Zamknij

Kartuzy wychodzą ze Związku Miast Polskich? Burmistrz: Jest mi wstyd

21:03, 27.03.2019 W.D. Aktualizacja: 12:00, 28.03.2019
Skomentuj - Oto co robicie z tym wszystkim co mieliśmy będąc w Związku Miast Polskich - powiedział burmistrz Kartuz i manifestacyjnie podarł swoją delegację do Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego. fot.W.Drewka - Oto co robicie z tym wszystkim co mieliśmy będąc w Związku Miast Polskich - powiedział burmistrz Kartuz i manifestacyjnie podarł swoją delegację do Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego. fot.W.Drewka

Większość kartuskich radnych opowiedziała się dziś za wystąpieniem gminy ze Związku Miast Polskich, ale nie wiadomo czy uchwała w tej sprawie będzie ważna. Według części radnych głosowanie odbyło już po wymaganym zakończeniu obrad. - Zastanawiam się gdzie ja w ogóle jestem i co się tu dzieje. Jest mi wstyd - mówił burmistrz Kartuz podczas swojego wystąpienia.

Burzliwą dyskusję wywołała wniesiona na dzisiejszą sesję kartuskiej Rady Miejskiej propozycja wystąpienia gminy ze Związku Miast Polskich. Pisaliśmy o tym już wcześniej. Kartuzy są członkiem tej organizacji od 22 lat. ZMP skupia ponad 300 miast, współpracuje z władzami centralnymi podczas prac nad przepisami, ale często jest też krytyczny wobec działań rządu. Tak jest w tej chwili - ZMP zapowiedział zbiorowy pozew przeciwko Ministerstwu Edukacji Narodowej. Chodzi o skutki finansowe zmian w systemie oświaty - gminy domagają się zwrotu tego, co musiały przeznaczyć z własnych budżetów na utrzymanie szkół, a na co powinny być pieniądze z budżetu państwa. Przystąpienie do pozwu zbiorowego rozważały również Kartuzy.

To zbiegło się w czasie z postulatem kartuskich radnych o wystąpieniu ze Związku Miast Polskich. Zdaniem burmistrza Kartuz może to mieć podtekst polityczny. Tym bardziej, że głównymi inicjatorami opuszczenia przez Kartuzy Związku Miast Polskich są radni PiS, a pomysł ten próbował referować dziś wiceprzewodniczący kartuskiej Rady Miejskiej Tomasz Belgrau.

Jakie argumenty?

- Rzeczywiście jestem jednym z inicjatorów wyjścia Kartuz ze Związku Miast Polskich - mówił. - Oczywiście jest argument finansowy, ale uważam, że przede wszystkim potrzebujemy gospodarza w Kartuzach, na miejscu, burmistrza, który będzie się zajmował sprawami bieżącymi. Liczymy, że po wyjściu ze Związku Miast Polskich burmistrz Kartuz będzie miał więcej czasu na dialog.

Radny Tomasz Belgrau. fot.W.Drewka

Byli radni, którzy ze zdumieniem przyjęli uzasadnienie do projektu uchwały w tej sprawie.

- Wygląda na to, że chodzi jedynie o jakieś sprawy personalne. Już jakiś czas temu wiedziałem, że ten temat się pojawi. Kto panu zlecił wystąpienie z takim projektem? - pytał Tomasza Belgraua radny Jarosław Plichta.

Radna Wioletta Stoltmann zwróciła uwagę, że autorzy uchwały o wyjściu Kartuzy ze Związku Miast Polskich nie przedstawili żadnych konkretnych argumentów, które miałyby uzasadniać tę decyzję.

- Mamy za to sporo informacji świadczących o tym, że obecność w Związku Miast Polskich po prostu się Kartuzom opłaca. Nie jest też prawdą, że z powodu członkostwa w tej organizacji burmistrza nie ma w urzędzie. Jeszcze zanim zostałam radną nie miałam żadnych kłopotów, żeby spotkać się z burmistrzem, zawsze znalazł czas - mówiła radna. - Uważam, że państwa decyzja to zwykła prywata i że jest to skierowane przeciwko burmistrzowi personalnie.

A może referendum?

Radny Jarosław Plichta proponował, by tematem zająć się na kolejnej sesji, ale jego propozycja została odrzucona. Z kolei radny Jacek Wesołowski, wiceprzewodniczący kartuskiej Rady Miejskiej zaproponował, by przy okazji majowych wyborów do europarlamentu przeprowadzić referendum i zapytać mieszkańców czy chcą, by Kartuzy pozostawały w Związku Miast Polskich, czy też nie.

- Ja będę głosował za członkostwem w Związku Miast Polskich. To ważna organizacja, Kartuzy są w niej od lat, a jej członkami byli także poprzedni burmistrzowie - mówił. - Nawet z punktu widzenia podziału środków przez samorząd województwa pomorskiego ważne jest nasze członkostwo w Związku Miast Polskich. Występując z tej organizacji dajemy na zewnątrz bardzo zły sygnał.

Radni skupieni w koalicji mającej większość byli jednak głusi na wszelkie argumenty. Nie reagowali na sugestie, by jeszcze raz przemyśleć sprawę.

- Możliwość zrzeszania się samorządów to ogromna wartość, bo tak naprawdę siła jest w tego rodzaju dużych korporacjach. A Związek Miast Polskich jest organizacją, która zawsze działała na rzecz samorządu, a więc na rzecz mieszkańców. To organizacja, która zawsze działała za czymś, a nie przeciwko komuś - mówiła Sylwia Biankowska, zastępca burmistrza Kartuz.

Wstyd i krzywda dla gminy

Bardzo emocjonalne wystąpienie wygłosił burmistrz Kartuz Mieczysław Gołuński. Stwierdził, że Kartuzy wielokrotnie dotąd skorzystały na członkostwie w Związku Miast Polskich. Zapowiedział też, że gotów jest sam zapłacić składkę członkowską w organizacji. Podczas swojego wystąpienia manifestacyjnie podarł swoją delegację ze Związku Miast Polskich do Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.

fot.W.Drewka

- Zastanawiam się dziś gdzie ja właściwie jestem - mówił burmistrz Kartuz. - Dlaczego nie występujemy jeszcze ze Związku Gmin Pomorskich? Jeśli wystąpimy z niego, to właściwie ustalmy tylko, że ostatni gasi światło w tej gminie, bo chyba do tego to wszystko zmierza. Wiem, że już na samym początku podjęliście Państwo decyzję od wystąpieniu ze Związku Miast Polskich. Chciałbym też powiedzieć oficjalnie, że to wszystko ma inne podłoże i że będziecie Państwo dążyć do nieudzielenia mi absolutorium i w efekcie przeprowadzenia referendum. Zapomnieliście panie i panowie radni, że skończyły się wybory. Jest mi po prostu wstyd z powodu tego co się dzieje. Wyrządzacie krzywdę tej gminie.

