Zamknij

Szymbark wygrywa ze wszystkim

10:38, 06.08.2008 Aktualizacja: 19:28, 06.01.2013
Skomentuj

Nikt nie potrafi powiedzieć ilu turystów od początku wakacji odwiedziło Kaszuby i powiat kartuski, ale jeżeli chodzi o miejsca, które cieszą się największym zainteresowaniem, to niekwestionowanym liderem jest Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku. Turyści chętnie odwiedzają Wieżycę, a miejsca na nocleg szukają w Chmielnie, Ostrzycach i Gołubiu.

- Niestety nie ma ewidencji dotyczącej liczby turystów odwiedzających nasz powiat, bo po prostu jest to nie do sprawdzenia - mówi Wojciech Okroj, prezes Stowarzyszenia Turystyczne Kaszuby. - Pewne dane szacunkowe mogą mieć gminy, które pobierają tak zwany podatek klimatyczny, ale to też będą tylko szczątkowe informacje. W przyszłym roku prawdopodobnie będziemy mogli powiedzieć o ruchu turystycznym na Pomorzu, bo takie dane zbiera Instytut Turystyki w Warszawie.

Wojciech Okroj podkreśla, że można pokusić się jedynie o oceny ruchu turystycznego na Kaszubach pod względem rezerwacji miejsc noclegowych.

- W lipcu obłożenie było dobre, a kiedy zaczęły się upały, to większość miejsc była zajęta - mówi Wojciech Okroj. - Tradycyjnie największym zainteresowaniem cieszyło się Chmielno, Ostrzyce i Gołubie. Jeśli zaś chodzi o najczęściej odwiedzane miejsce, to bez wątpienia jest to Szymbark i tamtejsze Centrum Edukacji i Promocji Regionu, ale należy wziąć pod uwagę, że wiele osób przyjeżdża tam na kilka godzin, lub pół dnia.

Jak się dowiedzieliśmy w kartuskim punkcie Informacji Turystycznej liczba zapytań o CEPR w Szymbarku i "Dom do góry nogami":/aktualnosci/2007/05/spacer-po-suficie, świadczy o tym, że miejsce to niezmiennie znajduje się w czołówce atrakcji na Kaszubach.

- Nie da się ukryć, że Szymbark wygrywa ze wszystkim - mówi pracownica IT w Kartuzach. - Niezmiennie dużym zainteresowaniem cieszy się też wieża widokowa na Wieżycy.

Wójt gminy Stężyca, Czesław Witkowski podczas jednej z uroczystości w Szymbarku przyznał, że miejscowość tę odwiedza do 8 tys. osób dziennie. Liczba ta dotyczy prawdopodobnie weekendów, ale jak się dowiedzieliśmy średnio w ciągu tygodnia przez Szymbark, a co za tym idzie Centrum Edukacji i Promocji Regionu przewija się około 5 tys. ludzi dziennie.

Wojciech Okroj przyznaje, że Stowarzyszenie Turystyczne Kaszuby nosi się z zamiarem wykorzystania tego miejsca co promocji także innych atrakcji w regionie.

- Pierwszy pomysł jest taki, by na terenie Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku postawić drogowskazy wskazujące na przykład na Kartuzy i tutejszą Kolegiatę, i odwrotnie, by podobne znaki znalazły się w Kartuzach i wskazywały na atrakcje w Szymbarku - mówi. - Ta sprawa wymaga ustaleń i uzgodnień związanych z lokalizacją, ale liczymy, że uda się to zrealizować w przyszłym roku.

(Wojciech Drewka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(58)

turysta tutejszyturysta tutejszy

0 0

Znalazł się specjalista Okrój od turystyki. CEPR rozwinął swoja dzialalność dzięki pomysłom i środkom zainwestowanych przez własciciela a nie żaden wydział kultury ani gminnny ani powiatowy. Sam też zajmował sie promocja. Niestety na żadnych targach wydział kultury z Okrojem na czele nie promuje i informuje o CEPRZE tylko robi reklame członkom STK. Teraz znalazł się "fachowiec" od turystyki, który ocenia pracę innych. Do roboty dyrektorze!
Powiat Kartuski ma tyle walorów i są a mało wykorzystane jest pole do popisu.

