Zamknij

Żukowo. M. Zmudzińska sugeruje kto niszczy jej banery. W. Kankowski: fałszywe oskarżenia są przestępstwem

23:14, 21.03.2024 Aktualizacja: 23:22, 21.03.2024
Skomentuj fot.W.D. fot.W.D.

Kandydatka na burmistrza Żukowa narzeka na przypadki niszczenia jej materiałów wyborczych. - To była zaplanowana akcja - oświadczyła Mariola Zmudzińska, zwracając się z apelem do urzędującego burmistrza i jego komitetu. - Pani radna Zmudzińska naraża się na dużą odpowiedzialność karną - odpowiada Wojciech Kankowski, burmistrz gminy Żukowo. 

Mariola Zmudzińska, kandydatka na burmistrza gminy Żukowo zorganizowała dziś konferencję prasową przez Urzędem Gminy Żukowo, w czasie której odczytała oświadczenie dotyczące niszczenia jej materiałów wyborczych.

Przedstawiciele jej komitetu wyborczego, na dowód opisywanych aktów wandalizmu, przynieśli jeden z banerów pomazany czarnym sprayem. Zdaniem Marioli Zmudzińskiej, w nocy miała miejsce akcja, której celem było zniszczenie jej banerów wyborczych. 

- Akcja ta miała na celu zniszczenie mienia, ale i mojego wizerunku jako kandydatki na burmistrza gminy Żukowo - oświadczyła Mariola Zmudzińska. - Kandydatów na burmistrza gminy Żukowo jest dwoje: urzędujący pan burmistrz i ja. To nie był przypadek, że ktoś szedł i nagle okazał emocje. To była zorganizowana i masowa akcja. Banery z moim wizerunkiem zostały zniszczone, ale co gorsza poprzez swoje czyny szerzą mowę nienawiści. Mam nadzieję, że obecny burmistrz gminy Żukowo nie popiera takich aktów wandalizmu. 

Jak poinformowała Mariola Zmudzińska zniszczonych zostało około pięciu jej banerów. Kandydatka na burmistrza oświadczyła też, że niszczenie banerów odbiera jako "próbę zastraszenia". Użyła też bardzo mocnego porównania:

- Czy mamy się obawiać, że ktoś nas zaatakuje jak świętej pamięci prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza? Do czego są w stanie posunąć się przestępcy niszczący czyjąś własność wyborczą. Nie ma naszej zgody na mowę nienawiści i zastraszanie. Dlatego złożyliśmy zawiadomienie na policję o zaistniałych faktach - mówiła Mariola Zmudzińska. - Mamy nadzieję, że udostępnione zostaną nam nagrania z kamer lokalnych, które zapewne zarejestrowały akty dewastacji. 

Nie wiadomo kim byli wandale. Komitet Nasza Gmina Żukowo 2024 zawiadomił w tej sprawie policję. 

O komentarz do zarzutów i sugestii, które pojawiły się w wystąpieniu Marioli Zmudzińskiej poprosiliśmy burmistrza Żukowa Wojciecha Kankowskiego

 Niszczenie plakatów wyborczych jest wykroczeniem i nawet jeżeli ktoś z mieszkańców jest bardzo zły na radną Zmudzińską, to nie   wolno niszczyć jej plakatów. Ale o ile zniszczenie takiego plakatu to wykroczenie, to fałszywe oskarżenia są już przestępstwem   przeciwko wymiarowi sprawiedliwości i są ścigane z oskarżenia publicznego. Pani radna Zmudzińska naraża się na dużą   odpowiedzialność karną. Na koniec wątek osobisty. Byłem przyjacielem Pawła Adamowicza przez wiele lat i jestem szczerze oburzony, że pani Zmudzińska, która dla własnych olbrzymich korzyści finansowych tkwiła po uszy w pisowskim układzie, który zaszczuł prezydenta Adamowicza, teraz śmie przywoływać imię zamordowanego Pawła. Dla mnie osobiście to co robi radna Zmudzińska jest po ludzku głęboko niemoralne - odpowiada Wojciech Kankowski. 

Przypominamy, że zgodnie z Kodeksem wyborczym materiały o charakterze wyborczym podlegają prawnej ochronie. Nie wolno ich zatem niszczyć. Za umyślne zerwanie lub zniszczenie plakatu lub banera grozi kara grzywny lub nawet więzienia. Materiałem wyborczym jest "każdy pochodzący od komitetu wyborczego upubliczniony i utrwalony przekaz informacji mający związek z zarządzonymi wyborami". Co ważne, "materiały wyborcze powinny zawierać wyraźne oznaczenie komitetu wyborczego, od którego pochodzą". 

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(74)

Przesadziliście Przesadziliście

42 34

Sorry pani Mariolu ale teraz naprawdę przesadziliście. Nie wolno tak sobie rzucać oskarżeń. I to porównanie do śmierci Adamowicza - to naprawdę przegięcie

23:38, 21.03.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

wychodzi na to wychodzi na to

9 12

że Mariola to się powinna rozpędzić i tak prosto na ścianę tym pustym ### walnąć. Może by dotarło co powiedziała. Noż królowa. prezydentowa i święta kro##. Jak można użyć takiego porównania?
Mało tego, zdarzają się takie rzeczy że komuś zniszczą banery, to standard. A jaśnie pani odwala wielkie spotkanie i jest oburzona. Obyś przegrała kobieto bo dla Żukowa będzie źle gdy wygra

09:42, 22.03.2024

Do wyżej Do wyżej

11 8

Mariola Zmudzińska to koniec nienawiści i podziałów w Gminie Żukowo. To koniec poniżania ludzi napływowych.

