Zamknij

Kartuzy. Na Rynku upamiętniono Pawła Adamowicza. Wieczorem msza

12:04, 15.01.2019 M.D Aktualizacja: 14:28, 15.01.2019
Skomentuj fot. Magda Dzienisz fot. Magda Dzienisz

Burmistrz Kartuz, starosta powiatu kartuskiego, poseł Stanisław Lamczyk, urzędnicy, radni, a także uczniowie, przedszkolaki i mieszkańcy upamiętnili dziś Pawła Adamowicza. Zapalono znicze, odmówiono modlitwę.

Na kartuskim Rynku stanęła dziś tablica ze zdjęciem Pawła Adamowicza, prezydenta Gdańska, który wczoraj zmarł na skutek ran odniesionych po ataku nożownika. Zapłonęły znicze, oprócz samorządowców pojawiła się młodzież z kartuskich szkół, przedszkolaki z przedszkola Kubuś Puchatek i sami mieszkańcy.

- Dzisiaj przyszliśmy tu spontanicznie, oddajemy hołd mojemu przyjacielowi, ale też przyjacielowi Kartuz - mówił Mieczysław Grzegorz Gołuński, burmistrz miasta. - Był wspaniałym samorządowcem i wspaniałym kolegą. Zawsze mówił o Gdańsku, o Pomorzu i o Kaszubach jako o jedności. Połączyliśmy się symbolami: Gdańsk to historyczna stolica Kaszub, a Kartuzy są realną stolicą Kaszub. Wszyscy nie możemy uwierzyć w to, co się stało. Doszło do tego właśnie wtedy, kiedy Polacy pomagali innym. Mówiono o pomocy i przyjaźni i wówczas stało się coś niewyobrażalnego, odebrano życie prezydentowi miasta, który zawsze był wśród ludzi. W tym dniu, gdy chciano zapalić światełko do nieba, jego światełko zostało zakończone.

fot. Magda Dzienisz

Burmistrz Kartuz podkreślał, że doprowadzono do takiej sytuacji w Polsce, że każdego może dosięgnąć "zbrodnicza ręka".

- Jak żyć w tym mieście, w tym kraju, abyśmy byli bezpieczni? To przecież zapewnienie bezpieczeństwa jest domeną samorządowców. Samorząd to jednostka społeczna, która jest nastawiona na kontakt z ludźmi i właśnie takim człowiekiem był Paweł Adamowicz. Szczerym, otwartym i przyjaznym - mówił Mieczysław Grzegorz Gołuński.

Włodarz miasta apelował także o zgodę.

- Wszyscy powinniśmy zadać sobie pytanie, czy warto kłócić się o niepotrzebne rzeczy, często o bzdety - wtedy, gdy mówimy o wielkich rzeczach dla naszego miasta, gminy, województwa. Powinniśmy mówić jednym głosem, a nie tracić czas na niepotrzebne zwady i spory. Powinniśmy szukać rozwiązań na drodze kompromisu - podkreślił. 

Ksiądz Ryszard Różycki, proboszcz parafii pw. Św. Kazimierza, odmówił krótką modlitwę, zaprosił także wszystkich mieszkańców na wieczorną mszę w intencji Ojczyzny i spokój duszy ś.p.Pawła Adamowicza.

- Są takie wydarzenia, wobec których słowa nie oddadzą tego, co czujemy, a nam wierzącym pozostaje modlitwa - podkreślał proboszcz. - Ona daje nam pewność, że z perspektywy Bożej wszystko może wyglądać inaczej, a to, co boli może przynieść dobre owoce.

Mieszkańcy cały czas mogą zapalać znicze na kartuskim Rynku. Wieczorne nabożeństwo odbędzie się o godz. 20.00 w kościele pw. Św. Kazimierza.

Aktualizacja, godz. 14.28:

Jak informuje Urząd Miejski w Kartuzach, mieszkańcy mogą także wpisywać się do Księgi Kondolencyjnej, która dostępna będzie w Urzędzie od jutra od godz. 8.00.

fot. nadesłane

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(67)

przerażenieprzerażenie

39 8

Chyba każdy polityk zdał sobie właśnie sprawę z tego, że może przed wymiarem sprawiedliwości można uciec, ale przed bandytą z nożem już nie.

Dobrze że nie jestem politykiem.