11:11, 06.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

klimekklimek

0 0

cóż, sprawnie nadzoruje!!!

12:58, 06.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

myśliwymyśliwy

0 0

tak sobie myślę...........czy przypadkiem coś jest tu nie tak, jak być powinno. Coż by to było z tym ruchem turystycznym, gdyby właściwe placówki zajęły się tym czym powinny się zajmować. Wydaje mi się, że takie instytucje jak wydziały promocji czy to gminne, czy powiatowe ( wyżej juz nie sięgam) moim skromnym zdaniem mogłyby zająć się promocją całego podległego mu regionu.To w takich placówkach są środki pozwalające na zadbanie o harmonijny rozwój infrastruktury turystycznej. Są placówki, które same sobie świetnie dają radę. Nie każdy ma możliwość taką jaką na starcie miał CEPR, przy całym szacunku dla tej placówki. Właśnie dziwić się należy, dlaczego o innych atrakcjach naszego pięknego regionu tak mało słychać. I tu właśnie kłaniać się należy placówkom, które statutowo sa powołane do tego, aby rozsławiać naszą niezwykle uroczą ( nie piszę urokliwą- bo ściska mnie w dołku od tego, że zaprzestaliśmy używać tego zwyczajnego przymiotnika - nagle wszystko stało się urokliwe!!!!!???????) To właśnie te placówki wyposażane są w fundusze pochodzące z podatków, czyli z pieniędzy wszystkich podatników. A jest o co dbać. Dzisiejszy turysta, to nie ten dawny, który życzył sobie być przywieziony na miejsce wypoczynku i odwieziony po turnusie 14- dniowym w w trakcie jego trwania musiał być zabawiany od rana do wieczora. Kaszuby mają tyle już ciekawych miejsc, że nudzić się nie powinien nikt. Dzisiejszy turysta chce zajrzeć wszędzie, gdzie to tylko możiwe, gdzie my jako gospodarze, mu to udostępnimy. Plaża i widoki (przecudowne) to nie wszystko. Właśnie rolą placówek promocyjnych powino być takie pokierowanie rozwojem Kaszub, aby ten turysta zechciał zostać u nas jak najdłużej. Często słyszy sie, że że przyjechali do nas turyści na parę godzin i po obejrzeniu przeważnie 1-2 atrakcji uciekaja od nas. Uciekają, bo nikt im nie powiedział, ze jest tuż obok, za miedzą inne równie ciekawe miejsce. Musimy stworzyć taka promocję regionu, aby tego turystę zatrzymać u siebie jak najdłużej. Niech śpi u nas, niech je u nas, niech do fryzjera pójdzie u nas, niech na lody pójdzie u nas, niech i piwo wypije u nas, niech części do roweru kupi u nas itd.itp.... Zostanie u nas , zostawi u nas pieniądze. I o to chodzi. No nie wiem...., myślę, że dobrze myślę...... że tym jak to zrobić, powinny się zająć te placówki od promocji. Proszę zapytać zwykłych mieszkańców Kartuz i powiatu jakie są te atrakcje naszego regionu. Zdziwicie się ich zdziwieniem. Niewiele wiedzą - i tu znów wydziałom promocji ukłony ......Jest prasa. Są fora internetowe. Macie środki - dbajcie o równomierny rozwój naszych kochanych Kaszub, tego daru od Boga. amen

13:48, 06.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sprawa nabrzmiała ,"sprawa nabrzmiała ,"

0 0

Szymbark to sprawa dla A.B.W.

15:46, 06.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zaintrygowanazaintrygowana

0 0

Zagadka:ilu ludzi przewija się przez Szymbark dziennie, a ilu tygodniowo??? odp znajduje się w 6 akapicie:)))

20:06, 06.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

myślącymyślący

0 0

A ja uważam,że właściciel cepr-u to gość z głową i inicjatywą. Jeżeli w naszym powiecie byłoby choć dwóch takich,to turyści by stąd praktycznie nie wyjeżdżali. Chwała mu za to,że miał pomysł na biznes i atrakcję i go zrealizował. Kasa to niestety nie jest wszystko,a dobry,czasami nieco szalony pomysł to już połowa sukcesu.

