Zamknij

Borkowo. Psy chodzą luzem po całej wsi. Mieszkaniec: strach wyjść z domu z dzieckiem

13:00, 12.03.2018 Aktualizacja: 13:08, 12.03.2018
Skomentuj

"Niedawno kobieta z wózkiem nie mogła przejść drogą, bo trzy psy stanęły tuż przy niej i zaczęły ujadać, a ona bała się ruszyć. Mnie również przytrafiła się nieprzyjemna sytuacja, bo pies, który uciekł z posesji, zaczął skakać na wózek z moją pięciomiesięczną córką. Właściciel nie reagował" - opisuje mieszkaniec Borkowa (gm. Żukowo). O sprawie próbował poinformować policję.

Mieszkaniec Borkowa zwraca uwagę na problem z psami, które biegają luzem po całej miejscowości. Często dochodzi też do niebezpiecznych sytuacji, bo zwierzęta bywają agresywne wobec przechodniów.

- Fakt, że mieszkańcy często idą na spacer z psem bez smyczy i kagańca, to już najmniejszy problem w porównaniu do reszty. Psy wychodzą z posesji i chodzą luzem po całej wsi. Niedawno była sytuacja, że kobieta z wózkiem nie mogła przejść, bo trzy psy stanęły tuż przy niej i zaczęły ujadać, a ona bała się ruszyć, żeby jej nie zaatakowały - pisze nasz Czytelnik (dane do wiadomości redakcji). - Na szczęście mężczyzna, który przejeżdżał, odgonił psy do posesji. Właściciel po zwróceniu mu uwagi stwierdził, że "przecież one są niegroźne". Dużym problemem są też źle zabezpieczone posesje. Przykładowo na podwórku biega sobie pies (chyba owczarek niemiecki długowłosy, generalnie duży i niezbyt przyjazny), a podwórko zabezpieczone jest siatką, która jest już cała pordzewiała i krzywa. Jak pies na nią skacze, to siatka aż się kładzie i jeszcze trochę, a pies ten najzwyczajniej przez nią przeskoczy. Mieszka tu dużo osób z dziećmi, a także kobiet chcących wyjść z niemowlakami w wózkach na spacer, ale zwyczajnie się boją. Nie może być tak, że przez psy strach wyjść z domu, a tak na chwilę obecną sytuacja w Borkowie wygląda.

Jak podkreśla mieszkaniec wsi, jemu też przydarzyła się niebezpieczna sytuacja, gdy był na spacerze z dzieckiem.

- Pies zaczął skakać na wózek z moją 5-miesięczną córką. Właściciel nie reagował na moje prośby, by zabrał psa (...) - pisze.

Nasz Czytelnik informuje, że próbował zainteresować sprawą żukowskich policjantów, ale nie przyjęto od niego zgłoszenia. Chce napisać skargę w tej sprawie do komendanta. Jak się dowiedzieliśmy od policji, nieprzyjęcie zgłoszenia mogło wynikać z faktu realizacji podobnego, dokonanego np. na podstawie policyjnej mapy zagrożeń.

Jarosława Krefta, rzecznik prasowy kartuskiej policji tłumaczy też, że wszelkie sprawy dotyczące bezpańskich psów leżą w gestii gminy i to tam należy zgłaszać potrzebę np. odłowienia czworonogów. Inaczej rzecz ma się jednak w przypadku zwierząt, które mają swoich właścicieli.

Jak podkreśla Dawid Knop, szef komisariatu policji w Żukowie, osoby, które nie pilnują swoich czworonogów, pozwalając by wychodziły poza posesję, popełniają wykroczenie. Przepis w tej sprawie mówi: "Kto nie zachowuje zwykłych lub nakazanych środków ostrożności przy trzymaniu zwierzęcia, podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany." Tego typu sytuacje można zgłaszać bezpośrednio do dzielnicowych, których numery telefonów znajdują się na stronie "www.kartuzy.policja.gov.pl":http://www.kartuzy.policja.gov.pl/dzielnicowikpp1.php?k=24&a=brak.

(Wojciech Drewka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(62)

hycelhycel

13 14

Zaopatrzyć się w pałkę lub gazowca i dokonać dzieła samoobrony, z bezpańskimi kundlami trzeba na ostro, a w ogóle to są od wyłapywania takich kundli odpowiedni ludzie...

