w Biblii o partiach politycznych? Nie rozśmieszaj mnie... A to, że do kościoła chodzą różni ludzie to wiem, i to ich sprawa, mają swoją moralność i sumienie. I mam wrażenie, że jak się komuś powie nie po jego myśli w kościele to od razu wielka obraza. A nikt nie pomyśli że taka jest nauka tego właśnie kościoła. Jak się chce należeć do wspólnoty to trzeba przestrzegać zasad a nie wybiórczo je traktować. Na przykład Kościół mówi aborcji nie, więc też powinniśmy być jej przeciwni. Prosta sprawa. Nikt nie jest idealny, każdy ma swoje wady i księża też. Dlatego zamiast odwracać się od wiary zacznijcie się modlić za nich.
do wyżej11:14, 06.10.2019
to pochowaj się też sam w domu...
Użytkownik16:13, 01.10.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Retoryka16:18, 01.10.2019
i styl wypowiedzi zacny. Kapłan długo musiał studiować, aby takie dzieło napisać. 6 lat seminarium.
Do wyżej17:02, 01.10.2019
A on jest po seminarium? Może tylko po kursach jakiś?
amen16:21, 01.10.2019
nie trzeba się stresować , nie warto, ale obecnej totalnej należą się ogromne podziękowania za wytrwałą walkę od początku kadencji o jak najlepszy wynik PIS. Dziękuję
Użytkownik16:24, 01.10.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
daj sobie....16:28, 01.10.2019
a wątroba cię nie boli ?
Użytkownik16:32, 01.10.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik16:43, 01.10.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Informacja17:07, 01.10.2019
Do "@@pisiorek" zapoznaj się z medyczną publikacją naukową, np. "Onanizm w okresie niemowlęcym i wczesnodziecięcym"Agnieszki Kraśniej-Dębkowskiej i Sergiusza Jóźwiaka. Może jak przeczytasz ten tekst to zrozumiesz, że politycy robią Cię w balona rzucając na prawo i lewo nośnymi hasłami o "seksualizacji dzieci" albo "nauce masturbacji", bo to są straszne bzdury. Dzieci naprawdę nikt nie musi uczyć masturbacji, bo robią to już podczas życia płodowego! Chyba, że uważasz, że robią to w brzuchu matki to tylko dlatego, że ktoś zdążył ich tego nauczyć. W takim razie - nie mam pytań! :)
GlowaBoli21:10, 01.10.2019
Tobie radzę poczytać publikacje o nazwie Psychiatria kliniczna.
Odp.21:32, 01.10.2019
Chyba coś Ci się (jak zwykle!) pomyliło. Jeżeli proponujesz przeczytanie określonej publikacji, podaj tytuł i autora, bo na razie podałeś nazwę specjalizacji medycznej. Chciałeś zabłysnąć, a się ośmieszyłeś... Ups.
Kazimierz Kartuzy17:10, 01.10.2019
Tam, też się propaguje pisioròw. Niestety więcej jest takich kościołów. Proponuję nagrywać msze bo inni nie uwierzą ile jest w kościele propagandy, polityki, szerzenia niecheci do osób o innych poglądach, o stawianiu księży pedofilii w świetle pokrzywdzonych.
Użytkownik17:35, 01.10.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Jo andrzej17:58, 01.10.2019
Z tego co wiem tam było pisało że ten artykuł można skopiować w całości albo wcale więc jak zwykle Pan Drewka dalej prowadzi swoją politykę antykościelną.
Odp19:32, 01.10.2019
Tam "było pisało"? A potrafisz pisać w języku polskim? Szkoda, że ksiądz nie napisał, że można ten artykuł skopiować, ale tylko wtedy, kiedy zrobi się 100 pompek i przebiegnie 10 km, bo przecież co ksiądz napisze - to jest niepodważalna prawda i każdy musi się go słuchać. Chyba zabłądziłeś do XXI z średniowiecza!
Suleczyno18:01, 01.10.2019
A ja na to mniej niż zero ile dali co laska ?
UWAGAUWAGA18:02, 01.10.2019
Mam dużo czasu i pieniędzy. Robię screeny wszystkich nienawistnych wypowiedzi (typu o kandydatce że jest "psychicznie chora" itp). i niezależnie od tego czy zostaną usunięte przez Moderatora czy nie, zgłaszam je Komitetom wyborczym i opluwanym Kandydatkom i Kandydatom w czasie rzeczywistym, na policję oraz do prokuratury. STOP NIENAWIŚCI i HEJTOWI.