20:22, 06.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wiele zamieszania.Wiele zamieszania.

0 0

Szalonych pomysłów jak na razie wystarczy.Co z tego ma gmina i powiat.Oczywiście kasa rośnie, ale dla Czapiewskiego i Witkowskiego.-A głupi się cieszy.Najwyższy czas przeprowadzić szczegółowe kontrole tego biznesu i wynagrodzić mieszkańcom.To jest złodziejstwo w biały dzień.Firma prywatna pod płaszczem gminnym ,reprezentowanym i rozliczanym przez wójta.

20:42, 06.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ślepota kosztuje.Ślepota kosztuje.

0 0

Szymbark wygrywa,bo utrzymuje mniejszych decydentów za przymykanie oczu.

20:53, 06.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZapZap

0 0

Z tego co pamiętam wstęp do CEPR jest płatny/biletowany więc chyba można łatwo się dowiedzieć ile osób go odwiedza?

05:19, 07.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FiskusFiskus

0 0

Tak, ale wówczas trzeba by się rozliczyć uczciwie z dochodu ze sprzedaży biletów

05:32, 07.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pipkastachpipkastach

0 0

cóż Czapiewski to łebski gość, a dlaczego np.Okroj wykorzystując Kartuzy nie zrobił z nich drugiego "cepru" , tyle lat pracy i co "O".Przez tak długi czas Kartuzy powinny być perełką Pomorza , a są ciągle dodatkiem przez Muzeum i Klasztor/ale to było od wieków/co on tak naprawde zrobił!? tylko same straty! we władzach samorządowych tylko kasa własna i żadnych inicjatyw! u Czapiewskiego zawsze do przodu , co roku coś itd. to,że kasuje to i dobrze na tym polega biznes!, a mógłby to również robić dla powiatu i miasta Okroj

08:06, 07.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Szymbrak to najwieksSzymbrak to najwieks

0 0

ten cały kompleks to nic tylko bałagan i chaos, żadnego konceptu w innych tego typu parkach jest estetyka i jakies madre planowanie, a tutaj jakies sciany z drewna w srodku plac na ognisko, dalje jakis kolejny placyk, plac budowy, jakis domek, poznij bunkier kompletny chaos.
Widac ze to jakis gbur (czapiewski) planował

słowem powtsało "KASZUBSKIE SLUMSY"

bo tak to trzeba nazwac, oczywiscie ludzie jezdza tam do tego domu do góry nogami, ale z biegiem czasu ten szał zniknie

14:04, 07.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WczasowiczWczasowicz

0 0

DZiwią mnie wasze złośliwe komentarze.Szymbark to wspaniałe miejsce, chwała za to panu CZapiewskiemu.Jest tam dużo do zwiedzania, a dom na "Głowie"jest wyjątkowa atrakcja.Całe otoczenie również.Pomimo kolejek, mile spędza się tam czas.Darujcie sobie zatem te złośliwości.Myślę że ten pan uczciwie się rozlicza, bo jak widać ,nie brakuje ludzi zawistnych. Nie myślałem że kaszubi mogą tacy być.

17:13, 07.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lexuslexus

0 0

Zawiść ludzka i podłość nie ma granic. Nie jestem adwokatem p. Czapiewskiego, ale chylę czoło za pomysły i ich konsekwentne realizowanie, a póki co CEPR jest jeszcze w budowie. A Kartuzy to cieniutko wyglądają i ten brud....Wejherowo i Kościerzyna pod tym względem wyglądają lepiej

20:20, 07.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lexuslexus

0 0

no i ilu ludzi ma pracę w CEPR-ze....

20:23, 07.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DanyDany

0 0

Nie chciałbyś pracować w CEPR...