[*] 13:31, 15.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

brawobrawo

10 0

mocny i trany komentarz 100% racji 17:12, 15.01.2019


reo

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


No No

7 13

Tak to teraz trochę zaczyna wyglądać. Teraz PO ma swoją ofiarę za grzechy nas wszystkich. 14:48, 15.01.2019


Mieszkaniec wsi Mieszkaniec wsi

41 29

Wiadomo każdy człowiek chciałby żyć, zginął z rąk psychopaty ale nieróbmy z Prezydenta Adamowicza męczennika jakby uratował pół Gdańska przed atakiem Terorystycznym więcej pokory i spokoju. 14:29, 15.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxyxxy

22 13

Bardzo szkoda pana prezydenta Adamowicza bardzo wporządku facet!nie oszukujmy się to są rezultaty firm ochroniarskich co zatrudniają rencistów z grupami albo studentów co nie mają zielonego pojęcia o ochronie!najważniejsze ze jest dofinansowanie z PFRONU!!!a na pracowników doświadczonych ochrony licencjonwanych(kwalifikowanych ochrony)niema kasy!to jest smiech na sali panowie!i teraz panowie prezesi firm ochroniarskich macie efekty waszej chciwoty!!!! 14:46, 15.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PrawdaPrawda

9 1

I jest to efekt również tego, że w zamówieniach na ochronę decyduje najniższa cena. 14:51, 15.01.2019


do xxydo xxy

16 4

Za najniższą krajową nikt oprócz emerytów i niepełnosprawnych do ochrony nie pójdzie. A narażać życie za parę złotych to już szukaj ze świecą. Poza tym takie imprezy firmy ochroniarskie często obstawiają charytatywnie na swój koszt jedynie dla reklamy. 15:08, 15.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HansHans

38 26

Nie mam nic do Adamowicza, ale zrobili z tego lekką szopkę. Zachowanie polaków przypomina śmierć Papieża Polaka. 15:10, 15.01.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Durne...Durne...

8 19

Szopkę?! Światowe media o tym informują, wśród moich znajomych spoza Polski większość o tym słyszała. Czy uważasz, ze po morderstwie przed kamerami w takich okolicznościach, takiej osoby kolejne dni będą takie same? Takie sytuacje zmieniają świat. A na pewno zmienia ten kraj. Jesteś prostym człowiekiem - jestem w stanie zrozumieć Twój wywód jako opinie osoby o wąskich horyzontach 15:19, 15.01.2019


HansHans

12 5

Jak na osobę ograniczoną, strasznie dużo piszesz. Nie znasz mnie to się nie wypowiadaj. W internecie tacy jak Ty, potrafią tylko obrażać a w realu już tacy mądrzy nie są... 15:41, 15.01.2019


do Durniakado Durniaka

14 8

o jejku światowe media informują ło matko, a jak światowe media poinformują, że polacy mordowali żydów to też będziesz te androny łykał, zażyj lepiej tabletki 15:43, 15.01.2019


Magda @HansMagda @Hans

6 1

Zero zrozumienia 16:17, 15.01.2019


Psycholog Psycholog

24 12

Poziom frustracji i emocji w społeczeństwie sięgnął zenitu. 15:13, 15.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RubenRuben

35 26

wszystko jest sterowane, a morderstwo wygląda na zaplanowane przez te same służby co w Smoleńsku, cel ten sam destabilizacja Polski, skłócenie społeczeństwa, likwidacja PiS, wygląda na mord rytualny, zresztą widać po zachowaniu owsiakowych lemingów, morderca skacze to i tłum skacze. Dziwie się tej obłudzie PO sami odrzucili Adamowicza z PO, a teraz wielkie jęki, zresztą kto jest za aborcją, czyli ci wszyscy co tak teraz jęczą, sami są tej samej linii co ten psychicznie chory Stefan, czym się różni propagowanie aborcji czyli morderstwa przez lewicowe lemingi, a morderstwem Stefana, oba przypadki są morderstwem, a więc niech lewica zastanowi się nad sobą, nad własną mową nienawiści i kłamstwem, bo pewnych rzeczy się nie da wybielić, a jak widzę Tuska i Wałęse, który ma wnuka bandytę pewnie kolegę Stefana to mi się nie dobrze robi od tego zakłamania. 15:24, 15.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

rubensrubens

5 24

a mi się robi niedobrze czytając twoje wypociny 15:26, 15.01.2019


betbet

6 16

te ruben ty jestes tak *%#)!& glupszy niz ustawa przewiduje masakra 16:19, 15.01.2019


