Zamknij

Zmiany personalne w parafiach. Proboszcz parafii w Gowidlinie odchodzi

00:20, 23.06.2019 Aktualizacja: 00:45, 24.06.2019
Skomentuj fot.W.Drewka fot.W.Drewka

Na mocy dekretu biskupa pelplińskiego ks. Leszek Knut został odwołany z funkcji proboszcza parafii w Gowidlinie i mianowany proboszczem parafii pw. św. Mikołaja Biskupa w Niezabyszewie. To jedna z najważniejszych zmian personalnych ogłoszonych w parafiach powiatu kartuskiego podległych diecezji pelplińskiej.

W ostatnich dniach biskup pelpliński Ryszard Kasyna wręczył dekrety dotyczące zmian personalnych w parafiach na terenie całej diecezji. Dotyczą one również księży z parafii na terenie powiatu kartuskiego, a jedną z najważniejszych jest decyzja o odwołaniu z funkcji proboszcza parafii w Gowidlinie ks. Leszka Knuta. O jego zachowaniu informowaliśmy wielokrotnie, a tym co działo się w parafii w Gowidlinie interesowały się również ogólnopolskie media.

We wrześniu ubiegłego roku opisaliśmy, jak rodzina zmarłego modliła się na cmentarzu nad otwartą trumną, pod gołym niebem, ponieważ ksiądz nie zgodził się udostępnić im kaplicy. Tłumaczył, że nie widywał zmarłego w kościele oraz, że ten nie przyjmował kolędy. Rodzina nieboszczyka podkreślała z kolei, że mężczyzna chorował i nie był w stanie uczestniczyć w nabożeństwach oraz przyjmować księdza w domu. Przy okazji wyszły na jaw kolejne informacje o negatywnym zachowaniu proboszcza. Dopiero po kilku miesiącach kuria zareagowała informując, że ksiądz został "pouczony". 

Tym razem biskup pelpliński zdecydował o przeniesieniu ks. Leszka Knuta na stanowisko proboszcza parafii pw. św. Mikołaja Biskupa w Niezabyszewie. Nowym proboszczem w Gowidlinie mianowany został ks. Tadeusz Olszewski, który dotąd pełnił funkcję proboszcza parafii pw. św. Antoniego Padewskiego w Dólsku.

Pozostałe zmiany:

Księża neoprezbiterzy:

Ks. mgr Dawid Braun zostaje mianowany wikariuszem parafii pw. Trójcy Świętej i Wszystkich Świętych w Goręczynie

Ks. mgr Mikołaj Jędrzejewski zostaje mianowany wikariuszem parafii pw. św. Marcina w Sierakowicach

Ks. mgr Krzysztof Krzemiński zostaje mianowany wikariuszem parafii pw. św. Wojciecha w Kartuzach.

Wikariusze:

Ks. lic. Karol Ciesielski zostaje odwołany z urzędu wikariusza parafii pw. św. Katarzyny Aleksandryjskiej w Starogardzie Gdańskim i mianowany wikariuszem parafii pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Kartuzach.

Ks. lic. Łukasz Delewski zostaje odwołany z urzędu wikariusza parafii pw. św. Wojciecha w Kartuzach i mianowany wikariuszem parafii pw. Świętej Trójcy w Kościerzynie. 

Ks. mgr Maciej Dzwonkowski zostaje odwołany z urzędu wikariusza parafii pw. św. Marcina w Sierakowicach i mianowany wikariuszem parafii pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Kartuzach

Ks. mgr Marcin Leszczyński zostaje odwołany z urzędu wikariusza parafii pw. Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny w Gowidlinie i mianowany wikariuszem parafii pw. św. Jakuba Apostoła w Tucholi.

Ks. mgr Aleksander Lipkowski zostaje odwołany z urzędu wikariusza parafii pw. św. Wojciecha w Kartuzach i mianowany wikariuszem parafii pw. Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny w Nowej Wsi Lęborskiej. 

Ks. mgr Stanisław Mejer zostaje odwołany z urzędu wikariusza parafii pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Kartuzach i mianowany wikariuszem parafii pw. Wszystkich Świętych w Skórczu. 