Radna Mirosława Bobkowska wyraziła oburzenie słowami Mieczysława Gołuńskiego, a zwłaszcza stwierdzeniem, jakoby radni dążyli do przeprowadzenia referendum w sprawie odwołania go z funkcji. Stwierdziła, że to bezpodstawne insynuacje.

Nieważne głosowanie?

Niespodziewanie jednak radny Arkadiusz Socha zwrócił uwagę, że minęło właśnie osiem godzin od rozpoczęcia sesji.

- Zgodnie ze statutem naszej gminy obrady powinny więc zostać przerwane, a przewodniczący winien wyznaczyć termin kontynuacji sesji - powiedział radny Arkadiusz Socha.

On i pozostała część radnych klubu Zrzeszeni dla Kaszub oraz Checzy opuścili salę obrad. Mimo to przewodniczący Rady Miejskiej postanowił przeprowadzić głosowanie nad uchwałą o wystąpieniu ze Związku Miast Polskich.

Część radnych opuściła salę obrad. fot.W.Drewka

- Nie dam się wciągnąć w żadne sprawy polityczne. Moją partią nie jest PiS, ani PO, lecz gmina Kartuzy - powiedział.

Podczas głosowania 10 spośród radnych obecnych na sali zagłosowało za opuszczeniem organizacji, dwie osoby były przeciwne i jedna wstrzymała się od głosu. Co ważne - przeciwko opuszczeniu Związku Miast Polskich, oprócz radnego Jacka Wesołowskiego, głosował przewodniczący Rady Miejskiej Mariusz Treder. Od głosu wstrzymał się radny Paweł Szlas.

Nie wiadomo jednak czy uchwała będzie ważna i czy Kartuzy faktycznie opuszczą Związek Miast Polskich. Jeżeli głosowanie odbyło się po upływie 8 godzin od rozpoczęcia sesji i po zgłoszeniu tego faktu przez radnego, uchwała może zostać unieważniona. Do tematu więc wrócimy.

źródło:UM Kartuzy

(aktual. 28.03. godz.9:36)

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(139)

..........

69 31

Może i dobrze ale z drugiej strony po co ta cała szopka.
Najpierw radni sobie przyznali podwyżki a teraz nagle że w ramach oszczędności wystąpić z jakiegoś związku. Absurd! 21:20, 27.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

Mieszkaniecci Mieszkaniecci

65 43

Co za bezczelna rada 21:23, 27.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NickNick

51 37

No pewnie niech radę da sobie znowu podwyżki 21:27, 27.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zuza Zuza

90 37

Ewidentnie robią na złość burmistrzowi i tylko o to chodzi, tym bardziej że w radzie jest dwóch niedoszłych burmistrzów. Z tą radą burmistrz ma przechlapane. 21:29, 27.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Edwarda Edwarda

70 40

Teraz pewnie przewodniczący rady i jego zastępca gratulują sobie wzajemnie i klepią się po plecach, że udało im się dopiąć swego. Współczuję burmistrzowi takiej rady i współpracy. 21:40, 27.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ciekawaciekawa

11 14

A ja współczuję nam wszystkim tak stronniczych mediów. Zgadza się pan ze mną panie Drewka? 23:23, 27.03.2019


Moje miastoMoje miasto

59 34

Przewodniczący rady knuje spisek, a potem umywa ręce to jest wstyd!
21:55, 27.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@Moje miasto@Moje miasto

6 17

Proponuję nie mierzyć swoją miarą! Kto knuje spisek ten knuje,,,, święci nagle się ujawniają co to do oszczerstw są pierwsi. 22:32, 27.03.2019


brawobrawo

43 48

Chciał pozywać rząd. To wypad. 21:58, 27.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

64 42

Wstyd żenada, hańba! Żądam odwołania rady. Wstyd, hańba! 22:04, 27.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

lodzialodzia

13 27

Brawo RM!!! Jesteście wspaniali. Wybraliśmy naprawdę najlepszych ludzi aby dbali o nas i gminę. Nie słuchajcie jak Was krytykują,bo nie widać w tym obiektywizmu. Róbcie swoje. Ważne, że Wasi wyborcy są zadowoleni. 23:33, 27.03.2019


MckMck

65 36

Droga krzyżowa Pana burmistrza się zaczęła z tą radą, a szaty dzielić będą dzielić między siebie Treder i niewierny Tomasz. 22:08, 27.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DemokracjaDemokracja

48 53

W demokratycznych wyborach wybrano burmistrza i radę. Współpraca to nigdy nie była mocna strona MGG. Kto sieje wiatr zbiera burzę. 22:10, 27.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wyborca ale nie jegoWyborca ale nie jego

54 72

A ja żądam odwolania burmistrza.A chciał być taki Czaskoski.Brawo radni,w końcu będzie może normalni i zgodnie ze statutem.RADA rządzi,a burmistrz wykonuje a nie odwrotnie. 22:13, 27.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LGBT+LGBT+

33 40

Burmistrzu na złość radzie wprowadź w Kartuzach kartę LGBT+. 22:19, 27.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

walerywalery

8 4

co;pedalow 05:52, 28.03.2019


HalinkaHalinka

9 2

Jeszcze czego?! To tak, jak mały Jasio na złość babci odmroził sobie uszy. 06:41, 28.03.2019


Mieszkaniec wsi Mieszkaniec wsi

43 41

Nikt nie zadał pytania dlaczego radni zadecydowali o wystąpieniu z Związku miast polskich prawda jest taka Burmistrza interesowało tylko i wyłącznie miasto i spotkania co piątek z wyjazdem na spotkania w niewiadym kierunku . Tu nie chodzi o to 6 tys. członkostwa za które gmina kartuzy musiała odprowadzać skladki.Prawda jest taka Burmistrza małym stopniu interesują Solectwa ich rozwój radni to widzą i chcą większego zangazowanie pracę na rzecz mieszkańców wsi. Radni obserwują jak okoliczne gminy wraz Solectwami się rozwija budowane są nowe drogi asfaltowe,ścieżki rowerowe ,oświetlenie , chodniki,place zabaw, kanalizację, gazifikacje ,imprezy kulturalne są skierowane besposrednio dla ludzi .Zwykli mieszkańcy wsi pytają ,dlaczego radni wraz z Burmistrzem Kartuz tak mała wykonują prace w inwestycjach wiejskich w ich rozwoju. 22:20, 27.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

