Zamknij

Kczewo. Szykuje się wycinka drzew. Czytelniczka: czy trzeba ciąć wszystkie?

13:47, 16.06.2020 Aktualizacja: 13:47, 16.06.2020
Skomentuj fot.nadesłane fot.nadesłane

W Kczewie, przy drodze powiatowej w kierunku Miszewa planowana jest wycinka drzew. Nasza Czytelniczka pyta, czy zakres planowanej redukcji liczby drzew nie jest zbyt duży. - Rozumiem, że trzeba wyciąć drzewa stare, albo po co wycinać wszystkie? - pyta pani Paulina.

Nasza Czytelniczka zwróciła uwagę na oznaczenia na drzewach przy drodze w Kczewie (gm. Przodkowo), sugerujące, że są one przewidziane do wycinki. 

- Zdaję sobie sprawę, że trzeba usunąć drzewa, które uschły lub stanowią jakieś zagrożenie, ale tam widać, że chcą usunąć cały szpaler naprawdę pięknych drzew - podkreśla pani Paulina. - To jest gruba przesada. Dziś tyle mówi się o konieczności poszanowania przyrody i zachowania drzew, które produkują tlen. A tam mamy piękną aleję, która ma tę zaletę, że gdy się jedzie latem to przynajmniej człowiek nie smaży się w samochodzie w pełnym słońcu. Moim zdaniem ktoś powinien naprawdę poważnie przemyśleć tę sprawę. 

Andrzej Puzdrowski, szef Zarządu Dróg Powiatowych w Kartuzach przyznaje, że złożony został wniosek o wycinkę drzew, ale wciąż nie wiadomo w jakim zakresie będzie ona możliwa. 

- Musimy usunąć drzewa, które znajdują się za blisko jezdni, ponieważ korzenie często powodują uszkodzenia nawierzchni. Dodatkowo jest problem z nisko zwisającymi konarami, w które uderzają samochody ciężarowe - mówi Andrzej Puzdrowski. - Złożyliśmy wniosek do Urzędu Gminy Przodkowo, który z kolei zasięga opinii Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Czekamy na decyzję w tej sprawie, która określi czy i w jakim zakresie będziemy mogli usunąć przeszkadzające drzewa. 

(aktualiz. godz. 13.47)

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(23)

racja!racja!

16 23

to jest bardzo złe posunięcie, drzewa zacieniają ulicę, przez co nie jest tak gorąco latem
to że konary "przeszkadzają tirom to można ewentualnie je skrócić z tej strony, chociaż uważam ze to tiry są większymi szkodnikami niż drzewa i w ogóle nie powinny tędy jeździć

13:27, 16.06.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

DrajwerDrajwer

3 1

Gdyby nie te tiry to dalej jeździłbyś co najwyżej po kocich łbach a nie asfaltowymi szerokimi drogami

21:56, 16.06.2020

RonvcdRonvcd

0 0

Kluczowe słowo w Twojej wypowiedzi to "szerokimi" bo drogami to wiadomo, ale że szerokimi... dla rowerzystów i zaprzęgów konnych owszem.

12:03, 17.06.2020

teraz wycinać?teraz wycinać?

5 8

a dlaczego nie przed remontem drogi, który był niedawno?

13:28, 16.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WiedźmaWiedźma

20 20

Widziałam te drzewa. To jest 81 pięknego starodrzewia do wycięcia!!! Bo za blisko drogi???!! Bo uszkadzają nawierzchnię???!!! Nisko zwisające konary można przyciąć panie Puzdrowski, a nie wszystkie drzewa w pień wycinać. To są argumenty z d... Nie jestem w stanie zrozumieć toku rozumowania urzędasów. No ale żyjemy w takim kraju i takich czasach, gdzie nie szanuje się ani ludzi , ani przyrody.

13:35, 16.06.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

idid

3 2

Niech twoje dziecko rozwali się o drzewa w skrajni jezdni zmienisz opinię. Drzewo kolejne można zasadzić, z dala od jedni. Cień zmień ciapka na nowe z klimatyzacją.

22:11, 16.06.2020

PADPAD

3 0

Ty również nie szanujesz ludzi więc nie oczekuj tego od innych. Zwrot urzędas nie jest miłe.
Polecam przyjrzenie się drodze z bliska, nie z samochodu. W widać co drzewa robią z nawierzchnią.