12:06, 22.03.2024

do przesadziliście .do przesadziliście .

4 3

oj ktoś chyba zapomniał ... kto pierwszy się powoływał na śmierć Pana Adamowicza ...hipokryci hipokryci...:) u....taka nie pamięć :)

13:25, 22.03.2024

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Rudy lisRudy lis

37 23

Ci co to robią czują że PO przegra dlatego w desperacji dopuszczają się wandalizmów, gdyby byli pewni zwycięstwa nie ryzykowaliby takimi akcjami które są karalne

01:48, 22.03.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

POPO

6 13

A co niby ma do tego PO, jak to jest wojna między Kankowskim a Żmudzińską?

07:30, 22.03.2024

Widzę Widzę

35 20


Widać że Kankowski się boi lub obsadzone rodziną stołki na gminie robią się gorące. Chciał kandydatce – konkurecnji zaszkodzić, a że kobieta jest bardzo inteligentna to to upubliczniła a teraz Kankowski się musi bronić i dalej ja atakuje. Wyszło mu jak z kwiatami na debacie. My wyborcy nie jesteśmy *%#)!& a za takich nas mają.

01:56, 22.03.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

A jednakA jednak

6 6

jesteście, na debacie pokazaliście jakie z was wsioki z zerową kulturą. Sobie Mariola wybrała ekipę wsparcia chyba spod żulowni

10:06, 22.03.2024

WiliWili

28 30

Właśnie pani Mariola straciła w moich oczach. Będąc związana z byłą władzą za przykład podaje pani śmierć Adamowicza. Wstydu trzeba nie mieć. Tak po prostu.

02:10, 22.03.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@@

8 7

Wstydu to ty nie masz wysuwając takie insynuacje a jak już ktoś stracił w oczach to ta chuligańska grupa która niszczy te banery działając celowo bądź bezmyślnie na korzyść p. Kankowskiego!

11:14, 22.03.2024

Ty Ty

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Brak słówBrak słów

22 25

Od dłuższego czasu wyznawcy MZ zalewają fora internetowe i komentarze w mediach społecznościowych poniżającymi wyzwiskami, wyzywają Burmistrza i jego otoczenie. Nakręcają spiralę nienawiści, kto sieje wiatr ten zbiera burzę.

06:22, 22.03.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do wyżej Do wyżej

11 6

Wymień te wyzwiska.

07:06, 22.03.2024

GochaGocha

11 17

Masz obraz kobiety i Jej obozu. Takiej burmistrz to ja nie chcę

07:06, 22.03.2024

Ewelina KozłowskaEwelina Kozłowska

22 18

No cóż, nie jestem zwolenniczką pani Marioli, ale takie akty wandalizmu potępiam z całą mocą. Nie wierzę jednak, żeby kontrkandydat miał z tym coś wspólnego. To gruba przesada i niegodziwość wyjeżdżanie z takimi oskarżeniami zwłaszcza od ludzi, którzy hejtują wszystko co możliwe ukrywając się pod anonimowymi kontami. To są pewnie jej jakieś własne porachunki. Może komuś czegoś nie zapłaciła? Nie wiadomo

07:02, 22.03.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

GochaGocha

12 19

Widzę że Zmudzińska robi b. negatywną kampanię. Na taką kobietę nie będę głosowała.

07:05, 22.03.2024

#Gocha#Gocha

14 8

Nikt bierze pod uwagę komentarza trolla.

07:32, 22.03.2024

Katarzyna LKatarzyna L

22 24

Widziałam banery strony przeciwnej pocięte i popisane. Nie słyszałam żeby Zmudzinską ktoś o to oskarżał. Słabe to, widzę że kampania Zmudzińskiej robi się coraz bardziej chamska. Mojego głosu już nie dostanie.

07:03, 22.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

I co nam zrobicie I co nam zrobicie

23 1

W Kartuzach jest taka demokracja że nawet niema debaty przedwyborczej 🤣😐😠

07:05, 22.03.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

..........

0 0

Bo jeśli chodzi o Kartuzy to nie będzie.

15:51, 22.03.2024

Pytanie Pytanie

16 9

Czy pan Kankowski, kiedykolwiek potępił publiczny agresywny hejt w Gminie Żukowo?

07:10, 22.03.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Nawet w wydanym oświNawet w wydanym oświ

12 7

Potępia akty wandalizmu i hejt. Zresztą sam go od dłuższego czasu doświadcza, ale słusznie że nie pozwala sobie na obarczanie winą. To już przegięcie na całego

07:55, 22.03.2024

TakTak

5 2

Zaczął potępiać, lecz wcześniej nawet sołtysi mogli poniżać i lekceważyć mieszkańców, w jego imieniu.