04:05, 08.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do lexusaDo lexusa

0 0

Trafiłeś w sedno. Kartuzy jak zwykle, rozczarowują Po siedemnastej życie tam zamiera, a szkoda.Ten rynek mógł być piękny, powiat oddał go gminie i co? Gorzej być nie może.No to jedziemy d o Ostrzyc, Chmielna, Szymbarku./

08:07, 08.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MłodziMłodzi

0 0

Zapowiedzi i obietnice to jedno, a przykra rzeczywistość w realizacji tych zapowiedzi to już coś zupełnie innego, że PO obiecywała, że tak wiele zrobi dla młodych prawników. Brak egzaminów na aplikacje uniemożliwi im "realizację planów zawodowych w sferze sądownictwa i prokuratury

Zbigniew Ćwiąkalski rozwiał wszystkie nadzieje młodych prawników, "to kolejny dowód wielkiej nielojalności PO wobec młodych ludzi, którzy zaufali Donaldowi Tuskowi i PO".

Pozdrawiam Młodych !

09:15, 09.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

danmardanmar

0 0

Misie bardzo podoba to co robi Czapiewki mało tego bedzie mi dom stawiac nie osobiscie oczywiscie :)i w dodatku drewniany przecudne sa te domki i kazdemy goraca polecam

11:01, 09.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Drodzy młodziDrodzy młodzi

0 0

Coś nie na temat piszecie, burmistrz Kartuz nie jest z PO leczPIS. i to właśnie dzięki niej, nic się w Kartuzach nie dzieje. takie wymarłe miasto.

13:39, 09.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mały przeglądzik Szymały przeglądzik Szy

0 0

Te "piękne domki" to pozbijane dechy za astronomiczne pieniądze.Oczywiście mogą wstawić okna i drzwi,tylko za ile?-Byłem i widziałem .Kto ten milionowe interesy rozlicza.R.I.O. rozliczyła (częściowo,wiele nieprawidłowości udało mu się na razie ukryć)wójta Stężycy za jego mnóstwo nieprawidłowości lata 2004-2007)Wskazana by była malutka kontrolka w Szymbarku.Ktoś na stronach internetowych wyraził opinię że dobrzy są w te klocki.To prawda ,czytałem protokół pokontrolny.

16:08, 09.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do drodzy mlodziDo drodzy mlodzi

0 0

Pani burmistrz od stycznia br.nie jest w PiS !
Przecież Pani burmistrz w swoim magistracie ma wyłącznie ludzi z PO, współpracuje z powiatem kartuskim z PO.
Pozdrowienia z Sejmu dla Kartuz również z ludźmi z PO.
Że w Kartuzach nic się nie dzieje, to zasługa PO a nie PiS !!!

Przepraszam bardzo, proszę nie kojarzyć burmistrz Kartuz z PiS.
Pozdrawiam !

16:25, 09.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ODPOWIEdżODPOWIEdż

0 1

Ale startowała na burmistrza z PIS. Zrobiła sobie fotke z KACZYŃskim i SZczypińską, którzy ją wsparli, Masz któdką pamięć, albo wybiórczą.

10:27, 10.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Praca? Ha ha...Praca? Ha ha...

0 0

To jest wyzysk człowieka przez człowieka. Tam pracują dzieci po kilkanaście godzin dziennie!

15:10, 10.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

R.I.O. potrzebna do R.I.O. potrzebna do

0 0

Dlaczego Czesław W. przesiaduje całymi godzinami ,a bywa i dniami w prywatnej firmie Danmar "za granica "w Szymbarku.? Liczy i liczy,doliczyć i tak sie nie doliczy,bo pazerność go oślepiła, i nie grzeszy mądrością.Dlatego dobrze by było gdyby zawodowcy z R.I.O. zajęli sie sprawą i dali odpoczać Panu wójtowi.Chłopina od tego liczenia już się przepracował,ilośc sprzedanych domków też jakoś nie bardzo mu się zgadza.Musi przeliczyć jeszcze w tym m-cu deski. Czesław W. twierdzi że Dany go roluje ,i nie tak sie umawiali,jemu zgadzaja się tylko opróżnione butelki po trunkach ,twierdzi że ostatnio popsuł mu się wzrok i nie widzi pieniędzy.-(No cóż nie wszystko wypala,z dambkiem nie wyszło)