10:35, 17.06.2020

M. S. M. S.

26 17

Ciekawe czy ktoś będzie też tak twierdził jak straci kogoś bliskiego przez te wrastające drzewa w drogę ile ludzi juz takie drzewa pochłonęły droga to nie las żeby w niej drzewa rosły

13:41, 16.06.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ej tyej ty

9 9

a gdzie ci drzewa rosną w drodze - rosą obok
zresztą najpierw były one a potem droga

14:15, 16.06.2020

No joNo jo

1 3

Mam beemkę, ale przez te drzewa to boję się jechać szybciej niż 120/godz. Gdy wytniecie, to będę śmigał co najmniej 180/godz. To mnie rajcuje ...... wycinać, wycinać, rąbać, rżnąć !!!
I gaz do dechyyyyy .... i wyciskam czaaaaad .... z tej mojej beemki, co ma 40 laaaat !!!!

18:45, 17.06.2020

bleglepleblegleple

11 19

Brak słów na tępych kretynów! Ja rozumiem wyciąć drzewa, które są w złym stanie i mogą być niebezpieczne podczas wichur ale wycinać co popadnie... Po prostu bandytyzm!!!

13:56, 16.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

... ...

16 25

Wycięli blisko tysiąc drzew na trasie kartuzy Sierakowice. I jak teraz ta trasa wygląda? Tragicznie. Jedzie się jak na patelni a tak chociaż był cień.

14:00, 16.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kdfxdsjew3imnkdfxdsjew3imn

10 5

to sobie jedzdzil trasą na mirachowo tam jest dużo drzew i bedziesz wniebowzięty

16:59, 16.06.2020

drzewa nie zabijajądrzewa nie zabijają

14 15

bez sensu gadka, ze ktoś zginie przez drzewa - te drzewa są we wsi gdzie się jedzie 50km/h - jak ktoś jeździ zgodnie z przepisami to nie ma szans żeby go "drzewo zabiło"
PS to nie drzewa zabijają tylko brawura i prędkość

14:14, 16.06.2020
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

prawdaprawda

7 0

Niby masz racje ale nie do końca. Nasze drogi przez takie właśnie drzewa nie wybaczają błędów na drodze. Nie koniecznie trzeba zasuwać aby drzewo stało się śmiercionośne

16:11, 16.06.2020

SłóńceSłóńce

5 3

Dziwne są te posunięcia z tymi wycinkami, zaraz się odezwie jeden z drugim, że to dla bezpieczeństwa, że gdyby nie drzewo "uciekłby w pole". Drzewa rosną na poboczu, fakt czasem, bardzo blisko jezdni(asfaltu) i pewnie te można by usunąć plus stare łamiące się.
Ktoś tu mówi o cieniu w upalny dzień- trochę kiepski argument, no przepraszam, ale większość pojazdów ma już klimatyzację. Bardziej martwi mnie to, że po usunięciu tych drzew, ta jak by nie było lokalna droga, traci na swojej atrakcyjności turystycznej, my nie potrzebujemy wycinek drzew przy takich lokalnych drogach, my potrzebujemy nowych dróg o innym standardzie, o wyższej przepustowości, oraz bez ograniczeń co 500m do 50km/h.
A tak mamy "wolne drogi" na których uprawia się wyścigi i 90km/h dla sporej części to zdecydowanie za mało, i potem dochodzi do tragedii.

16:44, 16.06.2020

SzansaSzansa

0 0

Ładna to mi SZANSA, że drzewo zabije

22:28, 16.06.2020

pipipipi

4 7

Drzewa na drogi auta na drzewo! Aora!

16:09, 16.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Należy także :Należy także :

20 10

1) Odłączyć prąd - bo czasem zabija
2) Zasypać jeziora - bo czasem toną ludzie
3) Odłączyć gaz - bo czasem wybucha
4) Zlikwidować samoloty - bo czasem spadają
5) Zrezygnować z kiełbasy - bo czasem jad kiełbasiany
6) Zabronić nart i łyżew - bo czasem ludzie łamią nogi
7) Nigdy nie przechodzić przez ulicę - bo czasem samochód
najeżdża na takiego człowieka
8) Nie chodzić po schodach - bo czasem spadamy łamiemy
sobie kości
itd ... itp ...

16:45, 16.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PipipPipip

1 4

Ciągle mnie zaskakuję, że można być tak ubogim intelektualnie aby wypisywać takie bzdury..

23:08, 16.06.2020

Zdzisek Zdzisek

11 11

Jeden bezmózg postanowił ,że trzeba wyciąć drzewa i przekonał innych bezmózgów ,teraz jakiś bezmózg przystawi pieczątkę i przyjedzie firma "z polecenia " i bez refleksji wytnie drzewa i na tym zarobi ,bo chyba tylko o to tu chodzi żeby zarobić?!