KAŻDY jest do namierzenia i do ukarania. Pójdzie jeden z drugim pod sąd, to się nauczy odpowiedzialności za słowo. Dotyczy także księży, których NIKT nie wybierał w żadnych wyborach i którzy WBREW prawu kościelnemu, Papieżowi, Katechizmowi i Episkopatowi pomylili kościoły i ich agendy (strony w necie itp) z wiecami wyborczymi.
DOŚĆ TEGO.
ps : dotyczy nienawistnych wpisów o KAŻDEJ ze stron politycznych.
zacznij od siebie!18:45, 01.10.2019
dlaczego siejesz nienawiścią i pomawiasz, inwigilacja obywateli jest karalna, radze hamować swoją nienawiść!!!
@UWAGAUWAGA19:50, 01.10.2019
Dokładnie, ciebie trzeba zģłosić za hejt na Kościół Katolicki i wyzwiska na księży lepiej nie podskakuj bo materiał jest wystarczający i się doigrasz szybciej niż myślisz! Chcesz się przekonać?!
Baron18:55, 01.10.2019
"Nie można być trochę chrześcijaninem i trochę liberałem w stylu..."
To cytat z księdza z Niestępowa. Głupota. Choć i to chyba mało dosadne określenie. Ten "ksiądz" nie wie o czym pisze. Kościół to każdy z Was. Wszyscy jesteśmy kościołem. Liberał może być dobrym chrześcijaninem. Nieporozumienie bierze się z niezrozumienia i ignorancji.
Jeżeli jakiś ksiądz tego nie rozumie to trzeba go wymienić. Czekam na odpowiedź kurii w tej sprawie.
@baron11:22, 06.10.2019
a może by tak Ciebie wymienić??? Taki z Ciebie Chrześcijanin??? Chyba Biblii nigdy w ręku nie trzymałeś a i w Kościele żadko bywasz... Dokładnie KSIĄDZ ma rację. Nie można być letnim czy coś takiego w stylu: "wierzący ale nie praktykujący"... to jakby żyjący ale nie oddychający. I to jest normalne???
On199018:57, 01.10.2019
Jakoś w Ewangelii też nic nie piszą o pedofilii w śród księży a jest to temam bardzo niewygodny dla Kościoła.
Użytkownik19:01, 01.10.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
@Baron19:39, 01.10.2019
Cały czas lejesz jadem na KK i księży i chyba blisko tobie do środowiska LGBT ,w związku z tym mam do ciebie pytanie czy jesteś osobą homoseksualną?
ParafiankaN19:39, 01.10.2019
Jeśli osoby prowadzące ten portal, nie są w stanie czytać ze zrozumieniem to współczuje poziomu. Cytujcie całość, nawet jeśli się nie zgadzacie, szanujcie czyjeś zdanie. Mimo że nie zgadzam się z opinią Księdza szanuje jego odwagę. Ja na miejscu proboszcza bała bym się pokazać publicznie.
Użytkownik20:18, 01.10.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
do anonima20:19, 01.10.2019
pisze anonim : "Dokładnie, ciebie trzeba zģłosić za hejt na Kościół Katolicki i wyzwiska na księży lepiej nie podskakuj bo materiał jest wystarczający i się doigrasz szybciej niż myślisz! Chcesz się przekonać?! "
TAK, chce sie przekonac. Zglos moj wpis i udowodnij swoje oszczerstwa. Grozby karalne ("sie doigram") zostawiam do oddzielnego pozwu. Czekam.
do anonima20:21, 01.10.2019
pisze kolejny anonim : "Kogo ty namierzasz, ubecki lewaku? Mało księży wymordowaliscie za waszych rządów pod pręgierzem towarzyszy z Moskwy? "
"ubecki", "lewaku", "wymordowaliscie"
DOWODY prosze. W razie ich braku, zgoszenie do prokuratury o znieslawienie za 48 godzin.
Zaplacisz Expresowi za cala pierwsza strone przeprosin przez miesiac. Dla mnie, 100 tysiecy euro za znieslawienie.
DOSC HEJTU.
Użytkownik20:23, 01.10.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
parafianin20:34, 01.10.2019
Nie wieżę że tak mocne słowa padają od Katolików z których większość Pisma Świętego nawet w rękach nie trzymała. a co dopiero czytała . Jak Barany cytują modne dziś slogany, Katolikami i Wiernymi się nazywają. Brawo jest lepszy i gorszy sort tylko jak to się ma do tych Wiernych co wierzyli że ksiądz to autorytet i na budowę wspólnego kościoła dawali. Jestem rozczarowany postawą księdza nie wiem czy kiedykolwiek ……..