LxyLxy

18 5

Tomku co miesiąc a nie każdy piątek, słabo zorientowany jesteś, czy tak dla niepoznaki głupa palisz ? 22:37, 27.03.2019


Mieszkaniec gminyMieszkaniec gminy

2 2

Może trzeba sobie przypomnieć wyniki głosowań, kto był za odrzuceniem uchwały odnośnie planu zagospodarowania przestrzennego dla obszarów wiejskich. Bo z tego co pamiętam to Pan p.Tomaszu, druga sprawa to co z Pana obietnicą odnośnie rewitalizacji jezior, czyżby Pan już zapomniał. Proponuję się wziąść do merytorycznej pracy, a nie robienie po złości wspólnie z p. Trederem obecnemu burmistrzowi. 17:37, 28.03.2019


SąsiadSąsiad

0 1

Jakie to szczęście,że nie głosowałem na pana p. Tomaszu.Wstyd zaoszczędzony. 17:09, 30.03.2019


prawidłowoprawidłowo

36 33

Rozdawanie konstytucji po kaszubsku w ZMP. Co to jest burmistrz czy działacz KOD? 22:23, 27.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WSTYD WSTYD

40 36

WSTYD i HAŃBA!!! jak można odwołać radę?
22:29, 27.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

:-):-)

23 19

Świetna fotka. Te emocje całkiem jak za młodych ochotniczych lat. 22:32, 27.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@demokracja@demokracja

26 26

Co ty porównujesz? 100-200 głosów na radnego z liczbą głosów jakie otrzymał burmistrz???!! Bez kitu!!! Naprawdę się komuś w głowie przewróciło. 22:33, 27.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tak taktak tak

26 17

To gdzie są radni burmistrza skoro to tylko 100-200 głosów? Tych wszystkich radnych też wybrali ludzie co razem daje tysiące głosów więcej niż na obecnego włodarza. 22:38, 27.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WieśWieś

53 27

Co za rada która na drugiej sesji daje sobie podwyżkę!!! Co takiego zrobili dla mieszkańców gminy ? A przewodnicząca komisji rewizyjnej Pani Bobkowska odpowiedzialna za właściwe wydawanie naszych naszych pieniędzy powinna się na tej sesji podać do dymisji!!! Wstyd, najwyraźniej ich priorytetem są osobiste animozje a nie dobro naszej gminy.

22:53, 27.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

........

19 18

Przewodniczący głosował za pozostaniem w ZMP to raczej dzieło wice... 23:10, 27.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Panie TrederPanie Treder

43 30

Żałuję oddanego głosu na Pana. Wydawało się że będzie miał Pan więcej rozsądku. A tu taka porażka... 23:12, 27.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do wyżejdo wyżej

16 35

A ja i moi znajomi nie żałujemy!:))) I będziemy głosować na pana Mariusza tak długo jak tylko będzie kandydował. 23:43, 27.03.2019


Arek.MArek.M

52 27

Wstyd dla całej gminy i Kaszub !!! Mali ludzie którzy nie dorośli do stanowisk które zajmują i nie rozumieją co robią. Tylko zaślepieni rządzą walki z Burmistrzem za wszelką cenę i na wszelkie sposoby, nawet tak szkodliwe dla wizerunku naszej Gminy. Działają na szkodę Gminy i jej mieszkańców. Jestem dumny z tego, że Kartuzy są reprezentowane w tak szanowanej instytucji o zasięgu ogólnopolskim. I nie ważne kto jest, był czy będzie Burmistrzem. Burmistrz który reprezentuje Gminę to osoba która się zmienia, a Gmina Kartuzy była, jest i będzie ta sama. Jest mi wstyd, że w mojej Gminie w Radzie zasiadają takie osoby. Zapisuję sobie głęboko w pamięci te nazwiska antyradnych 23:17, 27.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaśJaś

39 25

Ta pseudo przewodnicząca jest tylko marionetką Tomasza!!! To radni są dla nas, oni nie szanują i nie słucają głosów wyborców. Tak jak poprzednia rada która na siłę zmieniła nazwę ulic!!!

23:22, 27.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaziKazi

19 17

Tutaj winne są obie strony zarówno burmistrz i rada. Cały czas robią sobie nazłość ze szkodą dla gminy. 23:27, 27.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

banitabanita

46 23

Wstyd i żenada !!! Z pewnością na takich radnych nie głosowałem. I tak ma być aż 5 lat? 23:47, 27.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mcvmcv

51 25

Nie przepadam za MGG, ale to co robią radni jest całkowicie nie do przyjęcia. Czy oni poszli tam żeby zrobić komuś na złość???? Co to ma w ogóle być? Skandal po prostu! 00:07, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wystarczy Wystarczy

24 28

Wystarczy tylko się przejechać naszymi pięknymi drogami w Kartuzach . Nie jedna wieś może się pochwalić równiejsza droga polną.. z czym do ludzi. 00:42, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec&&Mieszkaniec&&

45 27

Co za prowizoryczne i bezczelne zachowanie ze strony rady.. wybory już dawno się skończyły, trzeba się pogodzić z przegrana! 01:06, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaszubbKaszubb

46 28

Może od razu nasza szanowana rada wyjdzie z wnioskiem żeby założyć państwo kaszubskie? Ludzie.... wam chyba sodówa do głowy zaczyna uderzać, za dużo telewizji się na oglądaliście. Dbajcie o dobro gminy, a nie bawcie się w ?polityków?. Chcecie zaistnieć kosztem mieszkańców, a i tak was do góry nie wezmą bo miękkie faje jesteście. Pamiętajcie kto na was głosował i kogo macie tam reprezentować. Wasze autorytety oraz ideały to możecie sobie w domu wyrzucać. Wstyd, wstyd i jeszcze raz wstyd! Radzę pożądanie zastanowić się wyborcom na kogo oddali swoj głos... 02:12, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Przewodniczący Przewodniczący