16:50, 16.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LASY wycięte w połowLASY wycięte w połow

9 7

Drzewa w parkach wycinane, przy drogach wycinane, przy ulicach wycinane, jedyna Puszcza Białowieska
wyrąbana przerażająco, konie w najlepszej stadninie na świecie pozabijane, najlepsza stacja radiowa rozwalona ..... i tak bez liku !! Rządzą w naszej krainie małpy z brzytwami.

16:53, 16.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@@

0 0

dziwne ze pis siurek jeszcze Cie nie dopadł..

21:10, 18.06.2020

jak sie Panijak sie Pani

8 2

zdarzy ze opona peknie.. i przez to niestety daj szczescie wleci w pole to sie drugi raz pani P zastanowi nad tym jak to powinna wyglądać infrastruktura i otoczenie drogi.

19:45, 16.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

A jak się zdarzy, żeA jak się zdarzy, że

3 4

piorun w dom trzaśnie, to "się Pani" dopiero zorientuje, że piorunochronu ani ubezpieczenia się nie ma, jo ? Ale łapy do wycinania wszystkich publicznych drzew to swędzą, ooooj swędzą !!! Ciemnota skołtuniona - ot co !

20:50, 16.06.2020

BrzozaBrzoza

10 5

Do tego służy klimatyzacja w aucie A nie cień z drzew!Wyciąć te stare drzewa bo jak stanie się tragedia w czasie wichury to nie będzie ekologów!

20:50, 16.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

d/wd/w

2 3

Tacy jak ty bez przerwy gardłują, że za niskie mandaty dla piratów drogowych i pijaków na szosach - że kary więzienia za niskie itd.
Piraci i pijacy drogowi faktycznie mają głęboko w du... przepisy i mandaty. Na szczęście drzewa są jedynymi surowymi i wymagającymi nauczycielami tych groźnych (choć usmarkanych) "rajdowców".
Drzewo nie pozwala na to, żeby drogowy buraczany pirat miał je gdzieś .... drzewo nie pozwoli !!!

21:00, 16.06.2020

@ Brzoza ..... jak k@ Brzoza ..... jak k

5 9

97 % wszystkich wypadków drogowych to skutek winy ludzkiej, a nie wichury, awarii, złamania gałęzi czy przebiegającego czarnego kota. Powtarzam !! - 97 wypadków na 100 jest zawinionych przez ludzi - a TY chcesz zamienić naszą Szwajcarię Kaszubską na Saharę Kaszubską, bo kilka osób wali w drzewo nie z własnej winy ??? Rozbierz też wszystkie murowane budynki, bo czasem komuś spada na głowę jakaś cegła, joo ??

21:13, 16.06.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

borkowianinborkowianin

0 0

Powstrzymaj się od osądzania wszystkich, dobrze? Pochwali się, kim jesteś, jeśli chcesz obrażać wszystkich, którzy nie myślą, tak jak Ty. Wtedy odwaga pewnie uleci w siną dal. Megalomania to zła, podstępna choroba.

06:05, 17.06.2020

d/wd/w

0 1

Nie oceniam, nie obrażam i nie jestem megalomanem, lecz widzisz że podaję dane z rocznika statystycznego, że 97 wypadków na 100 powoduje brak umiejętności i wyobraźni, a NIE nasze drzewa.
Po prostu MYŚL i wyciągaj logiczne wnioski z faktów, bo jeśli im zaprzeczasz, to jest objaw megalomanii typowej dla manipulantów !

08:03, 17.06.2020

Znam matołka, któryZnam matołka, który

4 9

woła o wycinanie drzew dla "bezpieczeństwa" ale kiedyś zatruł się bardzo grzybami, ale nie przestał ich zbierać i jeść, spadł z drabiny i leżał w szpitalu, ale nadal na drabinę włazi, prawo jazdy mu zabrali, ale nadal jeździ na fleku !! Jest więcej takich mądrych matołków, co to grzybów, drabiny ani wódeczki nie odstawiają, mimo że im wyszły bokiem .... ale drzewa rżnąć to by chcieli !!