10:37, 22.03.2024

POPO

17 12

Czy pan Kankowski był rzeczywiście przyjacielem ś.p. Prezydenta Gdańska?

07:15, 22.03.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

A to sobie strzelaciA to sobie strzelaci

12 3

W kolano. Nawet wczoraj spotkał się z żona Adamowicza w Żukowie. Widziałem na zdjęciach w Spichlerzu. Tak, byli zaprzyjaźnieni i teraz pani Adamowicz często daje poparcie Kankowskiemu

08:42, 22.03.2024

O.b.c.yO.b.c.y

15 13

Dla niektórych Kaszubów PO prostu, każdy kto nie jest z krwi i kości Kaszubem - jest obcy. Oni tak mówią - ty jesteś obcy. Czy władza POwinna POpierać te podziały? Czy przypadkiem ludność napływowa nie jest tutaj traktowana, jako gorszej kategorii?

07:30, 22.03.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Joanna D. Joanna D.

2 3

Większej bzdury nie słyszałam. Sama jestem napływowa i bardzo dobrze zostałam przyjęta przez sąsiadów Kaszubów. Mówią nawet do mnie po kaszubsku, czyli traktują jak swojaka. Czasem czegoś nie zrozumiem, ale zawsze życzliwie wszystko tłumaczą. Może jak ktoś ledwo się osiedli i z różnymi roszczeniami wyjeżdża to go nie lubią, ale ja nie zauważyłam braku sympatii z ich strony. Niesłuszne oskarżenia.

13:07, 22.03.2024

Sam hejtSam hejt

17 13

Kandydatka ma prawo się bronić. Widzieliśmy w gminie tak samo zniszczone jej banery i ma rację, że to nie był przypadek. No i może się obawiać o siebie bo w kraju już słyszeliśmy o atakach na ludzi nawet w ich biurach. A kandydat K. nie potępia hejtu a jeszcze atakuje.

07:39, 22.03.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Przyjaźń Przyjaźń

5 3

Nawet hejtu na stronie sołectwa. Potem jeszcze hejterom rękę podaje.

07:44, 22.03.2024

Nie oskarzaNie oskarza

8 8

Żmudzińska w żadnym miejscu nie oskarża Kankowskiego. Nie słuchaliście jej konferencji. Posłuchajcie. Ma nadzieję, że Kankowski nie popiera hejtu. i tyle. Sama prosi o zachowanie spokoju i merytoryczne wybory 👍

08:25, 22.03.2024

nie tędy droganie tędy droga

17 16

Ja przepraszam, że czy ktoś od MZ naprawdę uważa, że ludzie w Żukowie są tak naiwni????? Ja rozumiem krytykować Kankowskiego za jakieś problemy z drogami, ale wy już obarczacie go wszystkim. Za chwilę będzie konferencja, że deszcz pada i że to też wina Kankowskiego.
PiS przegrał wybory atakowaniem w kółko Tuska. Widać nie wyciągnęliście żadnych wniosków.

07:41, 22.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie słuchaliNie słuchali

17 13

Ci atakujący to wyraźnie nie odsłuchali konferencji Pani Zmudzińskiej. Tylko atakują ją dla zasady. Ona nie godzi się z atakami, może się bać, a i tak apeluje i spokój w kampanii. Ludzie ogarnijcie się.

07:45, 22.03.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do wyżej Do wyżej

7 7

Też bym się bała. Czy np. Ruch Narodowy nie jest tutaj aktywny?

08:16, 22.03.2024

Józef WierzbickiJózef Wierzbicki

17 19

Teraz to już ta Mariolka naprawdę przesadziła. Ile tych banerów jej zniszczono? Zmasowana akcja. Już to widzę i zwoływanie konferencji i podawanie przykładu Adamowicza. No to pojechała. Na szczęście ludzie *%#)!& nie są i nie dadzą sobie kitów wciskać. Ona myśli, że jest dobra w takie gierki

07:50, 22.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Powinien być zakazPowinien być zakaz

11 2

Calkowity zakaz tych banerów i plakatów!ciagle są zaśmiecanie płoty i budynki tymi wstrętnymi plakatami!kartuzy zawalone ,wioski wszystkie na około również! Z jakich pieniędzy są zrobione te banery pytam?nie jedt wam żal wydawać tyle pieszy ?zamiast tego byście lepiej te pieniądze przeznaczyli na schroniska !ani jeden z kandydatów nic nie chce robić dla obrony zwierząt !tylko ciagle obietnice jak dorwą się do władzy ! Jestem przeciwnikiem niszczenia plakatów ,ale za te pieniądze mogliście zrobić pożytek dla skrzywdzonych zwierząt !i to jest bardzo smutne

07:51, 22.03.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do wyżej Do wyżej

6 1

Schroniska dla zwierząt przyjmują te banery.

08:07, 22.03.2024

Ma się nie bronić?Ma się nie bronić?

16 13

Czyli co uważacie, że ma się nie bronić kobieta tylko nadstawiać wciąż kolejne policzki do bicia. Ma nie interweniować bo zostanie zaatakowana za wieszanie banerów? A Kankowskiego miliony banerów wiszą wszędzie i jakoś dobrze się mają. Ani jednego zniszczonego nie widziałem.