13:08, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkankaMieszkanka

17 2

Rzeczywiście jest tu duży problem z psami. Sama niejednokrotnie się o tym przekonałam. Pytanie jest tylko czy musi dojść do tragedii,aby ktoś w końcu coś w tej sprawie zrobił?

13:16, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

......

16 1

Wszyscy są mądrzy jak się stanie tragedia. Psy biegajace luzem są groźne i każdy ma prawo się bać.

13:18, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lamia do @hycellamia do @hycel

7 2

Nie czytasz całego tekstu. Wyraźnie pisze, że psy mają właściciela, tylko nie potrafi ich odwołać, albo nie chce. I w tym przypadku zgadzam się z policją, dawać kary grzywny i powinno to trochę zmusić ludzi do pilnowania swoich czworonogów. Po za tym jest teraz czas cieczek i jak to w fajnej komedii Kogel Mogel powiedzieli, psy będą się ganiać. Minie wiosna i znikną tak zawsze było od lat. No chyba, że na prawdę notorycznie ganiają, to trzeba zgłosić.

13:29, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

prosteproste

16 9

powystrzelać i po problemie

13:45, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

i kolej zlewany temai kolej zlewany tema

10 0

To jest kolejny temat zlewany przez wszystkich. Jak np. parkujące nieprawidłowo samochody, pojazdy łamiące przepisy, itd., itp.

Większość ludzi może stwierdzić, że w ich okolicy mieszka człowiek, który puszcza psa wolno, aby się "wylatał", a jednocześnie jego właściciel nie musiał ruszyć 4 liter! Ten problem dotyczy przede wszystkim Kartuz, bo w mieście sporo ludzi nie ma podwórka, na którym pies może pobiegać, więc wypuszczają go z mieszkania na dwór, a po jakimś czasie sprawdzają, czy wrócił.

13:46, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

16 2

Pytam się gdzie jest w tym momencie Urząd Gminy?

13:52, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

benekbenek

9 0

napiszcie do Uwagi albo Państwo w państwie

14:05, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Obywatel@Obywatel

0 0

W Żukowie przy ul. Gdańskiej.

14:05, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Mieszkaniec@Mieszkaniec

2 3

W Żukowie przy ul. Gdańskiej.

14:06, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

adiadi

5 5

W jakiej części Borkowa ten problem z psami ? mieszkam w centum wsi od ponad 40 lat i nie spotkałem się z tym problemem.

14:11, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@adi@adi

7 1

Może czasem warto wyjść z tych swoich 4 ścian i się przejść a nie wozić 4litery.

14:32, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do hycel!Do hycel!

10 1

Tak! Pałowac ! Ale właścicieli a nie psy! Zwierzę jest zależne od człowieka! Dlaczego ma cierpieć za jego lenistwo i głupotę! !!!

14:45, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

adiadi

4 1

Niestety ale dużo chodzę i jeżdzę na roweże

14:46, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@adi@adi

10 1

A centrum gdzie jest? Koło szkoły tak? Tam nie ma problemu. Problem jest tam wyżej koło jezior. Przyjeżdżają z miast i myślą że to wiocha i kundle puszczają luzem. Zresztą Ci z Sitna nic lepsi. 40 lat mieszkasz i nie kojarzysz miejsca? To chyba z domu nie wychodzisz.

14:54, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzczeniakSzczeniak

4 1

Współczuje tym, którzy mają kynofobię, w takiej sytuacji to o zawał wcale nie tak trudno.

15:02, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzczeniakSzczeniak

6 0

Jak Ciebie piesek ugryzie albo dziecko Ci pogryzie zobaczymy jak będziesz skomlał szczeniaczki...

15:07, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@adi@adi

3 1

To chyba chodzisz w zupełnie innych rejonach wsi.

15:09, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NinaNina

4 0

To tak jak w Glinczu..

15:11, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RudaRuda

8 0

Sama się zastanawiam nad jakimś gazem pieprzowym czy wiatrówką,bo to nienormalne,żeby bać się wyjść z domu. Też już kilka razy napotykałam po drodze różne "niegroźne" psiaki i do śmiechu mi nie było...