21:38, 16.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

# należy także...# należy także...

8 2

Należy zabronić płodzić dzieci bo życie to śmiertelna choroba przenoszona drogą płciową

21:54, 16.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Terra PTerra P

2 1

Przeciążony ruchem odcinek DP z Przodkowa do DK 20 wymaga modernizacji, w tym jej poszerzenia. Mało tego, kategoria odcinka powinna było już dawno zostać podniesienia do rangi DW. Trzeba się bowiem liczyć ze zwiększeniem na niej ruchu po zbudowaniu węzła OMT w Miszewie. A to nastąpi niebawem. Mało tego. Jest prosty sposób skrócenia drogi, tak do Wrzeszcza jak i Gdyni. Trzeba zbudować łącznik DP 1900G z DP 1614G (z Czeczewa) o dł. ok 1 km po śladzie biegnącej drogi, zaczynającej się w rejonie Jeziora Kczewskiego. Może po prostu wydłużyć DW 228 z Bytowa do Kartuz aż do wspomnianego węzła OMT. W ten sposób, przy okazji, ,,omijało by się " dwa skrzyżowania na DK20. Co do drzew, to miałem przed kilku laty zdarzenie, w którym tuż przed Kczewem od strony Przodkowa zwaliło się jedno drzewo w poprzek drogi, na około 30 m przede mną. Miałem szczęście.

22:13, 16.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxxdddXxxddd

2 1

W Pępowie i w Leźnie przy tak dużej zabudowie i tak dużym ruchu też powinni wyciąć tę lipy które są już po swojej żywotność

22:27, 16.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

bleglepleblegleple

0 2

Te drzewa jeszcze Ciebie przeżyjo! I Twoje dzieci też!

22:55, 16.06.2020

no pewnieno pewnie

2 0

niech gałęzie spadają na samochody wtedy ludziska piszą że nikt nie poyślał o wycince ajak ktoś tak lubi to niech sobie nasadzi koło domu kto komu zabrania

05:13, 17.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

YaleYale

0 1

Do Lasy wycięte w poło. Małpy z brzytwą to dopiero będą rządzić jak wygra Trzaskowski. Tak jak kiedyś komuna rządziła narodem tak będzie rządzić mniejszość seksualna. Dzieci w szkołach będą zmuszane do nauki ideologi LGTB i genderu. Znowu będą jeździły cysterny z paliwem bez akcyzy. Sprywatyzowane i rozkradzione zostanie to co jeszcze nie rozkradli jak rządziła PO. Służba zdrowia zostanie sprywatyzowana i kogo będzie stać to będzie się leczył a reszta do piachu. Znikną wszelkie zdobycze socjalne. Sprowadzą paciatych nierobów i z naszych podatków będą ich utrzymywać oraz budować meczety a zamykać kościoły. Trzeba będzie znowu przejść do konspiracji tak jak za komuny oraz pilnować swojej d...aby jakiś gender nie próbował się do niej dobierać. To narazie tyle w temacie.

08:02, 17.06.2020
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

MITMIT

0 1

Kilka twoich "mądrości" i już wiadomo, że mamy "zaszczyt" z płaskoziemcem, antyszczepionkowcem, miłośnikiem Disco-Polo, TVPiS oraz wrogiem wiatraków prądotwórczych oraz 5G.
Dobrze, ,że to tylko "na razie tyle" od ciebie tej paplaniny skopiowanej z pisich przekaziorów.
Wal w klawisze nadal i nie przestawaj - jesteś klinicznym przykładem nieuleczalnej pislamozy obsesyjno-maniakalnej. Gdy ci podadzą na talerzu odchody Świrosława, mówiąc, że to obiadek - no to zjesz z apetytem i poprosisz o dokładkę .... a po obiadku kolejne "mądrości" nam przekażesz, zgoda ???

08:32, 17.06.2020

antyanty

0 0

Po Twoim wPisie aż się boję wyjść z domu bo mi jakiś "ciapaty"gender zasadzi.

12:12, 17.06.2020

Niosę pomocNiosę pomoc

0 0

Przecież i tak praktycznie za badania płacisz w tej bezpłatnej służbie zdrowia, lub czekasz w długiej kolejce, Badanie TK, czas oczekiwania z NFZ to ostatnio około 3 m-cy, odpłatnie w przyszłym tygodniu i to na tym samym urządzeniu w tym samym budynku, nawet technik jest ten sam.
Dostanie się do tak zwanego specjalisty z refundacji NFZ, to owszem jest możliwe, tylko że spora część osób może nie dożyć tej wizyty.
Oczekiwanie na leczenie onkologiczne bywa, że i sześć miesięcy, w tym czasie spora część osób jak to określiłeś trafia do piachu.
Tych przykładów można mnożyć, i w wielu sferach nic się nie zmieniło za tej władzy, ani za poprzedniej, to tylko ładnie brzmi na ekranie telewizora.
Służba zdrowia powinna zostać sprywatyzowana, powinno wyrzucić się wszystkich dyrektorów NFZ, polikwidować te regionalne oddziały generujący biurokrację i koszty.
Każdy pacjent dostaje rachunek z odroczoną płatnością, rachunek wysyłany do ministra zdrowia i niech płaci z kasy za leczenie, bez pośredników.
Każdy obywatel, ma płacić tak jak do tej pory obowiązkowe ubezpieczenie.
Rynek zweryfikuje tych co świadczą dobre usługi, od pazlaków i naciągaczy, kolejne miliardy złotych zaoszczędzone na płacenie za zakupiony sprzęt, lokale, media, lekarzy i inny personel itd.
Miliardy zostaną zaoszczędzone za stanowiskach dyrektorskich, kierowniczych i szeregowych pracownikach niepotrzebnego NFZ.