07:56, 22.03.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Beata B.Beata B.

10 11

Nie w taki podły sposób obarczając winą kontrkandydata. Kto wie co ona ma na sumieniu i dlaczego jej tak nie lubią

08:00, 22.03.2024

PrawdaPrawda

5 0

Banery zniszczono w tym samym czasie i w ten sam sposób.

10:09, 22.03.2024

Ile banerów?Ile banerów?

18 12

Zmasowana akcja zniszczenia 5 banerów. Hahaha

07:59, 22.03.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

OoooOooo

7 2

Skąd wiesz, że 5 banerów?

08:05, 22.03.2024

A skąd wiesz A skąd wiesz

6 3

Ciekawe a skąd wiesz ile banerów zniszczono?

08:07, 22.03.2024

5 banerów 5 banerów

12 4

"Jak poinformowała Mariola Zmudzińska zniszczonych zostało około pięciu jej banerów. " z artykułu, który komentujemy....

08:09, 22.03.2024

Andrzej JaworowskiAndrzej Jaworowski

17 18

Od wielu miesięcy pan Kankowski jest atakowany z fejkowych kont w bardzo niewybredny sposób. Konto Andrzej Gost to pan mąż, konto Sabina Rymarska to blondynka obok kandydatki, w Piotr Peterson to ten wysoki pan z jej drugiej strony. To jest nakręcanie spirali nienawiści.

08:01, 22.03.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Tak, ale Tak, ale

12 4

Ludzie już to widzą i nie dają się wkręcać. Niedobrze się robi od ich chamstwa i hejtu

08:46, 22.03.2024

Jaworowski 2Jaworowski 2

3 7

A jakie to fejkowe konta skoro wiadomo kto to jest ? Ja w ogóle sądzę że wszystkie konta normalnych ludzi na fejsie są fejkowe z wyjątkiem osób publicznych i wcale mi to nie przeszkadza w zapoznawaniu się z ich poglądami. Tak na marginesie to nie widzę nawie wieśbuku mowy nienawiści ani niszczonych b bannerów.

09:12, 22.03.2024

Nikogo personalnieNikogo personalnie

16 15

Kandydatka nikogo personalnie nie oskarża. Informuje, że sprawę zgłosi na Policję. Nawołuje do zachowania spokoju. A tu jakieś trole atakują. Pewnie banery same postanowiły się popisać i nie ma co tu zgłaszać na policję? U nas takie cuda. 🤣

08:05, 22.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do marioliDo marioli

17 17

Pani już dziękujemy....niech pani przestanie się popisywac

08:09, 22.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

YoYo

15 15

Szkoda czasu tu pisać. Tu same trole broniący burmistrza za wszelką cenę. Zero merytoryki. A banery same się zniszczyły.

08:30, 22.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Obrzydliwe Obrzydliwe

14 14

Co ta kobieta odstawia. Teatrzyk za teatrzykiem

08:48, 22.03.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JoJo

10 11

A zwolennicy Wojtusia mieli w nocy performance.

09:08, 22.03.2024

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


QueerQueer

12 10

Banery pana Wojciecha są zbyt piękne, by je niszczyć. Jego makijaż przyprawia o zawrót głowy. Pozdrawiam LGBT 🏳️‍🌈🏳️‍🌈🏳️‍🌈

09:04, 22.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WidzącaWidząca

8 13

Na pogrzebie w Gdańsku rzeczywiście był Wojny Kankowski. Stał w tłumie, jak szary obywatel i wyciągał głowę tak jakby do zdjęcia.

09:13, 22.03.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Miało być:Miało być:

4 1

Wojciech

09:13, 22.03.2024

aleś się popisałaśaleś się popisałaś

5 2

widząca, dobrze że nie jasnowidząca :))))

10:49, 22.03.2024

Moralny KabaretMoralny Kabaret

11 9

Kankowski nie widział problemu jak z kolegą HORAŁĄ i Drelichem z PIS biegał po gminie i szkołach robiąc wizyty gospodarskie wspierając kampanię wyborczą. Wtedy to było dobre 🤣🤣🤣
Jakoś p.Marioli nie widziałem jak biega z PiSem w kampanii wyborczej.

09:35, 22.03.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Akurat burmistrz Akurat burmistrz

6 6

Kankowski pozyskiwał pieniądze dla gminy, dzięki czemu budował szkoły, boiska i inne obiekty. Pani Zmudzińska dzięki Pisowi zadbała o własną kieszeń.

10:34, 22.03.2024

PiS żukowoPiS żukowo

6 10

Tylko Wojtek kandydat najlepszy ♥️

09:36, 22.03.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@PiS żukowo@PiS żukowo

8 2

PO raz kolejny cymbale informuję ciebie że p. Kankowski biegał PO zdjęcie do Tuska co gazuję i bije rolników więc jaki p. Kankowski jest PISowski? Leczysz się psychiatrycznie?