Użytkownik20:38, 01.10.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Ehhh20:51, 01.10.2019
To są jakieś żarty żeby z takiej sprawy robić aferę. Po co artykuł na taki temat? Obojętnie czy chodzi o księdza, lekarza, policjanta czy kogokolwiek. Ludzie wy problemów nie macie?
Parafianin220:58, 01.10.2019
Mial co niedziele 20zl teraz dostanie to proboszcz Zukowa
Tomaszzzz23:05, 01.10.2019
Na lgbt daj... A nie, Sorry, Im dają 30zl, za 20zl nikt na bal przebierańców nie przyjedzie
Katolik21:12, 01.10.2019
Brawo Księże, zło jest krzykliwe a Katolik ma siedzieć cicho. Jeszcze raz brawo i gratuluję. Popieram całym sercem.
nowa strona21:22, 01.10.2019
uwaga jest nowa strona parafii w Niestępowie, i tam są zupełnie inne treści!
nie ma nienawiści, nie ma agitacji politycznej, nie ma wiecowania partyjnego ku czci PIS!
nowa strona parafii jest poświęcona Jezusowi Chrystusowi, Kościołowi świętemu w jedności z Papieżem i Episkopatem.
Strona polityka "ksiundza" Drunżka to polityczna facjata PIS niezgodna z katolicyzmem i zgłoszona do Episkopatu i Arcybiskupa Gdańskiego Jego Ekscelencji Leszka Sławoja Głodzia
do czerwony zooomo21:33, 01.10.2019
jak tam koty wszystkie zdrowe, wyprowadzasz je chociaż na spacer?
kwiki anonima21:37, 01.10.2019
anonim kolejny się produkuje pisząc "czerwony zooomo21:33, 01.10.2019 - jak tam koty wszystkie zdrowe, wyprowadzasz je chociaż na spacer"
otóż pomyłka z adresatem, proszę pisać na Nowogrodzką, albo do willi na Żoliborzu otrzymanej przez Rajmunda Kaczyńskiego w roku 1952, najczarniejszym okresie stalinizmu w Polsce. Kto i jak mógł liczyć na wille od stalinowskiej władzy, to już proszę się dowiedzieć samemu.
soldateska21:47, 01.10.2019
proszę nie pomawiać kotów prezesa, są karmione prawidłowo i nie są zapchlone, także wyprowadzane na świeże powietrze, może ostatnio nie nad Wisłę, bo wali G i jakby kot by się napił takiej Trzaskówki, to by jak te kozy padł. To gdzie ty te koty trzymasz?? w czerwonej piwnicy??
ja7821:49, 01.10.2019
Czarna mafia robi co chce. Jeśli jeszcze ktoś ich słucha, to znaczy że mu coś w główce nie styka
Gienek21:58, 01.10.2019
Konfederacja. Lista nr 4. Gdyby Panu premierowi Mateuszowi Morawieckiemu zależało na ludziach to zmniejszyłby opodatkowanie pracy zmniejszając składki ZUS. Komuniści z PiS robią odwrotnie dokładnie to samo co w PRL, w Grecji i Wenezueli podnoszą radykalnie koszty pracy, co przekłada się na wzrost kosztów produkcji i wzrost inflacji. Firmy będą coraz mniej konkurencyjne, część zredukuje zatrudnienie, część zbankrutuje, część ucieknie w szarą strefę, część ucieknie za granicę, ale większość podniesie ceny wyrobów co spowoduje gwałtowny wzrost cen i inflacji. Najwięcej stracą ci co mają oszczędności, najczęściej emeryci i renciści, generalnie najbiedniejsi, żyjący z zasiłków socjalnych. Coraz więcej osób będzie żyło z zasiłków, za które będzie można coraz mniej kupić, a kryzys gospodarczy jest tylko kwestią czasu. Jedynie Konfederacja może powstrzymać to szaleństwo, która ma bardzo duże szanse dostać się do Sejmu i zostać języczkiem uwagi bez której nie stworzy się większości w Sejmie. Konfederacja wymusi zmniejszenie obciążeń podatkowych, w tym składek ZUS co przełoży się na rzeczywisty wzrost zamożności Polaków i szybszy wzrost gospodarczy. Dobrobyt, bogactwo bierze się z pracy, a nie z kredytów, dotacji, rozdawnictwa, zasiłków, rozrostu biurokracji, marnotrawstwa, liczby luksusowych limuzyn i samolotów dla VIP-ów, dekretów, czy ustaw etc. Konfederacja. Lista nr 4.