45 24

A pan przewidniczący jak ten Piłat- na końcu umył ręce, że niby jest przeciwko wystąpieniu Kartuz ze Związku, jak już nie było wielu radnych na sali i oczywiste było, że przegłosują uchwałę. Na początku, gdy byli wszyscy wprowadził uchwałę do porządku obrad, a mógł ją od razu przyblokować i nie byłoby tematu. Gra, gra i jeszcze raz gra. A tracimy na tym my, mieszkańcy. 03:30, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

********

33 37

Mam tylko jedno pytanie: czy burmistrz szybciej poinformowal radnych, ze zamierza wstąpić do tego Związku? Wszyscy tutaj wylewacie pomyje na radnych... Ale jezeli burmistrz podjął taką decyzję jednoosobowo to kasa za członkowstwo nie powinna iść z kasy gminy, a tym samym radni mogą mieć pretensje. 05:11, 28.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HahahahahaHahahahaha

5 4

Tak zapytał, 22 lata temu ... braki umysłowe zapełnić pisaniem bzdur, gratuluję intelektu i radzę nie robić z siebie głupka nigdy więcej 15:27, 28.03.2019


Wiesiek ..Wiesiek ..

29 25

Qźwa Wy naprawdę nie macie co do roboty na tych sesjach tylko *%#)!& się zajmujecie
Radni ... śmiechu warte 06:48, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do xxxxDo xxxx

36 21

Gmina jest w związku od ponad 20 lat za zgodą rady!!! Teraźniejsza część rady której brak merytorczności nie można pozostawać bez wylania im kubła zimnej wody aby się obudzili. Dostając się do rady powinni zająć się dobrem gminy a nie szukaniem odwetu za przegrane wyboryna czyli osobiste rozgrywki. Powinno się usunąć takich radnych!!!
06:52, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A taA ta

30 27

Bobkowska skąd ona jest? Masakra 06:58, 28.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KaszubaKaszuba

14 12

Tak 100% racji taką radna to klęska . 09:47, 28.03.2019


Czytelnik 1334Czytelnik 1334

19 12

Zamiast zajmować bzdurami chciałbym zapytać kiedy wstąpimy do 21 wieku i podłączymy światłowód w Naszym mieście. Plany istnieją już ponoć od 15 lat. A tu nic. 07:23, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

banitabanita

16 18

Skandaliczne zachowanie radnych !!! Ale gdyby nie wyszło z sali 10 Zrzeszonych + Checz, to wynik byłby 10:10 przy 1 wstrzymującym (a przewodniczący rady był za pozostaniem w ZMP).Jeśli to prawda, to uchwała by upadła i byłoby ok. A tak w ogóle, to ci radni często wychodzą - nawet w trakcie głosowań. Jednego z nich nie było na sali ponad 15 min. Dobrze, że są transmisje na żywo to przynajmniej widać ich aktywność. 07:29, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do pisarzyDo pisarzy

20 24

Ci, którzy wylewają jad na radnych przeciwnych poczynaniom Burmistrza - niech nie przesadzają - nie wszyscy podzielają ich zdanie. więc trochę luzu i do roboty - a nie tworzyć niezdrową atmosferę. 07:33, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OlfazOlfaz

33 22

Jak można podejmować tak daleko idące decyzje nie przedstawiając mocnych argumentów? Rada winna działać w imieniu mieszkańców! Jaką korzyść daje ta decyzja? Chce wiedzieć! 07:57, 28.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ŻADNEJŻADNEJ

15 7

Rada nie ma żadnego argumentu, mało tego wystarczy obejrzeć sesje w necie i zobaczyć, że radni pojęcia nie mają o co w ogóle chodzi. Drą japę by na złość zrobić Gołemu a tak naprawdę wyrządzają krzywdę gminie. Pani Kałużna powinna się najpierw doinformować nim otworzy buzię i coś powie. Nie grzeszycie rozumem... 09:19, 28.03.2019


cwscws

31 19

On nie musiał informować, ponieważ oni wiedzieli że do niego już należał. Oni po prostu zrobili mu na złość żeby on nie należał do ZMP. 08:04, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Burmistrz?Burmistrz?

34 20

Burmistrz pracuje od 7:00 do 22:00. Demagogia. Jak można! Wstyd! 08:08, 28.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

(()pik(()pik

2 3

Zamień się z nim to sam sprawdzisz 21:34, 28.03.2019


@ do pisarzy@ do pisarzy

19 21

To zabierz się w końcu do roboty!!! i skończ tu pisać! Zdania można mieć różne, ale trzeba robić z sensem a nie że "nie bo nie". A tak właśnie zachowują się radni. 08:11, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do mieszkaniec wsido mieszkaniec wsi

63 24

Dziwne, widziałeś że burmistrz wyjeżdża w piątek( twoim zdaniem każdy, co jest kłamstwem ponieważ ZMP jest raz w miesiącu ). A czy ćwoku widzisz i Wy radni też, że burmistrz pracuje, również w sobotę i niedzielę? Z tego go nie rozliczacie? nie wrzeszczycie, że powinien mieć czas wolny, kiedy wy leżycie w domu z rodziną?To może mieszkańcu wsi zapłać mu za jego nadgodziny(skoro tak go pilnujesz i jego czasu). Wy widzicie to co chcecie zobaczyć! taka prawda!!!Burmistrz często kosztem najbliższych swój czas poświęca pracy. 08:26, 28.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@ do mieszkaniec wsi@ do mieszkaniec wsi

3 4

Nie denerwuj , że się tak! To prawda ,burmistrz pracuje na okrągło. Jak ja był "Pod Orłem" w Kartuzach to też tam miał spotkanie. Tak to jest , gdyby ta wieś więcej przebywała w mieście to by zauważyli ciężką pracę burmistrza a tak to zamknął się w tych swoich budach i nic nie wiedzą Ach, ta wieś! :)))) 09:20, 28.03.2019


Mieszkaniec1Mieszkaniec1

3 2

Serio?obstawiam że połowę komentarzy popierający MGG i mający bóle dupy do radnych,to piszą jego dzieci.Niby wielkie oburzenie i bzdury wypisują na fb i udają nie wiadomo kogo.Glosy też były oszukane, potrzebna zmiana burmistrza który wie jakie są priorytety gminy.A nie jakiś starszy pan chce pieniadze i byc blisko koryta. 16:17, 28.03.2019


a możne referenduma możne referendum

34 60

A może referendum nad odwołaniem burmistrza jeśli sobie nie radzi lub jest skonfliktowany z radą ? 08:42, 28.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Wyborca KaszubWyborca Kaszub