11:37, 22.03.2024

SlaboPaniZSlaboPaniZ

3 0

Widzę że konkurencja robi z POwca PiSowca. Chyba im już kampanię pomysłów brak. Słabo widzę ich ew. rządzenie

19:16, 22.03.2024

WłaścicielWłaściciel

6 4

Kto wam, z komitetów wyborczych pozwolił na wieszanie swoich plakatów na płotach, słupach oświetleniowych, drzewach, itp.
Płot jest własnością tego, który za nim mieszka, słup energetyczny należy do Zakładu Energetycznego, drzewami zajmuje się Rejon Dróg.
Nie można niszczyć, ale rano wstajesz i widzisz na własnym płocie banery wyborcze to powieszenie bez pozwolenia, pytania jest wykroczeniem, przestępstwem czy brakiem kultury?

09:55, 22.03.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Serio?Serio?

4 1

Jesteś zarządcą tych wszystkich publicznych i prywatnych obiektów? Zadzwoń do nich, np. do Urzędu Gminy, do OKiS-u, do Spółki Komunalnej Żukowo i im powiedz, że się Tobie to nie podoba. Akurat np. banery Kankowskiego i jego ludzi wiszą na obiektach komunalnych. Sami sobie wydali pozwolenie. Ciekawe, czy mają to chociaż w dokumentach?

10:22, 22.03.2024

RozprężnyRozprężny

11 10

Ło matko, aż pięć banerów zniszczyli, to ile ona ich miała? Dziesięć? Nie jej jedynej banery zostały uszkodzone, im bliżej dnia wyborów to tych banerów będzie wszedzie więcej i wiecej i beda sie walać wszędzie jeszcze długo po wyborach, żeby ta kandydatka z takim zaangażowaniem potem je usuwała, jak angażuje się w te incydentalne zdarzenia z udziałem jej banerów.

Mam też pytanie, ktoś wywiesił taki baner na ogrodzeniu mojej nieruchomości, bez mojej zgody, czyli można przyjąć, że korzysta z powierzchni reklamowej bez mojej zgody. Nikt się mnie nie pytał czy może oraz czy oczekuję jakiejś opłaty. Zwyczajnie postawili mnie przed tym faktem, w myśl prawa jeśli go sam usunę moge ponieść konsekwencje karne. Czy jako osoba prywatna, moge postawić komitet wyborczy tego kandydata co wisi na moim ogrodzeniu, do uiszczenia opłaty, za korzystanie z mojego ogrodzenia jako powierzchni reklamowej?
Czyli, czy moge postawić przed faktem dokonanym taki komitet wyborczy i żądać powiedzmy 100 złotych za pierwszy tydzień udzielenia miejsca? Jak to zrobić, aby miało to podstawy w naszym prawie fiskalno-skarbowy, taki jakby rachunek z którego komitet wyborczy nie może się wybronić, bo wieszając na moim ogrodzeniu taki baner, przyjął moje warunki korzystania z tej powierzchni, a ja sobie ustaliłem że jest to 1000 zł za każdy tydzień.
Ktoś powie, że mam zadzwonić i poprosić ich o usunięcie baneru, ale do mnie nikt nie dzwonił czy może powiesić i korzystać z mojej własności.
Co o tym sądzicie? Nie chodzi mi tutaj o kasę, tylko o to, że te banery wieszają gdzie popadnie, a jeśli będzie wisiała nad nimi straszak, że moga dostac rachunek za korzystanie z czyjejś własności to się zastanowią czy warto wieszać w tym miejscu bez gody właściciela.

10:13, 22.03.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KretynKretyn

7 2

Zamiast tutaj się pocić, to pomyśl, że ktoś kto wieszał, mógł się pomylić. Zadzwoń do komitetu wyborczego i poproś o usunięcie. Bądź życzliwy. Dobro zwycięża.

10:17, 22.03.2024

Smutne Smutne

7 3

Chyba trzeba się cieszyć, że nie użyli brunatnej farby? 🙄 Podziemna rzeka rasizmu płynie i niewiadomo, kiedy wyleje na powierzchnię 😥

10:13, 22.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obywatel Obywatel

7 12

A co to kiedyś była za afera z kimś z rodziny obecnego burmistrza ? Pytam bo jak wiadomo jabłko zawsze spada niedaleko od garbatej jabłoni.

10:18, 22.03.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

przynajmniej przynajmniej

7 7

konferencji z tego powodu nie organizowano ... no cóż niektórzy potrafią się ośmieszać

10:55, 22.03.2024

Do wyżej Do wyżej

9 6

Ale media pisały...

11:04, 22.03.2024

#Agresja#Agresja

11 13

Liceum w Żukowie pamięta o zachowaniu młodego Kankowskiego wobec koleżanki z klasy.

10:24, 22.03.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

a my też a my też

9 8

pamiętamy jak dzieci rzucały jajkami w baner Kankowskiego inspirowane przez radnego z Otomina

10:38, 22.03.2024

Buhaha Buhaha

6 9

I teraz ten baner ma traumę i chodzi na terapię? 🤣

10:44, 22.03.2024

Tak, Tak,

3 0

wykorzystywanie dzieci i wciąganie ich w taki hejt to było dopiero chamstwo. Co trzeba mieć w głowie, żeby posuwać się do czegoś takiego? I ci ludzie dzisiaj mówią, że są hejtowani? Jak oni nic innego nie robią od bardzo, bardzo długiego czasu. Dobrze, że filmiki z radnym z Otomina są zachowane, wszystko widać.