Wee r tt22:04, 01.10.2019
Wielkie mi coś jeśli uczciwie by do sprawy podejść to proszę opisać burmistrza kartuz mg. Na zebraniu wiejskim przez 15 min mówił jaki ten pis zły a PO dobre. Ksiądz wyraził swoją opinię chyba każdy ma do tego prawo, tylko że wszystko jest ok jak się jedzie po pis.
Jedno pytanie:22:25, 01.10.2019
Dlaczego większość ePiSkopatu uważa papieża Franciszka za swojego wroga ?? Sama słyszałam, że wielu księży też tak uważa. DLACZEGO ??
Odpowiedź:22:35, 01.10.2019
Z tego samego powodu uważają go za wroga, co sekta PisKler która uważa Dekalog i Konstytucję za wrogie sobie zasady.
Gdyby zaczęli ich przestrzegać - to przestaliby istnieć prawie natychmiast.
parafianin22:36, 01.10.2019
Tu nie chodzi o pis czy po mam w nosie kto na kogo głosuje Tu chodzi o moralność i obłudę, lepszych i gorszych. Pokazanie własnego ego, jakim się jest człowiekiem i jak głęboko ma się parafian...….
Już niedługo22:41, 01.10.2019
bo za 12 dni idziemy na wybory i wszystko będzie jasne kogo jest więcej. Zakłady bukmacherskie przewidują zdecydowane zwycięstwo PIS tak pewne że za wygraną płacą tylko 1gr a za wygraną PO-KO...15zł za postawioną złotówkę! Reasumując PO-KO znowu nie ma szans wygrać
Cieszysz się jak23:54, 01.10.2019
karp, który nie może doczekać się świąt, bo nie wie, że będzie wtedy w galarecie. Myślisz, że będziesz konsumentem, ale niestety to TY zostaniesz skonsumowany. Na razie idź do bukmachera, postaw na pewniaka i wygraj. Ciesz się dopóki możesz.
@Cieszysz się jak00:06, 02.10.2019
Już tak zrobiłem ) W ogóle nie obawiam się PISu ale PO-KO bardzo a za 4 lata też obstawie na wygraną PIS i też na pewniaka ;D
@Odpowiedź23:05, 01.10.2019
Znajdź sobie faceta i załóż rodzine (chociaż może być już za późno) to nie będziesz miała czasu takich głupot opowiadać. Czy to jest normalne żeby cały dzień ktoś siedział w Internecie i wypisywał te kalumnie,po czasie dodawania komentarzy która jest na dole widać że cały dzień nic innego nie robisz. Sprzątnij kobieto chociaż mieszkanie bo WSTYD
Info13:26, 02.10.2019
Rozumiem, że Twoje aspiracje ograniczają się jedynie do zakładania rodziny. Gratuluję szerokich horyzontów! Pamiętaj jednak, że Twój światopogląd nie jest jedynym obowiązującym. Nie w każdym domu kobieta musi wziąć się za sprzątanie, bo równie dobrze może to zrobić facet. Przesyłam wyrazy współczucia dla Twojej żony.
hehe23:52, 01.10.2019
To musi boleć jak nawet na sprzyjającym kodom i innym po ,expresie drewki większośc komentujących popiera księdza.Ten pisze i pisze i judzi i judzi a ludzie jednak w większości leją na to z góry .hehe
Obywatel00:35, 02.10.2019
Ten pan nawet nie pochodzi z naszych stron, a chce kreować naszą rzeczywistość.