@Ruben@Ruben

10 19

Pozwól że zacytuję pewnie twojego idola - "spieprzaj dziadu". 16:29, 15.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RubenRuben

11 4

Stefan nic mocniejszego nie masz poza *%#)!& dziadu, a może zacytować twojego idola i chorego z nienawiści agenta Sikorskiego zacytuje "dorżnąć watahę" mogłeś się bardziej postarać 17:07, 15.01.2019


Kasztelanka Kasztelanka

17 15

Cały Gdańsk placze ludzie go wybierali przez 20 lat to chyba o czymś świadczy że był dla nich dobrym człowiekiem i dobrym prezydentem a to jest ważne więc przestańcie pluć na człowieka który nie może już się bronić... 16:37, 15.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

lollol

3 0

tia, każdy bory człowiek ma prokuratora na karku. 21:28, 15.01.2019


zdruzgotanazdruzgotana

29 9

Śmierć Pawła Adamowicza bardzo mną wstrząsnęła.... Zapaliłam znicz na rynku, chyba wybiorę się na mszę. Ale to co się wyprawia?! Czy my zawsze musimy przeginać w jakąś stronę?! To ciąganie dzieci z przedszkola, czy rodzice wyrazili na to zgodę? Ja jako rodzic wolę sama zabrać tak małe dziecko i mu to ułożyć jakoś w głowie. Uczniowie ze szkoły ciągani jak w komunie, bo co? Bo był telefon z urzędu, że potrzebny tłum? Ciszej nad tą trumną! Dajcie to przeżyć "in the sound of silence", przestańcie w tym urzędzie reżyserować takie szopki. 17:10, 15.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

zxczxc

4 1

Marto. Dziękuje za ten wpis. Pozdrowienia. 18:06, 15.01.2019


świadomaświadoma

0 1

Właśnie w tym rzecz..... Nieświadomość i tzw. ciemnogród to główny problem dzisiejszych czasów. Od zarania dziejów dobro i zło panoszy się na tym świecie ale problem polega na tym,że im dalej kroczymy to coraz więcej jest zła. Prawda jest taka ,że tak długo jak będę stąpać po ziemi sytuacja się ta nie zmieni. Dlaczego ? odpowiedź jest prosta. Bo wciąż jest wiele ludzi zacofanych,kurczowo trzymających się jakichś starych banałów. Niestety trzeba spojrzeć prawdzie w oczy i otwarcie powiedzieć,że choćby nie wiadomo co byśmy nie robili, to nie uchronimy naszych dzieci od zła i przemocy. Jedyną słuszną postawą,która spoczywa na nas dorosłych jest uświadamianie naszej latorośli. Dlaczego zabrano w takie miejsce przedszkolaków ? To logiczne. To nie było żadne prosektorium czy zakrwawione miejsce zbrodni. Te dzieci poszły oddać cześć i hołd ważnej,publicznej osobie która tragicznie zginęła. To nie były dwuletnie dzieciaczki ,które niczego nie rozumieją a 5-6 latki które mają już dużą wiedzę i świadomość celu takiego spotkania. Sama mam dwójkę dzieci i wychodzę z założenia,że takie dzieci bardzo często rozumieją o wiele więcej niż niejeden dorosły. Od najmłodszych lat należy je uświadamiać,że zło istnieje,że pewne czyny niosą za sobą takie a nie inne konsekwencje. Nie należy ich trzymać pod kloszem i izolować od prawdziwiej rzeczywistości. Tylko tłumaczyć , uświadamiać i pokazywać namacalne dowody takimi jakie one są. Bo później takie dziecko wychodzi z kokonu i zderza się z zupełnie inną rzeczywistością z którą nie jest sobie w stanie poradzić. Te przedszkolaki z pewnością nie były tam bez powodu. Dla mnie to symbol nadziei na to, że nasza przyszłość ma jeszcze szanse na zwyczajną normalność. Jestem przekonana że personel tego przedszkola w odpowiedni sposób przedstawił im cel i powód ich wizyty w tym miejscu,więc kompletnie nie rozumiem niektórych oburzenia. To tacy sami obywatele jak my i mają prawo do okazania patriotyzmu i współczucia z wszystkimi innymi Polakami. 18:36, 16.01.2019


echhechh

24 6

Szkoda człowieka i jego rodziny . Nie mam nic przeciwko oddawani czci zmarłemu , ale czy ktoś pomyślał o etyce i zdrowym rozsądku przyprowadzając przedszkolaki ??? Warto się nad tym zastanowić , niech takie gesty będą z serca i świadome oraz dobrowolne. 17:22, 15.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