20:41, 22.03.2024

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


A pracownicyA pracownicy

5 10

UG Żukowo nie piszą obrażających komentarzy z fajkowych kont?

10:36, 22.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Kretyn@Kretyn

4 6

Ale niby na czym ta pomyłka komitetu wyborczego ma polegać?
Jest ogrodzenie, jest teren prywatny, na ogrodzeniu nie ma tablic, na których wisiałyby wcześniej jakieś plakaty. Ktoś zwyczajnie bezczelnie po zmroku go powiesił.
Taka sytuacja powtarza się podczas każdych wyborów.
Zresztą popatrz gdzie wiszą banery, często wiszą i sa ustawiane w pasie drogowym, a wątpię, aby komitety miały pozwolenie na wieszanie banerów na barierkach okalających ronda w Kartuzach, Kiełpinie. Robi się śmietnisko.

10:37, 22.03.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@@Kretyn@@Kretyn

5 1

Zadzwoń i zapytaj, czy mają pozwolenie. To najlepszy sposób. Co do pomyłki, to jeśli coś zlecasz, to wykonawca mógł nie zrozumieć, gdzie miał powiesić.

10:42, 22.03.2024

człowiekuczłowieku

6 0

daj se na luz, kolejny awanturnik

10:45, 22.03.2024

Ze wsi Ze wsi

9 9

W tej gminie nawet sołtysi mogli publicznie poniżać, lekceważyć i obrażać mieszkańców w imieniu władz. Mogli nawet drążyć do wykluczania ze wspólnoty samorządowej. 😥 #Stop#Hejt

10:40, 22.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WiedźmaWiedźma

12 12

Pani Mariola w jakąś przedwyborczą histerię wpadła. Zmasowany atak na banery to brzmi groteskowo :)

10:46, 22.03.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

FemiFemi

9 5

Wiedźmo, Siostro, dzięki! Pozdrów może kolegów szowinistów i mizoginów? Może Ci powiedzą, jak sobie radzić z histerią?

10:49, 22.03.2024

LGBT+LGBT+

5 11

Kiedy Love Parade w Żukowie? 👭🧑‍🤝‍🧑🌈🏳️‍🌈❤️

10:46, 22.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do @Kretyndo @Kretyn

9 0

nie trać czasu na fb tylko zgłoś to do komitetu wyborczego albo na policję. Takie twoje prawo.

10:49, 22.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jak ta kobieta Jak ta kobieta

13 13

problem robi z takiego powodu, to nie nadaje się na burmistrza. Furiatek nam nie trzeba

10:51, 22.03.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

FemiFemi

10 8

W ten sposób ją poniżasz, a ona ma rację, że broni przestrzegania prawa. Zatem masz problem.

11:01, 22.03.2024

GochaGocha

4 4

Widziałam sporo innych poniszczonych banerów, tylko Ona tupie obcasem. Słabe to

14:25, 22.03.2024

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


łoooo hooo hooołoooo hooo hooo

14 12

5 banerów zestawione ze śmiercią Adamowicza ... powiało groteską :)))

10:58, 22.03.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@łoooo@łoooo

11 9

Twój umysł zestawić z wybitnym umysłem to dopiero jest groteska

11:18, 22.03.2024

@ łohoho @ łohoho

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Niestety Niestety

5 1

Wielu normalnych, Kaszubów szczerych katolików, wypowiada po cichu słowo na CH.

12:08, 22.03.2024

deportacja!!!!!!!deportacja!!!!!!!

6 2

deportować wszystkich samorządowców na spitzbergen lub sybir w trybie natychmiastowych!!!!!!!
Kankowski, Żmudzińska i inni od razu deportacja!!!!!
Ludzie nie dajcie sobie robić watę z mózgu!!!
PRZECIEŻ TO USTAWKA!!! NIE GŁOSUJCIE NA NICH NIE ZNIŻAJCIE SIĘ DO ICH POZIOMU, to jest DNO!!!
szanujcie wasze rozumy
obaj kandydaci z Żukowa to PO
kto powołuje się na mowę nienawiści, albo jakiegoś tam Adamowicza, albo rozprowadza i lansuje TW BOLKA nie jest godzien na oddanie na jego głosuje.

12:03, 22.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RozprężnyRozprężny

2 6

@Kretyn
@człowieku i inni
Uważacie mnie za, jak to ktoś napisał, awanturnika, macie takie prawo wyrażać swoją opinię, ktoś inny pisze, zadzwoń i zapytaj się czy komitet wyborczy ma pozwolenie na wieszanie plakatów w obrębie pasa drogowego. Wieszanie banerów reguluje Kodeks Wyborczy, wystarczy, aby komitety się do niego stosowały. Nawet mając pozwolenie na umieszczanie w pasie drogowym, są miejsca, które są wyłączone z tego pozwolenia. Tutaj nie potrzeba żadnej wielkiej wiedzy tajemnej, sytuacja z banerami powtarza się przy okazji każdych wyborów, dlaczego ja mam tracić swój czas na pilnowanie, aby inni szanowali moją własność? Skoro policja i straż miejska może takie banery wywieszone w nieodpowiednich miejscach usuwać na koszt komitetów wyborczych.
Skoro taki komitet wyborczy stawia mnie przed faktem dokonanym, ja również chcę zastosować tą metodę, a nawet jeśli jakiś zleceniobiorca się pomyli, to komitet wyborczy ma sprawcę i niech jego obciążą, za wadliwie wykonaną usługę.