Cashub00:46, 02.10.2019
Ksiądz próbuje zbudować nowy kościół co nie jest łatwe. Zostawcie go w spokoju, albo se załóżcie swój kościół skoro wiecie wszystko lepiej. Pewne zasady są uniwersalne i kościół od lat stoi na ich straży. Wszędzie są źli i dobrzy ludzie ,a złych trzeba nawracać albo eliminować. Czy to jest ksiądz, lekarz czy naczelnik. Załóżcie sobie swój kościół skoro wiecie lepiej. Wasza wola nic więcej. Poco te wpisy ????
mieszkam tutaj03:45, 02.10.2019
Brawa dla Księdza i tyle a kwik lewactwa to super sprawa,po wyborach nei starczy maści na bół d..w aptekach :)
Edward07:10, 02.10.2019
Za Gierka, w czasach znienawidzonej przeze mnie komuny, jedno było dobre - kościół był w kościele. A dzisiaj w biznesie, w polityce, purpuraci rozpasali się wszem i wobec.
rolnik09:34, 02.10.2019
masło jest maślane, nie jedz masła, bo sklerozy dostaniesz i zapomnisz jak się nazywasz
Roberto07:24, 02.10.2019
Widać, że kaszubskich wioskach niestety taki sam mentalny ciemnogród i zacofanie jak i na Podlasiu czy Podkarpaciu. I tam i tu, watykański funkcjonariusz ważniejszy od sołtysa czy nawet wójta. Nawet jednej flagi kaszubskiej we wsi nie wywiesicie, ale za to watykańskie biało-żółte czy jakieś kościelne biało-niebieskie to z ekstazą wieszacie na każdym kroku.
KMM07:37, 02.10.2019
Popieram tego księdza. Ma prawo mówić jasno co jest dobre. On jest też wyborcą i swoją opinię wyraża wśród swoich. Parafianie to jak rodzina. W domach też się dyskutuje i nikt nie kręci z tego sensacji
DO KMM13:31, 02.10.2019
Każdy, kto ukończył osiemnaście lat, jest wyborcą. I co z tego? Strona internetowa PARAFII nie jest jego prywatnym blogiem, pamiętaj o tym! Równie dobrze dyrektor mógłby wywiesić podobny apel na stronie internetowej szkoły - podobnie jak właściciel piekarni, kawiarni, kina czy Biedronki. I co? Nadal byłoby OK? Zauważ, że w naszym kraju uznaliśmy, że wystarczy ukończyć osiemnaście lat, aby potrafić SAMODZIELNIE zdecydować o tym, na kogo chce się oddać głos w wyborach. Według tego księdza każdy potrafi myśleć SAMODZIELNIE, ale katolicy to już nie za bardzo, więc dlatego wskazuje im, na kogo mają głosować. Przecież traktuje ich jakby byli pozbawieni mózgów i poglądów! Dziwię się, że nie czujesz się obrażony!!!
Użytkownik08:09, 02.10.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Olfaz08:21, 02.10.2019
Wiadomości lokalne mają po 5-10 komentarzy. Wyborcze po 100
Przypadek? Raczej zorganizowana akcja partii!! A ksiądz jak chce udzielać się politycznie niech zdejmie koloratkę!!!
rutki dwa09:53, 02.10.2019
no przecież zdjął, jak zamieszczał informacje buahahaha, jak wy komuniści jesteście tępi umysłowo, gdzie takich sieją
Olfaz10:36, 04.10.2019
Oto przykład opłacanego komentarza. Nie wie co napisać byle by obrazić i przenieść komentarz na inne tory. Komunista?? Może dentysta?
Wolak mały09:19, 02.10.2019
Moja chrześcijańska refleksja zakazuje mi głosować ns pis i mieć krytyczny stosunek do księży.
Użytkownik09:32, 02.10.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Ja 09:47, 02.10.2019
Ten ksiądz , to wielka pomyłka !!!! Ale ciemny lud to kupuje !!!!!
10009:49, 02.10.2019
no i co cenzura jak za komuny, dziennikarstwo też zeszło poniżej dna bo już rzetelnie nie inform tylko trzyma się zasad ideologicznych wytyczonych w ośrodkach globalistycznych, nawet się nie trzymają przepisów i reguł prawa.
radomir wołoszyn09:51, 02.10.2019
brawo dla księdza!! Bolszewicy już furii dostają!!
Obrońca krzyża09:58, 02.10.2019
dlaczego portal expresskaszubski jest anty PISowski i antykościelny. Może to sprawę trzeba też nagłośnić ? .
Cztery10:54, 02.10.2019
Jakoś nikt na tym portalu nie obruszał się, kiedy dziennikarze, profesorzy od niczego i inni celebryci publicznie wskazywali na to, co wolno księżom i wyznawcom Kościoła katolickiego, nam wyborcom. Jesteśmy publicznie wyzywani od niepełnosprawnych, ułomnych a ostatnio od dzieci z czworaków. Czy ksiądz ma wypowiadać się do dorosłych tym samym językiem jak do dzieci komunijnych? A jakim prawem profesor od filologii, bioetyki zabiera głos w sprawie mojego sumienia, moich wyborów? Niech brnie w kazirodztwo w środowisku swojego hobby, jeżeli rektor mu na to pozwala. Ale od moich wyborów won! Wolny kraj!