9 13

Bardzo chętnie, ale pod warunkiem że jak Burmistrz wygra to wszyscy radni przeciwnicy Burmistrza rezygnują ze stanowisk tego samego dnia. 08:50, 28.03.2019


A możeA może

1 8

A moze rada weźmie się za robote i nie będą sie zachowywać jak gówniaki z podstawówki? Byle po złości, byle szpile wbić. Coż ta sytuacja mi coś przypomina.... Stary sposób pisu na przeglosowanie swojego. Przepychanie ustaw po nocach. W tym przypadku ciągneli 8 godzin rade a jak pozostali wyszli to, celowo zrobili głosowanie, żeby swoje przepchnąć. Wstyd! 18:06, 28.03.2019


@Wyborca Kaszub@Wyborca Kaszub

57 23

Bardzo chętnie, ale pod warunkiem że jak Burmistrz wygra to wszyscy radni przeciwnicy Burmistrza rezygnują ze stanowisk tego samego dnia. 08:54, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec wsi Mieszkaniec wsi

38 47

Burmistrz Kartuz niech skończy z polityką zajmie się pracą i zacznie inwestować w Solectwa a nie tylko w miasto Kartuzy. 09:01, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

brexitbrexit

27 25

eee co wyście Mieciowi zrobili, ma taką niewyraźną twarz!!! 09:03, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kubeł pomyjKubeł pomyj

18 25

WON! Nie ogarniacie, bierzecie kasę, na sesjach was widać to jakaś komedia...powinno być wam wstyd...Porozumienie Samorządowe:

Andrzej Pryczkowski

Jacek Wesołowski

Andrzej Borzestowski

Ryszard Duszyński

Andrzej Dawidowski

Tomasz Belgrau

Mirosława Bobkowska

Jacek Richert

Tyberiusz Kriger

Aleksandra Pruszak

Irena Roszkowska

Paweł Szlas

Mariusz Treder

Mirosław Paczoska

Klaudia Kałużna

Halina Steinka

Lidia Plichta

Jarosław Plichta

Wojciech Jaworowski

Mieczysław Gołuński

Wioletta Stoltmann 09:09, 28.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

yhihiyhihi

5 1

ale Wojtek Jaworowski też, a ja myślałem że on należy do gwardii burmastrza 09:13, 28.03.2019


spórspór

31 40

podam adekwatny przykład do zaistniałem sytuacji, być może oto chodzi. Otóż mało kto wie, że taką patologie jak tzw karta LGBT została uchwalona w mieściue sodomskim Gdańsk i w gomorze warszawskiej, różnica między tymi dwoma patologiami jest czysto urzędowa, tzn w Gdańsku ta patologie LGBT uchwalona z porozumieniem z radą miasta, natomiast w Warszawie w swojej pysze Czaskowski uchwalił bez porozumienia rady miasta, a więc bez radnych, stąd samowola, więc może o to chodzi i radni mogą mieć rację, jeżeli burmistrz poza radą miejską ustanawia co chcę! 09:11, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ze wsize wsi

29 12

A ja się pytam kiedy burmistrz i rada zaczną zajmować się naprawdę ważnymi sprawami gminy.Co z kanalizacją ,gazyfikacją reszty gminy /dla wiadomości tych z metropolii od Koloni do Mirachowa i okolic/.Stan dróg gminnych opłakany/trzeba brać przykład z Przodkowa tam można/,stara szkoła w Staniszewie stoi i niszczeje.DO ROBOTY A JAK NIE TO W..n. 09:13, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mikomiko

36 45

brawo radni!!!!! 09:14, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ Mieszkaniec wsi@ Mieszkaniec wsi

47 21

Radni niech skończą wreszcie z polityką i zabiorą się za merytoryczną robotę na rzecz Gminy Kartuzy 09:15, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ spór@ spór

29 20

Co ma piernik do wiatraka? to tak samo można porównać to ze radni uchwalają/ugadują coś między sobą i narzucają /wymuszają wykonanie tego burmistrzowi. 09:19, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

breksitbreksit

42 22

eeeee...a co wy zrobiliście Tomusiowi, że tak błyszczą mu te ślepka jak chytruskowi liskowi. 09:21, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZnZn

43 26

Wstyd dla Kartuz mieć taka rade!! 09:24, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@zn@zn

34 47

Wstyd dla Kartuz mieć takiego burmistrza. 09:31, 28.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KaszubaKaszuba

17 16

Nie taką radę , było wiadomo że pisiory z belgrau będą się mściły bo to ich domena . Dziwię się tylko że Treser ich popiera . 09:42, 28.03.2019


..........

37 21

Jak przyjdą kolejne wybory to się nie zdziwię że jeden drugiemu podstawi nogę mowa o przewodniczących rady miejskiej. 09:33, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mafiamafia

24 34

krótko: wyborcy dożywotniego burmistrza dostali *%#)!& 09:36, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do@zndo@zn

43 28

Wstyd dla Kartuz mieć takich radnych! 09:37, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


TejmanTejman

2 3

To wszystko wiedzący i najmądrzejsi pisiory ale w przenośni . 09:51, 28.03.2019


jolosjolos

21 28

Szacunek dla pana przewodniczącego. Fajnie, że facet ma charakter i potrafi zagłosować na rzecz gminy, a nie jakichś partyjnych interesów. Inni radni powinni brać z niego przykład. 10:11, 28.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Nieee Nieee

12 13

Hahaha szacunek to ja mogę mieć do burmistrza ze on z nimi wytrzymuje 10:21, 28.03.2019


antyanty

29 14

Ale argumenty Tomaszek przedstawił "miażdżące". 10:11, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Aga77Aga77

31 15

Zgadzam się Panie Edwardzie. Ja też współczuję Burmistrzowi.
To mieszkańcy Kartuz wybrali taką Radę . Mam wrażenie, że dużo z nich nie ma pojęcia, jak to wszystko działa w wyborach. Skoro głosujemy na burmistrza, to chyba jasne jest (a może tylko dla mnie), że najlepiej radnego wybieramy (głosujemy) z jego otoczenia, przychylnemu jego osobie. A teraz mamy to, co widać na załączonym obrazku. 10:16, 28.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@Aga77@Aga77

0 0

Ale nr, właśnie, pokazało mi siec wifi o takiej samej nazwie, zabezpieczoną oczywiście. 19:35, 28.03.2019


zapasnikzapasnik

29 16

Do ilu związków sportowych należy rany Pryczkowski z ilu pobiera diety ????? 10:19, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


konfliktkonflikt

24 26

Była Lehmanowa to był wieczny konflikt i Gołuński robił to co dzisiejsi radni. Nie ma Lehmanowej dalej konflikt. MGG zbiera to co posiał. 10:22, 28.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GKAGKA

8 8

Jeden z drugim zazdrości burmistrzowi wygranej i pozycji. To nie brak kasy, pewnie ich podwyżka na początku kadencji pokryłaby część tych 4tys rocznie. Tu porostu chodzi o czystą zazdrość.

