Firma Znak z Gdańska wygrała przetarg na wykonanie projektu wiaduktu na ul. Gdańskiej w Kartuzach. Zaoferowała kwotę 891 tys. zł. Projekt zakłada m.in. budowę mostu w formie estakady i podziemnego przejścia dla pieszych oraz mini-ronda na skrzyżowaniu Jeziornej z ul. Gdańską.
Do przetargu stanęło pięć firm z Gdańska, Warszawy czy Wrocławia. Najkorzystniejszą ofertę opiewającą na kwotę 891 750 zł złożyła firma Znak z Gdańska. Zaproponowała także 48-miesięczny okres gwarancji i rękojmi za wady.
Firma musi zaprojektować m.in. rozbudowę dróg wojewódzkich nr 211 i 224, budowę obiektu mostowego w formie estakady, budowę podziemnego przejścia dla pieszych, przebudowę skrzyżowań z innymi drogami, zjazdy, pobocza itp. Tory kolejowe pozostaną na obecnym poziomie. W ramach zadania na skrzyżowaniu ul. Jeziornej z ul. Gdańską powstanie mini rondo, a część skrzyżowań wzdłuż DW211 (z ul. Parkową, z ul. Przy Torach, z ul. Kościerską, z ul. Węglową) zostanie rozbudowana. Mini rondo powstanie także na skrzyżowaniu ul. Gdańskiej z Kościerską.
- Zarówno wiadukt jak i przejście podziemne komunikują ruch drogowy i pieszo-rowerowy na głównych osiach ulic Gdańskiej i Kościerskiej. Założeniem podstawowym funkcjonalności węzła drogowego jest rozdzielenie ruchu drogowego z ruchem pieszo-rowerowym na różne poziomy na oddzielnych obiektach inżynierskich. Dzięki takiemu rozwiązaniu istnieje dodatkowa możliwość etapowania inwestycji zorientowana głównie na w/w rozdzielony ruch, co jest niewątpliwą zaletą dla tego wariantu węzła - brzmi opis inwestycji.
W ramach planowanej rozbudowy zostaną także przebudowane sieci uzbrojenia terenu – wodociągowa, kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej, gazowa, teletechniczna, elektroenergetyczna i oświetleniowa. Przebudowane i wybudowane zostaną chodniki i ścieżki pieszo-rowerowe.
Dokumentacja gotowa ma być do lutego 2020 r.
34 11
Czy ktoś w tym mieście zwraca uwagę na estetykę nowych inwestycji? Czy w urzędzie zdają sobie sprawę, ze ta budowla zostanie w mieście na wiele wiele lat? Ten projekt to gwałt na przestrzeni publicznej. To strategiczna inwestycja, dlatego powinna zostać zbudowana subtelnie, pod ziemią. Powinnismy ja możliwie ukryć. W Kartuzach standardy budowlane jak w Rosji
11 10
@Korzi, zbudują pod ziemią, to będziesz narzekał, że przy każdym deszczu zalewa?
8 7
oczywiście, że powinien być pod ziemią, choćby ze względu na hałas i ci co piszą o zalaniu wodą, to pewnie zatrudniają fachowców z PBROLU , powinni zaskarżyć wszystkich tych którzy wybrali tą opcje, przyjrzeć się finansowaniu tego projektu
1 2
W Wejherowie zrobili tunele pod torami "żeby karetki mogły przejechać". Z czasem okazało się, że karetki zmieniły standardy i nie zmieszczą się w tunelu... Tak źle i tak niedobrze.
6 6
891 tys. to nie jest to samo co 891 750 tys. (891 tys. czy 891 mln)
0 0
891 tyś. to faktycznie mniej od 891 750 zł. Dokładnie o 750 zł. - tak jak pisze w tekście.