Do Cztery13:39, 02.10.2019
O czym Ty piszesz?! Stosujesz jakieś bezsensowne ogólniki! Jeżeli chcesz podać przykład - pisz konkretnie: kiedy i co zrobili "dziennikarze, profesorzy od niczego". Przypominam Ci, że Kościół powinien być apolityczny. Polityka jest przeciwieństwem jakiejkolwiek moralności, dlatego ksiądz nie ma prawa wypowiadać się na ten temat z oficjalnej strony parafii. To nie jest jego własność! Wybranie zawodu księdza jest równoznaczne z odrzuceniem możliwości manifestowania prywatnych przekonań w przestrzeni publicznej. Nie może mówić czegoś, co jest sprzeczne z nauką Kościoła! Poza tym zauważ, że sam napisałeś w komentarzu "od moich wyborów won! Wolny kraj!", więc dlaczego POZWALASZ, aby jednak KSIĄDZ wtrącał si do Twoich wyborów?! Co więcej - zgadzasz się, aby je NARZUCAŁ?! Zauważ, że stosuje SZANTAŻ: albo zagłosujesz na określone partie, albo nie masz prawa nazywać się katolikiem. Dla Ciebie to jest normalne zachowanie? Uwłacza posłudze kapłańskiej i tyle!!!
@Cztery11:45, 02.10.2019
Dziwisz się, skoro do ludzi proste fakty nawet nie docierają?
mopsek12:59, 02.10.2019
Czemu sie dziwic, ciemny lud slucha klechy, badania pokazaly, ze Polski katolik w liczbie 4 miliony, wierzy ze ziemia jest plaska, ile z tych przypada na takie kaszuby?, dlatego klecha jest pierwszem sekretarzem PZPR jak dawniej, tylko z wieksza moca, bo straszy grzechem i pieklem, na kaszubach jak znalazl.
Dajo piniundze ??19:10, 02.10.2019
dajo ? No to trza głosować na unych co dajo, a przykazania boskie, kraj i konstytucje to jo mom gdzieś.
`Obyw.postawa księdz16:55, 03.10.2019
brawo dla księdza!Zachował się jak Rejtan -brońmy Ojczyzny przed zakusami sklajstrowanych koalicji wyborczych, które przez ostatnie cztery lata sypały w tryby konkretnie wybranego przez naród rządy nie już piasek ale kamienie,które szargały dobrym imię polski na arenie światowej,które wyprowadzały nasz krwawy dorobek za bezcen do obcych korporacji ,dzieląc się łupami-już stajemy na nogi-Świat nas docenia-Brawo rząd i Polska
wypociny17:33, 03.10.2019
aż przeraża -co sie tu wylewa za wypociny w stosunku do księdza, Kaszubów,pracującego . a nie szabrującego wreszcie naszego rządu
30 srebrników dajo,08:11, 04.10.2019
no to robić co kazo, no bo srebrniki najwazniejse przecie. Ten pirsy, co une wziun, to tero go syckie znajo. Zrobił co kazali i zarobił se galancie.
A my co, gorsi momy być ?
Steps09:04, 05.10.2019
W jakim jezyku piszesz?
Nie cepioj sie07:15, 06.10.2019
Ja nie ucuny, nie kształcuny, ale piniundze zgarniom do siebie, tako samo jak te z dojnej zmiany. Oni milijuny a jo tysiuncki.
@wypociny09:20, 04.10.2019
Widać, że nie masz kompletnie żadnego pojęcia co się dzieje. Ale pewnie tvpis leci non - stop co? Przeczytaj ile jest sobie afer za obecnej władzy, dlaczego musieli odwołać marszałka sejmu, poczytaj o prezesie NIK i tej aferze, ile kasy pochłonęła afera bilbordowa, ile kosztowała afera w SKOK-ach. Zdziwisz się...
Zzzz 08:31, 06.10.2019
Widać że "po" panikuje i wymyśla bzdury na PIS. Druga sprawa to że mają zwykłych ludzi za nic to powiedział ten poślina że Starogardu Gdańskiego no i że są ponad prawem, dlatego stracili mój głos ale i u moich znajomych.. Obłuda "po" bez granic.
22 15
raczej twoja wypowiedź jest żenująca