KtośKtoś

4 2

A ja uczę swoje dzieci empatii, współczucia, szacunku do drugiego człowieka. Wskazuje im co dobre, a co złe. Tłumaczę, pomagam im zrozumieć ten świat. Razem zapalamy znicze 01.11, razem wrzucamy pieniadze do puszek WOSP. Żałuję bardzo, że nie uchronię moich dzieci przed złem tego świata. Mogę je tylko uświadamiać. 00:35, 16.01.2019


echhechh

1 1

Tylko że dzieci w tym wieku są tego nieświadome i oswajać je ze śmiercią powinno się znacznie później. Podejrzewam że z uświadamianiem problemu oraz z wytłumaczeniem faktu tej tragicznej śmierci przedszkolakom nie miało to nic wspólnego, to rola psychologa dziecięcego. 14:53, 16.01.2019


......

1 2

Moje dzieci, gdy były w wieku przedszkolnym, już miały świadomość śmierci. Uczestniczyły w lekcjach religii gdzie dowiedziały się o śmierci Jezusa, zegnaly też swoich pradziadkow. Szczerze wątpię, aby ktoś tym przedszkolakom szczegółowo objaśniał tę tragedię. Nasza, dorosłych w tym rola, aby przekazywać dzieciom wartości takie jak szacunek, tolerancja, wspolczucie, empatia. I pamięć o zmarłych również. 16:33, 16.01.2019


SwójSwój

23 14

Ja mam takie pytanie jak prezydent naszego kraju i inni zginęli to takiego cyrku nie było. Rodzina prosiła o ciszę a tu na siłę w całym kraju odstawia się szopkę. Wieczny odpoczynek racz mu dać Panie. 17:31, 15.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@ Swój@ Swój

6 8

Jak nie było szopki? Co miesiąc była 19:21, 15.01.2019


Kaszubka 1Kaszubka 1

0 0

Dokładnie...szopki były co miesiąc i to obstawiane na siłę mundurowymi i nikt nie pytał o koszty tych szopek, a tydzień smutnych przeżyć w Gdańsku świadczy o patriotyzmie i wdzięczności mieszkańców tego miasta wobec swojego włodarza. Mało tego nie tylko w Gdańsku, ale w innych miastach Polski, w mediach zagranicznych mówiło się o tym strasznym wydarzeniu, o czym to świadczy? A o tym, że zasłużył na taką żałobę i pożegnanie, zdejmij klapki z oczu człowieku! 23:56, 19.01.2019


NienormalmyNienormalmy

19 29

Czy to prawda że Adamowicz ma zastąpić Jezusa w Biblii? Patrzę na ten obłęd w kraju i nie wierzę! 17:37, 15.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kropakropa

27 18

Po trzech godzinach słuchania radia zet, zacząłem się zastanawiać, kiedy ogłoszą datę beatyfikacji Adamowicza? 17:46, 15.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DebataDebata

6 9

Debata nad mową nienawiści bardzo dobrze, że jest, zawsze jest dobry czas na wyplenieniu nienawiści, ale dzisiaj powinno się rozmawiać o służbie zdrowia w państwie i nad tym jakie działania należało by podjąć w kierunku ludzi z chorobami psychicznymi. 17:59, 15.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JasnaJasna

1 5

No tak, bo rodziny wlelodzietne, a z takiej jest morderca, mają już 500+. 18:20, 15.01.2019


neckneck

7 1

gadasz jak przedstawiciel kacyk Eurokołchozu z Bruxeli, a co znaleźliście sobie kolejnych do unicestwienia, pewnie wzorce bierzecie z NSDAP, dla Hitlera chorzy psychicznie też byli problemem dlatego założył obozy koncentracyjne, dla mnie nie są problemem bo nie jestem zwolennikiem unii europejskiej i tworzenia problemów, z którymi później chce walczyć, czyli współczesnego reżimu, którzy mnożą debaty i paragrafy jak sprzątnąć tu sobie niewygodnych sobie ludzi. 18:29, 15.01.2019