0 1
Jest to kwota za wykonanie projektu a nie inwestycji. Czytaj ze zrozumieniem
19 10
rozkorkuje tory i gdańską gdzie nie ma dużych korków, a zostaną na światłach na brunona i trzech przejściach do jeziornej, totalny deb...., pomysły jak z bajki "SĄSIEDZI", nie dziwie się że połowa ludzi sp.... z tego kraju
3 2
kiedy pociągi wkrótce będą jeździć co 10 minut w każdą stronę, zapewniam że odkorkowanie Gdańskiej będzie priorytetem dla mieszkańców Kartuz. Sierakowiczanie mogą sobie jeździć 3 Maja i fragmentem obwodnicy. Na Brunona - ze względu na zabudowę - niczego pewnie nie zmienią :[
25 5
wybrano najgorszą wersje, poza tym widać z opisu projektu, że nawet na samym projekcie są rozwiązania niedopuszczalne i *%#)!& jak choćby dojazd do nastawni, ale znowu wydana kasa w błoto i ktoś na tym zarobi! nie pytam ile będzie kosztować tunel bo wiem ile kosztuje kładka na 3 maja
13 8
Mini rondo? Mam nadzieję że wezmą pod uwagę samochody ciężarowe z naczepą, które jadą z Gdańskiej na Jeziorną w kierunku Placu Brunona.
4 1
tylko dla rowerów, bo nic większego się nie wyrobi na 15 m. kw. powierzchni. Nawet rondko w Żukowie jest śmieszne, a tutaj ??? Chyba, że się rozwali kilka sąsiednich budynków ....
10 8
891tys ale bezsensowna kladke rowerowa to szanowny Pan Burmistrz zlecil za 4mln cos tu chyba nie gra.....
9 0
891tys to cena samego projektu
28 6
Z mojego punktu widzenia, pieniądze powinny być wydane w obwodnicę na ,którą mieszkańcy powiatu Kartuskiego czekają od wielu lat .Miasto Kartuzy w dalszym ciągu ,będzie zakorkowane mieszkańcy miasta będą wciąż wdychac spaliny i słuchać warkotu samochodów. Burmistrz lansuje Kartuzy jako miejscowość turystyczna nic nie robi ,aby ruch kołowy z miasta wyprowadzić na zewnątrz. Architektonicznie urbanistyczne wiadukt zniszczy 19 wieczny pejzaż miasta widać to np.po lampach ,które nie pasują do centrum Kartuz.
1 2
czyli dwa w jednym, ale musi być zajefajny projekt / majstersztyk !!
2 2
Ci ktorzy wybrali zycie w miescie liczyli sie z wiekszym ruchem samochodowym a co sie z tym wiąże tez wiekszym hałasem!!!obwodnica jak najbardziej ale z dala od zabudowań!!! Popieram pana burmistrza w jego działaniu!
18 7
Te pieniądze przeznaczyć na obwodnicę i problem komunikacyjny Kartuz rozwiązany. W trakcie budowy tego wiaduktu miasto będzie totalnie nieprzejezdne. Budynki przy ul. Gdańskiej będą poniżej jeżdżących pojazdów. Komu zależy na bojkotowaniu budowy obwodnicy-jeśli marszałek województwa wyda pieniądze na wiadukt to w perspektywie 15 lat nie będzie środków na obwodnicę. Może radni w końcu się obudzą. Żal, że w radzie Miejskiej nie ma żadnego inżyniera! Naszym miastem rządzą politolodzy-żal!
1 2
czyli dwa w jednym, ale musi być zajefajny projekt / majstersztyk !!
1 1
Inwestycja wiaduktu na Gdańskiej jest finansowana z budżety PKP PLK czyli budżetu centralnego a nie Urzędu Marszałkowskiego czyli samorządowego .
9 4
Taa walnijcie rondo na gdańskiej z Jeziorna bo ludzie tam nie ogarniają znaków. Może z rondem będzie łatwiej.
17 4
Jednym bezsensownym projektem pozamyka kilka firm i ludziom dojazd do posesji...
8 3
ktoś pomyślał o mieszkańcach ulicy Gdańskiej? Kwestie przesłaniania... będą mieli samochody na wysokości okien. Opcja z ulicą pod torami jest dużo lepsza.
17 2
ja tego nie potrafię sobie wyobrazic. czy ten wiadukt tak bardzo jest potrzebny?? powodzenia!!