15:14, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

adiadi

3 3

SItno to nie Borkowo, a rejony koło jeziora to nie centrum wsi. Pisz wprost że jesteś z gornego Borkowa albo z Borkowa Koloni ale pewnie też od niedawna mieszkasz tam i nie wiesz że taki podział i pieski przeszkadzają

15:15, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@adi@adi

3 2

A co z Sitna nie można iść na spacer do Borkowa? Nie chrzań chłopie. Borkowo to Borkowo. To że mieszkasz w centrum wsi czyni Ciebir lepszym od reszty mieszkańców?

15:20, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

juzwajuzwa

6 0

adi co ty piszesz? jakie centrum? jaka kolonia? wszystkie żeśta z wiochy jesteśta i tyla i psów nie pilnujeta

15:49, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lunetaluneta

8 1

Podobny problem jest w Sierakowicach, tylko sierakowickie kundle są rzeczywiście bezpańskie i nie tyle atakują ludzi, co się na naszych oczach za przeproszeniem pier...ą. Nawet na przystanku autobusowym gdy jest pełno ludzi.
Dlaczego nikt z gminy nie reaguje? Bo mają nas w głębokim poważaniu!
Najważniejsze, że jest co miesiąc tłusta pensja i soczysta premia za "nicnierobnienie".
Pozdrawiam przyklejone na wieczność do państwowych krzeseł szerokie doopska!

15:49, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ja zawsze mam 2 arguJa zawsze mam 2 argu

5 3

W lewej kawał kiełbasy, a w drugiej gaz pieprzowy. Od pieska zależy do której kieszeni sięgnę.
Przeważnie pies ma taki sam rozum jak jego "pan".

16:01, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lunetaluneta

4 1

mylisz się, dużo tych psów ma właścicieli , sama byłam świadkiem jak kobieta wypuszczała luzem z domu psy na ulice ;)

16:39, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do tego co ma dwa arDo tego co ma dwa ar

1 0

Czy gaz pieprzowy w razie czego działa jak trzeba się bronić przed agresywnymi psami? Chętnie się dowiem.

16:43, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Z BorkowaZ Borkowa

2 0

To prawda! Psów biega tu pełno! Niech ktoś w końcu coś z tym zrobi!

16:47, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Większość ma właścicWiększość ma właścic

4 0

Wiekszosc tych psow ma wlascicieli, sa puszczane luzem na dzien , przy okazji coś dostaną po drodze ,a wieczorami i na noc ich juz nie widac ;)

16:50, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dodam jeszcze jako Wdodam jeszcze jako W

2 0

wiem po przykładzie z Sierakowic ;)

16:53, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zxczxc

7 0

Zabierać psy właścicielom skoro nie potrafią ich upilnować. Psy nic nie są winne tylko ludzie chamy. Zgłaszać na policję. Do skutku.

17:37, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MIREK-monsz-GRAŻYNYMIREK-monsz-GRAŻYNY

3 5

A jak mam uwiązane swojego wilczura to mnie podpiepszacie więc teraz będzie chodzic i wasz straszyc

17:52, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SkrzeszewoSkrzeszewo

4 0

W Skrzeszewie ten sam problem, po piaskowej nie da się przejść normalnie

17:52, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do zxcDo zxc

2 1

Co po zgłoszaniu na policję jeżeli psy zagryzą dziecko? Tym się powinno już zająć póki nie doszło do tragedii.

18:28, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SąsiadSąsiad

4 0

W Łapalicach ktoś zgłosił że niby go pies ugryzł, przyjechała straż miejska dało po -200 i wszystkie psy z posesji nie wychodzą.

18:37, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzczeniakSzczeniak

3 0

@Szczeniak
Może jakąś encyklopedię weź do ręki albo chociaż użyj wikipedii i sprawdź co oznacza słowo, którego użyłem. Potem przeczytaj ponownie swój komentarz i ... zobacz czy coś rozumiesz, czy jednak etap nauczania przedszkolnego jest tym, na którym zakończyła się Twoja edukacja.

18:45, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ Do tego co ma ...@ Do tego co ma ...

2 0

Spytaj dowolnego listonosza, to ci odpowie.