Psychola podjudzićPsychola podjudzić

13 8

NAJŁATWIEJ... Szczujnia działa na najwyższych obrotach od dawna. Są efekty wśród psycholi różnego kalibru. 18:20, 15.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

śmigłośmigło

6 2

Ty zbierasz zielono-czerwone łapki?
Ludzie szczują z obu stron. Określ się, bo twój wpis jest "konkretny" jak flaki z olejem gotowane na parze ze śniegu. 19:07, 15.01.2019


Tak, od dawnaTak, od dawna

4 11

Główną sprężynę nienawiści polsko-polskiej uruchomiono powołując religię smoleńską oraz jej sektę.
Jad dozowany od lat zatruł nasz organizm. Pislamoza zakaźna się rozprzestrzeniła. Odtrutka pilnie potrzebna. Świrów u nas nie brakuje, unikajmy ich podjudzania, bo będzie coraz niebezpieczniej. Nie każdemu fundujemy ochronę za million zł. rocznie. Adamowicza osobiście widziałam kilka razy, gdy tak jak każdy z nas szedł ulicą w Gdańsku i można było z nim pogadać. Tragedia !! 19:46, 15.01.2019


@tak, od dawna@tak, od dawna

3 1

własnie jesteś tym świrem, tylko nie przechadzaj się po ulicy, bo zadzwonię po policje, bo jesteś groźny społecznie, idź do lekarza i się zbadaj. 19:58, 15.01.2019


klopsikklopsik

25 12

To co się dzieje przekracza wszelkie granice. Boję sie otworzyć lodówkę bo tam może coś gadać o śp. p. Adamowiczu. Szanuję go, modliłam sie za niego, ale ile można.

No i te przedszkolaki ? Kto je tam zaciągnął ? 20:01, 15.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gerard-lemoinegerard-lemoine

6 16

Jako Breton mieszkający od ponad 20 lat na Pomorzu jestem zbulwersowany tragedią, którą przeżyli Gdańszczanie ostatnią niedzielę wieczorem. Mam szczególnie na myśli obywateli, którzy próbują podtrzymać pierwotny i ideał związku zawodowego SOLIDARNOŚĆ w obecnym, niebezpiecznym, klimacie międzynarodowym. Mam również na myśli obywateli, którym brakowało dotychczas perspektywa historyczna, by docenić osiągnięcia ruchu społecznego tak SOLIDARNOŚĆ. Mówiąc szczerze, wydaje mi się, że to właśnie wizjonerze o klasy politycznej Pawła Adamowicza brakują obecnie w Francji. Ale teraz, jak wielu z was, myślę najpierw o rodzinie Pawła Adamowicza, bo często słyszałem i miałem sam wrażenie, że był on dobrym człowiekiem. Teraz w tym wierzę, co najmniej w tym wierzę. 20:54, 15.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ziarno i plewyZiarno i plewy

3 16

Masz współczujące serce w piersi oraz czerwone serduszko na klapie ?? Otarłeś łzę po zamordowanym ?? Jesteś ziarnem. Toczysz pianę nienawiści i warczysz na Orkiestrę i datki w zbożnym celu dawane ?? Jesteś plewem i trafisz na śmietnik. Ziarno wzejdzie i da plon. 21:23, 15.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


uciskucisk

2 0

nadomiar złego powiem, że Stefan bandyta dostał mieszkanie w Oliwie od Adamowicza tzn jego rodzina, a jak powiedziałem, że ten mord w Gdańsku to pewnie wynik porachunków mafijnych, to od razu terroryści celebrytów zaczęli wyzywać od faszystów. 09:28, 16.01.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


ab55ab55

2 0

To jaka melodia jest grana w południe codziennie z Ratusza Gdańskiego. 01:17, 17.01.2019


historianhistorian

18 9

RUBEN , dobrze napisałeś, ale oni są zaślepieni miłością nienawiści, dlatego cię nie rozumieją. On był jak cała ta PO i dlatego PO przed wyborami się od niego odsunęła, aby odsunąć się od swojej przeszłości i jeszcze raz nabrać tych PrOstaczków którzy dadzą im zwycięstwo w wyborach, a gdańsk to miasto wielu afer, Ambergold itd... 08:15, 16.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RubenRuben