17:51, 10.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do baranich jajdo baranich jaj

0 0

Bardziej nadaje się do CBA/Centr.Biuro Antykorupcyjne/Moga sie wyłgać,gdy będą ewent.zarzuty -wszystko przcież jest do góry nogami.A swoją drogą,gdy powstał ten głupawy dom,to przypuszczłem,że wyśmieją Dannego.Sądziłem,że nie znajdzie nawet 10% idiotów chętnych do zwiedzania tej durnoty nikomu nie potrzebnej.Dla mnie to jest centrum idiotyzmu i złego gustu nadające sie do Wąchocka,ale pomyliłem się zbyt dobrze oceniając ludzkie gusta.Nie miałem racji- wola ludu.Żałuję,że nie znalazł się taki,który kształtowałby gusta zwiedzających.Danny jest jak jego deska,prosty i sękaty.Piwko do ręki i wio do durnego domku,liczy się tylko kasiorka.

18:12, 15.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzymbarszczankaSzymbarszczanka

0 0

Zgadzam się w 100% z powyższą opinią, dlatego na pewno nie odwiedzę tego DISNEYLANDU. Po prostu wstyd. Nie chcemy takiej popularności. Tam jest wszystko- mydło i powidło.

19:44, 15.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DO jajDO jaj

0 0

Mówią że zły to ptak , który własne gniazdo kala.Mieszkańcy Szymbarku, po co tyle zawiści?Nam się podoba, i nie jesteśmy takimi idiotami, za jakich nas uważacie, mimo wszystko, pozdrawiamy- GRUPA TURYSTÓW.

12:33, 16.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Znamy Grupy TurystówZnamy Grupy Turystów

0 0

A najbardziej lokalną grupę turystyczną;ze Stężycy i Kartuz do Szymbarku,dobrze opłacaną, żeby wszystko grało i nikt nic nie widział i nie słyszał.Pozdrawiamy-grupa turystów z poza Stężycy i Kartuz.

13:03, 16.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Turysta z SulęczynaTurysta z Sulęczyna

0 0

Wielka chała w Szymbarku,to bardzo odlędnie powiedziane.Tam nie ma nic,co warto oglądać.Tu kamień,tam tablica,jeszcze dalej długa deska,głupi dom,za winklem pseudopatriotyzm,rekonstukcja baraku,wspomnienie bruku,przypomnienie,utrwaleniezaśpiewanie,a wszystko to razem podlane śmierdzącym,ale drogim,bo patriotycznym piwskiem.Chylę głowę przed pomysłodawcą,że sie odważył i wypaliło.Ja wstydziłbym się i krępował takie cudo otwierać.Nie zazdroszczę,ale smutno,że takie typki,jak rudy Dany,cwany Czesio i perfidny choć prymitywny Dambek kształtować mają gusta ludzi.Czy ludzi?A może to tłuszcza spragniona piwka na świeżym powietrzu?Coś robić trzeba,jak pogody nie ma

01:18, 17.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kartusko -Stężyckie Kartusko -Stężyckie

0 0

Grupa lokalnych wybrańców ma się czym dzielić.Widocznie doszli do wniosku że nie muszą pracować.Zawodowe funkcje wójt Stężycy i Prokuratura Kartuska ograniczyła do minimum.Mamy multum przykładów z tego podwórka.Pedofile na wolności ,i brak poszanowania prywatnej własności.

10:39, 17.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do Szymbarskich pienDo Szymbarskich pien

0 0

Przestańcie się ośmieszać na cały powiat.Tam są tłumy zwiedzających i nikt nie narzeka, tylko WY.

11:47, 18.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do poprzednika,lokajDo poprzednika,lokaj

0 0

Chyba za dużo pijesz widząc ciągle tłumy.Ci ludzie,którzy się jakoby tłoczą to turyści,którym pogoda nie dopisała.Pomysł na zarabianie pieniędzy wypalił,ale intencje niskie.Merkantylne towarzystwo bardzo niskich lotów

18:37, 18.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

karmnik wygrywa?karmnik wygrywa?

0 0

Szymbark to bardzo ciekawa sprawa.

