Zamknij

Jeden po drugim kartuski Sąd Rejonowy odrzuca wnioski o kary za brak maseczek. To "puste przepisy"

09:43, 20.01.2021 W.D. Aktualizacja: 10:35, 20.01.2021
Skomentuj fot.W.Drewka fot.W.Drewka

Po raz kolejny okazuje się, że przepisy dotyczące obowiązku zasłaniania ust i nosa wydane zostały w sposób wadliwy. Dlatego także kartuski sąd odmawia wszczęcia postępowań w sprawach o ukaranie za brak maseczek. Jednego dnia odmówiono wszczęcia postepowania aż w 9 takich przypadkach.

Sądy w całej Polsce odmawiają karania nie tylko za brak maseczek, ale pojawiają się już pierwsze wyroki uchylające kary za nieprzestrzeganie wprowadzonych przez rząd obostrzeń. Poprosiliśmy więc kartuski Sąd Rejonowy o informację na temat liczby składanych przez policję wniosków o ukaranie osób, które odmówiły przyjęcia mandatu za brak maseczki czy innej osłony twarzy. 

Z odpowiedzi wynika, że do kartuskiego sądu wpłynęły dotąd (odpowiedź jest z 19 stycznia br.) 23 wnioski o ukaranie (z art. 54 k.w. w zw. z par 27 ust. 1 pkt 2lit. a Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 09.10.2020 r.). 

W ubiegłym roku w grudniu sąd odmówił wszczęcia postępowania w dwóch takich sprawach. Zaś 8 stycznia br. zapadły decyzje o odmowie wszczęcia postępowania aż w 9 sprawach. Sąd Rejonowy w Kartuzach informuje, że pozostałych 12 spraw nie zostało jeszcze rozpoznanych.

Jedna z osób, która odmówiła przyjęcia mandatu i stanęła przed sądem opublikowała w sieci postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania. To mężczyzna, którego policjanci chcieli ukarać za brak maseczki dwukrotnie w listopadzie ubiegłego roku.

Sąd odmawiając wszczęcia postępowania wskazał, że przepis, na który powołała się policja odsyła do innych przepisów prawa regulujących zasady zachowania w miejscach publicznych, "zaś istotnym warunkiem przypisania odpowiedzialności za wskazany czyn jest, aby przepis porządkowy został wydany z upoważnienia ustawowego".

Artykuł, na który powołała się policja sąd identyfikuje "jako przepis o charakterze blankietowym" - czyli, jak czytamy w definicji "tzw. przepisy puste, które nie ustanawiają żadnej reguły, a wskazują organ, który w przyszłości taką regułę ma ustanowić".

Sąd wskazuje też, że rozporządzenie nie może być sprzeczne z Konstytucją ani innymi aktami prawnymi, na podstawie których zostało wydane. Naruszenie tych zasad, według sądu, "nie może być źródłem obowiązku i w konsekwencji podstawą do ukarania za niestosowanie się do tego obowiązku". 

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(98)

mieszkankarmieszkankar

20 174

Najwyższy czas zmienić prezesa sądu w Kartuzach.Naj zwyczajny sąd aby stał się sądem zwyczajnym i respektował zarządzenia władz państwa. 10:33, 20.01.2021

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

@mieszkankar@mieszkankar

49 9

Zarządzenia nie mogą być sprzeczne z konstytucją co przyzna każdy przyzwoity sąd który nie da się zastraszyć panu zero. Z pretensjami udaj się do rządu który te buble prawne wypuszcza. 10:40, 20.01.2021


Twój nickTwój nick

19 8

??? ale ty de..l jesteś. 11:52, 20.01.2021


Balonik Balonik

16 0

Sam sie wymien to nie prezes sadu jest do wymiany tylkopisrzad 20:40, 20.01.2021


brawo dla sądubrawo dla sądu

8 0

Brawo ,prawo musi być przestrzegane choć nie zawsze jest właściwie ustanowione 04:41, 21.01.2021


Stefek45Stefek45

5 1

Masz tu granaty.. "sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie". Najlepiej zlikwidować sądy w calej Polsce i ustanowić pisowskich komisarzy. Tylko koniecznie ich jakoś dobrze nazwać, żeby ich wyborcy byli dumni, np. Narodowy Komisarz Sprawiedliwosci 08:46, 21.01.2021