Ks. mgr Janusz Osnowski zostaje odwołany z urzędu wikariusza parafii pw. Najświętszej Maryi Panny Matki Kościoła w Tczewie i mianowany wikariuszem parafii pw. św. Wojciecha w Kartuzach.

Ks. mgr Marcin Szulc zostaje odwołany z urzędu wikariusza parafii pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Kartuzach i mianowany wikariuszem parafii pw. św. Jana Chrzciciela w Dębnicy Kaszubskiej.

Szczegółowa lista zmian dostępna jest na stronie diecezji pelplińskiej.

 

 

 

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(55)

dlaczego dlaczego

20 18

tak długo trzeba było czekać ?

06:34, 23.06.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zxczxc

45 12

To się pewnie ucieszą w tym Niezabyszewie.

07:45, 23.06.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

parafianinparafianin

30 57

Współczucia dla nowego proboszcza w Gowidlinie. Zapewne, Ci co tyle ryli i tak w Kościele się nie pojawią. Chodziło tylko żeby dopiąć swego! Jesteście z siebie wszyscy dumni? Najśmieszniejsze jest to, że też jesteście osobami publicznymi, a "za uszami" równie sporo nagrabione...

07:49, 23.06.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KaszubaKaszuba

9 2

Tamten już dawno nie powinien być proboszczem , współczuję tym co tego brutala dostaną .

14:21, 23.06.2019

EdwardEdward

24 24

Tak Judaszy wszędzie pełno!!! W pierwszych ławach jedni siedzą, drudzy przyklejeni na twarzy szyderczy uśmiech mają i przyjaciół udają jeszcze inni zastanawiają jak tu komuś dokopać, byle tylko poczuć się lepszym i są tacy... , że aż szkoda mówić. Ale karma wraca, mam nadzieję, że i tym razem się tak stanie, po prostu aby sprawiedliwości stało się zadość. Osobiście bardzo żałuję, że nasi Księża odchodzą, ale jednocześnie mam nadzieję, że na swojej drodze spotkają bardziej życzliwych ludzi, czego z całego serca im życzę.

08:36, 23.06.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KazubKazub

1 0

Święta prawda. Nic dodać nic ująć.

22:40, 03.10.2019

@ Edward@ Edward

46 17

A ja życzę parafianom we wszystkich parafiach bardziej życzliwych księży! Oby nigdy nie musieli cierpieć przez swojego proboszcza! Bardzo dobrze się stało, że wymieniono proboszcza w Gowidlinie!

09:02, 23.06.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RokitnikRokitnik

0 0

Parafianie z Rokit sa bardzo zadowoleni z swojego proboszcza, super czlowiek

19:22, 24.06.2019

@@Edward@@Edward

20 26

Widocznie jesteś jednym z tych kto opał dołki po Proboszczem!Wstyd!!!

09:08, 23.06.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PsudokaszubskokatoliPsudokaszubskokatoli

23 17

Widzicie - a udajecie, że nie nic się nie stało! Patrzycie - a nie widzicie! Słyszycie - a udajecie, że macie zalane uszy! Obgadujecie proboszczów, a w oczy im słodzicie.
To wszystko tylko dlatego, że nie dotyczy to waszych rodzin i was samych!
To fałszywe pojęcie wiary katolickiej, chrześcijaństwa, humanizmu.
Historia podziękuję tym co walczyli o słuszną sprawę! Nie tylko proboszcz z Gowidlina powinien być przeniesiony, jest jeszcze wiele takich miejsc! Brawo dla Gowidlinian!

09:12, 23.06.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@wyżej@wyżej

9 19

Żal mi ciebie- podziękuj sobie sam

09:38, 23.06.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JazgowidlinaJazgowidlina

30 13

Bardzo sie ciesze że go juz nie bedzie. Wkoncu bedzie spokoj. Problem z ochrzczeniem mojej córki zrazil mnie do owego ksiedza. I ublizanie mi i narzeczonemu. Teraz moge z powrotem wrócić do swojej rodzinnej parafi. Brawo dla biskupa. Wkoncu podjal sluszna decyzje

09:46, 23.06.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Jak toJak to

5 4

Najpierw ślub, a potem chrzest.

12:50, 24.06.2019

Ortografia lezyOrtografia lezy

2 2

W koncu sie pisze osobno

23:55, 24.06.2019

@JAZGOWIDLINA@JAZGOWIDLINA

22 27

To chyba nie jest winna ani twoja córka ani proboszcz tylko ty i twój narzeczony. Chyba się nie mylę. Życzę przemyśleń!

09:51, 23.06.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JazgowidlinaJazgowidlina

10 9

A tobie chaa do tego. Lizusie

10:23, 23.06.2019

Ty tamTy tam

8 1

Każdy człowiek to dziecko Boże więc dlaczego ksiądz robił problemy ze chrztem dzieci, których rodzice nie są po ślubie. Jakoś w sierakowicach nie ma takich problemów bo jak to KS. MAREK mówi każde dziecko jest kochane przez Boga tak samo.

10:25, 24.06.2019

EllllaElllla

36 17

Może jakaś zbiórka na pomoc dla parafian z Niezabyszewa? Widać ,że Pelplin na nich zrzucił wszystkie plagi egipskie :-(

09:55, 23.06.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

była parafianka była parafianka

6 0

Spolecznośc w Niezabyszewie jest bardzo pobożna i chętnie chodzi do Kościoła , ale w kaszę nie da sobie dmuchać . To będzie już zależalo od postępowania księdza ,czy zostanie na dłużej.Życzę powodzenia i Szczęść Boże :)

20:34, 23.06.2019

@Ellla@Ellla

18 17

Czy plagą czasami nie jesteś ty?

09:57, 23.06.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KaszubaKaszuba

2 2

Weź się walnij w łeb .

14:28, 23.06.2019

ArianArian

0 0

Twoja wąsata stara

13:52, 24.06.2019

PrzepraszamPrzepraszam

29 22

Ale wszyscy Gowidlinianie nie byli za odwołaniem proboszcza. Ryli Ci co nie chodzą wcale do kościoła, bo niby ksiądz im przeszkadza. Az z chęcią przyjrzę się, jak teraz te tłumy przeciwników księdza Leszka będą zasuwały na nabożeństwa do kościoła. Żeby tylko nasz kościół ich wszystkich pomieścił. Zapominamy, że do kościoła chodzi się dla Pana Boga, a nie dla księdza. Poza tym wiele osób wie, że ksiądz Leszek potrafił tak dokładnie sprawować wiele nabożeństw, że inni księża tej skrupulatności i dokładności mogliby się od niego uczyć. Nikt nie jest idealny, ale trzeba dawać ludziom szansę na zmianę. Tu niestety hieny dopieły swego. A szkoda, bo chociażby ostatnie Boże Ciało wyglądało cudownie, z licznym udziałem wiernych, wspaniałą orkiestrą, organistą, całą służbą liturgiczną, ponad 40-tką dzieci sypiących kwiaty, dziećmi pierwszokomunijnymi, sztandarami, chorągwiami, figurami, feretronami. To przecież także zasługa naszych księzy. Niestety biskup posłuchał głosu mniejszości, a Pan redaktor i inni pieniacze dopieli swego:///

09:57, 23.06.2019
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

GowidliniankaGowidlinianka

12 12

Zgadzam się. Nikt nie potrafił tak pięknie przygotować nabożeństw z należytym szacunkiem jak nasz proboszcz. Ksiądz miał swoje zasady, może czasami się z nimi nie zgadzamy, ale każdy ma swoje wymagania, czy to w urzędzie czy na uczelni, to czemu może dziwić że są też w kościele?! Szkoda że księdza odwołali, mam nadzieję, że teraz każdy z tych osób, które tak bardzo chciały się pozbyć proboszcza, będą widywane w kościele.

11:36, 23.06.2019

@@@przepraszam@@@przepraszam

8 9

Chyba ktoś z rady.... Tak owszem chodzi się do kościoła dla Boga ale proboszcz tak zraża swoimi przekonaniami i zasadami że inni albo nie chodzą albo idą gdzie indziej.mlodzibtez już nie chodzą bo i komuniści i ci co do bierzmowania chodzą tyle razy i to z musi jakieś podpisy itd a jak Już jest po to nikogo nie widać.. a już od dawna zniesione są te chore zasady przez biskupa... W rokitach np nie ma nic każdy chodzi by przyjąć sakrament komuni czy bierzmowania i sam od SB chodzi i co niedzielę pełno i młodych i starszych bo nie są przymuszani!!!!

12:04, 23.06.2019

SwojakSwojak

4 1

Masz rację. Ludzie są (niektórzy) gorsi od złego ducha. Ale takie jest życie. Pozdrawiam.

18:51, 23.06.2019

StachStach

5 7

Ludzie pamiętajcie ,że ksiądz ma służyć nie tylko Bogu ale i nam to jest jego obowiązkiem a nie zachowywać jak Pan na folwarku. Przecież On dostaje od nas pieniądze ,ze swojego nie da ani grosza. To już nie te czasy jak księża robili jak chcieli a lud ciemny wszystkim przytakiwał.
Z resztą co to za kara ,że biskup przenosi do innej parafii gdzie będzie to robił co wcześniej podobnie jak z pedofilią.

07:42, 24.06.2019

@ Przepraszam@ Przepraszam

25 15

Szans na zmianę dostał wiele... nie skorzystał z nich! Dlatego zmiana jest na 100% słuszna! Kościół powszechny składa się nie tylko z osób "uczęszczających do kościoła" (w sensie budynku) ale również tych, którzy mu dobrze życzą i niekoniecznie czują związek z obecną sytuacją, z kościołem rydzyka, Jędraszewskiego, głódxia i innych podobnych gorszycieli... Co do oprawiana mszy... itp. Cokolwiek by jakikolwiek ksiądz [nie patrząc na gwidlińskiego] nie zrobił, ile kwiatów by nie posiał, ile drzew by nie zasadził.... odprawianie mszy po pijaku jest zwykłym katolickim zwyrodnialstwem, zbeszczeszczeniem eucharystii i dyskredytuje takiego kapłana!

10:18, 23.06.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@przepraszam@@przepraszam

15 17

Często jestem w kościele w Gowidlinie i jeszcze nigdy nie widziałem Księdza pijanego - okularów nie noszę, bo nie mam takiej potrzeby. Skąd więc takie informacje?

10:22, 23.06.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Z SomoninaZ Somonina

9 5

A w Somoninie nadal nie ma wikarego. Może biskup zapomniał ze taka parafia w ogole istnieje, a widać ze wikary jest tu potrzebny

10:28, 23.06.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

A. A.

0 2

Też uważam, że powinien być wikary

18:10, 23.06.2019

ab55ab55

4 0

Ilość księży w parafii związana jest z jej wielkością A parafia Somonino jest za mała na posługę więcej niż jednego księdza, proszę sobie przypomnieć w sąsiedniej goręczyńskiej parafii , póki w Ostrzycach posługiwał ks. Kosznik w Goręczynie też nie było wikarego gdyż w takiej parafii posługę pełni dwóch księży.

18:44, 23.06.2019

lollol

35 8

trochę beka, że zamiast rozwiązać jakoś problem to przenosi się go w inne miejsce

10:52, 23.06.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaroszyJaroszy

0 0

Niech się inni teraz pomęczą. ?

15:02, 27.06.2019

PrzepraszamPrzepraszam

17 14

Aha, czyli uważacie niektórzy, że Ci którzy w ogóle nie chodzą do kościoła mają prawo decydować o tym co się w kościele dzieje? Coś chyba jest tu nie tak... Owszem wiara nie polega tylko na chodzeniu do kościoła, ale jest to jeden z ważnych elementów w życiu każdego katolika.