12:09, 22.03.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do wyżej re:Do wyżej re:

8 0

Straży gminnej nie ma w Żukowie. Policja nie ma kadr. Ty masz czas na długie posty, a nie masz czasu na wykorzystanie jednego telefonu?

12:17, 22.03.2024

RozprężnyRozprężny

1 1

A bo widzisz, ktoś napisał, że się pomylili i przez pomyłkę powiesili u mnie, a jak zadzwonię, powiem, aby zdjęli a oni znowu się pomylą i usuną u kogoś innego? Potem znowu dzwonić? Rachunek obciążający taki komitet szybko by rozwiązał sprawę.
Nie piszę o konkretnej straży miejskiej, tylko o tym, że w Kodeksie Wyborczym, jest zapisane, kto może usuwac z przestrzeni publicznej banery naruszające ów kodeks.
Niestety policja nie wie czy baner na moim ogrodzeniu jest powieszony zgodnie z prawem czy nie, angazowanie też służb do tego celu jest jak wzywanie straży pożarnej do zatrzaśniętych kluczyków w samochodzie.

14:21, 22.03.2024

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Już wiemJuż wiem

10 14

na kogo zagłosować. Jeszcze wczoraj mówiłem sobie że nie pójde na wybory bo nie ma na kogo głosować. Dziś zagłosuje na Zmudzińską tylko dlatego że brzydzę się takim poziomem hipokryzji u obecnego burmistrza. Czy w Polsce jest jeszcze możliwe żeby samorządowcami byli ludzie tacy jak np. Prezydent Warszawy Stefan Starzyński. Do końca był z warszawiakami podczas obrony Warszawy za okupacji. patrząc na dzisiejszych włodarzy gmin i miast / ich kręgosłupy moralne / jestem sobie w stanie wyobrazić że okupantów witaliby chlebem i solą. Jak robię w czasie pokoju takie wolty polityczne to w czasie wojny? Strach się bać.

12:32, 22.03.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do już wiemDo już wiem

7 2

To idź ,kogo to obchodzi

13:11, 22.03.2024

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Żerca Żerca

3 9

Prawdziwy katolik nie dzieli ludzi i nikogo nie wyklucza że wspólnoty. Chrystus był za równością wszystkich ludzi. Niestety, niektórzy kaszubscy urzędnicy odmawiają nowym mieszkańcom pomocy np. w załataniu dziury w drodze, albo to odwlekają. A tak fajnie się działki sprzedaje, własną ziemię. Czy wiecie, co to jest dyskryminacja? Co to jest hipokryzja?

12:36, 22.03.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Sami się podkręcacieSami się podkręcacie

6 3

w tych podziałach, wcale tak to nie wygląda. Ja mieszkam tu zaledwie 7 lat i nikt mnie nigdy źle nie traktował, ale też z życzliwością podchodziliśmy do ludzi tu zamieszkujących i to samo otrzymaliśmy

13:23, 22.03.2024

Do wyżej Do wyżej

5 2

Nie wszyscy tacy są. Pytanie, czy tylko tu nocujesz, czy też pracujesz? Czy jesteś tutaj zameldowany? Czy o coś prosiłeś? Tutaj życzliwość i to ciągle podawanie wszystkim ręki, to często obłuda.

14:02, 22.03.2024

Człowieku,Człowieku,

2 0

masz problem z podawaniem ręki? To nie dziwię się, że mają do Ciebie dystans. To się wyczuwa. Ja tu normalnie mieszkam, pracuję i odpoczywam i dobrze z sąsiadami Kaszubami żyję. Ostatnio nawet mój pies zepsuł sąsiadowi ogrodzenie, ale żadnej afery sąsiad nie wykręcił. Przeprosiłem i po kilku dniach, a może nawet trochę dłużej naprawiłem i wszystko między nami OK :)

21:38, 22.03.2024

PrawdaPrawda

6 10

Jestem oburzona słowami P burmistrza. Proszę posłuchać Sesji Rady Gminy z dnia 30 maja2023 roku. Sesja nr 59 Sam koniec. Mówi wszystko. Zachowanie włodarza odklejone od rzeczywistości. Jak można powiedzieć do drugiego człowieka Radnego żeby przestał szczekać. Pojawia się również wątek dotyczący ŚP Pana Pawła Adamowicza . Słowa wypowiada Przewodniczący Rady Gminy Witold Szmidtke.

13:08, 22.03.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoooBooo

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


ZdziwionyZdziwiony

10 9

Trochę to słabe, że kandydatka na burmistrza czyta z kartki.
Czy zdaje sobie Pani sprawę, że trzeba będzie się elokwentnie wypowiadać i bez kartki???
Mojego głosu Pani nie zyska!

14:08, 22.03.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ŹleŹle

5 5

jest wtedy, kiedy burmistrz nie odpowiada na pytania i gada w koło to samo, nie na temat, albo przedłuża swoje wypowiedzi, żeby zmęczyć odbiorców lub wyprowadzić w pole. Oświadczenia zwykle się czyta. To są precyzyjnie, logicznie dobrane treści zgodne z prawem. Ucz się!

14:40, 22.03.2024

UstawkaUstawka

13 6

Sory, rano zniszczony baner a za chwilę protest, wydrukowane banery z zastraszaniem, zebrani ludzie i media. Nie trzeba być detektywem żeby widzieć że śmierdzi to ustawką. P. Mariola! Naprawdę? Taka chamska kampania!?

14:22, 22.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Obywatel Obywatel

7 9

Kankowski to typowy kaszub a typowy kaszub jest mściwy, zawzięty i *%#)!& jak but. Wojtek jest dobrym kaszubą

14:35, 22.03.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@@

1 3

Noo a wy pejsaci ukraińcy jesteście na pewno znacznie lepsi?

23:59, 22.03.2024

Niesmak Niesmak

10 1

Kaszub Donald Tusk poparł w czasie kampanii wyborczej Kaszuba Wojciecha Kankowskiego. Reszta się nie liczy?

14:48, 22.03.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KaszubskośćKaszubskość

3 3

nie ma tu nic do rzeczy

20:30, 22.03.2024

Tomasz z Pępowo Tomasz z Pępowo

3 1

Poparł, czy się z nim sfotografował, z całym szacunkiem, ale chyba akurat Donald Tusk wie o Żukowie tyle że stał tu kilka razy w korku!

08:56, 23.03.2024

@Obywatel@Obywatel

6 4

I wy potem apelujecie o to, żeby nie było hejtu i mowy nienawiści tak? Wstydzilibyście się. Sami się nakręcacie a potem na innych wskazujecie palcem. Niepoważne to jest

14:50, 22.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A A

3 7

Pali się Jankowskiemu koło D..., mówić do radnego, żeby nie szczekał to szczyt chamstwa. Pani Mariolu proszę się nie martwić,a ktoś kto nie ma za grosz kultury na pewno nie wygra ,nie pozwolimy,żeby trzecią kadencję tu był. Nie ten człowiek

18:12, 22.03.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AA

2 1

Miało być Kankowskiemu 🙂

18:13, 22.03.2024

Papa SmerfPapa Smerf

5 3

Mam już dość Gargamela i Klakiera!

18:18, 22.03.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Tomasz z PępowaTomasz z Pępowa

3 1

Zatem pora na smerfetkę😃

08:53, 23.03.2024

Słaba akcjaSłaba akcja

5 4

Pani Mariola swoim wystapiniem totalnie straciła w moich oczach.

19:32, 22.03.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

To tak samo To tak samo

4 3

jak w moich. Taki skandal z powodu 5 banerów? To już histeria.

20:24, 22.03.2024

Tomasz z PępowaTomasz z Pępowa

4 3

... no co dlatego zagłusujesz na aktualnego niedojdę, aby przez kolejne lata patrzeć na te kliki i ustawione nominacje dyrektorskie w podległych mu instytucjach.

08:51, 23.03.2024

@Słaba akcja@Słaba akcja

4 1

to prawda. Chyba wiele osób jest rozczarowanych. Bezsensowna ta akcja zupełnie niepotrzebna.

23:20, 22.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do: ObywatelDo: Obywatel

2 2

Może czas wyjechać poza Kaszuby i zobaczyć jak jest z życzliwościa w innych częściach kraju?
Pewnie Cię zmartwię, ale to co opisujesz, to nie jest jakiś charakterystyczny znak rozpoznawczy Kaszubów, to jest typowe dla gatunku ludzkiego, niezależnie w jakiej części świata mieszkają i z jakiej grupy kulturowej się wywodzą.

08:27, 23.03.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Z Polski Z Polski

2 1

A gdzie jeszcze w Polsce na Polaka mówi się OBCY?

10:06, 23.03.2024

Tomasz z PępowaTomasz z Pępowa

3 3

Mieszkańcy, wiadomo że ta konferencja itp... nie skłania by głosować na Panią Mariolę, ale to może być wpadka etc... natomiast jak inaczej odsunąć tego gnoma od władzy, nie ma trzeciej drogi😃 nie pozwólmy sobą pomiatać przez kolejne lata!!! Tylko zmiana daje nadzieję

08:44, 23.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŻyczliwośćŻyczliwość

3 2

Napływowi na Kaszubach to: bose Antki, mieszczuchy, obcy.

10:09, 23.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tetryk - hersztTetryk - herszt

0 2

Nie szczerzyć mi tu kłów na siebie - bo już dawno wam wszystkim powiedziałem, że jesteście Ukrytą Opcją Niemiecką - dlatego moja Jawna Opcja Ruska tego nie lubi .... poniatnoooo ??

20:59, 24.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kanka odpadaKanka odpada

1 1

NIE GŁOSUJCIE na POwca Kankowskiego! To obciach głosować na tego ŁGARZA!

12:44, 25.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pytam Pytam

0 0

Kto w ŻUKOWIE reprezentuje Konfederacja? Kto to wreszcie ujawni, bo przy nazwiskach to już nie wypada podać kto i z jakiej partii startuje, co?!

12:50, 25.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%