12 1
Pytanie co jest bardziej zakorkowane Żukowo czy Kartuzy, gdzie trudniej przejechać ???? Wiedzą wszyscy ale nie nasza rządząca inteligencja. Sami jeżdżą samochodami i widzą gdzie lepsze rozwiązanie ale tutaj na Gdańskiej nie czekałem nigdy dłużej niż 5 minut a w Żukowie 40 nawet
7 3
Pytanie co jest bardziej zakorkowane Żukowo czy Kartuzy, gdzie trudniej przejechać ???? Wiedzą wszyscy ale nie nasza rządząca inteligencja. Sami jeżdżą samochodami i widzą gdzie lepsze rozwiązanie ale tutaj na Gdańskiej nie czekałem nigdy dłużej niż 5 minut a w Żukowie 40 nawet
15 8
znowu bezsensowna inwestycja - a wystarczyłoby przekierować ciężarowe samochody na Węglową 2 - jest mało używana - i wszyscy co jadą na Sierakowice już w ten sposób odciążyliby skrzyżowanie z torami i Gdańskiej z Jeziorną - może spróbować?
1 0
A co z Ciężarówkami jadącymi do firm znajdujących się na ul. Kościerskiej? Puścić Sędzickiego?
3 14
Nareszcie zniknie bardzo brzydki wjazd do Kartuz od strony Gdańska:) Oby jak najszybciej.
7 4
Śniło mi się, że na Gdańskiej przed torami postawiono bramki z opłatami za przejazd ( 20 zł ) i ruch zmniejszył się o 90%. Nikt już nie domagał się obwodnicy, bo każdy znalazł sobie własną.
To był upiorny sen, ale mąż mówi, że raczej proroczy. Nooooo, nie wiem ....
16 7
Szanowni państwo , już wcześniej wpisałem , o nie trafionej inwestycji i upartym stanowiskiem
naszego Pana Burmistrza .Wszystkie miasta w Polsce zrozumiały teraz , wcześniej w innych państwach , o potrzebie obwodnic . W obecnym czasie i cały czas , z roku na rok , wobec rosnącym natężeniu ruchu kołowego , Obwodnice miast to jedyne wyjście z " zakorkowaniem "
miast. Najwyższym błędem jest puszczenie , wpuszczenie ruchu , kołowego do i przez miasta .
Nie rozumię , uporczywego stanowiska , Naszych Władz , na czele z Panem Burmistrzem .
Ludzie zstąpcie na ziemię , a nie bujaicie w obłokach i bawić się nie swoimi ,
ale Naszymi , Podatników pieniędzmi .
Przecież istnieje już podpisany wstępny projekt , podpisany przez Pana Marszałka województwa Pomorskiego i Gminami ościennymi , na przebieg II Etapu , prawdziwej obwodnicy Kartuz . Była wystawiona lista poparcia tej inwestycji / koło kiosku w Urzędzie /.
Co się z nią stało ? Co jest z II etapem , prawdziwej obwodnicy Kartuz ?
Jeszcze raz : Każdy rozsądny walczy o obwodnice miast , obwodnicę Swojego Miasta .
Wpuszczenie , przepuszczenie ruchu kołowego przez Miasto , to porażka w obecnych
i na przyszłość czasach .
Skąd ten uparty pomysł ???
Czy wjazd do Kartuz za parę lat , ma wyglądać jak wjazd do Żukowa ??? a tam się już dzieje !
Zobaczcie przykład Kościerzyny !
Można , Można !
1 5
"Nie rozumiem" się mówi.
0 1
Gdyby Pan wiedział co to budżetowanie to wiedziałby Pan że pieniądze które w 50% kolej przeznacza na wiadukt nie mogłyby być przeznaczone na obwodnicę. Pieniądze w dużej części pochodzą z tej "przeklętej unii" która przekazała środki na rozwój i poprawę tras kolejowych a nie drogowych. Więc można albo poprawiać elektryfikować trasę Gdańsk Kartuzy i przy okazji zbudować wiadukt nad Gdańską - albo elektryfikować i nie budować wiaduktu - alternatywy z obwodnicą nie ma.