Ty pisowskiTy pisowski

10 1

Ale masz szczęście ze nie wiem kim jesteś i nie będę cie szukał bo takich zdrajców polski się tępi 09:12, 21.01.2021


reo

@mieszkankakar@mieszkankakar

102 13

Te zarządzenia władz państwa są bezprawne. Chcesz zmieniać prezesa sądu bo władza łamie prawo? 10:36, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

vbnvbn

103 13

Brawo sąd. Teraz widzicie ile wspólnego z prawem i sprawiedliwością ma partia o tej samej nazwie. 10:37, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

władza a prawowładza a prawo

87 10

Sąd jest w porządku, to władza łamie prawo. I to władzę państwową trzeba zmienić i koniecznie rozliczyć za wszystkie szkody i szachrajstwa wyrządzone zwykłym ludziom 10:37, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

teraz widzicie!teraz widzicie!

47 19

Ile osób śmiało się z tych, co parę lat temu protestowali przed Sądem w Kartuzach??? Kpiliście z nas! A teraz możecie się sami przekonać jak ważne są niezależne sądy!!! Wtedy o nie walczyliśmy a pis postanowił zniszczyć sądownictwo i prawo. Zobaczcie do czego to doprowadziło 10:45, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wwwwwwwwwwww

15 17

Tak sąd jest w porządku a dzisiaj w super ekspress podają że sędza z Przemyśla wziął łapówkę 100 tys zł.i to jest w porżądku co robią sędziowie? 10:47, 20.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Czytaj ze zrozumieniCzytaj ze zrozumieni

6 2

Artykuł jest o sadzie w Kartuzach ktory odrzuca buble prawne (bardzo dobrze) a nie o Przemyslu który bierze łapówkę (bardzo zle) 14:40, 20.01.2021


@wwwww@wwwww

31 9

Czytasz superexpress? Gratuluję! Aż przepadło 70 mln zł na wybory, które się nie odbyły i nikt za to nie beknął to nie podali? 10:49, 20.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SzaddySzaddy

1 0

Razem z odszkodowaniami 126 mln. 17:59, 20.01.2021


StefanwaStefanwa

16 67

Sąd w Kartuzach powinien dbać o zdrowie mieszkańców aby ta zaraza nie rozszerzała się na społeczeństwo a sąd w Kartuzach nie respektuje zaleceń rządu i chce aby ta zaraza była w naszym powiecie jak największa. 11:05, 20.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Marcin ?Marcin ?

13 2

Jacy wy jesteście nieudolni.
Sąd robi to co do niego należy i robi to poprawnie.
To nasz rząd łamie prawo i rzuca bezpodstawne rozporządzenia i zakazy. Generalnie sądy powinny ich wszystkich od strony pozamykać ;) 14:25, 20.01.2021


SzaddySzaddy

0 0

Ale ty ubogi jestes , ubogi w mózg. 18:01, 20.01.2021


@Stefanowa@Stefanowa

46 10

Sąd nie jest od dbania o zdrowie mieszkańców. Od tego jest ministerstwo zdrowia jakbyś nie wiedział. Sąd jest od wydawania wyroków i rozstrzygania spraw. 11:13, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SubeSube

47 9

Brawo dla niezależnego Sądu 11:19, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObywatelObywatel

22 11

To po co w sądzie sędzia nosi maskę/ przyłbicę ? Po co w sądzie reżim sanitarny ? Dlaczego ochrona każe mi zakładać maskę gdy wchodzę do sądu ? No halo !!! 11:32, 20.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GoniecGoniec

3 6

A bo może, czasem rozsądek podpowiada, że prawo jest ważne, ale troska o zdrowie swoje i innych jest równie ważne i żadne prawo tego nie ureguluje.
Pisza że maski nie chronią przed wirusem, i to jest prawda, bo one jedynie ograniczają możliwość rozprzestrzeniania się wirusa, maseczki chronią innych naszych rozmówców przed pluciem na niego, bo są ludzie, którzy mówiąc pluja i jeszcze muszą podejśc do Ciebie jak byś głuchy był, a jak komuś jedzie z ust, to taka maseczka jest super, bo nie trzeba tego wąchać w pełnym wydaniu.
14:09, 20.01.2021