12:19, 17.06.2020

Wyciąć wszystkie drzWyciąć wszystkie drz

2 1

Tylko giną ludzie. Ubezpieczalnie płacą ogromnie odszkodowania, powinni wnioskować o wycinkę drzew. Ważniejsze życie ludzkie niż jakieś drzewo

08:05, 17.06.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Robur25Robur25

0 0

Wartość ludziego życia jest bezcenne, ale wiesz co, w 2019r było "zarejestrowanych" ponad 30.000 wypadków drogowych, z tego ze skutkiem śmiertelnym około 3 tyś osób, a wiesz ile z tych 30.000 wypadków miało miejsce z drzewami, powiem Ci, że poniżej 6 %, główną przyczyną, brawura, brak umiejetności a więc przekroczenie prędkości i niepanowanie nad pojazdem, powodowało że kierowcy lądowali na drzewie, mozna więc przyjąć, że drzewa eliminują głównie tych, którzy nie respektują ograniczeń prędkości i dzieki temu drzewu zginął tylko sprawca, a nie dodatkowy użytkownik drogi, owszem nie mozna generalizować, że każde zderzenie z drzewne występowało przez brawurę, zdarzają się tez typowe wypadki, ale ich odsetek jest tak niewielki, że wycinka drzew niewiele tu zmieni.

12:38, 17.06.2020

Wycinać, wycinaćWycinać, wycinać

0 0

Wyciąć wszystkie drzewa w skraju jezdni, ale w zamian posadzić 4-5 od drogi nowe, może nawet 2-3 razy więcej. A dla tych co się smażą w słońcu bez drzew jest rada Klimatyzacja w aucie, trzeba było sobie kupić a nie żydzić.

11:00, 17.06.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TrawersTrawers

0 1

Nie zgadzam się z Twoją opinią, a dlaczego? a dlatego, że drzewa nie wpadają na samochody, częściej dochodzi do wypadków z udziałem samochód-samochód, nawet tam gdzie są drzewa, niż samochód - drzewo.
Się tłumaczy, że gdyby nie było drzew to by uciekł na pobocze do rowu itd. Tylko dlaczego tam gdzie nie ma drzew nie uciekają do tego rowu?
My nie potrzebujemy wycinania zdrowych drzew, my potrzebujemy nowych dróg o wyższym standardzie, bez idiotycznych ograniczeń prędkości co 1km do 50km/h i o wiekszej przepustowości z zapasem na kolejne 25 lat.

12:24, 17.06.2020

W Rosji oraz naW Rosji oraz na

0 1

Ukrainie NIE MA drzew obok dróg, a wypadków jest więcej niż u nas.
Co myśli pirat albo kretyn po wycięciu drzew ???? Nooooooo, teraz to ja mogę wcisnąć GAZ DO DECHY.
No i zamiast w drzewo walić, to wali w rodzinę jadącą z naprzeciwka. Zamiast jednego zabitego, to mamy pięciu ( w tym cztery niewinne ofiary pijaka albo deb..a !!! ) Ty wybierasz to drugie ?????

18:28, 17.06.2020

BCDEBCDE

1 0

Żal wam drzew przy drogach ? Chyba nie wiecie jaka jest skala wycinek lasów. Jedźcie sobie do lasu Jakiegokolwiek) ale trochę głębiej , nie przy drodze. Z drogi widać jaki piękny las. A w środku ... Wycinka, wycinak i jeszcze raz wycinka. Porobione szerokie na 20-30 metrów leśne arterie, wysypane grubym piachem z kamieniami. Po co ? Żeby ciężki sprzęt mógł dojechać szybko do każdego wyciętego drzewa w środku lasu. Ruszcie się z fotela i zobaczcie to na własne oczy. Serce się kraje i płakać się chce. Co kawałek w lesie dookoła tylko pieńki po wycinkach. I olbrzymie stosy przygotowane do wywózki. A wam żal paru drzew przy asfalcie ! Obudźcie się puki jeszcze macie lasy.

11:34, 21.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%