6 0

właśnie sąd uniewinnił Marcina P.tj dzisiaj 16. 01. 2019 oskarżonego o afere amber gold?? przypadek??? nikt o tej informacji dzisiaj się nie dowie, wszyscy teraz czym innym żyją, no i zginął też świadek, a kto wie, może i???? 22:56, 16.01.2019


Nie narzekajNie narzekaj

4 3

To uczenie przez szkoły empatii. Ty weźmiesz dziecko a kto inny będzie miał to w d..... Tak właśnie uczymy tego znienawidzenia i obojętności na zło. 09:09, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EmpatiaEmpatia

8 10

Panie Drewka po co pozwalasz na te komentarze.Chyba Cię rajcuje ta mowa jak to wszyscy ostatnio mówią nienawiści.Byle jątrzyć ,dolewać oliwy/ale pisać o miłości,empatii i innych bzdetach / .Wstyd. 11:01, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Empatia@Empatia

6 6

Kto pisze te wszystkie komentarze? pan Drewka? Jest wolność słowa, każdy może pisać i wyrażać swoją opinię, czy to na portalu, na facebooku czy innych miejscach. Nikt nikomu nie zakazuje umieszczać swojego zdania, jednak należy pamietać, że każdy odpowiada za to, co napisał. Za to odpowiada nie pan Drewka, ale ci, co umieszczają te opinie. Więc warto zastanowić sie 3 razy, zanim swoje zdanie umieścimy w sieci. 11:19, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

świadomaświadoma

7 3

Właśnie w tym rzecz..... Nieświadomość i tzw. ciemnogród to główny problem dzisiejszych czasów. Od zarania dziejów dobro i zło panoszy się na tym świecie ale problem polega na tym,że im dalej kroczymy to coraz więcej jest zła. Prawda jest taka ,że tak długo jak będę stąpać po ziemi sytuacja się ta nie zmieni. Dlaczego ? odpowiedź jest prosta. Bo wciąż jest wiele ludzi zacofanych,kurczowo trzymających się jakichś starych banałów. Niestety trzeba spojrzeć prawdzie w oczy i otwarcie powiedzieć,że choćby nie wiadomo co byśmy nie robili, to nie uchronimy naszych dzieci od zła i przemocy. Jedyną słuszną postawą,która spoczywa na nas dorosłych jest uświadamianie naszej latorośli. Dlaczego zabrano w takie miejsce przedszkolaków ? To logiczne. To nie było żadne prosektorium czy zakrwawione miejsce zbrodni. Te dzieci poszły oddać cześć i hołd ważnej,publicznej osobie która tragicznie zginęła. To nie były dwuletnie dzieciaczki ,które niczego nie rozumieją a 5-6 latki które mają już dużą wiedzę i świadomość celu takiego spotkania. Sama mam dwójkę dzieci i wychodzę z założenia,że takie dzieci bardzo często rozumieją o wiele więcej niż niejeden dorosły. Od najmłodszych lat należy je uświadamiać,że zło istnieje,że pewne czyny niosą za sobą takie a nie inne konsekwencje. Nie należy ich trzymać pod kloszem i izolować od prawdziwiej rzeczywistości. Tylko tłumaczyć , uświadamiać i pokazywać namacalne dowody takimi jakie one są. Bo później takie dziecko wychodzi z kokonu i zderza się z zupełnie inną rzeczywistością z którą nie jest sobie w stanie poradzić. Te przedszkolaki z pewnością nie były tam bez powodu. Dla mnie to symbol nadziei na to, że nasza przyszłość ma jeszcze szanse na zwyczajną normalność. Jestem przekonana że personel tego przedszkola w odpowiedni sposób przedstawił im cel i powód ich wizyty w tym miejscu,więc kompletnie nie rozumiem niektórych oburzenia. To tacy sami obywatele jak my i mają prawo do okazania patriotyzmu i współczucia z wszystkimi innymi Polakami. 18:44, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niewiadomskaniewiadomska