11:40, 28.03.2019


RokprokRokprok

27 21

nie wierzę co ta rada robi i te ich niezawodne argumenty ,
Panie burmistrzu szacunek dla pana ze pan z nimi wytrzymuje
Musi mieć pan naprawdę stalowe nerwy
10:28, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

X....xX....x

16 10

Szczerze nie podoba mi się co wyczyniają obie strony, bo można stwierdzić że wszyscy zaczynają powoli szkodzić całej gminie swoimi zagraniami i mieszkańcy mimo że ledwo kadencja wystartowała to mieszkańcy powoli zaczynają mieć dość.... 10:51, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Na swoimNa swoim

24 18

A pracownicy urzędu to tak mogą w godzinach pracy komentarze pisać.Chyba że władca za to słodzenie i wazeline premie obiecał. 10:59, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zxczxc

23 27

Radni głosujący za wyjściem ze Związku Miast Polskich - wstyd. 11:26, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Słoneczny LisekSłoneczny Lisek

21 11

Znam pewną bajkę.
Na pewnym wzgórzu siedzi pewna królowa Mścisława, która bawi się z rycerzami i atakuje gród Mieczysława. 11:41, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RadnaRadna

29 22

Kiedy dymisja ORMOwca? 11:42, 28.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

..........

10 13

Sama podaj się do dymisji 13:08, 28.03.2019


TejmanTejman

1 3

Weź się lecz bo jesteś chora i to ps......nie . 10:26, 29.03.2019


SOŁECTWASOŁECTWA

26 21

A co mnie obchodzi związek miast skoro wsie w gminie Kartuzy w zapaści!!!!! Mamy XXI wiek a wsie bez porządnych dróg, bez kanalizacji, bez oświetlenia i można by było wymieniać bez końca. Proponuję tym się zająć! 11:51, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaszëbaKaszëba

28 20

Wstyd Mi za takich radnych. Trzeba sobie zapamiętać te nazwiska i przy kolejnych wyborach pokazać im gdzie ich miejsce. My chcemy aby nasza gmina rozwijała się i ZMP był właściwą drogą w tym kierunku. Niestety interes partyjniactwa i niechęci do Burmustrza Gołuńskiego wziął górę, przez co, Nasza gmina bardzo na tym straci. Przykre to. 12:09, 28.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

prawdziwy kaszebprawdziwy kaszeb

11 5

wstyd mi za takie volksdeutschta, który nie jest kaszuba, a przxebierańcem, zjeźdzaj do hitlerowców zdrajco kaszubów 12:45, 28.03.2019


@Kaszeba@Kaszeba

6 4

Myślę, że nie musisz zapamiętać żadnego nazwiska bo na pewno należysz do tej grupy co i tak na nich nie głosowała więc daruj sobie te pogróżki :) Brawo Radni! Nareszcie mamy radę z prawdziwego zdarzenia. To raczej im należy się współczucie że tak muszą się ujadać z burmistrzem,ponieważ Ten był przyzwyczajony ,że robił co chciał a teraz nagle ktoś potrafi mu się przeciwstawić jak chce podjąć niekorzystną dla gminy decyzję. I tu Was wszystkich boli oj boli...
17:39, 28.03.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


kartuzjankartuzjan

22 19

niech burmistrz skończy z tą polityką, jak można uprawiać tak politykierstwo 12:51, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

banitabanita

19 16

Intencje radnych są aż nadto widoczne: aby na złość, aby dopiec, aby samemu zaistnieć, a przy okazji się nachapać. Interes gminy to obce dla nich pojęcie. Jeśli ktoś jest zorientowany, niech wymieni z imienia i nazwiska tych radnych, którzy głosowali przeciw przynależności do ZMP. 12:55, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GroniakGroniak

21 18

Jak mu tak wstyd, to niech niech nie startuje w następnych wyborach. Wydajemy lekka ręka 5 tyś. na coś co nie ma większego znaczenia, każdy wyjazd burmistrza na takie spotkanie to kolejnych kilka stówek za kilometrówkę, bo za swoje przecież nie jedzie- a autobusem to już na pewno nie jedzie. Do tego jakaś "dieta" - rachuneczek za posiłki - to są zbędne koszta, z których tworzy się ładna sumka. Jak mu tak zależy na trwaniu w tym stowarzyszeniu, to śmiało niech ze swojej pensji to pokrywa, nikt mu tego nie zabroni- jego kasa.
Oczywiście na wyjazdy to w ramach płatnego urlopu czy bezpłatnego?
Bycie burmistrzem, to nie jest etat, to SŁUŻBA społeczeństwu przez całą dobę, tu nie ma sztywnych godzin od 8 do 16. I o tym chyba spora częśc zapomina, powtarzam to jest służba, on ma słuzyć nam, a nie my jemu.
@banita - gdybyś czytał cały artykuł to byś zauważył, że jest lista z imienia i nazwiska kto jak głosował. A skoro nie czytałeś, i do wszystkiego tak podchodzisz, tzn, że... nie ma dla Ciebie znaczenia, co się dzieje z publicznymi pieniędzmi i na jakie *%#)!& sa wydawane, a to wierzchołek góry. Wierzchołek góry też tego czym powinien zajmowac się burmistrz i rada, póki co, ich praca, ich ciężka praca, bardzo ciężka praca, sprowadza się do istotnych rzeczy, jak zmiana nazw ulic w mieście, zmiana nazw innych, i inne *%#)!& walka o sieć gazową, aby mieszkańcy mogli zmienić piece na gazowe, gdzie pomoc ze strony urzedu, dla osób chcących zmienić stare kopciuchy na nowsze, (o tym się słyszy, ale tylko słyszy), co z obwodnicą miasta i pewnie każdy z mieszkańców mógłby tu jakis konkret podać, ale to mieszkańcy widza, a nie radni i burmistrz. 13:51, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hahahaha