19:42, 18.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

szymbark wygrywa?szymbark wygrywa?

0 0

Tak,pierwsze miejsce w reklamowaniu CHAŁY i rozpijaniu młodzieży/piwko tu,piwko tam/

22:22, 19.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wspolnikwspolnik

0 0

To nie chodzi o to(dotycz wcześniejszego kom.),chodzi o kupowanie sobie praw przez lokalne insekty, TO SĄ FAKTY REGIONALNE.Ja piwo też lubię wypić w dobrym towarzystwie ,a i wódkę chętnie wypiję z uczciwym człowiekiem,jak każdy zdrowy i uczciwy człowiek.To nie problem ,że młodzież wypije piwo ,po to jest produkcja.Ludzi zdemoralizowanych i zepsutych trzeba przywołać do porządku. -zDEMORALIZOWANY JEST LOKALNY SYSTEM ,W IMIĘ NABIJANIA KABZY.-wiemy jak to wygląda ,jeden z moich komentatorów nazwał ich mafią ,to nie tak ; to tylko gnidy,pasące się i żerujące na ludzkich uczxuciach.

23:15, 19.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wspolnikwspolnik

0 0

każdy ma własne zdanie ,szanuję to.

23:29, 19.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bezstronnybezstronny

0 0

Może i masz rację ,to podwórkowa lokalna mafia.-Wskazana jest fumigacja.Złodzieje ,oszuści ,malwersanci popadli w euforię po ostatnich wyborach.

09:20, 20.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zróbmy wreszcie porzzróbmy wreszcie porz

0 0

dobierzmy im się do dupy.Gnidom post-komunistycznym czas podziękować i zamknąć tą kartę.

05:56, 21.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wspolnikwspolnik

0 0

gnidy byly i będą.

10:31, 21.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Lubię Danego,Lubię Danego,

0 0

facet ma nieprawdopodobne zdolności odnajdywania sie w każdym czasie, w każdej sytuacji i w każdym towarzystwie. Idzie za kasiorką, jak gończy za posoką i potrafi to ubrać w płaszczyk patriotyczny, a piwo się leje. Dany jest uzdolniony niebywale i na wyborach najlepszego komedianta kaszubskiego otrzymałby pierwsze miejsce. Z każdym mu po drodze, kocha PiS-oli jak sa przy władzy, ubóstwia platformersów,gdy doszłi do władzy, a jakim świetnym był komuchem - troszke starsi pamiętają. Dobrał sobie lokai, ktorzy mu czapkują i służą. Czesiu ze Stężycy ma pierwsze miejsce. Dambek prymityw za dużo sobie nagrabił, to go Dany wystawił na aut. On nie lubi takiego rozgłosu i afer, uwielbia rycie ciche i podskórne, bo wtedy kasa dobrze płynie. Zatrudnił ex prokuratorów. A powiązań ma bez liku. Są ludzie którzy dużo wiedzą, każda przesada rodzi zwykły sprzeciw porządnych i uczciwych ludzi i nie należy się dziwić, jeśli dla szymbarskiego pana przestanie świecić słońce.

12:02, 23.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dlaczego Czesiu czapDlaczego Czesiu czap

0 0

Znając tego Pana, to pewnie nie darmo.

21:19, 25.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

czy wie o tym Wojewoczy wie o tym Wojewo

0 0

Czesław W. wyciął hektary lasu w Szymbarku na terenie Parku Krajobrazowego,i w tym wypadku rozporządzenie Wojewody Pomorskiego nie interesowało go i nie interesuje.Natomiast w bardzo wielu wypadkach nadużywa tego przepisu o ochronie Parku Krajobrazowego ,działając na szkodę wielu osób nieuprzewilejowanych przez niego,i wydając bezprawne Decyzje w/g swojego widzimisie.Szymbark wygrywa,ale z całą gamą wszelkich nadużyć i działań nie zgodnych z obowiązującym prawem.Gdzie jest dokumentacja na ten temat? kTO ją sporządzał?-Czy jak zawsze niezawodna urbanistka Pani Maria K.Sporządzająca planowane projekty bez dat ? Tym razem Czesław W. RÓWNIEŻ SIĘ POMYLIŁ?

07:41, 30.08.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawo równe dla wszyPrawo równe dla wszy

0 0

Czesław W. wysyła na gospodarstwa rolników inspektorów budowlanych ,jak również Policję z P.G.-Najwyższy czas aby "ustanowione wójtowe lokalne prawo" zastosować w jego przypadku i przeprowadzić kontrolę domu budowanego dla jego córki w Nowej Karczmie.To w sam raz robota dla nich(P.G.),faktury na zakup materiałów budowlanych, ich pochodzenie jak i forma płatności dla ekipy budowlanej.

09:53, 02.09.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czesiu załatwi faktuCzesiu załatwi faktu

0 0

Tuczona Gęś potrafi zmieniać daty ,wszak ma urbanistkę Panią Marię K.dla której dokumenty analiz urbanistycznych planowanych przez nią projektów nie muszą posiadać dat,ale co bardzo ważne możliwość wszelkich manipulacji.

10:06, 02.09.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

złodzieje pod latarnzłodzieje pod latarn

0 0

Kto jest w grupie wybrańców czerpiących największe zyski z "promocji regionu"w Szymbarku?

09:11, 03.09.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PozdrowieniaPozdrowienia

0 0

Pozdrawiam pana Wiesława Malinowskiego,byłego Orokuratora Rejonowego w Kartuzachach,który stracił stanowisko,ale zachował immunitet prokuratorski,dzięki któremu pobierać może przez cały czas 75% dotychczasowego wynagrodzenia i nie musi świadczyć pracy.Fajny kraj,ta Polska!Daniel Czapiewski przygarnął go do serca i dzięki temu wójt gminy Stężyca śpi spokojnie i mówi,cyt;"wobec mnie wszystkie sprawy poumarzano,wszystkie sprawy teraz prowadzone umarzają,,a przyszłe będą umarzać."I kto ma RACJĘ

22:02, 03.09.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Grupa trzymająca forGrupa trzymająca for

0 0

To towarzystwo samorządowców i lokalnych kacyków.Skupia ich Dany,a oni przysparzają mu za środki publicze różne frukata,a to drogę wybudują,a to kasą sypną,ty złotówka,tam złotówka i powoli żłób się wypełnia

20:29, 10.09.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

okroj alkoholikokroj alkoholik

0 0

Wielki znawca W.Okroj. Przeciez to stary alkoholik wielokrotnie jechalo od niego alkoholem w pracy!!Lepiej, zeby inni cym predzej zaczeli rozliczac go z finanosw i to zarowno wtym stowarzyszeniu jak i rowniez w starostwie, bo robi takie machlojki jakich nikt nie jest swiadom. Jestm jednak mistrzem wprzypisywaniu sobie zaslug...dziwi mnie fakt ze przez tyle nikt sie nim nie zajal i nie wywalili go.

19:25, 28.10.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

doktordoktor

0 0

Żli na samych siebie w życiu pięknym(swoim)nie dokonali nic,frustrację swoją wyładowują na danym,czesiu i okroju.Byłby to dla nich sukces gdyby tylko w jednej tysięcznej dokonali tego co oni jednak jest to zbyt trudne dużo łatwiej jest krytykować, zazdrościć, są to ludzie przegrani niemający celu w życiu.W każdym razie można to leczyć

17:57, 15.12.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ArekArek

0 0

oooo,,Zaczyna się czepianie ludzi,,którzy dużo dobrego robią dla Kartuz i Kaszub!Spróbój cokolwiek zrobic dla naszego regionu!,,a nie czepiać sie p.Okroja!-ten człowiek dużo zrobił dla promocji Kaszub!--i TAK TRZYMAĆ!,,A alkohol kazdy lubi!

10:25, 23.01.2009
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Andrzej 260Andrzej 260

0 0

Byłem,widziałem,zwiedzałem,tak jak większość osób tam przyjeżdżających.Nic nie mogę powiedzieć złego o miejscach do zwiedzania,no może że było nas troszkę za dużo czyt.zwiedzających.Ale facet który stał za taką dużą patelnią troszkę chyba przegioł 60zyla za kilogram ciepłej kaszanki.Tysiąc procent zrobił sobie przebitki,jak dla mnie to coś z tym jast nie tak.Tak czy owak,Szymbark warto zwiedzić.