OskarżonyOskarżony

20 7

No to niech tylko jakiś sędzia albo cieć każe mi założyć maskę, zobaczymy ??? 11:34, 20.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

klmklm

4 6

Nie cwaniakuj. 11:59, 20.01.2021


ZdzichoZdzicho

0 1

Nie bądź taki mądry. Powinieneś wiedzieć, że w grudniu wprowadzono ustawowy nakaz noszenia maseczek. Sprawy, które obecnie rozpatruje sąd dotyczą okresu wcześniejszego. 14:43, 25.01.2021


Obserwator 2 Obserwator 2

15 8

Sądy stanowią prawo dla opozycji tzw.elit .Obywatele korzy posiadają władze i pieniądze są nietykalni ostani przyklad Banku Czarneckiego.Zwykły w polsce Obywatel za kradzież np.cukierka idzie do więzienia a ten co kradnie miliony jest nietykalny gdzie tu sprawiedliwość.
11:38, 20.01.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

vbnvbn

3 7

Sąd nie jest od stanowienia prawa. Czy ty w ogóle ukończyłeś szkołę podstawową? 11:48, 20.01.2021


 # vbn # vbn

7 0

Sądy nie tworzą prawa ale tworzą linię orzeczniczą. Od dzisiaj wchodzę do sądu czy do każdego innego urzędu bez maski. Zgodnie z linią orzeczniczą kartuskiego sądu. 12:44, 20.01.2021


Obserwator 2 Obserwator 2

2 0

Sądy sędziowie wykorzystują luki prawne dla swoich interesów bogaty może więcej biedny mniej lub jak w przysłowie ,,Co wolno wojewodzie to nie tobie smrodzie". 13:57, 20.01.2021


ObywatelObywatel

15 9

Czy sędzia który ogłaszał taki wyrok miał przyłbicę czy maseczkę na twarzy ? O co tu chodzi ? O zdrowie czy o politykę? 11:40, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wodcawodca

10 10

Sądy w Polsce są nietykalne to jedyna kasta,która robi sobie co chce, nie wiem za co rząd im płaci. 11:58, 20.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

klmklm

6 5

Zobaczymy jaki będziesz mądry gdy trafisz przed oblicze temidy. 12:01, 20.01.2021


@Obywatel@Obywatel

16 8

A może chodzi o prawo? O jasne, przejrzyste i czyste zasady? O przepisy zgodne z Konstytucją, a nie ogłaszane na jakiś konferencjach prasowych? 11:59, 20.01.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ObywatelObywatel

7 4

To dlaczego w sądach każą mi zakładać maskę ? Prezes sądu łamie prawo które jest zdaniem sędziów nielegalne ? 12:06, 20.01.2021


Zen Zen

6 4

A może bardziej o zdrowy rozsądek,jeżeli znasz to słowo? 12:09, 20.01.2021


ObywatelObywatel

4 6

Zrozum sędzio, że tam KAŻĄ zakładać maskę !!! Mi zdrowy rozsądek nie każe nosić maski czy przyłbicy !!! Sąd orzeka że nie trzeba nosić masek a tymczasem wchodząc do sądu muszę ją mieć !!! Rozumiesz coś cieciu z tego ? 12:23, 20.01.2021


ZenZen

12 14

W tym chorym kraju wszystko politycznie,jak długo ludzie będą olewać nakazy,które są słuszne,tak długo będziemy z tą chorobą. 12:08, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObywatelObywatel

13 5

Sąd orzekł że nie można karać za brak maski więc dlaczego cieć w sądzie każe mi maskę zakładać ? O co tu chodzi? Od dzisiaj chodzę bez maski i niech urzędasy wzywają sobie policję !!! 12:25, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObywatelObywatel

11 5

Z orzeczenia sądu wychodzi na to, że każdy urząd czy sklep łamie prawo każąc mi zasłaniać usta i nos wchodząc do budynku !!! 12:27, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