10:58, 23.06.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JestemNieJestemNie

3 6

Z drugiej strony... Uważasz, że kościół ma prawo mówić osobą niewierzącym co mają robić i co jest dobre? Kościół ma prawo wpieprzać się w politykę? Coś tu ni gra :)

08:33, 24.06.2019

MożeMoże

13 11

niektórzy skuteczni wytykacze błędów, nieprawidłowości wzięliby się np. za "idealnych" włodarzy, samorządowców. Przecież tam można by użyć więcej argumentów typu:
- nie można załatwić swojej sprawy, bo nie
- stanowiska tylko dla swojej kliki
- przetargi dla swoich
- odwołania od nieprzychylnych decyzji z góry skazane na fiasko, bo koledzy obronią
- większa część rady zatańczy tak jak im zagrają
- marnowanie publicznych pieniędzy na niepotrzebne inwestycje
- i inne nieprawidłowości.
Ciekawe czym teraz będą się żywić Ci żadni zmiany księży?...Pożyjemy zobaczymy.

11:13, 23.06.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Co terazCo teraz

11 16

zrobią Ci, którzy dopięli swego? Pewnie teraz nam pokażą, jak powinni zachowywać się prawdziwi katolicy. Pewnie się cieszą, że ich "proroctwa" i nagonka, często prostackie i żenujące, nieśmieszne, zostały zrealizowane. Żal, że biskupi dają się tak podejść tym, którzy sami mają rogi za uszami, błądzą, a innym błędy wytykają. "Kto jest bez winy, niechaj pierwszy rzuci kamień". U nas takich ideałów pełno, którzy kamieniami rzucają na potęgę. Obłuda zwyciężyła:/Smutna rzeczywistość. Nie tędy droga, oj nie tędy:///

11:22, 23.06.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nicknick

1 3

Obłuda zwyciężyła? Jako wierzący i prawie święty człowiek powinieneś mówić że przemówiła mądrość biskupa i się z tego jeszcze cieszyć. Widocznie trzeba było takiej pomocy wiernym w Niezabyszewie.

09:48, 24.06.2019

AgnostykAgnostyk

16 24

A kogo obchodzi to co się dzieje w tej strasznej sekcie?

11:36, 23.06.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GochaGocha

6 2

No chyba Ciebie to obchodzi...

12:54, 23.06.2019

Qwertp sw. Marcin SiQwertp sw. Marcin Si

25 5

Szkoda księdza Macieja - bardzo pozytywny, skromny i uśmiechnięty młody człowiek. Zazdroszczę Wam Kartuzy. Szczęść Boże księże Macieju!

11:55, 23.06.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

katolikkatolik

1 1

Ks. mgr Maciej Dzwonkowski .

00:23, 24.06.2019

XxxxyXxxxy

14 9

Kiedy będzie zmiana w Tuchlino ? Czas na zmianę!

12:03, 23.06.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

do Xxxxydo Xxxxy

4 3

Może udaj się do Gowidlina, tam hejterów nie brakuje... Z pewnością pomogą, bo rządni są kolejnych ubliżeń, skoro tak się nimi pożywiają...

17:13, 23.06.2019

@Xxxxy@Xxxxy

1 5

Weź się wyprowadz jak ci źle.

23:31, 23.06.2019

Jak to się...Jak to się...

12 18

...nazywa, takie roszady? Sexturystyka

12:15, 23.06.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

??

6 5

Proboszcz do duża zmiana, nie wiem czy to źle czy dobrze... a wikarego dla Gowidlina nie ma?

12:55, 23.06.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

??

8 3

Hejterzy, a zwłaszcza jeden, ten najaktywniejszy przejmie obowiązki i wreszcie pokaże jak powinno być w Gowidlińskim Kościele... Orszak ma już całkiem spory, zatem tylko czekać na popis.

17:16, 23.06.2019

diec.pelpdiec.pelp

7 18

Uwaga!

Nie wolno przekopiowywać poniższych informacji na inne portale. Dozwolone jest przekierowanie linku do niniejszej informacji!
Jutro sprawa trafi do sądu.