15 13

Na krótkim sznureczku prowadzić. On jest bezsilny. Niech trolle plują jadem 13:54, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

vbnvbn

19 16

Na następnej sesji głosujcie wyjście Kartuz z UE. Jestem pewien, że radni PISu w pełni taki wniosek będą popierać.
Przedstawione argumenty za wyjściem ze ZMP ośmieszają tych, którzy za tym wnioskiem głosowali. Niestety wizerunkowo (na razie) tracą Kartuzy. 14:04, 28.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pyta.plpyta.pl

11 5

ciemnota (vbn) się odezwała , PiS jest jedyną partią prounijną, PO jest partią komuno-europejską głosującą za cenzurą, oba partie PiS i PO wykonują ten sam plan europejski bo podpisaąły zbrodnicze traktaty, więc się doucz i nie siej kłamstw!!! Jestem za wyjściem z Polski z UE dlatego nie głosuje ani na PiS który jest za UE ani za PO, które chcę wprowadzić nowy komunizm w UE 15:03, 28.03.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


@Groniak@Groniak

18 12

Groniak czy Durniak, wydajemy lekką ręka na podwyżki dla radnych, na coś co nie ma większego znaczenia i to na początku ich pracy. Bycie RADNYM, to nie jest etat, to SŁUŻBA społeczeństwu przez całą dobę, tu nie ma sztywnych godzin od 8 do 16. I o tym chyba spora częśĆ zapomina, powtarzam to jest służba, oni ma służyć nam, a nie my im. 14:15, 28.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GroniakGroniak

1 1

Ciężko tak coś od siebie, swoimi słowami napisać, prawda? Masz podobny styl wypowiedzi jak Ci z Hallera, a wiec przepychanki burmistrz-rada.
Takich sytuacji i "problemów" jest więcej, nigdzie nie napisałem, że ci radni są ach,och i ech, siedzą na tych stołkach i mają rozwiązywać poważne problemy. Gdyby tak było, nikt by się nie czepiał czy te 5 tyś poszło tam czy tam. Póki co zajmuja się *%#)!& a inwestycje za setki tysiecy złotych uciekają, lub się sypią, i w nastepnej kadencji będą wymagały poważnych remontów, a nie bieżących zabiegów konserwacyjnych. 19:44, 28.03.2019


@szkodnik@szkodnik

10 10

W domu wszyscy zdrowi?? wszystko z tobą okey? 14:17, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BubllmistrzBubllmistrz

18 6

chłopku za pięć lat jesteś siwy 14:27, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Sołectwa@Sołectwa

10 10

Taki matołek jak ty spotka się, z drugim matołkiem i uzurpują sobie że trzeba wystąpić z ZMP, a potem się dziwią, że kasy nie ma na drogi ani na nic, a kto ci da?? Burmistrz nadrukuje pieniędzy? Wypiszcie nas ze wszystkiego, z Polski też! a potem płaczcie ze kasy nie ma na to czy tamto! Gmina to nie fabryka pieniędzy! Trzeba po nie sięgać zewnątrz! 15:21, 28.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SerioSerio

7 2

A to jak ta kasa płynie w tych milionach z tego ZMP, to może płacimy trzykrotną stawkę za członkostwo to może więcej tej kasy na drogi dostaniemy.
Bzdura totalna, ZMP nie ma nic a nic do tego kto ile kasy dostanie z budżetu marszałka, własnego budżetu miasta czy Uni europejskiej. Inwestycje, które są w Kartuzach, to w głównej mierze dotacje z województwa, dotacje z NFOS, WFOS, oraz środki płynace z UE, na rzeczy, które sobie tam ubzdurają, pozostałe to środki z podatków, kredytów i obligacji które urząd może wystawić. 16:34, 28.03.2019


Brawo radniBrawo radni

13 9

Radni chcą żeby burmistrz był na miejscu bo raz na miesiąc to za duża ujma w obecności, ludzie nie bądźcie naiwni, od razu widać prywatne rozterki dodając oczywiście, że argumenty nie docierają a są bardzo przejrzyste. Więc niby co mogłoby wpłynąć na decyzję radnych ? A jako, że znam sytuację z bliska to wiem, że p. Belgrau bardzo przeżył porażkę i podszedł do tg zbyt osobiście co z resztą widać gołym okiem i w odwecie na burmistrzu i mieszkańcach, którzy wybrali obecnego burmistrza stara się wszystkim dogryźć. Taki typ człowieka ale na szczęście nie jest burmistrzem bo mogłoby być jeszcze gorzej. 15:39, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Oprócz tego, radniOprócz tego, radni

10 13

na złość burmistrzowi odmrożą sobie uszy. Znam takie przypadki jako babcia. 16:47, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cayakcayak

11 11

radni pis i pozostali radni są indoktrynowani przez centralę pis żeby było jak najmniej organizacji mających inne zdanie od jedynie słusznego 18:06, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ktośktoś

7 5

i dobrze :) 18:11, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GacekGacek

16 6

Panie burmistrzu wstydu oszczedz zajmij się wioskami A nie tylko miastem co z kanalizacja w mirachowie którą obiecał przed wyborami 21:46, 28.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MASAKRAMASAKRA

6 3

pewnie zapomniał bo to przez PIS 23:25, 28.03.2019


MasakraMasakra

11 9

Masakra jaki poziom tej rady wszystko co nie pomyśli pana MGG to wina pisu to jest dopiero chore , jestem w szoku że Burmistrz który pisze i mówi że jest niezależny obwinia Pis on ma chyba jakąś chorobę na tle Pis-u nawet kiedy stał pod sądem i utożsamiał sie z nowoczesna i opozycją to to było dla niego ważniejsze niż jarmark kaszubski na miasteczku ruchu WSTYD PANIE BURMISTRZU WSTYD PANU POWINNO BYĆ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 23:21, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LGLG

3 2

https://www.youtube.com/watch?v=AIWWdwPTY6w&feature=youtu.be
Wszystko i na temat! 03:41, 29.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oglądnąłem filmoglądnąłem film