10 5

jeszcze w Kartuzach im się w głowach poprzewracało.. nagle PO tacy święci brak słów.. tydzień temu 5 dziewczynek zginęło to nie było takiego halo.. 21:12, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do niewiadomskado niewiadomska

10 1

no zginęło, a ja bym poszedł dalej niewinny człowiek poszedł do aresztu, ponieważ był właścicielem tego budynku, natomiast urzędnik, który za pewne nie dopuścił jeśli ten budynek do użyteczności w zakresie bezpieczeństwa, nic mu się nie stało, a idąc dalej skoro niewinny Kowalski siedzi w areszcie, to gdzie są ludzie pokroju Arabski, Tusk, Sikorski, którzy zajmowali się przygotowaniem lotu do Smoleńska, gdzie naruszono masę przepisów urzędniczych, gdzie ci ludzie powinni siedzieć za taką przewałkę w areszcie, no gdzie my żyjemy, ktoś zmienia lot wojskowy na cywilny i łamie wszelkie protokoły międzynarodowe i urzędnicze i nie siedzi w areszcie, także nie siedzi w areszcie urzędnik, który dopuścił escape-room do publicznego funkcjonowania, a siedzi w areszcie zwykły Kowalski właściciel escape roomy, który przecież celowo nikogo nie zabił 23:06, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NICKNICK

13 3

z tymi przedszkolakami to PRZEGIĘCIE 23:23, 16.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniec eeemieszkaniec eee

10 6

Słuchając w telewizji o śmierci Adamowicza to tak wygląda że był człowiekiem świętym bardziej niż Jan Paweł II 06:26, 17.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ mieszkaniec eee@ mieszkaniec eee

7 5

Chodzi po prostu marketing polityczny. Nic więcej. PO chce na tej śmierci "zarobić". Będą próbowali "podczepić" Adamowicza pod PO, mimo że w ostatnich wyborach wystawili przeciwko niemu Wałęsę. PiS musi go chwalić i prowadzić przekaz, że zabójstwo nie było polityczne, aby nie tracić w sondażach... Reasumując, każdej opcji opłaca się chwalenie Adamowicza. Tylko niektórzy się wyłamali i podeszli do sprawy właściwie, np. Bonkowski - na zasadzie: szkoda faceta, ale nie róbmy go świętym. 08:33, 17.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do@mieszkaniec eeedo@mieszkaniec eee

4 9

Nikt nie ma tak wielkiego doświadczenia w robieniu polityki w oparciu o tragedię i trumny jak pis. Dziwne, że miłośnicy tej formacji tak szybko zapomnieli o miesięcznicach, pomnikach stawianych gdzie popadnie, 'dochodzeniu do prawdy', śledztwach, komisjach, ekshumacjach. Pewnie dobrą macie pamięć panie i panowie, ale strasznie krótką i baaaardzo wybiórczą. 09:21, 17.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obserwator 2Obserwator 2

3 6

Reasumując doszliśmy do takiego etapu sw. Pamięci Prezydent Adamowicz został świętym należało odprawiać miesięcznice . 09:50, 17.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

socjologsocjolog

13 3

miesięcznice Smoleńskie były ok, ponieważ dotyczyły całego narodu i kłamstw, które nam media serwowały i nadal serwują na temat Smoleńska, bo mowa tu o podwójnej zbrodni raz medialnej duża rola TVN, dwa fizycznej czego przykładem był agent Sikorski mówiąc "dorżnąć watahę", poza tym Smoleńsk dotyczy wszystkich Polaków, zginęli tam także posłowie PO, wystawieni przez Tuska o czym świadczy uśmieszek Tuska z Putinem nad grobami, zginęła tam wybitna postać dla Gdańska jak Płażyński, na tym należało budować autentyczną solidarność i to zaprzepaszczono, bo PiS poszedł na układy ze światem globalnym (mediami różowymi) po prostu się przestraszył i zamiast budować solidarność, poszedł w stronę kultu p. L. Kaczyńskiego budując pomnik, a Smoleński pomnik te schodki bez krzyża dzisiaj wyglądają, jak produkt masoński, odrzucili krzyż symbol walki solidarności, przypomnę ile szyderstwa było i kontrmanifestacji, teraz tego nie ma, a przecież ten sam motyw jest, tam dochodziło do sikania na znicze obrzydliwe pełne jadu nienawiści ludzi, którzy teraz wznoszą serduszka do nieba, o tym trzeba pamiętać, niestety PiS poszedł na współprace ze światem globalnym, dlatego zaprzepaścił całą solidarność, a marsze były doskonałą pokojową manifestacją dotyczącą prawdy, która jest mordowana każdego dnia, a teraz funduje nam się fałszywą solidarność, te same miesięcznice, tylko, że na tym żadna solidarność nie wyrośnie, bo nie ma na czym budować, bo UE to jedno wielkie kłamstwo budowanie fałszywej solidarności na walce z Polakami i materialiźmie europejskim, efekt będzie taki że powstaną w kontrze żółte kamizelki, które nie będą już solidarnością, ale zwykłym egzekutorem przeciwko haniebnym poczynaniom Bruxeli i całej tej skorumpowanej europejskiej mafii, co zresztą widać we Francji gdzie pali się flagi UE codziennie i nikt nie robi z tego problemu. 10:39, 17.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ do@mieszkaniec eee@ do@mieszkaniec eee