To jaaaaTo jaaaa

15 9

W końcu jest jakaś sprawiedliwość brawo sędziowie należy wam się podwyżka i szacunek społeczeństwa oto przykład prawdziwych sędziów 12:31, 20.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ObywatelObywatel

5 2

To wyjaśnij mi dlaczego w sądzie w Kartuzach musisz mieć maskę jak wchodzisz jako wezwany ? Czekam na wyjaśnienie 12:35, 20.01.2021


ObywatelObywatel

8 4

Rozumiem że od teraz przed wejściem do sądu będzie wisiało jedynie ZALECENIE aby zakładać maskę ? Panie prezesie, czy tak czy może cieć zmusi mnie do bezprawnego zachowania ? 12:32, 20.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

R7R7

0 0

Trzeba się powołać na orzeczenie tego sądu i tyle w temacie 10:33, 21.01.2021


@Obywatel@Obywatel

4 6

A kto cię zmusza??? Poza tym warunki sanitarne to jedno, a kara to drugie. Tak ciężko to pojąć? 12:46, 20.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@@ obywatel@@ obywatel

5 0

Cieć w sądzie zmusza mnie. 12:59, 20.01.2021


ObywatelObywatel

12 4

Masz jakiekolwiek pojęcie o prawie ? Obawiam się że nie. Skoro sąd mówi że nie wolno karać za brak maski to żaden cieć w sądzie nie może kazać mi ją założyć. Skoro nie wolno karać za brak maski to również i Sanepid nie ma podstaw do nakładania kar administracyjnych za brak maski. 12:53, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kasta z ciastaKasta z ciasta

11 4

Same tuleje. 13:11, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@do obywatel@@do obywatel

9 3

Po pierwsze Ciecie to są co pilnują budowy itp a Ci panowie co ochraniają w sądzie to są OCHRONIARZE kwalifikowani! I oni odpowiadają za porządek w sądzie i mogą nakazać założenie maseczki skoro mają takie wytyczne od p.prezes.A z tego co widziałam na drzwiach sądu jest informacja co na terenie sądu obowiązuje! Więc w czym problem? Bo nie kumam! 13:20, 20.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

........

3 2

Cieć to ty jesteś na pewno 13:31, 20.01.2021


@@@ obywatel@@@ obywatel

6 3

Musisz być chyba tym cieciem skoro nie kumasz o co chodzi. Skoro obowiązek noszenia maski nie istnieje to jakim prawem cieć w sądzie każe mi zakładać maskę ? Wyjaśnij mi cieciu jakim prawem prezesik sądu każe cieciom wymagać aby petent musiał mieć maskę wchodząc do sądu ???!!! 13:30, 20.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do@@@obywatelDo@@@obywatel

5 2

Prezes odpowiada za budynek sądu i pracowników w nim pracujących i sobie może zażyczyć co mu pasuje! Tak samo jak Ty jesteś właścicielem domu lub mieszkania to też sobie możesz zażyczyć kogo wpuścisz do domu czy w butach czy bez!!!! 14:48, 20.01.2021


do mapa obywateldo mapa obywatel

3 6

A może dlatego, żeby sądu nie zamknął sanepid? A poza tym jak nie chcesz to nikt cię nie zmusi do założenia maseczki. Po prostu. Jaki masz problem? 13:59, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObywatelObywatel

6 1

Ty jednak jesteś zwykłym cieciem. Ile razy trzeba ci pisać, że jeśli nie założysz maski to cieć nie wpuści cię do sądu ? Skoro sąd orzekł że nie można karać za brak maski to jakim prawem maski w sądzie są obowiązkowe ? 14:10, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czytelnik 1984Czytelnik 1984

9 2

Jaka zaraza ???pierd..,.j się w łeb,widzę ze tv ci przeprało już mózg 14:11, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do obywateldo obywatel

4 5

A takim prawem, że ma wewnętrzny regulamin sanitarny i może nie życzy sobie, aby wydzielina z Twojej paszczy trafiała do innych.
Ja sobie też nie życzę w pracy, aby jakiś cieć pluł na mnie, jest wiele instytucji i zakładów pracy, w których zakładasz odzież ochronną, nie założysz, nie zostaniesz wpuszczony.
Zresztą, jak komuś przeszkadza ta maska, bo czuje się zniewolony, lub ma problemy ze zdrowiem, to faktycznie coś musi mu dolegać, najpewniej psychiatra pomoże.
14:16, 20.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PkmPkm