13:35, 23.06.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GacekGacek

14 8

Tylko będzie smieszniej jak w gowidlinie trafia na gorszego proboszcza

13:58, 23.06.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JazgowidlinaJazgowidlina

1 1

Najgorszy wlasnie odchodzi . teraz bedzie tylko lepiej

07:53, 25.06.2019

do diec.pelpdo diec.pelp

8 7

To ze webmaster strony diecezji pelpl. sobie coś napisał że "nie wolno" to nie znaczy, że żyjemy w dzikiej kolonii watykanu. Póki co istnieje PRAWO, polskie oraz europejskie, które stanowi dokładnie co wolno kopiować a czego nie i z jakimi obwarowaniami. Akurat tekst EK spełnia wymogi prawne, bo podaje bezpośrednio źródło informacji. Musiałby być pseudo-sąd zlożony z pociotków Ziobry żeby tego nie uznać, ale wtedy wystarczy się odwołać do TSUE i pociotkowie Ziobry będą placić Ekspresowi grëbë meljóne.
Radzę więc nie wygrażać po próżnicy. Miłej, bożej niedzieli :)

14:06, 23.06.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Kaszub.Kaszub.

1 2

jesteś chory pseudo kaszub

14:26, 23.06.2019

mieszkanieczzzmieszkanieczzz

13 9

Może byc tak że mieszkańcy dostaną gorszego proboszcza,a wikarego dla Gowidlina nie ma.Sam proboszcz nie da rady wszystkich zadowolic wszystkich mieszkańców i znów będzie na proboszcza.

14:10, 23.06.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SwojakSwojak

4 3

Do przykładu zamknąć kościół na rok! Niech zasuwają do Sierakowice jak im nie pasi! W głowach się poprzewracało....

18:54, 23.06.2019

RychuRychu

14 25

Szkoda księdza taki cudowny człowiek tylko wioska bezbożnikow całe życie nie chodzą do kościoła inowiercy a rodzina na siłę pcha w kościół co oni myślą że jedna msza na zakończenie żywota wystarczy gdzie sprawiedliwość pomiędzy tymi którzy żyją po chrześcijańsku jestem za tym aby nie odprawiać uroczystości pogrzebowej ludzią którzy się wieszają i nie chodzą do kościoła

14:16, 23.06.2019
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

KaszubaKaszuba

12 4

Tu jest przykład chrześcijaństwa , od takiego katolika to wolę araba bo jest mądrzejszy .

14:35, 23.06.2019

do Kaszubado Kaszuba

0 0

Ty sam nie wiesz, co mówisz. Żałosne... Jak Arabi nas zaleją, to będziesz trząsł portkami, bo nie będzie Ci tak wesoło.

19:45, 25.06.2019

do Kaszubado Kaszuba

0 0

Sam chyba nie wiesz co piszesz. Żałosne... Arabów chcesz? Byś taki wesołek przy nich nie był...

19:51, 25.06.2019

antyklerantykler

10 15

dobrze, czarne owce trzeba przenosic

16:25, 23.06.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

No hejterzyNo hejterzy

10 5

Etat wikariusza się zwolnił, to może ktoś z Was społecznie go zajmie i pomoże nowemu proboszczowi zarzadzać:)

17:25, 23.06.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gerdagerda

15 13

Nie uważam że to najważniejsze zmiany .A proboszczowi z Gowidlina życzę lepszych parafian.Może tam gdzie będzie dadzą mu służyć zgodnie z sumieniem i w spokoju .A swoją drogą ilu kapłanów jest w tym roku nowych?czy te wszystkie nagonki na księży mają wpływ na powołania?szczęść Boże księże Knut i do przodu .

17:35, 23.06.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pobożnapobożna

10 8

Obecnie wikariusz był w kościele w Gowidlinie potrzebny awaryjnie gdyż obecny proboszcz często był pod wpływem na odwykach nie radził sobie z nałogiem więc wikariusz był w tej posłudze dla wiernych niezbędny. Sądze ,że teraz może być inaczej w tej parafii innemu proboszczowi społeczność parafialna będzie służyć za jego troskę o dobro kościoła.
Szczęść Boże dla przejmującego urząd Proboszcza w Gowidlinie.

20:20, 23.06.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do pobożnado pobożna

1 0

Wikariusze byli już w Gowidlinie od lat wielu. Nie tylko w ostatnim czasie... Chyba do Kościoła w Gowidlinie nie chodziłaś... Poza tym wikariusz nie był ŻADNĄ personą awaryjną. Miał bardzo dużo obowiązków. Chorych, dzieci, kręgi bibilijne, ministrantów - prowadzi wiele grup. Potrzeb jest tutaj tyle, że nawet drugi wikary byłby zarobiony...