12 6

Kto miał problem z miesięcznicami? Gdyby nie obecna opozycja, sprawa przeszłaby bez echa. Ludzie by sobie przeszli, pomodlili, pogadali... I to by było na tyle... Ale nie... Bandyterka robiła kontrmanifestacje, zadymy... Bandyterka blokowała Jarosławowi Kaczyńskiemu możliwość odwiedzenia grobu brata na Wawelu... Masz problem z miesięcznicami? To przyjrzyj się, kto jest odpowiedzialny za robienie zamieszania i szerzenie nienawiści.

PiS mnie często wku,rwia, ale PO (plus kilku jego przystawek) nie znoszę całkowicie. Nie znaczy to jednak, że byłem skłonny, aby robić kontrmanifestacje i zadymy, gdy np. w Kartuzach miał miejsce cyrk przed sądami. Po prostu nie zejdę do poziomu zadymiarzy z PO. 10:48, 17.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wyborca xxxwyborca xxx

10 5

P.Adamowicz wszedzie chwalony taki dobry człowiek nawet przez kościół a w swoim programie wyborczym jak wygra wybory to przeznaczy jeszcze wiecej pieniędzy na in vitro jak to sie ma do wiary katolickiej? 11:13, 17.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

od..od..

4 0

myśle, że grzechów się nie wypomina, po prostu lepiej bardziej milczeć, nie każdemu jest dane natychmiastowe nawrócenie, niektórzy dostępują go np w chwili śmierci, dlatego bardziej powinno się szanować ciszę nad zmarłym, a ten cyrk, który jest powinien skłonić ludzi do milczenia, aniżeli robienia fałszywego szumu. 11:28, 17.01.2019


NAUCZYCIELE I PRZEDSNAUCZYCIELE I PRZEDS

11 4

UWAŻAM, ŻE PRZEDSZKOLAKI NIE POWINNY UCZESTNICZYĆ W TEGO RODZAJU WYDARZENIACH. NAUCZYCIELE W CZASIE SWOICH GODZIN POWINNI REALIZOWAĆ PROGRAM A POTEM SAMI ODDAĆ HOŁD. DZIECI POWINNY IŚĆ Z RODZICAMI - JEŻELI JEST ICH TAKA WOLA. MI SIĘ BARDZO NIE PODOBA TO, ŻE BEZ ZGODY MOJEJ I MĘŻA DZIECKO NASZE UCZESTNICZYŁO0 W TYM WYDARZENIU. JEST ZA MAŁE I NIE PODBA MI SIE TO. JAK MOŻNA ZABRAĆ DZIECI.DZIECI NIE ROZUMIEJĄ TEGO I P[O CO WPROWADZA 12:53, 18.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

przedszkolakprzedszkolak

1 0

Jeżeli dzieci były zabrane bez wiedzy rodziców ,to należy wytoczyć sprawę szkołom czy przedszkolom. 09:59, 21.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@wyborca xxx@wyborca xxx

0 1

A co ma in vitro do wiary katolickiej? Wielu katolików korzysta z tej metody żeby móc mieć dzieci. Powstają szczęśliwe rodziny, dzieci są ochrzczone, radosne, więc w czym problem. Dlaczego niby wiara w Boga miałaby przeszkadzać w korzystaniu z nowoczesnej medycyny? 11:43, 21.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%