13 6

oto banialuki burmistrza:
1.ZMP jest apolityczny, bzdura!!!!!!!!, prezesem jest Frankiewicz PO i zresztą mafia samorządowa staje się przybudówką PO co widać co się dzieje w miastach, dużo idelolo typu sprowadzanie masowe przeciw Polsce imigrantów, LGBT, Gender itd
2. że Kartuzy dzięki ZMP coś tam uzyskały w sprawie gospodarki śmieciowej, nie trzeba być w ZMP wystarczy zaskarżyć jakieś rozporządzenie w NSA
3. korporacja ZMP, czyli Truskolaski - prezydent Białegostoku, Dulkiewicz, haniebna prezydent Łodzi i inni jadą do Brukseli do Tuska
4. że niby wystąpienie z ZMP to wstyd na całą POlskę skoro niektóre miasta jak mówił wystąpiły, a potem wróciły, więc to nic nadzwyczajnego takie wystąpienie chodzi o zwykły interes, a ja tu nie widzę żadnego interesu poza politycznym, więc można wystąpić normalna praktyka
słowem mafie samorządowe działają ostatnio antypolsko i czarno widzę tej korporacji przyszłość, po tym co się już dzieje na etapie wyborczym miast (przewałki wyborcze np Warszawa)
07:09, 29.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OlfazOlfaz

2 8

Prawica strasznie obawia się Tuska. Drży na każde nawet najmniejsze wspomnienie? Nie maja nawet jednego polityka który może stanąć z nim do walki. Nie muszę być lewicowy żeby to widzieć? Może kiedyś doczekamy się konserwatywnej władzy, która będzie potrafiła myśleć korzyściami dla Polski. Obecnie to tylko walka aby utrzymać się przy korycie? 07:57, 29.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GRUGRU

1 1

trotyl w Smoleńsku 08:11, 29.03.2019


AQQAQQ

9 5

Dobra decyzja Rady. ZMP nic a nic nie wnosi do życia naszych Gmin. Towarzystwo wzajemnej adoracji. Ale burmistrz zrobi wszystko aby tam powrócić....WSZYSTKO !!!!!! Tylko co wyprawia ten przewodniczący rady? ????... 08:11, 29.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec wsi Mieszkaniec wsi

8 6

Ja odpoczątu mówiłem należność do ZMP Kartuz nic nie dawało oprócz polityki.Organizacja ZMP traktowała wieś zasciankowo drugoplanowo. Solectwa za czasów Burmistrza Golunskiego popadła w marazm przestała się rozwijać okoliczne gminy wraz z Solectwami z powiatu Kartuskiego widać to gołym okiem zdecydowanie lepiej się rozwija. Burmistrz Gminy Kartuzy niech skończy z polityką zajmie się pracą na rzecz Solectw i zostaną zwiększone nakłady na wieś. Przypominam w Kartuzach mieszka 14 tys a na wsi 19 tys ludzi co najmiej 60 % środków z budżetu gminy powinna trafiać na wieś i to jest bezdyskusyjne.Podatki placa wszyscy dorośli obywatele gminy 40 %Pit i 10 CIT trafia naszych podatków do budżetu gminy . 08:42, 29.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nmmnmm

1 10

Przebłysk "intelektu" radnych głosujących za wyjściem ze ZMP (warto zapamiętać nazwiska).
Zapewne takie miasta jak Kościerzyna, Gdańsk, Gdynia, Sopot, Warszawa, Kraków także zainspirują się tą jakże wysoce intelektualną wizją naszych radnych i też wyjdą. 09:35, 29.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Weż......Weż......

2 1

Ty INTELEKTUALISTO :)))))) już nic lepiej nie komentuj! Przestań z ta żenadą. 09:28, 30.03.2019


widzwidz

4 8

W oczywisty sposób uchwała jest nieważna. Głosowano ją po upływie regulaminowego czasu trwania sesji, kiedy salę opuściła już prawie połowa radnych.Wniosek o zamknięcie obrad został złożony prawidłowo i nie wymagał głosowania. Opozycja dała się nabić w butelkę !!! 10:07, 29.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec13Mieszkaniec13

10 3

Burmistrz chciał wyłożyć pieniądze by być w tym związku,a teraz nagle organizuje protest by wyszło na jego i dalej za niego płacili.Żenada. 15:09, 29.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NumberNumber

1 0

Aby płacł za siebie Kartuzy muszą być w Związku inaczej to wykresla go z listy 21:10, 31.03.2019


@Mieszkaniec13@Mieszkaniec13

7 2

Masz rację - działanie pod publikę i obiecanki-cacanki 20:05, 29.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Przewodniczący Rady Przewodniczący Rady

5 7

Kartuscy Radni powinni naprędce zlikwidować nagrywanie sesji rady miejskiej. Przedstawia się tam bowiem obraz którego nie da się później "odzobaczyć" . Na litość boską w jak można było wybrać pana Mariusza Tredrer na przewodniczącego rady miejskiej. Na nagraniach widać wszystkie jego kompetencje:

-nieznajomość statutu gminy
-nie wiedza o której zaczęła się zwołana przez niego sesja rady
-głosowanie nad uchwała pomimo zastrzeżeń w myśl jakby co to wojewoda uchyli

Ten człowiek ewidentnie nie radzi sobie z przewodniczeniem radzie miejskiej. To zadanie ewidentnie go przerasta.

09:27, 30.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Marek 22Marek 22

1 1

Nagrywanie prezentowanie w sieci sesji wynika z ustawy i jest obowiązkowe!!
Nie pisz komentarzy jeśli nie masz pojęcia co komentujesz. 20:37, 30.03.2019


SMSM

3 5

Rada Gminy a działa jedynie przeciwko gminie. Ci chłopacy zamiast zajmować się sprawami gminy miasta i okolicznych wiosek, bawią się w grę polityczną. To nie są poważni ludzie i przykro patrzeć kto nas reprezentuje i kogo wybraliśmy MY MIESZKAŃCY 22:35, 31.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Obserwator 2 Obserwator 2

3 0

Mów za siebie 09:36, 01.04.2019


banitabanita

3 5

Nazwiska osób głosujących za wyjściem z ZMP trzeba zapamiętać żeby nie powtórzyć błędu przy następnych wyborach. 18:49, 01.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nie macie bladego ponie macie bladego po

5 3

Trzeba wiedzieć, że bycie w ZMP nic nie wniosło w Kartuzach i dalej nic wnosić nie będzie, tu chodzi tylko i wyłącznie o prywatny interes i karierę Burmistrza, który zasiada w tym związku w zarządzie i może poczuć się "kimś" 14:53, 02.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%