0 0

Ciekawe czemu nie miałes maski jak plułes 2015 itd 16:17, 20.01.2021


ObywatelObywatel

8 3

Ale co mnie wewnętrzny regulamin ? Maski każą nosić na podstawie rozporządzenia. Sąd orzekł że nie można karać na podstawie rozporządzenia. To jakim cudem w sądach czy urzędach zmusza się mnie do noszenia maski ? Przecież jest jedno rozporządzenie w tej sprawie , wyjaśnij mi cieciu ! 14:26, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kolega SławkaKolega Sławka

4 2

A ja mam wszystko i wszystkich w nosie. Zapisałem się do partii. W razie problemów pokazuję swoje zdjęcie ze Sławkiem. Jak to nie skutkuje, wyciągam drugi argument - kartkę z napisem: "Sądy dzisiaj – ja ci gwarantuję – nie rozstrzygną żadnej sprawy przed wyborami. Żadnej. Przez rok nie zrobią k... nic. Będą prowadzić sprawy – i ch..."
14:54, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dla tych co nie rozudla tych co nie rozu

6 4

To orzeczenie nie ocenia zasadności noszenia masek,a tylko sposób wprowadzenia tego nakazu...

rozsądek podpowiada jedno, a przepisy zwyczajnie nie pozwalają obecnie karać za brak rozsądku 14:55, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObywatelObywatel

11 1

Sąd orzeka że nie można karać za brak maski a w sądzie każą ci nosić maskę, paranoja !!! 14:56, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Obywatel@Obywatel

7 4

Sam sobie odpowiadasz czy zadajesz pytanie. Sąd orzekł, że nie można cię ukarać za maseczkę. To czy trzeba je nosić czy nie trzeba to jest zupełnie inna sprawa i tego sąd nie badał. Więc w czym masz problem? 15:20, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gerard LemoineGerard Lemoine

2 2

A może jutro, będą kary za noszenie maseczki ?... 15:53, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Marco poloMarco polo

7 2

Wchodzisz do sądu to tylko w maseczce, ręce dezynfekuj, sędzia obraduje w odstępach i osłona pleksi wg.rozporzdzeni. Hipokryci ręce opadają takich *%#)!& sędziów mamy.??? 16:37, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

infoinfo

5 2

no proszę jacy specjaliści w naszym sądzie.. niech im ktoś wytłumaczy że są od PRZESTRZEGANIA prawa a nie jego OPINIOWANIA !
17:15, 20.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

vbnvbn

2 3

Sąd nie jest od przestrzegania prawa ani od jego opiniowania. Jak chcesz się dowiedzieć jakie zadania ma sąd to wracaj do szkoły. 17:59, 20.01.2021


WittWitt

3 2

Zastanawiam się czy policjanci nakładający mandaty lub też sporządzający wnioski do Sądu o ukaranie za brak maseczki są rozliczani z ilości tego typu spraw oraz czy w ich nikomu niepotrzebnych statystykach są wykazywane tego rodzaju czyny. 17:46, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do oskarżonyDo oskarżony

6 1

No to przyjdź do sádu bez maseczki to zobaczymy czy bédziesz taki chojrak!!! 18:03, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@ Obywatel@@ Obywatel

2 2

Skoro nie można karać za nienoszenie maski to automatycznie oznacza to, że nienoszenie maski nie jest wykroczeniem. Czy ty cieciu potrafisz myśleć ? To że prawie nie masz pojęcia to już jasno pokazałeś w swoich idiotycznych komentarzach. Skoro nienoszenie maski nie jest wykroczeniem - co wykazał sąd - to jakim cudem cieć w sądzie każe mi założyć maskę ? 18:21, 20.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

odpodp

1 0

Skoro słuchasz ciecia to masz problem. A druga sprawa - każda instytucja ma prawo stworzyć własny regulamin dot. zasad bezpieczeństwa, poruszania się itd. Do sądu w Gdańsku nie wejdziesz póki nie przejdziesz przez bramkę do wykrywania metali. Możesz się na to nie zgodzić, ale cię nie wpuszczą. Proste jak drut. 20:44, 20.01.2021