19:55, 25.06.2019

LiniewoLiniewo

4 2

..kiedy w Liniewie wymienia.

20:45, 23.06.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ile można?Ile można?

5 3

Kiedy zmienią księdza w Prokowie? Przydałaby się zmiana na księdza z powołania. Może mieszkańcy nie byliby zmuszeni jeździć do Kartuz

21:59, 23.06.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Prokowo Prokowo

0 0

Nikt ich nie zmusza. W Prokowie żaden ksiądz nie spełni oczekiwań mieszkańców. Zbyt wygórowane oczekiwania zawsze coś będzie nie pasować.

23:52, 24.06.2019

Krzys KohnkeKrzys Kohnke

0 0

Drogi ile można? Piękna jest anonimowość netu jestem z Borowa bywam na mszach w Prokowie masz problem wystarczy porozmawiać!! A zapomniałem jesteś anonimowy czasy się zmieniają ludzie.............

18:52, 27.06.2019

cewki sprzężonecewki sprzężone

6 8

nie wiem czego tak wieśniaki narzekacie na księży, skoro wy jako parafianie pozostawiacie dużo do pobożnego życzenia, abyście byli wzorem chrześcijanina. Kradniecie kłamiecie uprawiacie sodomię .... nie jeden proboszcz, ma was dość i po ludzku nie ma im się co dziwić. Zastanówcie się czy macie prawo marudzić na księży

22:04, 23.06.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do cewki sprzężonedo cewki sprzężone

0 0

BRAWO!!! Święta prawda. Ludzie chcieliby wszędzie rządzić i wszystkimi. To że ksiądz ma jakieś zasady to źle. Ludzie za życia Kościoła świadomie unikają, po śmierci pogrzeb miałby być z największymi honorami. Najlepiej, żeby jeszcze ksiądz tańczył, jak mu zagrają. Coś tu jest nie tak. Ludzie nie żyją wg zasad wiary, a potem pretensje, że ksiądz nie elastyczny, jak w innych parafiach...

20:00, 25.06.2019

KatolikKatolik

15 7

Ks. mgr Maciej Dzwonkowski . Aż żal oczy ściska .Takiego kapłana nie było jeszcze w Sierakowicach.Proszę niech ksiądz nas odwiedza jak najczęściej w parafii Św. Marcina :(

00:25, 24.06.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Hanna P. Hanna P.

10 16

Biskup popelnia ciagle ten sam błąd. Slucha skarg tych, ktorzy zyja z dala od kosciola, a nie podleglych mu kaplanow. Jedną zbyt pochopną decyzją zniszczyl zycie kaplanskie bardzo oddanego i pokornego ksiedza. A czasu juz sie nie cofnie ksieze biskupie!

00:30, 24.06.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaroszyJaroszy

0 0

Pokornego? Z której strony?

14:57, 27.06.2019

PdqmpnqmgdgPdqmpnqmgdg

6 4

Dlaczego nie bedzie wikarego w gowidlinie sam proboszcz nie obejdzie koled bo musial juz na poczatku grudnia zaczac a powstaje coraz wiecej domów

01:02, 24.06.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

No iNo i

4 3

To niech wogóle przestanie łazić. A za darmo nie łazi.

12:47, 24.06.2019

do no ido no i

2 1

Ksiądz nigdy nie żądał kopert. Sama byłam świadkiem, że jak widział niedostatek czy chorobę, to nie brał. A poza tym pieniądze z kolęd były spożytkowywane dla wszystkich parafian. Dla tych co dawali i dla tych co nigdy nic nie dali...

19:49, 25.06.2019

KaszubskiKaszubski

5 8

EXPRES czyzby tez byl lewicowy?

07:49, 24.06.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

8 4

A co z Brodnica? Tam zmiana potrzebna!!!!

08:23, 24.06.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JestemNieJestemNie

3 9

Z drugiej strony... Uważasz, że kościół ma prawo mówić osobą niewierzącym co mają robić i co jest dobre? Kościół ma prawo wp*ać się w politykę? Coś tu ni gra :)

08:34, 24.06.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JestmNieJestmNie

1 0

*om

08:35, 24.06.2019

kkkkkkkk

8 1

Wybickiego traci dwóch wspaniałych księży Ks.Olka i Ks Łukasza . Smutek wielki i żal.