17:35, 02.05.2009
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wacław MWacław M

0 0

Niestety Szymbark nastawiony jest na łupanie turystów z pieniędzy
Właściciel mocno przesadza oczekując za kawałek karkówki 14 zł czy za małe byle jakie piwo 7 zł ( o33 l )
Nie takich Kaszubów znałem
Teraz to dla mnie niestety powinni się podisac hasłem
Przyjechałeś płać !
I dla jasnosci nie czepiam się ludzi którzy robią cos dla Kartuz ( mnie to oblata )
Czepiam się tych co łupią turystów z kasy za wszelką cenę
Nie Nie ... nie pojadę tam więcej

12:50, 20.05.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SIWYSIWY

0 0

Całkowicie zgadzam się z Wacławem M.a dodam jeszcze że człowieka krew zalewa widząc te draństwo w cenach ,sprawa jasna nachapać się jak najwięcej za byle co.

09:58, 09.04.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

greggreg

0 0

Z tego co wiem pan Witkowski zmarl juz jakis czas temu ale nie zebym sie czepial

08:54, 11.04.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zachariasz K.Zachariasz K.

0 0

W długi majowy weekend czyli 1.05-2012 byłem w Szymbarku. Zajechałem późno bo około 18.00 (otwarte do 19.00). Chciałem wejść trochę pospacerować z żona i córką no i usłyszałem: ?bileciki pan ma?? Podszedłem do kasy, a pani mówi że muszę wykupić dwa dla dorosłych i jeden dla dziecka mówię jej, że do końca zwiedzania zostało już tylko 50 minut i może by tak jakaś zniżka ? może połowę stawki? Kobieta mówi że całe 42 zł albo mam spadać do domu. Pojawił się też jakiś gość z zarządu lub kierownictwa więc spytałem go czy to w porządku tak traktować turystów i bez umiaru wyciągać sporo pieniędzy przy tym zachowując się tak obcesowo!!! Pan najpierw zdziwił się, że śmiem zwracać mu uwagę na takie drobiazgi, a potem tylko zaśmiał się szyderczo i odjechał swoim autem. Już rozumiem, że w tym skansenie należącym do firmy ?DANMAR? nikomu nie zależy na dobrym samopoczuciu i uprzejmym traktowaniu gości. Dawna gościnność kaszubska przeminęła, dziś podobna jest do pazerności zakopiańskiej. Pracownicy firmy należącej do pana Daniela Czapiewskiego, zapewne za jego aprobatą, traktują turystów jak dojne krowy albo barany do strzyżenia. Nie będę tam jeździł i innym raczej też będę odradzał! Jest w Polsce wiele miejsc gdzie gości traktuje się uprzejmie i uśmiechem, a stawki za usługi ustala się bardziej elastycznie! Wszak mamy konkurencje i możemy oczekiwać właściwego traktowania turysty. Nie jestem chytry lecz nie wiedzą powodu do płacenia za taką wątpliwą usługę. Wiele podróżuję nie tylko po Polsce, wiele widziałem lecz nie spotkałem takiego prostackiego i bezmyślnego traktowanie nigdzie!!! Ten domek do góry nogami zaczyna mi symbolizować, że jeszcze nie wszystko zmieniło się w naszej mentalności, mnóstwo jeszcze musimy się uczyć, a najwięcej pokory i szacunku do gości!!!

19:42, 01.05.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OmarOmar

0 0

Hey Paul, i'm trying to sign uo but after fiillng the initial form and hitting the Next Button, i get errors in the page', and i can't continue, don't know how to proceed since and filled the initial form with my personal data. I have tried to login with the username and password i picked but it says that can't, so it seems the sign in process is not finished yet, don't know what to do

00:23, 21.05.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rilxptrilxpt

0 0

8klQ7t uttoqlsjulvg

09:14, 21.05.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%