Do @@@obywatelDo @@@obywatel

3 4

Czy ty kolego czasami nie chodzisz do szkoły koło stadionu?(Harvard Kartuski!!!)albo do siódemki w Wejherowie?No bo po twoich komentarzach odrazy widać że uczészczasz do jakiś z tych szkół!!!Naprawdé to jest smutne!!! 18:32, 20.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ObywatelObywatel

3 0

No widzisz sam jak boli cię brak argumentów. 18:55, 20.01.2021


ObywatelObywatel

3 1

Ciekawe skąd ty znasz te szkoły o których piszesz, hmmmmm...... 19:40, 20.01.2021


ObywatelObywatel

6 1

Do cymbała wyżej - nie denerwuj się, wiem że chcesz bronić swojej nadzwyczajnej kasty, ta kasta znowu strzela sobie w kolano. Nienoszenie maski nie jest wykroczeniem ale do sądu bez maski nie wejdziesz bo wychodzi z tego że cieć ważniejszy niż prawo w kartuskim sądzie. Beka będzie gdy na rozprawie sędzia będzie kazał założyć mi maskę, to będzie kartuski cyrk. 18:54, 20.01.2021

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

odpodp

0 2

Powtórzę raz jeszcze bo widzę, że trudno ci przychodzi rozumienie pewnych rzeczy. Każda instytucja ma prawo stworzyć własny regulamin np. dot. zasad bezpieczeństwa, poruszania się itd. Dla przykładu do sądu w Gdańsku nie wejdziesz póki nie przejdziesz przez bramkę do wykrywania metali. Możesz się na to nie zgodzić, ale cię nie wpuszczą. Proste jak drut. 20:46, 20.01.2021


DominosDominos

1 1

Kolega widac zna wszystkie szkoly spevmcjalne w woj wiec chyba do nich uczeszcza a fakt jest taki ze ciec z ochrony mowi mi co mam robic ale gdy powie to pani w sklepie mamy to w d ale pan ciciuch malinowy z ochrony wczesniej dyrektor wsystkich gminnych spolek zwiazanych z woda mowi mi ze mam zalozyc maseczke inaczej wyoad z sadu 21:05, 20.01.2021


@Dominos@Dominos

0 2

Sorry, ale wygląda na to, że to ty masz problem. Ciągle się żalisz 22:03, 20.01.2021


# odp# odp

2 0

Powiedz cieciu, obowiązek noszenia maski wynika z czego ? Powiedz cieciu, obowiązek noszenia obowiązuje tylko w sądach czy we wszystkich urzędach i sklepach ? 22:33, 20.01.2021


do # odpdo # odp

0 0

Powiedz mi - kto ci powiedział, że jest obowiązek? 11:04, 21.01.2021


Wolny PolakWolny Polak

4 4

Brawo dla.sądu !!!To jest nakaz a nie ustawa zapisana w konstytucji .A z punktu widzenia zdrowotnego to po roku czasu grzybica płuc itp.przez te maski 22:31, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

#wolny polak#wolny polak

6 0

To może wyjaśnij mi dlaczego nie mogę wejść do urzędu czy do sądu bez maski skoro żadne prawo nie nakazuje mi noszenia maski ? 22:53, 20.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

vbnvbn

0 0

Mylisz się. Prawo nakazuje tobie noszenie maseczki. 08:46, 21.01.2021


LolLol

4 1

ANARCHIA 23:06, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Brawo ObywBrawo Obyw

3 1

atel. Skoro sąd może nakazać na podstawie regulaminu noszenie maski w sądzie,to rząd idąc tym samym tokiem myślenia może nakazać noszenie maski w przestrzeni publicznej.W sądzie ochroniarz to egzekwuje,a na ulicy policjant.Sad kartuski,tak jak i inne sądy z kasty w Polsce wykazał się brakiem rozsadku w orzekaniu.Wstyd.Widac,potwierdza się powiedzenie,że najciemniej pod latarnia.Przyklad idzie z góry,więc niech sądy o tym nie zapominają,bo takie sytuacje są źródłem anarchii.
23:43, 20.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


 # vbn # vbn

1 0

Masz rację ale skoro nie ma podstawy do karania za nienoszenie maski to automatycznie żaden policjant czy cieć w sądzie czy cieć w Biedronce nie ma prawa żądać ode mnie nałożenia maski. Kiedy zrozumiesz, że skoro coś nie podlega ukaraniu to jest to dozwolone ! Skoro nienoszenie maski nie jest czynem zabronionym to od dzisiaj nie noszę maski. 09:23, 21.01.2021


NickkNickk

4 4

Idioci teraz połowa patoli przestanie nosić maseczki. Co z tego ze wadliwe jak skuteczne. 08:06, 21.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

vbnvbn

1 3

Sąd nie zakwestionował zasadności noszenia maseczek. Nie to było przedmiotem orzeczeń. Noszenie maseczek jak najbardziej ma sens bo ogranicza liczbę zakażeń. 08:45, 21.01.2021


# vbn# vbn

2 1

Skoro nienoszenie maski nie jest karalne - nawet ze względu na wadliwe prawo - to nikt nie ma prawa zmuszać mnie do noszenia maski, nawet cieć w sądzie bo nawet sąd każe zakładać maski na podstawie rozporządzenia ! 10:02, 21.01.2021


BB

5 1

Po pierwsze żeby zaraza nie przeszła na kogoś to urzywa się typowych maseczek hirurgicznych a nie lanserskich lub bez atestu
Po drugie jak już tak się tego koronka boi to niech siedzi w domu
Po trzecie żeby koronek kogoś dopadł i nie przetrwał to ma słaba odporność i na grypę też padnie
Po czwarte szczepionka to wszczykiwany wirus więc jaki sens ma maseczka
09:34, 21.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

vbnvbn

0 0

Napisałeś same bzdury i to nie po polsku. 11:31, 21.01.2021


Nikt ważnyNikt ważny

2 0

Serio w kartuzach jest jakiś sąd ??? A ja tu czekam od listopada na wydanie pisemnego postanowienia a pani sędzia co tydzien bierze zwolnienie 10:10, 21.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

R7R7

0 0

A z jakiego wydziału 10:35, 21.01.2021


ObywatelObywatel

1 3

Brawo dla Sądu w Kartuzach. Warto być przyzwoitym człowiekiem 10:39, 21.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ja Ja

0 4

Pisiory nie mają pojęcia o stanowieniu prawa ! W innych krajach nakaz noszenia maseczek funkcjonuje , u nas nie ! Teoretyczne państwo. 11:13, 21.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niezadowolonyniezadowolony

2 2

Dnia 21.01.2021 powiat pomorski na 2 miejscu zakażenia a sąd w Kartuzach anuluje noszenia maseczek cos niesamowitego to co robi sąd w Kartuzach nie respektuje nakazow ministerstwa zdrowia.Pytam się komu w Polsce podlegają sądy? 11:33, 21.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

******

3 1

Pani uczy Sanepid i Policje prawa! Nie mieli argumentow. Pozamiatala Musicie to zobaczyc
https://www.youtube.com/watch?v=PGJ4DabzHcQ 12:13, 21.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PeOwskie sądy w KartPeOwskie sądy w Kart

0 2

Panie Ministrze Ziobro! Czas oczyścić tę stajnię Augiasza! Bierz się Pan za tę kastę sędziowską! Takimi wyrokami doprowadzą do rozzuchwalenia antycovidowców! Będą siać zarazę! 10:55, 22.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TOMOTOMO

0 0

*%#)!& POLICJA KARA ZA BRAK MASECZKI MIEJSCU PUBLICZNYM POLSKA POLICJA KARZE MA TAKI NAKAZ OD KOMENDATA POLICJI OD RZADU MUSZA KARAC CHCĄC NIE CHCĄC MUSZĄ WYKONYWAĆ SWOIE OBOWIĄZKI JAK KAZDY GLINIARZ MUSI WYKONYWAĆ SWOIE OBO9WIĄZKI W POLICJA ZA TO NIM PLACOM 17:17, 27.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%