09:34, 24.06.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Rodzic Rodzic

1 0

Super księża. Msza dziecięca dużo straci. Przyciągali młodych do kościoła. Duża stara. Szkoda. ?

23:49, 24.06.2019

chmielankachmielanka

5 25

A tymczasem w Chmielnie bez zmian...a brakuje świeżej krwi, młodego i zdolnego księdza...

12:02, 24.06.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mieszkaniec2Mieszkaniec2

14 2

Chyba mówisz o Chmielnie ale tym na Dolnym Śląsku.

12:14, 24.06.2019

PrawnikPrawnik

3 5

Jeśli administrator danych osobowych jakim jest portal diecezjalny pisze na swojej stronie, że nie wolno kopiować podanych danych, to ma do tego pełne prawo oraz obowiązek wyegzekwowania wynikajacych z RODO zobowiązań nieposługiwania się tymi danymi przez inne portale, w tym Express kaszubski, które nie dysponują zgodą na posługiwanie się ty i danymi. Niedostosowanie się do wytycznych umieszczonych przez administratora danych osobowych, jest złamaniem prawa.

15:37, 24.06.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Prawnik@Prawnik

2 1

"mecenas" to chyba kończył prawo, ale "kanoniczne" to które pozwala albo wręcz pochwala pedofilię i seks-turystykę księży pedofilów pod czułą opieką polskich biskupów.
Proszę się douczyć i nie używać pojęć, których znaczenia "mecenas" nie rozumie.

18:18, 24.06.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Prawnik@Prawnik

3 1

co to za bełkot?! "Jeśli administrator danych osobowych jakim jest portal diecezjalny" Od kiedy portal diecezji jest administratorem danych osobowych?! Administratorem nie jest żaden portal (bo to byt informatyczny), a Pan ks. dr Jacek Sosnowski.
Prawnik widać umie po zagranicznemu (kyryje ylejsun, gloryja) ale już po polsku tekstu ze zrozumieniem nie doczyta. Wstyd.

18:23, 24.06.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tak to jestTak to jest

5 4

Teraz ludzie komentują i płaczą nad rozlanym mlekiem. Nie był zły fakt ale taki uparty i ludzi miał o kręcone wokół palca.

Spokojnie nowy przyjdzie i rada parafialna go też nauczy takich manier?

19:01, 24.06.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jenryk HankowskiJenryk Hankowski

1 1

Mmm nowi ministranci. Snickersy juz gotowe <3

12:27, 25.06.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Brodnica Górna Brodnica Górna

3 3

Benka też "teleportujcie?"

15:58, 25.06.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Obserwator 2 Obserwator 2

1 1

Ciebie bym teleportowal na Marsa.

16:26, 25.06.2019

Coś pięknego Coś pięknego

3 1

ten dekret. Ludzie!!! ?!?!? W końcu bedą normalne chrzty, pogrzeby, przyjęcie!!!!!! a przede wszystkim koniec z tym jego dukaniem. Skończy się podział na lepszych i gorszych. Koniec z chodzeniem po kilka razy aby łaskawie ktoś przyjął zapowiedzi. Teraz poczuje co znaczy ciężka praca. Na małej parafii gdzie będzie musiał sam sobie wszystko ogarnąć.

14:53, 27.06.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

......

1 1

Zgadzam się . Raz go nie ma raz coś nie pasuje . Jak przyjdziesz to taka mina że nie wiadomo co.

16:46, 27.06.2019

była parafiankabyła parafianka

8 0

Będziecie mieli dobrego księdza,ks. Tadeusz jest bardzo komunikatywnym i wesołym człowiekiem-wiem coś o tym ,bo był u nas przez sześć lat

00:02, 03.09.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

czacza

4 0

ksiądz Tadeusz jest OK

00:04, 03.09.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DólskDólsk

0 0

Ksiądz Tadeusz jest Wspaniałym i Świętym Księdzem

22:15, 30.09.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%