Zamknij

Biuro podróży ogłasza niewypłacalność. Co z pieniędzmi klientów?

12:00, 26.11.2024 Źródło: TVN24 / WP Aktualizacja: 13:12, 26.11.2024
Skomentuj Fot. Freepik Fot. Freepik

Problemy finansowe jednego z polskich biur podróży wywołały niepokój wśród jego klientów. Firma ogłosiła niewypłacalność, a poszkodowani podróżni muszą teraz walczyć o odzyskanie wpłaconych pieniędzy.

Biuro podróży Tamada Tour, organizujące wycieczki do Gruzji, Armenii i innych krajów, ogłosiło niewypłacalność. Firma poinformowała, że nie jest w stanie zwrócić klientom wpłaconych środków ani zrealizować zaplanowanych wycieczek.

Siedziba biura znajdowała się w Zalesiu Górnym, a teraz jego strona internetowa jest niedostępna, co dodatkowo utrudnia kontakt.

Jak mogą działać klienci?

Osoby, które zawarły umowy z Tamada Tour, mogą składać roszczenia do firmy ubezpieczeniowej Signal Iduna, która zapewniała biuru gwarancję finansową.

W przypadku, gdy środki z tej gwarancji okażą się niewystarczające, wsparcie finansowe może zapewnić Turystyczny Fundusz Gwarancyjny.

Klienci mają czas na złożenie wniosków do 18 listopada 2025 roku, ale zaleca się szybkie działanie, aby zabezpieczyć swoje interesy.

Kolejne trudności w branży turystycznej

Upadłość Tamada Tour to nie jedyny przypadek problemów finansowych w branży. Niedawno podobne problemy miało biuro Aktywni+, które złożyło wniosek o upadłość, pozostawiając klientów bez pokrycia kosztów.

W przeszłości również Neckermann Polska ogłosiło niewypłacalność, co wymagało interwencji urzędów i organizacji powrotów tysięcy turystów do kraju.

(Źródło: TVN24 / WP)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%