Budowa obwodnicy jest ze środków Urzędu Marszałkowskiego - który na to w tej chwili środków nie ma ...
Oba tematy są rozdzielne i nie wykluczają się ale są budżetowane z zupełnie innych środków - i oby oba udało się zrealizować.
0 0
na rozróżnienie człowieka mającego wiedzę, od człowieka jej pozbawionego. Wypowiedź "kierowcy" oraz kierowcy. Jakość jazdy pewnie też odmienna !
4 12
Czy z PISem jest już aż tak źle, że muszą tutaj reklamować tą miernotę Fotygę?
6 4
Wałęsa jeszcze większy miernota. Kaszubi będą głosować na Fotyga i nic ci do tego.
1 3
Bełgrad to jej pupil... gdyby nie ten Pisor to pewnie by siedział na fotelu władcy..
2 8
"Wałęsa jeszcze większy miernota. Kaszubi będą głosować na Fotyga i nic ci do tego".
Co za idiotyczny komentarz. Czy Wałęsa kandyduje do PE?
To, że część Kszubów będzie głosować na Fotygę to ja jestem pewien. Tak jak głosowała na Bonkowskiego który wiadomo jak skończył. Nie ważne kto, ważne że z PIS :)
Ciemny lud jak mawia prezes TVP.
2 3
a druga baba z magla. Pisie dyplomatołki. Pojadą siedzieć pod "szmatą" - jak to nazywały (??)
2 5
"a druga baba z magla. Pisie dyplomatołki. Pojadą siedzieć pod "szmatą" - jak to nazywały (??) "
Flagę UE wyprowadzić (jak Beata) ale kupę euro chętnie wziąć. Cały PIS.
8 1
Dla twojej wiadomości Jarosław Wałęsa syn byłego prezydenta startuje z Listy Koalicji Obywatelskiej z 10 pozycj z twojej strony życzę trochę kultury w wypowiedziach.
2 4
"życzę trochę kultury w wypowiedziach. "
Piszesz, że Wałęsa to "jeszcze większy miernota" i odwołujesz się do kultury? Chyba pisowskiej.
6 1
lista miernot:
Lewandowski upadek ekonomicznych cellulozy w Kwidzyniu i wielu zakładów na Pomorzu, nadal nie siedzi w wiezieniu bezkarny, dalej Wałęsa, ta pani, dalej bonzo z PO itd...
12 11
W Kartuzach są bagna, nie ma mowy o budowaniu pod ziemią. To kosztowałoby więcej niż CPK :)
10 1
no to nie budować, a wybudować kolejny odcinek obwodnicy, ten projekt to wyrzucenie pieniędzy w błoto
0 6
zastanowiłeś się kiedyś, że wkrótce pociągi będą jeździć co 10 minut w każdą stronę? Wiesz co będzie na Gdańskiej? Pewnie o tym nie pomyślałeś, panie "obwodnica pierwsza"?
4 0
nie będą jeździć co 10 min nawet jeśli dojdzie linia Somonino i Sierakowice, otóż na linii Gdańsk Wrzeszcz zachowana będzie tak jak teraz co 1h bo taka jest przepustowość, Somonino co 2h i to zsynchronizowane, tak więc co najwyżej zostanie tak jak jest, bo takie jest zapotrzebowanie, to nie Trójmiasto, żeby pociągi jeździły co 10 min.
1 1
które niewiele wiedzą :)
8 8
Zamiast obwodnicy zakorkuja nam miasto . W Kościerzynie myślą. W Kartuzach myślą że myślą. Nie zapominajmy że w mieście rządzi Rada Miasta a ta jest jak widać do luftu.
4 1
Za budowę obwodnicy odpowiada Urząd Marszałkowski i Burmistrz który powinien to załatwić w tym przypadku radni są za budową obwodnicy widać to było jak pan Treder walczył w kampanii wyborczej na Burmistrza Kartuz..