19:50, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SkittelsSkittels

4 2

Ile jest warte życie psa ktore zagryzie wam dziecko oszpeci na cale zycie lydzie opamietajcie sie to nie sa male pieski potem bedzie zgrzyt i lament trzeba krótko

21:26, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObywatelObywatel

2 3

W Borkowie i innych miejcowościach wydawać pozwolenie na broń i to natychmiast.
To, czy w obawie o swoje lub dziecka w wózku zdrowie i życie nie ma znaczenia. Prawo odstrzału
tych bydląt oraz ich właścicieli wprowadzić od zaraz. Wtedy skończy się ta wolnoamerykanka.
Psy, psi i pis-y kojarzą się jednoznacznie.

21:29, 12.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Na furtkach często pNa furtkach często p

5 0

Uwaga ! Pies NIEGROŹNY
Unikaj właściciela z wścieklizną !

03:43, 13.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Swojak.Swojak.

2 2

No tak ! Za byle co właścicieli psów zamykają to psy łażą bezpańskie!

03:56, 13.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gazem i pałkąGazem i pałką

3 0

To trzeba właściciela potraktować. To nie wina psów, że ich pan ma je gdzieś i bezpieczeństwo ich i sąsiadów.

07:20, 13.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@proste@proste

1 0

ale po co wystrzelać ? wystarczy zaprosić wietnamczyków i po kłopocie będzie ;) ;) ;)

08:13, 13.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ludzie przecież takiLudzie przecież taki

5 0

Takimi psami bezdomnymi oraz takimi latającymi luzem zajmuje się gmina ;) nie rozumiem skąd ta zawiść i nawoływanie do bicia psów , one nikomu krzywdy nie zrobią i nie jest to ich wina,że mają nieodpowiedzialnych właścicieli ;)

09:03, 13.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LadyLady

4 0

To niech gmina łapie, a właściciel za to zapłaci. Plus grzywna, plus za opiekę nad złapanym psem.

09:42, 13.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

laćlać

4 2

lać pałą to trzeba tych co takie bzdury wypisują , a właścicieli psów biegających karać wysokimi mandatami codziennie i problem się skończy. Są ludzie co nie zasługują na psy oraz są ludzie głupsi od psów z tego co czytam w postach. Psy są tu najmniej winne a właściwie to wcale. Ciekaw jestem ile z psów przywiązanych jest do bud. Wiejska mentalność.

10:03, 13.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DghjDghj

2 0

Gazem, pałka - kaszubscy katole

12:23, 13.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SomoninoSomonino

2 0

W gminie Somonino też jest zwyczaj puszczania psów wolno, "niech sobie coś znajdą do jedzenia". Strach wybrać się na przejazd rowerem szczególnie w rejonie Egiertowa - Kaplica, Kamela, Połęczyno, Starkowa Huta. Nie zdarzyło się jeszcze, aby podczas kilkukilometrowego rajdu nie biegł za rowerem jakiś szczekający pies, albo dwa. I to nawet na "centralnej" drodze przez wieś. W ubiegłym tygodniu dopadł mi jeden taki w Połęczynie, wybiegł z gospodarstwa.

12:53, 13.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@proste@@proste

2 0

tak jest, należy złożyć donos do Wietnamczyków z Trójmiasta. Nawet z nimi w spółkę w zakresie
dostawy towaru wejść, albo coś podobnego.

13:24, 13.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@lać@lać

0 0

Nikt nie mówi o trzymaniu psów cały dzień przywiązanych przy budzie-wystarczy mieć odpowiednio ogrodzoną posesję i pies może się wybiegać,zaś wypuszczając poza posesję to na spacer na smyczy. Jeżeli chcesz,aby którys z tych psów zagryzł ci dziecko to zapraszam,bo chyba jednak nie myślisz co piszesz.

14:45, 13.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xzcxzc

2 1

sam się k...zamknij w kojcu.Jak nie możesz zająć się psem to po co go kupujesz? Kup sobie monitoring , czujkę ruchu i alarm a nie będziesz męczyć psa.To tyczy się wszystkich buraków posiadających przeddzwonki a jak zobaczę psa na łańcuchu to pierwszy zadzwonię do Animalsów.
Nieopowiedzianych właścicieli psów trzeba karać i zabierać psy wraz z pieniędzmi na ich dalszy byt.Posiadanie psa nie jest obowiązkiem powinno być przywilejem inteligentnych i dobrych ludzi.

23:31, 13.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@xzc@xzc

2 0

bardzo popieram.
U mnie sie zdazylo bedac na spacerze z pieskiem, zostalem poszczuty przez pewnego pana(celowo mala litera) z 3 psami. Bo jego sie denerwuja, gdy przechodze droga publiczna. Notabene polityk, wiadomo jakiej proweniencji, od niedawna w nielasce

06:05, 14.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@xzc2@xzc2

0 0

Ludzie dzielą się na dobrych i złych i nie chodzi tu o preferencje polityczne czy wyznanie lub jego brak, no można jeszcze dodać że na mądrych głupich ale tutaj już można zahaczyć o religię w co dalej brnąć nie mam zamiaru.

06:39, 14.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MilisnikMilisnik

1 4

Miesczuchy przeprowadziły się na wieś i maja problemy z zwierzętami na wsi od wieków psy,kaczki,kury chodziły luzem wiec Wracać do miast gdzie wasze miejsce!!!

06:49, 14.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzymonSzymon

2 0

PRoponuje zamknąć te osoby które maja psy w kojcach na tydzień bez wychodzenia dać im miskę i nie sprzątać. Oczy się otworzą!!!!

06:52, 14.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KamilKamil

4 1

Uwielbiam duże psy i sam takiego posiadam. Wiem, że nie rzuci się na jakiegokolwiek człowieka, czy to dorosłego, czy dziecko.....

ale....

do !@#$%^*!!!!!

to nie powód, aby narażać wszystkich dookoła na strach wywołany widokiem biegającego luzem bydlaka! Szanujmy się! Wiesz, że twój pies nikomu nic nie zrobi? OK. Ale nie wszyscy muszą to wiedzieć. Jesteś z nim na spacerze, puściłeś go luzem? OK. Ale jak widzisz spacerujących ludzi po prostu go przywołaj, przywiąż do smyczy i nie czekaj aż cie o to poproszą!

Inna sprawa to właściciele małych psów, które cały dniami włóczą się po ulicach... Bo przecież co taki mały może komuś zrobić? A potem mamy zasrane chodniki i trawniki, co widać szczególnie teraz jak topnieją śniegi... I nikt nie poczuwa się do tego, aby to wszystko posprzątać.

Rozumiem, że kochacie swoje czworonogi ale zacznijcie szanować ludzi!

07:22, 14.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kaszubkaszub

1 1

Precz z mieszczucha mi za robotę się wsiąść a nie jak kobiety w borzestowskiej chucie pilnują psy gdzie kogo pies chodzi za mało macie roboty do miasta z wami tam mordy nie otworzycie że strachu

07:37, 14.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kaszubkaszub

3 0

MIASTOWY PSA NIE PUSCI LUZEM, POGADAJ ZE SWOIMI ZIOMKAMI Z KASZUB :)

10:57, 14.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

karolina tkarolina t

1 0

Psy w porządku. Gorzej z właścicielami

15:58, 15.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Szymon@Szymon

0 0

Nikt tu nie każe zamykać psów w kojcach. Chodzi tylko o zapewnienie prawidłowo zabezpieczonej posesji (na posesji 1000m2 pies nie ma źle ;) )oraz o wychodzenie z psami na spacer na smyczy. Pies to tylko pies i tak jak pisze Pan Kamil-jeżeli widzi się,że idą inni ludzie to wypadałoby chociaż tego psiaka przywołać i przytrzymać,żeby można było spokojnie przejść, a nie czekać aż ten sobie poskacze na przechodniów (nawet z radości-psiak 30kg potrafi przewrócić dorosłą kobietę).

11:52, 18.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Milisnik@Milisnik

1 0

Rzeczywiście-w mieście ludzie mają rozum i nie puszczą luzem psa,żeby atakował przechodniów. Tam od razu dostaną mandat. To,że wy wsiuny czujecie się bezkarni to już inna bajka,ale nie zapomnij,że mamy XXI wiek i czasy się zmieniają- psy,koty oraz ptactwo nie musi biegać luzem-istnieje coś takiego jak OGRODZENIA!

11:54, 18.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kam. Król. B. L.Kam. Król. B. L.

0 2

Na co kłemły te djably scerze sum brekłewny ???. Derch to jiwreje, dze stonie tam sry a płeściywy, a ścieky a ledzy atakłyje., smierdzy i derch chce zgrzyc. Do cie to je kłemły ?

11:33, 22.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%