3 1
Przecież w Kościerzynie obwodnicę wybudowała GDDKiA. W Kartuzach nie ma dróg krajowych. Kłamiesz, czy po prostu się nie znasz?
13 4
A co z kładka z Grzybami do Kartuz
To jest niekończąca się opowiesc
Za tak długi czas i takie pieniądze powinien zainteresować się tym Prokurator
1 2
przecież wykonawcy są w terminie. Wiesz co piszesz??
1 0
A nie miała być oddana do użytku do końca kwietnia? no tak nie napisali którego roku konkretnie.
3 11
Wasz Burmistrz jest odważny. Ma rację.
8 2
Nadal nie mogę pojąć w jaki sposób ta inwestycja, ma zwiększyć przepustowość w mieście?
Jak ta budowla ma sprawić, że pojazdy stojące od ronda przy dawnym FPN, aż po plac Brunona znikną? Mój mały rozumek tego nie ogarnia. Ten wiadukt sprawi, że nagle pojazdy stojące na ul. Kościerskiej, Piłsudskiego, Kolejowej, Jeziornej, będą swobodnie i szybko włączać się do ruchu? W jaki sposób?
Martwi mnie jeszcze jedna rzecz, takie konstrukcje kiedys były przewidziane na 40-50 lat, obawiam się, że przy obecnej jakości po pieciu latach, będzie to wymagało sporego remontu, a nawet zamkniecia z uwagi na groźbę zawalenia.
3 3
A i jaszcze kilka takich obserwacji, gdyby włodarze tego widzieli.
Zamknięcie ul. Sędzickiego na czas remontu, spowodowało zapchanie ul. Kościerskiej od skrzyżowania z ul. Gdańską aż po Burchardztwo- a zamknięto wydawałoby się mało istotny odcinek. Zamkniecie na kilka dni ul. Gdańskiej z uwagi na remont przejazdu kolejowego, sprawił ze na Kościerskiej był aż przeciąg, za to cała 3 Maja, aż po wzgórze wolności jeden wielki korek, stojące samochody na ul. Kolejowej, Majkowskiego, Mściwoja, Jeziorna, część Zamkowej. Teraz tak, wyłaczamy z ruchu ul. Gdańską na odcinku od Stacji benzynowej, az
Zamknięcie ul. 3 Maja - był kiedyś alarm bombowy, 3/4 Kartuz stało. a teraz czarny, scenariusz, ul Gdańska zamknięta od ul. Węglowej, po ulicę Piłsudskiego, główny ruch odbywa się ul. 3 Maja, mamy na niej poważny pożar w okolicach sądu/prokuratury- przejazd zamknięty. Co mieszkańcy/kierowcy mają zrobić? Powiecie, będzie objazd kolejową, gdańską, jeziorną, wzgórze wolności - w chwili obecnej te ulice są już przeciążone.
5 1
A co z trasą Kartuzy Sierakowice??? Burmistrz zaczyna nowe inwestycje a nie ma pieniędzy na ukończenie starych spraw. Pewnie niech rozkopie jeszcze całe Kartuzy, już i tak są w okropnym stanie.
0 1
tylko Marszałek.
4 2
Paskudztwo!
4 2
Czy ktoś łaskawie przejrzał dokumentację przetargową?
W załącznikach są projekty oznakowania drogowego. Nie ma tam mowy o rondzie na skrzyżowaniu Gdańskiej z Kościerską.
Wynika z nich jedno, że to skrzyżowanie pozostanie tak jak obecnie jest, tylko będzie podniesione nad tory.
Czy o takie rozwiązanie ruchu chodziło mieszkańcom? Chyba, nie.
2 0
Jest, sprawdź w folderze "Koncepcja ZNAK" -> rysunki -> rys. 3 i 4. mosty. Pewnie patrzyłeś tylko na koncepcję branży drogowej.
1 0
co widać po przeczytaniu stawek za parkowanie pod własnym blokiem, czyli ponad półtora tysiąca rocznie. Napisz o innych swoich snach, to może uniknę popadnięcia w jakieś długi ??
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz